Tunkkauskohdat !

¨¨¨¨

Crusessa on merkitty nostokohdat sivusaumaan leikatuilla nurinpäin olevan v-kirjaimen muotoisilla koloilla.
En ole ennen nykyaikaista henkilöautoa omistanut, vaan olen viimeiset 26 vuotta ajanut maastoautolla, joten en tiedä noiden nostokohtien käytöstä. Kuinka isolta alueelta nuo pohjan pellit noiden merkkien ympäriltä mahtavat olla vahvistetut? Eli jos teen puisen välikappaleen, johon leikkaan uran sitä saumaa varten, niin kuinka iso se puukappale voi olla, kun se tasaisesti tukeutuu pohja- / helmapeltiin niin, että siitä tunkatessa pohja kestää painumatta kasaan? Kaiketi tuollaista tietoa käyttäjillä löytyy. Minä pelkään olevani turhan krouvi näitten herkkien henkilöautojen kanssa. Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista.

12

2127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+2
    • ¨¨¨¨

Kiitos tiedosta. Tuollaisenkin olemassaolo oli uutta minulle.

• bim mer

Olen käyttänyt samanlaista noin kymmenen vuotta. Luulin aina, että se halkeaa auton terävä sauman painaessa sen lyttyyn, mutta ehjä on edelleen.

• ¨¨¨¨

Tuollainen ajatus minunkin mieleeni aluksi juolahti. Hyvä tietää, että se ajatus on kokemuksen kautta osoittautunut vääräksi.

• hallitunkkaaja

Pieni hallitunkki ja pädi on tosi näppärä renkaanvaihdossa ja maksaa alle yhden renkaanvaihtohinnan rengasliikkeessä!

• -Cruze-

ihanan halpaa!!

• Pitäkää tunkkinne..

Nyt kun se kaupanpäällisenä ollut huoltosoppari tippu uuden Cruzen ostajilta pois, alkaa renkaanvaihto kummasti kiinnostaa Cruzeilijoita.
      Ei sen puoleen, hullua maksaa auton edes hiukan järkevältä kuulostavan hinnan päälle pari tonttua parista öljynvaihdosta ja omassa pihassa hyvillä välineillä puolisen tuntia kestävästä renkaanvahdosta.

• ¨¨¨¨

Hullua on kommentoida aiheen ohi noin pahasti.

Jos kysyn mistä kohdasta autoa voi turvallisesti nostaa, ei siihen liity ollenkaan mitkään öljynvaihtojen ja renkaanvaihtojen hinnat.

Olisiko jollakin muuten ihan oikeaa tietoa sen vahvistetun alueen koosta, muodosta jne.?
      Lähinnä sen alueen laajuus eri suuntiin kiinnostaisi, erikoisesti se, että onko se vahvistus yhtä paljon siitä saumakohdasta ulos helmaanpäin kuin sisään auton allekin päin?

• Pokkauksessa

Vahvistus on vain siinä pokkauksessa. Kunhan tunkki osuu merkin kohdalle, se kestää.

• ¨¨¨¨

Hyvä tietää, kiitos.

• Palkeista

Hyvä että jollakin on tietoa pokkauksen vahvistuksista. Niitä on nimittäin silmämääräisesti vaikea havaita ainakaan 2011 vuosimallissa.

Toissa keväänä ihmettelin asiaa ja kysyin merkkihuollosta. Åströmilla sanottiin, että pitää nostaa palkeista. Ostin auton talvella, siitä olivat selvästi nostaneetkin talvirenkaita laittaessaan, sillä palkin suojakalvo oli irronnut edestä. Takana on vaikeampi erottaa palkkiakaan, mutta onhan siellä sellaisia kestävämmän näköisiä kohtia.

Kysyin asiaa myös huollon yhteydessä Bestillä ja sanoivat nostavansa aina helmoista. Kai ne sitten kestävät, kun on kerran ne vahvistuksetkin.

Itse nostan joka tapauksessa hallitunkilla ensin mainituista kohdista, vaikka perusmallin hallitunkkia onkin vaikea saada alle mahtumaan.

• Hallitunkki?

Nubirassa on v:n tai olisiko u:n muotoinen kolo takana ja kaksi koloa edessä (ne ovat noin viiden cm:n etäisyydellä toisistaan. Teen tietysti hirveän munauksen, kun käytän auton tunkkia renkaiden vaihtoon, mutta kuitenkin, Edessä tunkki kolojen väliin ja takana tunkki sen yhden kolon kohdalle. Toistaiseksi auto on pysynyt kasassa. Tiedä häntä, mitä piileviä vahinkoja olen jo saanut aikaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      959
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      865
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40