Jumala on saatana?

holkku2

Eli siis, raamatun luomiskertomuksen mukaan ensin oli vain jumala. Siis vain jumala. Jumala loi kaiken. Ja kertomuksessa sanotaan myös että kaikki, mitä jumala oli luonut, oli hyvää. Jumala ei siis luonut pahuutta, ja näin ollen ei myöskään luonut saatanaa. Saatana on kuitenkin raamatun mukaan olemassa.

Jumala on raamatun mukaan kuitenkin luonut kaiken, muttei saatanaa. Saatanan olisi siis raamatun mukaan täytynyt olla olemassa jo ennen kuin jumala loi kaiken. Alussa raamatun mukaan oli kuitenkin VAIN jumala. Jos oli kuitenkin saatana, mutta on VAIN jumala, eikö tämä tarkoita sitä, että jumala itse on saatana?

Siinä tapauksessa kristinusko kumoaa itse itsensä: kristityt käytännössä palvovat saatanaa ja saatananpalvojat jumalaa. Mitä mieltä olette?

97

2258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensin Jumala loi taivaat ja kaikki niiden joukot.
      Kirkkain Kerubi, täynnä viisautta ja täydellinen kauneudessa,
      sopusuhtaisuuden sinetti, enkelikunnan keskellä
      kolmannessa taivaassa Jumalan Paratiisissa käyskentelevä Valtias,
      Aamuruskon Poika, ei tyytynyt osaansa.
      Hän halusi Korkeimman vertaiseksi,
      istuutua Jumalan rinnalle, istuimelle,
      joka kuuluu Jumalan ainosyntyiselle Pojalle.
      Sen seurauksena hän menetti kirkkautensa,
      ja hänestä tuli pimeyden ruhtinas.
      Hänet heitettiin joukkoinensa maan päälle.

      Alussa Jumala siis loi taivaat enkelijoukkoineen
      ja sitten näiden silmien edessä maan. Eikä suinkaan autioksi.
      Ja enkelit riemuitsivat nähdessään Jumalan luomisihmeet.

      Ymmärtääksemme, mitä sitten tapahtui,
      meidän on vielä nostettava katseemme taivaisiin,
      ja aina taivasten taivaisiin, kolmanteen taivaaseen,
      sinne, missä Jumala asuu.

      Siellä on Jumalan puutarha, Paratiisi.
      Sitä asuttavat Jumalan lisäksi
      muun muassa serafit, kerubit ja enkelijoukot.
      Näistä ykkösasemassa oli kerubi,
      joka oli saanut nimekseen Aamuruskon Poika (Lucifer).

      Aamurusko on Jumalan ainokaisen Pojan nimi. Yksi monista nimistä.
      Mutta nyt ei ole kysymys Aamuruskosta, vaan persoonasta,
      jonka Aamurusko oli luonut lähimmäksi palvelijakseen.
      Ja näin tuosta Aamuruskon Pojasta kerrotaan:

      Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit.
      Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet;
      karneolia, topaasia ja jaspista,
      krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria,
      rubiinia ja smaragdia sekä kultaa
      olivat upotus- ja syvennystyöt sinussa,
      valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin:
      Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen,
      ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle;
      sinä olit jumal’olento
      ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
      Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi
      siitä päivästä, jona sinut luotiin,
      siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys. Hes 28:13-15

      http://kalamos.omasivu.fi/

      • salattu totuus

        eli tässä tekstissä on ihan kirjallinen todiste siitä miten "jumalalla" nousi kusi hattuun ja heitti kilpailijan helvettiin. tähän oikeastaan satanismi perustuu. jumala on se oikea paholainen joka suisti Luciferin, enkeleistä kauneimman, oikeutetulta paikaltaan. turmeli hänen ulkomuotonsa ja lukitsi maailmalta piiloon.


      • salattu totuus kirjoitti:

        eli tässä tekstissä on ihan kirjallinen todiste siitä miten "jumalalla" nousi kusi hattuun ja heitti kilpailijan helvettiin. tähän oikeastaan satanismi perustuu. jumala on se oikea paholainen joka suisti Luciferin, enkeleistä kauneimman, oikeutetulta paikaltaan. turmeli hänen ulkomuotonsa ja lukitsi maailmalta piiloon.

        Ei Jumala aloittanut tuota sotaa. Lucifer aloitti kapinan.

        "Sinä sanoit sydämessäsi:
        ’Minä nousen taivaaseen,
        Jumalan tähtiä ylemmä minä korotan istuimeni
        ja istun ilmestysvuorelle, kaukaiseen Pohjolaan.
        Minä nousen pilvien kukkuloille,
        teen itseni Korkeimman vertaiseksi.’
        Mutta sinut heitettiin alas tuonelaan, syvimpään kuiluun." (Jes 14)


      • täh? mistä revit?
        kalamos kirjoitti:

        Ei Jumala aloittanut tuota sotaa. Lucifer aloitti kapinan.

        "Sinä sanoit sydämessäsi:
        ’Minä nousen taivaaseen,
        Jumalan tähtiä ylemmä minä korotan istuimeni
        ja istun ilmestysvuorelle, kaukaiseen Pohjolaan.
        Minä nousen pilvien kukkuloille,
        teen itseni Korkeimman vertaiseksi.’
        Mutta sinut heitettiin alas tuonelaan, syvimpään kuiluun." (Jes 14)

        noniin! eli tässä nimenomaan yritettiin lunastaa se oikea paikka mutta jumalas kirosi luciferin maan alle täysin turhaan! mitään sotaa ei ollut alkamassa ainkaa luciferin puolelta, korkeintaa itsepuolustusta.


      • täh? mistä revit? kirjoitti:

        noniin! eli tässä nimenomaan yritettiin lunastaa se oikea paikka mutta jumalas kirosi luciferin maan alle täysin turhaan! mitään sotaa ei ollut alkamassa ainkaa luciferin puolelta, korkeintaa itsepuolustusta.

        Minun tietolähteeni on Jumalan Sana. Raamattu.

        Kerubi, jonka Jumala oli asettanut kaikkein korkeimpaan asemaan,
        kaikkien muiden enkelien yläpuolelle,
        jonka Jumala oli luonut täydelliseksi kauneudessa ja viisaudessa,
        ylpistyi ihanuudestaan,
        ja halusi korottaa itsensä hallitsijaksi Jumalan rinnalle.
        Tässä kerubissa siis havaittiin vääryys,
        ja tämä kerubi alkoi kapinoida Jumalaa vastaan.

        Tuo kerubi ja hänen puolellen asettuneet enkelit
        hävisivät tuossa kapinassa.
        Heidät heitettiin maan päälle.
        Heidän asuinsijansa on nyt Tuonela.

        http://kalamos.omasivu.fi/pimeys/


      • fasdfsadf
        kalamos kirjoitti:

        Ei Jumala aloittanut tuota sotaa. Lucifer aloitti kapinan.

        "Sinä sanoit sydämessäsi:
        ’Minä nousen taivaaseen,
        Jumalan tähtiä ylemmä minä korotan istuimeni
        ja istun ilmestysvuorelle, kaukaiseen Pohjolaan.
        Minä nousen pilvien kukkuloille,
        teen itseni Korkeimman vertaiseksi.’
        Mutta sinut heitettiin alas tuonelaan, syvimpään kuiluun." (Jes 14)

        Ei vittu sä oot URPO! Johan sun pitää tajuta, että Lucifer on Latinaa. Ja Satan nimi on vanhempi kuin Lucifer, eli mikä oli Lucifern nimi taivaassa, kun alotti kapina "jumalaasi"vastaan?


      • fasdfsadf kirjoitti:

        Ei vittu sä oot URPO! Johan sun pitää tajuta, että Lucifer on Latinaa. Ja Satan nimi on vanhempi kuin Lucifer, eli mikä oli Lucifern nimi taivaassa, kun alotti kapina "jumalaasi"vastaan?

        Hänen nimensä oli Aamuruskon Poika.
        Mainitsen tuon nimen monta kertaa
        ensimmäisessä vastauksessani tähän ketjuun.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11375789/#comment-60801551

        Ensin Jumala loi taivaat ja kaikki niiden joukot.
        Kirkkain Kerubi, täynnä viisautta ja täydellinen kauneudessa,
        sopusuhtaisuuden sinetti, enkelikunnan keskellä
        kolmannessa taivaassa Jumalan Paratiisissa käyskentelevä Valtias,
        Aamuruskon Poika, ei tyytynyt osaansa.
        Hän halusi Korkeimman vertaiseksi,
        istuutua Jumalan rinnalle, istuimelle,
        joka kuuluu Jumalan ainosyntyiselle Pojalle.
        Sen seurauksena hän menetti kirkkautensa,
        ja hänestä tuli pimeyden ruhtinas.
        Hänet heitettiin joukkoinensa maan päälle.
        ...
        Siellä on Jumalan puutarha, Paratiisi.
        Sitä asuttavat Jumalan lisäksi
        muun muassa serafit, kerubit ja enkelijoukot.
        Näistä ykkösasemassa oli kerubi,
        joka oli saanut nimekseen Aamuruskon Poika (Lucifer).

        Aamurusko on Jumalan ainokaisen Pojan nimi. Yksi monista nimistä.
        Mutta nyt ei ole kysymys Aamuruskosta, vaan persoonasta,
        jonka Aamurusko oli luonut lähimmäksi palvelijakseen.
        Ja näin tuosta Aamuruskon Pojasta kerrotaan:

        Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit.
        Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet;
        karneolia, topaasia ja jaspista,
        krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria,
        rubiinia ja smaragdia sekä kultaa
        olivat upotus- ja syvennystyöt sinussa,
        valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin:
        Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen,
        ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle;
        sinä olit jumal’olento
        ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
        Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi
        siitä päivästä, jona sinut luotiin,
        siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys. Hes 28:13-15


      • fasdfsadf
        kalamos kirjoitti:

        Hänen nimensä oli Aamuruskon Poika.
        Mainitsen tuon nimen monta kertaa
        ensimmäisessä vastauksessani tähän ketjuun.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11375789/#comment-60801551

        Ensin Jumala loi taivaat ja kaikki niiden joukot.
        Kirkkain Kerubi, täynnä viisautta ja täydellinen kauneudessa,
        sopusuhtaisuuden sinetti, enkelikunnan keskellä
        kolmannessa taivaassa Jumalan Paratiisissa käyskentelevä Valtias,
        Aamuruskon Poika, ei tyytynyt osaansa.
        Hän halusi Korkeimman vertaiseksi,
        istuutua Jumalan rinnalle, istuimelle,
        joka kuuluu Jumalan ainosyntyiselle Pojalle.
        Sen seurauksena hän menetti kirkkautensa,
        ja hänestä tuli pimeyden ruhtinas.
        Hänet heitettiin joukkoinensa maan päälle.
        ...
        Siellä on Jumalan puutarha, Paratiisi.
        Sitä asuttavat Jumalan lisäksi
        muun muassa serafit, kerubit ja enkelijoukot.
        Näistä ykkösasemassa oli kerubi,
        joka oli saanut nimekseen Aamuruskon Poika (Lucifer).

        Aamurusko on Jumalan ainokaisen Pojan nimi. Yksi monista nimistä.
        Mutta nyt ei ole kysymys Aamuruskosta, vaan persoonasta,
        jonka Aamurusko oli luonut lähimmäksi palvelijakseen.
        Ja näin tuosta Aamuruskon Pojasta kerrotaan:

        Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit.
        Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet;
        karneolia, topaasia ja jaspista,
        krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria,
        rubiinia ja smaragdia sekä kultaa
        olivat upotus- ja syvennystyöt sinussa,
        valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin:
        Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen,
        ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle;
        sinä olit jumal’olento
        ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
        Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi
        siitä päivästä, jona sinut luotiin,
        siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys. Hes 28:13-15

        Okei, katsotaan sit mystisestä, ja hieman realistisesta näkökulmasta.

        Isaiah 14:12 (NIV): “How you have fallen from heaven, O morning star, son of the dawn!
        Isaiah 14:12 (KJV) How art thou fallen from heaven, O Lucifer, son of the morning! how art thou cut down to the ground, which didst weaken the nations!

        Ja Suomenkielises - (Jesajan Kirja 14:12) - Voi, sinä putosit taivaalta, sinä Kointähti, sarastuksen poika! Alas maahan sinut survaistiin, sinä kansojen kukistaja."
        Ottaa huomioon, että Lucifer nimitystä käytetään ennen kointähteä, saratuksen/aamuruskon poika, eikä toisinpäin. Eli hän on Lucifer. Enkun kielinen Raamattuversio on vanhempi kuin suomenkielinen.
        Mut arvaas mitä Jeesusta kutsutaan myös samoilla nimillä kuten Luciferia.

        2 Peter 1:19 (KJV): "We have also a more sure word of prophecy; whereunto ye do well that ye take heed, as unto a light that shineth in a dark place, until the day dawn, and the day star arise in your hearts".
        2 Peter 1:19 (NIV): “And we have the word of the prophets made more certain, and you will do well to pay attention to it, as to a light shining in a dark place, until the day dawns and the morning star [Christ] rises in your hearts.”
        Revelation 22:16: “I, Jesus, have sent my angel to give you this testimony for the churches. I am the Root and the Offspring of David, and the bright Morning Star.”

        Mitäs Jeesuksesta? Ja Toisesta Pietarin Kirjeestä 1:19 - Siksi me voimme entistä lujemmin luottaa profeetalliseen sanaan. Ja hyvin teette tekin, jos kiinnitätte katseenne siihen kuin pimeässä loistavaan lamppuun, kunnes päivä sarastaa ja kointähti syttyy teidän sydämessänne.
        Eli Lucifer syttyy sydämmessänne, koska Lucifer on Kointähti (aamutähti), eli Jeesus on Lucifer.

        Ja Johanneksen ilmestyksestä 22:16 - Minä, Jeesus, olen lähettänyt enkelin luoksenne, jotta seurakunnat saisivat tämän todistuksen. Minä olen Daavidin juuriverso ja suku, kirkas aamutähti."
        Mikä ILMESTYS, JEESUS SANOO OLEVANSA LUCIFER.

        Ja Evankeliumi Luukkaan mukaan 12-49 - Tulta minä olen tullut tuomaan maan päälle -- ja kuinka toivonkaan, että se jo olisi syttynyt!

        Ja Evankeliumi Matteuksen mukaan 10:34-38 - "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. 35 Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan. 36 Viholliset ovat oman talon väkeä.

        37 "Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, ei kelpaa minulle, eikä se, joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, kelpaa minulle. 38 Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulle.

        Ja Evankeliumi Luukkaan mukaan. 12:51-53 - 51 Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa! 52 Tästedes saman perheen jäsenet ovat eri puolta: viidestä on kolme kahta, kaksi kolmea vastaan. 53 Isä joutuu vastakkain poikansa kanssa, poika isänsä, äiti tyttärensä ja tytär äitinsä, anoppi miniänsä ja miniä anoppinsa kanssa."

        Aivan SAIRASTA, Jeesus oli ihan hullu, mutta todisti myös olevan näissäkin lauseissa LUCIFER, Jeesus todellinen KANSOJEN KUKISTAJA!
        Ottaa siis huomioon, että alkuperäisis heprealaisten värsyissä, ei ollut mainintaa Luciferista, ja ekan kerran Lucifer nimi (Raamatussa) nimi ilmestyi Kuningas Jaakon Raamatussa (KJV). Lucifer oli ROOMALAINEN JUMALA, Valon Jumala jne, johan nimi Lucifer pitäis antaa ymmärtää että se on roomalaista perua, Latinaa. Luciferia kutsuttiin, kointähdeks, aamuruskon pojaks, valontuojaks/kantajaks, joka ei ole mitään muuta kuin PLAANEETTA VENUS! Jos toi ei mene sulle kaaliin, nii ei sitten mikään. Te uskovaiset ootte tunnetusti niin paksukallosia, että luette vain pelkkää raamattua, mutta ette ymmärrä, että maailmasta löytyy suuri historia ja paljon vanhempi historia mitä ymmärrätte.

        Eli, oikea Lucifer on roomalainen jumala, joka on kielikuva planeetta venuksesta. Mutta Lucifer on myös valontuoja/kantaja, ja sitä käytettiin kulteissa kielikuvana kaikelle jotka tuovat valoa/kantaa sitä. Eli Lucifer on titteli, mutta myös kielikuva.

        Ja Raamattu sanoo toista ja yhtä, ekana annetaan ymmärtää, että Saatana tippui maahan ennen Jeesusta, mutta Evankeliumi Luukkaan mukaan jälkeen Jeesuksen. - 10:18 - 8. Jeesus sanoi heille: "Minä näin Saatanan putoavan taivaasta kuin salaman. Näki tosiaan joo. Huhheijaa mitä satuilua.
        Eli on monta Saatanaa kuten Luciferiakin tarinoissa, kun ottaa huomioon, että ne eivät ole mitään nimiä.
        Jeesus on Lucifer, kuten myös teidän hassu Jumalanne. Alotetaanmpas sun Jumalstas.


      • fasdfsadf
        fasdfsadf kirjoitti:

        Okei, katsotaan sit mystisestä, ja hieman realistisesta näkökulmasta.

        Isaiah 14:12 (NIV): “How you have fallen from heaven, O morning star, son of the dawn!
        Isaiah 14:12 (KJV) How art thou fallen from heaven, O Lucifer, son of the morning! how art thou cut down to the ground, which didst weaken the nations!

        Ja Suomenkielises - (Jesajan Kirja 14:12) - Voi, sinä putosit taivaalta, sinä Kointähti, sarastuksen poika! Alas maahan sinut survaistiin, sinä kansojen kukistaja."
        Ottaa huomioon, että Lucifer nimitystä käytetään ennen kointähteä, saratuksen/aamuruskon poika, eikä toisinpäin. Eli hän on Lucifer. Enkun kielinen Raamattuversio on vanhempi kuin suomenkielinen.
        Mut arvaas mitä Jeesusta kutsutaan myös samoilla nimillä kuten Luciferia.

        2 Peter 1:19 (KJV): "We have also a more sure word of prophecy; whereunto ye do well that ye take heed, as unto a light that shineth in a dark place, until the day dawn, and the day star arise in your hearts".
        2 Peter 1:19 (NIV): “And we have the word of the prophets made more certain, and you will do well to pay attention to it, as to a light shining in a dark place, until the day dawns and the morning star [Christ] rises in your hearts.”
        Revelation 22:16: “I, Jesus, have sent my angel to give you this testimony for the churches. I am the Root and the Offspring of David, and the bright Morning Star.”

        Mitäs Jeesuksesta? Ja Toisesta Pietarin Kirjeestä 1:19 - Siksi me voimme entistä lujemmin luottaa profeetalliseen sanaan. Ja hyvin teette tekin, jos kiinnitätte katseenne siihen kuin pimeässä loistavaan lamppuun, kunnes päivä sarastaa ja kointähti syttyy teidän sydämessänne.
        Eli Lucifer syttyy sydämmessänne, koska Lucifer on Kointähti (aamutähti), eli Jeesus on Lucifer.

        Ja Johanneksen ilmestyksestä 22:16 - Minä, Jeesus, olen lähettänyt enkelin luoksenne, jotta seurakunnat saisivat tämän todistuksen. Minä olen Daavidin juuriverso ja suku, kirkas aamutähti."
        Mikä ILMESTYS, JEESUS SANOO OLEVANSA LUCIFER.

        Ja Evankeliumi Luukkaan mukaan 12-49 - Tulta minä olen tullut tuomaan maan päälle -- ja kuinka toivonkaan, että se jo olisi syttynyt!

        Ja Evankeliumi Matteuksen mukaan 10:34-38 - "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. 35 Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan. 36 Viholliset ovat oman talon väkeä.

        37 "Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, ei kelpaa minulle, eikä se, joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, kelpaa minulle. 38 Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulle.

        Ja Evankeliumi Luukkaan mukaan. 12:51-53 - 51 Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa! 52 Tästedes saman perheen jäsenet ovat eri puolta: viidestä on kolme kahta, kaksi kolmea vastaan. 53 Isä joutuu vastakkain poikansa kanssa, poika isänsä, äiti tyttärensä ja tytär äitinsä, anoppi miniänsä ja miniä anoppinsa kanssa."

        Aivan SAIRASTA, Jeesus oli ihan hullu, mutta todisti myös olevan näissäkin lauseissa LUCIFER, Jeesus todellinen KANSOJEN KUKISTAJA!
        Ottaa siis huomioon, että alkuperäisis heprealaisten värsyissä, ei ollut mainintaa Luciferista, ja ekan kerran Lucifer nimi (Raamatussa) nimi ilmestyi Kuningas Jaakon Raamatussa (KJV). Lucifer oli ROOMALAINEN JUMALA, Valon Jumala jne, johan nimi Lucifer pitäis antaa ymmärtää että se on roomalaista perua, Latinaa. Luciferia kutsuttiin, kointähdeks, aamuruskon pojaks, valontuojaks/kantajaks, joka ei ole mitään muuta kuin PLAANEETTA VENUS! Jos toi ei mene sulle kaaliin, nii ei sitten mikään. Te uskovaiset ootte tunnetusti niin paksukallosia, että luette vain pelkkää raamattua, mutta ette ymmärrä, että maailmasta löytyy suuri historia ja paljon vanhempi historia mitä ymmärrätte.

        Eli, oikea Lucifer on roomalainen jumala, joka on kielikuva planeetta venuksesta. Mutta Lucifer on myös valontuoja/kantaja, ja sitä käytettiin kulteissa kielikuvana kaikelle jotka tuovat valoa/kantaa sitä. Eli Lucifer on titteli, mutta myös kielikuva.

        Ja Raamattu sanoo toista ja yhtä, ekana annetaan ymmärtää, että Saatana tippui maahan ennen Jeesusta, mutta Evankeliumi Luukkaan mukaan jälkeen Jeesuksen. - 10:18 - 8. Jeesus sanoi heille: "Minä näin Saatanan putoavan taivaasta kuin salaman. Näki tosiaan joo. Huhheijaa mitä satuilua.
        Eli on monta Saatanaa kuten Luciferiakin tarinoissa, kun ottaa huomioon, että ne eivät ole mitään nimiä.
        Jeesus on Lucifer, kuten myös teidän hassu Jumalanne. Alotetaanmpas sun Jumalstas.

        JATKUU

        Mitä lukee kuolleenmeren kääröissä Jumalastas, täs Enkuks.
        the Dead Sea scrolls, we can find a variety of references to God. God is the “God of Knowledge” (e.g., 1QS III:15... the God most high (el elyon)..The holiness of God’s proper name YHWH.."God also has various roles in the Dead Sea scrolls: he is the Creator, King and Ruler of the Created World.
        "As God is omnipotent, he is the creator of both the good and the evil ( i.e. 1QH
        VII:13-17) :the righteous and the wicked, the angelic forces and the demons. As God is described as a king and a ruler, the angels constitute his heavenly court. God is eternal and righteous." "Songs of the SabbathSacrifice). The angels are mediators of divine revelations in some texts (e.g. Visions of Amram),and control natural phenomena, such as winds and lightning (e.g. Book of Watchers, Berakhot)". "Songs of the Sage and Songs of the Sabbath Sacrifice describe the angelic priesthood in theheavenly temple, performing heavenly sacrifices. Particularly in the Songs of the SabbathSacrifice angels are called by many different names, such as “glorified ones”, “chiefs of therealms”, “gods of knowledge”, etc., and the human priesthood is compared unfavourably tothe angelic priesthood.

        Joten, kuten kuolleenmeren kääröissä sanotaan, että Jumala on hyvä sekä paha, kuten gnostilaiset kirjotti hänestä, hänelle kuuluu sekä enkelit ja demonit armejoineen. Eli hän on Saatana ja Jumala. Sabbath sana tarkoittaa Saturnusta, eli Saatanaa, ja Saatana on Saturnus Jumala, Ja Saturnus Jumalaa palvoivat kaikki muinaiset ihmiset, eri nimillä, Yahweh, Jehovah, EL jne. Ja EL:hän on sarvipäinen Jumala.

        https://www.youtube.com/watch?v=rmWqnNK24hg osat 1-3.

        Kai sä ymmärrät, että Eedenin tarina tulee sumerilaisilta, ja siellä puhutaan useista Aatameista ja Eevoista, eikä pelkästään Aatamista ja Eevasta, sairaasta sukurutsaustarinasta, kuten teidän Raamattu kertoo. Ja siellä tarinoissa Käärme on Jumala, eli Enki, hänet tunnetaan uskonnoissa monilla nimillä, hyvänä ja sekä pahana jumalana. Ja kaikissa maailman vanhimmissa uskonnoissa käärmejumalia on palvottu kymmeniä tuhansia vuosia. Eikä sillon mitkään nimet olleet olemassa, mitä teiän uskonto höpöttää. Enkiä kutsutaan myös demiurgeks, eli joka tarkoittaa luojaa.


      • fasdfsadf
        fasdfsadf kirjoitti:

        JATKUU

        Mitä lukee kuolleenmeren kääröissä Jumalastas, täs Enkuks.
        the Dead Sea scrolls, we can find a variety of references to God. God is the “God of Knowledge” (e.g., 1QS III:15... the God most high (el elyon)..The holiness of God’s proper name YHWH.."God also has various roles in the Dead Sea scrolls: he is the Creator, King and Ruler of the Created World.
        "As God is omnipotent, he is the creator of both the good and the evil ( i.e. 1QH
        VII:13-17) :the righteous and the wicked, the angelic forces and the demons. As God is described as a king and a ruler, the angels constitute his heavenly court. God is eternal and righteous." "Songs of the SabbathSacrifice). The angels are mediators of divine revelations in some texts (e.g. Visions of Amram),and control natural phenomena, such as winds and lightning (e.g. Book of Watchers, Berakhot)". "Songs of the Sage and Songs of the Sabbath Sacrifice describe the angelic priesthood in theheavenly temple, performing heavenly sacrifices. Particularly in the Songs of the SabbathSacrifice angels are called by many different names, such as “glorified ones”, “chiefs of therealms”, “gods of knowledge”, etc., and the human priesthood is compared unfavourably tothe angelic priesthood.

        Joten, kuten kuolleenmeren kääröissä sanotaan, että Jumala on hyvä sekä paha, kuten gnostilaiset kirjotti hänestä, hänelle kuuluu sekä enkelit ja demonit armejoineen. Eli hän on Saatana ja Jumala. Sabbath sana tarkoittaa Saturnusta, eli Saatanaa, ja Saatana on Saturnus Jumala, Ja Saturnus Jumalaa palvoivat kaikki muinaiset ihmiset, eri nimillä, Yahweh, Jehovah, EL jne. Ja EL:hän on sarvipäinen Jumala.

        https://www.youtube.com/watch?v=rmWqnNK24hg osat 1-3.

        Kai sä ymmärrät, että Eedenin tarina tulee sumerilaisilta, ja siellä puhutaan useista Aatameista ja Eevoista, eikä pelkästään Aatamista ja Eevasta, sairaasta sukurutsaustarinasta, kuten teidän Raamattu kertoo. Ja siellä tarinoissa Käärme on Jumala, eli Enki, hänet tunnetaan uskonnoissa monilla nimillä, hyvänä ja sekä pahana jumalana. Ja kaikissa maailman vanhimmissa uskonnoissa käärmejumalia on palvottu kymmeniä tuhansia vuosia. Eikä sillon mitkään nimet olleet olemassa, mitä teiän uskonto höpöttää. Enkiä kutsutaan myös demiurgeks, eli joka tarkoittaa luojaa.

        JATKUU

        Raamattu todistaa myös, että Saatana on Jumala oikeesti jota palvotte, kuten myös muut vanhat uskonnot, ja muinainen symboliikka jne.

        Alotetaampa:

        5. Mooseksen kirja - 12:26-28

        KUULLOSTAA ERITTÄIN HYVÄLTÄ JUMALALTA, JOKA RAKASTAA UHRILAHJOJA!

        2. Mooseksen kirja - 24:4-8

        AIVAN SAIRASTA, TUOTA JUURI TEHDÄÄN SAATANALLISISSA MESSUISSA.
        MUTTA JUMALASI RAKASTAA MYÖS IHMIS UHRILAHJOJA!

        2. Mooseksen kirja 22:27-30

        JA 2. Mooseksen kirja 13:2

        2 "Pyhitä minun omakseni jokainen esikoinen israelilaisten keskuudessa, niin ihminen kuin karjaeläin. Jokainen, joka esikoisena tulee äitinsä kohdusta, kuuluu minulle."

        AIVAN SAIRASTA, SUN JUMALAS ON HULLUT, MUTTA LAIT OVAT HÄNEN, JA HÄN RAKSTAA KAIKKEA PAHAA, VERTA, UHRILAHJOJA, SOTIA JNE. EI EPÄILLYSTÄKÄÄN ETTÄ HÄN ON SAATANA ITSE!


        3. Mooseksen kirja - 27:28-29

        28 "Mitään Herralle tuomittua, ihmistä, eläintä tai perintömaata, ei saa myydä eikä lunastaa takaisin. Kaikki Herralle tuomittu on erityisen pyhää; se kuuluu yksin hänelle. 29 Herralle tuomittua ihmistä ei voi lunastaa vapaaksi, vaan hänet on surmattava.

        Sun JUMALAS ON PÄHKÄHULLU! JA PALJON MUUTA!


        Psalmien kirja 18:7-15 - KUULLOSTAA AIVAN SAATANALTA!

        1 Aikakirja 21:1 - Saatana nousi Israelia vastaan ja viekoitteli Daavidin toimittamaan Israelissa väenlaskun.

        2 Samuelin kirja 24.1 - 1 Herra vihastui jälleen Israeliin, ja yllyttääkseen Daavidia kansaa vastaan hän sanoi: "Mene ja laske Israelin ja Juudan väki."

        EI EPÄILYSTA ETTÄ SAATANA JA JUMALAS SAMA HENKILÖ!


        4 Mooseksen kirja 21:5-9

        Miljoonat uskovaiset uskovat, että käärme symbolisoi Saatanaa, ja käärmeet ovat hänen lemmikeitään. Ja miksi Jumalas lähettää käärmeitä, kun ne symbolisoi Saatanaa. Eli Jumala on Saatana.


        1 Kuningaiden kirja 18:38-40


        Kumma että Saatana on kutsuttu Baaliks, tai yhtä hänen demonejaan, tai useita, ja noille nimille on uhrattu paljon, polttouhreja jne. Eli Herra, Jumala on Saatana.

        Jesajan kirja 45:7 - 7 minä, joka luon valon ja luon pimeyden ja tuotan yhtä lailla onnen ja onnettomuuden. Minä olen Herra. Kaiken tämän minä teen.

        Ja Eikös Jumala sanonut alussa, ekassa Mooseksen kirjassa - Jumala sanoi: "Tulkoon valo!" Ja valo tuli. Eli hän on valontuoja/kantaja - Lucifer, ja Saatana - pimeydenruhtinas. Tuhansia vuosia ihmiset ovat uskoneet, että kun jumala (ei pelkästään yhessä uskonnossa) loi valon, nii hän asui suuressa pimeydessä, ja ennen valoa oli pimeys, joten hän on pimeydenruhtinas - Saatana, josta tuli Lucifer.
        1 Samuelien kirja 16:23 - Aina kun Jumalan lähettämä paha henki yllätti Saulin, Daavid tarttui harppuunsa ja soitti. Silloin Saulin ahdistus helpotti, hänen tuli parempi olla ja paha henki jätti hänet rauhaan.

        ja 19:9 - Herran lähettämä paha henki yllätti taas Saulin. Saul istui kotonaan keihäs kädessä, ja Daavid soitti harppua.

        Eli Jumalas on paha, hän lähettää pahoja henkiä toisten kiusaks, ettekö te uskovaist kutsu pahoja henkiä demoneiks. Eli Jumalasi johtaa enkelien ja demonien armeijaa, kuten kuolleenmeren kääröissä sanotaan, kuten myös gnostilaistet kertoivat, eli Jumalasi on Saatana itse. Kuolleenmeren kääröissä sanotaan, että Valonenkeli on Jumala itse, ja Saatanaa kutsutaan valonenkeliksi.
        RAAMATTU ON TÄYNNÄ HIRVEYKSIÄ, JEESUS JA JUMALA KUVASTAA SAATANAA TODELLISUUDESSA. Mut siinä oli mystisiä juttuja, haluutkos kuulla lisää, vai toisesta näkökulmasta? Käytätkö Raamattua apunas? Mä käytän Raamattua sua vastaan beibe ;) Ei epäilystäkään, että te uskovaiset ette ymmärrä lukemaanne ja palvomaanne. Todellisuudessa te palvotte useita jumaluuksia, eikä vain yhtä ;)

        Uskonnot ovat suuri pahuus, ja kuolemaks kaikille niille jotka siihen uskoo. Uskonnot tappaa, Jumala ja Jeesus tappaa, jne. Kuten historia on sen todistanut HYVINKI!.


      • fasdfsadf kirjoitti:

        Okei, katsotaan sit mystisestä, ja hieman realistisesta näkökulmasta.

        Isaiah 14:12 (NIV): “How you have fallen from heaven, O morning star, son of the dawn!
        Isaiah 14:12 (KJV) How art thou fallen from heaven, O Lucifer, son of the morning! how art thou cut down to the ground, which didst weaken the nations!

        Ja Suomenkielises - (Jesajan Kirja 14:12) - Voi, sinä putosit taivaalta, sinä Kointähti, sarastuksen poika! Alas maahan sinut survaistiin, sinä kansojen kukistaja."
        Ottaa huomioon, että Lucifer nimitystä käytetään ennen kointähteä, saratuksen/aamuruskon poika, eikä toisinpäin. Eli hän on Lucifer. Enkun kielinen Raamattuversio on vanhempi kuin suomenkielinen.
        Mut arvaas mitä Jeesusta kutsutaan myös samoilla nimillä kuten Luciferia.

        2 Peter 1:19 (KJV): "We have also a more sure word of prophecy; whereunto ye do well that ye take heed, as unto a light that shineth in a dark place, until the day dawn, and the day star arise in your hearts".
        2 Peter 1:19 (NIV): “And we have the word of the prophets made more certain, and you will do well to pay attention to it, as to a light shining in a dark place, until the day dawns and the morning star [Christ] rises in your hearts.”
        Revelation 22:16: “I, Jesus, have sent my angel to give you this testimony for the churches. I am the Root and the Offspring of David, and the bright Morning Star.”

        Mitäs Jeesuksesta? Ja Toisesta Pietarin Kirjeestä 1:19 - Siksi me voimme entistä lujemmin luottaa profeetalliseen sanaan. Ja hyvin teette tekin, jos kiinnitätte katseenne siihen kuin pimeässä loistavaan lamppuun, kunnes päivä sarastaa ja kointähti syttyy teidän sydämessänne.
        Eli Lucifer syttyy sydämmessänne, koska Lucifer on Kointähti (aamutähti), eli Jeesus on Lucifer.

        Ja Johanneksen ilmestyksestä 22:16 - Minä, Jeesus, olen lähettänyt enkelin luoksenne, jotta seurakunnat saisivat tämän todistuksen. Minä olen Daavidin juuriverso ja suku, kirkas aamutähti."
        Mikä ILMESTYS, JEESUS SANOO OLEVANSA LUCIFER.

        Ja Evankeliumi Luukkaan mukaan 12-49 - Tulta minä olen tullut tuomaan maan päälle -- ja kuinka toivonkaan, että se jo olisi syttynyt!

        Ja Evankeliumi Matteuksen mukaan 10:34-38 - "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. 35 Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan. 36 Viholliset ovat oman talon väkeä.

        37 "Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, ei kelpaa minulle, eikä se, joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, kelpaa minulle. 38 Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulle.

        Ja Evankeliumi Luukkaan mukaan. 12:51-53 - 51 Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa! 52 Tästedes saman perheen jäsenet ovat eri puolta: viidestä on kolme kahta, kaksi kolmea vastaan. 53 Isä joutuu vastakkain poikansa kanssa, poika isänsä, äiti tyttärensä ja tytär äitinsä, anoppi miniänsä ja miniä anoppinsa kanssa."

        Aivan SAIRASTA, Jeesus oli ihan hullu, mutta todisti myös olevan näissäkin lauseissa LUCIFER, Jeesus todellinen KANSOJEN KUKISTAJA!
        Ottaa siis huomioon, että alkuperäisis heprealaisten värsyissä, ei ollut mainintaa Luciferista, ja ekan kerran Lucifer nimi (Raamatussa) nimi ilmestyi Kuningas Jaakon Raamatussa (KJV). Lucifer oli ROOMALAINEN JUMALA, Valon Jumala jne, johan nimi Lucifer pitäis antaa ymmärtää että se on roomalaista perua, Latinaa. Luciferia kutsuttiin, kointähdeks, aamuruskon pojaks, valontuojaks/kantajaks, joka ei ole mitään muuta kuin PLAANEETTA VENUS! Jos toi ei mene sulle kaaliin, nii ei sitten mikään. Te uskovaiset ootte tunnetusti niin paksukallosia, että luette vain pelkkää raamattua, mutta ette ymmärrä, että maailmasta löytyy suuri historia ja paljon vanhempi historia mitä ymmärrätte.

        Eli, oikea Lucifer on roomalainen jumala, joka on kielikuva planeetta venuksesta. Mutta Lucifer on myös valontuoja/kantaja, ja sitä käytettiin kulteissa kielikuvana kaikelle jotka tuovat valoa/kantaa sitä. Eli Lucifer on titteli, mutta myös kielikuva.

        Ja Raamattu sanoo toista ja yhtä, ekana annetaan ymmärtää, että Saatana tippui maahan ennen Jeesusta, mutta Evankeliumi Luukkaan mukaan jälkeen Jeesuksen. - 10:18 - 8. Jeesus sanoi heille: "Minä näin Saatanan putoavan taivaasta kuin salaman. Näki tosiaan joo. Huhheijaa mitä satuilua.
        Eli on monta Saatanaa kuten Luciferiakin tarinoissa, kun ottaa huomioon, että ne eivät ole mitään nimiä.
        Jeesus on Lucifer, kuten myös teidän hassu Jumalanne. Alotetaanmpas sun Jumalstas.

        Siis Jeesus (Aamurusko) on Kirkas Aamutähti.
        Sen sijaan tuo toinen persoona (Aamuruskon Poika)
        ei enää ole sitä, mitä oli ennenkuin joutui eroon
        Todellisesta Valkeudesta. Hän on nyt pimeys.


      • fasdfsadf
        kalamos kirjoitti:

        Siis Jeesus (Aamurusko) on Kirkas Aamutähti.
        Sen sijaan tuo toinen persoona (Aamuruskon Poika)
        ei enää ole sitä, mitä oli ennenkuin joutui eroon
        Todellisesta Valkeudesta. Hän on nyt pimeys.

        Jos vaikka kattoisit sen videon, mikäli ymmärrät mystiikasta. Mutta tässä vihje (joka löytyy tolta videolta kans, mut latinaks). Johanneksen ilmestys - 2:17-18 .
        Mutta todellisuudessa Jeesus on vain kielikuva auringosta, Lucifer Venuksesta, ja Saatana/Jumala Saturnus-planeetasta.
        Tajuatko kuinka monta tarinaa Jeesuksesta löytyy, eri uskonnoista, tuhansien vuosien aikana, montaa. Kuolleet ristillä, ollut 12 opetuslasta, nousseet 3 päivänä kuolleista ja lista jatkuu. Ne (henklilöt/jumalat) kertovat tarinaa AURINGOSTA, Pitäähän sun tajuta, että miksi uskovaiset menee SUNNUNTAISIN (Sunday) kirkkoon, he menevät palvoo Jeesusta, eli aurinkoa sinne. Jeesus ei ollut koskaan olemmasa ihmisenä, vaan aurinkona. Joh il -3.11 - Minä tulen pian. Melkein 2000 vuotta mennyt, eikä Jeesus ole tullut pian takaisin, vaikka hän sanoi niin, eli hän valehteli, taitaa olla siis ruuhkaa taivaassa. Vai valehteliko, Hän näkyy melkein jokaisena päivänä vuodessa kun hän nousee horisontista idästä katsottuna. Hei, täällä mä taas olen, ja kun laskee länteen myöhemmin, nii sanoo tulevansa pian takaisin. Jeesusta kutsutaan pelastajaks (saviour), no tottakai, koska ilman aurinkoa ei ole elämää maapallol, eli hän on meidän "pelastajamme".
        Saturnus-planeetta kutsuttiin Jumalaks, kaikkien jumalien isäks, mutta myös Saatanaks, koska muinaiset ihmiset näkivät hänet ns. "lord of the outer darkness", ja sen takia häntä alettiin kutsuu myös the Prince of darkness - eli Saatana.
        Luciferia on kutsuttu eri nimillä historias (Phosphorus jne), mut se kuvastaa planeetta Venusta. Kun Venus-planeetta näkyy taivaalla, ennen aurinkoa, nii se on kirkkain kaikista, se tuo valoa, ja se näkyy että se falling - siks sitä kutsuttiin "the fallen angel - Lucifer", mutta angel tarkottaa myös Jumalaa. Ja muinaiset ihmiset eivät tienneet mitään planeetoista, joten ihmiset antoivat heille nimiä joita palvottiin JUMALINA. Ehkä tämä antaa vähän hajua - https://www.youtube.com/watch?v=t7EAlTcZFwY


      • fasdfsadf kirjoitti:

        Jos vaikka kattoisit sen videon, mikäli ymmärrät mystiikasta. Mutta tässä vihje (joka löytyy tolta videolta kans, mut latinaks). Johanneksen ilmestys - 2:17-18 .
        Mutta todellisuudessa Jeesus on vain kielikuva auringosta, Lucifer Venuksesta, ja Saatana/Jumala Saturnus-planeetasta.
        Tajuatko kuinka monta tarinaa Jeesuksesta löytyy, eri uskonnoista, tuhansien vuosien aikana, montaa. Kuolleet ristillä, ollut 12 opetuslasta, nousseet 3 päivänä kuolleista ja lista jatkuu. Ne (henklilöt/jumalat) kertovat tarinaa AURINGOSTA, Pitäähän sun tajuta, että miksi uskovaiset menee SUNNUNTAISIN (Sunday) kirkkoon, he menevät palvoo Jeesusta, eli aurinkoa sinne. Jeesus ei ollut koskaan olemmasa ihmisenä, vaan aurinkona. Joh il -3.11 - Minä tulen pian. Melkein 2000 vuotta mennyt, eikä Jeesus ole tullut pian takaisin, vaikka hän sanoi niin, eli hän valehteli, taitaa olla siis ruuhkaa taivaassa. Vai valehteliko, Hän näkyy melkein jokaisena päivänä vuodessa kun hän nousee horisontista idästä katsottuna. Hei, täällä mä taas olen, ja kun laskee länteen myöhemmin, nii sanoo tulevansa pian takaisin. Jeesusta kutsutaan pelastajaks (saviour), no tottakai, koska ilman aurinkoa ei ole elämää maapallol, eli hän on meidän "pelastajamme".
        Saturnus-planeetta kutsuttiin Jumalaks, kaikkien jumalien isäks, mutta myös Saatanaks, koska muinaiset ihmiset näkivät hänet ns. "lord of the outer darkness", ja sen takia häntä alettiin kutsuu myös the Prince of darkness - eli Saatana.
        Luciferia on kutsuttu eri nimillä historias (Phosphorus jne), mut se kuvastaa planeetta Venusta. Kun Venus-planeetta näkyy taivaalla, ennen aurinkoa, nii se on kirkkain kaikista, se tuo valoa, ja se näkyy että se falling - siks sitä kutsuttiin "the fallen angel - Lucifer", mutta angel tarkottaa myös Jumalaa. Ja muinaiset ihmiset eivät tienneet mitään planeetoista, joten ihmiset antoivat heille nimiä joita palvottiin JUMALINA. Ehkä tämä antaa vähän hajua - https://www.youtube.com/watch?v=t7EAlTcZFwY

        Jeesus on Totuus. Ei Hän voi valehdella.
        Sen sijaan tuo toinen persoona,
        josta olet kirjoittanut, on valheen isä.
        Hän on keksinyt valheen.
        Hän ei koskaan pysy Totuudessa.

        Kun Jeesus sanoi tulevansa pian,
        niin tuossa on edellä tärkeä sana:

        "Katso!"

        Siis: huomioi, ota varteen tämä!

        Kun Jeesus tulee, Hän tulee pian,
        oikeammin: äkkinäisesti / nopeasti.

        Silloin ei kukaan enää voi tehdä parannusta.
        Silloin ei kukaan enää ehdi kääntyä pimeydestaä Valoon.


      • fasdfsadf
        kalamos kirjoitti:

        Jeesus on Totuus. Ei Hän voi valehdella.
        Sen sijaan tuo toinen persoona,
        josta olet kirjoittanut, on valheen isä.
        Hän on keksinyt valheen.
        Hän ei koskaan pysy Totuudessa.

        Kun Jeesus sanoi tulevansa pian,
        niin tuossa on edellä tärkeä sana:

        "Katso!"

        Siis: huomioi, ota varteen tämä!

        Kun Jeesus tulee, Hän tulee pian,
        oikeammin: äkkinäisesti / nopeasti.

        Silloin ei kukaan enää voi tehdä parannusta.
        Silloin ei kukaan enää ehdi kääntyä pimeydestaä Valoon.

        Jeesus on kaukana totuudesta. Jeesus kertonut valheita, Jumala kertonut valheita, eli hän on Valheen ISÄ Saatana. Tiede debunkannut monta asiaa joihin te hassut uskovaiset uskotte. Samoin kun eri uskontolahkot pitää Jumalaansa oikeana Jumalana ja muita paholaisina ja toisin päin.

        Joo joo, tulee nopeasti, eikä vielkää oo näkynyt, voi voi teitä hörhöi.

        Jo noi loppusanat ovat suoraan pahuudesta, Jeesus on SADISTI, KUTEN PAPPANSAKIN, jos joku ei seuraa heitä, palvo heitä, tee "parannusta", nii joutuu kärsii. Hyi, vain PELOKKAAT JA AIVOPESTYT ihmiset seuraa näitä epäjumalia, jota on palvottu vain vähän aikaa historias. Jeesus ja sen pappa on SUURI PIMEYS JA PAHUUS, monille ihmisille. Johan Raamattu todistaa, että he ovat paholaisia.

        Minä en palvo tai seuraa ketään.


      • fasdfsadf kirjoitti:

        Jeesus on kaukana totuudesta. Jeesus kertonut valheita, Jumala kertonut valheita, eli hän on Valheen ISÄ Saatana. Tiede debunkannut monta asiaa joihin te hassut uskovaiset uskotte. Samoin kun eri uskontolahkot pitää Jumalaansa oikeana Jumalana ja muita paholaisina ja toisin päin.

        Joo joo, tulee nopeasti, eikä vielkää oo näkynyt, voi voi teitä hörhöi.

        Jo noi loppusanat ovat suoraan pahuudesta, Jeesus on SADISTI, KUTEN PAPPANSAKIN, jos joku ei seuraa heitä, palvo heitä, tee "parannusta", nii joutuu kärsii. Hyi, vain PELOKKAAT JA AIVOPESTYT ihmiset seuraa näitä epäjumalia, jota on palvottu vain vähän aikaa historias. Jeesus ja sen pappa on SUURI PIMEYS JA PAHUUS, monille ihmisille. Johan Raamattu todistaa, että he ovat paholaisia.

        Minä en palvo tai seuraa ketään.

        Siis on ihan eri asia tuleeko Jeesus pian vaiko nopeasti.
        Oikeampi käännös on nopeasti/äkkinäisesti.

        Minä pahoin pelkään,
        että viimeinen virkkeesi ei pidä paikkaansa.
        Eivät kyllä muutkaan virkeesi,
        mutta tuohon viimeiseen nyt haluan kiinnittää huomiosi.

        Jeesus sanoi:
        "Mutta tämä on tuomio,
        että valkeus on tullut maailmaan,
        ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta;
        sillä heidän tekonsa olivat pahat." (Joh 3:19)


      • fasdfsadf
        kalamos kirjoitti:

        Siis on ihan eri asia tuleeko Jeesus pian vaiko nopeasti.
        Oikeampi käännös on nopeasti/äkkinäisesti.

        Minä pahoin pelkään,
        että viimeinen virkkeesi ei pidä paikkaansa.
        Eivät kyllä muutkaan virkeesi,
        mutta tuohon viimeiseen nyt haluan kiinnittää huomiosi.

        Jeesus sanoi:
        "Mutta tämä on tuomio,
        että valkeus on tullut maailmaan,
        ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta;
        sillä heidän tekonsa olivat pahat." (Joh 3:19)

        Koska se on V***N Aurinko, joka tulee nopeasti/äkkinäisesti, laita se jo sinne kaaliis. Et tietenkää laita. Pahoin pelkään, että kaikki virkkeesi ei pidä paikkaansa. Joten sanotaan sit taas mystisestä näkökulmasta. Noilla heitoilla ei ole mitään painoarvoa, koska te uskovaist pidätte Jeesusta Jumalan kanssa tasavertaisena. Eli molemmat ovat pimeitä.

        Mitäs Jumala sanoi: - Isaiah/Jesajan kirja 45:7 I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things. minä, joka luon valon ja luon pimeyden ja tuotan yhtä lailla onnen ja onnettomuuden. Minä olen Herra. Kaiken tämän minä teen.

        Jo nuo sanat ovat suurta Pimeyttä, yhtä lailla mitä Jeesus sano Matt (10:34-37) Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. 35 Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan. 36 Viholliset ovat oman talon väkeä. 37 "Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, ei kelpaa minulle, eikä se, joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, kelpaa minulle.

        Joten ei ole väliä mitä virkeittä heität, kaikki paha löytyy Raamatusta, ei ihmekkään miksi Raamattu yleensä on musta - suuri PIMEYS on kirjoitettuna sinne.


      • fasdfsadf kirjoitti:

        Koska se on V***N Aurinko, joka tulee nopeasti/äkkinäisesti, laita se jo sinne kaaliis. Et tietenkää laita. Pahoin pelkään, että kaikki virkkeesi ei pidä paikkaansa. Joten sanotaan sit taas mystisestä näkökulmasta. Noilla heitoilla ei ole mitään painoarvoa, koska te uskovaist pidätte Jeesusta Jumalan kanssa tasavertaisena. Eli molemmat ovat pimeitä.

        Mitäs Jumala sanoi: - Isaiah/Jesajan kirja 45:7 I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things. minä, joka luon valon ja luon pimeyden ja tuotan yhtä lailla onnen ja onnettomuuden. Minä olen Herra. Kaiken tämän minä teen.

        Jo nuo sanat ovat suurta Pimeyttä, yhtä lailla mitä Jeesus sano Matt (10:34-37) Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. 35 Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan. 36 Viholliset ovat oman talon väkeä. 37 "Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, ei kelpaa minulle, eikä se, joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, kelpaa minulle.

        Joten ei ole väliä mitä virkeittä heität, kaikki paha löytyy Raamatusta, ei ihmekkään miksi Raamattu yleensä on musta - suuri PIMEYS on kirjoitettuna sinne.

        No, miten nyt koet Jeesuksen sanojen toteutuvan
        esimerkiksi tässä ketjussa.
        Kuka haastaa riitaa ja heiluttaa miekkaansa?


      • fasdfsadf
        kalamos kirjoitti:

        No, miten nyt koet Jeesuksen sanojen toteutuvan
        esimerkiksi tässä ketjussa.
        Kuka haastaa riitaa ja heiluttaa miekkaansa?

        Jeesus ei ole sanonut yhtään mitään, koska hän ei ollut koskaan olemassa. Hänestä on tehty "Jumala, Jumalan poika ja ihminen jne", vaikka niitä hän ei oo koskaan edes ollut, kun on vain Aurinko todellisuudessa. Mut uskonnot käyttänyt "Jeesuksen sanoja" miekkana, syinä alottaa sotia toisia vastaan jne. Joten miekkaan vastataan miekalla, sanoihin sanoilla, miekoilla.

        Tässä oiva esimerkki historiasta, ei unohdeta muita asioita mitä kristityt ja muut uskonnot tehneet tuhansien vuosien aikana.

        "My feelings as a Christian points me to my Lord and Savior as a fighter. It points me to the man who once in loneliness, surrounded by a few followers, recognized these Jews for what they were and summoned men to fight against them and who, God’s truth! was greatest not as a sufferer but as a fighter. In boundless love as a Christian and as a man I read through the passage which tells us how the Lord at last rose in His might and seized the scourge to drive out of the Temple the brood of vipers and adders. How terrific was His fight for the world against the Jewish poison. To-day, after two thousand years, with deepest emotion I recognize more profoundly than ever before the fact that it was for this that He had to shed His blood upon the Cross. As a Christian I have no duty to allow my self to be cheated, but I have the duty to be a fighter for truth and justice… And if there is anything which could demonstrate that we are acting rightly it is the distress that daily grows . For as a Christian I have also a duty to my own people." –Adolf Hitler, in a speech on 12 April 1922 (Norman H. Baynes, ed. The Speeches of Adolf Hitler, April 1922-August 1939, Vol. 1 of 2, pp. 19-20, Oxford University Press, 1942)

        Ja olihan natsit kirkon oma operaatio. Ei tarvii muistaa mitä ristiretkeläiset tekivät, mitä ihmiset nykyäänki tekee kun lähtevät sotimaan, huutavat Jeesuksen, profeettoje/pyhimysten, Jumalan/jumalien jne nimeen. Joten todellakin, "Jeesuksen ja Jumalan" sanat ovat miekkoja ja vastasin sun sanoihin miekalla (sanoilla). Eikö sitä sanota, että sanat ovat miekkoja, ja kynä on kuin miekka.


      • fasdfsadf kirjoitti:

        Jeesus ei ole sanonut yhtään mitään, koska hän ei ollut koskaan olemassa. Hänestä on tehty "Jumala, Jumalan poika ja ihminen jne", vaikka niitä hän ei oo koskaan edes ollut, kun on vain Aurinko todellisuudessa. Mut uskonnot käyttänyt "Jeesuksen sanoja" miekkana, syinä alottaa sotia toisia vastaan jne. Joten miekkaan vastataan miekalla, sanoihin sanoilla, miekoilla.

        Tässä oiva esimerkki historiasta, ei unohdeta muita asioita mitä kristityt ja muut uskonnot tehneet tuhansien vuosien aikana.

        "My feelings as a Christian points me to my Lord and Savior as a fighter. It points me to the man who once in loneliness, surrounded by a few followers, recognized these Jews for what they were and summoned men to fight against them and who, God’s truth! was greatest not as a sufferer but as a fighter. In boundless love as a Christian and as a man I read through the passage which tells us how the Lord at last rose in His might and seized the scourge to drive out of the Temple the brood of vipers and adders. How terrific was His fight for the world against the Jewish poison. To-day, after two thousand years, with deepest emotion I recognize more profoundly than ever before the fact that it was for this that He had to shed His blood upon the Cross. As a Christian I have no duty to allow my self to be cheated, but I have the duty to be a fighter for truth and justice… And if there is anything which could demonstrate that we are acting rightly it is the distress that daily grows . For as a Christian I have also a duty to my own people." –Adolf Hitler, in a speech on 12 April 1922 (Norman H. Baynes, ed. The Speeches of Adolf Hitler, April 1922-August 1939, Vol. 1 of 2, pp. 19-20, Oxford University Press, 1942)

        Ja olihan natsit kirkon oma operaatio. Ei tarvii muistaa mitä ristiretkeläiset tekivät, mitä ihmiset nykyäänki tekee kun lähtevät sotimaan, huutavat Jeesuksen, profeettoje/pyhimysten, Jumalan/jumalien jne nimeen. Joten todellakin, "Jeesuksen ja Jumalan" sanat ovat miekkoja ja vastasin sun sanoihin miekalla (sanoilla). Eikö sitä sanota, että sanat ovat miekkoja, ja kynä on kuin miekka.

        No. Näin nyt vaan on vielä tänäkin päivänä,
        kuin Jeesus sanoi.
        Oma perhe voi täysin hylätä perheenjäsenen,
        joka uskoo Jeesukseen. Jopa surmata hänet.
        http://www.stefanus.fi/2014/09/jemen-kristitty-nainen-murhattu-uskonsa-tahden/


      • fasdfsadf

      • Ytimekkäästi
        fasdfsadf kirjoitti:

        Jos vaikka kattoisit sen videon, mikäli ymmärrät mystiikasta. Mutta tässä vihje (joka löytyy tolta videolta kans, mut latinaks). Johanneksen ilmestys - 2:17-18 .
        Mutta todellisuudessa Jeesus on vain kielikuva auringosta, Lucifer Venuksesta, ja Saatana/Jumala Saturnus-planeetasta.
        Tajuatko kuinka monta tarinaa Jeesuksesta löytyy, eri uskonnoista, tuhansien vuosien aikana, montaa. Kuolleet ristillä, ollut 12 opetuslasta, nousseet 3 päivänä kuolleista ja lista jatkuu. Ne (henklilöt/jumalat) kertovat tarinaa AURINGOSTA, Pitäähän sun tajuta, että miksi uskovaiset menee SUNNUNTAISIN (Sunday) kirkkoon, he menevät palvoo Jeesusta, eli aurinkoa sinne. Jeesus ei ollut koskaan olemmasa ihmisenä, vaan aurinkona. Joh il -3.11 - Minä tulen pian. Melkein 2000 vuotta mennyt, eikä Jeesus ole tullut pian takaisin, vaikka hän sanoi niin, eli hän valehteli, taitaa olla siis ruuhkaa taivaassa. Vai valehteliko, Hän näkyy melkein jokaisena päivänä vuodessa kun hän nousee horisontista idästä katsottuna. Hei, täällä mä taas olen, ja kun laskee länteen myöhemmin, nii sanoo tulevansa pian takaisin. Jeesusta kutsutaan pelastajaks (saviour), no tottakai, koska ilman aurinkoa ei ole elämää maapallol, eli hän on meidän "pelastajamme".
        Saturnus-planeetta kutsuttiin Jumalaks, kaikkien jumalien isäks, mutta myös Saatanaks, koska muinaiset ihmiset näkivät hänet ns. "lord of the outer darkness", ja sen takia häntä alettiin kutsuu myös the Prince of darkness - eli Saatana.
        Luciferia on kutsuttu eri nimillä historias (Phosphorus jne), mut se kuvastaa planeetta Venusta. Kun Venus-planeetta näkyy taivaalla, ennen aurinkoa, nii se on kirkkain kaikista, se tuo valoa, ja se näkyy että se falling - siks sitä kutsuttiin "the fallen angel - Lucifer", mutta angel tarkottaa myös Jumalaa. Ja muinaiset ihmiset eivät tienneet mitään planeetoista, joten ihmiset antoivat heille nimiä joita palvottiin JUMALINA. Ehkä tämä antaa vähän hajua - https://www.youtube.com/watch?v=t7EAlTcZFwY

        Alunperin kirkkoon kyllä mentiin lauantaina aivan kuten juutalaiset rukoushuoneilleen, vasta teollistumisen aikakaudella kirkkopyhä siirrettiin sunnuntaille jonka nimi tuleen germaanisesta Sundag päivästä. Päivän nimellä ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa.

        Mutta jeesus Nasaretilainen puuseppä Joosefin ja nuoren Marian avioton poika on kuitenkin historiallinen henkilö, toki samaan aikaan myös liikkui saarnaamassa monia muitakin Jeesus ja Joshua nimisiä juutalaismiehiä.

        Sitten tämä Lusifer tai alunperin Sataniel eli valontuoja voidaan hyvinkin rinnastaa Kreikkalais heeros Prometeukseen joka varasti jumalilta tulen ihmisille, minkä takia jumalat tuomitsivat tämän ikuiseen kidutukseen. Yhtälailla Sataniel houkutteli adamin (hb. Mies) ja evan (hb. Äiti) maistamaan kiellettyä hedlmää hyvän- ja pahantiedon puusta sekä opetti valinnanvapautta jonka takia tämä syöstiin taivaasta maanpäälle. Mahdollista myös oli että Eevalla ja Aadamillasekä naisdemoni Lilitulla oli Eedenin paratiisissa lööppien arvoinen kolmiodraama. Myöhemmin tuo Lilith on poistettu paratiisi kertomuksesta, tai näin epäilevät Juutalaiset.

        Ja jos strekustruktion tekee niin alunperin "taivaassa" mailmaa johti luojajumala El, ylijumala Jahve ja Jahven puoliso. Monoteismiin siirtymisen uskotaan tapahtuneen Babylonista pääsyn jälkeen, tosin siellä vallinnut uskonto lasketaan nykyään Abrahamilaisiin uskontoihin.


      • Kalakukkokai
        kalamos kirjoitti:

        Minun tietolähteeni on Jumalan Sana. Raamattu.

        Kerubi, jonka Jumala oli asettanut kaikkein korkeimpaan asemaan,
        kaikkien muiden enkelien yläpuolelle,
        jonka Jumala oli luonut täydelliseksi kauneudessa ja viisaudessa,
        ylpistyi ihanuudestaan,
        ja halusi korottaa itsensä hallitsijaksi Jumalan rinnalle.
        Tässä kerubissa siis havaittiin vääryys,
        ja tämä kerubi alkoi kapinoida Jumalaa vastaan.

        Tuo kerubi ja hänen puolellen asettuneet enkelit
        hävisivät tuossa kapinassa.
        Heidät heitettiin maan päälle.
        Heidän asuinsijansa on nyt Tuonela.

        http://kalamos.omasivu.fi/pimeys/

        No raamatun on täynnä ristiriitasta paskaa ite uskon ukko ylijumalaan enkämihinkää terrori iskuja tekevään islamistiin


      • MuidenEpäJumalienKanssa
        salattu totuus kirjoitti:

        eli tässä tekstissä on ihan kirjallinen todiste siitä miten "jumalalla" nousi kusi hattuun ja heitti kilpailijan helvettiin. tähän oikeastaan satanismi perustuu. jumala on se oikea paholainen joka suisti Luciferin, enkeleistä kauneimman, oikeutetulta paikaltaan. turmeli hänen ulkomuotonsa ja lukitsi maailmalta piiloon.

        Aloitus on Oikeassa, mutta Raamatusta sitä tietoa on turha etsiä. Isot, PääJumalamme ovat Saatanoita, ITSE Paholaisia, Saatana-Valtiaita, JOTKA täällä maapallolla ovat alkaneet ITSE alentua moiseen skeidaan. Turhaan YRITTÄVÄT vaihtaa arvoasemaansa, asemaansa eli titteliään, useimmiten vaihtavat silloin Väriä, jolloin muuttuvat mustasta vaaleammaksi. Juuri tällöin Heiltä onnistuu VAIN törkeä hyväkskäyttö kaikkia ihmisiä kohtaan. Sanoisin, että muuttuvat silloin Saatana-JUmalista VALON Lucifereiksi.

        Anteeksi VAAN Isä-Jumalat, mutta kun näin on asiat. Olette ITSE alentuneet kaikkeen pahaan, TOSI pahaan ja skeidaan. EI taida koira (He) karvoistaan päästä. Minulle JUmalat ovat ITSE yli vuosikymmenen kaiken todistaneet, VALON Lucifereja ja/tai Saatanoita.


      • Yksi-usko
        fasdfsadf kirjoitti:

        Jeesus on kaukana totuudesta. Jeesus kertonut valheita, Jumala kertonut valheita, eli hän on Valheen ISÄ Saatana. Tiede debunkannut monta asiaa joihin te hassut uskovaiset uskotte. Samoin kun eri uskontolahkot pitää Jumalaansa oikeana Jumalana ja muita paholaisina ja toisin päin.

        Joo joo, tulee nopeasti, eikä vielkää oo näkynyt, voi voi teitä hörhöi.

        Jo noi loppusanat ovat suoraan pahuudesta, Jeesus on SADISTI, KUTEN PAPPANSAKIN, jos joku ei seuraa heitä, palvo heitä, tee "parannusta", nii joutuu kärsii. Hyi, vain PELOKKAAT JA AIVOPESTYT ihmiset seuraa näitä epäjumalia, jota on palvottu vain vähän aikaa historias. Jeesus ja sen pappa on SUURI PIMEYS JA PAHUUS, monille ihmisille. Johan Raamattu todistaa, että he ovat paholaisia.

        Minä en palvo tai seuraa ketään.

        Jeesus on Luoja, Jumala ja yhtä Isän kanssa. Sen sijaan saatana on kaiken valheen äiti. Jeesus on luonut saatanan myös saatanan. Jeesus on voittanut kuoleman eli saatanan vallan, sen vuoksi saatana vapisee Jeesuksen edessä. Jeesus lopulta hävittää saatanan ja saatanan palvojat lopullisesti. Jeesus tulee Kunnian Kuninkaana ja Herrain Herrana, jolloin kaikki polvistuvat hänen edessään, myös saatana ja saatanan omat. Jeesus tuomitsee saatanan ja saatanan omat ikuiseen kadotukseen, mutta Jeesuksen omat saavat iankaikkisen elämän. Jeesus on iankaikkinen elämä, mutta saatana on iankaikkinen kuolema.


      • Yksi-usko
        fasdfsadf kirjoitti:

        Jos vaikka kattoisit sen videon, mikäli ymmärrät mystiikasta. Mutta tässä vihje (joka löytyy tolta videolta kans, mut latinaks). Johanneksen ilmestys - 2:17-18 .
        Mutta todellisuudessa Jeesus on vain kielikuva auringosta, Lucifer Venuksesta, ja Saatana/Jumala Saturnus-planeetasta.
        Tajuatko kuinka monta tarinaa Jeesuksesta löytyy, eri uskonnoista, tuhansien vuosien aikana, montaa. Kuolleet ristillä, ollut 12 opetuslasta, nousseet 3 päivänä kuolleista ja lista jatkuu. Ne (henklilöt/jumalat) kertovat tarinaa AURINGOSTA, Pitäähän sun tajuta, että miksi uskovaiset menee SUNNUNTAISIN (Sunday) kirkkoon, he menevät palvoo Jeesusta, eli aurinkoa sinne. Jeesus ei ollut koskaan olemmasa ihmisenä, vaan aurinkona. Joh il -3.11 - Minä tulen pian. Melkein 2000 vuotta mennyt, eikä Jeesus ole tullut pian takaisin, vaikka hän sanoi niin, eli hän valehteli, taitaa olla siis ruuhkaa taivaassa. Vai valehteliko, Hän näkyy melkein jokaisena päivänä vuodessa kun hän nousee horisontista idästä katsottuna. Hei, täällä mä taas olen, ja kun laskee länteen myöhemmin, nii sanoo tulevansa pian takaisin. Jeesusta kutsutaan pelastajaks (saviour), no tottakai, koska ilman aurinkoa ei ole elämää maapallol, eli hän on meidän "pelastajamme".
        Saturnus-planeetta kutsuttiin Jumalaks, kaikkien jumalien isäks, mutta myös Saatanaks, koska muinaiset ihmiset näkivät hänet ns. "lord of the outer darkness", ja sen takia häntä alettiin kutsuu myös the Prince of darkness - eli Saatana.
        Luciferia on kutsuttu eri nimillä historias (Phosphorus jne), mut se kuvastaa planeetta Venusta. Kun Venus-planeetta näkyy taivaalla, ennen aurinkoa, nii se on kirkkain kaikista, se tuo valoa, ja se näkyy että se falling - siks sitä kutsuttiin "the fallen angel - Lucifer", mutta angel tarkottaa myös Jumalaa. Ja muinaiset ihmiset eivät tienneet mitään planeetoista, joten ihmiset antoivat heille nimiä joita palvottiin JUMALINA. Ehkä tämä antaa vähän hajua - https://www.youtube.com/watch?v=t7EAlTcZFwY

        >>Tajuatko kuinka monta tarinaa Jeesuksesta löytyy, eri uskonnoista>>

        Kannattaa uskoa tietenkin Raamattua eikä noita muita tarinoita. Raamatussa on totuus, joka kirkastuu ihmisille Pyhän Hengen avulla.


      • Antikristus-ValtiaatYÄK
        kalamos kirjoitti:

        Minun tietolähteeni on Jumalan Sana. Raamattu.

        Kerubi, jonka Jumala oli asettanut kaikkein korkeimpaan asemaan,
        kaikkien muiden enkelien yläpuolelle,
        jonka Jumala oli luonut täydelliseksi kauneudessa ja viisaudessa,
        ylpistyi ihanuudestaan,
        ja halusi korottaa itsensä hallitsijaksi Jumalan rinnalle.
        Tässä kerubissa siis havaittiin vääryys,
        ja tämä kerubi alkoi kapinoida Jumalaa vastaan.

        Tuo kerubi ja hänen puolellen asettuneet enkelit
        hävisivät tuossa kapinassa.
        Heidät heitettiin maan päälle.
        Heidän asuinsijansa on nyt Tuonela.

        http://kalamos.omasivu.fi/pimeys/

        JUMALAT ja Jeesukset ovat vähintäänkin Paholaisia, Huoraavia, VALEHTELIJOITA tai VARKAITA. JOTKUT Jumalat ja Jeesukset ovat myös olleet JO SAATANOITA, ANtikristus-olentoja, -Itse asiassa aikalailla kaikki nOi Valtiaat ovat Antikristus-Valtiaita,

        SIKSI He eivät poista tollaisia Antikristus-olentoja, KOSKA itse jäisivät jäljelle, samanlaisina maksamaan, esille tulemaan. Heitä, Antikristus-Valtiaita on yli TUHAT!


      • KunniaLuciferHerrallemme
        kalamos kirjoitti:

        Minun tietolähteeni on Jumalan Sana. Raamattu.

        Kerubi, jonka Jumala oli asettanut kaikkein korkeimpaan asemaan,
        kaikkien muiden enkelien yläpuolelle,
        jonka Jumala oli luonut täydelliseksi kauneudessa ja viisaudessa,
        ylpistyi ihanuudestaan,
        ja halusi korottaa itsensä hallitsijaksi Jumalan rinnalle.
        Tässä kerubissa siis havaittiin vääryys,
        ja tämä kerubi alkoi kapinoida Jumalaa vastaan.

        Tuo kerubi ja hänen puolellen asettuneet enkelit
        hävisivät tuossa kapinassa.
        Heidät heitettiin maan päälle.
        Heidän asuinsijansa on nyt Tuonela.

        http://kalamos.omasivu.fi/pimeys/

        Siis tämähän vain tarkoittaa että Lucifer halusi nousta Jumalan rinnalle kuin isäksi ja pojaksi mutta Jumala ei hyväksynyt häntä. Hänhän saattoi rakastaa jumalaa kuin poika isää mutta jumala torjui hänet. Ja koska se paikka "oli jeesuksen" se saisi kenen tahansa katkeraksi. Jumalalla ei voi olla hyvää syytä tuomita jotakuta ikuiseen kärsimykseen koska hän halusi olla apuna, kuin omana poikana.


      • kalamos kirjoitti:

        Siis Jeesus (Aamurusko) on Kirkas Aamutähti.
        Sen sijaan tuo toinen persoona (Aamuruskon Poika)
        ei enää ole sitä, mitä oli ennenkuin joutui eroon
        Todellisesta Valkeudesta. Hän on nyt pimeys.

        >>Sen sijaan tuo toinen persoona (Aamuruskon Poika) ei enää ole sitä, mitä oli ennenkuin joutui eroon Todellisesta Valkeudesta. Hän on nyt pimeys>>

        Jaaha. Kukahan sinulle tällaista on juorunnut?

        Aamuruskon Poika ei tuokaan Aamua ja aurinkoa vaan pimeyttä?
        Ja Lucifer ei olekaan Valonkantaja vaan pahuutta?
        - Mistä sinä sitten tiedät, että Iesus on oikeasti sitä mitä hänestä väitetään?


      • Anonyymi

        Eli Jumala loi kaiken tyhjästä.
        Myös kristinuskon muut jumalat.


    • holkku2

      @kalamos

      "Aamuruskon Poika, ei tyytynyt osaansa.
      Hän halusi Korkeimman vertaiseksi,
      istuutua Jumalan rinnalle, istuimelle,
      joka kuuluu Jumalan ainosyntyiselle Pojalle.
      Sen seurauksena hän menetti kirkkautensa,
      ja hänestä tuli pimeyden ruhtinas."

      Mutta luomiskertomuksessahan nimenomaan sanotaan, että kaikki, minkä jumala oli luonut, oli hyvää. Kuvailet tuossa lainauksessa jotain, mitä ei voi luokitella raamatun mukaan hyväksi. Tuo ei siis vastannut yhtään mihinkään, sillä jumala ei ole voinut luoda tätä "aamuruskon poikaa".

      • Jumala oli luonut Aamuruskon pojan.
        Ja tuon luomisteon jäljiltä Aamurukson poika oli sellainen,
        kuin Hesekielin kirjasta voimme lukea.
        Hän oli täydellisistä täydellisin luotu olento. Sopusuhtaisuuden sinetti.


    • holkku2

      @ kalamos

      "Jumala oli luonut Aamuruskon pojan.
      Ja tuon luomisteon jäljiltä Aamurukson poika oli sellainen,
      kuin Hesekielin kirjasta voimme lukea.
      Hän oli täydellisistä täydellisin luotu olento. Sopusuhtaisuuden sinetti. "

      Hän ei ole voinut olla täydellinen, jos hän kuitenkin oli niin ahne ja hänestä tuli paha.
      Raamatun mukaan jumala loi vain hyvää, ja jos tästä "aamuruskon pojasta" tuli kuitenkin paha, ei jumala ole voinut luoda häntä.

      Tällöin joko raamattu kumoaa omia tekstejään tai sitten se olet sinä.

      • Yksi-usko

        JUMALA LOI Aamuruskon pojan täydelliseksi, mutta hänen sydämensä YLPISTYI ja hän alkoi kadehtimaan Jeshuaa, joka oli vielä korkeammalla häntä. Tämä ylpeyden synti johti siihen, että hänet syöstiin alas taivaasta.

        Hes. 28:12-17
        Sinä olit TÄYDELLISISTÄ TÄYDELLISIN,
        täynnä viisautta, itse kauneus.
        13 Olit Eedenissä, Jumalan puutarhassa,
        ja sinua koristivat kalliit kivet,
        karneolit, topaasit ja kalsedonit,
        krysoliitit, onyksit, jaspikset,
        safiirit, turkoosit ja smaragdit.
        Pukusi oli kullalla kirjailtu.
        Jo syntyessäsi oli kaikki valmiina.
        14 Kerubiksi minä sinut tein,
        sädehtiväksi vartijaenkeliksi,
        sinä olit pyhällä vuorella,
        käyskentelit välkehtivien kivien keskellä.
        15 Moitteen sijaa ei sinussa ollut siitä päivästä, JONA SINUT LOIN, siihen päivään, jolloin lankesit pahaan.
        16 Kun kävit kauppaa kaikkialla,
        sinä tulit yhä röyhkeämmäksi
        ja SORRUIT SYNTIIN.
        Niin minä suistin sinut pyhältä vuorelta,
        syöksin sinut, vartijakerubini,
        välkehtivien kivien keskeltä.
        17 Kauneutesi houkutti sinut korskeuteen,
        loistosi sokaisemana haaskasit viisautesi.
        Nyt olen syössyt sinut alas"

        http://raamattu.fi/1992/Hes.28.html#o37


      • Yksi-usko
        Yksi-usko kirjoitti:

        JUMALA LOI Aamuruskon pojan täydelliseksi, mutta hänen sydämensä YLPISTYI ja hän alkoi kadehtimaan Jeshuaa, joka oli vielä korkeammalla häntä. Tämä ylpeyden synti johti siihen, että hänet syöstiin alas taivaasta.

        Hes. 28:12-17
        Sinä olit TÄYDELLISISTÄ TÄYDELLISIN,
        täynnä viisautta, itse kauneus.
        13 Olit Eedenissä, Jumalan puutarhassa,
        ja sinua koristivat kalliit kivet,
        karneolit, topaasit ja kalsedonit,
        krysoliitit, onyksit, jaspikset,
        safiirit, turkoosit ja smaragdit.
        Pukusi oli kullalla kirjailtu.
        Jo syntyessäsi oli kaikki valmiina.
        14 Kerubiksi minä sinut tein,
        sädehtiväksi vartijaenkeliksi,
        sinä olit pyhällä vuorella,
        käyskentelit välkehtivien kivien keskellä.
        15 Moitteen sijaa ei sinussa ollut siitä päivästä, JONA SINUT LOIN, siihen päivään, jolloin lankesit pahaan.
        16 Kun kävit kauppaa kaikkialla,
        sinä tulit yhä röyhkeämmäksi
        ja SORRUIT SYNTIIN.
        Niin minä suistin sinut pyhältä vuorelta,
        syöksin sinut, vartijakerubini,
        välkehtivien kivien keskeltä.
        17 Kauneutesi houkutti sinut korskeuteen,
        loistosi sokaisemana haaskasit viisautesi.
        Nyt olen syössyt sinut alas"

        http://raamattu.fi/1992/Hes.28.html#o37

        Jeshuan arvoasema on Isän oikealla puolella. Jeshua ei ole luotu vaan Luoja. Aamuruskon poika on luotu.


    • JonesHenry

      Itse en suoraan sanoen usko, että Jumala olisi luonut edes "melkein täydellisen" enkelin, jolle hän antoi vallan yli kaikkien muiden enkelien. Enkeliruhtinaan johon hän aivan erityisesti oli mieltynyt.



      Raamatussa korostetaan Luciferin roolia hieman liian paljon. Kyse oli ENKELEISTÄ jotka valitsivat kapinan. Nimen omaan MONIKOSSA! Aiheesta kerrottaan lisää kielletyssä Eenokin kirjassa;

      http://www.apokryfikirjat.com/eenok1.htm



      Miksi nämä enkelit tekivät niin? Koska jokin ulkopuolinen paha voima korruptoi ne?


      Ei...Jumala antoi pojilleen VAPAUDEN VALITA! Voisi sanoa, että saatana tai oikeammin SAATANAT eli pahuuden henkivallat syntyivät tästä valinnasta. Vapaus valita pahuus, joka kiehtoo myös Jumalan fyysisiä lapsia eli ihmisiä täällä maan päällä. Itse usko, että kaikkivaltias olisi niin kertakaikkisen TYHMÄ että antaisi vain YHDELLE enkeleistään melkein Jumalallisen vallan. Tätä on Raamatussa suuresti liioiteltu. Raamatussa uudessa testamentissa Jeesus taisteli pahoja HENKIVALTOJA vastaan! Hän ajoi ihmisistä ulos PAHOJA HENKIÄ! MONIKOSSA! Lucifer oli enkeliruhtinas, mutta hänen rooliaan Raamatussa on käytännössä rajusti liioiteltu. Oli myös toinen enkeliruhtinas, joka sai aikan suuren enkelikapinan maan päällä. Hänen nimensä on Raamatun kielletyn enkelikirjan mukaan Azazel. Nimet ja tapahtumat on pyritti poistamaan Raamatusta erinäisistä syistä(enkelinpalvonta)mutta Azazzel johti enkelijoukkoa joita kutsuttiin "vartijoiksi" mutta joiden oli määrä suojella ihmiskuntaa. Nämä vartijat viekoteltiin kuitenkin naimaan ihmisnaisia. Tämä synnytti ns "jäittiläisiä" eli Nephilim. Heistä kerrotaan mm Gilgamesin vanhoissa Sumerialaistaruissa. He eivät olleet ihmisiä ja söivät ja kuluttivat maaplaneetan kaikki luonnonvarat. Enkelit täysin turmelivat ihmiset, minkä takia Jumala antoi suuren tulvan tapahtua. Tieto on kiellettyä johtuen enkelinpalvonnasta(Azazzel)Hänet suljettiin maan sisään odottamaan ikuista tuomiota tulipätsissä joka ei koskaan sammu, joskin heidät vapautetaan maan päälle taas riehumaan ja aikaansaamaan kaaosta vähän ennen loppua. Mutta siis...oikeastaan ei kyse kyse saatanasta vaan SAATANOISTA...siis pahoista hengistä MONIKOSSA!

      http://stargods.org/GW_Michael_Mott.htm


      Nimet ovat toisijaisia! Nimi Lucifer Latinaa ja tarkoittaa kirjaimellisesti aamunruskoa. Aamunruskon poikaa eli aurnnkojumala Amon-ra palvottiin jo muinaisesssa Egyptissä. Kyse on oikeammin HENKIVALLOISTA kuin vain yhdestä pahasta enkelistä. Jumala salli enkeleillä VAPAUDEN valita puolensa! Osa kapinoi, Eenokin kirjan mukaan suunnilleen kolmannes. Kapina Jumalaa vastaan on jotain mitä ihmiset harjoittavat myös täällä maan päällä joka päivä. Se liittyy VAPAUTEEN valita! Jumala voisi PAKOTTAA kAIKKI henget taivaassa orjallisestti tottelemaan häntä. Hän ei vain halua tehdä sitä koska hän haluaa antaa VAPAUDEN VALITA! Aivan kuten meillä ihmisillä on mahdollisuus valita Jeesus omaksi henkilökohtaiseksi vapahtajaksemme, mutta me emme valitse. Luomakunnan ja luomistyön heikkous on VAPAUS! Kun poistat sen, saisit täydellisyyden mutta...se ei kuulu Jumalan luomistyöhön koska HÄN ei halua sitä. Ja se olisi varsin epäloogista ottaen huomioon että HÄN loi koko luonakunnan, tähdet, aurinkokunnat galaksit ja universumit ihan vaan omaksi ilokseen. Hän vaan tykkää antaa kaikille VAPAUDEN valita! Luonnollisesti me myös vastaamme kukin omien tekojemme seurauksista hänen edessään kukin ajallaan!

      • Yksi-usko

        >>Raamatussa korostetaan Luciferin roolia hieman liian paljon. Kyse oli ENKELEISTÄ jotka valitsivat kapinan. Nimen omaan MONIKOSSA! >>

        Tuo aamuruskon poika vei kolmanneksen enkeleistä mukanaan. Nehän täällä meitä juuri houkuttavat pahaan ja kaikkeen jumalattomuuteen. Ne yhdessä aamuruskon pojan kanssa kääntävät Raamatun opetuksen päälaelleen, niin kuin huomaa täälläkin aloittajan ja nimimerkin 'fasdfsadf ' kirjoituksista.

        Raamattua ei voi ymmärtää ellei pyydä Jumalalta Pyhän Hengen viisautta. Jumala kyllä sellaisen vilpittömän rukouksen kuulee ja avaa 'sokeat silmät'. Pyhän Hengen avulla Raamattu on selkeä, mutta ilman Pyhää Henkeä, totuutta ei voi löytää.


    • 1213

      Pahuus on hyvyyden poissaoloa, samoin kuin pimeys on valkeuden poissaoloa. Pahuutta ei siis tarvitse luoda, se on tyhjä, joka jää kun hyvyys on poissa. Siksi kun enkeliruhtinas päätti luopua Jumalasta, hyvyydestä, jäi tilalle tyhjyys, eli pahuus.

      Pahuus on myös valitsevaa silloin, kun ihmiset luopuvat hyvästä, Jumalasta.

      Kun ihmiset halusivat oppia tuntemaan pahan ja hyvän kuin Jumala, tulivat he karkoitetuiksi juuri siksi, että vain Jumalasta erossa voi oppia tuntemaan pahuuden, mikä on Jumalan läsnäolon puutetta. Takaisin Jumalan yhteyteen ihmiset voivat päästä Jeesuksen kautta, jos halauvat ennemmin hyvää kuin pahaa.

    • holkku2

      Mutta siis jo kolmannen kerran. Jos kaikki, mitä luodaan, on TÄYSIN HYVÄÄ, se ei myöskään käänny pahuuteen. Jos näin kuitenkin käy, silloin se ei ole pohjimmiltaan hyvää, eikä jumala ole siis voinut luoda sitä, vaikka jumala on "luonut kaiken." Käyttäkää nyt jo aivojanne ja tajutkaa että jumalaa ei ole ja raamattu kumoaa itse itsensä.

      • JonesHenry

        Olen pahoillani että pienessä "esitelmässäni" oli niin paljon kirjoitusvirheitä. Olin kirjoittanut siitä Wordpadissa paremman ja editoitumman version, mutta taas jälleen, vanha kunnon copy paste ei toiminut halutulla tavalla :(


        Anyway, olen kanssasi voimakkaasti eri mieltä. Raamattu ei mitenkään "kumoa ise itseään" Päinvastoin! Sanoisin että se vain TÄYDENTÄÄ itse itseään!


        Jumala on savenvalaja ja henkivallat jotka hän on luonut ovat kuin savea hänen käsissään. Hän voisi missä vaiheessa tahansa särkeä luomuksensa, tai muovata sen uudelleen, palauttaa sen takaisin saviseen muotoonsa, ja "uudellenohjelmoida sen persoonan" tai siis "aivot" JOS hän niin haluaisi! Hän on kaiken alku ja loppu. A ja O Ei kukaan enkeli oikeasti voi "kapinoida" luojaansa vastaan. He eivät edes ole samaa materiaa vaikka Jumala onkin henki. Jumala SALLII kapinan osana "vapautta valita" mutta hän OHJAA tuota kapinaa aina tiettyyn suuntaan. Hän OHJAA myös meitä ihmisiä! Hän SALLII pahat ihmiset ihan samalla lailla kuin pahan enkelivallat. Hän sallii vapauden jotta me voisimme helpommin erottaa huonot puut hyvistä puista niiden hedelmien mukaan, Jeesuksen sanoja käyttäen.


        Kaikki tapahtuu VAIN koska HÄN sallii sen! Ei mistään muusta syystä. Lupaan, vannon ja vakuutan, etten kommentoi tätä viestiketjua enää tätä enempää, mutta tähän sen minun kommentoimiseni nyt(ainakin tässä viestiketjussa) loppuu! Jumalan luomistyössä ei ole mitään ristiriitaa. Hän rakastaa luotujaan ja koko luomakuntaansa, olkoot nuo olennot materialistisia tai sitten immaterialistisia. Siksi hän antoi meille VAPAUDEN VALITA! Ei mistään muusta syystä! Ja hän lähetti Jeesuksen maan päälle osoittamaan meille OMALLA ESIMERKILLÄ millaisia odotuksia hänellä on meille. Millainen taivaanisä HÄN oikeasti on! Hänellä on VALTA! Ja ehkä siksi hän alunperin sallikin kokonaista kaksi enkelikapinaa, toisen taivaissa ja toisen myöhemmin maan päällä. Kapinat sallittiin koska niiden kautta ihmiskunta ja myös muut henkiolennot näkivät mitä tapahtuu, kun valta turmelee. Kaikki sallittiin tiukan KONTROLLOIDUSSA YMPÄRISTÖSSÄ, PISTE!


      • Sinä näytät ajattelevan, että Jumala on tehnyt robotteja.
        Ja kun ne sitten alkoivat toimia väärin,
        niin ohjelmoijassa täytyy olla vika.


      • xxxxxx Mutta siis jo kolmannen kerran. Jos kaikki, mitä luodaan, on TÄYSIN HYVÄÄ, se ei myöskään käänny pahuuteen. Jos näin kuitenkin käy, silloin se ei ole pohjimmiltaan hyvää, eikä jumala ole siis voinut luoda sitä, vaikka jumala on "luonut kaiken." Käyttäkää nyt jo aivojanne ja tajutkaa että jumalaa ei ole ja raamattu kumoaa itse itsensä.xxxxxxxx

        Täysin hyvä on sellainen, jolla on mahdollisuus kääntyä pahuuteen.
        Jos jollain ei ole tätä mahdollisuutta, hän ei ole täydellinen.
        Toisn sanoen täydellisyyteen kuulu se ominaisuus, että se voi kääntyä pahuuteen.
        Mitään ristiriitaa ei siten ole.


      • 1213

        "Mutta siis jo kolmannen kerran. Jos kaikki, mitä luodaan, on TÄYSIN HYVÄÄ, se ei myöskään käänny pahuuteen. "

        Millä perusteella?

        Jumalan näkemyksen mukaan hyvän ominaisuuksiin kuului, että se voi myös hylätä hyvyyden. Vapaus valita on hyvää, mielestäni.

        Jos joku valitsee kääntyä, ei syy ole luojan tai luodussa rakenteellisesti, vaan kyse on henkillön omasta valinnasta, jonka seurauksena hyvä saastuu.


    • god1

      Saatana on Jumalan entinen enkeli.

    • 1213

      Pahuus on hyvyyden puutetta, samalla tavalla kuin pimeys on valon puutetta. Pahuus on siis tyhjää, ei mitään. Ei pahuutta tarvitse luoda, se syntyy kun hyvyydestä luovutaan. Raamatun perusteella Saatana luopui Jumalasta ja siitä seurasi kaikkea pahuutta.

    • -brina-

      Jumala on ainoa YKSI, jakamaton, täydellinen, muuttumaton ja ikuinen/ajaton. Mutta ilmenneessä ("luodussa") kaksinaisuuden maailmankaikkeudessa täytyy olla olemassa kaikki täydellisyyteen liittyvät mahdollisuudet, siis myös hyvyys-pahuusjanalla. Se mitä jokainen tämän maailmankaikkeuden kokija 'valitsee' kokeakseen näitä Jumalasta lähtöisin olevia mahdollisuuksia, on hänen omassa valinnassaan ja josta jokainen joutuu myös itselleen/sielu-henkelleen vastamaan ennemmin tai myöhemmin.

      Raamatun luomiskertomuksen tarinaa ei pitäisi ottaa ehdottomana totuutena, sillä sen virheellisyyksistä löytyy todistettavaa tietoa (jos ei pelkää menettävänsä 'lapsenuskoaan';-)

    • lue raamattusi

      Raamatussa kuitenkin lukee että on olemassa useita jumalia ja niillä on useita poikia.

      Älä väitä vastaan, raamatussa kerrotaan tuo selvästi.

      • Tai sitten Raamatun kirjoittamisen aikoihin sanaa *jumala* vain käytettiin eri tavalla kuin nykyään, joka selviää nimenomaan lukemalla Raamattua vähän perusteellisemmin.


      • Yksi-usko

        >>Raamatussa kuitenkin lukee että on olemassa useita jumalia ja niillä on useita poikia.
        Älä väitä vastaan, raamatussa kerrotaan tuo selvästi. >>

        Mitähän Raamattua sinäkin onneton luet? Raamatussa kerrotaan lukemattomia kertoja, että JEESUS ON JUMALAN AINOA POIKA.

        Joh. 14-18
        "14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä AINOALLE POJALLE antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        15 Johannes todisti hänestä ja huusi: "Hän on se, josta sanoin: Minun jälkeeni tuleva kulkee edelläni, sillä hän on ollut ennen minua."
        16 Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet,
        armoa armon lisäksi.
        17 Lain välitti Mooses,
        armon ja totuuden toi Jeesus Kristus.
        18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. AINOA POIKA, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet."

        Joh. 3:16, jossa Jeesus itse todistaa olevansa Jumalan ainoa Poika.
        "Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän." Joh. 3:16

        Joh 3:18, jossa Jeesus itse todistaa olevansa ainoa Poika
        "Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan AINOAAN POIKAAN." Joh. 3:18

        Joh. 1:18, jossa apostoli todistaa Jeesuksen olevan ainoa poika
        Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. AINOA POIKA, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

        1. Joh. 4:9, jossa apostoli todistaa Jeesuksen Jumalan ainoaksi Pojaksi.
        Juuri siinä Jumalan rakkaus ilmestyi meidän keskuuteemme, että hän lähetti AINOAN POIKANSA maailmaan, antamaan meille elämän. "

        Ei voi muuta kuin surulla todeta, että paholainen saa AINOAN POJANKIN, joka niin selvästi Raamatussa useiden todistajien lausuntoina todetaan, näyttämään usealta. Pyytäkää Pyhän Hengen apua, jotta sokeat silmänne avattaisiin.

        Mitä kirjoitat useista Jumalista, niin on Isä Jumala ja Poika Jumala ja Pyhä Henki. Kolmipersoonainen Jumala.


    • Miten valitset?

      Saa_tana on olemassa, jotta ihmiset voisivat lopulta erottaa hyvän pahasta, tehdä valintansa ja toimia sen mukaisesti.

      • Yksi-usko

        Niin on. Jumala on Tie, Totuus ja Elämä. Sen sijaan saatana on kaiken valheen äiti. Sen huomaa kyllä tälläkin palstalla.


    • "Jumala on raamatun mukaan kuitenkin luonut kaiken, muttei saatanaa."

      Tuossa päätelmäsi logiikka hajoaa palasiksi. Joko Jumala loi kaiken saatana mukaanlukien tai sitten Hän ei luonut saatanaa ja siksi ei siis myöskään luonut kaikkea. Se väite, että Jumala olisi luonut kaiken itsensä lisäksi muttei saatanaa, on siis sisäisesti ristiriitainen väite ja siksi jo pelkkien logiikan sääntöjen mukaan huuhaata, joka ei edes periaattessa olla mahdollista. Tuo väite on siis jo itsessään järjenvastainen eikä siitä voi jatkaa päätelmää eteenpäin sen enempää kuin voit laittaa yhtälöön murtolukua, jonka nimittäjä on nolla.

      Mutta jos Raamatun näkökulmaa asiaan katsotaan, niin sanoisin, että sen mukaan Jumala loi myös saatanan. Se, oliko saatana paha alusta lähtien, on sitten eri asia. Kristityt uskovat, että saatana oli alunperin hyvä ja sitten lankesi pahuuteen. Juutalaiset käsittääkseni näkevät saatanan Jumalan palvelijana, jonka tehtävä on koetella ihmisiä ja heidän uskoaan. Mutta katsotaan asiaa kummasta näkökulmasta tahansa, niin on täysin aiheetonta väittää, että saatana ja Jumala olisivat yksi ja sama asia tai vaihtaneet paikkoja kristittyjen ja saatananpalvojien välillä.

    • baabarsi3

      lmfao r u srs nice spies m8 mr oral x d pm 4 units [g.a.n.g] spy x d t joshua

    • njghghjghjghj
    • ihminen.....

      Jumala on Kaikkivaltias, Kaiken Luoja, Kaiken Yläpuolella. Jumala tietää Kaiken. Yksin Jumala on Viisas. Yksin Jumala on Hyvä. Jumala on Yksi Taivaan Isänä, Poikana Jeesus Kristus & Pyhänä Henkenä.

      Saa tana EI OLE Jumala. Saa tana on sielunvihollisemme. Saa tana ylpistyi ja kapinoi Jumalaa, Kaikkivaltiasta, vastaan Taivaassa. Saa tana halusi olla kuten Jumala. Tästä syystä Jumala pudotti Saa tanan langenneine enkeleineen (kutsutaan nykyään demoneiksi) pois Taivasten valtakunnasta. Saatanan (päädemonin) ja demoneiden aika on käymässä vähiin ja he tekevät kaikkensa eksyttääkseen ihmiset. Saa tana ja demonit haluavat nähdä ihmiset Hel vetissä. Saatanassa ja demoneissa ei ole Totuutta. Saa tana on Valheiden isä, petturi, murhaaja, ...

      On Vain Yksi Jumala, Kaiken Luoja. Ihminen luotiin Jumalan yhteyteen. “Ja Jumala sanoi: ‘Tehkäämme ihminen kuvaksemme…’” (Genesis 1:26). Ihmiselle annettiin vapaa tahto, mm. jotta voisimme vapaasta tahdostamme Rakastaa Häntä, Valita Hänet, Palvella Häntä, Palvoa Häntä, Ylistää Häntä, Totella Häntä...Kaiken Luojaa.
      Mutta ihminen päätti olla tottelematta Jumalaa, Kaiken Luojaa, ja teki syntiä. Synti erotti ihmisen Jumalasta ja Jumalan ja ihmisen välinen suhde särkyi.

      Syntiä on kun ei tottele Jumalaa ja Jumalan Sanaa, Pyhää Raamattua, esimerkiksi kaikenlainen väärän tekeminen ajatuksissa, puheessa ja teoissa, kuten haitan ja vahingon aiheuttaminen muille ihmisille. Myös itsensä vahingoittaminen on syntiä.

      Jumala on tarjonnut Tien, jonka kautta voimme tulla takaisin Jumalan luokse ja Pelastua synneistämme. Hän antoi Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, joka tuli maan päälle ja antoi elämänsä ristillä, nousi kolmantena päivänä kuolleista. Kun Hän teki tämän, Hän kärsi puolestamme rangaistuksen synneistämme. Ja kun Jeesus Kristus näin antoi elämänsä ja verensä meidän vuoksemme, syntimme ovat poistetut, jos uskomme Häneen, Jumalan Poikaan (Hän on itse Jumala “lihassa” ilmestyneenä), ja Hän tulee meidän elämäämme ja antaa meille elämänsä ja Pelastuksensa.

      Jumala on Rakkaus. Jumala sanoo meille, “…ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta sen jälkeen tulee tuomio” (Hepr. 9:27). Ruumiin kuoleman jälkeen, ihmisen sielu menee Ikuisuuteen. On kaksi vaihtoehtoista, Todellista Paikkaa, jonne sielu menee: joko Taivaaseen tai Helvettiin.

      Taivas on Paikka jossa Jumala “…on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt” (Ilm. 21:4).

      Helvetti on Paikka, jossa ihminen on ikuisesti erossa Jumalasta, jossa “…on oleva itku ja hammasten kiristys” (Matt. 24:51), jossa “heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä…” (Ilm. 14:11), “jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu (Mark. 9:48)”. Helvetissä ei ole armoa, ei rakkautta, ei elämää, ei toivoa…vain kärsimystä, kipua, ahdistusta jne… Ikuisesti.

      Ainoa Tie Ikuiseen Elämään Jumalan Kanssa Taivaassa on Jeesuksen Kristuksen kautta. Hän on Herramme, Jumala. Jumala on Yksi Taivaan Isänä, Poikana Jeesus Kristus & Pyhänä Henkenä.

      Jumala Rakastaa sinua ja haluaa Pelastaa sinut.

      Ota Jeesus Kristus vastaan Pelastajanasi ja Herranasi, seuraa Häntä (Matt. 16:24), noudata Jumalan Sanaa, Pyhää Raamattua (Jaak. 1:22; Matt. 7:24), elä Jumalan Tahdossa. Jos ihminen kapinoi Jumalaa vastaan eikä esim. noudata Jumalan Sanaa ja seuraa Häntä, silloin ihminen on kelpaamaton Ikuiseen Elämään Jumalan kanssa Taivaan valtakunnassa.

      “Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. Ei jokainen, joka sanoo minulle “Herra, Herra!”, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon (Matt. 7:20-21)

      “…se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät” (Matt. 7:14).

      • ihminen.....

        ...jatkuu...

        Jeesus kertoi kahdesta miehestä, jotka rukoilivat (Luuk. 18:9-14). Toinen luotti “uskontoon” ja toinen, publikaani, tiesi olevansa syntinen ja tarvitsevansa Pelastusta. “Uskonnollinen” mies sanoi: “…Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani (Luuk. 18:11)”. “Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: “Jumala, ole minulle syntiselle armollinen” (Luuk. 18:13). Publikaani sai armon, mutta “uskonnollinen” mies ei.

        “Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla” (Room. 3:23). “Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä” (1. Joh. 1:8-9). Pyytäkää syntejä anteeksi yksitellen.

        Jumala sanoo: “Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman” (Ap.t. 4:12). Pelastus on ainoastaan Jeesuksessa Kristuksessa. Mikään uskonto, mikään asia eikä kukaan muu pelasta. Vain Jeesus Kristus Pelastaa. Jeesus sanoo: “…Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani” (Joh. 14:6).

        Jumala sanoo meille, “…ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta sen jälkeen tulee tuomio” (Hepr. 9:27). Ruumiin kuoleman jälkeen, ihmisen sielu menee Ikuisuuteen. On kaksi vaihtoehtoista, Todellista Paikkaa, jonne sielu menee: joko Taivaaseen tai Helvettiin.

        Taivas on Paikka jossa Jumala “…on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt” (Ilm. 21:4).

        Hel vetti on Paikka, jossa ihminen on ikuisesti erossa Jumalasta, jossa “…on oleva itku ja hammasten kiristys” (Matt. 24:51), jossa “heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä…” (Ilm. 14:11), “jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu (Mark. 9:48)”. Helvetissä ei ole armoa, ei rakkautta, ei elämää, ei toivoa…vain kärsimystä, kipua, ahdistusta jne… Ikuisesti.


      • ihminen.....
        ihminen..... kirjoitti:

        ...jatkuu...

        Jeesus kertoi kahdesta miehestä, jotka rukoilivat (Luuk. 18:9-14). Toinen luotti “uskontoon” ja toinen, publikaani, tiesi olevansa syntinen ja tarvitsevansa Pelastusta. “Uskonnollinen” mies sanoi: “…Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani (Luuk. 18:11)”. “Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: “Jumala, ole minulle syntiselle armollinen” (Luuk. 18:13). Publikaani sai armon, mutta “uskonnollinen” mies ei.

        “Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla” (Room. 3:23). “Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä” (1. Joh. 1:8-9). Pyytäkää syntejä anteeksi yksitellen.

        Jumala sanoo: “Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman” (Ap.t. 4:12). Pelastus on ainoastaan Jeesuksessa Kristuksessa. Mikään uskonto, mikään asia eikä kukaan muu pelasta. Vain Jeesus Kristus Pelastaa. Jeesus sanoo: “…Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani” (Joh. 14:6).

        Jumala sanoo meille, “…ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta sen jälkeen tulee tuomio” (Hepr. 9:27). Ruumiin kuoleman jälkeen, ihmisen sielu menee Ikuisuuteen. On kaksi vaihtoehtoista, Todellista Paikkaa, jonne sielu menee: joko Taivaaseen tai Helvettiin.

        Taivas on Paikka jossa Jumala “…on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt” (Ilm. 21:4).

        Hel vetti on Paikka, jossa ihminen on ikuisesti erossa Jumalasta, jossa “…on oleva itku ja hammasten kiristys” (Matt. 24:51), jossa “heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä…” (Ilm. 14:11), “jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu (Mark. 9:48)”. Helvetissä ei ole armoa, ei rakkautta, ei elämää, ei toivoa…vain kärsimystä, kipua, ahdistusta jne… Ikuisesti.

        ...jatkuu...

        Todistuksia Taivaasta ja Helvetistä:

        www.divinerevelations.info


      • ihminen.....
        ihminen..... kirjoitti:

        ...jatkuu...

        Todistuksia Taivaasta ja Helvetistä:

        www.divinerevelations.info

        Kunnia ja Ylistys Jumalalle; Taivaan Isälle, Pojalle Jeesus Kristus ja Pyhälle Hengelle, Aina ja Iankaikkisesti!


      • Puhuva aasi.
        ihminen..... kirjoitti:

        Kunnia ja Ylistys Jumalalle; Taivaan Isälle, Pojalle Jeesus Kristus ja Pyhälle Hengelle, Aina ja Iankaikkisesti!

        Näin Raamattu. 1Moos.1:31. Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ei ollutkaan 1Moos.3:1. Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Jumala oli tehnyt....


      • Tiivistän
        ihminen..... kirjoitti:

        ...jatkuu...

        Jeesus kertoi kahdesta miehestä, jotka rukoilivat (Luuk. 18:9-14). Toinen luotti “uskontoon” ja toinen, publikaani, tiesi olevansa syntinen ja tarvitsevansa Pelastusta. “Uskonnollinen” mies sanoi: “…Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani (Luuk. 18:11)”. “Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: “Jumala, ole minulle syntiselle armollinen” (Luuk. 18:13). Publikaani sai armon, mutta “uskonnollinen” mies ei.

        “Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla” (Room. 3:23). “Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä” (1. Joh. 1:8-9). Pyytäkää syntejä anteeksi yksitellen.

        Jumala sanoo: “Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman” (Ap.t. 4:12). Pelastus on ainoastaan Jeesuksessa Kristuksessa. Mikään uskonto, mikään asia eikä kukaan muu pelasta. Vain Jeesus Kristus Pelastaa. Jeesus sanoo: “…Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani” (Joh. 14:6).

        Jumala sanoo meille, “…ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta sen jälkeen tulee tuomio” (Hepr. 9:27). Ruumiin kuoleman jälkeen, ihmisen sielu menee Ikuisuuteen. On kaksi vaihtoehtoista, Todellista Paikkaa, jonne sielu menee: joko Taivaaseen tai Helvettiin.

        Taivas on Paikka jossa Jumala “…on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt” (Ilm. 21:4).

        Hel vetti on Paikka, jossa ihminen on ikuisesti erossa Jumalasta, jossa “…on oleva itku ja hammasten kiristys” (Matt. 24:51), jossa “heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä…” (Ilm. 14:11), “jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu (Mark. 9:48)”. Helvetissä ei ole armoa, ei rakkautta, ei elämää, ei toivoa…vain kärsimystä, kipua, ahdistusta jne… Ikuisesti.

        Olisiko taivas (utopia) ja helvetti (dystopia) ihmiskunnan elon mahdollisia tulevaisuuden näkymiä maassa.


    • Totuus nuoren suusta

      Pohdimme tätä kavereideni kanssa vuosia sitten rippikoulussa. Eli puutarhassa oli yksi puu jonka hedelmiä aatami ja eeva eivät saaneet syödä. Jumala kielsi tämän mutta sitten paholainen saapui käärme muodossa ja sai aatamin ja eevan syömään hedelmiä. Saatana antoi ja jumala kielsi. ja kuinka monta kertaa raamatussa on kerrottu kuinka Jumala on tappanut syyttömiä ihmisä turhaan? Miten ihminen sen näkee ''synti'' ei ole tarpeeksi hyvä syy tapettavaksi. Mutta takaisin asiaan eli Jumala on monta kertaa käskenyt suuria joukkoja ihmisiä tapettavaksi esim. (tulvan ja vitsaukset egyptissä) kun taas saatanasta on puhuttu paljon vähemmän pahaa. tästä tulemme loppu päätökseen että jumala on paha ja saatana on....paha? mutta saatana on pienempi paha jolloin hän on jumalaan nähden hyvä? ikävä kyllä näin asia on. Ihmiset ovat muokanneet saatanan kuvaa raamatussa niin että se harhauttaisi meitä todellisesta jumalasta. Eli jos pitää valita jumalan ja saatanan väliltä. en valitse kumpaakaan. en usko raamattuun aka. mailman suurimpaan satukirjaan, mutta olen hyvin kiinnostunut sen logiikoista ja tarinoista. Tahdon selvittää sen salat.

      • Yksi-usko

        Ilman Pyhän Hengen viisautta et pysty edes ymmärtämään Raamattua saatikka selvittämään Raamatun saloja.


    • sdrgsdfgert

      Vitun ääliöt.

    • 1213

      "Jumala on raamatun mukaan kuitenkin luonut kaiken, muttei saatanaa. Saatanan olisi siis raamatun mukaan täytynyt olla olemassa jo ennen kuin jumala loi kaiken. Alussa raamatun mukaan oli kuitenkin VAIN jumala. Jos oli kuitenkin *******, mutta on VAIN jumala, eikö tämä tarkoita sitä, että jumala itse on *******?"

      Saatanakin oli aluksi hyvä, kunnes luopui Jumalasta.

      Ihmiset olivat ok, mutta hylkäsivät Jumalan ja tulivat mädiksi.

      Pahuus on oikeasti hyvyyden (Jumalan) poissaoloa. Pahuutta ei tarvitse luoda, riittää kun hyvyydestä luovutaan, pahuus on se mikä jää jäljelle, koska pahuus on kuin tyhjyys.

      • Tiivistän

        Silti ei ole olemasa erikseen hyvää ja pahaa vaan kaikessa hyvässä pon jotain pahaa ja kaikessa pahassa jotainhyvää. Synti rikkoi ihmisen viattomuuden mutta antoivapauden valita sekä tietoisuuden hyvästä ja pahasta.


      • Yksi-usko

        Mitähän kirjaa olet lukenut, sillä Raamatussa kerrotaan selvästi, että saatana on luotu. Sen sijaan Jeshua ei ole luotu vaan Luoja.

        Hes. 28:15-17, joissa kerrotaan kuinka saatana luotiin, lankesi syntiin ja syöstiin alas.
        "15 Moitteen sijaa ei sinussa ollut siitä päivästä, JONA SINUT LOIN, siihen päivään, jolloin lankesit pahaan.
        16 Kun kävit kauppaa kaikkialla,
        sinä tulit yhä röyhkeämmäksi
        ja SORRUIT SYNTIIN.
        Niin minä suistin sinut pyhältä vuorelta,
        syöksin sinut, vartijakerubini,
        välkehtivien kivien keskeltä.
        17 Kauneutesi houkutti sinut korskeuteen,
        loistosi sokaisemana haaskasit viisautesi.
        Nyt olen syössyt sinut alas"

        Koska taivaassa ei ole syntiä, niin sen vuoksi saatana enkeleineen heitettiin maan päälle.


      • Yksi-usko

        >>Jumala on raamatun mukaan kuitenkin luonut kaiken>>

        Jeesus on luonut myös saatanan.

        Joh. 1:1-18 kertoo Sanasta eli Jeesuksesta, joka loi, tuli ihmiseksi, kuoli ristillä meidän syntiemme tähden ja jossa meillä on pelastus.

        "1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja SANA OLI JUMALA.

        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla.
        Mikään, mikä on syntynyt,
        ei ole syntynyt ilman häntä.
        4 Hänessä oli elämä,
        ja elämä oli ihmisten valo.
        5 Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.

        6 Tuli mies, Jumalan lähettämä, hänen nimensä oli Johannes. 7 Hän tuli todistajaksi, todistamaan valosta, jotta kaikki uskoisivat siihen. 8 Ei hän itse ollut tuo valo, mutta valon todistaja hän oli.

        9 Todellinen valo, joka valaisee jokaisen ihmisen,
        oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli,
        ja hänen kauttaan maailma oli saanut syntynsä,
        mutta se ei tuntenut häntä.
        11 Hän tuli omaan maailmaansa, mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan,
        hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi,
        kaikille, jotka uskovat häneen.
        13 He eivät ole syntyneet verestä, eivät ruumiin halusta, eivät miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

        14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        15 Johannes todisti hänestä ja huusi: "Hän on se, josta sanoin: Minun jälkeeni tuleva kulkee edelläni, sillä hän on ollut ennen minua.

        16 Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet,
        armoa armon lisäksi.
        17 Lain välitti Mooses,
        armon ja totuuden toi Jeesus Kristus.
        18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. AINOA POIKA, JOKA ITSE ON JUMALA ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet."

        Jeesus-Jumalassa meillä on pelastus ja vain Hänessä. Hän on meidän Luojamme ja Lunastajamme! Jos et tunnusta Jeesusta et pelastu!


    • Logiikka

      En ole lukenut koko keskustelua, vaan ihan alkua ja kelasin iha kommentoidakseni oma piruuttani:

      Mitä jos raamatun opit on otettu väärin? Mitä jos ei ole ollut ''luojaa'' vaan ihminen itse on keksinyt tämän sen takia, koska ei ole pystynyt itse selvittämään eikä selittämään miten kaikkin on tapahtunut, taikka sillä hetkellä tapahtuu.

      Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen; mitäjos jokanen meistä on oma jumalamme. Kuten Jumala teki Luciferille, potki helvettiin koska oli kilpailia; noh sitähän me ihmiset välillä teemmekin; potkimme muita kilpailusta pärjätäksemme itse! Ja Lucifer ja Saatana ovat kaksi eri asiaa; kummatkin ovat osa seitsemää kuoleman syntiä. Saatana kuvastaa vihaa ja Lucifer ylpeyttä.

      Me jokainen elämässä rikomme jotakin ''pyhää'' koska se on ihinmillistä. Olemme vain ihmisiä. Mitä hyöytä ihmisestä on maan päällä jos me vain saastutamme ja tuhoamme sitä? Ihminen on luotu joko auttamaan itseään ja toisiamme, taikka tuhoamaan.

      EN tietenkään väitä etteikö Jumalaa jne olisi olemassa. Jos sitä ei olisi olemassa, siitä ei myöskään puhuttais taikka tiedettäs, mikä ihme on ''Jumala''. Oon pikemminki sitä mieltä, että käsitykset asiasta ovat hyvin epäloogisia eivätkä sovi enää tähän maailmaan. Jotenka te vanhurskaat uskovaiset voitte luopua vanhasta opista ja ajatella uusilla tavoilla..

    • Tiivistän

      Raamattu tiivistettynä:
      Jumala looi itselleen enkeleistä hovin pian maan jälkeen, osa enkeleistä ei kuitenkaan pitäny suunnitelmista mitä jumalalla oli ihmisiä kohtaan. Joten he houkuttelivat ihmiset syntiin tuomalle heille hyvän ja pahan tietoisuuden. Tämän enkeli ryhmän johtaja oli lucifer eli saatana, valon kantaja. Jumala tuomitsi rikkurit ja heistä tuli langenneita enkeleitä. Myös ihmisen elo Edenissä päättyi ja synti oli vienyt viattomuuden mutta antoi vapauden valita. Silloin alkoi maan päällä pahuuden aika. Sitten oli sana joka oli alussa ja oli jumalassa, sana tuli lihaksi Jeesuksessa. Jeesus taas opetti välittämään lähimmäisistä, tasa-arvoa sekä tekemään hyvää. Muistuttamaan sanasta ihmisille annettiin pyhähenki. Lopuksi raamattu varoittaa että jos ihmiset eivät tee parannusta meitä odottaa ikuinen hävitys.

    • saitsi

      Käärme oli katalin kaikista Jumalan luomista olennoista. Onneksi Jeesus on tehnyt tyhjäksi perkeleen eli käärmeen teot. Se on vain luotu, eikä itse Luoja :) Saatanaa ja Jumalaa ei voi laittaa samalle tasolle ja tutkia ja verrata heitä toisiinsa. Jumala on aina sitä suurempi

    • saitsi

      Ihminen ei myöskään ole itsessään jumala tai jumalanveroinen, sillä ihminen ei pysty luomaan ja hallitsemaan mitään itsensä ulkopuolella olevaa eikä hallitsemaan mitään muuta, kuin oman itsensä. Ihminen ei voi vaikuttaa asioihin, esimerkiksi siihen, että joku ihminen paranee jossain tai edes siihen, että jokin suuri avaruudenkappale ei törmää maapalloon ja jopa sen arvioiminen on ihmiselle haasteellista. Jumala sen sijaan tietää tulevat asiat ja voi tehdä mitä vain. Sanotaan että "art imitates life" ja ehkä myös ihminen imitoi kaikella tekemällään luomakuntaa, jo valmiiksi olemassa olevia asioita, joiden syntymästä ihminen ei tiedä eikä tiedä niiden "kuolemasta" tai "päättymisestä." Jumala sen sijaan tietää jokaisen syklin ja hallitsee kaikkea

    • saitsi

      Jumala on asettanut viimeisen päivän myöskin saatanalle. Saatana tietää sen ajan olevan lyhyt, mutta se ei voi estää ikinä sitä, että se joutuu tuliseen järveen.

    • Deitveit

      Kyllä jumala on saatana. Vain saatana sallii pahuuden maailmassa ja aika paha paikka tämä pallo onkin sotineen kaikkineen.
      Itse asiassa uskontokin on tämän paholaisjuamalan keksimä asia eli keino, jolla ihmiset pystyvät alistamaan toisiaan eli olemaan toisilleen pahoja.

      • jahve.jeesus

        Olen samaa mieltä. jumala ja saatana on sama asia.


      • Yksi-usko
        jahve.jeesus kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. jumala ja saatana on sama asia.

        Tosiasiassa
        Jumala pelastaa mutta saatana vie kadotukseen.
        Jumala on Luoja mutta saatana on luotu.
        Jumala on synnitön mutta saatana syntinen.
        Jumala on rakkaus mutta saatana on viha ja kateus.
        Jumala on hyvä mutta saatana on paha.
        Jumala on valo mutta saatana on pimeys.
        Jumala avaa silmät mutta saatana sokaisee silmät.
        Jumala antaa ymmärrystä mutta saatana antaa tyhmyyttä...


      • Yksi-usko
        Yksi-usko kirjoitti:

        Tosiasiassa
        Jumala pelastaa mutta saatana vie kadotukseen.
        Jumala on Luoja mutta saatana on luotu.
        Jumala on synnitön mutta saatana syntinen.
        Jumala on rakkaus mutta saatana on viha ja kateus.
        Jumala on hyvä mutta saatana on paha.
        Jumala on valo mutta saatana on pimeys.
        Jumala avaa silmät mutta saatana sokaisee silmät.
        Jumala antaa ymmärrystä mutta saatana antaa tyhmyyttä...

        Jumala on totuus. Mutta saatana on kaiken valheen äiti.

        Tälläkin palstalla huomaa aloittajan, fasdfsadf- ja Deitveit-nimimerkin kommenteista sen, että kuinka saatana on kääntänyt kaiken totuuden valheeksi ja saanut jotkut onnettomat vielä uskomaan tuohon valheeseensa.

        Tehkää parannus ja ajakaa saatana pois itsestänne Jeesuksen Kristuksen nimessä.


    • r24t

      Tässä kolmannessa tiheydessä pätee yksilön vapaantahdon kunnioittaminen ( paitsi fundamentalisteilla) , jotta yksilö voi valita kumpaa polkua lähtee seuraamaan. Kumpikin polku johtaa takaisin Kotiin , muuta toinen on huomattavsti toista suorempi polku.

    • Tuo suuri lohikäärme, tuo muinaisaikojen käärme, jota kutsutaan Paholaiseksi ja Saatanaksi, tuo koko ihmiskunnan eksyttäjä, syöstiin maan päälle, ja samoin syöstiin alas sen enkelit. Ilm 12:9

      Taivaassa syttyi sota. Mikael ja hänen enkelinsä kävivät taisteluun lohikäärmettä vastaan. Lohikäärme enkeleineen teki vastarintaa.Ilm 12:7

      Tuo suuri lohikäärme, tuo muinaisaikojen käärme, jota kutsutaan Paholaiseksi ja Saatanaksi, tuo koko ihmiskunnan eksyttäjä, syöstiin maan päälle, ja samoin syöstiin alas sen enkelit.Ilm 12:9

      Ei edes ylienkeli Mikael, kiistellessään Mooseksen ruumiista Paholaisen kanssa, rohjennut herjata eikä tuomita tätä, vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!"Juud.1:9
      Täällä on nyt eksyttämässä,himojen mukaan kaikkia ihmisiä,syntiin.

    • Setä.neuvoo

      Sananlaskuista: Ihmisen mielestä oikea monikin polku... mutta...
      Jumala ohjaa ihmisen askeleet, Sl 16. Vrt. Room 1, 9, ja 11. Jumala valitsi ennen luomista, ketkä pelastuvat, Ef 1.

    • saatanajumala

      Olen sitä mieltä, että jumala ja saatana ovat yksi ja sama asia, niinkuin ihmisissä löytyy hyvä ja paha, ei siinä sen erikoisempaa tarvita.

      • Yksi-usko

        >> jumala ja saatana ovat yksi ja sama asia>>

        Ne ovat niin kaukana toisistaan kuin itä on lännestä. Jumala pelastaa ja saatana vie kadotukseen.


    • totta-maar

      Jeesus on voittanut saatanan. Jeesus-nimi saa saatanan vapisemaan.

    • Näkiä

      Ei käärme ollut niinkuin me tänäpäivänä ymmärrämme käärmeen. Vaan
      1Mooses
      14.Ja Herra Jumala sanoi käärmeelle:
      "Koska tämän teit, kirottu ole sinä
      kaikkien karjaeläinten
      ja kaikkien metsän eläinten joukossa.
      Vatsallasi sinun pitää käymän
      ja tomua syömän koko elinaikasi.

      Vatsallasi sinun pitää käymän.

      Hesekiel 28
      13.Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus- ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin.
      14.Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä. 15Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.

      Tässä Jes.kirjoittaa saatanasta.
      Jes.14
      11.Alas tuonelaan on vaipunut sinun komeutesi,
      sinun harppujesi helinä;
      sinun allasi ovat vuoteena madot,
      toukat ovat peittonasi.
      12.Kuinka olet taivaalta pudonnut,
      sinä kointähti, aamuruskon poika!
      Kuinka olet maahan syösty,
      sinä kansojen kukistaja!
      13.Sinä sanoit sydämessäsi:
      'Minä nousen taivaaseen,
      korkeammalle Jumalan tähtiä
      minä istuimeni korotan
      ja istun ilmestysvuorelle,
      pohjimmaiseen Pohjolaan.
      14.Minä nousen pilvien kukkuloille,
      teen itseni Korkeimman vertaiseksi.'
      15.Mutta sinut heitettiin alas tuonelaan,
      pohjimmaiseen hautaan.

    • Näkiä

      Ei käärme ollut niinkuin me tänäpäivänä ymmärrämme käärmeen. Vaan
      1Mooses
      14.Ja Herra Jumala sanoi käärmeelle:
      "Koska tämän teit, kirottu ole sinä
      kaikkien karjaeläinten
      ja kaikkien metsän eläinten joukossa.
      Vatsallasi sinun pitää käymän
      ja tomua syömän koko elinaikasi.

      Vatsallasi sinun pitää käymän.

      Hesekiel 28
      13.Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus- ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin.
      14.Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä. 15Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.

      Tässä Jes.kirjoittaa saatanasta.
      Jes.14
      11.Alas tuonelaan on vaipunut sinun komeutesi,
      sinun harppujesi helinä;
      sinun allasi ovat vuoteena madot,
      toukat ovat peittonasi.
      12.Kuinka olet taivaalta pudonnut,
      sinä kointähti, aamuruskon poika!
      Kuinka olet maahan syösty,
      sinä kansojen kukistaja!
      13.Sinä sanoit sydämessäsi:
      'Minä nousen taivaaseen,
      korkeammalle Jumalan tähtiä
      minä istuimeni korotan
      ja istun ilmestysvuorelle,
      pohjimmaiseen Pohjolaan.
      14.Minä nousen pilvien kukkuloille,
      teen itseni Korkeimman vertaiseksi.'
      15.Mutta sinut heitettiin alas tuonelaan,
      pohjimmaiseen hautaan.

      • Näkiä

        oho tuli kaksi


    • 12___13

      Kaikki oli alussa hyvää. Saatanakin oli hyvä, kunnes hylkäsi Jumalan ja valitsi vääryyden ja pahuuden.

    • hihihihii

      allahu on saatana pirusta perkelein

    • tygftrferdes

      Aloituksen kirjoittaneelle...

      Aloita tutkiminen uudelleen, sillä sinulla on väärä oppikirja, raamattu on rikollisuuden käsikirja.
      Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan Pyhää Raamattua ei ole koskaan olutkaan kirjoitetussa muodossa.

      Sen vuoksi, Jeesus lähetti omilleen Pyhän Hengen tueksi...
      Luukkaan evankeliumi:
      24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."

      Johanneksen evankeliumi:
      15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.

      Muista myös nämä tiedot Jeesuksen evankeliumeista...
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."

      ----------------------------

      VT - on historiaa jonka muutamiin kohtiin Jeesus opeissaan viittaa.

      JEESUKSEN EVANKELIUMEISTA väärentämättöminä ei ole paljoa jäljellä ja sitä vähääkään ei pappislupauksen antaneet saa opettaa ja saarnata. Noin 18 Jeesuksen evankeliumeista on vain neljä Paavali ja sen oppikunta ottanut raamattuun, osittain voimakkaasti väärennettynä.

      UT - on paavalilais-luterilaisuuden eksytys tulkintoja Jeesuksen evankeliumeista ja mm Jumalan ja Jeesuksen Lain väärennyksellistä tekstiä sisältävä.

      Siis todellisuudessa JEESUKSEN EVANKELIUMIT eivät edes kuulu rikollisen kristinuskon raamattuun. Niistä, arviolta 18:sta evankeliumeista neljä osittain rajusti väärentämällä luvatta anastettiin rikollisuuden käyttöön. Sen väärennös työn aloitti Paavali oppikuntineen. Ja ehkä törkein on suomenkielisenä 1992 vuoden saatanallisuuden käsikirja jossa Jumalan ja Jeesuksen Lakiakin väärensivät tosi pahan eksytyksen aikaan saamiseksi.

      Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "

      ----

      kristity, pitivät Pietari vankina ja kiristivät Jeesuksen oppeja ennen kuin tappoivat Pietarin. NIISTÄ opeista rikollisuus väärensi ja väärin tulkitsi tahallaan rikollisuudelle sopivan herra jumalaa palvelevien raamatun, vielä 1700-luvun alkupuolella, palveltiin kuninkaita ja hallistisijoit jumalina ja siitä rikollisuus kehitti vähitellen kolminaisuus ja muitakin oppeja kun ihmiskunta ei hyväksynyt esimerkiksi että "minä olen herra sinun jumalasi" rikollisuutta oppeineen joka tappoi, tapatti, raiskasi jne oman seurakunnan jäseniä, lapsiakin.

      ----

      raamattu on niin törkeää valetta, että se kelpaa vain rikollisuuden, kristittyjen käyttöön; tutkimaa vaikka tämän avulla...
      http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html

      • Yksi-usko

        >>Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan Pyhää Raamattua ei ole koskaan olutkaan kirjoitetussa muodossa. >>

        Ei kannata halveerata Pyhää Raamattua. Pyhä Henki puhuttelee nykyisen Raamatun kautta, joten äläpä "intoile", jotta et joutuisi kadotukseen.


      • Yksi-usko kirjoitti:

        >>Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan Pyhää Raamattua ei ole koskaan olutkaan kirjoitetussa muodossa. >>

        Ei kannata halveerata Pyhää Raamattua. Pyhä Henki puhuttelee nykyisen Raamatun kautta, joten äläpä "intoile", jotta et joutuisi kadotukseen.

        >>äläpä "intoile", jotta et joutuisi kadotukseen>>

        Sieltähän se taas tuli; uskovan ihmisen todistus RUMASTA MORAALISTAAN.

        Vaikka kristityt jaksavat jatkuvasti paasata toisen posken kääntämisestä ja syntien anteeksiantamisesta, niin tosiasiassa mitään ei anneta anteeksi. Sinä kelpaat Jumalan pelastussuunnitelmaan ainoastaan siten, että luovut kaikesta itsenäisestä ajattelusta ja alistut joka asiassa taivaallisen Führerin käskyihin. Että tervemenoa vaan taivaaseen, mahtaa olla hauskaa...


    • No_voi_SAATANA

      Jumala loi huumeet, ne samat joista Aatami ja Eevakin pääsivät salaa nauttimaan, toki käärmeen ensin kehoitettua heitä vetämään huumaavia hedelmiä. No mutta Jmala loi siis huumeet ja sekavuuksissaan tai skitsoissaan hän loi vahingossa israelin, josta tulikin vahingossa ja huumepäissään hutiloinnin takia SAATANA.

      • Näkiä

        Älä parjaa Jumalaa. Teet ihan samoin kuin saatana parjasi Jumalaa Eevalle, Onko Jumala sanonut näin ja ym.ym Kun Eeva otti ja söi ja antoi Aatamille tulivat he tietoisesksi alastomuudesta ja Jumala kysyi kuka kertoi teille. Ja siitä alkoi ihmisten vaikeudet ja sitä kestänyt tähän päivään asti. Valheet, juonittelut,ja kaikki paha tässä maailmassa. Älä puhua palturia huumeiden käytöstä ja Israilin kansasta.


    • Jdjsjsjsjs

      Ite oon sitä mieltä että saatana on keksitty, sehän on ihminen itte, muussa tapauksessa mielikuvistusta, raamatun sian puppua.

    • Jdjdjdjdjj

      Koko sivusto täynnä soopaa.

    • Infooooo88888888888

      Jumala ei todellakaan ole hyvä tai paha, Jumala on kaikkioleva (eli on kaikkialla ja samaan aikaan ei ole missään sekä on kaikkea ja samaan aikaan ei mitään) eli englanniksi omnipresent.

      Saatana oli kaikkein kaunein ja suosituin arkkienkeli (sana "Lucifer" on muinais hepreaa ja tarkoittaa "valontuojaa") joka kadehti ihmisiä koska Jumala loi heidät omaksi kuvakseen ja alkoi kyseenalaistamaan jumalan päätöstä myöntää ihmisille vapaan tahdon.

      En muista tarkalleen missä vanhan testamentin kertomuksissa tarkalleen selitetään saatanan toimet, mutta lyhyesti saatana haastoi jumalan väittäen, että jos ihmiselle sattuisi paljon pahoja asioita eikä jumalaan uskoutuminen auttaisi, he hylkäisivät jumalan saman tien johon saatana tähtää mm. aiheuttamalla yhdelle hartaimmista jumalan uskovista ties mitä vitsauksia ja Jumala sallii tämän kunhan saatana ei tapa häntä (myös kyseiseen henkilöön liittyy tarina missä hän melkein uhraa oman poikansa jumalalle)

      Jos keskustelun aloittanut olisi hieman perehtynyt raamattuun enemmän niin silloin hän tietäisi tämän erittäin hyvin.

      Raamatun oppeja pitää soveltaa yhdistelemällä niitä kaikkiin oppeihin, et voi vain valita yhtä kohtaa raamatusta ja väitellä siihen vedoten (esim. vanhassa testamentissa selvästi sanotaan, että lapsi joka ei kunnioita vanhempiaan tulee joko kuolla tai ottaa vastaan 100 raipan iskua mutta raamattu kokonaisuudessaan myös opettaa meitä antamaan anteeksi.)

      Raamatussa myös selvästi määrätään meitä auttamaan toinen toisiamme, mutta myös muistutetaan että muiden auttaminen omaa etua ajatellen on tekopyhyyttä.

      Raamattu on täynnä oppeja jotka kiistanalaistavat toinen toisensa, pitää melko paljon opiskella teologiaa jotta ymmärtää täysin edes puolta siitä mitä raamatun opit opettavat.

    • Infooo88888888888

      Mitä taas tulee luciferin karkoitukseen, hän itse hylkäsi jumalan, pyrki jumalaksi ja yritti johtaa ihmisia hylkäämään jumalan.

      Ikuiseen kadotukseen ei joudu yksikään jumalan hylkäämä ihminen sillä jumala ei hylkää ketään (etenkään syntisiä), jokainen joka on tuomittu ikuiseen kadotukseen on itse hylännyt jumalan ja Jeesuksen.

      Kristityt ja Juutalaiset eivät katso ikuisen kadotuksen olevan rangaistus, ikuinen kadotus on mitä käy jos ei usko Jumalaan ja raamatun oppeihin.

    • Anonyymi

      On hyviä ajatuksia. Kaikkivaltiaalla on vastuu vapaus. Ihminen on oma kuva. Ihminen voi valita, kaksi aivopuoliskoa. Jompaankumpaa käyttäen. Ihmisessä on valo ja pimeys. Samoin hänet luoneessa ovat nämä. Raamattu on mustakantinen kirja. Pimeys oli ensin. Hyvyys on jos paha on poissa. Tyhjyys on pahuutta. Idän uskonnot ovat haitallisia kun meditoidaan tyhjää päätä. Olen samaa mieltä että on kyse saman persoonan eri puolista. Ihminen on itselleenkin salattu. Saati sitten ns toisille. Minun helvetti on taivas toisille. Ja sinun taivas on minulle helvetti. Kertomuksien helvetti on varmasti jotenkin tosi ja taivaskin mutta ei niin kuin ne ymmärretään. Kuolleilla ei ole enää kiire. Kenttä pappien ohjeen mukaan. Elävät aina ensin.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe