eli miten se menee, lainaa on ja sitä pitäis lyhentää mutta joudun nyt vuodeksi vankilaan ja se hieman haittaa tuota "bisnes" toimintaa ja en varmasti saa lainaa enään lyhennettyä... meneeks ne ulosottoon vai maksaako valtio lyhennykset sillä aikaa kun olen lusimassa.?
laina ja vankeus
3
1099
Vastaukset
- No totta maar!
"maksaako valtio lyhennykset sillä aikaa kun olen lusimassa."
Tottakai, sehän on itsestään selvää. Valtiolla on erillinen rahasto, tunnetaan leikillisesti nimellä "Kakkurahasto", josta maksetaan kaikkien Suomessa vankiloissa olevien kaikkien lainojen lyhennykset koko heidän tuomionsa ajan. Mukavinta on että lainanmaksulle ei ole ylärajaa, ja mukaan otetaan kaikki lainat jotka on otettu ennen vankilatuomion alkua. Eli nyt kun tiedät että olet menossa lusimaan mutta et ole vielä sinne joutunut, niin kiiruusti ottamaan niin paljon lainaa kuin vaan saat. Esim. ota 500 000 euron asuntolaina; pankki antaa sen mielellään kun selität tilanteen. Kakkurahasto on luotettava maksaja ja pankki on varma että saa omansa, joten ovat joustavia eivätkä vaadi ennakkosäästämistä. - jepjep1981
Varmaan itsekin tajuat että ei niitä kukaan sinun puolestasi maksa. Eli, otat yhteyttä lainanantajaan ja sovit maksuvapaasta, jos vain mahdollista. Jos ei onnistu, niin sitten lainasi tosiaan menee perintään.
- Anonyymi
Valtio ei maksa sun lainoja, eikä vankila pysäytä kuluja. Ota heti yhteys lainanantajaan ja sovi lyhennysvapaasta tai pelkän koron maksusta + laina-ajan pidennyksestä. Tee valtakirja jollekulle luotetulle, että voi hoitaa postit ja sopimukset sillä aikaa, ja laita postien edelleenlähetys kuntoon. Jos et tee mitään, homma menee perintään ja lopulta ulosottoon, ja kulut/korot juoksee vaikka et tienais yhtään. Talous- ja velkaneuvonta (oikeusaputoimisto) auttaa konkreettisesti, ja peruspakettia aiheesta löytyy myös täältä: https://kulutusluotto.net
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan1711253Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv8210385- 514463
- 244167
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni164122Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv363920Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h573819No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol413643- 563352
- 423055