Missifinalistin tuplasti suurentuneet huulet!

ihmettelijä1212

Enpä tiennyt, että huulitäytteet ovat sallittuja Miss Suomi -kilpailussa. Tämän vuoden finalisti Johanna on selvästi suurennuttanut huuliaan.

Ennen:
http://x59.xanga.com/96fc057559c31171483342/z130182623.jpg

http://is12.snstatic.fi/img/978/1288555846705.jpg

Nyt:
http://is13.snstatic.fi/img/658/1288555936367.jpg

http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/viihde/1024px_x_614_px_kuvat_uudet/2013/04/1633978.jpg

http://is13.snstatic.fi/img/978/1288555802786.jpg

Vai sallitaanko tällaiset pientoimenpiteet? Sallitaanko nykyään myös kauneusleikkaukset? Korjatkaa jos olen väärässä. Mitähän Makusen eikka on asiasta mieltä?

Minulla toki ei ole huulitäytteitä vastaan, mutta kun edellisina vuosina on ollut tiukka linja tuollaisten asioiden suhteen...ehkäpä tämä vuosi tekee poikkeuksen.

Kyllähän Sara Chafak on täyttänyt huuliaan missivuotensa aikana huomattavasti, ehkä sen takia uudet missikokelaatkin saavat niin tehdä..kuka tietää..

34

1123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-miss

      Juu.. selvästi tosiaan suurennettu huulia. Näyttää vähän Martina Aitolehdeltä nyt, mikä ei välttämättä ole hyvä asia.

      • Sensuellit huulet

        Ei näytä yhtään. Näyttää enemmänkin Cindy Crawfordilta, kuin Martina Aitolehdeltä. Johannan huulet on paljon seksikkäämmät, kuin esim. kisan voittajalla.


    • maestro223

      Huomattava ero kyllä.. onkohan myös kauneusleikkaukset sallittu kisan "uudistusten" myötä? Jos ei, niin varmasti ihan lähivuosina tullaan sallimaan. Selvästi ollaan menossa siihen suuntaan.

    • ei silikoneilla

      Melkein kaikilla finalisteilla on myös hiuspidennykset. Siihenkin voisi yhtä lailla ottaa kantaa kuin silikonihuuliin. Johanna oli viisi vuotta sitten todella ihastuttava, nyt hän muistuttaa draqueenia. Hänelle on tehty paljon muutakin kuin silikonipursutus huuliin.

      • niina8

        Hiustenpidennys on kuitenkin vähän eri asia, kun kasvojen "korjailu"..


      • eräs vain

        Mitä muuta hänelle on tehty? Eihän sentään mitään kirurgistä toimenpidettä..?


      • omat hiukset in
        niina8 kirjoitti:

        Hiustenpidennys on kuitenkin vähän eri asia, kun kasvojen "korjailu"..

        Kuinka niin eri asia? Suoraan sanoen puolella tämän vuoden missikandidaateilla on todella ohuet, hennot hiukset. En viitsi mainita nimeltä, mutta satun tietämään että eräällä tämän vuoden missikokelaalla on niin ohuet hiukset että hiuspohja näkyy läpi ellei hiuksia ole hieman tupeerattu hiusrajasta ja lisää tuuheutta latvoihin saatu hiuspidennyksellä. Jos hänellä olisi omat hiukset niin eipä näyttäisi juuri miltään.


      • Niina8
        omat hiukset in kirjoitti:

        Kuinka niin eri asia? Suoraan sanoen puolella tämän vuoden missikandidaateilla on todella ohuet, hennot hiukset. En viitsi mainita nimeltä, mutta satun tietämään että eräällä tämän vuoden missikokelaalla on niin ohuet hiukset että hiuspohja näkyy läpi ellei hiuksia ole hieman tupeerattu hiusrajasta ja lisää tuuheutta latvoihin saatu hiuspidennyksellä. Jos hänellä olisi omat hiukset niin eipä näyttäisi juuri miltään.

        Mutta vaikka olisi hiustenpidennykset, se ei radikaalisti "muuta" ulkonäköä. Kasvojen "parantelu" on taas eri lajinsa...

        Käsittääkseni kauneusleikkaukset on edelleen kiellettyjä tuossa kilpailussa, eli mitenköhän on huulitäytteiden ja vastaavien laita?

        Hiustenpidennykset kuitenkin on sallittu ja ne nyt varmasti ovat joka tytöllä, eli kukaan ei ole niiden suhteen etulyöntiasemassa. Turpeita huulia ei taas ole kaikilla..


      • missifani 60ekr
        Niina8 kirjoitti:

        Mutta vaikka olisi hiustenpidennykset, se ei radikaalisti "muuta" ulkonäköä. Kasvojen "parantelu" on taas eri lajinsa...

        Käsittääkseni kauneusleikkaukset on edelleen kiellettyjä tuossa kilpailussa, eli mitenköhän on huulitäytteiden ja vastaavien laita?

        Hiustenpidennykset kuitenkin on sallittu ja ne nyt varmasti ovat joka tytöllä, eli kukaan ei ole niiden suhteen etulyöntiasemassa. Turpeita huulia ei taas ole kaikilla..

        Niinpä taitavat olla - siis hiustenpidennykset sallittuja. Joskus 1990-luvun puolivälissä, jos oikein muistan niin se oli vuosi 1994, soitin asiakseni Marjo Sjöroosille kysyäkseni häneltä ovatko hiuslisäkkeet sallittuja Miss Suomi-kisassa ja hän sanoi jyrkästi ei. Omilla hiuksilla siis mentiin siihen asti. Kauneusleikkauksista en toki edes kysynyt, koska ei tullut mieleenkään. Tästä on aikaa jo 20 vuotta, joten ajat ovat muuttuneet ja sen olemme huomanneet kansainvälisistä missikisoista ja etenkin tiettyjen maiden plastisista, luonnottomista, mutta omalla tavalla veistoksellisen kauniista missikokelaista. Mutta kyllä minä muistelen, että kauneusleikkauksille sanottiin jyrkkä "ei" ainakin viime vuonna, mutta eikö sitten silikonien ruiskuttaminen huuliin ole kauneuskirurgiaa... en tiedä sitten?


      • LK_
        missifani 60ekr kirjoitti:

        Niinpä taitavat olla - siis hiustenpidennykset sallittuja. Joskus 1990-luvun puolivälissä, jos oikein muistan niin se oli vuosi 1994, soitin asiakseni Marjo Sjöroosille kysyäkseni häneltä ovatko hiuslisäkkeet sallittuja Miss Suomi-kisassa ja hän sanoi jyrkästi ei. Omilla hiuksilla siis mentiin siihen asti. Kauneusleikkauksista en toki edes kysynyt, koska ei tullut mieleenkään. Tästä on aikaa jo 20 vuotta, joten ajat ovat muuttuneet ja sen olemme huomanneet kansainvälisistä missikisoista ja etenkin tiettyjen maiden plastisista, luonnottomista, mutta omalla tavalla veistoksellisen kauniista missikokelaista. Mutta kyllä minä muistelen, että kauneusleikkauksille sanottiin jyrkkä "ei" ainakin viime vuonna, mutta eikö sitten silikonien ruiskuttaminen huuliin ole kauneuskirurgiaa... en tiedä sitten?

        Kyllä mä ainakin laskisin sen "plastiseksi" hoidoksi. Eihän siihen kirurginveistä tarvitse, mutta samalla tavalla täyteainetta sekin on, kuten silikonit.. samantien voitaisiin sallia leukaimplantit, täytteet poskipäihin niitä korostamaan, jne.. Eli mikään ei olisi enää aitoa, luonnollista, alkuperäistä. Jos epäaidot huulet sallitaan, miksei epäaitoja tissejä. Nyt ollaan suurien kysymysten äärellä..


      • missifani 60ekr
        LK_ kirjoitti:

        Kyllä mä ainakin laskisin sen "plastiseksi" hoidoksi. Eihän siihen kirurginveistä tarvitse, mutta samalla tavalla täyteainetta sekin on, kuten silikonit.. samantien voitaisiin sallia leukaimplantit, täytteet poskipäihin niitä korostamaan, jne.. Eli mikään ei olisi enää aitoa, luonnollista, alkuperäistä. Jos epäaidot huulet sallitaan, miksei epäaitoja tissejä. Nyt ollaan suurien kysymysten äärellä..

        " Nyt ollaan suurien kysymysten äärellä...."

        Niinpä ;)

        Olen samaa mieltä kyllä tuossa, että silikonit (tai mitä täyteainetta lienevätkään) huulissa ja silikonit rinnoissa ovat yhtälaista kauneuskirurgiaa. Nyt tuli mieleen vuosien takaa Miia Lakkiston tapaus. Hän joutui luopumaan kesken kisasta toisella yrittämällä edellä mainituista syistä "epäiltynä".

        Ja hiuslisäkkeistä juolahti mieleen vuoden 1969 Miss Skandinavia-kisaan osallistunut ja kisan voittanut Harriet Eriksson, jonka hiuslisäkettä jotkut pitivät keinotekoisena ja epäilyttävänä asiana. Miss Skandinavia-kisassa ne olivat sallittuja, vaikka eivät Miss Suomi-kisoissa tuohon aikaan.

        Minä rinnastaisin hiuslisäkkeiden käytön "asusteisiin". Ehkä johtuu siitä, että olen itse teini-ikäisestä saakka käyttänyt peruukkia ja lisäkkeitä kohentaakseni ulkonäköäni (olipas lennokkaasti sanottu!) tai siis peittääkseni ohuen hauraat hiukseni.


      • Paranneltu parempi
        missifani 60ekr kirjoitti:

        " Nyt ollaan suurien kysymysten äärellä...."

        Niinpä ;)

        Olen samaa mieltä kyllä tuossa, että silikonit (tai mitä täyteainetta lienevätkään) huulissa ja silikonit rinnoissa ovat yhtälaista kauneuskirurgiaa. Nyt tuli mieleen vuosien takaa Miia Lakkiston tapaus. Hän joutui luopumaan kesken kisasta toisella yrittämällä edellä mainituista syistä "epäiltynä".

        Ja hiuslisäkkeistä juolahti mieleen vuoden 1969 Miss Skandinavia-kisaan osallistunut ja kisan voittanut Harriet Eriksson, jonka hiuslisäkettä jotkut pitivät keinotekoisena ja epäilyttävänä asiana. Miss Skandinavia-kisassa ne olivat sallittuja, vaikka eivät Miss Suomi-kisoissa tuohon aikaan.

        Minä rinnastaisin hiuslisäkkeiden käytön "asusteisiin". Ehkä johtuu siitä, että olen itse teini-ikäisestä saakka käyttänyt peruukkia ja lisäkkeitä kohentaakseni ulkonäköäni (olipas lennokkaasti sanottu!) tai siis peittääkseni ohuen hauraat hiukseni.

        Miiakin oli sen vuoden paras, kuten Johanna oli tän vuoden.


    • Johanna on ykkönen

      Ihana tyttö Johanna, mutta tekee todella pahaa nähdä hänen
      kärsivät kasvonsa kun hymyileminen on kivuliasta. Nykyisin
      hänen kasvonsa ovatkin aika vakavat. Voi harmi, hän oli
      riittävän kaunis jo "omilla" huulillaan.

    • huhsfsfs

      Kulmakarvat! Katsokaas niitä. Mitä niille on tapahtunut? Pystyykö kulmakarvoja istuttamaan lisää ja miten niiden muoto muka voisi muuttua?

      • 09438

        Tätä mäkin mietin kun katsoin kuvat finalisteista ja muistui heti mieleen tämä Johanna joka oli myös aiemmin finalistien joukossa. Ensin en meinannut tunnistaa ja piti oikein kuvia vertailla. Miten on naama niin eri näköinen? Huulet, kulmakarvat... Kulmat on vielä todella aidon näköiset, eli joko karvoja alkoi kasvamaan uusiin paikkoihin, tai todella taidokkaasti meikillä tehdyt.


      • Johanna från Pargas
        09438 kirjoitti:

        Tätä mäkin mietin kun katsoin kuvat finalisteista ja muistui heti mieleen tämä Johanna joka oli myös aiemmin finalistien joukossa. Ensin en meinannut tunnistaa ja piti oikein kuvia vertailla. Miten on naama niin eri näköinen? Huulet, kulmakarvat... Kulmat on vielä todella aidon näköiset, eli joko karvoja alkoi kasvamaan uusiin paikkoihin, tai todella taidokkaasti meikillä tehdyt.

        Jep. En meinannut minäkään Johannaa tunnistaa. Tosiaan on huulet muuttuneet, ja Johanna on nyt sen takia huonomman näköinen kuin viisi vuotta sitten kun oli myös finaalissa. Voi surku ! Tämä on sitä kauneuden " parantamista ". Silloin viisi vuotta sitten hän olisi mielestäni kuulunut kärkikolmikkoon, mutta nyt meni kyllä täysin maku tästä typystä.

        Näin Johannan täällä Turussa Siwan ulkopuolella joitakin vuosia sitten. Tyttö veti röökiä eikä muutenkaan vaikuttanut järin fiksulta. Eikös se joku myyjä olekin ?


        Hänen äitinsä on käsittääkseni kosmetologi joka sitten pystyy paljon neuvomaan ja laittamaan. Mutta huonosti on nyt tyttöä neuvonnut...


      • jensku123
        Johanna från Pargas kirjoitti:

        Jep. En meinannut minäkään Johannaa tunnistaa. Tosiaan on huulet muuttuneet, ja Johanna on nyt sen takia huonomman näköinen kuin viisi vuotta sitten kun oli myös finaalissa. Voi surku ! Tämä on sitä kauneuden " parantamista ". Silloin viisi vuotta sitten hän olisi mielestäni kuulunut kärkikolmikkoon, mutta nyt meni kyllä täysin maku tästä typystä.

        Näin Johannan täällä Turussa Siwan ulkopuolella joitakin vuosia sitten. Tyttö veti röökiä eikä muutenkaan vaikuttanut järin fiksulta. Eikös se joku myyjä olekin ?


        Hänen äitinsä on käsittääkseni kosmetologi joka sitten pystyy paljon neuvomaan ja laittamaan. Mutta huonosti on nyt tyttöä neuvonnut...

        Minun mielestäni hän näyttää nuorelta mieheltä, joka on meikattu naiseksi.Silti hyvän näköinen.Hänellä oli ennen niin kaunis hymy ja nyt hän näyttää vihaiselta jokaisessa kuvassa.Toivotaan,että kaikki on kuitenkin muuten hyvin.Eihän missi saa tupakoida?Sitä vissiin kysytään jo semifinaalivaiheessa.


    • ne lyhyet jäljet

      Mulle hyaluronihappo aiheutti aivan järkyttävät kivut, koska alahuuleen tuli kapseloitunut alue. Hymyily ei onnistunut. Happopistoksilla sai kyllä huulet muotoiltua juuri tuollaisiksi symmetrisiksi makkarapötköiksi, mitä allerginen reaktio EI tee. Kosmetiikka-allergia näkyy ihottumana ja kirjavuutena kasvoilla ja huulten rohtumisena. Ei valitettavasti ole olemassa huulia muotoilevaa täsmäallergiaa jota Johanna yrittää pumpattujen huulten syyksi tarjota.

      • neppi6

        juuri näin!!!!


      • Kosmetologin arvio
        neppi6 kirjoitti:

        juuri näin!!!!

        Johannalle tehdyt toimenpiteet (arvio):
        -Hyaluronihappoa huuliin
        -Botoxia kulmia kohottamaan ja mahdollisesti otsaan (kulmien muotoa voi muuttaa pistämällä botoxia kulmakarvan alle, kulma kohoaa toimenpiteen seurauksena)
        -Botoxia mahdollisesti myös otsassa
        -kulmat kestopigmentoitu "uuteen" muotoonsa
        -Ripsipidennys
        -Hiusten pidennys
        -Hampaiden valkaisu


      • asiat oikeilla nimil
        Kosmetologin arvio kirjoitti:

        Johannalle tehdyt toimenpiteet (arvio):
        -Hyaluronihappoa huuliin
        -Botoxia kulmia kohottamaan ja mahdollisesti otsaan (kulmien muotoa voi muuttaa pistämällä botoxia kulmakarvan alle, kulma kohoaa toimenpiteen seurauksena)
        -Botoxia mahdollisesti myös otsassa
        -kulmat kestopigmentoitu "uuteen" muotoonsa
        -Ripsipidennys
        -Hiusten pidennys
        -Hampaiden valkaisu

        Okei. Maallikkona havaitsen luettelemistasi toimenpiteistä muutaman Johannan kohdalla, mutta Johanna on kampanjoinut vuosikausia plastikkakirurgiaa vastaan ja korostant luonnollisuutta. Kysymys kuuluu, tämä kuulostaa saivartelulta: ovatko nuo asiat mitä luettelit plastikkakirurgiaa vai ei? Tämä on minulle varsin epäselvää nyt sen jälkeen kun olen Johannan puolusteluja lukenut,


      • Kosmetologin arvio
        asiat oikeilla nimil kirjoitti:

        Okei. Maallikkona havaitsen luettelemistasi toimenpiteistä muutaman Johannan kohdalla, mutta Johanna on kampanjoinut vuosikausia plastikkakirurgiaa vastaan ja korostant luonnollisuutta. Kysymys kuuluu, tämä kuulostaa saivartelulta: ovatko nuo asiat mitä luettelit plastikkakirurgiaa vai ei? Tämä on minulle varsin epäselvää nyt sen jälkeen kun olen Johannan puolusteluja lukenut,

        Kirurginveistä ei noihin toimenpiteisiin tarvita, mutta kyllähän botoxin ja hyaluronihapon pistäminen ovat plastiikkakirurgisissa sairaaloissa/vastaanotoilla tehtäviä toimenpiteitä.
        (Myös kosmetologit ja muut "ammattilaiset" tekevät näitä, mutta henk. koht. luottaisin vain oikeaan lääketieteellistä kokemusta omaavaan ammattilaiseen.)
        Jos oikein saivarrellaan niin kirurgiaa nuo eivät ole, mutta eivät kyllä mitään luonnollisuuttakaan :D..
        Botox halvaannuttaa kasvojen lihaksia, mikä selittää Johannan kasvojen nykyisen ilmeettömyyden.


      • pareesi
        Kosmetologin arvio kirjoitti:

        Kirurginveistä ei noihin toimenpiteisiin tarvita, mutta kyllähän botoxin ja hyaluronihapon pistäminen ovat plastiikkakirurgisissa sairaaloissa/vastaanotoilla tehtäviä toimenpiteitä.
        (Myös kosmetologit ja muut "ammattilaiset" tekevät näitä, mutta henk. koht. luottaisin vain oikeaan lääketieteellistä kokemusta omaavaan ammattilaiseen.)
        Jos oikein saivarrellaan niin kirurgiaa nuo eivät ole, mutta eivät kyllä mitään luonnollisuuttakaan :D..
        Botox halvaannuttaa kasvojen lihaksia, mikä selittää Johannan kasvojen nykyisen ilmeettömyyden.

        Kaikkea ne missit viitsivätkin. Itselläni on ollut kasvohalvaus vuosia sitten ja vieläkään en ole parantunut ennalleni. En voi käsittää sitä miten joku tahallisesti haluaa halvaannuttaa kasvojensa lihaksia. Tyhmä kysymys: kestääkö botoxin vaikutus tietyn ajan vai onko se elinikäinen?


      • Johanna kauniimpi
        pareesi kirjoitti:

        Kaikkea ne missit viitsivätkin. Itselläni on ollut kasvohalvaus vuosia sitten ja vieläkään en ole parantunut ennalleni. En voi käsittää sitä miten joku tahallisesti haluaa halvaannuttaa kasvojensa lihaksia. Tyhmä kysymys: kestääkö botoxin vaikutus tietyn ajan vai onko se elinikäinen?

        Vaikka sinulla on ollut kasvohalvaus, niin muiden ihmisten ei kannata lopettaa omaa elämistään kasvohalvauksesi vuoksi. Päinvastoin, ottaa elämästään kaiken irti.

        Johannakin täyttää paremmin kansainväliset kauneusstandardit nyt, kun uskalsi uudistua. Tietenkään kaikkia ei voi koskaan miellyttää ja Johannan ykkösprioriteetti on tuskin miellyttää sinua.


    • kasvoissa

      Johannalla on huulien lisäksi muuttunu todella paljon myös kasvonpiirteet. Ne olivat aikaisemmin paljon leveämmät. Onko leukaperiä mahdollista jotenki kaventaa?

      • 12dsfsdf

        Kyllä noi leukaperät mene ihan normaaliin kehityskaareen. Kyllä ihmisen kasvot muuttuvat ilman plastisia toimenpiteitäkin viidessä vuodessa. Kokemusta on...


    • TOTUUSKUNNIAAN

      Kyllä on rumia harppuja missi ehdokkaina... Tämä Johanna on kyllä niin hirveä tapaus... Toivottavasti tuomarit kuuntelevat kansaa: ME EMME HALUA MISSIKSEMME KUSETTAJAA!!!!!!

      Menköön muualle valehtelemaan jatkossa....

    • kateelliset...

      kyllä laihtuminen ja aikuistuminen muuttaa kasvoja. itse ainakin olen hyvin paljon kaventunut kasvoista ja kyllä myös huuleni näyttävät isommilta kun tulevat nyt paremmin esiin lapsenpyöreyden lähdettyä. ette taida itse ikinä olleet noin hoikkina jotta tietäisitte miten paljon se oikeesti muuttaa. ootte jotain 70 peruspirkkoja..

      • Huh heijaa...

        Johanna on jo myöntänyt valehdelleensa. Huulia on korjailtu. Onko sinulla ongelmia luetunymmärtämisessä vai yleisesti älyssä?


      • Kade Johannalle?
        Huh heijaa... kirjoitti:

        Johanna on jo myöntänyt valehdelleensa. Huulia on korjailtu. Onko sinulla ongelmia luetunymmärtämisessä vai yleisesti älyssä?

        Sinulla on ongelmia käytöstavoissa muita kirjoittajia kohtaan.


    • gjtr

      Ihan kiistattomasti havaittavissa, että täytetty on!

    • täytettätaiei

      Minua ei haittaa vaikka täytettä olisikin. Ettekö tajua, että ulkomailla KAIKILLA on täytettä ja vielä hienompana toteutuksella. Ei ole mahiksia ilman täytteitä, miehet ei huomaa eroa täytteissä ja ilman, ellei vain satu olemaan liikaa.

      Minua kiinnosta onko täytettä kunhan pärjää :)

    • Moona18

      Mun puolesta saa olla täytettä, silikoonia, tukkaa, ripsee yms. mutta rehellinen pitää olla. Ihan tosi lapsellista valehdella näin ilmiselvästä asiasta. Muistakaa ihmiset, että valheesta jää aina kiinni, jos ei ennemmin, niin mýöhemmin......

    • tsiijee

      Johanna oli tänvuoden kauneimpia myös kakkostyttö.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe