Luovuin heti kättelyssä nettitullauksen ajatuksesta, kun siellä asiakasta kyykytetään pyytämään jotakin tullinimikettä neuvonnasta
Miksei sitä ole laitettu valmiiksi sinne sivuille.??
Ravintolisien/vitamiinien tullinimikettä ei löydy.
Olenkin päättänyt tilata vain pieniä ,alle 35 euron arvoisia tavaroita iHerbistä ym. jolloin paketit tulevat suoraan postilaatikkoon.
Nettitullaus hankala homma
10
995
Vastaukset
- 1+18
et vaan osaa
- vitsku
Jos on vaikeuksia tilata tuolta Iherbistä niin katso vinkkejä täältä, ite oon onnistunu näillä neuvoilla todella hyvin! http://iherbvitamiini.blogspot.fi/
- 111
Aika törkee kopio mun sivusta.
http://quublog.blogspot.fi/2013/02/iherb-info-perusinfoa-ohjeita-vinkkeja.html
Saatat menettää rewards-tilisi tuosta hyvästä. Kyllä kannatti.
- 5+20
Tuoltahan ne katsotaan:
http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/taric_consultation.jsp?Lang=fi#
Siitä "tavarakoodin" perässä olevasta [selaa] lähdetään liikkeelle.
Noin olen monelle tilaamallani tavaralle etsinyt taric-koodin, jos se ei ole muuten selvinnyt. IHebrbiltä tilaan yleensä isomman määrän kerralla ja annan DHL:n hoitaa maksutta tullauksen. Alvit tietysti menee.
Koodeja on niin mieletön määrä, että niiden mahduttaminen suoraan avattuna vaatisi todella paksun opuksen.
Kyllä sen palvelunumeron kauttakin saa taric-koodin nopeasti. - Sasetar
Tästä voi myös olla apua ja tuolla on linkki tullin sivulle, missä on noita tavarakoodien listoja >
http://frillycakes.blogspot.fi/2013/05/kuinka-tehda-nettitullaus-eli.html- nettishoppaaja
Aivan ansiokasta tekstiä linkissä. Pari kohtaa kuitenkin jäi ihmetyttämään.
"Tavaran hinta ja postikulut
Ilmoita mitä olet maksanut tavarasta ja paketin toimituksesta, huomioi, että sen tulee olla sama, kuin mitä paketin kyljessä lukee."
Tuo on kyllä teoriaa. Useat erityisesti kiinalaiset nettimyyjät ilmoittavat hinnan alakanttiin. Heidän ilmoittamaansa summaa ei tiedä ennen kuin on nähnyt lähetyksen. Se summa ilmoitetaan, joka on maksettu. Tarvittaessa täytyy löytyä Paypal-kuitti, Invoice tms. dokumentti, jos tulli sattuu pyytämään. Dokumentit on löydyttävä vielä 4 vuotta tullauksen jälkeenkin.
"Lisäselvityspyyntö
Useimmissa tapauksissa tulli lähettää lisäselvityspyynnön (ilmoitus tästä tulee sähköpostiin) ja silloin pitää lähettää tilausvahvistus tai vastaava tullille sähköpostilla. Myöhemmin tulee ilmoitus päätösluonnoksesta ja se täytyy vahvistaa nettituonti-palvelussa."
Pitäisin harvinaisuutena tuota lisäselvityspyyntöä. Olen itse nettitullannut kymmeniä kertoja ja koskaan ei ole lisäselvityspyyntöä tullut. Muilta palstoilta luetussakaan en muista tällaiseen törmänneeni. Lisäselvityspyyntöön on kuitenkin syytä varautua. - irina18
nettishoppaaja kirjoitti:
Aivan ansiokasta tekstiä linkissä. Pari kohtaa kuitenkin jäi ihmetyttämään.
"Tavaran hinta ja postikulut
Ilmoita mitä olet maksanut tavarasta ja paketin toimituksesta, huomioi, että sen tulee olla sama, kuin mitä paketin kyljessä lukee."
Tuo on kyllä teoriaa. Useat erityisesti kiinalaiset nettimyyjät ilmoittavat hinnan alakanttiin. Heidän ilmoittamaansa summaa ei tiedä ennen kuin on nähnyt lähetyksen. Se summa ilmoitetaan, joka on maksettu. Tarvittaessa täytyy löytyä Paypal-kuitti, Invoice tms. dokumentti, jos tulli sattuu pyytämään. Dokumentit on löydyttävä vielä 4 vuotta tullauksen jälkeenkin.
"Lisäselvityspyyntö
Useimmissa tapauksissa tulli lähettää lisäselvityspyynnön (ilmoitus tästä tulee sähköpostiin) ja silloin pitää lähettää tilausvahvistus tai vastaava tullille sähköpostilla. Myöhemmin tulee ilmoitus päätösluonnoksesta ja se täytyy vahvistaa nettituonti-palvelussa."
Pitäisin harvinaisuutena tuota lisäselvityspyyntöä. Olen itse nettitullannut kymmeniä kertoja ja koskaan ei ole lisäselvityspyyntöä tullut. Muilta palstoilta luetussakaan en muista tällaiseen törmänneeni. Lisäselvityspyyntöön on kuitenkin syytä varautua.mitä jos olen laitanut ERIHINNAT KUN KUITISSA LUKEE MITÄ NE VOIVAT TEHDÄ?
- omatullaaminen.
irina18 kirjoitti:
mitä jos olen laitanut ERIHINNAT KUN KUITISSA LUKEE MITÄ NE VOIVAT TEHDÄ?
Onnistuuko tuo omatullaus nokia 520 puhelimella?
- iIIuminatus
Kyllä tuo niin hankalan byrokraattiselta tuntuu , että kannattaa tilata vaan pikkupaketteja,,,,ja onhan se DHL kyllä iso apu jos on pakko, suosista sinne.
- 4+5
Nettitullauksessa on ainoa hankala vaihe Taric-koodin selvittäminen. Jos ei saa itse sitä haettua, voi soittaa nettitullauksen neuvontanumeroon.
Itse olen tehnyt pari kymmentä nettitullausta postipaketeille. Keskimäärin vie ehkä 15 minuuttia tullilaskun maksamisineen verkkopankissa.
Kuriirien tullaukset voivat olla hitaita. DHL:llä vie jopa viikon tai ylikin ennen kuin paketti liikkuu heiltä asiakkaille. Tuonkin ajan saavuttaminen vaatii useimmiten soiton asiakaspalveluun ja huolintaan. DHL:llä on se etu, että se ei ota yksityisasiakkailta palkkiota tullauksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851