Usein meidän toimialalla suhtaudutaan yrittäjiin kovin nuivasti, työntekijät ovat sitä mieltä että yrittäjät mitään töitä tee. Ja kuitenkin kaikki kilpailevatkin tutut yrittäjäkollegat ovat ihan samassa tilanteessa kuin minä. Tunteja sen jälkeen kun työntekijät ovat hipsineet kotiin yrittäjä painaa vielä hommia iltamyöhään. Jos jonkun huoneessa palaa valo vielä pimeän tultua se on yrittäjä. Joksus joutunut jäämään työhuoneelle koko yöksikin.
Mikä oli sinun työpäiväsi pituus tänään (eilen)?
Yrittäjä - työpäiväsi pituus tänään?
6
208
Vastaukset
- eräs semmoinen
1000h tuli tänä vuonna täyteen viime viikolla työmatkat., ei sisällä ruokatunteja
- Tarkkaa seurantaa
> 1000h tuli tänä vuonna täyteen viime viikolla työmatkat., ei sisällä ruokatunteja
Ajalla 1.1.2013 - 31.3.2013 on yhteensä 2136 tuntia.
Olet siis ollut vain alle puolet käytössä olevista tunneista töissä, mistä moinen laiskottelunhalu?
Missä välissä ehdit myös pitää kirjaa omista työtunneistasi noin tarkkaan? En minä omiani ehdi laskea, eikä kellokorttia ole. - galle44
Eilen 14h, toissapäivänä 13,5h, tänäänkään ei ajoissa kotiin pääse. Pahin/paras sesonki menossa just nyt...
Apulaisia on parikin, jotka tulevat töihin kun sattuvat joskus heräämään ja työmotivaatio on mitä sattuu. Keskustelu asiasta ei auta, onneksi ovat molemmat määräaikaisia. - 17+8
Ai työaika? No se sama kuin ennenkuin: valveillaoloaika - töitä on pakko tehdä aina ja jatkuvasti.
- yrittäjä12345
Yrittäjänä olen ollut yli kymmenen vuotta ja ensimmäisinä vuosina tuli tehtyä pitempää päivää. Nyt olen tehnyt monta vuotta normaalia työpäivää 8h.
- Melkein ex yrittäjä
Eilen oli töitä parisen tuntia, työpaikalla tosin viivyin ainakin 4 tuntia. Piti lähteä kesken päivää hammaslääkäriin. Tänään aloitin yhdeksältä ja lopettelen kai jo kolmelta, mutta ei sekään aika ole työaikaa, nytkin kerkiän nettiä katsella.
Mutta toista oli mulla 35 vuotta sitten kun aloitin yrittämisen (1977) Silloin oli todellakin pitkät työpäivät vähintään 6 päivää viikossa, ja konttorillakin paloi valo joskus yömyöhällä. Työpäivän pituus oli useimmiten 7:00----20-22, työtunteja kertyi vuosittain vähintään 3000 ensimmäisten viiden vuoden aikana. Nyt viimeiset kymmenisen vuotta olen jo voinut ottaa rennommin, ja nyt jo suunnitelmissa eläkkeelle siityminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823168
- 922895
- 532142
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201595Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61369- 151369
- 191334
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131321Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein141307Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin251249