Ihmettelin vuokra rivitaloasunnossani alusta asti kosteuden määrää, pesin pinta homeita pois. Ikkunat ja metallinen ovenkarmi valui vettä päivittäin ja puinen jalkalista kasvoi hometta. Oli poskiontelotulehdus, kovia kipuja jaloissa, silmät rähmi kaikilla, lapsilla ja koiralla myös. 10v lapsi valitti että pyörryttää, 1v lapsi hengitti vaikeasti. Kaikki oli koko ajan pahalla päällä, väsytti koko ajan, ruoka ei maistunut, askel oli raskas, pään särkyjä jatkuvasti. Ja nämä kaikki puolen vuoden asumisen aikana. Vuokrasopimus oli tehty vuodeksi ja yritin purkaa sitä mutta vuokran antaja ei suostunut vedoten kuluihin jota hänellä on asunnosta. Kutsuin isännöitsijän tutkimaan ilman vaihdon, koska taloyhtiön hallituksen PJ epäili asunnossa olevan Ikean liesituullettimen oleven vääränlainen. Ja olihan se. Ilmastointi ei toiminut lainkaan ja kaikki kosteus jäi asuntoon ja ikkunat olivat vielä tiivistetty tuplatiivistein. Isännöitsijän lausunnon perusteella lakimies teki purkuilmoituksen ja pääsin asunnosta heti pois. vuokranantaja oli sitä mieltä että asunto ei ole niin huonossa kunnossa että purkuperusteet täyttyvät, mutta suostui sopimuksen purkuun. Pienen väännön jälkeen vuokranantaja suostui korvaamaan minulle aiheutuneet kulut ja pääsimme sopuun. Onneksi minulla oli kotivakuutus ja oikeusturvavakuutus korvasi lakimiehen jota ilman asuisin todennäköisesti vieläkin siinä home loukussa. Tai olisin joutunut maksamaan sakkoja vuokrasopimuksen rikkomisesta. Vuokranantaja ei ymmärrä asian vakavuutta ja toivon todella että remontoi asunnon ennen kuin ottaa uudet vuokralaiset. Luulisi oppineen kun joutui maksamaan korvauksia.
Hometaisto
13
225
Vastaukset
- ei koskaan vuokralle
Aika kuvaava esimerkki vuokralaisista. Ei mitään tajua miten asiat pitää hoitaa, jos on selviä onglemia. Valitetaan ja valitetaan vain, vaikka tilannehan on ollut heti täysin selvä, että ilmanvaihto ei toimi. Ihan ekaksi olisi voinut avata räppänät. Ei asuntojen sisäpinnoille saa kondensoitua kosteutta ja tulla pinnallisia kasvustoja.
Ei se vuoranantaja tiedä, mitä asunnossa tapahtuu. Kyllä sitä omatoimisuutta pitäisi voida odottaa, vaikka vuokralla asuukin. Toivotonta porukkaa ...Eikö sinulla ole mitään muuta tekemistä kuin kiusata sairastuneita täällä? Olen perin juurin kyllästynyt typeriin mielipiteisiisi:
"Aika kuvaava esimerkki vuokralaisista. Ei mitään tajua miten asiat pitää hoitaa, jos on selviä onglemia. Valitetaan ja valitetaan vain, vaikka tilannehan on ollut heti täysin selvä, että ilmanvaihto ei toimi. Ihan ekaksi olisi voinut avata räppänät."
- Kuulehan jätkä; jos vuokranantaja on asentanut kämppään vääränlaisen liesituulettimen, todennäköisesti on tullut möhlittyä paljon muutakin, joka ei todellakaan ole vuokralaisen vastuulla.
"Ei asuntojen sisäpinnoille saa kondensoitua kosteutta ja tulla pinnallisia kasvustoja."
- Ei juu, mutta homekämppiin tulee...
"Ei se vuoranantaja tiedä, mitä asunnossa tapahtuu. Kyllä sitä omatoimisuutta pitäisi voida odottaa, vaikka vuokralla asuukin. Toivotonta porukkaa ..."
- Vuokranantaja on vastuussa siitä, mitä vuokraa. Asunto ei saa aiheuttaa terveyshaittaa. Laki asuinhuoneiston vuokrauksesta, 1. luku 63. §.
Itse olet toivoton tapaus. Kehtaatkin olla aina heikompien kimpussa.- Hyväkommentti
Hieno kommentti! "ei koskaan vuokralle"
Siis kyllä nämä vuokralaiset ovat aivan omassa kastissaan.
Siis eikö siellä Taiston voittanut ollut vessassa ja keittiössä tuuletushormia???
En ole koskaan nähnyt taloa,josta ilmastointikanavat puuttuvat tai asunnon ainoa on yhdistetty keittiön liesituulettimeen.
Outo homma.
Asunto vaatii toimiakseen kunnolla painovoimaisessa systeemissä,missä ko asunto ilmeisesti oli,korvausilmaventtiilin.Tai ikkunoiden aukaisun 5min aamulla ja illalla.Varsinkin jos ollaan päivät kotona.
Minimissään tällainen korvausilmaventtiili saattaa olla vaikkapa tällainen 18 egee maksava.
Ei ole kallis korjaus.
Tuon asentamisen jälkeen ei tarvitse seuraavan vuokralaisen paljon ikkunoita enään aukoa,mutta luultavasti valittaa kylmästä kämpästä.Pölyä alkaa tulla asuntoon enemmän ja kämppä muuttuu seuraavan asukkaan mielestä homeasunnoksi.
Hoh hoijjaa.
http://www.kodinterra.fi/market/kodinterra?a_Visit:tuote=9h9wlzsfaw4z3o8h&kategoriaTunniste=Ilmanvaihtoventt&path=RAKENNUSTARVIKKEET/LVI/IlmastKanavat/Ilmanvaihtoventt&myymala=Kodin Terra Tuusula&paikkakunta=TUUSULA&osuuskauppa=HOK-ELANTO&pageName=Main Hyväkommentti kirjoitti:
Hieno kommentti! "ei koskaan vuokralle"
Siis kyllä nämä vuokralaiset ovat aivan omassa kastissaan.
Siis eikö siellä Taiston voittanut ollut vessassa ja keittiössä tuuletushormia???
En ole koskaan nähnyt taloa,josta ilmastointikanavat puuttuvat tai asunnon ainoa on yhdistetty keittiön liesituulettimeen.
Outo homma.
Asunto vaatii toimiakseen kunnolla painovoimaisessa systeemissä,missä ko asunto ilmeisesti oli,korvausilmaventtiilin.Tai ikkunoiden aukaisun 5min aamulla ja illalla.Varsinkin jos ollaan päivät kotona.
Minimissään tällainen korvausilmaventtiili saattaa olla vaikkapa tällainen 18 egee maksava.
Ei ole kallis korjaus.
Tuon asentamisen jälkeen ei tarvitse seuraavan vuokralaisen paljon ikkunoita enään aukoa,mutta luultavasti valittaa kylmästä kämpästä.Pölyä alkaa tulla asuntoon enemmän ja kämppä muuttuu seuraavan asukkaan mielestä homeasunnoksi.
Hoh hoijjaa.
http://www.kodinterra.fi/market/kodinterra?a_Visit:tuote=9h9wlzsfaw4z3o8h&kategoriaTunniste=Ilmanvaihtoventt&path=RAKENNUSTARVIKKEET/LVI/IlmastKanavat/Ilmanvaihtoventt&myymala=Kodin Terra Tuusula&paikkakunta=TUUSULA&osuuskauppa=HOK-ELANTO&pageName=Main"Siis kyllä nämä vuokralaiset ovat aivan omassa kastissaan."
- Paljon paremmassa kastissa kuin itse olet typerällä kommentillasi.
Kaikkein törkeintä repiä rahaa ihmisten terveyden kustannuksella. Asukaa itse niissä homekämpissänne.
"Oli poskiontelotulehdus, kovia kipuja jaloissa, silmät rähmi kaikilla, lapsilla ja koiralla myös. 10v lapsi valitti että pyörryttää, 1v lapsi hengitti vaikeasti. Kaikki oli koko ajan pahalla päällä, väsytti koko ajan, ruoka ei maistunut, askel oli raskas, pään särkyjä jatkuvasti. Ja nämä kaikki puolen vuoden asumisen aikana."
- Oireet alkavat aika nopeasti, kaikki jouduitte kärsimään.
"Vuokrasopimus oli tehty vuodeksi ja yritin purkaa sitä mutta vuokran antaja ei suostunut vedoten kuluihin jota hänellä on asunnosta."
- Pelkkä yksipuolinen kirjallinen purkuilmoitus olisi riittänyt; siitä ei tarvitse neuvotella kenenkään kanssa tai anella siihen lupaa. Vuokralaiset eivät tiedä oikeuksistaan, ks. esim. http://keskustelu.suomi24.fi/node/10060466#comment-50801716
"Kutsuin isännöitsijän tutkimaan ilman vaihdon, koska taloyhtiön hallituksen PJ epäili asunnossa olevan Ikean liesituullettimen oleven vääränlainen. Ja olihan se. Ilmastointi ei toiminut lainkaan ja kaikki kosteus jäi asuntoon ja ikkunat olivat vielä tiivistetty tuplatiivistein."
- Turha tuosta on vuokralaista syyttää.
"Isännöitsijän lausunnon perusteella lakimies teki purkuilmoituksen ja pääsin asunnosta heti pois. vuokranantaja oli sitä mieltä että asunto ei ole niin huonossa kunnossa että purkuperusteet täyttyvät, mutta suostui sopimuksen purkuun."
- Tietenkin vuokranantaja suostui, koska hänen oli pakko. Menköön itse kämppään sairastumaan.
"Pienen väännön jälkeen vuokranantaja suostui korvaamaan minulle aiheutuneet kulut ja pääsimme sopuun. Onneksi minulla oli kotivakuutus ja oikeusturvavakuutus korvasi lakimiehen jota ilman asuisin todennäköisesti vieläkin siinä home loukussa. Tai olisin joutunut maksamaan sakkoja vuokrasopimuksen rikkomisesta."
- Vuokrasopimuksen purku onnistuu ilman lakimiestäkin, jonka ansiosta taisit saada vähän korvauksiakin.
"Vuokranantaja ei ymmärrä asian vakavuutta ja toivon todella että remontoi asunnon ennen kuin ottaa uudet vuokralaiset. Luulisi oppineen kun joutui maksamaan korvauksia."
- Turha luulo; siellä on jo uudet sairastumassa. Suomessa hyyssätään homeongelmaa eikä ihmisten terveydellä ole mitään väliä.- taiston voittaja
Tiedossa on ettei asuntojen sisäpinnoille saa kondensoitua kosteutta ja tulla pinnallisia kasvustoja. Ikkunoita ei voi pitää auki koko ajan talvella varsinkaan kun asunnossa asuu vuoden ikäinen lapsi.
Jos vuokranantaja ei suostu kuuntelemaan ja vähättelee asunnon kunnon huonoutta niin sekään ei minun vika ole. Pyysin tutkimaan onko asunnossa hometta mutta ei suostunut.
Asuntoon tuli vesivahinko jonka perusteella yritin itse purkaa sopimusta, mutta vuokranantaja ei suostunut ja asunnon välittäjä neuvoi ettei kannata koska joudun maksamaan kahden kuukauden vuokraa vastaavan sakon jos puran sopimuksen väärin perustein.
Vuokranantaja ei myöskään vesivahinko ilmoitukseni jälkeen toiminut lainkaan vaikka lupasi ilmoittaa isännöitsijälle. Soitin itse isännöitsijälle viikon kuluttua siitä kun olin asiasta ilmoittanut. Ja siivä vaiheessa kun kuivaus alkoi oli kosteus jo ainakin 4 cm syvyydellä. Hän ei suostunut kutsumaan korjaajaa tutkimaan onko astianpesukone viallinen joten vahingon syy ei selvinnyt.
Kun kysyin vesivahinkoa kuivaamaan tulleelta mieheltä kosteudesta ikkunoissa ja kasvustoista hänkään ei tajunnut sen johtuvan imastoinnin puuttumisesta. Myöskään isännöitsijä ei tajunnut ennen kuin pyysin itse tutkimaan ilmastoinnin.
Kun vuokrasin asunnon en todellakaan tajunnut että se on viallinen. Kaikki oireet ovat myös niin yleisoireita en heti tajunnut niiden johtuvan homeesta. Vasta jälkeenpäin kun kaikki oireet hävisivät tajusin että ne johtuivat siitä. Ei ollut aikaisempaa kokemusta homeesta. Oireet kuitenkin yhdessä ovat selvästi homeeseen liittyviä ja se että ne hävisivät muutettuamme pois kertoo siitä myös.
Vuokralaisena ja maksavana asiakkaan minulla on oikeus vaatia jonkinlaista tasoa asuntoon. Olen mielestäni ollut omatoiminen ja ilmoittanut viosta vuokranantajalle. Jos häntä ei oman omaisuuden kunto kiinnosta, ei se minun vika ole. Ja minulla on vuokralaisena oikeus valittaa jos asunto on siinä kunnossa missä se oli. Vuokralainen ei saa ryhtyä omatoimisesti korjaamaan asuntoa.
Minulla ei riittänyt tietämys asian hoitamiseen ja tulin siihen tulokseen ettei vuokranantajalla ollut hajuakaan mitä vuokrasopimuksen purku tarkoittaa. Kun yritin purkaa ensin itse sopimusta alkamaan heti vuokran antaja ei suostunut vaan ilmoitti että hän voi purkaa vuokrasopimuksen alkamaan toukokuun puolesta välin kolmen kuukauden irtisanomis ajalla. Siinä vaiheessa otin lakimiehen asiaa hoitamaan koska hänellä riittäisi asiantuntemusta hoitaa asia ilman että joutuisin maksamaan sakkoja joihin minulla ei todellakaan ole vara.
Uskon ja toivon että koska taloyhtiö ja isännöitsijä on tietoinen asunnon puutteellisuudesta asunto remontoidaan asuttavaan kuntoon ennen uusien asukkaiden tuloa. - l.k.
Osa homesairaudesta on luulotautia. Huom. muistakaa.
Psykokinest. oireyhtymä. Dg. 66:76- dg # 1 ei desinfioit
Suuri osa "homesairauteen" johtuvista aiheuttajista (myrkytyksistä) löytyy tuolta. Homedesinfioinnit!
http://yle.fi/uutiset/viranomaiset_kaikki_hometalojen_desinfioinnit_turhia/6454355?origin=rss
Sisäilmansirkuksessa on sitten loput jotka rahat vie homesairauden innoittamana. Eivätkä välitä sairastuneista loppujen lopuksi tuon taivaallista.
Tai jos tuo Tuula Putus kuitenkin lapsista ja nuorista ja ehkä vanhemmistakin kenties?. Toisista ei ole kyllä tietoa. Tutkijoista ja hutkijoista.
Siinä sitä oireyhtymää on riittämiin.
Se ei ole homeremontti vielä jos pois muutatte ja sinne joku menee myrkkyjä ruiskimaan.
Huom ! Muistakaa kiertää kaukaa homekusettajat jotka homeentappoaineita teille suosittelee. Ei helvetissä niitä edes Homepäiväkoteihin pitäisi kenenkään määrätä eikä tilata eikä edes TEHDÄ !. Homedesinfiointeja myrkyillä
Pitkä oli perjantai ja juomia meni sekä munia ja lammasta. "Osa homesairaudesta on luulotautia. Huom. muistakaa.
Psykokinest. oireyhtymä. Dg. 66:76"
- Olet puusta pudonnut.
Mitä veikkaat, kummat olivat hullumpia, lobotomian uhrit vai lääkärit?
Oksettavia hulluja ja heidän uhrejaan riittää:
http://www.youtube.com/watch?v=EU54tNxtmQg- taiston voittanut
Tajusin vasta jälkikäteen että kaikki oireet viittaavat homeeseen ja huonoon sisäilmaan. Muuton jälkeen kun kaikki oireet poistuivat ja olo on taas normaali.
Vaikea siitä on kyllä mitään luulotautia tehdä. Kyllähän tämän asian vähättelijöitä riittää, mutta kun tilanne tulee omalle kohdalle niin kyllä muuttuu ääni kellossa.
- taiston voittanut
Kyllä asunnossa oli tuuletus hormit ihan niinkuin pitääkin, mutta jostain syystä (amattitaidoton asentaja) kun liesituulettimen laittoi päälle hormit puhalsivat kaikki ruuan käryt vessaan, kylpyhuoneeseen ja saunaan hormin kautta. Kun se ei ollut päällä niin ei tapahtunut mitään. Huippuimuri oli kytketty kokonaan pois päältä. Ilmastointi ei todellakaan toiminut.
Vuokrasopimuksessa lukee ettei vuokralainen saa tehdä remonttia, vaikka maksaisi kuinka 18 egee se on kielletty. Vuokranantaja vähättelee koko ongelmaa.
Korvausilma on hoidettu koko taloyhtiössä yhteisellä sopimuksella niin että ikkunoihin jätetään yläreunaan 20 cm mittainen aukko tiivisteisiin, mutta tässä asunnossa oli ikkunat tiivistetty tuplatiivistein.
Kyseessä on rivitaloasunto.
Kieltämättä aika outoa on minustakin. - Poliitikon aivoista
löytyy vika ja PAHA!
Vika aivoissa ja eurosyndrooma ovat paha yhdistelmä!
*Blogi 2012 kesäkuu 20. Turhat perhesurmat!
Tämä sivu on päivitetty 2012.06.22
Väitän, että lisääntyvien perhesurmien varsinainen syyllinen löytyy “seinien välistä, eikä korvien välistä”! Nimittäin kv-homeisessa kodissa henkilöt altistuvat tietämättään kv-homeiden-, maaperä-bakteereiden- ja (rakenteiden)kemikaali-myrkyille, joiden yhteisvaikutus aiheuttaa tämän silmittömän raivon-joka nähdään sitten surullisina “perhetrategioina” jossa mm perheen isä tai äiti surmaa puolisonsa ja lapsensa!
Olen itsekin kokenut tämän “raivon puuskan” ja ymmärrän täysin henkilön tekoja silloin, kun hän ei tiedä mistä todellisuudessa on kyse-eikä pysty hallitsemaan raivoaan.
Ja en todellakaan syytä trakedian-tekijää, koska hän ei voi tietää mistä raivo TODELLISUUDESSA johtuu – käännän syyttävän sormen Argadian mäelle, jossa päättäjät yrittävät salata kaikin keinoin tätä ongelmaa, joka jatkuu tappamisena enenevässä määrin-niin kauan kuin ongelmat nostetaan esille ja ennenkaikkea: Ongelmat poistetaan Suomesta!
Kuinka paljon Suomessakin pitää tulla ruumiita ennenkuin tämä “salailupolitiikka” loppuu!!??
.
.
“” jatkuu………rakenteissa muhiva homeiden-cocktail.
1. Välittömästi haiseva homeiden-cocktail.
- Tämä ryhmä on vain muutama prosentti kaikista kv-homeiden kohteista.
2. >>>>>>Haisematon homeiden-cocktail.
>>>>>>Huom! Tämä ryhmä on valtaosa kaikista kv-homeiden kohteista!
- Tällaisen homeiden-cocktailin pystyy haistamaan ainoastaan jo pitemmän aikaa(vuosia) kv-homeiden toksiinille altistunut/herkistynyt henkilö-edellyttäen että hän myös tiedostaa haistamansa, tai koulutettu homekoira.
Tuon salakavalan haisemattomuuden vuoksi kehitin tämän oiretestin, joka sittemmin on osoittautunut varmimmaksi yksittäiseksi kotikonstiksi todeta kosteusvaurio-homeen olemassa olo ja se voidaan tehdä joka kodissa. Elimistömme on tarkempi kuin yksikään sähköinen mittari. Kv-homeen toteaminen varmuudella ja ilmaiseksi:
>>>>>>Huomaa testin *-kohdat koska tästä löytyy syy “outoon” käyttäytymiseen.
Tässä toisenlainen lähestymistapa masennukseen:
Masentaa – ainakin sitten, kun kärsit allaolevista oireista ja kerrot näistä lääkärille, joka tekee pahimman mahdollisen virheen: Syyllistää potilasta lisää kertomalla että “vika on korvien välissä”, vaikka todellisuudessa oireet ovat korvien välissä, mutta varsinainen vika onkin seinien välissä!
Kun kokosin tätä kvht-testiä hermostollisten oireiden osalta, niin itselleni tuli “outoja oireita”:
- Olin selittämässä eräälle ystävälleni erästä asiaa ja yhtäkkiä kesken lauseen “Ding”-en muistanut edes aihetta, mistä olin kertomassa (14). Tällainen jos mikä masentaisi, ellei tietäisi mistä on kysymys.
- Toinen tosi inhottava oire on kun esimerkiksi tulitikku tippuu kädestä lattialle ja “pinna palaa” heti ja aloitat helvetillisen raivoamisen (6) asiasta johon normaalisti et reagoisi mitenkään!
Se, miksi tuon tämän esille, johtuu siitä, että nämä ovat turhankin yleisiä ongelmia ja jatkuvasti saan (onneksi!) kuunnella potilaiden helpotuksen huokauksia, että “Ei minulla olekaan vikaa korvien välissä, vaan vika onkin seinien välissä”!
Jos satut törmäämään näihin oireisiin, niin tiedät jo ennakolta mistä on kyse, jolloin sinun pitää poistua myrkkyaltistuksesta pois välittömästi!
Tämä oiretesti perustuu satojen KosteusVaurioHomeToksiinille(KVHT) altistuneiden eri henkilöiden saamiin oireisiin ja sairastumisiin.
Ohje a, b, c, d, e, f, g, h sarakkeiden täyttöön:
- Merkkaa a-sarakkeen laatikkoon a sen oireen kohdalle joka täsmää. Laske a-sarakkeen osumat yhteen alas a-yhteenvedon kohdalle.
- 3-4 viikon päästä merkkaa b-sarakkeen laatikkoon b sen oireen kohdalle joka täsmää. Laske b-sarakkeen osumat yhteen alas b-yhteenvedon kohdalle. Jne.
a|b|c|d|e|f’|g|h|
_|_|_|_|_|_|_|_|* 1. Unettomuutta.
_|_|_|_|_|_|_|_|* 2. Väsymys, joka ei mene ohi lepäämällä.
_|_|_|_|_|_|_|_|* 3. Unelias/sekava olo levosta huolimatta.
_|_|_|_|_|_|_|_|* 4. Huimausta.
_|_|_|_|_|_|_|_|* 5. Pahoinvointia ja oksentelua.
_|_|_|_|_|_|_|_|* 6. Kiukkuinen/Raivareita/Ärtyisyyttä/Masennusta.
_|_|_|_|_|_|_|_|* 7. Vapina.
_|_|_|_|_|_|_|_|* 8. Viiltää päässä-salamana leikkaavaa päänsärkyä.
_|_|_|_|_|_|_|_|* 9. Tavallista päänsärkyä.
_|_|_|_|_|_|_|_|*10. Keskittymisvaikeuksia.
_|_|_|_|_|_|_|_|*11. Aloitekyvyttömyyttä.
_|_|_|_|_|_|_|_|*12. Lähimuisti pätkii, sanoja katoaa mielestä hetkellisesti.
_|_|_|_|_|_|_|_|*13. Sinun on vaikea muistaa sanoja, tuntemasi naapurin nimeä et muista.
_|_|_|_|_|_|_|_|*14. Kun alat kertomaan x asiasta ja heti unohdat mitä piti sanoa.
_|_|_|_|_|_|_|_|*15. Nielemisvaikeudet.
_|_|_|_|_|_|_|_|*16. Kasvojen ja raajojen tunnottomuus.
Jatkuu……… “”
Koko testi on linkissä:
http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/?page_id=96
Olet tässä:
Blogi 2012 kesäkuu 20: Turhat perhesurmat!
Alkuun
http://pappasmurffi.nettisivu.org/tekijan-tiedot-ja-palaute/blogi-uusin-2012-06-20-turhat-perhesurmat/ - taiston voitanut
"- Pelkkä yksipuolinen kirjallinen purkuilmoitus olisi riittänyt; siitä ei tarvitse neuvotella kenenkään kanssa tai anella siihen lupaa. Vuokralaiset eivät tiedä oikeuksistaan, ks. esim. http://keskustelu.suomi24.fi/node/10060466#comment-50801716"
"- Vuokrasopimuksen purku onnistuu ilman lakimiestäkin, jonka ansiosta taisit saada vähän korvauksiakin."
Ei nämä vuokrasopimusten irtisanomiset käy ihan niin helposti kun luulisi. Laki sanoo että siihen on oikeus mutta kun oikeuteen mennään ei taida paljon laki auttaa. Minulla onneksi oli isännöitsijän lausunto pelotteena vuokranantajalle ja ei uskaltanut lähteä oikeuteen. Taisi olla tuuria koska näköjään oikeudessa asia olisi voinut mennä toisin.
Olen tyytyväinen että hommasin asianajajan joka hoisi asian oikein, jos olisin itse hoitanut olisi tullut kalliiksi.
Otin kyllä laista selvää ennen kuin yritin purkaa sopimusta, mutta asunnon välittäjä neuvoi olemaan varovainen koska asia ei ole ihan läpihuuto juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1141848Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1541312Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551277- 491012
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html126952Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75916- 52834
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36817Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62802- 56771