Tällanen vähän erityyppinen kysymys.. Olen datanomi opiskelija. En osaa javaa, edes riittävästi sen läpäisemiseen. Joten... Kertokaa kuinka opitte. Mulla ei ole yhtään ohjelmointi päätä, mutta toivottavasti silti jotain oppisi.
Kuinka oppii?
4
351
Vastaukset
- joo
Kaikilla ei ole niin hyvää loogista päätä. Sille ei vaan voi mitään. Syvenny opinnoissasi johonkin muuhun osa-alueeseen. Mutta kyllä ohjelmoinnin perusteetkin oppii kun aloittee pohjalta, tekee työtä ja opettelee. Sinäkin !
Vuokaavioiden avulla opetelleen ohjelmoinnin logiikka. Kai teillä vuokaavioita on ollu?
Esim. jos sinulla on punainen paita niin mene suoraa, muuuten käänny vasemmalle. Sama javalla:
String paidanVari;
paidanVari = punainen;
if (paidanVari = punainen ) {
meneSuoraan();
}
Else {
kaannyVasemmalle();
}
Tai sitten vaikka aja autolla ympyrää niin kauan kun sulla on bensaa.
int bensaa;
bensaa = 10 ;
while (bensaa > 0 ) {
System.out.println("jee vielki on bensaa");
bensaa = bensaa - 1 ;
}
Vuokaavioiden avulla saat sitä ohjelmointipäätä. Sitten opettelemaan teoriaa ohjelmoinnista eli eri muuttuja -tyypit, ehtorakenteet, syntaksia. Kirjastosta vaan hakemaan joku simppeli java -kirja.
Sen jälkeen kun osaat tehä konsolissa toimivia perusohjelmia niin seuraavaks sit opettelemaan luokkakirjastojen käyttöä, aliohjelmia, olio -ajattelua, tiedostojen käsittelyä, graafista awt:tä ja swingiä, tietokantaa, servlettejä, jsp:tä jne. jne. - Aleksi
Oikotietä ei ole loogista ajattelua ja ohjelmointitaitoa kehitetään harjoittelemalla ja tekemällä sitä PAAAAAAAAAAAAALLLJJOOOOOOOOOON.
Itsekin olen softaa vääntänyt omaksi ilokseni ja todella paljon.
Jos siitä ei tykkää, niin silloin homma käy vaikeaksi.
Ohjelmointi on harrastus ja työ, toiset jopa rentoutuvat sen parissa. - stWasm1.0
>
lukemalla,tosin matematiikan taito auttaa varmasti
en tosin suosittele javaa ensimmäiseksi kieleksi, kannattaa opetella c:n perusteet, sen jälkeen saat javasta irti enemmän - aloittaisin framesta
koska silloin kun sen rakenteen osaa alkaa ohjelmointi kiinnostaa ja jos joku asia kiinnostaa niin sen oppii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483