Kirkon piiristä kuulee joskus kummallista oppia lapsikasteen puolesta. He vetoavat Jeesuksen sanaan, että "sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta. " Miten tuo saadaan liittymään kasteeseen? Siinähän on opetus siunaamisesta. Kohta jatkuu:
"Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niin kuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle.
Ja Hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä." Markus 10:14-16. Siunasi heitä, ei kastanut. Kaste ja siunaaminen ovat kaksi eri asiaa.
Jeesus ei siis opettanut kastamaan lapsia, vaan SIUNAAMAAN heitä, kuten tuo Raamatun opetus selvästi kertoo. /
Kenelle kaste sitten kuuluu? Raamattu vastaa: " Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua." Apt. 2:41. Kaste kuuluu siis pelastussanoman vastaan ottaneille.
Kirkon piirissä kummallista vääristelyä
17
83
Vastaukset
- Kannattaa tutkia
No onpa outoa.
Vastaus kummalliseen käytäntöön selviää:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11392664 Kristitty=voideltu=kastettu=vanhurskautettu=pyhitetty
Kastamaton ihminen on perkeleen sikiö, vain ja ainoastaa verta ja lihaa.
Liha ja veri ei voi periä Jumalan Valtakuntaa.
Katsoppa Mooseksen kirjoista mitä Jumala MÄÄRÄSI käytettäväksi uhraamisen yhteydessä.
Ja, mitä Jumala SANOI tapahtuvan jos ilman "sitä" lähestyi alttaria, jossa lunastus/sovitus tapahtui, tai jos täytyi mennä Telttamajaan, niin mitä silloinkin Jumala MÄÄRÄSI käytettäväksi.
Eikä edes nämä kuuluisat "pikkulapset" olisivat päässeet alttarille tai Telttamajaan ilman "sitä".
Mooseksen kirjat puhuvat kapinoivista israelilaisista jotka HUKKUIVAT erämäähan.
Kuinka erämäähan voi hukkua ? Eihän siellä ole edes "sitä" .........mihin siis hukkua.....Hukkua tottelemattomuuteen,synin seuraukseen voi hukkua,siksi sanoin teille, että te kuolette synteihinne. Ellette usko, että minä olen se joka olen,* te kuolette synteihinne. Joh 8:24
Kapina oli se vuoksi, se sukupolvi joka lähti egytpistä,ei pääsyt luvattuun maahan.
Sama tottelemattomuus on tänäkin päivänä,eivät usko Jeesuksen sovitus työhön kuolevat synnin seurauksena eivätkä peri ijankaikkista elämää.
Tossa se on hyvin sanottu,,mie ihmetellen samaa..mitä tekemistä on lapsikasteella Raamattun kanssa,,yhtä vähän kuin kastekummi,,sitäkän ei mainitta Raamatussa.
Vauvakaste on hieno uskollinen suoritus,,mutta pelottavan harhaajohtaavaa,jos siitä tehdään pelastus Jumalan luo,,,ja silleen se on turha, kun vauva/lapse kelpaa Taivaaseen,,jos sattuu kuolemaan nuorenna( ja maailmaas kuolee paljon vauvoja joita ei ole kastettu,)- AOAOAOAOAOAOAO
Niinpä niin, näin todella kuolee koska synnin palkka on kuolema. Lapset eivät kuolisi jos olisivat synnittömiä, mutta kun eivät ole.
Synnissä olen minä syntynyt, ja synnissä äitini on minut siitänyt. - erikoinen tapaus
AOAOAOAOAOAOAO kirjoitti:
Niinpä niin, näin todella kuolee koska synnin palkka on kuolema. Lapset eivät kuolisi jos olisivat synnittömiä, mutta kun eivät ole.
Synnissä olen minä syntynyt, ja synnissä äitini on minut siitänyt.Oh hoh?
Vai on äitisi sinut siittänyt?? Oliko äitisi biseksuaali?
Meilläpäin miehet siittävät! - AOAOAOAOAOAOAO
erikoinen tapaus kirjoitti:
Oh hoh?
Meilläpäin miehet siittävät!Huokaile sinä vain. Raamattu kertoo seuraavaa......
Ps.51:7
"Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt."
Job 14:4
"Syntyisikö saastaisesta puhdasta? Ei yhden yhtäkään."
Job 25:4-6
4 Kuinka siis ihminen olisi vanhurskas Jumalan edessä, ja kuinka vaimosta syntynyt olisi puhdas?
5 Katso, eipä kuukaan ole kirkas, eivät tähdetkään ole puhtaat hänen silmissänsä;
6 saati sitten ihminen, tuo mato, ja ihmislapsi, tuo toukka!"
1.Moos. 8:21
Ja Herra tunsi suloisen tuoksun ja sanoi sydämessänsä: "En minä koskaan enää kiroa maata ihmisen tähden; sillä ihmisen sydämen aivoitukset ovat pahat nuoruudesta saakka. Enkä minä koskaan enää tuhoa kaikkea, mikä elää, niinkuin nyt olen tehnyt. - erikoinen tapaus
AOAOAOAOAOAOAO kirjoitti:
Huokaile sinä vain. Raamattu kertoo seuraavaa......
Ps.51:7
"Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt."
Job 14:4
"Syntyisikö saastaisesta puhdasta? Ei yhden yhtäkään."
Job 25:4-6
4 Kuinka siis ihminen olisi vanhurskas Jumalan edessä, ja kuinka vaimosta syntynyt olisi puhdas?
5 Katso, eipä kuukaan ole kirkas, eivät tähdetkään ole puhtaat hänen silmissänsä;
6 saati sitten ihminen, tuo mato, ja ihmislapsi, tuo toukka!"
1.Moos. 8:21
Ja Herra tunsi suloisen tuoksun ja sanoi sydämessänsä: "En minä koskaan enää kiroa maata ihmisen tähden; sillä ihmisen sydämen aivoitukset ovat pahat nuoruudesta saakka. Enkä minä koskaan enää tuhoa kaikkea, mikä elää, niinkuin nyt olen tehnyt.Nimimerkii AOAOAO... taitaa olla Jobina kaltainen kärsimyksien keskellä vaikeroiva harhaanmennyt ihminen, kun turvautuu Jobin vaikerruksiin.
Jumala itse joutuu oikaisemaan Jobia ja sanoo:
Job 38:2
"Kuka olet sinä, joka taitamattomilla puheillasi pimennät minun aivoitukseni.."
Moosesikin ymmärsi, että vauvat ovat puhtaita ja siksi hän kirjoitti, että" ihmisen
sydämen aivoitukset ovat pahat (vasta) nuoruudesta saakka." erikoinen tapaus kirjoitti:
Oh hoh?
Meilläpäin miehet siittävät!On erikoinen mutta,synnin alaisena on kuitenkin jo kohdussa,totta se kuitenkin on.
Vaikka toiseksi luulin,vanhemmat ovat synnin alaisia kaikki tällä maapallolla,jota eivät ole tehneet parannusta,sitte ovat armahdettuja syntisiä jota siis pelastuvat jeesukse veren kautta,niinhänse sanan mukaan menee.
Siis armosta me olemme pelastetut,ette tekojen kautta eittei kukaan kerskaisi,siis pelastuksen eteen ei voi tehdä mitään omia tekoja,turhaa kun on jolle armo kelpaa niin hyväti elämä.
Silloin on kaksi kuolemaa ruumiilinen ja hengellinen kuolema,kun on hyljännuyt sanan mukaan olemme kuoleet synteihimme,se loppu tulos on ijankaikkinen kadotus(helvetti).
- Jeesuksen Nimeen!
Jeesus on ainoa Pelastaja. Kaste ei pelasta. Mutta kun Jeesus pelastaa antamalla ihmisen syntitilan anteeksi, pitää vanha ihminen haudata kasteen hautaan. Se on "uudestisyntyneen peso". Tiitus 3:3-5. Joh. 3:5. Apt. 22:16.
Esimekkinä on vastasyntynyt lapsi. Kun hän on syntynyt, on seuraava vaihe hänen pesemisensä. Näin on siis uudestisyntyneenkin kohdalla. Sitä tarkoittavat edelliset kasteeseen viittaavat "pesot". Ja mm. 1 Piet. 3:21 sekä Apt. 2:38.
Lue kaikki nämä Raamatun kohdat! Näin pääset omakohtaiseen ja Raamatun Sanaan perustuvaan varmuuteen asiasta:
Tarvitaan uskoon tuleminen ja sen jälkeinen upotuskaste vedessä. - tärkeä huomio
Jos on kastettu lapsena, ei uskoontulon jälkeen tule mennä turhalle veteenplumpsautukselle lahkosaarnaajien luo.
- hyvä näin
Tuo on totta, mutta raamatullinen uskovien upotuskaste on hyvä ottaa:
"Nouse, mitä viivyttelet. Anna kastaa ITSESI..."! Ap.T.22:16. - noudattakaa sanajärj
hyvä näin kirjoitti:
Tuo on totta, mutta raamatullinen uskovien upotuskaste on hyvä ottaa:
"Nouse, mitä viivyttelet. Anna kastaa ITSESI..."! Ap.T.22:16.Ei saa nousta, ennenkuin lopettaa viivyttelyn! Sinulla on tuossa ei-viivyttely ja nouseminen väärässä järjestyksessä. Synnit pitää pestä pois kasteen saamisen jälkeen. Syntien pois pesemisen jälkeen pitää huutaa avuksi Herran nimeä. Aikaisemmin sitä ei saa mennä tekemään.
- nousuvesi!!!
noudattakaa sanajärj kirjoitti:
Ei saa nousta, ennenkuin lopettaa viivyttelyn! Sinulla on tuossa ei-viivyttely ja nouseminen väärässä järjestyksessä. Synnit pitää pestä pois kasteen saamisen jälkeen. Syntien pois pesemisen jälkeen pitää huutaa avuksi Herran nimeä. Aikaisemmin sitä ei saa mennä tekemään.
Tuokin on totta!
Vauvahan ei osaa nuosta, joten häntä on turhaa kastaa!
Vai riittääkö se, jos kummit nousevat?
- Uskova mies
Tapasin äsken erään luterilaisen kirkon kanttorin, ja hänkin päivitteli kirkkonsa vauvakasteoppia, joka hänenkin mielestä tuudittaa ihmisiä syntiin. Tämä on sen opin suurin vaara, juuri tämä väärään rauhaan tuuditus. Ei Jumala sellaista oppia ihmiselle halua antaa joka näin vaikuttaa.
- Tottakin vielä on
PELASTUSTIE
1. Jeesus tuli Taivaan kirkkaudesta pimeään maailmaan!
2. Me saimme tulla pimeästä maailmasta Hänen Valkeuteensa.
3. Saimme hylätä syntielämämme.
4. Otimme upostukasteen vedessä Jeesuksen Nimeen.
Kiitos Jeesus, meidän Ainoa Pelastajamme - Sinusta on kysymys
Tässäpä kerrotaan sinusta.
http://p1.foorumi.info/ristinvalossa/viewtopic.php?t=3865
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t857084- 353781
- 443318
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402532- 2062259
- 412202
- 1222192
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292119Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241848- 401739