Minua ihmetyttää ay-veteraanina ammattiyhdistysliikkeen ja SDP:n suhtautuminen huumetestiin työpaikalla.Testaus pitäisi olla jo työturvallisuus syistä itsestään selvä asia, kuten alkoholikin. Mielestäni ei ole mitään selittelemistä, jos työnantaja lyö lopputilin kouraan,jos jomman kumman alaisena tulee työpaikalle.
Minulle ei ole valjennut ne syyt miksi ay-liike vastustaa testejä. Jos joku ay-pamppu lukee tämän, niin perustele ay-liikkeen kanta.
SAK-SDP huumetestaus arka asia. Miksi!
3
202
Vastaukset
- rpu
anteeksi, että en pysty vastaamaan kysymykseen,
kun en ole ay-pomo, mutta halusin kertoa, miten
iloinen olen siitä, että alkohoolinkäyttö aletaan
ottaa vakavasti työpaikoilla ja että katsotaan
kriittisesti krapulapäivä, esim. maanantain
työtuloksia
kun johdin yritystä 60- ja 70-luvuilla viinan
käyttö oli normaalia, ilman viinaa ei tavattu
asiakkaita lainkaan minun alallani
nyt on kulttuuri muuttunut - onneksi - pa kana
- olisiko syynä epävarmuus siinä miten määritellään työn vaativuus ja turvallisuustaso?
Niiden pitää olla kriteeri jos testejä tehdään eikä siloin ole eroa alkoholilla ja kokaiinilla.
Kummassakaan tapauksessa ei saa kenkää antaa vaan sovittu hoitoon ohjaminen on se oikea tapa.
Pitää muistaa että ikinä millekään firmalle ei kuulu miten kotona makaa, syö, juo jne...
Siten saa polttaa, juoda ja piikittää miten haluaa,
KUNHAN ON TYÖSSÄ KLAARINA.
-Tänne ei kaivata enää yhtään työtöntä -holistia tai -nistiä, vaan hyvä jos saa tuossa vaiheessa hoidon toimimaan.
-Ellei, niin asiaa ei kannata pitkittää...
olisiko noissa jotain kinaa??
-Jollei ole mitään sopimusta siitä miten toimitaan??
en tiedä löysikö kana jyvää, kun olen vain pa...
i frith- Hiski Kutiainen
Ei ole montaa työpaikkaa jossa voi olla pienessä pöhnässä. Nekin taitaa sijoittua lähinnä Arkadia- mäelle ja muutamiin ay-liikkeen ja työnantajien päämajoihin, mutta muuaalla voit aiheuttaa itsesi tai toisen kuoleman. Tivaan vieläkin päättäjiltä selvää kannanottoa ja periaatetta asiaan. Nyt ei kieroilu auta asiassa.
Lopuksi vitsi: Mies menee laskuhumalassa kysymään töitä rakennukselta. Kädet vapisten. Mestari katselee miestä ja toteaa. Valitettavasti meillä hiekanseulonta on koneellistetu, joten töitä ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11598Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1061553- 121328
Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2211038- 124871
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2816Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29797Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks43776- 9770