Ikaalisten Työpajan toiminta/toimimattomuus

Marja-Liisako?

Nyt kehiin asiallista keskustelua työpajan toiminnasta. Miten työpaja toimii, saadaanko sielä aikaan mitään merkittävää. Tuntuu siltä, että samat jäpänderit siellä vaan oleskee vuodesta toiseen. Onnistuvatko ohjaajat ja esimiehet kannustamaan pajalaisia oikeaan työhän?

31

3291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+5

Työpaja pitäisi lopettaa tai sinne pitäisi saada osaavat ohjaajat. Asiakkaita laskutetaan miten sattuu ja tunnit ei koskaan pidä paikkaansa. Työntekijät on velttoja ja tupakoi suurenosaa aikaa työajasta.

• työpaja uusiksi

Johan aikoinaan Nissinen ei ollut työpajan toimintaan tyytyväinen. Työpajassa on huonot työnjohtajat. Siellä on todella samat lusmuilijat töissä, jotka ei duuneista välitä pätkääkään. Osaavilla työnjohtajilla työpajasta saisi kunnon työpaikan.
      Työpajan nettisivuilla pitäisi olla hinnasto, josta näkisi mistä laskutus koostuu.
      Tuntuu siltä, että nyt laskutetaan mitä sattuu. Sarkonen ja Salonen ei tiedä toistensa laskutusperiaatteista.

• Pahtela

Sarkonen on vain varajotaj.mutta salonen on,se isojotaj.mutta kun tullaN kysyyn töin,vaikka on doettu paratunaton syöpä, plus saatmonenen masennus.ei muuta sinäkin salonen .piste koita jaksaa,on sullakin tressiä .t.artopahtela

• kyylä2

Näkemykseni mukaa kaupungin tulisi selkeästi panostaa työpajan esimiehiin, nythä homma ei toimi. Herrat Salonen ja kumppanit sekä rouvake Sarkonen vaan patsastelevat aikaansa.

• Se oikea kyylä !

Äläs varastele luutuneita nimimerkkejä!

• Artopahtela

Artopahtela. Ei varaststa,yhtään mitään.mut nyt mä oon taas linjolla

• Anonyymi

Paja on ollut jo pitempään SOTE:n alainen.

• peace3

Annetaan nyt arvoa toisten tekemälle työlle. Sinulla ei ilmeisesti ole juurikaan kokemusta työskentelystä esimerkiksi vaikeasti työllistyvien kanssa. Elämä ja asiat ihmisten elämässä eivät ole aivan niin suoraviivaisia kun helposti kuvitellaan. Terveyden ja sosiaalialan "tuloksellisuutta" on vaikea arvioida jo senkin takia, että ihmisten asioista on vaitiolovelvollisuus. Hyviäkään asioita ei siis voi levittää ilman asianosaisen lupaa. Hyvä, että huolta kannat, anna sinne taholle jotain kehitysehdotuksia, jos ideoita tulvii. En tiä jaksaisinko sellaista työtä tehdä, tai jotain vanhustyötä, mutta arvostan että joku tekee kuitenkin. olen vain huomannut että ihmiset tietävät aika vähän toisten todellisista työn sisällöistä ja vastuista. Nuorena mäkin tiesin kyllä miten muiden pitäs tehdä. Nyt vanhana huomaa, että aika vähän tietää ja koko ajan pitää oppia.

• hommaa on

Hieno ilmaisu tuo "vaikeasti työllistyvä"...

• juupajuuuuu
        hommaa on kirjoitti:

Työpaja tekee arvokasta työtä ja sen toiminta säästää Ikaalisten kuluja vuosittain suuren summan. Kaikki jotka tuntevat ja ymmärtävät työpajan toimintaa tietävät tämän tosiasian. Jos joku muuta väittää, ei tunne asioiden oikeaa tilaa.

• Anonyymi
        hommaa on kirjoitti:

Mikään ei ole muuttunut noista 2013 vuoden houuruista

• Anonyymi

Kyllä sitä on pajan työntekijät laulaneet pajalaisten Henk,kohta asioita ympärikyliä..enemmän sääntö ku poikkeus pitää se lätty kiinni

• Hohhoijaa

Äläs nyt Jouko noin kehu ittees!

• Saari-jykä

Täytyy ymmärätää, että osalla työpajalaisista on erilaisia onglmia, joista me arvostelijat emme voi tietää.

• lautakunnasta

Käsittääkseni työpajan toimintaa ollaa parhaillaa kehittämässä eri tahojen kesken!

• Rässiäijä

Voi ny täytyy arvostaa todella vittumaisen jälkeläisiä.
      Silloin nää vittumaiset säätivät ja valehtelivat mitä sylki suuhun toi.
      Niin ei me kaikki olla kuollut. Ny on vaan aikaa muistella ja miettiä
      suurella eläkkeellä kuinka vittumaisia kaikki työläispunikit ja muut maa
      miehet oli. Maamiehen hullu poika rasvas puimurin hihnat ja syy oli
      toisten.

• tuohduksissaan epäre

Vuosia sitten näin jo työpajan touhun, mutta SDP:n suojeluksessa Ikaalisissa tapahtuu pajon kaikenlaista hyvävelijärjestelmää. Jos Ruotsista tulee vetäjä tuohon touhuun, joka ensitöikseen sanoo, että mustalaisten kanssa olen tehnyt kauppaa ja teen sitä jatkossakin. Oisi pitänyt tarkistaa tämän henkilön taustat, aika outoja kuvioita sieltä olisi varmaan löytynyt. Ihmettelin vaan noista kaikenkarvaisista autokorjauksista sun muista ei oikein työpajan tileillä näkynyt tuloja, vai eikö niitä kukaan havainnut.
      Suojelulaitos, jota tosiaan SDP tukee. Samaan tukijaporukkaan tietty liittyy Ikaalisten työvoimatoimisto ja kaupungin johto. Näin saadaan ihmiset ahdinkoon ja sitä rataa.

Toinen Ikaalissa tutkittava porukka on noi sosiaalitoimiston virkailijat, ne eivät hoida osasta hommiaan, jättävät huolehtimatta läkisääteiset jutut esim. toimeentuloasioissa ja sitä rataa. Itse en ole ollut toimeentukiasiakas, mutta olen nähnyt Ikaalisissa todella monta sosiaalitoimiston töppäystä ja ihmisten asunnoistaan ulosheittoa. Myöskin lastensuojeluasioissa on epämääräistä toimintaa, käydään sellaisten perheiden kimppuun, jotka hoitavat lapsensa vähäisilläkin tuloilla ja sitten taas tiettyjen vanhempien lasten pahantekoon ei kiinnitetä huomiota ollenkaan. Toisia perheitä tuetaan ja toisia ei.

Ikaalinen olisi hieno paikka asua ja olla, jos johto virastoissa olisi asiallista eikä sukujen hallinnassa. Niin se vain on.

• ihan hyvä sossu

Kirjotuksesi oli liioiteltu.Kyllä Ikaalisten sossusta hyvin rahaa saa.Vuokrat ja laskut maksetaan.Minäkin olen jo monta vuotta kierrättäny laskuni sieltä kautta eikä ole töihin tarvinnu lähtee.Tuskin siellä mitää pärstäkerrointa on.Hyvät puhe lahjat vaan vaaditaan.

• huuuuuuuuuuuuuuh

Mulla käsitys et ikaalisten sossussa kuunnellaan ihmisiä ja tullaan vastaan asioissa huomattavasti enemmän ku monessa muussa paikassa. Voi olla että sun tuttavas on ehkä kuvitellut maksattavansa kaikki sossuilla = veronmaksajien rahoilla. Kyllä sossujen työtä säätelee normit, harkinnanvaraisen myöntämiseenkin tarvitaan perustelut. Asunnosta sossut tuskin ketään heittää, VOISIKo olla kyse myös heitettävän omasta toiminnasta johtuvasta syystä, jota hän ei mielellään mainosta ?? Metelöinti, naapurit valittaneet, maksamattomat laskut ? tai ei ole hakenut tukea sille kuulle / unohtanu/ sekasin tms.?Lastensuojeluasioissa ja jos huomaa, että pahantekoon syyllistytään niin silloin sun pitää itse ilmoittaa kenestä olet huolissasi. Ei kai ne sossut kadulla partioi ? Poliisit kannattaa myös kutsua jos ilkivallan tekoja huomaa, vasta ku on ilmoituksia tehty ne voi tutkia. Taitaa se laki olla tehty siinäkin sellaseksi että vaikea on puuttua kolttosiin ihan pienin perustein ku pahantekijät tuntuu olevan suomen lain erityissuojelukses joka paikas.

• Artopahtela
        ihan hyvä sossu kirjoitti:

Kirjotuksesi oli liioiteltu.Kyllä Ikaalisten sossusta hyvin rahaa saa.Vuokrat ja laskut maksetaan.Minäkin olen jo monta vuotta kierrättäny laskuni sieltä kautta eikä ole töihin tarvinnu lähtee.Tuskin siellä mitää pärstäkerrointa on.Hyvät puhe lahjat vaan vaaditaan.

Pikä pärstä ,kai ne maksaa että,ne ei nää ikinä niinpaa turpaa .Haloo

• Anonyymi
        ihan hyvä sossu kirjoitti:

korjasin Sulon kuormurin moottorin käymättömäksi ja luokkahitsasin
        kalanperkuussa

• epäkuranttia hommaa

Asunnsota heittoja varsinkin yhden virkailijan kohdalla tiedän kolme kappaletta 10 - vuoden aikana, siis ainako kyseinen virkailija on Ikaalisissa työssä ollut ja on.

Todellakaan Ikaalisten sos.virasto ei toteuta lainmääräämiä toimeentukijuttuja asiakkailleen, niinkuin laki määrää. Käykääpä vaikka tarkistamassa asioita tuolta lääniltä, miten tukiasioiden oikeasti pitää olla.

Sen verran asioita 3-vuotta sitten tarkistin, että ihmettelin toimintaa ylipäätään täällä.
      Itse en ole toimeentukiasiakas, mutta sen verran asiat kiinosti, että tarkistin lakipykälät ja asetukset, et silleen.

Yksi myös ihmetyttää Ikaalisissa ja näyttää vaan kiihtyvän, että epäpätevät henkilöt hoitavat osin virka-asioita. Tosin onhan Ikaalinen tuttu myös noista Luhalahtelaisten valituksista, joita pilvin pimein läänille asti on tehty ja sama pätee Kilvakkalan väkeen. On tainnut Ikaalinen menettää niissä valituksissa satoja tuhansia euroja.

Yksi valitus oli myös tuo terveyskeskuksen valitus, josta seurasi, että roudalla jouduttiin rakentaminen toteuttamaan. On siinäkin omat haittansa jälkikäteen.
      Entäs kuinka kauan Ikaalisiin rakentaa tuo Hämeenkyrönurakoitsija homerakennuksia???

• Ikapika vaan

Olisiko se sitten parempi, että työttömät nuoret loisisivat puistoissa kaljaa kitaten?
      Tai kyhjöttäisivät yksikseen kämpillä, jotain sotapelejä pelaten? Kyllähän tuommoisen avulla pääsee ainakin arkeen kiinni.

Toisaalta eihän nuo nuoret saa sieltä mitään palkkaa, paitsi sen 9€/pv korvauksen. Voihan sekin vaikttaa asiaan, ettei ilman palkkaa viitsitä rehkiä hiki hatussa?

• asiaa7

Asiaa puhut. ^

• Anonyymi

mitäs nuoria ne 50 vuotiaat tenukkepit on

• Anonyymi

kauhee hien haju jää leijumaan komppiin asken korin kulkiessa ohi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kauhee hien haju jää leijumaan komppiin asken korin kulkiessa ohi

Kummallako lienee enemmän velkaa, Arilla vai Jarmolla?

• Anonyymi

Kyllä se näillä näkymillä työpajan jihto on repinyt maksimin irti noista työpajalla loisivista luusereista. Ne eivät oikeasti siellä tee muuta kuin istuvat tupakilla tai puhuvat puhelimeen. Mutta ovatpahan senkin ajan sitten pois pahanteosta. Ainoa mitä ovat saaneet aikaan on se että sekoittavat tahallaan muitten ihmisten asiat valehtelemalla selän takana näiden yksityisasioista. Ei johtajia sovi haukkua. Se porukka vain on mitä on.

• Anonyymi

Voiko Pihamies vielä yletä jossakin vaiheessa Yli-Pihamieheksi

• Anonyymi

Voi jopa tulla pajan yli-päällikkö!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi jopa tulla pajan yli-päällikkö!

Mut jos tuleeki vaan ali-päälliköks?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6010
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4107
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2064
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1817
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe