Kuinka tulee menetellä? Jos olemme ostamassa asuntoa, ajattelimme laittaa osuudet ensiasuntoon 49/51. Miehelläni on säästöjä ja hän maksaa etukäteisrahan talosta. Minulla ei puolestaan ole juurikaan omaisuutta. Jos mieheni maksaa etukäteen osan tuloista tulkitaanko se verotettavaksi lahjaksi minulle? Vai voiko mieheni maksaa suoraan tuon alkuosuuden asunnosta? Pitääkö se molemmilta olla?
kiinteistön ostaminen jos toinen varaton, toinen ei
3
250
Vastaukset
- Pöperöä
Kysymys on yhtä pöperöä, ei siihen osaa mitään vastata.
Voitte sopia että se raha minkä miehenne maksaa asunnosta alkuun teidänkin puolesta , on laina jonka hän antaa teille. Ei ole mitään pakkoa periä siitä korkoa. Eli voitte keskenänne sopia maksuista
- hiilh
Eiköhän tuo asuntokauppa ole jo tehty ja rahoituskysymykset ratkaistu.
Eikä tuohon tarvita muuta kuin yhteinen laina, jolloin on ihan sama kumpi maksaa käsirahan kun "toinen osapuoli maksaa sitten hieman suuremman osan lainanlyhennyksistä" (tai miten kukakin haluaa asian ilmaista jos verottaja joskus jotain kysyy).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4235568Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1891928Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3671864- 1221088
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51014- 27928
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60834- 72801
Oishan se coolia
Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️55723- 37714