Eli mulla on ongelma että olen saanut kirjoitettua ohjelman koodin muistioon ja tallentanut sen koneelle. Mutta kun käynnistän ohjelman niin se joko aukaisee cmd:n (.bat päätteellä) eikä tee mitään tai aukaisee cmd:n ja ilmoittaa virhestä (.exe päätteellä).
Eli mikä mulla on vialla kun ohjelma ei aukea? Olen lukenut että ohjelman tekemiseen ei tarvitse erillistä ohjelmointi ympäristöä vaikka sellainen olisikin suositeltava.
Kaikki neuvot olisi hyvästä ja koska ohjelmaa teen ihan omasta mielenkiinnosta niin en haluaisi ladata mitään lisäohjelmia jotta saisin jonkun oman pikkusähellyksen toimimaan. Olen vasta aloittanut ohjelmoinnin opettelemisen joten jos mahdollista niin voitteko neuvoa tyylin luolamiehelle?
Kiitti hirveesti avusta ♥!
Eka ohjelma ja heti ogelma käynnistämisessä.
7
184
Vastaukset
- Tänne vaan
Pistä koodisi tänne niin katsotaan.
- mokele
Lue vielä hieman lisää teoriaa aiheesta ennenkuin jatkat tuosta.
- kääntä
Muista kääntää se koodi...siis 90 astetta vastapäivään
Ei vaan onhan sulla kääntäjä käytössä? - mko2
Kiitti mokele!
Huomasin että tiedosto pitää tallentaa .java muodossa.
Jos vaikka nyt pääsis pitemmälle.
Tosin nyt kun ohjelman käynnistää niin tietokone avaa Free Openerin ja näyttää koodin. Koodi:
@echo off
public class Eka ohjelma {
public static void main(string[] args) {
System.out.print("Moi maailma!");
}
}
Eli kyse on siis todellakin ekasta omasta ohjelmasta. Mutta jostain täytyy aloittaa.
Eli kuuluuko sen avata toi Free opener?
Ja miten sen sais avamaan ohjelman sillä lailla että se ei näytä koodia? Vai eikö se näytä koodia sitten kun ohjelma on kunnossa (tai tekee enemmänkin kuin vain "Moi maailma" tekstin?
Sillä kyselen kun en vielä tiedä. Sori jos jotakuta ärsyttää tyhmät kysymykset.
Kiitos jo tulleista vastauksista.- Jaawaa
muuutama pointti:
-se pitää kääntää java-kääntäjällä tyyliin javac ekaohjelma.java
-sulla pitää olla java-kääntäjä koneella
-luokan nimi ei saa olla Eka ohjelma, vaan esimerkiksi ekaohjelma
-lähdekooditiedoston nimi pitää tällöin olla ekaohjelma.java
-ohjelma ajetaan käskyllä java ekaohjelma
- mko2
Kiitti Jaawaa, Noilla neuvvoilla pääsen varmaan aika pitkälle.
- mko2
Neuvoilla*
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 814482
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans1214157Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀313475BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1693241Surullista
Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa582567Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main352552Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome592500- 1662470
Muuttunut käytös
Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?682439Väkeä oli liikkeellä
Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik432122