Elikkä kyseessä olis galluppi joka käsittelee eutanasiaa ja itsemurhaa.
1. ikä? sukupuoli?
2. millaisissa tilanteissa eutanasian tulisi olla sallittua?
3. millaisissa tilanteissa itsemurha olisi hyväksyttävä?
4. Kokemuksia omassa lähipiirissä/itsellä?
5. Sana on vapaa.
lupa tappaa?
4
385
Vastaukset
- veikko
1. ikä? sukupuoli?
mie oon poika, 15v
2. millaisissa tilanteissa eutanasian tulisi olla sallittua?
kuoleman tapauksisssa
3. millaisissa tilanteissa itsemurha olisi hyväksyttävä?
kuoleman sairaus
4. Kokemuksia omassa lähipiirissä/itsellä
ei ole vielä ollut eutanaasiaa lähipirissä eikä itsellä
5. Sana on vapaa.
ai jaa, onko, kiva - Angie
1. 20 vuotta, nainen
2. Joo, jos ihminen kärsii sairauden (fyysisen) takia ja kuolema tulisi ennemmin tai myöhemmin, niin hyväksyisin eutanasian, miksi pitää pakolla elossa jos kärsii.
3. En hyväksy itsemurhaa muuta kuin samassa tapauksessa kuin edellisessä vastauksessa. Jos ongelmat on henkisellä puolella niitä voi hoitaa, koskaan ei asiat voi olla niin huonosti että itsensä tappais!
4. Ystävä tappoi itsensä eikä kukaan tiedä miksi, se varmaan vaan kyllästy, se ei oo syy tappaa itseään!! Vaikka välillä elämä tuntuu pahalta, miettikää kuin paljon sitä kuitenkin jäis kokematta ja näkemättä jos nyt kuolis?!- mä vaan
kertoisitko lisää, siitä, miltä sinusta tuntui ystäväsi päätyessä itsemurhaan? oletko hyväksynyt asian, jos niin miten se onnistui ja paljonko se vei aikaa? Miten muut ovat suhtautuneet tähän, kaverisi perhe mm.?
- Angie
mä vaan kirjoitti:
kertoisitko lisää, siitä, miltä sinusta tuntui ystäväsi päätyessä itsemurhaan? oletko hyväksynyt asian, jos niin miten se onnistui ja paljonko se vei aikaa? Miten muut ovat suhtautuneet tähän, kaverisi perhe mm.?
En oo hyväksynyt asiaa, enkä usko että koskaan hyväksyn! En oikeen osaa kuvailla sitä tunnetta kun kuulin mitä oli tapahtunut, mutta sen uskomattoman tyhjyyden mä muistan aina... Se ei edes viitsinyt jättää mitään viestiä, se ei koskaan ollut puhunut mistään mikä viittais siihen, olin aina ajatellut että sillä on kaikki hyvin, se tuntu nauttivan elämästä! Itsemurha on itsekäs teko!
Nyt tapahtumasta on reilu vuosi, ja on asiat sen verran muuttunut, että vaikka en hyväksy sen tekoa, enkä ymmärrä sitä, en jaksa olla enää vihainen, se oli sen päätös ja sitä ei voi enää muuttaa... Tietenkin sitä aina miettii, että jos ois ite voinut tehdä jotain toisin, vaikka kuunnella sitä enemmän, kysyä onko sillä huolia tai jotain, mutta se on mahdotonta näin jälkikäteen, jossittelu ei auta. Ja en tiedä, jos se ei puhu asiasta mitään, niin se on mahdoton arvata mitä se hautoo, silloin ei voi auttaakaan, se on kylmä totuus! :(
Kaverit on aina tukenu toisiaan, sillä me liikuttiin melkolailla samassa porukassa kaikki, suru oli yhteinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3976871Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483966Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa01600Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava431558Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä
Voi, voi! Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä! https://yle.fi/a/74-20221468 Aina voi etsiä toisen reitin, jos t941403Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard621343Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2531330- 991138
Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue221066- 631062