varmaan monelle tullut pienempiä ja joillekki suurempia summia tänään rahaa tilille, ja eikä tietooo et mistä olisi tullut.
NORDEA MIKÄHÄN MÄTTÄÄ!!
24
4013
Vastaukset
- Täällä kanssa
katoin vaan, että tilillä on rahaa ja kävin kaupassa...no nyt on tili miinuksella, vaikka ostokseni tein Visa Electronilla...
- miinus
täsin sama kuin edellisellä. Nyt oma ja tyttären tilit miinuksella. Ei ole ennen tapahtunut. Nordea myös pankkina.
- ex rahaton
miinus kirjoitti:
täsin sama kuin edellisellä. Nyt oma ja tyttären tilit miinuksella. Ei ole ennen tapahtunut. Nordea myös pankkina.
mikä moka nordealla on tullut, kun missään lehdissäkään ei edes kirjoiteta tästä mystisestä asiasta, rahaa siis ilmestyny ties kuinka monien ihmisten tileille, jopa toista sataa euroo. vaan missään ei kerrota mitään, kenellään tietoo???
- Morsiammen kiukkuine
ex rahaton kirjoitti:
mikä moka nordealla on tullut, kun missään lehdissäkään ei edes kirjoiteta tästä mystisestä asiasta, rahaa siis ilmestyny ties kuinka monien ihmisten tileille, jopa toista sataa euroo. vaan missään ei kerrota mitään, kenellään tietoo???
Yritän saada viestini tähän paikkaan, kun tästä alempana olevaa viestiä ei sitten millään meinata hyväksyä palstalle. Kysymys on Nordean kyselyt asiakkaan käteisen rahan tallentamisesta omalle tililleen. Jatkoin omaa kirjoitustani toisella kirjoituksella, jota en nyt tähän voi kirjoittaa(kysymys ei ole kiroilusta) koska muuten ei tätäkään viestiä listata tälle paikalle.että kyllä tässä sensuurin makua on, vaikka ihan asiaa kirjoittaisit.odotan mielenkiinnolla, tuleeko kirjoitukseni esille.
- Kiukkuinen äiti
Morsiammen kiukkuine kirjoitti:
Yritän saada viestini tähän paikkaan, kun tästä alempana olevaa viestiä ei sitten millään meinata hyväksyä palstalle. Kysymys on Nordean kyselyt asiakkaan käteisen rahan tallentamisesta omalle tililleen. Jatkoin omaa kirjoitustani toisella kirjoituksella, jota en nyt tähän voi kirjoittaa(kysymys ei ole kiroilusta) koska muuten ei tätäkään viestiä listata tälle paikalle.että kyllä tässä sensuurin makua on, vaikka ihan asiaa kirjoittaisit.odotan mielenkiinnolla, tuleeko kirjoitukseni esille.
Nyt vastaan "itselleni", ei hyväksytty minun toista "jatko-osaani"omaan kirjoitukseeni. Se on nyt sitten täysin poistettu palstalta. Ei saa, eikä voi tännekkään kirjoitella ihan mitä vain. Se tuli nyt täysin ymmärrettyä.pitänee kirjoitella toisaalla. Kiitos, taisi osua kipeään kohtaan.
- ex-asiakas1
sama homma täällä. katoin että 50e tili ja illasta tili olikin -4e ja tämä on jo toinen kerta! tilin saldo pomppii ihme lukemillla.. aijon kyllä nyt vaihtaa pankki, niin suuri oli v...tus eilen!
- ghjkyuio
Täällä käynyt samoin. Nordealta netin kautta asiaa kysellessä tuli ympäripyöreä "katevaraus 5 päivän viive liipalaapa" -vastaus, joka ei millään tavalla selittänyt itse ongelmaa. Eli rahaa tullut tilille ja se otettu pois, laittoa eikä ottoa EI NÄY verkkopankissa eikä tiliotteessa.
Asiasta on pikapikaa tehtävä uutinen, koska tämä vaikuttaa nyt todella vahvasti siltä, että nordea kiertää veroja asiakkaittensa tilien kautta. Millään muulla tätä ei pysty selittämään, sillä jos katevarauksen näkymisen viive olisi todellinen, SE OLISI JO UUTISOITU.- TäälläKanssa
Mulle oli kanssa tullut vastaus ja kyllähän tuo ihan järkeenkäypää on
"Hyvä asiakkaamme
Kiitos viestistäsi.
Visa Electron -kortilla tehdyistä käteisnostoista ja korttiostoista tehdään katevaraus korttiin liitetyltä tililtä. Varsinainen veloitus tapahtuu tililtä yleensä muutaman päivän kuluessa tapahtumasta.
Katevarauksesta huolimatta tili voi ylittyä esimerkiksi katevarauksen päivän ja varsinaisen veloituspäivän välisen kurssieron, käteisnostopalkkion, varmentamattomien tietullimaksutapahtumien tai ulkomaisten puhelinautomaattien maksutapahtumien vuoksi.
Tili voi poikkeustapauksessa mennä yli myös kotimaisella ostotapahtumalla, jos kauppias on toimittanut maksupäätemateriaalin pankkiin katevarauksen vanhenemisen jälkeen ja varaus on ehtinyt tästä syystä poistua tililtä ennen korttioston veloitusta. Katevaraukset vanhenevat viidessä pankkipäivässä. Pääsiäisen pyhien takia maksujen katevaraukset ovat vanhentuneet ennen kuin maksut ovat veloittuneet tililtäsi.
Näistä syistä johtuen korteilla asioitaessa kortinhaltijan tulee huolehtia siitä, että tilillä on aina nostoon tai ostoon tarvittavat varat. Hyvänä apuna tässä toimivat Nordean pankkitunnukset, joita voit käyttää koti- ja ulkomailla puhelimella ja Internetissä. Halutessasi voit ottaa myös käyttöön tilihälytyspalvelun tilinylitysten estämiseksi. Tilihälytyksen rekisteröinti tapahtuu verkkopankissa kohdassa Mobiilipalvelut / Tilihälytykset. Palvelu on kuukausimaksuton. Lähetetyistä viesteistä peritään 0,40 euroa per viesti.
Ystävällisin terveisin
Nordea Asiakaspalvelu"
Ainoa mikä tuossa on tuo, että tulee Huolehtia siitä että tilillä on rahaa, itse tarkistin juuri ennenkuin ostokseni tein tilini saldon. No eipä auttanut... - 6+9
TäälläKanssa kirjoitti:
Mulle oli kanssa tullut vastaus ja kyllähän tuo ihan järkeenkäypää on
"Hyvä asiakkaamme
Kiitos viestistäsi.
Visa Electron -kortilla tehdyistä käteisnostoista ja korttiostoista tehdään katevaraus korttiin liitetyltä tililtä. Varsinainen veloitus tapahtuu tililtä yleensä muutaman päivän kuluessa tapahtumasta.
Katevarauksesta huolimatta tili voi ylittyä esimerkiksi katevarauksen päivän ja varsinaisen veloituspäivän välisen kurssieron, käteisnostopalkkion, varmentamattomien tietullimaksutapahtumien tai ulkomaisten puhelinautomaattien maksutapahtumien vuoksi.
Tili voi poikkeustapauksessa mennä yli myös kotimaisella ostotapahtumalla, jos kauppias on toimittanut maksupäätemateriaalin pankkiin katevarauksen vanhenemisen jälkeen ja varaus on ehtinyt tästä syystä poistua tililtä ennen korttioston veloitusta. Katevaraukset vanhenevat viidessä pankkipäivässä. Pääsiäisen pyhien takia maksujen katevaraukset ovat vanhentuneet ennen kuin maksut ovat veloittuneet tililtäsi.
Näistä syistä johtuen korteilla asioitaessa kortinhaltijan tulee huolehtia siitä, että tilillä on aina nostoon tai ostoon tarvittavat varat. Hyvänä apuna tässä toimivat Nordean pankkitunnukset, joita voit käyttää koti- ja ulkomailla puhelimella ja Internetissä. Halutessasi voit ottaa myös käyttöön tilihälytyspalvelun tilinylitysten estämiseksi. Tilihälytyksen rekisteröinti tapahtuu verkkopankissa kohdassa Mobiilipalvelut / Tilihälytykset. Palvelu on kuukausimaksuton. Lähetetyistä viesteistä peritään 0,40 euroa per viesti.
Ystävällisin terveisin
Nordea Asiakaspalvelu"
Ainoa mikä tuossa on tuo, että tulee Huolehtia siitä että tilillä on rahaa, itse tarkistin juuri ennenkuin ostokseni tein tilini saldon. No eipä auttanut...Mielestäni, jos kauppias toimittaa maksupäätemateriaalin pankkiin vasta katevarauksen vanhenemisen jälkeen (yli 20 vrk), sitä ei voisi noin vain veloittaa maksajan pankkitililtä ilman tilinhaltijan lupaa. Olisi mielenkiintoista kuulla kuluttajaviranomaisten kanta asiaan ja toivottavasti joku riitauttaa asian. Toki maksaja on vastuussa velastaan muistaakseni 3 vuotta, mutta pankki ei saa olla omavaltainen. Tuo 20 vuorokauden raja ei ole kai kuollut pykälä? Lisäksi on aika kohtuutonta vaatia, että asiakas pitäisi Excel-tietokantaa jokaisesta tekemästään korttiostoksesta.
- Pankki-Rouva
6+9 kirjoitti:
Mielestäni, jos kauppias toimittaa maksupäätemateriaalin pankkiin vasta katevarauksen vanhenemisen jälkeen (yli 20 vrk), sitä ei voisi noin vain veloittaa maksajan pankkitililtä ilman tilinhaltijan lupaa. Olisi mielenkiintoista kuulla kuluttajaviranomaisten kanta asiaan ja toivottavasti joku riitauttaa asian. Toki maksaja on vastuussa velastaan muistaakseni 3 vuotta, mutta pankki ei saa olla omavaltainen. Tuo 20 vuorokauden raja ei ole kai kuollut pykälä? Lisäksi on aika kohtuutonta vaatia, että asiakas pitäisi Excel-tietokantaa jokaisesta tekemästään korttiostoksesta.
Ja Paksat!
Sinun velvollisuutesi on huolehtia, että tilillä riittää rahaa korttiveloituksiin.
Ei siinä mitään Excel-tietokantaa tarvitse pitää.
Säilytät kaikki kuitit lompakossa ja tarkistat noin 1-2 kerran viikossa, että ne on veloitettu tililtäsi.
Vasta sitten hävität ne (veloitetut) kuitit.
Ei se voi olle niin svidun vaikeeta? - 6+9
Pankki-Rouva kirjoitti:
Ja Paksat!
Sinun velvollisuutesi on huolehtia, että tilillä riittää rahaa korttiveloituksiin.
Ei siinä mitään Excel-tietokantaa tarvitse pitää.
Säilytät kaikki kuitit lompakossa ja tarkistat noin 1-2 kerran viikossa, että ne on veloitettu tililtäsi.
Vasta sitten hävität ne (veloitetut) kuitit.
Ei se voi olle niin svidun vaikeeta?Mielestäni kuitenkaan jo selvästi vanhentuneita maksuja (yli 20 vrk) ei saisi noin vain ottaa kuluttajan tililtä neuvottelematta ensin hänen kanssaan sopivasta veloitusajankohdasta. On täysin kohtuutonta vaatia, että kuluttaja pitää tilillä varattuna summan jopa kolmen vuoden ajan odottamassa, että kauppias suvaitsee toimittaa maksuaineiston pankkiin. Pankki ei saa omavaltaisesti veloittaa tiliä 20 vuorokauden määräajan jälkeen, vaikka maksu olisikin sinänsä oikea.
- Lähde?
6+9 kirjoitti:
Mielestäni kuitenkaan jo selvästi vanhentuneita maksuja (yli 20 vrk) ei saisi noin vain ottaa kuluttajan tililtä neuvottelematta ensin hänen kanssaan sopivasta veloitusajankohdasta. On täysin kohtuutonta vaatia, että kuluttaja pitää tilillä varattuna summan jopa kolmen vuoden ajan odottamassa, että kauppias suvaitsee toimittaa maksuaineiston pankkiin. Pankki ei saa omavaltaisesti veloittaa tiliä 20 vuorokauden määräajan jälkeen, vaikka maksu olisikin sinänsä oikea.
Ensinnäkin, tässä Nordean (ja ehkä muidenkin pankkien) tapauksessa oli kyse katevarauksesta, jotka vanhenevat viidessä päivässä.
Siitä huolimatta:
"Pankki ei saa omavaltaisesti veloittaa tiliä 20 vuorokauden määräajan jälkeen, vaikka maksu olisikin sinänsä oikea. "
Mistä tämä käsitys on peräisin?
Muutenkaan en näe mikä tässä nyt on niin suuri ongelma. Kyllä minulla ainakin on ihan hyvin aikaa laittaa viisi minuuttia viikossa sen tarkistamiseen, onko pankkikorttimaksut veloitettu tililtä vai ei. Kun maksan jotain pankkikortilla, laitan kuitin lompakkoon ja illalla kotona tiettyyn paikkaan kirjoituspöydälle. Noin kerran viikossa kirjaudun verkkopankkiin, otan kuittikasan ja katson mitkä summat on veloitettu. Ne kuitit revin roskikseen. Muutama minuutti tuohon menee vaikka kuitteja on pari-kolmekymmentä. En tarvitse mitään Excel-taulukkoa todellakaan.
Minusta on todella hyvä tietää missä mennään ja mitkä veloitukset ovat vielä tulossa. Varsinkin kun ostaa pikkuliikkeistä, veloitukset voivat viipyä pitkäänkin. - 6+9
Lähde? kirjoitti:
Ensinnäkin, tässä Nordean (ja ehkä muidenkin pankkien) tapauksessa oli kyse katevarauksesta, jotka vanhenevat viidessä päivässä.
Siitä huolimatta:
"Pankki ei saa omavaltaisesti veloittaa tiliä 20 vuorokauden määräajan jälkeen, vaikka maksu olisikin sinänsä oikea. "
Mistä tämä käsitys on peräisin?
Muutenkaan en näe mikä tässä nyt on niin suuri ongelma. Kyllä minulla ainakin on ihan hyvin aikaa laittaa viisi minuuttia viikossa sen tarkistamiseen, onko pankkikorttimaksut veloitettu tililtä vai ei. Kun maksan jotain pankkikortilla, laitan kuitin lompakkoon ja illalla kotona tiettyyn paikkaan kirjoituspöydälle. Noin kerran viikossa kirjaudun verkkopankkiin, otan kuittikasan ja katson mitkä summat on veloitettu. Ne kuitit revin roskikseen. Muutama minuutti tuohon menee vaikka kuitteja on pari-kolmekymmentä. En tarvitse mitään Excel-taulukkoa todellakaan.
Minusta on todella hyvä tietää missä mennään ja mitkä veloitukset ovat vielä tulossa. Varsinkin kun ostaa pikkuliikkeistä, veloitukset voivat viipyä pitkäänkin.Katevaraukset ja maksuaineisto vanhenevat 20 päivässä, ei 5 päivässä. Mistä olet saanut päähäsi, että ne vanhenesivat jo viidessä päivässä?
Ja olen edelleen sitä mieltä, että vanhentunutta maksuaineistoa ei saa veloittaa kuluttajalta ensin neuvottelematta hänen kanssaan. Jos kuluttajaviranomaiset ovat samaa mieltä, kannattaa sellainen tapaus riitauttaa. - Lähde?
6+9 kirjoitti:
Katevaraukset ja maksuaineisto vanhenevat 20 päivässä, ei 5 päivässä. Mistä olet saanut päähäsi, että ne vanhenesivat jo viidessä päivässä?
Ja olen edelleen sitä mieltä, että vanhentunutta maksuaineistoa ei saa veloittaa kuluttajalta ensin neuvottelematta hänen kanssaan. Jos kuluttajaviranomaiset ovat samaa mieltä, kannattaa sellainen tapaus riitauttaa.Yllä olevassa nimimerkin "TäälläKanssa" kirjoittamassa vastauksessa lainataan viestiä jonka hän sai Nordeasta, ja jossa todetaan "Katevaraukset vanhenevat viidessä pankkipäivässä". Onko tämä väärää tietoa?
Juuri tuo suht. lyhyt vanhenemisaika käsittääkseni johti tähän tilanteeseen, eli useilla Nordean asiakkailla katevaraukset vanhenivat; he luulivat riemuissaan että tilillä onkin enemmän rahaa kuin siellä oikeasti oli (jälleen, jokaisella on mielestäni vastuu itse seurata maksujaan ja tietää mitkä ovat menneet tililtä ja mitkä eivät) ja sitten kun maksut veloitettiin, tämä aiheutti hämmnenystä.
Edelleen ylläolevasta Nordean viestistä:
"Pääsiäisen pyhien takia maksujen katevaraukset ovat vanhentuneet ennen kuin maksut ovat veloittuneet tililtäsi".
Löysin Googlella tällaisen tiedon:
-maksupäätetapahtumat pitää lähettää pankkiin 20 arkipäivän kuluessa.
-kun tapahtuma on yli 3kk vanha, pitää asiakkaalle ilmoittaa kaksi viikkoa ennen veloitusta viivästyneestä veloituksesta
-kun tapahtuma on yli 9kk vanha, pankki ei enää velota tapahtumaa vaan liike perii veloituksen asiakkaalta.
Liekö tuokaan oikein; vaikuttaa ainakin järkeenkäyvältä. - minä vaan
6+9 kirjoitti:
Katevaraukset ja maksuaineisto vanhenevat 20 päivässä, ei 5 päivässä. Mistä olet saanut päähäsi, että ne vanhenesivat jo viidessä päivässä?
Ja olen edelleen sitä mieltä, että vanhentunutta maksuaineistoa ei saa veloittaa kuluttajalta ensin neuvottelematta hänen kanssaan. Jos kuluttajaviranomaiset ovat samaa mieltä, kannattaa sellainen tapaus riitauttaa.juu, kyllä on yrityksiä jossa on tuo 5pv kun katevaraukset vanhenee. tarkistivat pankista ja nyt tiedän mikä firma ei hoida päivityksiään( sekin näkyi pankissa), otan rahat mukaan kun ostan sieltä. itse alan nostaa rahaa automaatista koska en voi luottaa saldoon koska katevaraukset välistä katoaa..
- Morsiammen kiukkuine
TäälläKanssa kirjoitti:
Mulle oli kanssa tullut vastaus ja kyllähän tuo ihan järkeenkäypää on
"Hyvä asiakkaamme
Kiitos viestistäsi.
Visa Electron -kortilla tehdyistä käteisnostoista ja korttiostoista tehdään katevaraus korttiin liitetyltä tililtä. Varsinainen veloitus tapahtuu tililtä yleensä muutaman päivän kuluessa tapahtumasta.
Katevarauksesta huolimatta tili voi ylittyä esimerkiksi katevarauksen päivän ja varsinaisen veloituspäivän välisen kurssieron, käteisnostopalkkion, varmentamattomien tietullimaksutapahtumien tai ulkomaisten puhelinautomaattien maksutapahtumien vuoksi.
Tili voi poikkeustapauksessa mennä yli myös kotimaisella ostotapahtumalla, jos kauppias on toimittanut maksupäätemateriaalin pankkiin katevarauksen vanhenemisen jälkeen ja varaus on ehtinyt tästä syystä poistua tililtä ennen korttioston veloitusta. Katevaraukset vanhenevat viidessä pankkipäivässä. Pääsiäisen pyhien takia maksujen katevaraukset ovat vanhentuneet ennen kuin maksut ovat veloittuneet tililtäsi.
Näistä syistä johtuen korteilla asioitaessa kortinhaltijan tulee huolehtia siitä, että tilillä on aina nostoon tai ostoon tarvittavat varat. Hyvänä apuna tässä toimivat Nordean pankkitunnukset, joita voit käyttää koti- ja ulkomailla puhelimella ja Internetissä. Halutessasi voit ottaa myös käyttöön tilihälytyspalvelun tilinylitysten estämiseksi. Tilihälytyksen rekisteröinti tapahtuu verkkopankissa kohdassa Mobiilipalvelut / Tilihälytykset. Palvelu on kuukausimaksuton. Lähetetyistä viesteistä peritään 0,40 euroa per viesti.
Ystävällisin terveisin
Nordea Asiakaspalvelu"
Ainoa mikä tuossa on tuo, että tulee Huolehtia siitä että tilillä on rahaa, itse tarkistin juuri ennenkuin ostokseni tein tilini saldon. No eipä auttanut...Kirjoittampahan tähän kohtaan, vaikkei liity näihin asioihin, niin terveisiä Nordealle. Ai että ottaa päähän, kun Nordealla kysellään 1000€:n panosta omalle tilille ja vielä joutuu täyttämään lomakkeen, mistä on rahan saanut ja mihin se menee!!! Mitä se teille kuuluu!!! Raha on rehellisesti nostettu toisesta henkilöstötililtä, johon säästetty yli vuosi tyttären häitä varten. Kuinka Suomessa näin voi olla? Missä maassa oikein ollaan? P-koreassako vai naapurissa? Kyllä tuollainen loukkaa syvästi meidän itsemääräämisoikeutta yms.oikeuksia.mikä oikeus teillä on kysellä asiakkailta rahan alkuperää, tai tarkoitusta mihin se menee, varsinkin kun kyse on pikkusummista joidenkin Nallejen rahoihin verrattuna.nene on vasta rehellisiä, saavat EU-tuetkin ihan rehellisin keinoin. Hävytöntä. Joskus ammoin saitte vietyä duunareiden ruskean tilikuoren pankkiinne, eikä siitä mitään hyvää seurannut asiakkaillenne, vaan ihan silkkaa epäilyä. Mistä? Ei mene "kaaliin" teidän toimintanne. Eikä teistä edes eroon pääse vaikka haluaisi, raha kun kulkee teidän kauttanne, onko joku paranoidinen, emme me tavalliset asiakkaat ainakaan! Näinhän te itse opetatte ihmisiä, omalla käyttäytymisellänne, kiertämään kaukaa pankkinne, kun ei halua kokea moista loukkaavaa, ihmisarvoista alentavaa toimintaanne. Ei se ihme ole kun "firmoilla,kuin firmoilla huonosti menee ja konkurssissa on kohta koko Suomi. Tavataan sanoa että ahneella on ........loppu. Että kyllä se tiedänkin eteen vielä tulee, usko tai älä.t.morsiammen kiukkuinen äiti
- älä huomaa niitä.
en tiedä nordeasta mutta meille tuli op viimevuonna. sanoivat että kyllä joku kaipaa, mutta ei ole kaivannut, tuli iso summa. sen verran pankista sanottiin että voi olla maataloustukia tms, varmaan maksettu uudelleen, älä huolehdi liikaa.
- Pers aukinen?
On täällä persaukista porukkaa, jos koko ajan pitää pelätä että tili menee miinukselle!
- 19+18
kyllä vaan p.a ollaan. toivottavasti ei kauaan. Ja meitä on paljon.
- kassajonossa ollut
visa elektronic-kortti pitäisi lailla kieltää, niin syvältä koko kortti, eikö ihmiset voisi ottaa oikeaa pankkikorttia..
- 5+55
no eix sitä voi käyttää pelkästään pankkikorttina.... pitääkö aina olla luottoa käyttääs....
- maari1
Satuin lukeen Nordean sivuja ,kun minulle kävi niin ,että maksoin vahingossa väärälle tilille maksusuorituksen ja maksun tein kotikoneella. Tietenkin jouduin kyseisen maksun maksaan uudestaan oikeelle tilille . Pankki ei korvaa mitään kyseisestä suorituksesta minulle. Miksi sitten on olemassa ns. vakuutuksia pankeilla? Jonkinlainen vakuutus minullakin on.. HENKILÖ ,JOKA RAHAT SAI EI OTA MITÄÄN YHTEYTTÄ MINUUN ,VAIKKA OLEN ASIAN HÄNELLE ILMOITTANUT..Tästä aiheutui minulle isotappio. Osaako kukaan auttaa ??
- Seuraava askel
Pankki on hoitanut asian aivan oikein. Koska olet itse maksanut väärälle tilille, kyse on omasta virheestäsi eikä pankki ole mitenkään korvausvelvollinen. Pankki ei myöskään voi ottaa rahoja pois väärän saajan tililtä.
Jos olet yrittänyt pyytää rahoja takaisin tältä henkilöltä, joka on ne erehdyksessä saanut, eikä hän ota mitään kantaa asiaan, niin seuraava osoite on poliisiasema jossa teet tutkintapyynnön rikoksesta (kyseessä on kavallus).
- january
Oon huomannut, että noiden katevarausten kanssa ei tule ongelmia, kun pitää korttitilillä aina varoiksi muutaman tonnin. Noin pienillä summilla (ja nykyisillä koroilla) siitä ei isompaa tappiota kerry. Sitä isommat ostot autokaupat tms. hoidan pankkisiirrolla, niin siinäkään ei tule yllätystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot993775Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe523126- 793037
- 192875
- 282744
- 522472
- 192207
- 602138
- 591986
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola121888