Kyti tuo esiin totuuden hutkivasta tuomiosta:
http://koti.mbnet.fi/kyti/tutkiva_tuomio.htm
Kyti tuo esiin toduuden
45
178
Vastaukset
- tarkastelua.
RAAMATTU: Uskovat Kristuksessa eivät joudu tuomittaviksi
” Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään.” Joh. 5:24
Jaa... eikös tuo ole ehdollinen. ts. joka kuulee ja uskoo, ei joutu tuomittavaksi.
Kyllä, kyllä se näin on. Mutta kun voi käydä niin, että vaikka uskoo, voi usko kylmentyä, tämäkin on otettava huomioon.
Ja myös raamattu puhuu, että tuomio lähtee Jumalan huoneesta, niin mikä on niiden osa, jotka on ulkopuolella.
Eikös sekin ole uskovien puoli, kun puhutaan Jumalan huoneesta?
ts, ollaan sisäpuolella.
Puhuuhan raamattu uskostakin niin, että usko pitäisi näkyä jotenkin.
Eli kovin yksipuolinen on tuo ajatus, jos sitä ruotii. Ja olihan siellä tuomiolla kahdenlaista väkeä, vai mitä?
Toiset aivan vakavasti puhutteli Jumalaa, että emmekö me sinun nimessäsi tehty ja sitten se asioiden esitys. ts. olettivat olevansa uskonteoissa.
Eikait se jumalaton sitä esitystä ala tosissaan kertomaan?
Sitten se joukko, joka oli uskossaan tavallaan maan hiljaisia, tekivät.
Ruokkivat nälkäiset ja pukivat alastomat ja kävivät vankeudessa olevia katsomassa.
passaako sitä Kytin ajatuksia sitten ruotia?
Tämä näin aluksi...
Toiset voisi jatkaa.- pyh!
Pieleen meni.
Raamattu: "Meidän kaikkien on tultava Kristuksen tuomioistuimen eteen, jotta kukin saisi sen mukaan, mitä ajallisessa elämässään on tehnyt, hyvää tai pahaa." (2. Kor. 5:10.
Että opetteleppas Raamattusi paremmin. - totta opetella täyty
pyh! kirjoitti:
Pieleen meni.
Raamattu: "Meidän kaikkien on tultava Kristuksen tuomioistuimen eteen, jotta kukin saisi sen mukaan, mitä ajallisessa elämässään on tehnyt, hyvää tai pahaa." (2. Kor. 5:10.
Että opetteleppas Raamattusi paremmin.Onhan tämä jatkuvaa opettelemista, mutta ilmeisesti ilmaisin asiani huonosti.
Kaikkihan siellä tuomiolla oli, mutta toiset uskossa elivät Jumalanmielen mukaisesti, vaikka eivät ilmeisesti sitä tehneet palkkauskon toivossa, vaan rakkaudesta. He kuulivat täällä ajassa Jeesuksen äänen, seurasivat Häntä, ja Hän tunsi heidät. So. Pyhän Hengen puhe, ja puhetta. Kuuleminen saa aikaan tottelemista.
Toiset sitten tekivät "hänen nimessään, koska sitä esittelivät Jumalalle, mutta väärät metodit. Ilmeisesti Pyhä Henki ei päässyt täyttämään ihmistä, vaan tilaa jäi
saastaisille hengille, inhimillisille suunnitelluille, omalle tahdolle jne. jne.
ts. molemmat olivat ns. kirkkonsa seinien sisällä, ts. olivat tuossa tuomiolla.
Tuo jäi pois, että tuomiollehan tulevat myös jumalattomat. Mutta he eivät esitä uskonnoliisia tekojaan, vaan joutuvat kohtaamaan kättensä hedelmät, mitä elämässään on saaneet aikaiseksi. Se on itku ja hammasten kiristys. - Ted on hyvin vihaine
pyh! kirjoitti:
Pieleen meni.
Raamattu: "Meidän kaikkien on tultava Kristuksen tuomioistuimen eteen, jotta kukin saisi sen mukaan, mitä ajallisessa elämässään on tehnyt, hyvää tai pahaa." (2. Kor. 5:10.
Että opetteleppas Raamattusi paremmin.Mitenkä käy niiden, jotka syntyivät ja kuolivat ennen Jesun syntymää ja kuoloa?
Pääseekö Neaderthalin ihmisen jälkeläiset Heaveniin?
------------------------------------------------------------------------------------------------
Mutta, asiaan:
Eihän advariuskottelut ole muuta kun silmänlumetta; rahaa liike tarvitsee huutavasti.
Ilmesmestyskirjan sinettejä ja torvien törinää ihmetellään joka lauantai, mitään tolkkua ei tunnu tulevan. Rahaa vain menee.
Loppu tulee, mutta rahat taitavat loppua ennen maailmanloppua.
Ainakin Nykyajan 6/2013 jutussa, jossa Kansainvälisen adventtikirkon keskustoimiston kristillisen vastuun osaston edustajat Erika Puni ja Larry Evans vaativat antamaan enemmän kun on pyydetty.
Kaikki omaisuus kuuluu, Punin mukaan Jumalalle.
Vähän jäi kuva, että uskomattomilta sukulaisiltakin pitäisi saada kolehtiin ja mieluummin jatkuvasti lypsettyä.
Nämä lähettiläät, jotka Tampereella kävivät, eivät tunne turhia tunnontuskia vaatiessaan enempi liksaa.
Heidän tapa toimia on suoraan liikemaailmasta, opit ovat luettavissa liiketaloudenoppikirjoista.
Siis kysymys on rahoistanne kirkkolaiset. Teidän omista, ei jonkun epämääräisen jumalan, jota teille selitellään.
Miettikääpä sitä.
Ja kysykää sitten suoraan! - pyh!
Ted on hyvin vihaine kirjoitti:
Mitenkä käy niiden, jotka syntyivät ja kuolivat ennen Jesun syntymää ja kuoloa?
Pääseekö Neaderthalin ihmisen jälkeläiset Heaveniin?
------------------------------------------------------------------------------------------------
Mutta, asiaan:
Eihän advariuskottelut ole muuta kun silmänlumetta; rahaa liike tarvitsee huutavasti.
Ilmesmestyskirjan sinettejä ja torvien törinää ihmetellään joka lauantai, mitään tolkkua ei tunnu tulevan. Rahaa vain menee.
Loppu tulee, mutta rahat taitavat loppua ennen maailmanloppua.
Ainakin Nykyajan 6/2013 jutussa, jossa Kansainvälisen adventtikirkon keskustoimiston kristillisen vastuun osaston edustajat Erika Puni ja Larry Evans vaativat antamaan enemmän kun on pyydetty.
Kaikki omaisuus kuuluu, Punin mukaan Jumalalle.
Vähän jäi kuva, että uskomattomilta sukulaisiltakin pitäisi saada kolehtiin ja mieluummin jatkuvasti lypsettyä.
Nämä lähettiläät, jotka Tampereella kävivät, eivät tunne turhia tunnontuskia vaatiessaan enempi liksaa.
Heidän tapa toimia on suoraan liikemaailmasta, opit ovat luettavissa liiketaloudenoppikirjoista.
Siis kysymys on rahoistanne kirkkolaiset. Teidän omista, ei jonkun epämääräisen jumalan, jota teille selitellään.
Miettikääpä sitä.
Ja kysykää sitten suoraan!HÖPÖHÖPÖ!
- "#€%IO!!!!!
Ted on hyvin vihaine kirjoitti:
Mitenkä käy niiden, jotka syntyivät ja kuolivat ennen Jesun syntymää ja kuoloa?
Pääseekö Neaderthalin ihmisen jälkeläiset Heaveniin?
------------------------------------------------------------------------------------------------
Mutta, asiaan:
Eihän advariuskottelut ole muuta kun silmänlumetta; rahaa liike tarvitsee huutavasti.
Ilmesmestyskirjan sinettejä ja torvien törinää ihmetellään joka lauantai, mitään tolkkua ei tunnu tulevan. Rahaa vain menee.
Loppu tulee, mutta rahat taitavat loppua ennen maailmanloppua.
Ainakin Nykyajan 6/2013 jutussa, jossa Kansainvälisen adventtikirkon keskustoimiston kristillisen vastuun osaston edustajat Erika Puni ja Larry Evans vaativat antamaan enemmän kun on pyydetty.
Kaikki omaisuus kuuluu, Punin mukaan Jumalalle.
Vähän jäi kuva, että uskomattomilta sukulaisiltakin pitäisi saada kolehtiin ja mieluummin jatkuvasti lypsettyä.
Nämä lähettiläät, jotka Tampereella kävivät, eivät tunne turhia tunnontuskia vaatiessaan enempi liksaa.
Heidän tapa toimia on suoraan liikemaailmasta, opit ovat luettavissa liiketaloudenoppikirjoista.
Siis kysymys on rahoistanne kirkkolaiset. Teidän omista, ei jonkun epämääräisen jumalan, jota teille selitellään.
Miettikääpä sitä.
Ja kysykää sitten suoraan!Älä valehtele!!!
Ps. 24: 1 "Herran on maa ja kaikki mitä siinä on, maanpiiri ja ne jotka siinä asuvat." - Kristuksen oma
pyh! kirjoitti:
Pieleen meni.
Raamattu: "Meidän kaikkien on tultava Kristuksen tuomioistuimen eteen, jotta kukin saisi sen mukaan, mitä ajallisessa elämässään on tehnyt, hyvää tai pahaa." (2. Kor. 5:10.
Että opetteleppas Raamattusi paremmin.Kristuksen tuomioistuimen edessä tuomitaan vain hänen omansa, eikä silloin ole kyse kadotustuomiosta, jota jaetaan vasta tuhatta vuotta myöhemmin viimeisellä tuomiolla, jolle herätetään kaikkien aikojen kaikki muut kuin Kristuksessa kuolleet, joille riittää siis tämä ensin mainittu Kristuksen tuomioistuin.
- pyyhkimisestä..
Meidän syntejämme EI PYYHITÄ POIS ennen kuin vasta tutkivan tuomion JÄLKEEN
” Mutta, erehtymättömän Jumalan sanan mukaan, jokainen ihminen tuomitaan ja palkitaan sen mukaisesti kuin hänen tekonsa ovat olleet. Ja meitä kehotetaan niin puhumaan ja niin tekemään ´niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva´. Kun synti on kaduttu, tunnustettu, ja hylätty, silloin anteeksianto kirjoitetaan synnintekijän nimen viereen: MUTTA HÄNEN SYNTEJÄÄN EI PYYHITÄ POIS ENNEN KUIN VASTA TUTKIVAN TUOMION JÄLKEEN.” The Signs of the Times, May 16, 1895
**
Ilman pyhitystä kukaan ei ole näkevä Herraa.
Eikös se ole sanassa niinkin kirjoitettu, että jos "uskovana" lähdetään harhateille, niin se anteeksianto jää pätemättömäksi.
Tämä tutkiva tuomio on muualla sanoitettu hieman erinäköisesti, mutta ajatus on siinä, että kun Jeesus saapuu, niin "palkka" on mukana.
ts. tuot tutkivan tuomion sanamuodon tavallaan ymmärrän, jos käsittää sen, että on taivaallinen kirjanpito, eli elämänkirjat olemassa.
Perille ei pääse saastainen ja uskovakin voi saastua, jos ei tee parannusta töistään.
Eli eikös tuossa ole jotain perää, vaan sanoitus on sävellysosassa erinäköinen.
Pitää osata lukea asian sisältö, vai mitä?
Voiko näitä ruotia?
Pohtikaahan muutkin!- Hutkiva tuomio
Bullshittiä.
## Meidän syntejämme EI PYYHITÄ POIS ennen kuin vasta tutkivan tuomion JÄLKEEN ##
Jeesus pois otti maailman synnin, niinkuin Raamattu sanoo, Golgatan ristillä. emmehän jaksaisikaan ja varsinkaan Herraa uskovaisina palvella. jos syyllisyys painaisi samanaikaisesti. Nimenomaan täällä maailmassa tarvitsemme iloista vapautettua mieltä - me vaelluksellamme todistamme muille, että Jeesus Kristus on Vapahtaja! Suostuvat vaivaan Kristuksen tähden, ei omien syntien taakkaa.
Ne jotka eivät viime hetkilläänkään välitä tulla taivaallisen Isän yhteyteen uskon kautta Kristukseen, niiden pöahat teot ja hyvää tekemättömyys tulee heidän päällensä iankaikkisuuden puolella, NIINKUIN RAAMATTU VALISTAA mm. tässä, Luuk. 16:25 :
Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa.
Antti
- pyyhitään, pyyhitään
RAAMATTU: Meidän syntimme pyyhitään pois kun me kadumme
” Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi kuin pilven, sinun syntisi kuin pilviverhon. Palaa minun luokseni, minä olen lunastanut sinut vapaaksi.” Jes. 44:22
” Katukaa siis syntejänne, jotta ne pyyhittäisiin pois, kääntykää, jotta Herra antaisi tulla virvoituksen ajan ja lähettäisi Jeesuksen…” Apt.3:19,20
”… hänen Poikansa veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.” 1.Joh. 1:7
kyllä kyllä, näin se on...
Mutta vaellus on ehdollistettu.
Tänään kun kuuntelee TV7 .ssa tämän ajan uskovien vallusta, kuinka ehdollistetaan Jumalalle sitä, mikä minun mielestäni on oikein, niin sitä pitäisi Jumala kuunnella.
Café Raamattu: Mitä on pyhä evankeliumi?
04.04.2013 17:30 - 18:00 Taivas TV7
Leif Nummelan toimittama keskusteluohjelma, jossa paneudutaan ajankohtaisiin teemoihin juurevasti kristityn näkökulmasta. Ohjelman kesto: 30min
Tuo ohjelma välitti paljon asiaa, eli uskovilla on vaelluksesta mielettömiä kuvitelmia.
Ei syntien pyyhkiminen oikeuta aivan kuinka vain vaellukseen.
Siinäpä sitten mitataan vaikka Elleniä, kuinkahan Tutkiva_huomio on elämäsi, että kärsiikö veljiesi ja sisariasi mittailla. Hyvähän on mitata, mutta sydänasenne, miksi, niin siinä voi potkia ukkoparpaita kiviin.- pyh!
Väärin. Tutkivalla tuomiolla suoritetaan ihmisen moraalinen puhdistaminen, kuten suurena sovituspäivänä 3. Moos. 16. niille ihmisille, jotka olivat jo saaneet syntinsä anteeksi 3. Moos. 4. luvussa.
- väärin, varmaankin ?
pyh! kirjoitti:
Väärin. Tutkivalla tuomiolla suoritetaan ihmisen moraalinen puhdistaminen, kuten suurena sovituspäivänä 3. Moos. 16. niille ihmisille, jotka olivat jo saaneet syntinsä anteeksi 3. Moos. 4. luvussa.
No, tähän en pysty vastaamaan, koska esittämäsi asia on minulle tuossa vieras.
Mielestäni meidän kuuluu vaeltaa Jumalan valtakunnan tapojen mukaan Pyhän Hengen voimassa jo nyt tässä ajassa. Ts. Jumala on ainut realiteetti, rakkaus, totuus ja elämä. so. ylin auktoriteetti, tapaohjeemme, linjamme, uskossamme, sekä taistelustrategiamme, jossa kunnian annamme Hänelle. Ja kun katseemme on kohdistunut Häneen, hän tekee sen moraalisen jatkuvan puhdistamisen Pyhän Henkensä kautta. So. Hengen työ meissä ja tähän meidät on kutsuttu vaelluksessa.
Mutta jokainen on päivänlapsia armoalttarilla. Vasta muutossa täydellisyyteen vajavuus lakkaa. En tiedä, enkä tunne esittämääsi näköalaa siirrettynä tähänpäivään. Jospa se joskus pulpahtaa tiedoksi, kunhan osaan sen onkia.
Jeesus on sovittajana vanhurskauttaja, itselleni on annettu ohje, jossa sanotaan, että kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpavelusta; sillä niiden tähden tulee Jumalan viha.
tämä esimerkkinä. Mutta kuten Israel läksi Egyptistä, niin ensin uhrattiin lammas ja verellä siveltiin pihtipielet. Siitä lähti vaellus kohti luvattua maata. Napina ja taaksekatsominen ei ollut Jumalan mieleen, sekä epäusko- kun piti vallata Kanaanin maa. Napisijat jäi matkalle. Näin se on kait nytkin. Veriuhri ja vaellus.
Uskossa perille. Herra pelastaa. Matkalla puhutaan rakkaudesta, kuinka se toteutuu ja onko siinä se moraalinen puhdistaminen? - tutkiva parannus
väärin, varmaankin ? kirjoitti:
No, tähän en pysty vastaamaan, koska esittämäsi asia on minulle tuossa vieras.
Mielestäni meidän kuuluu vaeltaa Jumalan valtakunnan tapojen mukaan Pyhän Hengen voimassa jo nyt tässä ajassa. Ts. Jumala on ainut realiteetti, rakkaus, totuus ja elämä. so. ylin auktoriteetti, tapaohjeemme, linjamme, uskossamme, sekä taistelustrategiamme, jossa kunnian annamme Hänelle. Ja kun katseemme on kohdistunut Häneen, hän tekee sen moraalisen jatkuvan puhdistamisen Pyhän Henkensä kautta. So. Hengen työ meissä ja tähän meidät on kutsuttu vaelluksessa.
Mutta jokainen on päivänlapsia armoalttarilla. Vasta muutossa täydellisyyteen vajavuus lakkaa. En tiedä, enkä tunne esittämääsi näköalaa siirrettynä tähänpäivään. Jospa se joskus pulpahtaa tiedoksi, kunhan osaan sen onkia.
Jeesus on sovittajana vanhurskauttaja, itselleni on annettu ohje, jossa sanotaan, että kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpavelusta; sillä niiden tähden tulee Jumalan viha.
tämä esimerkkinä. Mutta kuten Israel läksi Egyptistä, niin ensin uhrattiin lammas ja verellä siveltiin pihtipielet. Siitä lähti vaellus kohti luvattua maata. Napina ja taaksekatsominen ei ollut Jumalan mieleen, sekä epäusko- kun piti vallata Kanaanin maa. Napisijat jäi matkalle. Näin se on kait nytkin. Veriuhri ja vaellus.
Uskossa perille. Herra pelastaa. Matkalla puhutaan rakkaudesta, kuinka se toteutuu ja onko siinä se moraalinen puhdistaminen?Näin sanoo Raamattu:
Malakia 4:
1 Katso, se päivä tulee liekehtivänä kuin tulinen uuni. Kaikki röyhkeät ja pahantekijät ovat silloin oljenkorsia. Se päivä tulee ja sytyttää ne liekkiin -- sanoo Herra Sebaot -- eikä niistä jää jäljelle juurta eikä vartta.
2 Mutta teille, jotka pelkäätte minun nimeäni, on nouseva pelastuksen aurinko, ja te PARANNUTTE sen siipien alla. Te astutte ulos, hypitte riemusta kuin vasikat laitumella.
Taitaa 'pyh' olla lähinnä sitä mitä Raamattu sanoo asiasta.
- täydellistähän se
RAAMATTU: Sovitus oli täydellinen ristillä
Jeesus sanoi: ” Se on täytetty. ” Joh. 19:30
” Kristus sitä vastoin on uhrannut yhden ainoan syntiuhrin ja asettunut pysyvästi istuimelleen Jumalan oikealle puolelle. Hän odottaa siellä, kunnes hänen vihollisensa pannaan korokkeeksi hänen jalkojensa alle, sillä hän on jo yhdellä ainoalla uhrilla tehnyt pysyvästi täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.” Heb. 10:12-14
Raamattu opettaa, että Kristuksen sovitus ristillä on tehnyt täydellisiksi ( mennyt aikamuoto ) Hänen lapsensa. Kristittyjä ei tehdä täydellisiksi Tutkivan Tuomion ajanjakson aikana. Jos me olemme ”Kristuksessa ”, niin silloin meidät tehtiin täydellisiksi 2 000 vuotta sitten, Kristuksen täydellisen uhrin kautta, Golgatalla.
” Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa. Rom. 8:1
” Kun hän nyt on vuodattamalla verensä tehnyt meidät vanhurskaiksi, hän vielä paljon varmemmin pelastaa meidät tulevalta vihalta.” Rom. 5:9
Näitä tekstejä on hyvä lueskella ja ajatella, että me ollaan matkalla.
Työ on täydellisesti sovitettu ja Pyhä Henki on voimaksi annettu.
Eli ei pidä sotkea asioita. Olemme päivän lapsia, itsekukin.
Mutta kuinka montakertaa saa kuunnella, että ihminen lankeaa.
Lankeaa armosta, haluaa lähteä pois, kuten monet opetuslapset Jeesuksen aikana.
Itse en vedä hernettä nokkaan, kun tullaan esittelemään, kuinka tuo ja tuo on harhassa ja aivan väärässä.
On osattava katsella asioita hieman suuremmin sydämin ja tajuttava, mikä siellä takana löytyy, sekä niin, että tietommekin voi olla vajavaista.
Jos itse ei pysty täydelliseen selitykseen, niin voiko toinen.
ja voi olla, että toinen on ymmärtänyt asiaa enemmän ja toinen ei pääse mukaan ollenkaan.
Siinäpä sitä kristillistä rakkautta on opiskeltavana.
Kun katsoo oikealle, on vajavuutta, kun katsoo vasemmalle on sitä vajavuutta, kun katsoo ihmistä ylös, on vajavuutta, tahi alas.
Miten sitä mittaa, siten mitataan...- pyh!
Anteeksi nyt vain, mutta se on kylläkin sovitusUHRI, joka on täydellinen ristillä. Se ei kumoa viimeistä tuomiota mihinkään.
- uhri, kyllä.
pyh! kirjoitti:
Anteeksi nyt vain, mutta se on kylläkin sovitusUHRI, joka on täydellinen ristillä. Se ei kumoa viimeistä tuomiota mihinkään.
Eihän se poista, mutta se on vapauttava tuomio, koska teokomme ei pelasta, vaan armo ja armon alla vaellus tuo autuuden.
- pyh!
uhri, kyllä. kirjoitti:
Eihän se poista, mutta se on vapauttava tuomio, koska teokomme ei pelasta, vaan armo ja armon alla vaellus tuo autuuden.
No tuo on totta.
- niin miksi*?
Niin, oliko sinulla Tutkiva_huomio jotain sydämellä?
- Hutkiva_tuomio
Tämä foorumihan on oiva paikka adventistien väärien opetusten ruotimiseen.
- pyh!
Paitsi, että sellaisia ei ole muuta kuin teidän mielikuvituksissanne.
- pyh!
Ei tuo.
- pyh!
Kytin sivut on tyypillistä entisen adventistin soopaa, jotka ei kerro mitään totuutta sen enempää adventismista kuin Ellen Whitestakaan.
Dirk Anderson on tunnettu adventtikirkon vihaaja, joka pyörittää ties kuinka montaa vihanlietsontasivua netissä. - ei selvinnyt
Tutkiva_huomio,
Hyvin puutteellisesti oli kyti kirjoittanut.- pyh!
Oikeammin kääntänyt, koska teksti ei edes ole kytin.
- Siinä hyvä syy
Kyti tuli uskoon. Siksi hän erosi adventtikirkosta.
- pyh!
Väärin. Hän ryhtyi luopioksi.
Tällainen Kyti/Gil/Anderson teksti, jossa yksi henkilö itse kysyy ja itse vastaa on vähän sama kuin pelaisi shakkia itsensä kanssa ja julistaisi sitten pelin päättyessä itsensä voittajaksi.
En kylläkään aio vieläkään ryhtyä EGW apologeetiksi, mutta pari havaintoa:
Ensinnäkin Kyti/Gil/Anderson valitsevat tekstissään vastapooliksi Ellen Whiten eivät adventtikirkkoa. Mutta EGWtä lainataan valikoiden ja, kun joku on kirjoittanut paljon, aina löytyy joku kappale, jonka tekstiyhteyden tai kirjoitustilanteen voi jättää huomiotta ja julitaa vaikkapa EGWn opettavan, ettei ristin sovitus ole täydellinen.
Tämä jättää huomiotta kaksi asiaa. Sen, että EGWltä löytyy toisia tekstejä, joissa hän sanoo ristin riittävän ja tarjoavan lopullisen ja täydellisen sovituksen. Toinen asia, jonka tämä kun itse kysyy ja itse vastaa (vaikka käyttääkin toisen tekstiä) vääristää on se, että kirkkona Adventtikirkko on valinnut sen kannan, että ristin sovitus riittää. Adventtikirkon opinkohta 9 sanoo:
"Kristuksen elämä, hänen kärsimyksensä, kuolemansa ja ylösnousemuksensa on Jumalan järjestämä ainoa keino ihmisen synnin sovittamiseksi, jotta ne, jotka uskon kautta ottavat vastaan tämän sovituksen, saisivat iankaikkisen elämän... Tämä täydellinen sovitus vahvistaa todeksi Jumalan lain vanhurskauden ja hänen luonteensa laupeuden, sillä se sekä tuomitsee meidän syntimme että hankkii meille anteeksiantamuksen.
"..Kristuksen kuolema on sijaiskuolema ja hyvityskuolema, ...sovittaa ja muuttaa ihmisen. Kristuksen ylösnousemus julistaa Jumalan voittoa turmiovalloista, ja niille, jotka ottavat vastaan sovituksen, se varmistaa heidän lopullisen voittonsa synnistä ja kuolemasta. Se julistaa, että Jeesus Kristus on Herra..."
Näin se, mitä teksti sanoo ei enää vastaakaan kuin osin sitä, mitä EGW opettaa ja vääristää sen, mitä adventtikirkko opettaa.
Se, mitä vastaan Kyti/Gil/Anderson näyttävät erityisesti taistelevan on konservatiivinen, lakihenkinen, täydellisyyttä tavoitteleva viimeisen sukupolven adventismi, joka tyypillisesti voisi lainata juuri samoja Kytin/Gilin/Andersonin käyttämiä EGW tekstejä. Mutta minäkin (ja monet muut kirkon pastoreisteista) taistelen tuollaista adventismia vastaan, mutta joudun toteamaan, että se onneksi on miltei sukupuuttoon kuollut ainakin Suomessa.
KaiKai_A muistuttaa Adventtikirkon opettavan täyttynyttä sovitusta mm. näin:
## Adventtikirkko on valinnut sen kannan, että ristin sovitus riittää. Adventtikirkon opinkohta 9 sanoo:
"Kristuksen elämä, hänen kärsimyksensä, kuolemansa ja ylösnousemuksensa on Jumalan järjestämä ainoa keino ihmisen synnin sovittamiseksi, jotta ne, jotka uskon kautta ottavat vastaan tämän sovituksen, saisivat iankaikkisen elämän... Tämä täydellinen sovitus vahvistaa todeksi Jumalan lain vanhurskauden ja hänen luonteensa laupeuden, sillä se sekä tuomitsee meidän syntimme että hankkii meille anteeksiantamuksen. ##
Asia tulee siinä selväksi. Adventtikirkko ei puhuessaan tutkivasta tuomiosta tai jonkinlaisesta sovituksen toisesta vaiheesta - ei tarkoita sitä, etteikö Jeesuksen työ ristillä ja siihen uskominen riittäisi pelastumiseksi. Tämän keskusteluketjun aihe on "tutkiva tuomio". Minä sivuuttaisin riitelyn siitä toteamalla vain, että varmasti taivaan väellä on oikeus tarkata, kelle armo on kelvannut, kelle ei. Armostahan se pelastus on.
Kun siis ihminen tulee uskovaiseksi ja vaikkapa adventistiksi, hän panee toivonsa siihen, että Kristus on hänet täydellisesti lunastanut. Ellen G Whiten Suuri Taistelu -teoksesta näemme, että adventismissa ymmärretään uskovan heikkous ja siksi kehoetaan yhdistymään Kristuksen täydellisyyteen elämän taistoissa:
## Tässä elämässä meidän on erotettava itsemme synnistä uskon kautta Kristuksen sovitusvereen. Kallis vapahtajamme kehottaa meitä liittymään häneen, yhdistämään heikkoutemme hänen voimaansa, tietämättömyytemme hänen viisauteensa ja arvottomuutemme hänen asnsioihinsa. # (S. 604 paikkeilla vanhoissa painoksissa. Pokkarissa, en muista s. 300 paikkeillako).
Kai_A, Kyti - ja minä myös - vastustamme, sanotaan nyt vaikka että "60-luvun adventismia", tällaista:
## Se, mitä vastaan Kyti/Gil/Anderson näyttävät erityisesti taistelevan on konservatiivinen, lakihenkinen, täydellisyyttä tavoitteleva viimeisen sukupolven adventismi, joka tyypillisesti voisi lainata juuri samoja Kytin/Gilin/Andersonin käyttämiä EGW tekstejä. Mutta minäkin (ja monet muut kirkon pastoreisteista) taistelen tuollaista adventismia vastaan, mutta joudun toteamaan, että se onneksi on miltei sukupuuttoon kuollut ainakin Suomessa. Kai ##
Antti
- -,.,-,.,-,.,-,.,-,.,
"Kristuksen elämä, hänen kärsimyksensä, kuolemansa ja ylösnousemuksensa on Jumalan järjestämä ainoa keino ihmisen synnin sovittamiseksi, jotta ne, jotka uskon kautta ottavat vastaan tämän sovituksen, saisivat iankaikkisen elämän... Tämä täydellinen sovitus vahvistaa todeksi Jumalan lain vanhurskauden ja hänen luonteensa laupeuden, sillä se sekä tuomitsee meidän syntimme että hankkii meille anteeksiantamuksen.
"..Kristuksen kuolema on sijaiskuolema ja hyvityskuolema, ...sovittaa ja muuttaa ihmisen. Kristuksen ylösnousemus julistaa Jumalan voittoa turmiovalloista, ja niille, jotka ottavat vastaan sovituksen, se varmistaa heidän lopullisen voittonsa synnistä ja kuolemasta. Se julistaa, että Jeesus Kristus on Herra..."
Näin se, mitä teksti sanoo ei enää vastaakaan kuin osin sitä, mitä EGW opettaa ja vääristää sen, mitä adventtikirkko opettaa
------------------------------------------------------
Eli tämä on se sanoma jota vapaat suunnat,ja lut-kirkon herätys-liikkeet ovat alusta alkaen julistaneet. Ihminen vanhurskautetaan uskon kautta.Piste.
Adventistien pitäisi julkisesti hylätä White koska Ellen Whitea siteeraa moni adventisti. Nyt adventistit hoippuvat kaksilla rattailla,jotka vetävät eri suuntiin.
Ei riitä että sanotaan kyllä White ja adventistit joissain on samaa mieltä. Se miten ihminen vanhurskautetaan on tärkein asia,ja sen asian alussa mainitsemani kristilliset yhteisöt hallitsevat paremmin.
Mielestäni adv. virallisessa opetuksessa opetetaan,että Whiten todistus-ketju on virheetön jotenkin siihen suuntaan en ole jaksanut tarkistaa.- pyh!
Höpönlöpön.
White opettaa ihan oikein vanhurskautuksesta ja samalla tavalla kuin Luther. Lukisit edes mitä White kirjoittaa. Adventtikirkon virallinen opinkohta on ihan oikeassa ja samaa sanoi EGW. - !!€%&/()=!!!
Olet aika typerys, kun väität tietäväsi adventtikirkkoa paremmin mitä adventtikirkko opettaa. tai mitä EGW opetti. Et todellakaan tiedä.
- Totuus esiin
Miksi minä hylkäisin Ellen Whiten? Siksi, että te täällä häntä parjaatte, vai? Minä olen lukenut kaikki hänen kirjansa, jotka on suomennettu. Ne ovat hyvin Kristus-keskeisiä kirjoja ja
juuri siksi, että olen ne lukenut, olen tietoinen siitä, että en omin voimin voi olla osallinen taivaan ihanuudesta.
Luettuani noita kirjoja, totean, että yhä enemmän tarvitsen Vapahtajaa, Opastajaa, Puolustajaa, Jeesusta rinnalleni. Mihin? Juuri tuomion hetkelle, sillä minä raukka olen syntinen, kuten koko ihmiskunta yleensäkin. Olemme kaikki pois poikenneet Jumalan tieltä, vaikka luulemme vaeltavamme sitä rinta rottingilla. Kuitenkaan emme ilman Jeesusta pääse perille.
Tämän tosiasian kertoo sekä Raamattu että Ellen White. Kiitos näistä molemmista Jumalalle. Oli siunattu asia, että hän valitsi "heikoista hiekoimman" kertomaan meille, mitä lopun aikana tapahtuu. Me tunnemme nyt Raamatun totuuden paljon yksiselitteisemmin, kuin ilman noita "pienempiä valoja", jotka johtavat meitä paljon paremmin ymmärtämään suurempaa valoa eli Raamattua ja sen totuuksia.
Kiitos Herralle, olemme todella siunattu kansa, joka kulkee kohti taivaista kotia.... ja ymmärräys lisääntyy hetki hetkeltä. - Lohtuellen
Totuus esiin kirjoitti:
Miksi minä hylkäisin Ellen Whiten? Siksi, että te täällä häntä parjaatte, vai? Minä olen lukenut kaikki hänen kirjansa, jotka on suomennettu. Ne ovat hyvin Kristus-keskeisiä kirjoja ja
juuri siksi, että olen ne lukenut, olen tietoinen siitä, että en omin voimin voi olla osallinen taivaan ihanuudesta.
Luettuani noita kirjoja, totean, että yhä enemmän tarvitsen Vapahtajaa, Opastajaa, Puolustajaa, Jeesusta rinnalleni. Mihin? Juuri tuomion hetkelle, sillä minä raukka olen syntinen, kuten koko ihmiskunta yleensäkin. Olemme kaikki pois poikenneet Jumalan tieltä, vaikka luulemme vaeltavamme sitä rinta rottingilla. Kuitenkaan emme ilman Jeesusta pääse perille.
Tämän tosiasian kertoo sekä Raamattu että Ellen White. Kiitos näistä molemmista Jumalalle. Oli siunattu asia, että hän valitsi "heikoista hiekoimman" kertomaan meille, mitä lopun aikana tapahtuu. Me tunnemme nyt Raamatun totuuden paljon yksiselitteisemmin, kuin ilman noita "pienempiä valoja", jotka johtavat meitä paljon paremmin ymmärtämään suurempaa valoa eli Raamattua ja sen totuuksia.
Kiitos Herralle, olemme todella siunattu kansa, joka kulkee kohti taivaista kotia.... ja ymmärräys lisääntyy hetki hetkeltä.Varsin lohdullista ja rohkaisevaa tekstiä Elleniltä:
"Kun Jeesus jättää pyhäkön, pimeys peittää maan asukkaat. Tuona kauheana aikana vanhurskaiden täytyy elää pyhän Jumalan kasvojen edessä ilman Välittäjää...Ne, jotka eivät ennen ahdistuksen aikaa valmistaudu Jumalan päivää varten, eivät voi tehdä sitä tuona aikana eivätkä myöhemminkään. Kaikkien sellaisten tila on toivoton...Pian on yllämme 'ahdistuksen aika', jonka kaltaista ei ole ollut...Tuon koetuksen aikana täytyy jokaisen sielun seistä yksinään Jumalan edessä." E.G.White, Suuri taistelu (ss. 597 - 604). Lohtuellen kirjoitti:
Varsin lohdullista ja rohkaisevaa tekstiä Elleniltä:
"Kun Jeesus jättää pyhäkön, pimeys peittää maan asukkaat. Tuona kauheana aikana vanhurskaiden täytyy elää pyhän Jumalan kasvojen edessä ilman Välittäjää...Ne, jotka eivät ennen ahdistuksen aikaa valmistaudu Jumalan päivää varten, eivät voi tehdä sitä tuona aikana eivätkä myöhemminkään. Kaikkien sellaisten tila on toivoton...Pian on yllämme 'ahdistuksen aika', jonka kaltaista ei ole ollut...Tuon koetuksen aikana täytyy jokaisen sielun seistä yksinään Jumalan edessä." E.G.White, Suuri taistelu (ss. 597 - 604)."" Oli siunattu asia, että hän valitsi "heikoista hiekoimman" kertomaan meille, mitä lopun aikana tapahtuu. ##
Moni muukin muukin tuntematon kirjoittelija kenties sanoisi noin. Itse suhtaudun EGW:n tulkintoihin varauksella mm. siksi, ettei hän nähnyt lainkaan Israelin uutta tulemista v. 1948, vaikka V.T. profeetat kaikki ennustavat siitä.
Joku irvileuka siteeraa EGW:n Suurta Taistelua:
"" vanhurskaiden täytyy elää pyhän Jumalan kasvojen edessä ilman Välittäjää - - tila on toivoton - - Pian on yllämme 'ahdistuksen aika', jonka kaltaista ei ole ollut...Tuon koetuksen aikana täytyy jokaisen sielun seistä yksinään Jumalan edessä." E.G.White, Suuri Taistelu (ss. 597 - 604) ""
Mutta eihän vanhurskas ole vanhurskas ilman Välittäjää, joten tuo ainakin on väärä tulkinta EGW:ltä. Ja eikös Herramme erityisesti ahdistuksessa kuin ahdistuksessa tahdo olla turvanamme, läsnä? Vanhurskasten tilannehan ei koskaan ole toivoton! Vaikka seurakunta ja Pyhä henki on kutsuttu Ylös kirkkauteen, tänne jääneet ns. tyhmät neitsyet voivat pelastua marttyyrikuoleman kautta, kun kieltäytyvät Kristukse ntähden pedonmerkistä.
Siinä s. 604 todetaan "koetuksen" aika, mutta eihän se mikään koetus olisi, jos ei olisi toivoakaan selvitä koetuksesta! Irvailuun en kuitenkaan yhdy, sillä samalla sivulla 604 EGW tarjoaa toivoakin - ottakaamme tästä kiinni jo nyt, eikä vasta ahdistuksissa:
"" Tässä elämässä meidän on erotettava itsemme synnistä uskon kautta Kristuksen sovitusvereen. Kallis Vapahtajamme kehottaa meitä liittymmään häneen, yhdistämään heikkoutemme hänen voimaansa, tietämättömyytemme hänen viisauteensa ja arvottomuutemme hänen ansioihinsa. ""
PS. Kun EGW toteaa, että "pian on yllämme", hän ilmeisesti uskookin, että se on jo hänen eläessään. Siispä tarkoitanee, että jokainen uskova joutuu jonkin aikaa olemaan ilman Välittäjää. Pyhäkköoppi tietenkin taustana, sillä EGW tulkitsee, että Kristus hetkeksi "Jeesus jättää pyhäkön, pimeys peittää maan asukkaat".
Minä sitävastoin uskon, että Kristus istuu valtaistuimella puolustajanamme ja esirukoilijanamme herkeämättä, kunnes seurakunta ylös vedetään.
Jossain vanhentuneessa egw-opissa vihjataan, että siksi ei saa lihaa syödä,
kun tuona pimeyden hetkenä eivät lihansyöjät kestä. Ts. tottelematon ei kestä. Mutta - faktaahan on se, ettei kukaan niin lakia noudata, että se ansioksi voitaisiin lukea tuomiopäivänä, ei edes plussaksi. Plussaa on se, että ymmärtää olevansa täysin mätä itsessään.
AnttiNimimerkki -,.,-,.,-,.,-,.,-,., kirjoitti:
## Mielestäni adv. virallisessa opetuksessa opetetaan,että Whiten todistus-ketju on virheetön jotenkin siihen suuntaan en ole jaksanut tarkistaa. ##
EGW itse kylläkin toteaa, että hänen todistustensa ketjussa ei ole erehdyksiä, mutta Suomen Adventtikirkko toteaa 18. opinkohdassa sovinnaisemmin:
18. Profetian lahja
Yksi Pyhän Hengen lahjoista on profetian lahja. Tämä lahja kuuluu jäännösseurakunnan tuntomerkkeihin, ja se ilmeni Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli Herran sanansaattaja, jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä ja tarjoavat seurakunnalle lohdutusta, ohjausta, opetusta ja ojennusta. Ne myös ilmaisevat selvästi, että Raamattu on se normi, jolla kaikki opetukset ja kokemukset on koeteltava. (Joel 2:28,29; Ap.t. 2:14-21; Hepr. 1:1-3; Ilm. 12: 17; 19:10.) http://www.adventist.fi/oppi-srk
17. opinkpl:ssa adventismi tunnustaa muutkin uskvoat:
" Jumala lahjoittaa seurakuntansa kaikille jäsenille kaikkina aikoina hengellisiä lahjoja, joita jokaisen jäsenen tulee käyttää rakastavassa palvelutyössä seurakunnan ja ihmiskunnan yhteiseksi hyödyksi. "
Kpl:ssa muistutetaan Room. 12. ja 1.Kor. 12. luvuissa esitellyistä armolahjoista.
Antti- Ei mukaellen
AnttiVKantola kirjoitti:
"" Oli siunattu asia, että hän valitsi "heikoista hiekoimman" kertomaan meille, mitä lopun aikana tapahtuu. ##
Moni muukin muukin tuntematon kirjoittelija kenties sanoisi noin. Itse suhtaudun EGW:n tulkintoihin varauksella mm. siksi, ettei hän nähnyt lainkaan Israelin uutta tulemista v. 1948, vaikka V.T. profeetat kaikki ennustavat siitä.
Joku irvileuka siteeraa EGW:n Suurta Taistelua:
"" vanhurskaiden täytyy elää pyhän Jumalan kasvojen edessä ilman Välittäjää - - tila on toivoton - - Pian on yllämme 'ahdistuksen aika', jonka kaltaista ei ole ollut...Tuon koetuksen aikana täytyy jokaisen sielun seistä yksinään Jumalan edessä." E.G.White, Suuri Taistelu (ss. 597 - 604) ""
Mutta eihän vanhurskas ole vanhurskas ilman Välittäjää, joten tuo ainakin on väärä tulkinta EGW:ltä. Ja eikös Herramme erityisesti ahdistuksessa kuin ahdistuksessa tahdo olla turvanamme, läsnä? Vanhurskasten tilannehan ei koskaan ole toivoton! Vaikka seurakunta ja Pyhä henki on kutsuttu Ylös kirkkauteen, tänne jääneet ns. tyhmät neitsyet voivat pelastua marttyyrikuoleman kautta, kun kieltäytyvät Kristukse ntähden pedonmerkistä.
Siinä s. 604 todetaan "koetuksen" aika, mutta eihän se mikään koetus olisi, jos ei olisi toivoakaan selvitä koetuksesta! Irvailuun en kuitenkaan yhdy, sillä samalla sivulla 604 EGW tarjoaa toivoakin - ottakaamme tästä kiinni jo nyt, eikä vasta ahdistuksissa:
"" Tässä elämässä meidän on erotettava itsemme synnistä uskon kautta Kristuksen sovitusvereen. Kallis Vapahtajamme kehottaa meitä liittymmään häneen, yhdistämään heikkoutemme hänen voimaansa, tietämättömyytemme hänen viisauteensa ja arvottomuutemme hänen ansioihinsa. ""
PS. Kun EGW toteaa, että "pian on yllämme", hän ilmeisesti uskookin, että se on jo hänen eläessään. Siispä tarkoitanee, että jokainen uskova joutuu jonkin aikaa olemaan ilman Välittäjää. Pyhäkköoppi tietenkin taustana, sillä EGW tulkitsee, että Kristus hetkeksi "Jeesus jättää pyhäkön, pimeys peittää maan asukkaat".
Minä sitävastoin uskon, että Kristus istuu valtaistuimella puolustajanamme ja esirukoilijanamme herkeämättä, kunnes seurakunta ylös vedetään.
Jossain vanhentuneessa egw-opissa vihjataan, että siksi ei saa lihaa syödä,
kun tuona pimeyden hetkenä eivät lihansyöjät kestä. Ts. tottelematon ei kestä. Mutta - faktaahan on se, ettei kukaan niin lakia noudata, että se ansioksi voitaisiin lukea tuomiopäivänä, ei edes plussaksi. Plussaa on se, että ymmärtää olevansa täysin mätä itsessään.
AnttiEi taida olla tulkinta, vaan suora lainaus Ellenin kirjasta.
- Muka ellen
Ei mukaellen kirjoitti:
Ei taida olla tulkinta, vaan suora lainaus Ellenin kirjasta.
Tässähän se hirvittävin harha on:
"Tuona kauheana aikana vanhurskaiden täytyy elää pyhän Jumalan kasvojen edessä ilman Välittäjää."
Jokainen, hurskainkin ihminen palaisi poroksi Jumalan tulisilmien alla, mikäli hänen edessään jouduttaisiin seisomaan ilman Kristusta puolustajana.
- kiev-eki
Synnin yo on synkka ja pimeys lisaantyy. Jumalan tyomiehet puhaltakaa pasuunaan pian Herramme tulee!
Kyti on oikeassa ja mies paikallaan!- pyh!
Oikeassa missä? Ei ainakaan vastustaessaan Adventtikirkon oppia.
- Totuus esiin
Olen samaa mieltä, että Jumala tietää, kuka on hänen omansa. Ongelma on siinä, tietääkö jokainen ihminen, miksi joku hänen läheisensä on taivaassa ja joku toinen ei, vaikka olisi luullut. Nämä selvitetään perin pohjin.
Tämä ongelma poistuu, kun kaikki kirjat avataan, ja jokaisen teot tulevat tuomiolle. Vain me, joilla on usko Jeesukseen ja uskomme, että hän on tuomion hetkellä puolellamme, voimme selvitä tuomiosta ehjin nahoin. Meidän nimemme on elämän kirjassa. Tuomion kirjassa ovat ne, jotka ovat jotenkin elämässään kieltäneet Jumalan rakkauden tarjouksen.
Joka ei usko Jeesukseen, on tietenkin valinnut osansa. Sen me jo saatamme nähdä, mutta on monia tekopyhiä, mukahurskaita, ja piilosyntisiä, joiden luullaan elävän Jumalan mieleistä elämää, mutta Jumala, joka näkee kaiken, tietää, että he eivät ole kokosydämisesti hänen lapsiaan.
Silloin Jumalalla ei ole muuta mahdollisuutta kuin todeta, että he ovat tulossa omissa vaatteissaan taivaisiin juhliin. Heille ei kelvannut Jumalan antama Kristuksen vanhurskauden vaate, joka olisi ollut tarjolla. Siksi he ovat ulkona tai heidät heitetään pimeyteen...
Sitten on monia, jotka ovat näennäisesti ulkona, mutta ovat paljon jalompia kirstittyjä, kun me tai nuo ulkokullatut ovat, joten Jumalan mittapuu, joka mittaa sydämen hyvyyden, saattaa ottaa heidät pitoihinsa. He ovat kuin tuo publikaani, joka sanoo: Jumala, ole minulle syntiselle armollinen, vaikka ei siltä näytä.
Tuomio on pakollinen, että koko maailman ihmiset saavat nähdä, miksi tuo on perillä, ja tuo ei ole. Siksi Jumala näyttää kirjat, ettei kukaan enää luule häntä julmaksi tyranniksi, kuten hänestä nyt aivan liian usein väitetään.Näitä ovat esim. iankaikkinen helvettikäsite, miksi Jumala ei tee mitään? -kysymykset yms. missä Jumala laitetaan kaikkeen pahaan syylliseksi. Hän haluaa jokaisen tietävän, että hän on rakkaus, ja rakkaus ei edes tuomitse ketään virheellisesti.
Kun Jeesus tulee kirkkaudessaan ja kunniassaan, jokaisen asia on tutkittu, joten se on fakta, joka tuodaan silloin esiin. Silloin pyhät muutetaan, vanhurskaat kuolleet herätetään ja heidät temmataan yläilmoihin Jeesuksen kanssa. He saavat aina olla Herran kanssa!
Jumalattomat kuolleet jäävät tänne kuolleina, ja ne kuolleet, jotka ennemmin olivat kuolleet jumalattomina, jäävät hautoihinsa. Vasta uuden Jerusalemin laskeutuessa on toinen ylösnousemus, vääräin, jossa nämä kaikkien aikojen jumalattomat heräävät. Se on heille lopullinen kuoleman paikka, koska he eivät vieläkään halua hyväksyä Jeesusta Herrakseen, vaan hyökkäävät tuon kaupungin kimppuun paholaisen johdolla. Silloin tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämäkin on fakta, joten usko tai älä, näin se menee.
Olisi parempi, ettei täällä valheita esitettäisi, vaan Raamatun totuutta. - Asiansivusta lukenut
Asiansivusta.
Kyti asuu Imatralla, jossa Marko Lind on Jumalan seurakunnan päähenkilö. Ovatko yhteistyössä? Riitojen repimän seurakunnan reunalla käynyt Marko Lind on putoamisen vältettyään löytänyt kokonaan uuden elämän ja rakentanut ympärilleen seurakunnan. Ei ole saanut mitään suurta ja merkittävää elämässään aikaiseksi? Marko Lind laatii suurisuuntaista suunnitelmaa perustaakseen seurakuntaryppään, joka uudistaisi adventismia. Se epäonnistui.- pyh!
No eihän se heppu mikään adventisti ollutkaan.
- adventistiin
Mikä se sitten on?
- ;:;:_;:_;:::__:;::_:
Tässä White sotkee asian joka on tarkoitettu Juutalaisille,eikä uuden-liiton seurakunnalla. Tässä vaiheessa seurakunta on jo temmattu taivaaseen.
Toinen virhe on kytkeä sapatti pelastus-kysymykseen. Harha-opin tunnus on juuri se että painotetaan yhtä tai kahta käskyä ohi muitten, uudestisyntymisen lisäksi. Tämä tekee adv-vanhurskauttamis-opin sekavaksi.
Katsotaanpa mitä sanoo adv.ilm.semin.vihko 10.
"Hämmästytkö kuullessesasi,että Jumalalla on erityinen tunnus,sinetti eli merkki jonka hän painaa omiinsa.
Hätkähdyttääkö sinua tieto että ellei henkilöllä ole tätä merkkiä Jeesuksen tullessa,hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan?
"Kauhistuttaako sinua ajatus,että useimmat ihmiset ovat täysin tietämättömiä tästä Jumalan merkistä,ja siten jättävät sen kokonaan huomioimatta"
Ihmetteletkö,kun äkkiä tajuat,että Jumala on hyvin pahoillaan siitä jos ihmiset väheksyvät hänen huolellisesti valitsemaansa merkkiä"
Oletko yllättynyt havaitessasi että yksi ilnestyskirjan päätarkoituksista on kertoa tästä Jumalan merkistä ja palauttaa se hänen kansalleen?
"Niin uskomattomalta kuin se ehkä kuulostaakin,kaikki edellä esitetyt viisi väitettä ovat tosia.
Jumala pitää merkkiään hyvin tärkeänä.
Mutta kun Jumala katselee kansaansa nykyaikana,hän voi valitettavasti vain puristaa päätään,ja sanoa surullisena "Merkki puuttuu" Tuskin on löydettävissä tärkeämpää aihetta tutkistelun kohteeksi.
Rukoile hartaasti,kun tutkit tätä ratkaisevan tärkeää aihetta"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017423
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?794964- 794839
- 1324248
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan93028- 522669
- 402561
- 482219
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102201Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211830