Taksiveteraanit

mopilisti

Kuinka paljon taksissa on vielä w123 ja w124 mersuja, 700-Volvoja ja muita "senioriautoja" Tähän ketjuun voitas kerätä niitä. Paljonko on kilometrejä autoilla?

17

521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ölkujythrdfyghuji

      en oo nähnyt noita autoja edes vara-autoina ainakaan kymmeneen vuoteen

    • 13+5

      Paljonko yleensä takseissa on kilometrejä ennen kuin vaihdetaan? Missä menee isäntien huomaama konkreettinen raja siitä, että auto alkaa ns. hajoamaan käsiin? Eli miten paljon ajetun mersun uskaltaa vielä ostaa siviilikäyttöön?

      • häkki-jobbari

        vantaalta poistuvat n. 500tkm ajettuina ja ovat myynnissä n. 200tkm ajettuina pohjoisen jobbareilla.


      • taisi tulla
        häkki-jobbari kirjoitti:

        vantaalta poistuvat n. 500tkm ajettuina ja ovat myynnissä n. 200tkm ajettuina pohjoisen jobbareilla.

        kirjoitusvirhe.. oisko ollu poistetaan 200 tkm, myydän hiukan nemmän. 300tkm ei voi kadota. Suomessa ei ruuvata mittareissa, se on saksa vitsaus


    • ulkopuolinen seuraa

      Tässä muutama vuosi takaspäin Jyväskylässä oli valkoinen W123, 200D. Autosta oli jotain juttua paikallisessa aviisissa ja se kait oli joku aiemminkin takissa ollut ja perheeseen jäänyt auto.

      Joskus 10v sitten oli myös W123 300D, lang joka oli kaiketi joku korikorjattu, koska siinä oli sininen muovikatto ja takaikkunat ei ollut aivan samalaisia kuin tuon ajan alkuperäisissä langeissa, itseasiassa näin tuollaisia kaksi kapaletta, joista toisen tiesin tarkemminkin.

      Volvon veteraaneista en tiedä. Uskon vain, että tuon 740 dieselin ja turbondieselin kestävyys oli sitä tasoa, että ammattiliikenteestä ne ei kestäneet sitä, että niitä olisi kerran käytlöstä poiston jälkeen enää myöhemminkään palautettu takaisin alkuperäiseen käyttöönsä.

      Enkä tiedä paljonko tuollainen retrokalusto lisää taksiyrityksen kannattavuutta.... Ainakaan noi autot ei koollaan paljoo kerskaa, kun 80-luvun volvot ja mersut on kooltaan samaa luokkaa kuin nykyään yhtä kokoluokkaa pienemmät...

      • Ei koko

        Ehkä ei koolla kerskaile näitä nykyisiä vastaan mutta kestävyydellä sitäkin enemmän. Kyllähän W123 koppanen on ollut Mersulta tähän mennessä se numero ykkönen kun taksiautojen TOP 10 listaa kasataan. Uskon että tulee myös ykköseksi jäämään. Kyllähän tuo W123 koppanen taitaa olla ykkössijalla kirkkaasti vaikka listataan kaikki nykyiset automerkit.


      • Nii on ja siinä
        Ei koko kirjoitti:

        Ehkä ei koolla kerskaile näitä nykyisiä vastaan mutta kestävyydellä sitäkin enemmän. Kyllähän W123 koppanen on ollut Mersulta tähän mennessä se numero ykkönen kun taksiautojen TOP 10 listaa kasataan. Uskon että tulee myös ykköseksi jäämään. Kyllähän tuo W123 koppanen taitaa olla ykkössijalla kirkkaasti vaikka listataan kaikki nykyiset automerkit.

        On valtavasti asennetta, sellaisen kyydillä ois kiva mennä, vaikka pelkkää huviajelua.
        myös w124 ois kiva.


      • Koko siis

        Suunilleen sama, kuin nykyisellä W204 C:llä, Joka oli ainakin etupenkkimatkustajan mielestä parempi taksi kuin W212


    • best or nothing

      Kun ajattelen sanaa taksi, mulle tulee aina mieleen ekana W123 ja 200D. Aivan legendaarinen ja ikoninen käsite. Ite oon ajanu pirssii volvoilla, mersuilla ja bemareilla ja kyllä mersu on noista se THE TAKSI vaikka kaikki ovat omalla tavallaan todella hyviä autoja.

    • 7+14

      Ja moni isäntä ottaisi varmaan W124 korisen vieläkin, jos sellaisen saisi uutena ja päästönormeihin mukautuvana.
      Ero Mersun ja muiden merkkien välillä on kaventunut koko ajan ekoista väyrysistä tähän päivään.

      • Ajat muuttuu

        Tämän päivän mersu onkin Maybach. Ja se oikea tämän päivän mersu on sama kuin 1970-luvun Toyota.


    • ulkona tästä aihesta

      sekö olis legendaarista, että olis W123 200D, jossa olis rattivaihde,kyynärnoja lisäpaikka edessa ja mittarikupu keskellä koelautaa? Vari keltainen, musta tai valkoinen.....

    • Kameli Kameli

      Valkoinen AINOA, HEHEHEH
      olisin muuten heti töissä jos mahdollista!

    • w123 tai w124

      Taksit ois mahtavia, toivottavasti niitä on vielä jäljellä. Voisi tilata vaikka huviajelua varten. Taatusti parempi ku mikään Avensis tai Mondeo

    • tsuhari.

      Kouvolan musta letukka jaksaa aina yllättää..

    • äääääää

      Ehkä ei mene ihan retro-kategoriaan, mutta Espoossa näin Väyrysen tolpalla. Ties moneenko kertaan oli saanut takakaaret maalata...

    • Nykyään

      Noita väyrysiä näkee välillä, mutta w123 on huomattavasti kestävämpi, jossakin niitä on ainaki varalla. harmi ku ei ne taksaritkaan oikein tiedä missä niitä on

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      251
      2053
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1238
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1055
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      122
      779
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe