Tunkkauskohdat !

¨¨¨¨

Crusessa on merkitty nostokohdat sivusaumaan leikatuilla nurinpäin olevan v-kirjaimen muotoisilla koloilla.
En ole ennen nykyaikaista henkilöautoa omistanut, vaan olen viimeiset 26 vuotta ajanut maastoautolla, joten en tiedä noiden nostokohtien käytöstä. Kuinka isolta alueelta nuo pohjan pellit noiden merkkien ympäriltä mahtavat olla vahvistetut? Eli jos teen puisen välikappaleen, johon leikkaan uran sitä saumaa varten, niin kuinka iso se puukappale voi olla, kun se tasaisesti tukeutuu pohja- / helmapeltiin niin, että siitä tunkatessa pohja kestää painumatta kasaan? Kaiketi tuollaista tietoa käyttäjillä löytyy. Minä pelkään olevani turhan krouvi näitten herkkien henkilöautojen kanssa. Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista.

12

1839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+2
    • ¨¨¨¨

      Kiitos tiedosta. Tuollaisenkin olemassaolo oli uutta minulle.

    • bim mer

      Olen käyttänyt samanlaista noin kymmenen vuotta. Luulin aina, että se halkeaa auton terävä sauman painaessa sen lyttyyn, mutta ehjä on edelleen.

    • ¨¨¨¨

      Tuollainen ajatus minunkin mieleeni aluksi juolahti. Hyvä tietää, että se ajatus on kokemuksen kautta osoittautunut vääräksi.

    • hallitunkkaaja

      Pieni hallitunkki ja pädi on tosi näppärä renkaanvaihdossa ja maksaa alle yhden renkaanvaihtohinnan rengasliikkeessä!

      • -Cruze-

        ihanan halpaa!!


    • Pitäkää tunkkinne..

      Nyt kun se kaupanpäällisenä ollut huoltosoppari tippu uuden Cruzen ostajilta pois, alkaa renkaanvaihto kummasti kiinnostaa Cruzeilijoita.
      Ei sen puoleen, hullua maksaa auton edes hiukan järkevältä kuulostavan hinnan päälle pari tonttua parista öljynvaihdosta ja omassa pihassa hyvillä välineillä puolisen tuntia kestävästä renkaanvahdosta.

    • ¨¨¨¨

      Hullua on kommentoida aiheen ohi noin pahasti.

      Jos kysyn mistä kohdasta autoa voi turvallisesti nostaa, ei siihen liity ollenkaan mitkään öljynvaihtojen ja renkaanvaihtojen hinnat.

      Olisiko jollakin muuten ihan oikeaa tietoa sen vahvistetun alueen koosta, muodosta jne.?
      Lähinnä sen alueen laajuus eri suuntiin kiinnostaisi, erikoisesti se, että onko se vahvistus yhtä paljon siitä saumakohdasta ulos helmaanpäin kuin sisään auton allekin päin?

      • Pokkauksessa

        Vahvistus on vain siinä pokkauksessa. Kunhan tunkki osuu merkin kohdalle, se kestää.


    • ¨¨¨¨

      Hyvä tietää, kiitos.

      • Palkeista

        Hyvä että jollakin on tietoa pokkauksen vahvistuksista. Niitä on nimittäin silmämääräisesti vaikea havaita ainakaan 2011 vuosimallissa.

        Toissa keväänä ihmettelin asiaa ja kysyin merkkihuollosta. Åströmilla sanottiin, että pitää nostaa palkeista. Ostin auton talvella, siitä olivat selvästi nostaneetkin talvirenkaita laittaessaan, sillä palkin suojakalvo oli irronnut edestä. Takana on vaikeampi erottaa palkkiakaan, mutta onhan siellä sellaisia kestävämmän näköisiä kohtia.

        Kysyin asiaa myös huollon yhteydessä Bestillä ja sanoivat nostavansa aina helmoista. Kai ne sitten kestävät, kun on kerran ne vahvistuksetkin.

        Itse nostan joka tapauksessa hallitunkilla ensin mainituista kohdista, vaikka perusmallin hallitunkkia onkin vaikea saada alle mahtumaan.


    • Hallitunkki?

      Nubirassa on v:n tai olisiko u:n muotoinen kolo takana ja kaksi koloa edessä (ne ovat noin viiden cm:n etäisyydellä toisistaan. Teen tietysti hirveän munauksen, kun käytän auton tunkkia renkaiden vaihtoon, mutta kuitenkin, Edessä tunkki kolojen väliin ja takana tunkki sen yhden kolon kohdalle. Toistaiseksi auto on pysynyt kasassa. Tiedä häntä, mitä piileviä vahinkoja olen jo saanut aikaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1565
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1243
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      997
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      910
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      841
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      828
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      754
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe