Lukiessani tänään Nooan arkista ja koko tapahtumaketjusta kysyin Herralta miksi Nooa muut arkissa olevat joutuivat myrskyyn ja he pelkäsivät ja rukoilivat Jumalaa säästämään heidän henkensä. Jumala kuuli heitä ja aallot tyyntyivät ja vesi alkoi laskea.
Se ei siis käynyt yksiin sen kanssa, että arkissa olevat kuvaisivat temmattavaa seurakuntaa. Pyysin Herraa selittämään tämän asian. Ja Herra selitti.
Tuota arkkiin nousemista ennen Nooa oli varoittanut 120v tulevasta tuomiosta ja kehoittanut ihmisiä kääntymään Jumalan puoleen ja hylkäämään jumalattoman menon.
Ne jotka olivat Herran omia kuolivat luonnollisen kuoleman mutta nuorempina kuin heidän aikanaan yleensä vanhuuteen kuoltiin. Herra siis otti ylös luokseen kaikki omansa ennen tuhon tuloa.
Myös nyt, niinkuin sanassa luvataan, tapahtuu niinkuin Nooan päivinä. Seurakunta, josta tulee Kristuksen morsian, temmataan yhdessä Kristuksessa nukkuneiden pyhien kanssa Herraa vastaan yläilmoihin. (elossa olevien kuolema on muuttuminen kirkastetuiksi) Silloin Jeesus ei tule maan päälle asti, eivätkä muut näe Häntä, kuin morsian ylhäällä pilvissä, josta matka jatkuu Isän kotiin vihkitilaisuuteen.
Nooa oli joukkoineen esikuva niistä, jotka säilyvät vihan ajan loppuun hengissä. Heistä tulee tuhatvuotisen valtakunnan ensimmäiset ihmiset. Aivan samoin kuin Nooan pojat vaimoineen alkoivat kansoittaa maata uudelleen.
Nooan arkki ei siis kuvaa vihan ajasta temmattavaa seurakuntaa, vaan vihan läpi hengissä säilyviä. En ole koskaan kuullut tällaista opetusta enkä ole myöskään lukenut tällaisesta mistään.
Mikä valtava ilo kun Pyhä Henki vastaa aina kun pyytää selitystä! Tämän vuoksi Pyhä Henki on meille välttämätön Opettaja!
Nooan arkki ei kuvaa seurakuntaa
24
217
Vastaukset
- filadelfi
Nooan arkki armonsanan julistuksessa kuvaa Kristusta joka pelastaa.
Eskatologisesti arkin lopunajassa olet oivaltanut oikein.
Ylösnousemusprosessin aloitti Kristus, jota seuraa vanhurskaiden ruumiin kirkastuminen;
Jes.26:19... Herätkää ja riumuitkaa, te jotka tomussa lepäätte,..ja maa tuo vainajat ilmoille (Dan.12:2).
20. Mene, kansani, kammioihisi ja sulje ovet jälkeesi, lymyä hetkinen kunnes viha on ohitse mennyt.
21. Sillä katso, Herra lähtee asuinsijastaan kostamaan maan asukkaille heidän pahat tekonsa, ja maa paljastaa verivelkansa eikä surmattujansa enää peitä.
Jes.57:1. Vanhurskas katoaa,..sillä vanhurskas otetaan pois pahuutta näkemästä (1Tess.4:13-18).
10 neitsyttä, joista viisaat ovat 144000, joilla on merkittävä Jumalan suunniteltu tehtävä, he ovat seurakunnan evankelioimisen aikana kuulleet ilosanoman. Seurakunnan tempauksen vaiheessa Googin sodan jälkeen on heistä kirjoitettu; Hes.39:22 Mutta Israelin heimo tulee tietämään, että minä, Herra, olen heidän Jumalansa siitä päivästä lähtien ja aina eteenpäin.
Se temmataan Jumalan tykö jo vihan ajan puolessa välissä Karitsan häihin Ilm.12, on taivaassa 14:4 niin sen täytyy olla sama, muuten se ei olisi vihanajan Israelin esikoisjoukko.
Luuk.12:35–40 häiden jälkeen tyhmät on Israel kansana ahdistuksen kautta pelastunut ja osallisena juhla-ateriaan maanpäällisen valtakunnan alun pidoissa; jolloin toteutuu vinipuun annin juonti uutena Matt.26:29, Jes.25:6-9.
Kansojen tuomio on tuhatvuotisen valtakunnan alussa;
Dan.7:8–11 Antikristuksen kukistumisen jälkeen oikeus istuu tuomiolle ja kirjat avataan ja valta annetaan Korkeimman pyhien kansalle.
Joel 3:1-7 Israelin kansan pelastumisen jälkeen kansat Joosafatin laaksoon, Jumala tuomitsee siellä 12 perusteena suhtautuminen Israeliin ja juutalaisiin.
Matt.25:31-46 Jeesuksen tullessa Öljymäelle, jossa vain yhden sukupolven elävät kansat kootaan tuomiolle, ratkaistaan ketkä jatkavat elämistä maanpäällä Kristuksen tuhatvuotisessa valtakunnassa.- ...
...
- kyselevä
Missä Raamatun jakeissa mainitaan tyhmien neitsyiden pääsevän sisälle taivasten valtakuntaan?
Ne, joilta ovet suljettiin ja joille sanottiin "En tunne teitä." ovat laittomuudentekijät, tyhmät neitsyet ja vääryydentekijät
(= muotojumaliset kristityt?). - kyselevä
kyselevä kirjoitti:
Missä Raamatun jakeissa mainitaan tyhmien neitsyiden pääsevän sisälle taivasten valtakuntaan?
Ne, joilta ovet suljettiin ja joille sanottiin "En tunne teitä." ovat laittomuudentekijät, tyhmät neitsyet ja vääryydentekijät
(= muotojumaliset kristityt?).Hups, unohtui Raamatun paikat. Matt.7:12-23; 25:1-12, Luuk.13:25-27, joissa mainitaan, keiltä ovet suljettiin ja keille sanottiin "En tunne teitä."
- filadelfi
kyselevä kirjoitti:
(= muotojumaliset kristityt?).Huomioi hääaterian ajankohta joka on 7 v. vihan/ahdistusajan lopussa (Ilm.19).
Viisaat pääsevät siihen, mutta kaikille kansoille ja tyhmille sekä kirkastetulle seurakunnalle pidettävä maanpäällinen juhla-ateria on Millenniumin alussa (Matt.26:29, Jes.25:6-9);
Tyhmille, suuren ahdistuksen kokevalle juutalaisosalle sana:
Luuk.12:35-38 "Olkoot kupeenne vyötettyinä ja lamppunne palamassa.
Olkaa niiden ihmisten kaltaisia, jotka odottavat herraansa, milloin hän palaa HÄISTÄ, jotta he heti avaisivat hänelle oven, kun hän tulee ja kolkuttaa.
Autuaita ovat ne palvelijat, jotka heidän herransa tullessa tapaa heidät valvomasta! Totisesti minä sanon teille: hän vyöttäytyy, asettaa heidät aterioimaan ja menee palvelemaan heitä.
Autuaita ovat ne palvelijat, jotka hän tapaa näin tekemästä, tulipa hän sitten toisella tai kolmannella yövartiolla!
Nivoutuu kirjeeseen Jeesuksen suusta oksentavalle Laodikean seurakunnalle;
Ilm.3:19-21. Kaikkia niitä, joita minä rakastan minä nuhtelen ja kuritan (juutalaiset valinnan kannalta rakastettuja isien tähden Room.11:28).
Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen sisälle hänen luokseen ja aterioin hänen kanssaan ja hän minun kanssani.
Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niin kuin minäkin olen voittanut ja istuutunut Isäni kanssa hänen valtaistuimelleen.
He kuuluvat kansojen tuomiolla lampaisiin.
Esittämäsi Raamatun paikat ovat osittain myös vuohille, mutta Luuk.13:25-27 ainoastaan vuohille. - 1234567...
filadelfi kirjoitti:
Huomioi hääaterian ajankohta joka on 7 v. vihan/ahdistusajan lopussa (Ilm.19).
Viisaat pääsevät siihen, mutta kaikille kansoille ja tyhmille sekä kirkastetulle seurakunnalle pidettävä maanpäällinen juhla-ateria on Millenniumin alussa (Matt.26:29, Jes.25:6-9);
Olkaa niiden ihmisten kaltaisia, jotka odottavat herraansa, milloin hän palaa HÄISTÄ, jotta he heti avaisivat hänelle oven, kun hän tulee ja kolkuttaa.
Autuaita ovat ne palvelijat, jotka heidän herransa tullessa tapaa heidät valvomasta! Totisesti minä sanon teille: hän vyöttäytyy, asettaa heidät aterioimaan ja menee palvelemaan heitä.
Autuaita ovat ne palvelijat, jotka hän tapaa näin tekemästä, tulipa hän sitten toisella tai kolmannella yövartiolla!
Ilm.3:19-21. Kaikkia niitä, joita minä rakastan minä nuhtelen ja kuritan (juutalaiset valinnan kannalta rakastettuja isien tähden Room.11:28).
Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen sisälle hänen luokseen ja aterioin hänen kanssaan ja hän minun kanssani.
Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niin kuin minäkin olen voittanut ja istuutunut Isäni kanssa hänen valtaistuimelleen.
Esittämäsi Raamatun paikat ovat osittain myös vuohille, mutta Luuk.13:25-27 ainoastaan vuohille.Raamattu ei tunne 7-vuotista vihanaikaa ! Kaikki vihat, ahistukset, vaivat, viimeiset vitsaukset, sodat ja pedon kumartamiset ovat, ennen Jeesuksen toista tulemista, joka on suuri ja julkinen silloin tapahtuu pyhien tempaus 1000 vuodeksi taivaaseen.
Jokainen ihminen maapallolla on valintansa tehnyt, ennen Jeesuksen toista tulemista joko uskoa totuuteen tai valheeseen , niin Israelilainen kuin Suomalainenkin. Uutta mahdollisuutta pelastukseen ei tule Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen enää kenellekään. - filadelfi
filadelfi kirjoitti:
Huomioi hääaterian ajankohta joka on 7 v. vihan/ahdistusajan lopussa (Ilm.19).
Esittämäsi Raamatun paikat ovat osittain myös vuohille, mutta Luuk.13:25-27 ainoastaan vuohille.Tunne Raamatun kokonaisilmoitus.
Ilm. yhdessä Matt.24 kanssa avasi Dan. näyn (8:26), 2300 iltaa ja aamua (8:13-14).
Ilm. kronologinen ilmoitus; sinettien jälkeen valmistuivat puhaltamaan pasuunoihin ja sen jälkeen lähtivät maljojen vuodattajat, aina toinen toisiaan seuraavia tapahtumia joka täyttää Dan.9:27 vuosiviikon vihan/ahdistuksen ajan.
Sen jälkeen Israel uudestisyntyy jota seuraa paluu 3,5 vuoden pakkosiirtolaisuudesta ja pakanain ajat päättyy (Luuk.21:20-24) Kristus tulee suuressa voimassa seurakunnan kanssa (Sak.14:4-5, Ilm.19:11-15, Juuda 14-15).
Saatana sidotaan 1000 vuoden "sapattivuoden" ajaksi, jolloin maanpiiri on täynnä Herran tuntemista "niin kuin vedet peittävät meren," - -lapsi-
filadelfi kirjoitti:
Tunne Raamatun kokonaisilmoitus.
Ilm. yhdessä Matt.24 kanssa avasi Dan. näyn (8:26), 2300 iltaa ja aamua (8:13-14).
Ilm. kronologinen ilmoitus; sinettien jälkeen valmistuivat puhaltamaan pasuunoihin ja sen jälkeen lähtivät maljojen vuodattajat, aina toinen toisiaan seuraavia tapahtumia joka täyttää Dan.9:27 vuosiviikon vihan/ahdistuksen ajan.
Sen jälkeen Israel uudestisyntyy jota seuraa paluu 3,5 vuoden pakkosiirtolaisuudesta ja pakanain ajat päättyy (Luuk.21:20-24) Kristus tulee suuressa voimassa seurakunnan kanssa (Sak.14:4-5, Ilm.19:11-15, Juuda 14-15).
Saatana sidotaan 1000 vuoden "sapattivuoden" ajaksi, jolloin maanpiiri on täynnä Herran tuntemista "niin kuin vedet peittävät meren,"Kiitos. Aloittaako morsiamen tempaus 7-vuotisen vaivanajan?
1Tess. 4:17
sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Ilm. 3:10
Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
Kestääkö häät 2x7vuotta? Eka seiska (Lea) taivaassa ja toka seiska (Raakel) maan päällä?
http://www.oceansbridge.com/paintings/artists/new/henry-ryland/Rachel-at-the-Well-xx-private-collection.jpg
1.Moos:
29:26 Laaban vastasi: "Ei ole meidän maassamme tapana antaa nuorempaa ennen vanhempaa.
29:27 Vietä nyt vain tämä hääviikko loppuun, niin annetaan sinulle toinenkin, kunhan olet palveluksessani vielä toiset seitsemän vuotta."
29:28 Ja Jaakob suostui siihen, ja kun hän oli viettänyt sen viikon loppuun, antoi Laaban myöskin tyttärensä Raakelin hänelle vaimoksi.
Ovatko nämä ne 144.000?
Ilm. 7:14
Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
http://www.youtube.com/watch?v=1ULcID6FYAY
- 222
Suomi24 / Yhteiskunta / Uskonnot ja uskomukset / Kreationismi ja älykäs suunnittelu / Raamatussa kerrotaan, että Nooa ja arkki olivat vertauskuvia
1. Pietarin kirje 3:20
jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
--------
Oretna:
"On mahdollista, että Jeesus oli ihmisluontonsa puolesta sidottu sen ajan maailmankuvaan. Toinen vaihtoehto on, että Jeesus tiesi, ettei vedenpaisumusta ole tapahtunut, mutta hän kuitenkin käytti sitä vertauskuvallisessa mielessä puheensa osana, koska se kertomus oli kuulijoille yleisesti tunnettu."- Hieman taustatietoa.
Vedenpaisumiskertomuksen alkulähde on Gilgames.
Se on eeppinen runoelma muinaisesta Mesopotamiasta.Se on maailman vanhin eepos,ja sisältää tarinoita jo Sumerien ajoilta.
Vedenpaisumustarina on Gilgames-eepoksen taulussa XI.
Sen sankari on Utnapistim.Arkki oli kertomuksen mukaan valtavan ison kuution muotoinen,jonka jokainen sivu oli 120 kyynärää ja oli jaettu yhdeksään osaan.
Utnapistim lastasi arkkiin omaisuutensa.Alkoi etelämyrsky,joka paisutti vedet ja pimensi maan.Avara maa särkyi saviruukun tavoin.Jumalat säikähtivät itse aiheuttamaansa vedenpaisumusta.
Kuuden päivän ja seitsemän yön jälkeen tyyntyi ja vesi laski niin,että korkein vuorenhuippu ilmestyi näkyviin.Maa oli muuttunut savimaaksi.
Laiva oli ajautunut Nisrin vuorelle.Utnapistim laski ensin lentoon kyyhkysen,joka palasi,sitten pääskysen,joka palasi,ja lopulta korpin,joka ei palannut.
Utnapistim uhrasi tämän jälkeen Jumalalleen.Kukaan muu kuin Utnapistim vaimoineen ei pelastunut.
Se muistuttaa toista sumerilaista vedenpaisumuskertomusta Ziusudrasta.
Sumerilainen kertomus siirtyi muuntuneena vanhababylonialaiseen Atrahasis-eepoksen periteeseen ja muuttuneena myös Raamattuun. - phosbor
Hieman taustatietoa. kirjoitti:
Vedenpaisumiskertomuksen alkulähde on Gilgames.
Se on eeppinen runoelma muinaisesta Mesopotamiasta.Se on maailman vanhin eepos,ja sisältää tarinoita jo Sumerien ajoilta.
Vedenpaisumustarina on Gilgames-eepoksen taulussa XI.
Sen sankari on Utnapistim.Arkki oli kertomuksen mukaan valtavan ison kuution muotoinen,jonka jokainen sivu oli 120 kyynärää ja oli jaettu yhdeksään osaan.
Utnapistim lastasi arkkiin omaisuutensa.Alkoi etelämyrsky,joka paisutti vedet ja pimensi maan.Avara maa särkyi saviruukun tavoin.Jumalat säikähtivät itse aiheuttamaansa vedenpaisumusta.
Kuuden päivän ja seitsemän yön jälkeen tyyntyi ja vesi laski niin,että korkein vuorenhuippu ilmestyi näkyviin.Maa oli muuttunut savimaaksi.
Laiva oli ajautunut Nisrin vuorelle.Utnapistim laski ensin lentoon kyyhkysen,joka palasi,sitten pääskysen,joka palasi,ja lopulta korpin,joka ei palannut.
Utnapistim uhrasi tämän jälkeen Jumalalleen.Kukaan muu kuin Utnapistim vaimoineen ei pelastunut.
Se muistuttaa toista sumerilaista vedenpaisumuskertomusta Ziusudrasta.
Sumerilainen kertomus siirtyi muuntuneena vanhababylonialaiseen Atrahasis-eepoksen periteeseen ja muuttuneena myös Raamattuun.Alunperin on ollut ihan oikea vedenpaisumus.Turkin ja Euroopan välistä Bosporin salmea ei ollut, vaan siinä oli kannas. Mustameri oli paljon alempana Välimerta.
Kerran sitten rankkasateiden ja myrskyn seurauksena tuo kannas murtui ja tuli kauhea tulvahyöky Mustanmeren rannoille ja tuhansia ihmisiä hukkui, ei niitä siihen aikaan juuri enempää ollutkaan.Mutta tarina lähti kiertämään.. - -jarmo-
phosbor kirjoitti:
Alunperin on ollut ihan oikea vedenpaisumus.Turkin ja Euroopan välistä Bosporin salmea ei ollut, vaan siinä oli kannas. Mustameri oli paljon alempana Välimerta.
Kerran sitten rankkasateiden ja myrskyn seurauksena tuo kannas murtui ja tuli kauhea tulvahyöky Mustanmeren rannoille ja tuhansia ihmisiä hukkui, ei niitä siihen aikaan juuri enempää ollutkaan.Mutta tarina lähti kiertämään..Ja sitten äiti luki seuraavan sadun, jonka nimi oli Puna Hilkka...
Lainatakseni samaa ironiaa, mitä täällä joka päivä uskova saa kokea.
- ???
Missäpäin Raamattua mainitaan Nooan joutuneen myrskyyn?
- Hieman taustatietoa.
Ei varmaan missään koska vedenpaisumuskertomus on muuttuneena siirtynyt raamattuun vanhababylonialaisesta Atharasis-eepoksesta.
Korostan eritityisesti sitä,että vedenpaisumuskertomus siirtyi muuttuneena Raamatun
vastaavaan,vedenpaisumuksesta kertovaan eeppiseen tarinaan. - -lapsi-
Hieman taustatietoa. kirjoitti:
Ei varmaan missään koska vedenpaisumuskertomus on muuttuneena siirtynyt raamattuun vanhababylonialaisesta Atharasis-eepoksesta.
Korostan eritityisesti sitä,että vedenpaisumuskertomus siirtyi muuttuneena Raamatun
vastaavaan,vedenpaisumuksesta kertovaan eeppiseen tarinaan.Asia on pihvi. Langennut maailma ei tunnusta Raamattua Jumalan sanaksi. Ellet ymmärrä enkkua, pyydä apua ystäviltäsi:)
http://www.youtube.com/watch?v=BcvnKXxodos
http://www.youtube.com/watch?v=6tSD49zRZxg - -lapsi-
-lapsi- kirjoitti:
Asia on pihvi. Langennut maailma ei tunnusta Raamattua Jumalan sanaksi. Ellet ymmärrä enkkua, pyydä apua ystäviltäsi:)
http://www.youtube.com/watch?v=BcvnKXxodos
http://www.youtube.com/watch?v=6tSD49zRZxgKuinka vanhaan maailmaan uskot?
http://koti.mbnet.fi/jrambon/RV7-2013.html
http://www.youtube.com/watch?v=5AUA7XS0TvA
http://www.netikka.net/mpeltonen/plasmateor.htm - -lapsi-
-lapsi- kirjoitti:
Kuinka vanhaan maailmaan uskot?
http://koti.mbnet.fi/jrambon/RV7-2013.html
http://www.youtube.com/watch?v=5AUA7XS0TvA
http://www.netikka.net/mpeltonen/plasmateor.htmOnko paratiisin lankeemus totta? Katso itseäsi ja muita ihmisiä ja mieti. Ymmärrätkö lukemaasi? Mitä tässä tapahtuu?
1.Moos:
3:6 Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
3:7 Silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa alasti; ja he sitoivat yhteen viikunapuun lehtiä ja tekivät itselleen vyöverhot.
3:8 Ja he kuulivat, kuinka Herra Jumala käyskenteli paratiisissa illan viileydessä. Ja mies vaimoineen lymysi Herran Jumalan kasvojen edestä paratiisin puiden sekaan.
3:9 Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"
3:10 Hän vastasi: "Minä kuulin sinun askeleesi paratiisissa ja pelkäsin, sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymysin."
3:11 Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"
3:12 Mies vastasi: "Vaimo, jonka annoit olemaan minun kanssani, antoi minulle siitä puusta, ja minä söin."
3:13 Niin Herra Jumala sanoi vaimolle: "Mitäs olet tehnyt?" Vaimo vastasi: "Käärme petti minut, ja minä söin."
Näen: Lankeemus aloitti muun muassa pelon, syyllisyyden ulkoistamisen ja teknologisen kehityksen (tiedonpuu).
http://s8int.com/phile/page54.html
http://www.youtube.com/watch?v=tiMMERUpaNY
http://www.teslasociety.com/tunguska.htm
https://www.google.fi/#q=haarp pyramids
- -jarmo-
OHO!
Täytyypä sanoa Saara että osuit naulan kantaan... osuit??? Noh...
1. Enok kuvastaa morsianta (salaa otettu, uutislyhde)
2. Saaran kuvaama tempaus, josta ei olla puhuttu Raamatussa, kuvastavat sitä suurta sadonkorjuuta.
3. Nooa perheineen kuvastaan Daniel 12 luvun loppua, se autuas joka kestää loppuun saakka 1335 päivää hävityksen kauhistuksesta.
Uusi maa alkaa!
Uskon että Saaaran saama sana on aito :)- Hutikuteja.
Täytyy sanoa että tämänkin asian suhteen on taas kerran ammuttu reilusti yli maalin.
No,tällaiset hutilaukaukset riippuvat tulkitsijoiden mielikuvituksesta. - -jarmo-
Hutikuteja. kirjoitti:
Täytyy sanoa että tämänkin asian suhteen on taas kerran ammuttu reilusti yli maalin.
No,tällaiset hutilaukaukset riippuvat tulkitsijoiden mielikuvituksesta.Juuri päin vastoin, tuo koko teoria on kuin puuttuva pala kokonaisuudessa ja kaikenlisäksi täydentää Jumalan kuvaa Hänen Rakkaudesta.
- filadelfi
Tarkennetaan sanalla arkin symbolia (Jeesusta joka pelastaa), sanankohta "toinen otetaan" on tuhoon joutuville;
Matt.24:37.Niin kuin oli Nooan päivinä, niin on oleva myös Ihmisen Pojan tullessa (Öljymäelle).
38. Niinä päivinä ennen vedenpaisumusta ihmiset söivät ja joivat, menivät naimisiin ja naittivat tyttäriään, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin.
39. He eivät aavistaneet mitään, ennen kuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki mukanaan. Näin on myös silloin, kun Ihmisen Poika tulee.
40. Silloin on kaksi miestä pellolla: toinen otetaan, toinen jätetään (valtakuntaan).
41. Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä: toinen otetaan, toinen jätetään (valtakuntaan).
Jumalattomat elossa olevat tuomitaan iankaikkiseen kärsimykseen tulikivijärveen (Matt.25:41,46).
- jageri
jotaki sen suuntasta oon itekki alkanu miettii... mitepä siellä tuhatvuotisessa valtakunnassa synnintekijä joutuu vastaa teostasa vasta 100 vuotiaana jos siellä ei oo synnitekijöitä? pakko ihmiskunnasta on jämäselvitä vihan ajasta kansottaa maan taas...mutta ihmiskunta on nii paatunu siinä vaiheessa ettei jumala voi edes säästää ku vähän et voi taas aloittaa alusta ja itse hallita niitä Jerusalemista(mikä muuten on uusi Jumalan tekemä Jerusalem minkä hän itse tuo taivaasta ja itse siinä asuu)
6 päivänä jumala loi maan ja seitsemäntenä lepäsi kaikesta mitä oli tehny
6000 vuotta tätä aikaa, seitsemäntenä eli viimeisenä 1000 vuotena ihmiskunta lepää synnistä ja tuskasta - -jarmo-
Jos joku haluaa lukea, niin tässä olis aiheesta:
http://www.pelastussanoma.fi/Etusivu.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282691- 1372476
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162093- 1332091
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121814Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161551334Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu291172Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt901130Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901115Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno371070