Angry Birds rikastuttaa

Tarkan markan täti

Kauppalehdessä päivän uutinen, että Rovio on edelleen huippukannattava.

http://www.kauppalehti.fi/omayritys/rovio on edelleen huippukannattava/201304392953

Mitä mieltä yleisesti olette tästä suuntauksesta, että jos joku kehittää jonkun menestystuotteen, niin heti sillä myydään AIVAN KAIKKEA! Vaatteita, leluja, limsaa...

a)hyvä vaan, että raha pyörii
b)hyvä vaan, että raha pyörii, mutta itse en suostu touhua rahoittamaan
c)huono juttu

Eli ovatko vanhemmat, joiden lapset kinuaa angry birds -kimblen 16 eurolla vaikka 10 eurolla saisi normaalin, uhreja? Pitääkö lapselle ostaa kalliimpaa angry birds -tuotetta vaikka vieressä olisi tavallinen tuote kymmeniä prosentteja halvempana?

Mitä mieltä koko ilmiöstä?

P.S. Kaikki ovat menestyksensä ansainneet kunhan eivät huijaa ja riko lakia!

12

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivan sama!

      Onhan näitä "Rytsölöitä" nähty hekseleitä paukutetaan ja
      media ihailee, vuosi pari niin ollaa perseauki!

      • mr. sarasvuo

        Siinä on se ero, että Rytsölöiden homma oli KUPLA!

        Se, että myydään vihaisten lintujen paitaa kovalla katteella EI OLE kupla!


      • Alkaa olla kiire
        mr. sarasvuo kirjoitti:

        Siinä on se ero, että Rytsölöiden homma oli KUPLA!

        Se, että myydään vihaisten lintujen paitaa kovalla katteella EI OLE kupla!

        Kuinkahan kauan vielä myydään? Rovion kaverit ovat iskeneet kultasuoneen, jollaista harva koskaan löytää, mutta siitä ei riitä loputtomiin. Jo yhden menestyspelin keksiminen on uskomaton onnenpotku ja olisi paha virhe olettaa, että sama ryhmä keksii lisää samanlaisia.

        Rovion omistajien pitäisi myydä firmansa juuri nyt. Tulos on vielä hyvä, hinta on huipussaan. Rahat ovat vielä tänään otettavissa. Ellei toista menestystä tule pian, paisunut organisaatio syö kertyneet voitot nopeasti. Muutama sata miljoonaa taskussa on mukava kehitellä jotain uutta taas kaveripohjalta, jos huvittaa.


      • Pelitulevaisuus
        Alkaa olla kiire kirjoitti:

        Kuinkahan kauan vielä myydään? Rovion kaverit ovat iskeneet kultasuoneen, jollaista harva koskaan löytää, mutta siitä ei riitä loputtomiin. Jo yhden menestyspelin keksiminen on uskomaton onnenpotku ja olisi paha virhe olettaa, että sama ryhmä keksii lisää samanlaisia.

        Rovion omistajien pitäisi myydä firmansa juuri nyt. Tulos on vielä hyvä, hinta on huipussaan. Rahat ovat vielä tänään otettavissa. Ellei toista menestystä tule pian, paisunut organisaatio syö kertyneet voitot nopeasti. Muutama sata miljoonaa taskussa on mukava kehitellä jotain uutta taas kaveripohjalta, jos huvittaa.

        Peliteollisuus on seuraava Nokiaakin suurempi kultakaivos.
        Varsinkin verkko pelit, joita pelaavat kymmenet miljoonat ihmiset verkossa.
        Ihmiset käyttävät erilaisiin peleihin entistä enemmän vapaa-aikaansa ja peleistä suosituimpia tulevat olemaan verkko pelit, joissa pelataan toisia pelaajia vastaan, ei niinkään teko älyä vastaan.
        Menestyvän verkkopelin idea on se, että se on riittävän kiinnostava, jolloin ihmiset palaavat pelin ääreen, vaikka pitäisivät pienen tauon.
        Verkkopeli tuottaa rahaa, kunhan se on ilmainen, mutta tuotto tulee niistä pelissä mahdollisista ostettavista ominaisuuksista, joilla pelissä voidaan edetä nopeammin ja laajentaa peliä.
        Nämä ostettavat ominaisuudet eivät saa olla liian kalliita.
        Kun ne ovat edullisia, niin sitä useampi niitä ostaa.
        Jos pelillä on kymmeniä miljoonia pelaajia, niin tässä joukossa on muutama sata tuhatta pelaajaa, jotka hankkivat näitä maksullisia lisä ominaisuuksia kymmenien/satojen eurojen edestä, jolloin peli tuottaa tekijöilleen rahaa.

        Jotkut syyllistää peliteollisuutta tästä, mutta paljon enemmän taloudellisia tappioita ihmisille aiheuttavat rahapeli yhtiöt, kuten Veikkaus ja vastaavat, joille ihmiset menettävät huomattavasti suurempia summia rahaa saamatta yhtään mitään vastiketta rahoillee, jolleivät voita.

        Itse olen pelanut WOT tankkipeliä ja tuon pelin idea on todella hyvä ja mukaansa tempaava.
        Peli on ilmainen ja siinä voi edetä ilmaiseksi, mutta lisäosia saa hankituksi pienellä summalla rahaa, kuten useampia tankkitalleja, jolloin ei tarvitse jatkuvasti myydä ja vaihtaa tankkia, jos haluaa useammalla erilaisella pelata.


    • 7+20

      Suomalaiset on niin helppoja. Jokaikinen mummi ja kummi lähtee tohon mukaan. Suomalaiset on helppoja. Minulta ei rahaa brandatyille vaatteille tipu!

      • juoskaaa

        Kari Kairamo vainaa (Nokia Oy) sanoi aikoinaan "pitää juosta että pysyy edes paikallaan" Pätee näihin Angry pöökseihin ym ei vihaset linnut kanna vuosia pitää koko ajan kehittää uutta!


      • Keskiluok. äiti
        juoskaaa kirjoitti:

        Kari Kairamo vainaa (Nokia Oy) sanoi aikoinaan "pitää juosta että pysyy edes paikallaan" Pätee näihin Angry pöökseihin ym ei vihaset linnut kanna vuosia pitää koko ajan kehittää uutta!

        Tuo on totta markkinamiehen näkökulmasta, mutta entä asian se puoli, että kuinka oikeutettua on rikastua sillä, että myydään samanlaista tuotetta kovemmalla hinnalla. Eli se ok, että joku tekee pelin ja peli myy. Mutta itseäni pistää vihaksi, kun lasten on pakko saada juuri Angry Birds -leluja vaikka "brändittömät" lelut olisivat halvempia.


      • hjfmhjf
        Keskiluok. äiti kirjoitti:

        Tuo on totta markkinamiehen näkökulmasta, mutta entä asian se puoli, että kuinka oikeutettua on rikastua sillä, että myydään samanlaista tuotetta kovemmalla hinnalla. Eli se ok, että joku tekee pelin ja peli myy. Mutta itseäni pistää vihaksi, kun lasten on pakko saada juuri Angry Birds -leluja vaikka "brändittömät" lelut olisivat halvempia.

        Vähän naurattaa, mutta löydätkö syyllisen.
        Onko vika:
        1. Lapsissa
        2. Firmassa, jolla on hommissan katteet kohdillaan
        3. Jossakin muussa, kuten vaikka sinussa, joka olet lapsesi antanut aivopestäväksi tuohon hommaan?

        Ja mitä AB:hin tulee, niin huipulta pääsee vain yhteen suuntaan. Eihän tuossa heidän ideassaan ollut alunperinkään omaa. Lämmiteltyjä Amigan pelejä parinkymmenen vuoden takaa uusissa kuorissa.


    • Angry birds rahastus

      Angry birds on nykyään
      muunmuuassa:Karkkia,Limsaa,Lakua,Koruja,Palloja,Sählymailoja,palloja,koulutarvikkeita,hoitoaineita,pehmoleluja,vaatteita,potkulautoja,kypäriä.skeittejä.kenkiä,Maailmalla on myynnissä yli 25 000 erilaista tuotetta, joissa esiintyy peliyhtiö Rovion Angry Birds -brändi,!!!!! ,otin ton viimesen uutisista,SIIS MITÄ HELVETTIÄ????

      • Angry birds rahastus

        Ja otin ton taloussanomista ;)


      • Pitkässäjuoksussa
        Angry birds rahastus kirjoitti:

        Ja otin ton taloussanomista ;)

        Älyäis nyt siellä ängrypöötsillä omistajat pistää rahaa jemmaan (siis omalle tilille) vielä kun rahaa tulee! Työelämä kestää tollaset 30-40 vuotta!


      • ängrypöötsi
        Pitkässäjuoksussa kirjoitti:

        Älyäis nyt siellä ängrypöötsillä omistajat pistää rahaa jemmaan (siis omalle tilille) vielä kun rahaa tulee! Työelämä kestää tollaset 30-40 vuotta!

        Mille ihmeen tilille? Lamborghini sitä olla pitää... perinne velvoittaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe