Sinullakin näyttää olevan tapana irroitella jakeita omilta paikoiltaan kirkolliseen korvasyyhyyn
Lueppa itse Raamatun sanasta ja lopeta tuo kieroilusi!
Etkö osaa lukea aivan selvää suomenkieltä, tai etkö sinä ymmärrä lukemaasi?
Mene rukouksessa Jeesukseen eteen ja pyydä tuota väärää kasteoppiasi anteeksi häneltä, ehkä vielä ehdit, toivon niin!
Mutta te kirkolliset ihmisylpeydessänne tahdotte
Onko vaikea ymmärtää?
Miksi tahdotte rimpuilla vastaan!?
Vain ihmistunteet voivat tuon lapsikasteen opin Raamatun sanojen sekaan laitta
Näin se nyt vaan on!
Voi miten ylpeä olet - weha!
Hetikö on mieli tölviä? Tyypillistä luterilaisuutta! :)
Minä todella säälin sinua weha!
Sin et näytä lainkaan huomaavan omaa ylpeyttäsi!
Etkö tosiaankaan näe, että juuri sinä olet ylpeilemässä täällä lapsikasteopillasi jota Raamatun sanoma ei laisinkaan ilmoituksessaan tunne! Sekä muillakin typerillä kommenteillasi! Saatko sinä sellaisesta joitain ylemmyyttä itsellesi! Halvatpa on sinullakin huvit!
matheteen kootut metkut - osa 1
46
96
Vastaukset
- hengen hedelmä?
Tässä oikea helmi ajatusten matheteelta!
Vastausta:
Miten voit olla noin sokea?
Ymmärtäisin kantasi jos ihminen olisi sairaan henkisesti kypsymätön, mutta kun lukee sinun kirjoituksiasi, niin en oikein sellaista sinuun ihan mieltäisi, vain ymmärtämättömäksi!- ei mitään outoa...
Varsin tyypillistä uudestikastajan keskustelutyyliä!
Tuommosia ne nyt vaan on. - kiitos vihjeestä!
ei mitään outoa... kirjoitti:
Varsin tyypillistä uudestikastajan keskustelutyyliä!
Tuommosia ne nyt vaan on.Harkitsin joskus uskovien kastetta, mutta en varmasti mene, jos se tuollaiseksi uskovan tekee!
- mathetes
Vastausta aloitukseen!
Oletpa ollut ahkera toimissasi! Yli kymmenen vuoden ajalta niitä löytyisi enemmänkin, mutta h u o m a t t a v a s t i vähemmän, kuin mitä itse olen saanut luterilaisten taholta niskaani! En minä niistä kuitenkaan ole mitään "kirjanpitoa" yleensä pitänyt, Raamatun mukaanhan uskovia haukutaan ja mollataan heidän uskostaan ja Raamatullisesta uskollisuudestaan, ja siksi otan sen vastaan ja vien rukouksessa kaikki Herran eteen! Tämänkin sinulle mainitsin vain nyt siksi kun sinä toit tuon oman kirjoittamasi viestin tänne esiin kaiketi syynä mollataksesi sillä minua! No ei se minua haittaa! :)
Nuo kommenttini liittyivät tiettyihin tilanteisiin joihin nuo ovat kirjoitetut, elikä vastauksina - vastauskirjoituksiin! Ja asia kyllä selviää niille jotka käyttävät tervettä ajattelua lukiessaan niitä, että mihin nuo kyseiset vastaukset ovat annetut!
Tuossa muodossa johon olet kerännyt ne "pötköön", vaikuttavatkin äkisti jonkun mielessä ikäviltä vastauksilta, (sinunkin näemmä), ikäänkuin en oli mitään mutta kirjottanutkaan, mutta kun luetaan ne kirjoitukset joihin ne ovat alkujaan kommentoitu, asia muuttuu toiseksi ja silloin löytyy syy miksi niin olen niin vastannut! Enhän toki ole mikään "pyhäkoulupoika" ja vastaukseni toki voivat olla siksi joskus huonojakin, (en väitä vastaan), Herra niistä kuitenkin minua armahtakoon, mutta tuon saman huomion minä kyllä olen todennut hyvin hyvin useista luterilaisistakin kirjoittajista jotka minulle ovat vastailleen, joten ihmisiä kun olemme ja siksi hyvin vajavaisiakin, niin "samoissa sameissa vesissä sitä sitten vaan kuljetaan" - näissä meidän inhmillisissä vajavaisuuksissamme!
Mutta siunausta ja Kristusvaloa elämääsi!
Jeesus sinullekin runsaasti sanaansa valaiskoon!
Terv, mathetes- muista se
Mathetekselle!
Nuo sinulle ositetut "rakkaudelliset neuvot" ovat vain osoitus siitä, että vau-
vakasteen kiihkeiltä puolustajilta ovat eväät loppuneet. Kun he eivät voi Jumalan
sanalla osoittaa sinun olevan väärässä, niin silloin käydään henkilökohtaiseen
solvaukseen ja vääristelyyn.
"Sodassa ja rakkaudessa" ovat kaikki keinot sallittuja.
Kun lukee noita sinulle osoitettuja vastauksia, niin melko varmasti niiden
takana on yksi ja sama henkilö, joka eri nimimerkkejä käyttäen yrittää
antaa sen vaikutelman, että heitä olisi paljonkin. muista se kirjoitti:
Mathetekselle!
Nuo sinulle ositetut "rakkaudelliset neuvot" ovat vain osoitus siitä, että vau-
vakasteen kiihkeiltä puolustajilta ovat eväät loppuneet. Kun he eivät voi Jumalan
sanalla osoittaa sinun olevan väärässä, niin silloin käydään henkilökohtaiseen
solvaukseen ja vääristelyyn.
"Sodassa ja rakkaudessa" ovat kaikki keinot sallittuja.
Kun lukee noita sinulle osoitettuja vastauksia, niin melko varmasti niiden
takana on yksi ja sama henkilö, joka eri nimimerkkejä käyttäen yrittää
antaa sen vaikutelman, että heitä olisi paljonkin.vastaus muista se
Voi olla paljonkin,vauvakasteen saaneita,lähetyskentillä kun perhekuntia kastetaan Jeesuksen nimeen,hänen kuolemaansa kastaminen,että voi elään hänessä.
Missä uuskastajat ovat,ei se heidä hyödydä.Veli mathetes puhuu asiaa,,olen sen huomanut,,ja sanon sen nyt että miten voipi olla toi kasteasia niin vaikea ymmärttää......mulle se oli selvä juttu, kun tulin uskoon 10 vuotta sitten,että vaikka olin saanut vauvakasteen,,niin menin upotuskasteelle ihan omasta tahosta,,,ilmeisti se on niin että uskonolisuus pitää vauvakasteesa kynsin hampain.
aksu521 kirjoitti:
Veli mathetes puhuu asiaa,,olen sen huomanut,,ja sanon sen nyt että miten voipi olla toi kasteasia niin vaikea ymmärttää......mulle se oli selvä juttu, kun tulin uskoon 10 vuotta sitten,että vaikka olin saanut vauvakasteen,,niin menin upotuskasteelle ihan omasta tahosta,,,ilmeisti se on niin että uskonolisuus pitää vauvakasteesa kynsin hampain.
Jo ilman Jumalansanan paikoja voin sanoa, että siis kun ihminen uudestisyntyy, Tulee Jeesuksen omaksi,,ja mitä se usko on, se on henkilökohtainen pelastava usko siiheen, että Jeesus Kristus on elävän Jumalan poika, joka eli maan päällä, ja kuoli synteimme tähden, nousi kuolleista, ja nousi ylös Isän luo. Sitä se on,,kun tämä usko tapahtuu( tiety hetki elämässä, jolloin ihminen tekee ratkaisun) Sitten tulee uskovien kaste( samalla Seurakuntaan liityminen, uskovien yhteys)
- mathetes
kuulija1 kirjoitti:
vastaus muista se
Voi olla paljonkin,vauvakasteen saaneita,lähetyskentillä kun perhekuntia kastetaan Jeesuksen nimeen,hänen kuolemaansa kastaminen,että voi elään hänessä.
Missä uuskastajat ovat,ei se heidä hyödydä.kuulijalle1,lle!
Kirjoitit:
>>>Voi olla paljonkin,vauvakasteen saaneita,lähetyskentillä kun perhekuntia kastetaan Jeesuksen nimeen,hänen kuolemaansa kastaminen,että voi elään hänessä.
Missä uuskastajat ovat,ei se heidä hyödydä. - Tammi2
mathetes kirjoitti:
kuulijalle1,lle!
Kirjoitit:
>>>Voi olla paljonkin,vauvakasteen saaneita,lähetyskentillä kun perhekuntia kastetaan Jeesuksen nimeen,hänen kuolemaansa kastaminen,että voi elään hänessä.
Missä uuskastajat ovat,ei se heidä hyödydä.mathetes
Uuskatajien manteli,en ole sitä omaksunut,koska yksi kaste riittä,se mitä mainitsit pehe kunnista,olen voinut sen unhoitta en tarkoituksella.
Ei mulla ole kastekysymyksissä ongelmia,vain että keskusten asialliseti niistä.
Mieli piteen eroavat melkoisesti,eri uskotokuntien välillä.
Se paha joka maailmassa kuten jeesukin maintsee minussa ei ole mitään sille pahalle,en anna jäseniäni sen käyttöön,siis itseäni jos paremmin on ymmärrettävissä. aksu521 kirjoitti:
Veli mathetes puhuu asiaa,,olen sen huomanut,,ja sanon sen nyt että miten voipi olla toi kasteasia niin vaikea ymmärttää......mulle se oli selvä juttu, kun tulin uskoon 10 vuotta sitten,että vaikka olin saanut vauvakasteen,,niin menin upotuskasteelle ihan omasta tahosta,,,ilmeisti se on niin että uskonolisuus pitää vauvakasteesa kynsin hampain.
akus521
kysymys Mikä paha on vauvakasteessa,koska kaikki on kasteen kautta yhdistetty Jeesuksen kuolemaan,hänen kuolemaansa kastettu Room 6:3,4 kuten mainitaan kirjassa.Vai onko kohta harhaa jotava?- mathetes
kuulija1 kirjoitti:
akus521
kysymys Mikä paha on vauvakasteessa,koska kaikki on kasteen kautta yhdistetty Jeesuksen kuolemaan,hänen kuolemaansa kastettu Room 6:3,4 kuten mainitaan kirjassa.Vai onko kohta harhaa jotava?kuulija1,lle vastausta!
Nimim, aksu521 vastakoon puolestaan, mutta minä kommentoin hieman tähän väliin sinulle, kun et ole tuota laittamaasi Raamatunkohtaa näemmä edelleenkään sisäistänyt, että mitä siinä oikeasti sanotaan ja ymmärretään!? Sinä aivan tyypilliseeen kirkolliseentapaan irrotat jaketa tarkoittamaan sillä kirkollista lapsikasteopetusta, jota se ei nimenomaan tarkoita!
Kun Paavali tuossa mainitsee, että "Me kaikki jotka olemme kasteut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut", niin etkö sinä ole vieläkään oivaltanut minkälaisista ihmisistä tuossa on kyse? Elikä siis "KETKÄ ME" olemme kastetut Kristukseen!?
Olen sinulle maininnut aiemminkin, että kun aloitamme lukemisen jo hiukan aikaisemmin, elikä lukemalla jo edellisestä luvusta jakeet - (Room 5:1-2), ja sen jälkeen luemme nuo mainitsemasi jakeet - (Room 6:3-4), jossa Paavali nuo sanansa mainitse, niin silloin ymmärrämme minkälaisista ihmisistä tuossa Paavalin puheen tilaisuudessa olleet ihmiset olivat !?
On aivan selvää tuossa ettei kyse ole ollut vastasyntyneistä vauvoista! Ja on siis myös aivan selvää, että nuo Paavalin mainitsemat "me kaikki kastetut" olivat jo Jumalan armosta Jeesukseen uskoviksi tulleita ihmisiä ennen kastetuksi tulemistaan! Lue rauhallisesti nuo kyseiset Raamatun jakeet ja ota ne vastaan niinkuin ne ovat kirjoitetut, niin saat rauhan sielullesi tuossakin asiassa ja Jumala sen sinulle totisesti jonain päivänä tulee palkitsemaan kunhan vain olet uskollinen hänen sanalleen ja tottelet niinkuin sanan ilmoitus on kirjoitettukin!
Paavalin maininta "Me kaikki jotka olemme kastetut" ei siis tarkoita vauvana kastettuja, vaan jo Jumalan armosta Jeesukseen uskoontulleiden kastamista! Tuo asiahan on aivan selkeästi ymmärrettävissä tuossa kyseisessä sananpaikassa!
Siunausta ja Kristusvaloa elämääsi!
Jeesus sinulle runsaasti sanaansa valaiskoon!
Terv, mathetes mathetes kirjoitti:
kuulija1,lle vastausta!
Nimim, aksu521 vastakoon puolestaan, mutta minä kommentoin hieman tähän väliin sinulle, kun et ole tuota laittamaasi Raamatunkohtaa näemmä edelleenkään sisäistänyt, että mitä siinä oikeasti sanotaan ja ymmärretään!? Sinä aivan tyypilliseeen kirkolliseentapaan irrotat jaketa tarkoittamaan sillä kirkollista lapsikasteopetusta, jota se ei nimenomaan tarkoita!
Kun Paavali tuossa mainitsee, että "Me kaikki jotka olemme kasteut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut", niin etkö sinä ole vieläkään oivaltanut minkälaisista ihmisistä tuossa on kyse? Elikä siis "KETKÄ ME" olemme kastetut Kristukseen!?
Olen sinulle maininnut aiemminkin, että kun aloitamme lukemisen jo hiukan aikaisemmin, elikä lukemalla jo edellisestä luvusta jakeet - (Room 5:1-2), ja sen jälkeen luemme nuo mainitsemasi jakeet - (Room 6:3-4), jossa Paavali nuo sanansa mainitse, niin silloin ymmärrämme minkälaisista ihmisistä tuossa Paavalin puheen tilaisuudessa olleet ihmiset olivat !?
On aivan selvää tuossa ettei kyse ole ollut vastasyntyneistä vauvoista! Ja on siis myös aivan selvää, että nuo Paavalin mainitsemat "me kaikki kastetut" olivat jo Jumalan armosta Jeesukseen uskoviksi tulleita ihmisiä ennen kastetuksi tulemistaan! Lue rauhallisesti nuo kyseiset Raamatun jakeet ja ota ne vastaan niinkuin ne ovat kirjoitetut, niin saat rauhan sielullesi tuossakin asiassa ja Jumala sen sinulle totisesti jonain päivänä tulee palkitsemaan kunhan vain olet uskollinen hänen sanalleen ja tottelet niinkuin sanan ilmoitus on kirjoitettukin!
Paavalin maininta "Me kaikki jotka olemme kastetut" ei siis tarkoita vauvana kastettuja, vaan jo Jumalan armosta Jeesukseen uskoontulleiden kastamista! Tuo asiahan on aivan selkeästi ymmärrettävissä tuossa kyseisessä sananpaikassa!
Terv, mathetesAameen,,näin on,,
mathetes kirjoitti:
kuulija1,lle vastausta!
Terv, mathetesmathetes
vastaus
Vastaus Ei paavali tarkoitkka vauvakastettuja kristittyjä,vaan jota ovat tehneet parannuksen ja kääntyneet Jeesuksen puoleen oikeassa paavali on roo kirjeen jakeissa,olen minäsen kymmärtänyt täysin.
On sielvinnyt kun sain antaa elämän Jeesukselle,pian 40 vuotta sitten,elokuussa tulee hääpäivä olin jo silloin uskontiellä.- mathetes
kuulija1 kirjoitti:
mathetes
vastaus
Vastaus Ei paavali tarkoitkka vauvakastettuja kristittyjä,vaan jota ovat tehneet parannuksen ja kääntyneet Jeesuksen puoleen oikeassa paavali on roo kirjeen jakeissa,olen minäsen kymmärtänyt täysin.
On sielvinnyt kun sain antaa elämän Jeesukselle,pian 40 vuotta sitten,elokuussa tulee hääpäivä olin jo silloin uskontiellä.No niin kuulija 1 !
Tuon vastauksesi perusteella sinun sitten pitäisi ymmärtää tuo Paavalin puheen todellinen tarkoitus tuossa- (Room 6:3-4) jakeen aiheessa, että sillä nimenomaan tarkoitetaan uskoontulleiden kastetuksi tulemista! Se ei siis tarkoita ketä tahansa kastettua, eikä mitä tahansa kastetta, kuten kirkollista lapsikastetta! Lapsikaste oppia se ei siis tue, vaan nimenomaan saamme selkeästi havaita siitä, että tuossa Paavalin kertomuksessa takoitetaan uskoontulleita ihmisiä, jotka ovat tulleet kastetuksi Jeesukseen Kristukseen - jo Jeesukseen syntyneen uskoontulonsa perusteella!
Kerroit tulleesi uskoon noin 40 vuotta sitten, kiitos suuri siitä Jumalalle! Kuten varmaan ymmärrät, niin se ei ole tapahtunut "vesikasteen ansiosta", vaan kuulemastasi evankeliumin pelastuksen sanoman ansiosta, jonka olet saanut uskossa vastaanottaa ja sen kautta saanut Jumalan armosta vastaanottaa Jeesuksen syntiesi vapahtajaksi! Tilanne on samanlainen Raamatun sanan kertomuksissa, jossa apostolit veivät evankeliumia Jeesuksesta kaikkialle missä he kulkivat, ja ne ihmiset jotka sen kuulivat ja uskossa vastaanottivat, niin heidät uskonsa perusteella myös kastettiin! Tuo on siis aivan selkeä Raamatun ilmoittama järjestys! Mitään muuta järjestystä Raamatun sanan ilmoitus ei tunne!
Olen ennekin sinulle laittanut nämä jakeet, mutta lueppa nyt uudelleen ja oikein ajatuksen kanssa! Huomaat silloin jos rehellisesti asiaa ajattelet ja tahdot tunnustaa, että vain uskoon tulleet kastettiin!
Lue mitä tapahtui Pietarin saarnan jälkeen!? - Apt 2:40-42
Lue mitä tapahtui Filippuksen saarnan jälkeen!? - Apt 8;12
Lue mitä tapahtui Paavalin saarnan jäölkeen!? - Apt 18:8
On katsottava totuutta silmästä silmään ja tehtävä sen mukaiset päätökset jos mielii toimia Jumalan tahdon ja sanan ilmoituksen mukaan! Alkuseurakunta toimi siten ja Jeesukseen uskovia synti kuin liukuhihnalla kun otetaan Jumalan sanan ilmoitus vakavasti vastaan! Ajattelematta, että mitähän muut omaiset nyt ajattelee!? Päätös on aina henkilökohtainen, ei kenenkään muun päätetävissä vaikka olisi kuinka rakkaita isiä ja äitejä tai muita lähisukulaisia! Kukaan ei voi tehdä päätöksiä minun tai sinun puolestasi, ne on tehtävä aina omakohtaisesti itse! Näin muuten olenkin toiminutkin jo 33 vuotta sitten kun sain Jumalan armosta vastaanottaa evankeliumin pelastuksen sanoman Jeesuksesta!
Jumalan evankeliumin SANA Jeesuksesta, muutti koko minun elämäni aivan toiseksi ja kun rohkeasti lähdin eteenpäin tunnustaen Jeesuksen Jumalan Pojaksi ja vapahtajakseni, niin silloin hän vuodatti sisimpääni Pyhän Henkensä vaellukseni voimaksi! Kaikesta tuosta olen nyt saanut iloita kaikki nämä uskossaolo vuoteni! Jumalalle kiitos!
Jeesus sinulle runsaasti sanaansa kirkastakoon!
Terv, mathetes mathetes kirjoitti:
No niin kuulija 1 !
Tuon vastauksesi perusteella sinun sitten pitäisi ymmärtää tuo Paavalin puheen todellinen tarkoitus tuossa- (Room 6:3-4) jakeen aiheessa, että sillä nimenomaan tarkoitetaan uskoontulleiden kastetuksi tulemista! Se ei siis tarkoita ketä tahansa kastettua, eikä mitä tahansa kastetta, kuten kirkollista lapsikastetta! Lapsikaste oppia se ei siis tue, vaan nimenomaan saamme selkeästi havaita siitä, että tuossa Paavalin kertomuksessa takoitetaan uskoontulleita ihmisiä, jotka ovat tulleet kastetuksi Jeesukseen Kristukseen - jo Jeesukseen syntyneen uskoontulonsa perusteella!
Kerroit tulleesi uskoon noin 40 vuotta sitten, kiitos suuri siitä Jumalalle! Kuten varmaan ymmärrät, niin se ei ole tapahtunut "vesikasteen ansiosta", vaan kuulemastasi evankeliumin pelastuksen sanoman ansiosta, jonka olet saanut uskossa vastaanottaa ja sen kautta saanut Jumalan armosta vastaanottaa Jeesuksen syntiesi vapahtajaksi! Tilanne on samanlainen Raamatun sanan kertomuksissa, jossa apostolit veivät evankeliumia Jeesuksesta kaikkialle missä he kulkivat, ja ne ihmiset jotka sen kuulivat ja uskossa vastaanottivat, niin heidät uskonsa perusteella myös kastettiin! Tuo on siis aivan selkeä Raamatun ilmoittama järjestys! Mitään muuta järjestystä Raamatun sanan ilmoitus ei tunne!
Olen ennekin sinulle laittanut nämä jakeet, mutta lueppa nyt uudelleen ja oikein ajatuksen kanssa! Huomaat silloin jos rehellisesti asiaa ajattelet ja tahdot tunnustaa, että vain uskoon tulleet kastettiin!
Lue mitä tapahtui Pietarin saarnan jälkeen!? - Apt 2:40-42
Lue mitä tapahtui Filippuksen saarnan jälkeen!? - Apt 8;12
Lue mitä tapahtui Paavalin saarnan jäölkeen!? - Apt 18:8
On katsottava totuutta silmästä silmään ja tehtävä sen mukaiset päätökset jos mielii toimia Jumalan tahdon ja sanan ilmoituksen mukaan! Alkuseurakunta toimi siten ja Jeesukseen uskovia synti kuin liukuhihnalla kun otetaan Jumalan sanan ilmoitus vakavasti vastaan! Ajattelematta, että mitähän muut omaiset nyt ajattelee!? Päätös on aina henkilökohtainen, ei kenenkään muun päätetävissä vaikka olisi kuinka rakkaita isiä ja äitejä tai muita lähisukulaisia! Kukaan ei voi tehdä päätöksiä minun tai sinun puolestasi, ne on tehtävä aina omakohtaisesti itse! Näin muuten olenkin toiminutkin jo 33 vuotta sitten kun sain Jumalan armosta vastaanottaa evankeliumin pelastuksen sanoman Jeesuksesta!
Jumalan evankeliumin SANA Jeesuksesta, muutti koko minun elämäni aivan toiseksi ja kun rohkeasti lähdin eteenpäin tunnustaen Jeesuksen Jumalan Pojaksi ja vapahtajakseni, niin silloin hän vuodatti sisimpääni Pyhän Henkensä vaellukseni voimaksi! Kaikesta tuosta olen nyt saanut iloita kaikki nämä uskossaolo vuoteni! Jumalalle kiitos!
Jeesus sinulle runsaasti sanaansa kirkastakoon!
Terv, mathetesmathetes :lle
Noi edeltä mainitsemasi kohdan,tunnen kuin omat taskuni,ei siinä uutta ole,
Kuitenkin synagogan esimies
Crispus tuli uskoon, ja myös koko hänen perhekuntansa uskoi Herraan. Monet muutkin korinttilaiset, jotka kuuntelivat Paavalia, tulivat uskoon, ja heidät kastettiin. Apt 18:8 , viitettä korintolaisille 1 Kor 1:14 Paavali kiittää ei kastanut muita teistä kuin Crispuksen ja Gaiuksen, lienekö ollut lapsia siin perhkunnassa ei ole kerrottu.
näistä jakeista on ollut kiistaa luterilaisessa seurakunnissa,ole kuulut kyllä siittä.
Pidän vain sitä evankeljumia esillä,mikä on kirjoitettu,en halua kiistellä lapsi kasteesta,jotka kiistelevät se heidän asiansa.kuulija1 kirjoitti:
mathetes :lle
Noi edeltä mainitsemasi kohdan,tunnen kuin omat taskuni,ei siinä uutta ole,
Kuitenkin synagogan esimies
Crispus tuli uskoon, ja myös koko hänen perhekuntansa uskoi Herraan. Monet muutkin korinttilaiset, jotka kuuntelivat Paavalia, tulivat uskoon, ja heidät kastettiin. Apt 18:8 , viitettä korintolaisille 1 Kor 1:14 Paavali kiittää ei kastanut muita teistä kuin Crispuksen ja Gaiuksen, lienekö ollut lapsia siin perhkunnassa ei ole kerrottu.
näistä jakeista on ollut kiistaa luterilaisessa seurakunnissa,ole kuulut kyllä siittä.
Pidän vain sitä evankeljumia esillä,mikä on kirjoitettu,en halua kiistellä lapsi kasteesta,jotka kiistelevät se heidän asiansa.Room.6:1-5, puhutaan perisynnistä, kuten viidennessä luvussa. Ei tekosynnissä pysytä, vaan siinä, että ihminen on jo syntinen olemukseltaan. Tässä uskovaisen ei tulisi elämässäkään pysyä.
Jeesus ja hänen työnsä kasteessa, koskee aivan varmasti myös pieniä lapsia, vauvasta vaarii.
Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?" ...
5 "Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa"
Tämän kaiken kasteessa tarjotun ja saadun hyvän ratkaisukristityt ja uudestikastajat hylkäävät.- korjataampa taas
weha kirjoitti:
Room.6:1-5, puhutaan perisynnistä, kuten viidennessä luvussa. Ei tekosynnissä pysytä, vaan siinä, että ihminen on jo syntinen olemukseltaan. Tässä uskovaisen ei tulisi elämässäkään pysyä.
Jeesus ja hänen työnsä kasteessa, koskee aivan varmasti myös pieniä lapsia, vauvasta vaarii.
Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?" ...
5 "Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa"
Tämän kaiken kasteessa tarjotun ja saadun hyvän ratkaisukristityt ja uudestikastajat hylkäävät.Room 6:1-5 EI PUHU MITÄÄN PERISYNNISTÄ!! vaan siitä, että vanhurskautetun ei
sovi enää elää synnissä!
Weha sekoilee taas tyypilliseen tapaansa.
Paavali puhuu siinä Rooman kristityille eikä vauvoille. Nämähän olivat tulleet van-
hurskaiksi uskon kautta: Room5:1
"Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet..."
Jeesuksen sovitustyö koskee varmasti myös vauvoja, joten heidän kastamisensa on
turhaa!
Wehankin pitäisi tulla lapsen kaltaiseksi ja lopettaa tuo harha.opin levittäminen.
Mutta nuo "ratkaisukristityt" haluavat luottaa vanhempien ja kummien ratkaisuihin
kuvitellen että vauvan pelastuminen riippuisi vanhempien teoista.
Ikäänkuin kaikkivaltias Jumala tarvitsee ihmistekoja pitääkseen autuaan vauvan
sylissään. korjataampa taas kirjoitti:
Room 6:1-5 EI PUHU MITÄÄN PERISYNNISTÄ!! vaan siitä, että vanhurskautetun ei
sovi enää elää synnissä!
Weha sekoilee taas tyypilliseen tapaansa.
Paavali puhuu siinä Rooman kristityille eikä vauvoille. Nämähän olivat tulleet van-
hurskaiksi uskon kautta: Room5:1
"Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet..."
Jeesuksen sovitustyö koskee varmasti myös vauvoja, joten heidän kastamisensa on
turhaa!
Wehankin pitäisi tulla lapsen kaltaiseksi ja lopettaa tuo harha.opin levittäminen.
Mutta nuo "ratkaisukristityt" haluavat luottaa vanhempien ja kummien ratkaisuihin
kuvitellen että vauvan pelastuminen riippuisi vanhempien teoista.
Ikäänkuin kaikkivaltias Jumala tarvitsee ihmistekoja pitääkseen autuaan vauvan
sylissään.Vanhurskautettu toki, mutta perisynnistä vanhurskautettu, sillä siitä seuraavat vasta tekosynnit.
Eli esim. tässä puhutaan teidän uudestikastajien vastustamasta perisynnistä:
Room.5:18 "Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi"
-Tässä sanotaan, että Aadamin lankeemus paratiisissa toi kaikille ihmisille kadotustuomion. Siis perisynti on tässä. "synnin palkka on kuolema" (Room.5:12). Tälle te uudestikastajat ette voi mitään. Sitten Jeesuksessa on pelastus: Kasteesa olemme hänen kuolemaansa liitetty ja osallisuuteen tulleet, niinkuin Room.6:3, selvästi kertoo.
Jos on ihmisen syntisyys hukassa, on kaikki hukassa.
Tämän ajan lopulla tapahtuu suuri, pahojen henkien vaikuttama, hengenvuodatus ihmein ja merkein.
Matt.24: 24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut." Myös Mark.13:22.
2.Tes.2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä.
Hengelliset liikkeet on koeteltava, ja ne jotka vastaavat hurmahenkisyyden tuntomerkkejä, täytyy torjua. Pelissä on elämä ja autuus.weha kirjoitti:
Vanhurskautettu toki, mutta perisynnistä vanhurskautettu, sillä siitä seuraavat vasta tekosynnit.
Room.5:18 "Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi"
-Tässä sanotaan, että Aadamin lankeemus paratiisissa toi kaikille ihmisille kadotustuomion. Siis perisynti on tässä. "synnin palkka on kuolema" (Room.5:12). Tälle te uudestikastajat ette voi mitään. Sitten Jeesuksessa on pelastus: Kasteesa olemme hänen kuolemaansa liitetty ja osallisuuteen tulleet, niinkuin Room.6:3, selvästi kertoo.
Tämän ajan lopulla tapahtuu suuri, pahojen henkien vaikuttama, hengenvuodatus ihmein ja merkein.
Matt.24: 24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
2.Tes.2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä.
Hengelliset liikkeet on koeteltava, ja ne jotka vastaavat hurmahenkisyyden tuntomerkkejä, täytyy torjua. Pelissä on elämä ja autuus.koittakaa selvittää asia lekeästi,se on totta mitä rooma 6:3 kertoo hänen kuolemaansa on kaikki uudesti syntyneet kastettu,ei ole muuta mahdollisuutta,jeesuksessa saamme elää.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
Joka ei synny hengestä ja vedestä,viitta tähän jakeseen . joh 3:5 kast on se vesi saa pyhän hengen sen jälkeen.
Monelle on epäsevää näissä jakeissa,näköjään,kaikki hengent on koeteltava mitä imaantuu.- korjataampa taas
weha kirjoitti:
Vanhurskautettu toki, mutta perisynnistä vanhurskautettu, sillä siitä seuraavat vasta tekosynnit.
Hengelliset liikkeet on koeteltava, ja ne jotka vastaavat hurmahenkisyyden tuntomerkkejä, täytyy torjua. Pelissä on elämä ja autuus.Weha toteuttaa taas vanhaa "silmänkääntötemppuaan" ja lukee vain yhden jakeen,
jolla koettaa puolustaa harha-oppiaan. Tuo on sitä Wehan liimaa-leikkaa tekniikkaa.
Hän jättää lukematta sen tärkeimmän: Room 5:18
Sillä niinkuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi,
NIIN MYÖS YHDEN IHMISEN VANHURSKAUDEN TEKO KOITUU KAIKILLE IHMISILLE
ELÄMÄN VANHURSKAUDEKSI."
Vauvatkin on vanhurskautettu!
Tälle te sadistit ette voi mitään!
Weha syyllistyy Pyhän Hengen pilkkaan:
"Tämän ajan lopulla tapahtuu suuri, pahojen henkien vaikuttama, hengenvuodatus ihmein ja merkein"
Raamattu taas lupaa: "Viimeisinä aikoina minä vuodatan Henkeni kaiken lihan
päälle..." kuulija1 kirjoitti:
koittakaa selvittää asia lekeästi,se on totta mitä rooma 6:3 kertoo hänen kuolemaansa on kaikki uudesti syntyneet kastettu,ei ole muuta mahdollisuutta,jeesuksessa saamme elää.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
Joka ei synny hengestä ja vedestä,viitta tähän jakeseen . joh 3:5 kast on se vesi saa pyhän hengen sen jälkeen.
Monelle on epäsevää näissä jakeissa,näköjään,kaikki hengent on koeteltava mitä imaantuu.Jos tekosynnit on vaan syntiä, niin kovin kepponen ja valheellinen on syntikäsitys.
Kun Raamattu sanoo, että kaste pelastaa, niin sitä on villihenkien selitellä, ettei se Raamattu niin sano missään-
1.Piet.3:21 "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus"
Iljettää tuon todella pahan hengen vääristelyt ja pois-selittelyt sanaa Raamatun vastaan.
weha: "Kaste pelastaa. Tämä on Raamatun sanaa!!!!. Kaste on hyvän omantunnon liitto Jumalan luona. Kaste ei poista syntiä, mutta antaa anteeksi (apt.22:16), niin ettei syntiä enään lueta. Kasteen perustuksena on Jeesuksen ylösnousemus."- korjataamapa taas
weha kirjoitti:
Jos tekosynnit on vaan syntiä, niin kovin kepponen ja valheellinen on syntikäsitys.
Kun Raamattu sanoo, että kaste pelastaa, niin sitä on villihenkien selitellä, ettei se Raamattu niin sano missään-
1.Piet.3:21 "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus"
Iljettää tuon todella pahan hengen vääristelyt ja pois-selittelyt sanaa Raamatun vastaan.
weha: "Kaste pelastaa. Tämä on Raamatun sanaa!!!!. Kaste on hyvän omantunnon liitto Jumalan luona. Kaste ei poista syntiä, mutta antaa anteeksi (apt.22:16), niin ettei syntiä enään lueta. Kasteen perustuksena on Jeesuksen ylösnousemus."Todella iljettävää tuollainen sanan väärä tulkinta, mihin villihenki Weha syyllistyy.
Tuossahan puhutaan "VERTAUSKUVAN MUKAAN..."
Vertaukuva oli se, että ne jotka eivät uskoneet Nooan saarnaa, HUKKUIVAT. He
luottivat siihen, että vesi kantaa!!!
Samoin käy sille, joka luottaa veden pelastavaan taikavoimaan.
Vain ne, jotka uskoivat Nooan saarnaa, olivat kuuliaisia Nooan käskylle mennä
arkkiin, pelastuivat.
Raamattu sanoo:
"Joka syntiä TEKEE, on synnin orja"!!!
Vauvahan ei ole tehnyt vielä mitään, joten Weha puhuu läpiä päähänsä. korjataampa taas kirjoitti:
Weha toteuttaa taas vanhaa "silmänkääntötemppuaan" ja lukee vain yhden jakeen,
jolla koettaa puolustaa harha-oppiaan. Tuo on sitä Wehan liimaa-leikkaa tekniikkaa.
Hän jättää lukematta sen tärkeimmän: Room 5:18
Sillä niinkuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi,
NIIN MYÖS YHDEN IHMISEN VANHURSKAUDEN TEKO KOITUU KAIKILLE IHMISILLE
ELÄMÄN VANHURSKAUDEKSI."
Vauvatkin on vanhurskautettu!
Tälle te sadistit ette voi mitään!
Weha syyllistyy Pyhän Hengen pilkkaan:
"Tämän ajan lopulla tapahtuu suuri, pahojen henkien vaikuttama, hengenvuodatus ihmein ja merkein"
Raamattu taas lupaa: "Viimeisinä aikoina minä vuodatan Henkeni kaiken lihan
päälle..."Niin, kadotus on ilman Jeesusta kaikkien osana. Siksi haluamme liittää kasteessa Jeesukseen ja hänen työhönsä (Room.6:3; Gal.3:27; Joh.3:5; Ef.5:26).
- korjataampa taas
weha kirjoitti:
Niin, kadotus on ilman Jeesusta kaikkien osana. Siksi haluamme liittää kasteessa Jeesukseen ja hänen työhönsä (Room.6:3; Gal.3:27; Joh.3:5; Ef.5:26).
Jeesus vaan ei hyväksy tuollaista pakkoliitosta.
Toinen ihminen ei voi pelastaa toista 1. Kor 7:16
Ainoa tie Hänen luokseen on:
"Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi; niille, jotka uskovat Hänen nimeensä." Joh 1:12 korjataamapa taas kirjoitti:
Todella iljettävää tuollainen sanan väärä tulkinta, mihin villihenki Weha syyllistyy.
Tuossahan puhutaan "VERTAUSKUVAN MUKAAN..."
Vertaukuva oli se, että ne jotka eivät uskoneet Nooan saarnaa, HUKKUIVAT. He
luottivat siihen, että vesi kantaa!!!
Samoin käy sille, joka luottaa veden pelastavaan taikavoimaan.
Vain ne, jotka uskoivat Nooan saarnaa, olivat kuuliaisia Nooan käskylle mennä
arkkiin, pelastuivat.
Raamattu sanoo:
"Joka syntiä TEKEE, on synnin orja"!!!
Vauvahan ei ole tehnyt vielä mitään, joten Weha puhuu läpiä päähänsä.Väli kysymys
Ei ole tehnyt syntiä se on totta,mutta on synnin alaisena lapsissakin on liha ja veri.
Siis synnin valata vaikutta heihinkin.Lihan kautta.
Miten siis on? Olemmeko me muita parempia? Emme lainkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että kaikki, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin, ovat synnin vallassa. Room 3:9korjataampa taas kirjoitti:
Jeesus vaan ei hyväksy tuollaista pakkoliitosta.
Toinen ihminen ei voi pelastaa toista 1. Kor 7:16
Ainoa tie Hänen luokseen on:
"Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi; niille, jotka uskovat Hänen nimeensä." Joh 1:12Kyllä esim. pastori/pappi toimittaa Jumalan asetuksesta ja käskystä sanaa ja sakramentteja. Näin siis myös tarjoaa ja julistaa sanaa ja sakramentteja, joiden avulla yksin armo välitetään. On syytä pitää lujasti kiinni siitä, että Jumala ei tahdo olla tekemisissä ihmisen kanssa, millään muulla tavalla kuin sanan ja sakramenttien välityksellä. Kaikki se, mitä ilman sanaa ja sakramentteja Henkenä ylistetään, on itse perkeleestä.
Lue seuraavakin jae, joka on moukari ylpeätä ratkaisukristillisyyttä vastaan:
Joh.1:13 "jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta."- korjataampa taas
weha kirjoitti:
Kyllä esim. pastori/pappi toimittaa Jumalan asetuksesta ja käskystä sanaa ja sakramentteja. Näin siis myös tarjoaa ja julistaa sanaa ja sakramentteja, joiden avulla yksin armo välitetään. On syytä pitää lujasti kiinni siitä, että Jumala ei tahdo olla tekemisissä ihmisen kanssa, millään muulla tavalla kuin sanan ja sakramenttien välityksellä. Kaikki se, mitä ilman sanaa ja sakramentteja Henkenä ylistetään, on itse perkeleestä.
Lue seuraavakin jae, joka on moukari ylpeätä ratkaisukristillisyyttä vastaan:
Joh.1:13 "jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta."Wehan sekoilu jatkuu:
" On syytä pitää lujasti kiinni siitä, että Jumala ei tahdo olla tekemisissä ihmisen kanssa, millään muulla tavalla kuin sanan ja sakramenttien välityksellä. Kaikki se, mitä ilman sanaa ja sakramentteja Henkenä ylistetään, on itse perkeleestä."
Miksihän Jeesus ilmestyi Saulille ilman noita sakramentteja?
Miksihän Jeesus ilmestyi kahdelle opetuslapselle Emmauksen tiellä ilman
sakramentteja?
Miksihän Jeesus ilmestyi Johannekselle Patmoksen saarella ilman sakramentteja?
Miksihän Jumala itse ilmestyi Elialle ilman sakrammentteja?
Miksihän Jumala itse ilmestyi Moosekselle palavassa pensaassa??
Tuossa on oikein iso moukari pakollista vauvakastetta vastaan:
"Joh.1:13 "jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta."
EI SIIS VEDESTÄ!!!!
Voi tuota Wehaa!Voiko joku todella olla noin pimeä??? - niin sitä pitää
korjataampa taas kirjoitti:
Wehan sekoilu jatkuu:
" On syytä pitää lujasti kiinni siitä, että Jumala ei tahdo olla tekemisissä ihmisen kanssa, millään muulla tavalla kuin sanan ja sakramenttien välityksellä. Kaikki se, mitä ilman sanaa ja sakramentteja Henkenä ylistetään, on itse perkeleestä."
Miksihän Jeesus ilmestyi Saulille ilman noita sakramentteja?
Miksihän Jeesus ilmestyi kahdelle opetuslapselle Emmauksen tiellä ilman
sakramentteja?
Miksihän Jeesus ilmestyi Johannekselle Patmoksen saarella ilman sakramentteja?
Miksihän Jumala itse ilmestyi Elialle ilman sakrammentteja?
Miksihän Jumala itse ilmestyi Moosekselle palavassa pensaassa??
Tuossa on oikein iso moukari pakollista vauvakastetta vastaan:
"Joh.1:13 "jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta."
EI SIIS VEDESTÄ!!!!
Voi tuota Wehaa!Voiko joku todella olla noin pimeä???Hyvä, hyvä Weha
On hyvä, että poistat viestejäsi, jotka ovat räikeässä ristiriidassa
Raamatun kanssa. - odotappas vaan
niin sitä pitää kirjoitti:
Hyvä, hyvä Weha
On hyvä, että poistat viestejäsi, jotka ovat räikeässä ristiriidassa
Raamatun kanssa.Älä nuolaise ennenkuin tipahtaa.
Jahka Weha saa taas kopiokoneensa toimimaan, niin hän suoltaa uusia viestejä
entiseen malliin.
"Sinullakin näyttää olevan tapana irroitella jakeita omilta paikoiltaan kirkolliseen korvasyyhyyn"
weha: Kerro heti missä?
Sensijaan kerron missä sinä ja hengenheimolaisesi irroittelette ja laitatte "teippiä" kastekohtaa. Lisäksi väitätte valheellisesti (ettekä kuule meitä), että me luterilaiset, emme laita kääntymystä tässä mihinkään.
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
weha: Siis Pietari sanoi synnintuntoisille aikuisille, että heidän tulee ottaa sanoma vastaan ja siten myös kaste syntien ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi. Lisäksi Pietari sanoi kasteen kuuluvan omille aikalaisilleen, että tuleville sukupolville (tekna), että kaste kuuluu lapsillekkin, siis ilman rajaavaa ikää (tekna). Ei tässä tulisi olla mitään epäselvää, kun uskoo kasteen merkityksen, että kelle se kuuluu.- voi Wehaa
On tuo Weha pimeä!!!
Ei tuossa puhuta vauvakasteesta mitään ja Pyhän Hengen lahjakin luvataan VAIN
NIILLE, JOITA TAIVAALLINEN ISÄMME KUTSUU!!
Pietari ei tuossakaan kehoittanut tuomaan vauvoja kastettavaksi, vaan:
OTTAKOON KUKIN TEISTÄ KASTEEN..."
Pappihan ei sitä voi määrätä, ketä Jumala kutsuu! voi Wehaa kirjoitti:
On tuo Weha pimeä!!!
Pappihan ei sitä voi määrätä, ketä Jumala kutsuu!Kun Jeesus meidän Vapahtajamme eli täällä maanpäällä ruumiillisesti lihassa, hän ns lasten evankeliumeissa kutsui luokseen vauvojakin, ja kehoitti ja kutsui vanhempia heitä tuomaan hänen luokseen. Hän otti heidät syliinsä ja antoi heille omakseen Jumalan valtakunnan. Sitähän Jeesuksen luokse meneminen aina tarkoittaa.
Kun Jeesus ei enään elä maanpäällä, kuten tuolloin lihansa päivinä, viemme pienokaisemme Vapahtajamme luokseen kasteessa (Gal.3:27:29; Room.6:3).
Jeesus ottaa vastaan lapset
Luuk.18:15. Jeesuksen luo tuotiin myös pieniä lapsia, jotta hän koskisi heihin. Tämän nähdessään opetuslapset moittivat tuojia,
16. mutta Jeesus kutsui lapset luokseen ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta.
17. Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse."
Tässä luukkaan käyttämä sana on mielenkiintoinen "prefos", äskensyntynyt vauva...Jeesus sanoo esteliöille; "Antakaa lasten tulla, älkäkää estäkö heitä".
Jumalan sana ei näet tyhjänä palaja. Evankeliumi kuuluu imeväisellekin.voi Wehaa kirjoitti:
On tuo Weha pimeä!!!
Pappihan ei sitä voi määrätä, ketä Jumala kutsuu!Lue jatkokin: "Teille ja teidän lapsilenne tämä lupaus on annettu" Siis lupaus syntien anteeksisaamisesta ja Pyhän Hengen lahjasta. Jeesus, meidän Jumalamme kutsuu myös pieniä lapsia luokseen.
- voi Wehaa
weha kirjoitti:
Kun Jeesus meidän Vapahtajamme eli täällä maanpäällä ruumiillisesti lihassa, hän ns lasten evankeliumeissa kutsui luokseen vauvojakin, ja kehoitti ja kutsui vanhempia heitä tuomaan hänen luokseen. Hän otti heidät syliinsä ja antoi heille omakseen Jumalan valtakunnan. Sitähän Jeesuksen luokse meneminen aina tarkoittaa.
Kun Jeesus ei enään elä maanpäällä, kuten tuolloin lihansa päivinä, viemme pienokaisemme Vapahtajamme luokseen kasteessa (Gal.3:27:29; Room.6:3).
Jeesus ottaa vastaan lapset
Luuk.18:15. Jeesuksen luo tuotiin myös pieniä lapsia, jotta hän koskisi heihin. Tämän nähdessään opetuslapset moittivat tuojia,
16. mutta Jeesus kutsui lapset luokseen ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta.
17. Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse."
Tässä luukkaan käyttämä sana on mielenkiintoinen "prefos", äskensyntynyt vauva...Jeesus sanoo esteliöille; "Antakaa lasten tulla, älkäkää estäkö heitä".
Jumalan sana ei näet tyhjänä palaja. Evankeliumi kuuluu imeväisellekin.Ensin Weha yrittää repiä vauvat pois Jeesuksen sylistä ja sitten kasteessa viedä heidät sinne takaisin.
Eikö Weha todella tajua, mitä kirjoittaa:
"16. mutta Jeesus kutsui lapset luokseen ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta. " voi Wehaa kirjoitti:
Ensin Weha yrittää repiä vauvat pois Jeesuksen sylistä ja sitten kasteessa viedä heidät sinne takaisin.
Eikö Weha todella tajua, mitä kirjoittaa:
"16. mutta Jeesus kutsui lapset luokseen ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta. "Kohta osoittaa, että pienten lasten tuleekin ottaa Jeesus vastaan. He eivät ole siellä automaattisesti.
17. Totisesti: "joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse."
"Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan" (Room.3:10).
"Olimme luonnostamme vihan lapsia, niinkuin muutkin"(Ef.2:3).- Isän käsi
weha kirjoitti:
Kohta osoittaa, että pienten lasten tuleekin ottaa Jeesus vastaan. He eivät ole siellä automaattisesti.
17. Totisesti: "joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse."
"Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan" (Room.3:10).
"Olimme luonnostamme vihan lapsia, niinkuin muutkin"(Ef.2:3).Mistähän tuollainen sadistinen oppi on peräisin, että pienet vauvat joutuvat
kadotukseen ilman vanhempien yritystä pelastaa heidät?
Lapset voivat kyllä ottaa vastaan Jumalan valtakunnan, kun heille kerrotaan siitä,
mutta vauvat OVAT JUMALAN VALTAKUNNASSA sisällä ,sillä he ovat
Jumalan kädessä!
- Weha oikiassa!
WEHA TIETÄÄ!
UKASTAJAT OSAAVAT VAIN RÄKYTTÄÄ JA HAUKKUA! Oikeat hengen veijarit täällä antaa henkiä niinkuin pakanauskoissa, ilman sanaa ja sakramentteja. Ettette te ainakaan minua jallita, vaikka kuinka loitsutte. Raamattu opettaa, että usko tulee nimenomaan "kuulosta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta". Näin oli Paavalinkin kohdalla, kun hänelle sanottiin: "Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois." (apt.22:16).
Kun helluntaina Pietari saarnasi kasteen armoa, sanoen näin: "ottakoon kukin teistä kasteen, jotta teidän syntinne annetaan anteeksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu." (Apt.2:38-39).
Laajempi yhteys osoittaa, kuin Joelin ennustus puhuu kuinka viimmeisinä aikoina Pyhä Henki tulee kaiken lihan päälle, joka on selvä ennuste kasteeseen.- taika-uskoa!
Totta.
Nuo samaiset veijarit koettavat veden avulla ajaa pois noita henkiä ja riivaajia.
Aivan samoin kuin pakanauskonnoissa. Eräät ovat näköjään jämähtäneet keskiaikaisiin harha-oppeihin.
.
Mutta Weha on taas edistynyt Raamatun tuntemisessaan, kun nyt hänkin jo
myöntää, että "usko tulee kuulemisesta",, eikä kasteesta! Hyvä, hyvä.
Vähäkatekismuksen liitteet:
Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioon, ettei ole leikin asia käydä Perkeleen kimppuun. Kasteessa ei vain karkoteta Perkelettä lapsen luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan kastettua koko elämän ajan. Sen vuoksi on todella tarpeen, että koko sydämestä ja lujassa uskossa autamme lapsiparkaa ja pyydämme niin hartaasti kuin osaamme, että Jumala ei vain rukouksemme sanojen mukaisesti vapauttaisi lasta Perkeleen vallasta, vaan että hän myös vahvistaisi lasta, niin että tämä jaksaisi ritarin tavoin taistella Perkelettä vastaan koko elämän ajan ja vielä kuoleman hetkellä. Kun kastetut ihmiset usein turmeltuvat niin kelvottomiksi, se saattaa mielestäni johtua siitä, että kaste on toimitettu kylmän välinpitämättömästi ja että kastettavan puolesta on toimituksen aikana rukoiltu täysin vailla tosi tarkoitusta.
Vesi ei saa aikaan kasteen armoa (kuten Raamatussa lukee), vaan Jumalan sana joka on vedessä ja veden kanssa. Tästä on Raamatusta kohtia kyllin. Lutheri kirjoittaa tuossa perisynnistä aivan oikein ja niinkuin Raamattu opettaa.
Täytyy ottaa Raamatun sanasta kiinni, uskoa se, eikä ottaa vastaan hurmahenkien opetuksia.- korjataampa taas!
Mistähän on peräisin tuollainen harha, että Jumalan armo olisi riippuvaista vedestä ja että Jumalan sana tarvitsee vettä kyytipojaksi?
Jumalan armo on Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänet saamme omistaa uskon kautta. Ei siihen tarvita vettä.
Olisikohan tuo keski-aikainen juoppomunkki sokaissut joitakin vielä 2000-luvulla?
Nuo hurmahenget kun tarvitsevat jotain konkreetista, mihin uskoa.
Pelkkä Jumalan sana ei riitä heille.
"Te olette uudestisyntyneet, ETTE KATOAVASTA (vedestä), vaan katoamattomasta
siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta."
Ei siis kasteesta!!!
Jae 25
"Ja tämä on teille ilosanomana JULISTETTU"!
kaste ole Jeesuksen pelastustyöstä erillinen armonlähde, vaan juuri se kanava, jonka välityksellä tulemme osallisiksi Jeesuksen pelastustyöstä. Kastepelastusta vastaan esitetään joskus raamatunkohtia, jotka sanovat, että usko tai Jeesuksen veri pelastaa uskovat, mutta näissä ei puhuta mitään kasteesta tai sitä vastaan, sillä uskon ja kasteen välinen suhde ei ole ”joko-tai”, vaan ”sekä-että”. Jeesushan nimenomaan sanoi: ”Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu” (Mark. 16:16). Kasteessa pelastutaan ”Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta” (1. Piet. 3:21).
- näin Ramatussa
Wehalla on erikoinen tapa puolustaa harha-oppiaan.
Hän lukee vain osan jostaklin Raamatun kohdasta eikä viitsi lukea jaetta loppuun.
Tuo Mark 16:16 jatkuu: "Mutta JOKA EI USKO, tuomitaan kadotukseen!!
Siis kaste tai kastamattomuus ei pelasta ketään eikä vie ketään kadotukseen, vaan ainoastaa se, että IHMINEN EI USKO.
Tällöin putoaa vauvakasteen "pelastavalta ominaisuudelta" taas pohja pois!!
Raamatun selvä linja on: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut." Ap 16:31
Nuo viisastelevat hurmahenkemme väittävät kuitenkin, että yksin usko pelastaa, teot ja ulkonaiset asiat eivät ollenkaan vaikuta siihen. Vastaamme tähän väitteeseen näin: On aivan totta, että pelastusta ei mikään muu vaikuta kuin usko - tästä kuulemme kohta lisää. Mutta nämä sokeiden taluttajat eivät huomaa sitä, että uskolla tulee olla jokin kohde, eli jotakin, mistä se voi pitää kiinni ja minkä varassa se voi luottavaisesti seistä. Näin usko siis kiinnittää koko huomion veteen. Se uskoo, että vesi on kaste, täynnä pelkkää pelastusta ja elämää, ei kuitenkaan sinänsä, tästähän on jo kylliksi puhuttu, vaan sen vuoksi, että vesi on yhdistynyt Jumalan sanaan ja asetukseen ja että Jumalan nimi on liittynyt veteen. Kun uskon tämän, en silloin usko mihinkään muuhun kuin Jumalaan, joka on antanut ja istuttanut veteen sanansa ja joka tarjoaa meille tämän ulkonaisen aineen, jotta me siihen tarttumalla voisimme tarttua tuohon aarteeseen.
Nuo hurmahenget ovat niin päästään sekaisin, että erottavat toisistaan uskon ja sen asian, mihin usko kohdistuu ja mihin se on sidottu, vaikka tuo asia onkin ulkonainen. Pitäähän sen pakostakin olla ulkonainen, jotta se voitaisiin aistein havaita ja käsittää sekä viedä niiden välityksellä sydämeen. Onhan näet koko evankeliumikin ulkonaista, suullista saarnaa. Sanalla sanoen: kaiken sen, minkä Jumala meissä tekee ja vaikuttaa, sen hän tahtoo vaikuttaa tällaista ulkonaista järjestystä käyttäen. Uskon on siis suunnattava katseensa sinne, missä ja mihin suuntaan Jumala puhuu, jopa siihen suuntaan, minkä välityksellä hän puhuu, ja tartuttava siihen sanaan. Meillä on siis tässä sanat: "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu." Mitä ne sitten tarkoittaisivat, elleivät ne puhuisi juuri kasteesta, siitä vedestä, joka sisältyy Jumalan asetukseen? Siksi tästä seuraa johtopäätös: joka hylkää kasteen, hylkää samalla Jumalan sanan ja uskon sekä Kristuksen, joka opastaa meidät sanaan ja sitoo meidät kasteeseen.- näin Raamatussa
Kun Wehan oma aivokapasiteetti ei riitä, niin hän turvautuu vanhaan konstiinsa,
ja siteeraa erään keski-aikaisen juoppomunkin kirjoituksia.
Weha elää vielä keski-aikaa. Onkohan hän muistanut ottaa jo joka-aamuisen olut-
tuoppinsa, kuten Lutherilla oli tapana?
Hän, kuten Lutherkin, kuvittelevat, että haukkumalla toista vauvakaste ilmestyisi
Raamattuun!
Lutherhan oli pahasti vainoharhainen ja näki perkeleitä vähän joka puolella. Joskus
hän yritti heittää niitä mustepullolla.
Tänä päivänä tuollainen vietäisiin jo hoitoon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t887141- 353791
- 453360
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402532- 412262
- 2062259
- 1222192
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292119Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241868- 401749