-Eli: kuinka nopeasti olette päässyt oikeasta tupakoinnista eroon sähkötupakan avulla.
-Oletteko joutunut turvautumaan röökiin jos on nikotiininesteet loppunut.
-Kauan teillä kestää n.10ml puteli e-nikotiininestettä.
-Hyödyt ja haitat jos niitä on,sähkötupakoinnista?
-Mitä makuja suosittelisit (omat suosikkimakusi/nik.mg)?
Itse tilasin aloituspakkauksen ja vaikuttaa lupaavalta,eilen aloitin pössyttelyn ja ei tehnyt röökiä mieli mutta tänä aamuna kahvia juodessani kävin polttamassa yhden savukkeen joita oli jäänyt muutama odotellesani pakkausta.
"e-röökillä" lopettamisesta
106
6136
Vastaukset
- AloittelijaMist
Ai niin unohtui viel yksi, elikkä mitkä ovat aloittelijan yleisimmät virheet joita tulisi välttää!?
ja muita yleisiä huomioita ja kokemuksia jotka tulisi ottaa huomioon sähkötupakoinnissa. Kiitos. - raksamies866
Itse ostin viime vuoden heinäkuussa ego-t aloituspakkauksen ja siihen nesteet. Tupakkaa poltin pari päivää sen jälkeen ja hyvin on lopettaminen sujunut paria "testi"röökiä lukuunottamatta. Itselläni ei ole nesteet päässyt vielä kertaakaan loppumaan kun tilaan sen verran reilusti kerralla :) Itelläni 10ml pullo kestää 5-7 päivää. Käytän lähinnä 18mg nestettä. Hyötyjä voisin luetella vaikka kuinka paljon mm.henki kulkee paremmin,kunto parantunut,vetämätön olo hävinnyt,päänsäryt loppuneet jne. Haittoja mm. suun kuivuminen mutta riittävä veden juonti auttaa. Omia suosikkimakujani on lähinnä Vermillion River:in nesteet. En tiedä mitkä vermeet sulla on käytössä mutta suosittelisin hommaamaan jonkun tankin ja siihen kartot. Edullisempia kun aloituspakkauksen atomisaattorit ja lähtee paremmat höyryt. Toivottavast tästä oli jotakin apua. Kysy lisää jos jokin askaruttaa.
- paremmathöyryt
Raksamies...
etkö huomaa, et ole lopettanut mitään, olet vain vaihtanut riippuvuuden toiseksi.
Korvaushoidon tarkoitus on tehdä lopettaminen siedettävämmäksi. Sinä olet jäänyt koukkuun. - Henkosen paikka
paremmathöyryt kirjoitti:
Raksamies...
etkö huomaa, et ole lopettanut mitään, olet vain vaihtanut riippuvuuden toiseksi.
Korvaushoidon tarkoitus on tehdä lopettaminen siedettävämmäksi. Sinä olet jäänyt koukkuun.Etkö sinä huomaa, että riippuvuus tervaa ja häkää sisältämättömään sähkötupakkaan on paljon pienempi terveysriski kuin tavallinen tupakka?
Ps. Oletko koukussa muuhunkin paskaan kuin moralisointiin? paremmathöyryt kirjoitti:
Raksamies...
Korvaushoidon tarkoitus on tehdä lopettaminen siedettävämmäksi. Sinä olet jäänyt koukkuun.Mikä vitun korvaushoito? Korvike tää sähköllä höyryttely on. Parempi kuitenkin nikotiini ja PG tai VG pohja. Huomannut sellaisen jutun, kun höyrystelee jollain 504 T:llä niin kaikki maistuu samalle, Egolla maut tulee esiin. Tuli toi 504 aloitussatsin mukana ja onhan se söpö tupakannäköinen pötkylä mutta ei sillä oikein mitään tee. Älkää siis kukaan moiseen sotkeentuko.
http://www.youtube.com/watch?v=16evdhIpKkg- Myrkkyhöyryjen
Henkosen paikka kirjoitti:
Etkö sinä huomaa, että riippuvuus tervaa ja häkää sisältämättömään sähkötupakkaan on paljon pienempi terveysriski kuin tavallinen tupakka?
Ps. Oletko koukussa muuhunkin paskaan kuin moralisointiin?Imeminen saattaa olla jopa vaarallisempaa kuin tavallinen tupakka,asiaa ei ole tutkittu juurikaan,keuhkot ei tarvitse muutakuin puhdasta ilmaa.
- ei mikään paskajuttu
Henkosen paikka kirjoitti:
Etkö sinä huomaa, että riippuvuus tervaa ja häkää sisältämättömään sähkötupakkaan on paljon pienempi terveysriski kuin tavallinen tupakka?
Ps. Oletko koukussa muuhunkin paskaan kuin moralisointiin?Henkosen paikka...
Ei se oikeastaan ole juurikaan terveellisempää, sillä vaikka tervan ja savun osuus jääkin pois, nautitun nikotiinin määrä pyrkii kasvamaan ja käy juuri noin kuin raksamiehellekin, että aletaan rakentaa sähkötupakoinnista uutta riippuvuutta.
Silloin kysymys on eri asiasta kuin tupakoinnin lopettamisesta sähkötupakan avulla, johon aloittaja käsittääkseni tarvitsi neuvoja. Toki sähkötupakointi poistaa ympäristöhaitat savun, hajun ja roskaamisen osalta.
Paskasta ei ole ollut puhetta ollenkaan, voisit siistiä kielenkäyttöäsi ja olla esimerkkinä esim. koulussa riehuville nuorille, joiden adjektiivit rajoittuvat paskaan ja sukupuolielinten nimiin, valitettavasti.
Asioista, kuten tupakoinnin lopettamisesta tai nikotiiniriippuvuudesta voi puhua niiden oikeilla nimillä ja maltillisesti, silloinkin kun on eri mieltä. Itselläni on kokemusta sekä tupakkariippuvuudesta että koukkuuntumisesta nikotiinipurukumiin, joka ainakin perhepiirilleni oli pienempi haitta kuin tupakointini, mutta itselleni liika nikotiini aiheutti erinäisiä oireita ja vaurioita. Lopulta tehtiin yhdessä lääkärin kanssa selkeä suunnitelma ja aloin siirtyä lisäämisen sijasta nikotiinin vähentämiseen. Nyt olen ollut kokonaan tupakoimatta jo useita vuosia, mutta tunnustaa täytyy, että vieläkin koen houkutuksen hetkiä.
Aloittajaa neuvoisin osaltani juuri tuohon aikataulun luomiseen ja vaikka välillä retkahtaisikin, jatkamaan taas suunnitelman mukaan. - että näinkin
Myrkkyhöyryjen kirjoitti:
Imeminen saattaa olla jopa vaarallisempaa kuin tavallinen tupakka,asiaa ei ole tutkittu juurikaan,keuhkot ei tarvitse muutakuin puhdasta ilmaa.
Lääkärit tupakkaa vastaan -verkosto varoittaa sähkötupakan vaaroista.
Lääkärit tupakkaa vastaan -verkosto suosittaa pidättäytymistä sähkötupakkatuotteiden käytöstä ja varoittaa kuluttajia.
Sähkösavukkeissa käytettyjen nesteiden koostumusta ja valmistusta ei valvota eikä säädellä. Tuotteen koostumus vaihtelee valmistajan mukaan. Nesteissä on tavallisimmin veden ja mahdollisen nikotiinin lisäksi aineita (propyleeniglykolia ja/tai glyseriiniä), joiden tarkoitus on saada höyrystyvä neste näkyväksi ja muistuttamaan tupakansavua. Samoja aineita käytetään savukoneiden nesteissä.
Tutkituista nestenäytteistä on löytynyt näiden ainesosien lisäksi muun muassa myrkyllisiä, syöpää aiheuttavia nitrosamiineja sekä laihdutus- ja erektiolääkkeiden ainesosia.
Vaikka esimerkiksi propyleeniglykoli ja glyseriini ovat sallittuja lisäaineita elintarvikkeissa ja kosmetiikassa, niiden höyrystetyn muodon pitkäaikaisia vaikutuksia hengitettynä ja toistuvasti käytettynä ei tunneta. Sähkösavukkeiden koostumukseltaan tarkemmin määrittelemättömät nesteet muodostavat tuntemattomien altisteiden kirjon, joiden vaikutukset hengitysteihin ja elimistöön voivat olla merkittäviä.
Kansainvälisessä keuhkoalan Chest-lehdessä vastikään julkaistu potilastapaus antaa huolestuttavan esimerkin sähkösavukkeen käytöstä.
Useita erilaisia sairauksia poteva 42-vuotias nainen oli polttanut sähkösavukkeita seitsemän kuukauden ajan. Hänelle oli tullut hengenahdistusta, yskää sekä liman- ja lämmönnousua. Oireidensa vuoksi hän oli käynyt useita kertoja lääkärissä ja saanut lukuisia antibioottikuureja. Oireiden hankaloituessa hän joutui sairaalahoitoon.
Röntgentutkimuksissa todettiin molemmissa keuhkoissa varjostumia. Keuhkoputkien tähystyksessä otetussa näytteessä todettiin runsaasti rasvapitoisia makrofageja eli syöjäsoluja. Kyseessä olikin öljyisen aineen hengittämisestä aiheutuva keuhkokuume.
Tapausselostuksessa epäiltiin potilaan sairauden aiheuttajaksi sähkösavukkeissa käytettyä glyseriiniä, jota tuotetaan kuumentamalla palmu- tai kookosöljyä. Lisäksi sitä voidaan tuottaa myös eläinperäisistä rasvoista ja saippuoista.
Tapausselostus osoittaa, että sähkösavukkeiden käytön mahdolliset haitat voivat liittyä aivan muuhun kuin täyttöpatruunan nesteen sisältämään nikotiiniin.
Lääkärit tupakkaa vastaan -verkosto varoittaa kuluttajia ja sähkötupakan höyryn läheisyydessä oleskelevia altistumisesta aineille, joiden toistuvan ja pitkäaikaisen käytön vaikutukset hengitysteihin eivät ole lainkaan vielä tiedossa - STiMY06
että näinkin kirjoitti:
Lääkärit tupakkaa vastaan -verkosto varoittaa sähkötupakan vaaroista.
Lääkärit tupakkaa vastaan -verkosto suosittaa pidättäytymistä sähkötupakkatuotteiden käytöstä ja varoittaa kuluttajia.
Sähkösavukkeissa käytettyjen nesteiden koostumusta ja valmistusta ei valvota eikä säädellä. Tuotteen koostumus vaihtelee valmistajan mukaan. Nesteissä on tavallisimmin veden ja mahdollisen nikotiinin lisäksi aineita (propyleeniglykolia ja/tai glyseriiniä), joiden tarkoitus on saada höyrystyvä neste näkyväksi ja muistuttamaan tupakansavua. Samoja aineita käytetään savukoneiden nesteissä.
Tutkituista nestenäytteistä on löytynyt näiden ainesosien lisäksi muun muassa myrkyllisiä, syöpää aiheuttavia nitrosamiineja sekä laihdutus- ja erektiolääkkeiden ainesosia.
Vaikka esimerkiksi propyleeniglykoli ja glyseriini ovat sallittuja lisäaineita elintarvikkeissa ja kosmetiikassa, niiden höyrystetyn muodon pitkäaikaisia vaikutuksia hengitettynä ja toistuvasti käytettynä ei tunneta. Sähkösavukkeiden koostumukseltaan tarkemmin määrittelemättömät nesteet muodostavat tuntemattomien altisteiden kirjon, joiden vaikutukset hengitysteihin ja elimistöön voivat olla merkittäviä.
Kansainvälisessä keuhkoalan Chest-lehdessä vastikään julkaistu potilastapaus antaa huolestuttavan esimerkin sähkösavukkeen käytöstä.
Useita erilaisia sairauksia poteva 42-vuotias nainen oli polttanut sähkösavukkeita seitsemän kuukauden ajan. Hänelle oli tullut hengenahdistusta, yskää sekä liman- ja lämmönnousua. Oireidensa vuoksi hän oli käynyt useita kertoja lääkärissä ja saanut lukuisia antibioottikuureja. Oireiden hankaloituessa hän joutui sairaalahoitoon.
Röntgentutkimuksissa todettiin molemmissa keuhkoissa varjostumia. Keuhkoputkien tähystyksessä otetussa näytteessä todettiin runsaasti rasvapitoisia makrofageja eli syöjäsoluja. Kyseessä olikin öljyisen aineen hengittämisestä aiheutuva keuhkokuume.
Tapausselostuksessa epäiltiin potilaan sairauden aiheuttajaksi sähkösavukkeissa käytettyä glyseriiniä, jota tuotetaan kuumentamalla palmu- tai kookosöljyä. Lisäksi sitä voidaan tuottaa myös eläinperäisistä rasvoista ja saippuoista.
Tapausselostus osoittaa, että sähkösavukkeiden käytön mahdolliset haitat voivat liittyä aivan muuhun kuin täyttöpatruunan nesteen sisältämään nikotiiniin.
Lääkärit tupakkaa vastaan -verkosto varoittaa kuluttajia ja sähkötupakan höyryn läheisyydessä oleskelevia altistumisesta aineille, joiden toistuvan ja pitkäaikaisen käytön vaikutukset hengitysteihin eivät ole lainkaan vielä tiedossaMiten onnistuitkaan löytämään nuo samat vanhat tekstit joita kaikki vastustajat aina jakavat. Nyt jos vielä kaivat samalla tarmolle niitä puolesta olevia tekstejä, niin olet kiltti poika.
- nainen vaan
STiMY06 kirjoitti:
Miten onnistuitkaan löytämään nuo samat vanhat tekstit joita kaikki vastustajat aina jakavat. Nyt jos vielä kaivat samalla tarmolle niitä puolesta olevia tekstejä, niin olet kiltti poika.
Hei, en ole poika ollenkaan vaan nainen jonka työhuone oli aikoinaan sinisenä savusta.
- trollitus
Unohdit vielä mainostaa puff ja fvapea ja että maahan muuttajien epävarmoihin toimituksiin ei kannata sotkeutua, kuten se runeberginkadun kauppa ym.
- raksamies866
Itseasiassa kun kerran kysyit niin puffilta tulee suurin osa "leluista" tilattua ja nesteet joko welholta,libertyltä tai puolasta. :) Ite en ota kantaa noihin sun maahanmuuttaja juttuihin,koska en ole tietoinen asiasta.
- trolliatrollianperää
Hyvää trollia taas kauppiaalta. Kerro nyt vielä ne postitusajat ja kuinka tilaus on käsitelty 2min aikana tilauksesta, olihan näin, olihan?
- aloittelijaMist
raksamies866@: ostin ton ego-t aloituspakkauksen kun ei ollut tietoa noista tankeista ja muista vähän kalliimmista vehkeistä ollut, mutta kiitos vastauksesta, kunhan tässä alkuun pääsee niin pitää miettiä noita "parempia leluja".
Mitenköhän paljon noi muistuttaa tupakan alkuperäistä makua noi tupakanmakuiset e-nesteet?- FoggyFoggy
Eipä niillä tupakanmakuisillaakaan kovin lähelle "aitoa" pääse. Perinteisessä röökissä ne maut tulee niistä lukemattomista kemikaaleista ja kun e-litkut tehdään jo lähtökohtaisesti ominaismaultaan huomattavan paljon erilaisiin nesteisiin niin ei sitä aitoa voi kun etäisesti jäljitellä.
- p.paikka
Mä tilasin puffilta tavaroita ja myivät sitten tuotteita mitä ei ole edes varastossa. Nyt kuulemma kiinassa jotain lomia ja odotellaan kun saavat postitettua sieltä, ihme toimintaa sanon mä.
Toimitusajat ei pidä paikkaansa joten en suosittele tätä paikkaa. Vaikka joka paikassa kehutaan näin: tilaa nyt, niin käsitelty 2min päästä ja postissa 5min päästä ja kotona 10min päästä joten voit aloittaa höyryttelyn, tämä on sitä joka keskustelupalstan trollis tosta liikkeestä. Menin tähän lankaan mutta en toista kertaa!!
Tilatkaa ennen vaikka hyvinkäältä kun tosta roskapuljusta- HooM12
Helposti pääsin tupakasta eroon, vaikka toki välillä teki oikeaa tupakkia mieli tosi paljon.
Ego-T toimi hyvin ja suosikkimakujani olivat mm. ananas ja kiwi. 10 ml pullo kesti mulla muutaman päivän, ei ehkä aivan viikkoa. Haittavaikutuksia ei ollut, enkä polttanut e-tupakka-aikanani ollenkaan oikeaa tupakkaa. Maistoin kyllä, mutta maistui oikeasti tosi pahalta...
E-tupakan lopetin kokonaan viime joulukuussa. Helposti meni. Voin sanoa varmasti, että noin helppoa tupakoinnin lopettaminen ei olisi ollut, jos oikeaa röökiä olisin vielä vetänyt. SUOSITTELEN EHDOTTOMASTI LOPETTAMAAN E-TUPAKIN AVULLA! Ite polttelin e-tupakkaa reippaan vuoden. En alunperin suunnitellut sen avulla lopettavani, mutta niin vain kävi ja nyt jatketaan ilman röökiä =) - Sanoisin
Ostakaa vaan kiinalaisia ja aasialaisia muita mamumaisia nesteitä juu. Ette tiedä mitä pöperöä tulee keuhkoihin ja kuoleman tautia. He ei tunneta sanaa moraali, vaan kaiken sanelee raha.
Nyt on mahdollisuus tilata suomalaisen kaupan kautta myös nikotiini nesteitä.
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=green smoke&source=web&cd=5&cad=rja&sqi=2&ved=0CFEQFjAE&url=http://www.green-smoke.fi/&ei=05BmUZyFEsXw4QTlj4DYDg&usg=AFQjCNEke4HIwnGqwUU14TSh8x5EErL54Q&bvm=bv.45107431,d.ZWU - hyvähomma
HooM12 kirjoitti:
Helposti pääsin tupakasta eroon, vaikka toki välillä teki oikeaa tupakkia mieli tosi paljon.
Ego-T toimi hyvin ja suosikkimakujani olivat mm. ananas ja kiwi. 10 ml pullo kesti mulla muutaman päivän, ei ehkä aivan viikkoa. Haittavaikutuksia ei ollut, enkä polttanut e-tupakka-aikanani ollenkaan oikeaa tupakkaa. Maistoin kyllä, mutta maistui oikeasti tosi pahalta...
E-tupakan lopetin kokonaan viime joulukuussa. Helposti meni. Voin sanoa varmasti, että noin helppoa tupakoinnin lopettaminen ei olisi ollut, jos oikeaa röökiä olisin vielä vetänyt. SUOSITTELEN EHDOTTOMASTI LOPETTAMAAN E-TUPAKIN AVULLA! Ite polttelin e-tupakkaa reippaan vuoden. En alunperin suunnitellut sen avulla lopettavani, mutta niin vain kävi ja nyt jatketaan ilman röökiä =)Hooom12, hyvä homma!
- STiMY06
Sanoisin kirjoitti:
Ostakaa vaan kiinalaisia ja aasialaisia muita mamumaisia nesteitä juu. Ette tiedä mitä pöperöä tulee keuhkoihin ja kuoleman tautia. He ei tunneta sanaa moraali, vaan kaiken sanelee raha.
Nyt on mahdollisuus tilata suomalaisen kaupan kautta myös nikotiini nesteitä.
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=green smoke&source=web&cd=5&cad=rja&sqi=2&ved=0CFEQFjAE&url=http://www.green-smoke.fi/&ei=05BmUZyFEsXw4QTlj4DYDg&usg=AFQjCNEke4HIwnGqwUU14TSh8x5EErL54Q&bvm=bv.45107431,d.ZWUJa koska kiinalaisia nikotiininesteitä ei Suomeen saa tilata, on tuo sinun paul saar/greensmoke mainontas aivan turha. Jos ylihintaisia leluja jotka saa lähinnä pinnan kiristymään vuotavilla tankeilla ja paskoilla akuilla haluatte, niin tilatkaa ihmeessä paul saar/greensmoke aloituspakkaus. Sitten voikin palata takaisin tupakkaan ja haukkua kaikki sähkötupakkaan liittyvä alimpaan helvettiin toimimattomana.
- nikotiinia ja paljon
2-piippuinen juttu itellä. Lopetin pikkusikarien vetämisen, mutta takuulla on nykyään tuo päivittäinen nikotiiniannos suurempi joten mitenköhän tosta sähkösavusta sitten pääsisi eroon :-)
2 vuotta olen kohtapian käytellyt tuota laitetta.- minä taas
nikotiinia ja paljon
olet hyvällä tiellä, koska oivallat kuinka on käynyt ja tiedostat riippuvuuden siirtymisen
ja siitä itsellesi aiheutuvan ongelman ja kaihoat jo lopettamista. Kyllä se sinulta onnistuu!
Tuolla taaempana kerroin, kuinka minua auttoi semmoinen lopetussuunnitelma, josta päätin pitää kiinni, koska minulla oli jo nikotiinin tuomia terveyshaittoja. Pistin nikotiinipurkat kaappiin ja kaapin oveen taulukon, johon ruksasin jokaisen ottamani erän, samalla siirryin pikkuhiljaa miedompaan. Tämä voi kuulostaa lapselliselta, mutta omalla kohdallani en vain kyennyt lopettamaan seinään, mikä oikeastaan hävetti minua aika paljon. Mielestäni mikä tahansa auttava keino on hyvä keino.
Olen jumalattoman kiitollinen näistä siirtymäkautta tukevista tuotteista. Sinulle toivotan sitkeyttä ja aikanaan sitten suurta irtipääsemisen iloa! - vapottaja99
Itel sama juttu mut ostin noita nesteitä just silleen että 18 12 6 mg ja aikasemmin käytin nuuskaa ja sitte tein suunnitelman että ostan sähköröökin ja lopetan pikkuhiljaa koko ajan eikä oo kyllä tuon laitoksen jälkeen tehny mieli nusskaa tai tupakkia. Ja nytte muutki on ruvennu tekeen samalla tavalla ku minä
- 10+18=
Öö eikös ne tavalliset tupakkatuotteetkin tehdä pitkälti Kiinassa? Suomestakin tupakanvalmistus loppunut jo vuosia sitten. Jos tupakkaa polttaa (tavisrööki tai e-tupakka), niin se on joka tapauksessa ulkomaista alkuperää.
itse poltin tupakkia 40 v 2askia päiväs kunnes lopetin 2 vuotta sitten enkä tarvinnu siin mitää poppakonstei enste pelkäsin ottaa alkoholia etten alottas mut alkoholi ei tehnyt haluja tupakkii et turhaa kayttää laastarei tai purukumia sekä tollasia sähkö tupakei
- Meni hermot
Ois kiva tietää et poltatteko te tavan vuoksi vai miellyttävän savun maun vuoksi vai meneekö teillä oikeesti hermot.. ..minä poltan kaksi savuketta päivässä ihan hermojen vuoksi kun se rauhottaa.
- etsillaitaas
Ite tuli 30 vuotta poltettua ja nyt 2.5 vuotta sähköröökiä. Onhan keuhkot hemmetisti toipuneet eikä mitään oireita ole sähkötupakasta ilmentynyt.
Tuolla löytyy kaikki tietämys eri laitteista ja nesteistä sekä kaupoista ,istä saa mitäkin tilattua ja alennuskoodeja kyseisiin kauppoihin. Rekisteröityäkin kannattaa niin pääsee keskustelemaansähkötupakasta ja kysymään neuvoja jos tarvis!!
http://www.e-savuke.com/sahkotupakka/ - höyryttelijä
Olen polttanut nyt 1,5 v sähkötupakkaa ja olo on parantunut huomattavast. Enää ei hengästy, en haise pahalta, yskää ei ole ollenkaan ym. Aloitin 18 mg, sitten 12 mg ja nyt menossa 6 mg vahvuudella. Kaikkia makuja olen kokeillut, mutta menthol on mun juttu.
Tupakkaa kokeilin kerran sähköisen jälkeen, mutta huimasi ja tuli niin paha olo, ettei ole tullut enää mieleenkään, varsinkin kun olo on niin paljon parempi.
10 ml puteli kestää noin 5 päivää. Ego käytössä Smokin kartolla, nestettä kuluu ehkä enemmän (jää aina vanuun), mutta ei vuoda. Muutaman kerran tuli tankista suuhun ja siksi siirryin Smokin ego dual kartoihin.
Hyvä juttu nuo höyrykkeet, itse ainakin suosittelen! - 5665666556
sama homma mullakin...nyt kun vetäsee yhen originaali röökin niin tulee karmea olo ja jää homma siihen!!
- etsillaitaas
Itse kun vielä valmistaa nikotiininesteet niin tulee todella halvaksi!!!!!!!!!!
Itse nikotiini vaikka inaweralta, pohja vg/pg samasta paikasta tai suomalaisista kaupoista ja itse aromiaine vaikka liberty flightsilta, inaweralta tai suomalaisista kaupoista. Tuo nikotiini oikeastaan pitää ainoastaan ostaa ulkomailta!! Mutta kaikki nuo löytyvät inaweralta koko pakettina. - ei tupakalle
40-v tupakkaa.. 2013- alusta vaihdoin höyryttelijäksi. Ei oireita ja yhtään savua en ole tarvinnut oikesta tupakasta ottaa. Aloitin 6mg- eli miedoimmalla ja tyytyväinen olen. Olo paljon parempi, ilma kulkee etc.. en haise tupakalle!!
Merkkiä en halua mainostaa mutta n.30€ saa hyvän höyrytupakan mihin voi vaihtaa osat jne.. 900Mah-akku kestää ....
Minttu-menthoo sekoitettuna tupakanmakuun on mulle paras, banaani on aika ok. - RInssi62
Poltin yli kaksikymmnetä vuotta vain viihteellä ollessa, parina kolmena iltana kuukaudessa. Kerralla meni aina vähintään kaksi askia pikkusikkejä ja olo oli aamulla sen mukainen. Viihdetupakoinnista on kuitenkin todella vaikea päästä eroon, kun tupakan himo on pahimmoillaan, luonteen lujuus on heikoimmillaan. Vuosi sitten hankin sähköpiipun ja nikotiinottomia nesteitä. Siihen loppui kauan harmittanut viihdetupakointini. Nykyään minulla on PaulSaarin tankillinen sähkötupakka. Pikkuhiljaa myös sähkötupakan polttelu on vähentynyt.Sekin vaikuttaa vähentävästi, että savuketta tai sikkeä tulee poltettua koko pötkylä kerralla, sähköhenkosia voi vetää vaikka yhden kerrallaan. Pidän kuitenkin aina iltaa istuessa höyristimen saatavilla.Perinteistä tupakkaa ei tee enää mieli. Aamuisin olo on todella hyvä, verrattuna pikkusikareiden jälkeisiin aamuihin.Vaatteet eivät haise enää tupakalle, eikä tumppeja tarvitse kerätä pihamaalta. Koska poltin melko harvoin, nikotiiniriippuviiteni oli aika vähäinen, siksi minulle riitti nikotiinittomat nesteet. Voin ehdottomasti suositella muillekin viihdetupakoinnista kärsiville sähkö"tupakkaa"
- rökitä
ei siihen mitään sähkö sätkiä tarvita, ei tupakki itekseen suuhun mee, pitää olla luonnetta ei muuta..
- NytHöyrytönkin
Ostin sähkötupakan itse viime joulukuussa (2012) kokonaan tupakasta (myös sähköisestä) pääsin 3 kuukauden kuluttua tuotteenvaihdoksesta.
Normaalia tupakkaa tuli poltettua ennen vaihdosta n. 10 vuotta enemmän säännöllisesti.
Hyviä makuja on monia. Itse pitäydyin tarkoituksellisesti mahdollisimman ei-tupakkamaisissa jotta paluu normaalitupakkaan olisi vaikeampi edes väliaikaisesti.
Nyt savuttomana ja höyryttömänä voin suositella henkilöille jotka erityisesti pelkäävät repsahduksia lopettamisen suhteen.- Sauhuttaja
Itse poltin 10 vuotta askin päivässä ja vuodenalussa vaihdoin sähköön. Kertaakaan ei ole lipsahtanut vaikka alussa se vaikeaa olikin. Suosittelen lämpimästi kaikille ketkä ovat ajatellut lopettaa. Tällä hetkellä varusteina toimii 2x ego-t 1100 amh akkua joissa virtaa riittää moneksi päiväksi, 5x kartoja ja 2x smok dual coileja. Rahaa säästynyt noin 300 € ja eikä henkeä ahdista:)
- Egolla
"ei siihen mitään sähkö sätkiä tarvita, ei tupakki itekseen suuhun mee, pitää olla luonnetta ei muuta.."
Tämä on taas niin tätä mistään mitään ymmärtämätöntä punaniskajunttikommentointia.
No jos ei ole sitä mainitsemaasi "luonnetta", niin onko mielestäsi kiellettyä käyttää apuvälinettä päästä eroon pahasta tavasta? - nikotiini1
ei tarvita sähkö tupakkeja ei laastareita saati purkkia,kaik lähtee omasta päästä nimim 17v polttanut ja lopettanut laakista ilman mittää
- -.öpoollk
sähköröökin nesteitä ei lienee riittävästi ole tutkittu..et mitä mömmöö lienee sisältävät..jostain luin et olisi elintarvike käyttöön olevia litkuja,jostain taas et on tyyliin pakkasnestettä:)itse sain sylkirauhastulehduksen kokeiltuani moista vehjettä..ja jos röökin polton haluaa lopettaa ni lieneekö viisasta käyttää silloin sähköröökiäkään
- vape
Monillahan se on tapa- ja sosiaalinen riippuvuus tupakoidessa, ainakin itselläni on näin. Toisaalta helppo olla tupakoimatta ja pureskella purkkaa mutta ahdistaa kun ei pääse piipahtamaan röökillä koska on niin tottunut tekemään niin. Kaikki mahdolliset keinot champixista ties mihin kerkesin kokeilla mutta ei onnistunut sitten millään.
Sitten päätin hankkia sähkösavukkeen, ja sen jälkeen ei olekkaan tarvinnut yhtään tupakkaa polttaa kun voi toistaa sitä vanhaa kaavaa ja käydä "röökillä" jne. Yskä yms. oireet on hävinnyt ja kaikinpuolin parempi olo nykyisin. Aloittelin itse Ego-k:lla, nyt muutamia erilaisia modeja käytössä kun tästä on tullut jo tavallaan harrastus. Alkuun käytin 18mg/ml nesteitä mutta nykyisin 10-12mg/ml ja osa täysin nikotiinittomia. Noin 6kk nyt vapottelua takana, vielä jonkin aikaa jos jatkaisi ja kokeilisi lopettaa tämänkin. - Ilmankin pärjää
Hyödyt on siinä, että et tupakoi. Haitoista ei voi kukaan sanoa yhtään mitään.
Kukaan ei tiedä ko sähkötupakan pitkäaikaishaitoista mitään, sen verran uusi tuote on kyseessä. Terveystuote se ei kuitenkaan ole. Itse tunnen muutaman tupakoivan joka käyttää ko sähkötupakkaa ja pääasiassa silloin kuin tupakkaa ei voi polttaa - en tiedä miten tämä auttaa tupakoinnin lopettamisessa. Luulen, että jos tupakoi ja käyttää sen lisäksi sähkötupakkaa riippuvuus vain kasvaa eikä vähene.
Itse poltin noin 15-vuotta putkeen ja lopetin eräänä kauniina päivänä kerrasta. Apuna oli nikotiinilaastarit kolme viikkoa ja se oli siinä, nyt siitä on kulunut noin 16-vuotta, enkä toivottavasti koskaan enää polta tupakkaa.
Kukin tavallaan - turhempaa ja hölmömpää tapaa kuin tupakointi saa hakea. - nautintoa...
En ole tupakoinut, mutta kerrankin on keksitty tupakoimattomillekin tupakaa jota voi nyt sitten hyvillä mielin poltella.
- Tupakka on pahaa hyi
Hölmöyttäni lopetin sähkötupakan käytön. Nyt menee oikeeta tupakkaa kamalan paljon. Nyt alan harkita takaisin e-savukkeeseen. Rahaakin säästyy, kun ei polta oikeaa tupakkaa. E-savuke auttanut minulla oikean tupakan himoon, eli minulla on kyllä toiminut.
- eipalaenää..
Höyryttelyn ansiosta 1,5 vuotta ilman ensimmäistäkään tupakkaa, joita on palanut yli 30 vuotta. Sähkösavuke on ainoa korvike, joka toimii minulla.
Kaikki on kokeiltu purkasta ja laastarista champixiin. Oli muuten arvokkain turha lääkekuuri, mitä olen koskaan syönyt. Auttaakohan se oikeasti ketään sen jälkeen, kun viimeinen pilleri on syöty.
Laitteena Provari kunnon akuilla cartot Sen mitä eri nesteitä olen kokeillut, niin Vermillionin lähes kaikki maut ovat hyviä. Ehdoton suosikki on Applewood, joka on vaan usein myyty loppuun. - start ja quit
Sähkötupakka vei sairaalaan.
Useampi tuttu aloitti... ja lopetti. Terveellisempaa polttaa normi tupakkaa.
http://www.nokianuutiset.fi/Uutiset/1194739989209/artikkeli/varoitus 7 kuukautta sahkotupakkaa vei sairaalaan.html- vaara11
Mäkäristä syöpä kun hengittelöö grillirasvojen höyryä. Kannattaa lopetta mäkkärissä syönti ja työskentely. Samoin kun hkoolla.
- Vanhaa huttua
Minkäköhän takia tämä vanha, maailmalla jo kuoliaaksi vaiettu harhauutinen on alkanut viime aikoina ilmaantua yhä uudelleen suomalaisille foorumeille? Sama trolli kyseessä?
Sähkötupakka ei voi aiheuttaa em. artikkelissa mainittua sairautta: siinä ei käytetä rasvaisia aineita eivätkä myöskään glyseroli tai glyseriini ole sellaisia.
Sen sijaan ko. potilas kärsi jo entuudestaan useitakin keuhkovaikutteisia sairauksia ja on myös mahdollisesti käyttänyt niiden hoidossa erilaisia öljypitoisia inhalaatiolääkkeitä. Kysymys kuuluukin: miksei kyseisessä artikkelissa vaivauduta edes etsimään sairauden syitä näistä selvästi sähkötupakkaa ilmeisemmistä tekijöistä?
- etsillaitaas
Moni muukin asia vie sairaalaan. Ite olen vetänyt 2.5 vuotta sähköröökiä abouth 6ml päivässä eikä keuhkot ole ollut viimesen 30 vuoden aikana mitä röökiä vetelin niin näin hyvässä kunnossa sähkötupakan ansiosta.
Ja jos kuollaan niin kuollaan....pääasia on että keuhkot toimii hyvin eikä ole sitä karseaa hajua ja makua suussa ja keuhkot täynnä limaa originaali röökiä pössötellessä.
Moni lääkekin sairastuttaa ihmiset ja silti ne joutuvat syömään sitä sillä uhalla että sairastuu muihin tauteihin!! - Nomoresmoke
Mä lopetin ilman mitään korvaushoitoja ja nikotiini sun muita vippaskonsteja.
Homma on päästä ja omista tavoista kiinni.
Turhaa rahan haaskausta niin sähkötupakit, nikotiinilaastarit ym. jutut.
Mä poltin askin päivässä ja usean epäonnistuneen lakko-yrityksen jälkeen tajusin mistä homma oli kiinni ja nyt ole ollut kohta 2 vuotta ilman tupakkia.
- älä ota stressiä siitä tupakin lopettamisesta vaan elä päivä kerrallaan
- älä hoe, että lopettaminen on vaikeaa kun se oikeasti ei ole niin ei sitä kannata tehdä vaikeaksi, tämä on yksi asia mitä useampikaan ei tajua
- tee lopetus sellaiseen hetkeen/aikaan jolloinka ei ole liian paljon ylimääräistä pähkäiltävää ym. stressiä
- pidä aivan samalla tavalla niitä taukoja kuin pitäisit tupakkitaukoja mutta teet sen ilman tupakkia, monet kuvittelee että se tupakki rauhoittaa mutta se ei ole se mikä rauhoittaa vaan itse tauko (tämä on lääketieteellinen tutkittu fakta).
- joka kerta kun mieli tekee sano itselles "mä en polta" ja huomaa kuinka lyhytaikainen tuo mieliteko on eli se menee nopeasti ohi, pahimmat ajat loppettamisen jälkeen on 3 päviää, 1 viikko ja 1 kk, jos nämä kohdat läpäiset niin ruoki ylpeyttäsi ja egoasi sillä että olet mies joka kykenee vaikeudet voittamaan :D, tuon 1 kk jälkeen tupakin himo jo huomattavasti helpottaa ja mielihalut harvenee
- ota kiksit siitä, että rahaa jää enempi muuhun (jo kuukaudessa yli 100 euroa ja vuodessakin yli 1000 reilusti säästyy).
- ota kiksit siitä, että ruoka maistuu paremmalta, nukkuu paremmin, iho ja kroppa voi paremmin ja elät myös näin terveellisemmin, hajua- ja makuasti palautuu yllättävän nopeasti, ihon vär palautuu sen harmaan sijasta normaaliksi jne.
Ja oikeasti homma on vaan siitä omasta päästä ja tavoista kiinni ja homma onnistuu kun ei hoe mielessään, että lopettaminen on vaikeaa..kun lopettaminen ei ole vaikeaa, tämä vaan pitää tajuta ja pitää ottaa kiksit siitä, että lopettaminen tuo hyviä vaikutuksia
Onnea lopettaville :) - USATTE
Ja miksi tupakointi edes pitäisi lopettaa, kyse on henkilö kohtaisesta valinnasta, suomessa tyypillisesti suhtaudutaan kaikkeen vähänkin poikkeavaan aivan liian hysteerisesti.
- lopettanut
Jotkut oikeasti haluu lopettaa ja eihän tuo terveellistä ole vai voitko väittää että tupakointi olis terveellistä?
Ei mun mielestä tässä ole mitään hysteeristä jos osa ihmisitä haluaa lopettaa tupakinpolton, enempi on kyse siitä, että halutaan tehdä järkevä ja terveellinen päätös ja siihen osa kaipaa apuja.
- Tero Mikaeli
40v ja vähän yli poltin toista askia/päivä.Viime jouluna päätin kokeilla sähköröökiä ja hyvä niin! Sen jälkeen ei ole oikeaan tupakkaan tarvinnut koskea.Se on niin perhanan tosi,että tupakkatehtaiden agentit yrittävät epätoivoisesti "tehdä sähköröökistä pelottavan" ja ihan ymmärrettäväähän se on koska tupakan poltto vähenee maailmassa huolesuttavasti...
Ei tarvita ihmeellistä ajatustenjuoksua kun ymmärretään: Tupakassa on tervaa,karsiogeenejä,häkää ja noin 5000 erilaista myrkkyä kun taas sähköröökissä nikotiini,joka ei pienessä määrin annosteltuna ole edes myrkky,vaikkakin riippuvuutta aiheuttavaa! Ne pari kolme apuainetta jota höyrystämisessä tarvitaan on kuin hyttysen kakka itämeressä TUPAKAN SAVUUN verrattuna! Se säästää henkiä jo tulipalokuolemienkin suhteen jne... Itse käytän 24 mg ja 2 10ml pulloa riittää viikon.Hinta 8,40 e ja ennen meni tupakkaan jo päivässä sen. Itse laitteeseen kannattaa satsata se 40-50e,eli tehoakku tankki jolloin homma pelittää! Alkuun käytin sitä halvempaa versiota mutta meinas hermo mennä kun välillä vuoti ja joskus ei "savuja"kunnolla saanut.Paul Saar'en kautta olen tilannut nikotiinit ja hyvin toimii palvelu.Huom.toinen tankki kannattaa aina pitää varalla,sillä se lakkaa toimimasta n.2-3 kk ja yht'äkkiä simahtaa! Tankki maksaa 9,95 e ja kunnon akku 28,50. - Samoin.
Kunto on noussut kohisten eikä yskitä, kun vaihdoin sähköröökiin. Vaatteet eivät haise enään tupakalle ja hajuaisti/makuaisti on parantunut. Halvempaa ja terveellisempää, kuin perinteinen tupakointi. Minulle on aivan sama mitä tutkimukset paljastavat sähköröökin haitallisuudesta, kun itse tiedän oloni ja kuntoni parantuneen huomattavasti.
- sätkäsami
Paskaa sanon minä!!
- sähkösami
niin sä ootki
- 24234234234
Itse en ole tupakoitsija/sähkötupakoitsija, mutta mieheni oli. Tietysti arvostan sitä että tupakan sijaan mies on käyttänyt vuosikaudet nikotiinia, mutta nikotiiniriippuvuudesta ei hän näytä pääsevän millään eroon.
Sähkötupakoinnin huono puoli oli se, että kun mies vaihtoi perinteiset nicorette-tuotteet sähkikseen, oli sauhuttelu niin kivaa että päivittäinen nikotiiniannos varmaan kymmenkertaistui kun piti koko ajan olla sähkörööki huulessa (mutta tietysti parempi kuin että käyttäisi tupakkaa).
Ja kun mieheni tottui siihen nikotiinin kirpoilevaan tuntuun kurkussa, hän tilasi jatkuvasti vain vahvempaa ja vahvempaa ainetta. Lopulta poltteli sitä kaikken vahvinta Extra Strong-liuosta ilman mitään ongelmaa, vaikka aluksi hätkähti sen vahvuutta.
Onneksi on nyt jättänyt sähkiksen ja käyttää jälleen nicorette-microtabseja. Toivottavasti joskus saadaan katkaistua tämä kierre -_-
Jos aloitat sähkötupakoinnin, niin kannattaa vähän pitää silmällä että kuinka paljon sitä tulee polteltua. Tähän jää helposti koukkuun, varsinkin kun sähkistä voi polttaa sisällä/sängyssä/vessassa - ihan missä vaan. - Nikkari-iita
Itselläni 40 v. tupakointia takana (toivottavasti takana) Kaksi kuukautta olen kokeillut sähkötupakkaa ja heti ensi hetkestä se on minulla toiminut. Aikaisemmin olin kokeillut kaikki mahdolliset keinot akupunktiota lukuunottamatta. Hypnoosiakin kokeilin, se toimi noin puoli vrk. Tiedän, että vika on osittain myös korvien välissä, mutta luulen, että minulla on niin voimakas nikotiiniriippuvuus ja en ole ollut tarpeeksi voimakastahtoinen, koska en ole päässyt paheesta eroon. Ensimäistä kertaa nyt tuntuu, että tämä sähkötupakka on minun juttuni ja tällä kertaa onnistun jos itse haluan. Pari kertaa olen maistanut toisen tupakasta ja se ei maistunut hyvälle. Tupakka tuoksuu kuitenkin hyvätä, jos joku polttaa vieressä. Olen iloinen, että en enää haise tupakalle, eivätkä vaatteeni haise. Nesteenä käytän 18mg/ml, jonka laimennan puoleen, eli 9mg/ml vg/pg nesteellä. Nikotiinipitoisuus on pienempi, kuin mitä aikaisemmin olen polttanut. Jatkossa laimennan nestettä vielä laimeammaksi ja yritän siirtyä nikotiinittomaan. Tunnen oloni paremmaksi, kuin polttaessani tupakkaa ja olen itseeni oikein tyytyväinen, että olen pystynyt edes tähän.
- vuosi_ilman!LUE!
-Oletteko joutunut turvautumaan röökiin jos on nikotiininesteet loppunut.
Ei ne lopu kun tilaat tarpeeksi varastoon. Jos ei uskalla tilata ulkomaalaisilta saiteilta paypallilla niin muistaakseni finnvapesta saa nesteitä ihan verkkopankkimaksulla. Lähettävät espanjasta omalta varastolta. Pieni purkki kulkee kätevästi mukana, täyttämiseen menee 10sec. Vara-akku samoiten. En ole vuoteen koskenu röökiin. Se on mielen heikkoutta jos röökiä vielä halajaa. Satoja kemikaaleja. Tapa pysyy sähköröökissä yllä ja nikat lähtee nikotiininesteillä. Kurkkutuntuma on sama kuin röökissä. Yksinkertaisesti ei tartte röökiä! Kannattaa myös pysyä erossa alkoholista ainakin alussa ettei heti repsahda röökiin. Vahvoja nesteitä käyttöön sit ku dokailee.
-Kauan teillä kestää n.10ml puteli e-nikotiininestettä.
Viikon verran. Osta vahvempaa nestettä niin ei himoitse koko aika. 16/18mg hyvä!
-Hyödyt ja haitat jos niitä on,sähkötupakoinnista?
Hyötyjä on vaikka kuinka paljon! Ei maistu/haise pahalle suu. Treenaan nykyään 6xvkossa eli treenimäärät on kasvaneet kun hapenottokyky ihan eri mallia. Ei yskitä, ei kerrytä limaa jne. Vaatteet ei haise. Voit poltella kotona sisällä, hajua ei tule. Halvemmaksi tulee myös. Juuri tuli uusi tutkimus jossa sähkörööki 100x terveellisempää kuin normi, eli elinikä kasvaa ja ei välttämättä syöpä korjaa pois, ellei 10vuoden röökittely tehny tehtäviään jo.
Haittoja ei ole. Negatiivista on toi vehkeen täyttäminen ja putsaus. Mutta sekin laiskuutta vaan. Vara-akku mukana aina niin nou hätä ja nestettä.
-Mitä makuja suosittelisit (omat suosikkimakusi/nik.mg)?
Tupakin mauista ei pääse mikään lähelle oikeaa röökiä ja syytä olisi päästä pois siitä koska jos haluaa kokonaan eroon jossain vaiheessa niin ei mitään röökin makua enää. Muutenkin ne maistuu pahalta. Itse tykkään eniten raikkaista henkosista. Vahva menthol on paras! - etsillaitaas
Onpas taas joku ihan kujalla......avohoitopotilaita varmaankin.
- höyryttelijä 62
Tulihan tuota poltettua 30 vuotta, eikä maxi askikaan tahtonut enää riittää!
Laastarit ja purkat tuli kokeiltua, silti tupakkia meni yhtälailla...Eli aivan turhia
nämä laastarit yms.
Pitää olla ns. KURKKUTUNTUMA!!
Siihen sopii sähkörööki. Hieman epäilevästi hain postista eka setin, pihaani
tullessa heitin tumpin auton ikkunasta ulos, vajaa aski jäi hansikaslokeroon ja
on ollut siellä nyt noin vuoden. Ei tupakin tupakkia tänä aikana...Edes viihteellä.
Eka imaisu....Tästähän saa SAVUT!
Kamala tupakka yskäkin jäi samalla, eikä tarvitse röyskyttää lähes oksennuksen partalla aamuisin!
-Neste EI saa loppua.
-Makuja on paljon, jokaiselle löytyy oma kokeilemalla, itsellä RY4 18%, Winston 18% Libertyltä UK: sta. Laite: Tämä ei vuoda: http://www.liberty-flights.co.uk/product.asp?id=199 Siihen sitten joku akku perään.
Tässä tärkeimmät.- varokaa
Paska paikka toi mainitsemasi ja varmaan liityt siihen trolli jengiin joka tota mainostaa. Ite ja kaverit tilaillut tuolta ja ei positiivistä sanottavaa ole tuotteista eikä postituksesta.
- SäOotTrolli
varokaa kirjoitti:
Paska paikka toi mainitsemasi ja varmaan liityt siihen trolli jengiin joka tota mainostaa. Ite ja kaverit tilaillut tuolta ja ei positiivistä sanottavaa ole tuotteista eikä postituksesta.
Itse olen tilaillu osia suomesta useammasta paikasta nesteitä ulkomailta useammasta maasta. Liberty on kyllä ihan asiallinen paikka eikä mielestäni ole mitää syytä varoa kyseistä firmaa, tilasin sieltä ensimmäisen kerran n. 1.5v sitten.
- lbty
huono paikka en suosittele
- 25+21
lbty kirjoitti:
huono paikka en suosittele
Niinhän jo totesit tossa aikaisemmin... Unohdit mainostaa omaa putiikkiasi.
- p...i
Itsellä huonoja kokemuksia pakettien viivästymisien suhteen sekä asiakaspalvelun tylyt kommentit asiaan. No lopuksi tulivat 3 viikon jälkeen, voin vain kuvitella jos asia koskisi takuu ym. juttuja.
- 45+45
p...i kirjoitti:
Itsellä huonoja kokemuksia pakettien viivästymisien suhteen sekä asiakaspalvelun tylyt kommentit asiaan. No lopuksi tulivat 3 viikon jälkeen, voin vain kuvitella jos asia koskisi takuu ym. juttuja.
Taas näitä tän kaupan trollaajia. Näitähän riittää joka puolella no jokainen tyylillään. Kerro nyt vielä perään miten tuossa kaupassa takuut ja postitukset toimii paljon paremmin kuin tuossa ylemmässä. Tuotteet olivat varmaan jo kotona ennenkuin kerkisit tilaustakaan tekemään? He vain aavistivat ajatuksesi ja postiluukku kolahti jo kun sivuja vasta selailit. Kaiken lisäksi kaikki tämä vielä viikonlopun aikana, kerrassaan hienoa toimintaa.
- trgh65
25+21 kirjoitti:
Niinhän jo totesit tossa aikaisemmin... Unohdit mainostaa omaa putiikkiasi.
no p:llä alkaa i viimeinen tietysti turha kommentoida vastaan
- ihan mitö
keksintö"rahat vaan pois tupakkamiehiltä konstilla millä hyvänsä ihan paras keino tupakoinnin lopettamiselle: EI POLTA!
- toimintamuoto
Nikotiinista ei pääse eroon, ei edes sähkötupakalla. Joudut ostamaan nikotiinia sähkötupakkiin tai kärsiä nikotiinin vieroitusoireet. Sähkötupakissa on sama periaate mitä tupakassa. Hengitetään nikotiinia keuhkoihin savun tai höyryn muodossa.
- Ap.alottelijaMist
Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille!
Tilasin: HS RY4 VG 18mg/100ml hintaan 13.99 euroa.
CE4 eGo Clearomizer 10.kpl 15.27 euroa.
Olisi pitänyt tilata sitä mentholia mikä oli aloituspakkauksessa se oli kyllä paremman makuista.
Näillä nyt pärjää jonkin aikaa?..
Pitääkö noi clearomizeserit pestä jonkun ajan kuluttua, käsittääkseni noi kestää vain jonkun aikaa, vai piteneekö noiden elinikä jos pesasee ne?
Pakko sanoa että näin helppoa ei ole ollut koskaa ollut ilman tupakkaa vaikka tossa nyt onkin tota nikotiinia mutta tarkoitus olis pienentää vähitellen nikotiinimäärää:) - etsillaitaas
Miksi sähkötupakasta pitäisi päästä eroon tai nikotiinista....hauskaa touhuahan se on!!!
Vedänhän mä viinaakin joka viikonloppu reilusti...tuskin sekään terveellistä on.
Pääasia on....että on kivaa!!!!!!!!!!!!!!!!- Juupeli . . ..
Päihteiden käyttö kannattaa.... AINA! x)
- Siit vaan irti
Pääsen tupakasta kerralla irti. Oot vaan itsekses, ja älä polta aamusavuja.
Sitten ulkoilu, reippailu vie mielenkiinnon poltteluun.
Kun 2-3 päivää menee, ei tee enää mieli. - rfvbgtyhn
Totta senkun lopettaa vaan ei onkelmaa
- raksamies866
Aloittelijalle:
Sori vastaan vähän myöhässä mutta suosittelisin tutustumaan sivustoon www.e-savuke.com Sieltä löydät tietoa asiasta,jos et löydä niin kysyt vaan rohkeesti;joku asiasta tietävä vastaa. Sivusto vaatii rekisteröitymisen mikäli meinaat keskustella siellä (lukea voi ilmankin). Tänne en viitsi enempää kirjoitella kyseisestä asiasta ettei pikkupojat/kukkahattutädit-sedät pahoita mieltänsä. - hunttrf
Aloittelijalle en tuota sivustoa suosittele. Paljon parempia sivustoja löytyy kuin tuo trolli sivusto.
Unohdit raksamies vielä mainostaa sitä firmaasi millä siellä myyt.- 4+1
Toi e-savuke sivusto ei ole mikään kauppa vaan sieltä saa aloittelija hyvää tietoa uuteen harrastukseensa ja tietoa eri kaupoista.
- ireland news
4+1 kirjoitti:
Toi e-savuke sivusto ei ole mikään kauppa vaan sieltä saa aloittelija hyvää tietoa uuteen harrastukseensa ja tietoa eri kaupoista.
sieltä löydät mm. esmoke irelandin joka myy halvemmalla kun esmoke ja puffi suomessa, toimitukset yhtä nopeita ja tuotteet laadukkaampia. lisäksi saa nikotiininesteet joita nää suomalaiset ei myy ainakaan julkisesti.
- pilattu sivu
Ei ole kauppa mutta siellä on suurin osa kauppojaan mainostavat kauppiaat, eikä siellä mitään järkevää olekaan kun kauppiaat on pilanneet sen omilla viesteillään, kuten tässä yllä tämä yksi trolli.
Jotain jos joku kysyy esim.miten ego-t ym. toimii niin heti tulee ensiksi kymmenkunta viestiä mistä kannattaa tilata ja miksi, ketä tälläinen naurettava toiminta palvelee. Jos joku kommentoi tätä miksi mainostaa kauppoja kun kysyi toimintaa niin alkaa selitykset että halusin vaan suositella hyvää kauppaa ym ym.soopaa.
Aluksi oli parempi sivusto kun ei ollut niin kauppias keskeinen.
En myöskään itse suosittele tuota sivustoa sillä jos uskoo noita profiileja mitä siellä on niin puolilla siellä olevista on ainakin 2-3 profiilia ja sitä voi jokainen miettiä miksi...
Yksikin kauppias perusti oman sivuston kun ei viitsinyt ilmeisesti tuota enään katsella. Muilla foorumeilla ollut myös puhetta että mennyt niin rahan ahneeksi tuo touhu että sillä pilattu sivut ja tämähän on totta.
Yksikin kauppias sai kiellon aikaa sitten kirjoittaa sivustolla eikä luvattu koskaan palauttaa oikeutta kirjoittaa kun haukkui muita, mutta kas kummaa rekisteröi toisen nimimerkin ja sillä kirjoittelee oman kauppansa nimissä niin mitä tämä kertoo ylläpitäjistä? Olisko hiukan maksettu taas sponsorirahaa että pääsee kirjoittelemaan...
Harmi että hyvä sivusto pilattu ahneuden takia tai sitten sivustoa pitävät itse nämä kauppiaat.- edellinen
kyseessä siis tuo e-savuke.com sivusto
- Urmas A
E-savuke-sivusto on laaja ja monipuolinen, joten kyllä jokaiselle sisälukutaitoiselle löytyy haluttua tietoa vaikka ei avaisi ensimmäistäkään kymmenien nettikauppojen ketjuista. Tuossa joku besservisser totesi, että parempiakin sivustoja löytyy. Olisi kiva tietää edes yksi sellainen. Uskoisi helpommin, että puheilla on katetta.
- hah hah
ettet vaan yllättäen olisi siellä kauppiaitten joukossa
- EI kauppias
Voi jestas tuota kauppiaiden bongaamista eri foorumeilta... Mitä siitä? Mitä enemmän kauppiaita foorumeilla pörrää sitä tasapuolisemmaksi homma menee, eipä mene ainakaan vaan yhden firman mainostamiseksi. Sitä paitsi kuka tahansa kuluttaja tai toinen kauppias voi milloin tahansa antaa myös negatiivista palautetta niin halutessaan. Aika riskialtista "mainontaa" siis. Itse olen vain tyytyväinen kauppiaiden kommenteista, kukapa tuntisi heitä paremmin erilaisia laitteita, nesteitä, käyttökokemuksia, suosituimpia vaihtoehtoja jne. Useimmat lienevät höyryttelijöitä itsekin. Mikään ei myöskään estä hankkimasta tietoa ja vertailemasta eri firmojen tarjontaa ihan itsekin.
Vapaalla foorumilla sana on vapaa kaikille, joten sinne vaan kaikki kauppiaat ja höyryttelijät, niin saadaan asiasta tietoa kaikilta mahdollisilta suunnilta. Asia olisi kokonaan toinen, jos sivusto olisi keskittynyt pelkästään yhden firman edustamiseen. Näinhän asia ei tietenkään ole. E-savuke.com:ia kattavampaa ja asiallisempaa sivustoa saa hakea. Tekevät hienoa työtä höyryttelijöiden puolesta, kiitos ja kumarrus. - e-smoki
Kuten tuolla ylempän oli kerrottu foorumi on pilattu, olen täysin samaa mieltä. Ymmärrän että sinä joka olet joko kauppias siellä tai ylläpitäjä puolustat foorumiasia mutta vähän vähemmän ahneutta.
- EI kauppias
Niin, kuten jo nimimerkistä käy ilmi, en siis itse ole kauppias enkä minkään sivuston ylläpitäjä enkä sellaisia tunne. Olenpahan vain ko. sivuston tyytyväinen käyttäjä n. kolmen vuoden ajalta. Ylipäätään turhan helppoa kuitata kaikki positiiviset kommentit ylläpitäjien tai kauppiaiden piikkiin. Yhtä hyvin voisi kuitata kaikki negatiiviset mielipiteet kilpailevien foorumien ylläpitäjien kateellisten panetteluksi.
Itseäni eivät myöskään mainosmiesten puheet ole koskaan liiemmin hetkauttaneet. Mainostakoot minkä kerkiävät, itsestähän se on kiinni, kuinka paljon tietoa hankkii ja mitäkin kautta. Parasta hankkia mahd. monesta eri suunnasta. Jos vielä nykypäivänäkin narahtaa heti ensimmäiseen foorumivinkkiin saati sitten minkä tahansa helppoheikin hehkutukseen, on jo aikakin ottaa opikseen, vaikka sitten kantapään kautta, ja alkaa kiireesti kehittää hieman omaakin harkintakykyä. - xq12345
Noihan ne trollit toimii "ei kauppias" et sitten parempaa keksinyt
- A-Mist
Täällä näköjään on joku katkeroitunut tyyppi, joka dissaa kaikkia e-savukkeisiin liittyvää keskustelua oli se sitten vehkeistä tai nesteistä tai muuten vaan asiasta puhumista.
Joka viestiin on hän kommentoimassa negatiivisesti ja ja "IHMETTELEMÄSSÄ" että on joku kauppias taas omia tuotteitaan markkinoimassa jne.
Minusta on ainakin hyvä että joku neuvoo ja sanoo oman mielipiteensä että mikä tuote toimii ja mikä ei välttämättä ei.
Se että sulla (kuka lienetkin) ei ole kaupat ehkä mennyt niin putkeen niin ei tarkoita sitä että joillakin on ja uskoisin että on monia jotka ovat kiinnostuneet lopettamaan röökin s-röökin avulla, ja mielellään ottavat mielipiteitä muiltakin käyttäjiltä ilman että on joku koko ajan sivusta huutamassa että "kauppiasko se siellä taas kirjoittelee"!
Itsellä ainakin on hyviä kokemuksia vaikka en juurikaan ole vielä päässyt alkua pidemmälle.
BTW! sä se taidat täällä olla se suurin trolli joka ei keksi muuta kun huudella "kauppias trolli" juttujas. - 123qwe
kyllä itsekin olen seurannut noita sivuja ja eipä voi kummoiseksi väittää, alepäin menneet kuin lehmän häntä.
- OnTheRoadAgain
Heissulivei!
Olen seurannu sivuja,joissa edellä puhuitte ja järjen käyttö on sallittua.Itse oon poltannu "oikeaa" tupakkaa lähes 40 vuotta,puoli vuotta sitten tutustuin ns.sähkötupakkaan ja joku minut sai houkutelluksi matkaan siihen.En ole joutunnu katumapäälle tuosta houkutuksesta.
Röökin hyvän puolet,nikotiini,sen saat,mutta haittapuolia ei ole.
En "haise" röökille,en "maistu" röökille ja tod.näk. kaikki minun terveysarvotkin ovat nousseet(paitsi ei verenpaine) - Urmas A
Kyselin tuolta paikalliselta besservisseriltä, jotta missä se olisi se hänen mainitsemansa parempi sähkötupakkasivusto kun tuo (hui kauheaa!) "kauppiaiden" pilaama e-savuke -sivusto.
Eipä taida tuolta lääninpelleltä koskaan asiallista vastausta saada.- 9+4
Olen kanssa miettinyt että mikä sivusto on se parempi..? Jos trolli joka huutelee joka väliin trollia tarkoittaa tätä suomi24 sivustoa...
- Urmas A
Oko Urmas kenties sivujen yksi pilaajista
- 2+19
Mistä voisi johtua kun imaisee niin tulee lievä "palaneen" maku suuhun, toisessa atomisaattorissa ei ole tätä ongelmaa...
- tgbdsf
Neste ei ole mennyt atomisaattoriin
- 4+7
Minne se neste on mennyt :o)
- dghfnhj,jhjhdf
Ei siis varmaankaan ole imeytynyt lankoja pitkin ym. eihän tosta selviä mistä atosta tai clearosta on kyse
- ireland1
smoke ireland pesee noi esmoke ja puffi kaupat mennen tullen, pyyhkii niillä lattiaa. Tulee kaatamaan noi kaupat hintatasollaan ja paremmilla tuotteillaan. Lupauduin mainosmieheksi pientää tarvikepalkkaa vastaan kun niiltä puuttui suomalainen mainosmies foorumeilta ja olivat hyvin mielessään.
- Kerro ihmeessä lisää
Irlannin puodin tuotteet ovat samoja ja hitatasokin näyttää keskimäärin samalta kun kotimaan kaupoissa. Sinällänsä toki kelpo kauppa. Ei vaan taida kotimaan verkkoapkkimaksaminen onnistua, toisin kun täkäläisiin puoteihin.
- foggy style
En nyt tiedä voinko mainostaa mutta mainostetaan nyt kuitenkin, on hyvä että on suomalaisia ja irlantilaisia toimittajia joilta tulee nopeammin postissa ja kohtuu hinnat, mutta jos ei ole niin kauhea kiire ja haluaa muutamia euroja säästää niin kannatta kokeilla tuolta http://www.dhgate.com
Mä tilasin tuolta yhteensä 30 kpl CE5 atomizereita.menee noin viikko kun tulee. Postimaksut kuuluu hintaan ja Nordea verkkopankilla voi myös maksaa.Halusin tän vain sanoa jos jollakin on eurot tiukissa ei ole akuuttitarve.
Miksi ostaa kalliimmalla jos pääsee edullisemmin, nesteet taas voikin sit tilata euroopasta. - ruikku12
Itse tilannut tuolta dhgate 4-kertaa ja chinapost ja hongkong post ilmaisina vaihtoehtoina. Lupaavat viikossa mutta ensin pakkausaika myyjästä riippuen 3-10 päivää, postitus ei todellakaan tule viikossa, mennyt minulla ainakin 2,5-3 viikkoa siis pelkkään postin kulkuun tuo pakkausaika päälle. Tullit tulee päälle ja alv et jos nyt reilun kuukauden jaksaa odotella niin sitten ihan ok muutaman euron takia.
Kerran tilasin egon twist akkuja ja uusina mainostivat, mutta niin pas...ka...sia olivat että varmaankin jotain tehtaan sekunda tai palautuskamaa mitä nää dhgate kaverit myy suurimmaksi osaksi. akuissa näkyi reunassa avaamisjälkiä ym. eli varmaan akkuosa vaihdettu sinne sisälle jälkikäteen.
Pari kertaa tullut ihan ok. Jossain kalliimmissa lavatubeissa tai joyetech ym. tuotteissa on kiva hoidella takuu asioita kun dhl,ups ym. ainoa keino lähettää kiinaan ne takaisin, koska Itellahan ei kuljeta akkuja vaan ne jäävät kentälle ja palautuvat lähettäjälle takaisin, kokemusta on.
DH gate palauttaa rahat jos tuote on väärä ym. ei kuvatun lainen, mutta itse kiistelin akkujen kunnosta pitkään saamatta mitään hyvitystä. Nyt myyjä on poistanut sen aikaisen nimensä jolla myi ja samat tuotteet on toisen nimisellä kauppanimellä.
Mutta jos ei välitä takuu ym. jutuista vaan heittää roskiin sitä mukaan kun hajoaa niin eihän siinä mitään. - foggy style
Ikävä kuulla et sulla on huonoja kokemuksia, mulle tuli ihan hyvää tavaraa ja hyvin pakattuna n.viikossa nämä aromizoijat ehkä kannattaa katsoa kun siellä on ihmisillä mahdollisuus arvostella myyjää että millaisia palautetta muut on antanut.
Toivottavasti ne muut kamat mitä tilasin (vielä reissussa) sieltä tulisi yhtä hyvin pakattuna ja kuntoisina "koputtaa puuta"
Jokainen tilaa tietysti siltä mikä tuntuu itsestään paremmalta.Takuu jutut on kyllä dilemma sitten jos jotain tapahtuu, siinä olet oikeassa. - pienessä höyryssä
Olin ollut ilman tupakkaa 3v ja takana reilu 30v tupakointia.Sitten tuli kaikenlaisia vastoinkäymisiä - sairastelua ym.Tupakka mielessä ensimmäisenä niin suurimpaan hatutukseen hommasin sähkötupakan.Nyt vetelen onnellisena kaikkia hedelmämakuja pienellä nikotiinipitoisuudella ja hyvin menee.Asuntokin tuoksuu hyvälle ja aamuyskät ym taaksejäänyttä.Tämäkin on vielä alasajettava :)
- Tuukka29
p. paikka nimimerkille noista toimitusajoista että itte tilaan www.yolomanair.com ja on aina tullut viimeistään toisena arkipäivänä, kerran seuraavanakin.
"mieluummin vesihöyryä kuin tervaa ja häkää" - voinykettu
Niin, kyllä on nyt sähkötupakka helvetin vaarallista! Keuhkokuumeen oli joku saanut, hohhoijjakkaa. Ja mitäköhän se normaali tupakan polttaminen aiheuttaa?
Impotenssia, keuhkoahtaumaa, keuhkosyöpää, verisuonitauteja, sydäntauteja jnejne. Normaali tupakka ei siis ole vaarallista? :'DDD
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532434Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖291817Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt731511Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me2661420- 1381230
Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.13990Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu11983vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos23978- 65965
- 68953