Moottorin optimointi

Kannattaako moottrin optimointi? Omistan Volvo S80 D5. Haluaisin lisää varsinkin alavääntöä. Auto miettii jonkin tovin ennen lähtöä vaikka tehoa onkin. Yhden lastuttajan sivuilta katsoin, että maksaa n. 700 €.

8

902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tottakai kannattaa! Nimenomaan optimoijalle.

      Kummalla luulet olevan enemmän laboratoriotutkimuksia takanaan moottorin säädöistä, tehtaalla vai jollakin "optimoijalla"?

      • Omasta kokemuksesta

        Optimoinnilla saa kulutusta reilusti alas, autotehtailla nyt on tunnetusti ihan omat syynsä surkeisiin säätöihin... ei niitä joku sun polttoaineen kulutus kiinnosta!

        Mulla kulutus laskenut melkein 20% optimoinnin jälkeen eli kyllä mä ainakin olen tosi tyytyväinen että lopulta kävin reilu vuosi sitten, myös tehot selvästi paremmat mikä tuntuu mm. turvallisemmissa ohituksissa.

        Hinnoissa toki suuria eroja... mitään 700,- hintoja en tod. maksaisi kun kaikkine matkakuluineenkin selviää puoleen hintaan naapurimaassa. Työkaverit oli onneksi suositelleet yhtä firmaa Tallinnassa ja käytyäni siellä suosittelen minäkin... eivät puhu suomea mutta englannilla pärjää, yhteystiedot sivun alalaidassa:

        http://www.chip.ee/

        Ollut ilmeisesti alalla jo aika pitkään ja osaa asiansa, enkä yhtään ihmettele että Suomessakin saa kehuja. Palvelukin ensiluokkaista, samaa ei voi usein sanoa kotimaisista paikoista...


      • 4+6
        Omasta kokemuksesta kirjoitti:

        Optimoinnilla saa kulutusta reilusti alas, autotehtailla nyt on tunnetusti ihan omat syynsä surkeisiin säätöihin... ei niitä joku sun polttoaineen kulutus kiinnosta!

        Mulla kulutus laskenut melkein 20% optimoinnin jälkeen eli kyllä mä ainakin olen tosi tyytyväinen että lopulta kävin reilu vuosi sitten, myös tehot selvästi paremmat mikä tuntuu mm. turvallisemmissa ohituksissa.

        Hinnoissa toki suuria eroja... mitään 700,- hintoja en tod. maksaisi kun kaikkine matkakuluineenkin selviää puoleen hintaan naapurimaassa. Työkaverit oli onneksi suositelleet yhtä firmaa Tallinnassa ja käytyäni siellä suosittelen minäkin... eivät puhu suomea mutta englannilla pärjää, yhteystiedot sivun alalaidassa:

        http://www.chip.ee/

        Ollut ilmeisesti alalla jo aika pitkään ja osaa asiansa, enkä yhtään ihmettele että Suomessakin saa kehuja. Palvelukin ensiluokkaista, samaa ei voi usein sanoa kotimaisista paikoista...

        Ja tämä edellinen oli todella väsyneesti toteutettu mainos. Lähes samalla minuuttilukemalla sama mainosteksti usealle eri palstalle.


    • as2

      Jos olet valmis maksamaan niistä lisätehoista 700e niin sitten kannattaa.

    • Senkin kokenut.

      Siinä leikissä saattaa mennä toinenkin 700 €. Näihin optimoituhin tietokoneisiin ei yleensä pystytä palauttamaan alkuperäistä ohjelmistoa.

    • lasten leikit

      taitaa olla automaatti kun se miettii?? ei paljon optimoinnit auta, sillä vakionakin löytyy vääntöä ihan kivasti.

    • Optimointi...

      Onpa hieno sana keksitty ahtopaineen ja syötön lisäykselle.

    • Yöuni

      Parasta optimointia on se että ostetaan tehokas auto. Nämä lastuttajat ovat kovia puhumaan tuotteidensa puolesta. Kuitenkin nostetaan ahtopainetta ja syöttöä lisätään.
      Jos yöllä paremmin nukuttaa optimoinnin jälkeen, silloin se on onnistunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe