Narsistiseen vauriokohtaan iskeminen

6+6

Olen pari kertaa elämässäni onnistunut suututtamaan ja häpäisemään narsistin. Olen saanut heti vihat niskoilleni. Olen joutunut vastahyökkyksen kohteeksi, mutta onnistunut puolustatutumaan menettämättä kasvojani. Narsisti on sen sijaan menettänyt kontrollin noissa tilaiteissa.

Yksinäisen lapsen kaivaminen esiin sen kaiken suuruuden takaa ei ole vaikeaa, kunhan vain tajuaa iskeä oikeaan paikkaan ja oikealla hetkellä. Elinikäinen välien menettäminen siitä tietysti seuraa, mutta se on aivan luonnollista. Narsisti ei kuitenkaan koskaan unohda sitä, kun hänet on häpäisty. Sen vuoksi kannattaa olla varpaillaan jatkossakin.

21

3627

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ssdadf3

Jos narsisti ei tee mitään sinulle niin miksi hyökkäät

• narskun paljastanut

Kaikki narsistit tekevät kaikille. Narsistit ovat alinta pohjasakkaa ihmiskunnassa, huoliteltu ulkonäkö saattaa pettää. Asema tai virka saattaa pettää. Varallisuus saattaa pettää. Ensitapaaminen saattaa pettää.

• jAoikeuteenvalehtelemaan

Siksi, että hän on tunnistanut narsistin väärin. Kun se on siellä peilissä, joten se on nähtävä jossakussa toisessa ja hyökättävä.

Miten lienee kaikkien näiden muidenkin kanssa. Ei tykätä selkäänpuukotuksesta, mutta mietiskellään narsistiseen vauriokohtaan iskemistä omahyväisenä. Ulkopuolisen on lähes mahdotonta nähdä eroa.

• jAoikeuteenvalehtelemaan
        jAoikeuteenvalehtelemaan kirjoitti:

Siksi, että hän on tunnistanut narsistin väärin. Kun se on siellä peilissä, joten se on nähtävä jossakussa toisessa ja hyökättävä.

Miten lienee kaikkien näiden muidenkin kanssa. Ei tykätä selkäänpuukotuksesta, mutta mietiskellään narsistiseen vauriokohtaan iskemistä omahyväisenä. Ulkopuolisen on lähes mahdotonta nähdä eroa.

että mikä se olikaan se narsistinen loukkaus, jospa se oli juuri se narsistin hyvin ansaitsema åselkäänpuukotus.

• hahaha

Myös minä näpäytin kerran narsistia ja välien katkaiseminenhan siitä seurasi (tämän arvasinkin etukäteen). Kummemmissa väleissä en narsistin kanssa ollut ollutkaan, mutta hänen uhrinsa on sukulaiseni, joten tämäkin piti hänen sitten rikkoa. Harmittelen vaan, että uhrilla ei ole voimaa lähteä tuosta suhteesta ja minä en ainakaan enää voi toimia tukijana/kannustajana, koska yhteydenpitoa ei välillämme enää ole.

Olin jo kauan aikaa sitten todennut, että ko. henkilö on varmastikin jonkin sortin narsisti tai persoonallisuushäiriöinen. Kaikki hänen toimintatapansa oli ennustettavissa kun vähänkin oli perehtynyt narsismiin. Ja täytyy sanoa, että kyllä huvitti tämä viimeinen reagointi koska sekin oli NIIN "oppikirjoista". Läpinäkyvää on narsistin toiminta niille, jotka ovat sellaisen kanssa joskus joutuneet tekemisiin, mutta uhri-raukka ei vielä ole saanut silmiään kunnolla auki. Sitä odotellessa.

• no entäs

kun olet suustuttanut ja häpäissyt tavallisen ihmisen, mitä silloin on käynyt?

• - -

Tavalliset ihmiset eivät suutu ja sehän se vasta onkin merkki narsismista.. ;)

• hahaha

Eipä ole ollut tarvetta eikä kuulu käytöstapoihin häpäistä ihmisiä. Narsistinen ihminen on vaan omalla toiminnallaan evännyt itseltään oikeuden tulla kunnioittavasti kohdelluksi.

• mutta..
        hahaha kirjoitti:

Eipä ole ollut tarvetta eikä kuulu käytöstapoihin häpäistä ihmisiä. Narsistinen ihminen on vaan omalla toiminnallaan evännyt itseltään oikeuden tulla kunnioittavasti kohdelluksi.

aloittajan käytöstapoihin ihmisten häpäiseminen ja siitä ylpeileminen kuuluu.

• maaginen ajattelu
        mutta.. kirjoitti:

aloittajan käytöstapoihin ihmisten häpäiseminen ja siitä ylpeileminen kuuluu.

Aivan, koska aloittaja itse voi päättää ja määritellä, että joku on narsisti ja hänet saa häpäistä.

• -t-

narsistinen loukkaus on aika villi juttu.. temperamentti määrittelee reagointitavan, joillain reaktio muodostuu heti ja toisilla se tulee viiveellä ... millä tavalla loukkauksen kokenut ihminen pääsee tasapainoon vaihtelee - pirullisimpia ovat selkäänpuukottajat

• evakkoutensa ei syytäni

Ketjun aloittajaa arvelen olevan sado-masokistinen hörhelinski.Kun hän oli itseaiheuttamissaan vaikeuksissa, minäkin kelpasin auttajaksi apumiehen taidoillani.
        Ilman nitään näennäistä syytä hän alkoi kantaa kaunaa siitä, etten hyväksynyt hänen pelastusoppiaan. Naiivina, lapsenmielisenä tyyppinä pyysin häntä auttamaan minuu tumpeloa mm. teknisissä asioissa.
        Pian hän osoitti, etten ole tervetullut hänen pihapiiriinsä. Tietysti myönsin olleeni aikamoinen riesa, mutta vältin katsomasta häneen pihaansa, naapureina kun ollaan.
        Se ei kuitenkaan riittänyt; naapuri alkoi painostamaan muuttamaan pois hänen naapuristostaan. Se muuten tuli myöhemmin alueelle. Nimitteli hulluksi salanikeillä, mutta tunnistettavasti. Suuttui kun olin tunnistanut hänet.
        En tunne netissä ketään yhtä kieroa ja salakavalaa tyyppiä kuin tuo syvästi halveksimani tyyppi on.
        Oireellista muuten, että tyypi vaimo on minun hyvä ystäväni, eikä pariskunnan pojilla tai lapsenlapsella ole mitään minua vastaan, enempää kuin kellään muillakaan naapureillani. Hm, vika taitaakin olla siinä, ettei vaimo lähde syyllistämään meikää.

• titityyt

joo voihan se antaa vähän tyydytystä kun saa häpäistä narsistin. varsinkin kun sen tekee varman päälle ja yllättäen, hän ei ole siihen valmis ja sen kyllä näkee ympärillä olevatkin.
      aijon tehdä saman jutun ja odotan oikeaa tilaisuuttaa. välit narskuun on poikki jo kauan sitten mutta hän jatkaa minun mustamaalausta ja on jo sotkenut siihen perheenikin. huikeaa ja pelottavaa ajatella että miten tässsä loppujen lopuksi tulee käymään.
      joskus on tunne että perheeni ei kannusta minua täysin sillä he vähättelevät narskun tekoja. eivät ymmärrä että kun oma läheinen loukkaa, pettää ja kieroilee satuttaa syvälle. kuka ihminen sen hyväksysyisi ? vuositolkulla ja vaikka ilman että loppua on näkyvissä ? elinikäinen katkos ois se oikea tapa pystyä unohtaan mutta hän sattuu olemaan lapsemme täti ja tällä verukkeella voi kieroilla ja myrkyttää ympäristöään.

• se riittää

Jaaa-a, narsistin vihat saa päälle vain olemalla eri mieltä SEN elämänkatsomuksen ja moraalin kanssa.

• ckfcsdjbhdzzkk

Se ei tosiaan ole vaikeaa ja sen voi tehdä helposti vahingossakin.
      Ja se vaste on aivan järjetön!

Itse olen tehnyt niin, koska halusin narsistista eroon.
      Kun hän tulee hakemaan lähdettään omakehulla (minä sitä, minä tätä), niin muuta ei tarvitse kuin mitätöidä sen kertomukset (normaali ihminen ei suutu siitä). Toinen hyvä tapa on ottaa puheeksi, joku yhteinen tuttu ja kehua se ja painottaa sen olevan paljon hienompi ja parempi kuin kumpikaan meistä. (normaali ihminen ei suutu tästäkään, sillä alennat siinä myös itseäsi) ja kun sieltä tulee 99,99% vaste ( kuinka hän on omasta mielestään vähintään yhtä hyvä), niin se pitää lytätä.

Silloin se pysyy poissa, muuten se yrittää jatkossakin saada sinusta lähdettä.

• tralalatsädäm

Totta, sen voi tehdä vahingossakin, sillä jos kehuu jotain ihmistä, a) on halveksittava, koska arvostaa sellaista, ja b) ei kehu narsistia itseään.

• Ei tarvii kehua
        tralalatsädäm kirjoitti:

Totta, sen voi tehdä vahingossakin, sillä jos kehuu jotain ihmistä, a) on halveksittava, koska arvostaa sellaista, ja b) ei kehu narsistia itseään.

Kyllä kunnon narsku muistaa kehua itseään, narskut tekevät vain isoja juttuja.
        Joskus on toki käynyt niin että joku muu on ottanut niistä isoista projekteista kunnian itselleen, sehän harmittaa kun ei saa naamaansa lehteen kukkakimpun kera.

Mutta onhan se hieman harmillista kun on jäänyt pelkäksi teknikoksi :D

• hyi helvetti!

Aloittaja on todella vastenmielinen ihminen.

• hyi helvetti - niin se onkin! Tunnen sen hyypiön kun se alkaa kaivamaan kirjoituksillaan vertaistukea nettiväen keskuudesta. Aloittaja pitää itseään ylivertaisena:

kansalaisena
        hartaaana kristittynä
        erinomaisen auttavana naapurina ym ym.

Omissa aivoituksissaan se listaa ihmisiä sen mukaan, miten he sen erinomaisuutta ylistävät. Tällä viikolla sen oivalsin, ukkohan on selvä neurologinen tapaus.
        Se esittää kirjoituksissaan, että varmaan hänen korkea eettisyytensä eristää häntä taviksista; nämä eivät vain ylety sen korkealle tasolle. Sille on karseaa, että eräs naapurustossa asuva kohtelee kuin koiran tuoretta jätöstä.
        En ole eläissäni tavannut yhtä salavihaista tyyppiä.

• kaikenkokenut

Narsistille voi aiheuttaa harmia ainoastaan poistamalla hänet omasta elämästään. Lopettamalla kaikki yhteydenpidot 100%. Jos on pakko esim. lasten tms. takia, niin välikäsien kautta, ei suoraa kontaktia. Vähän aikaa se tilanne (kun hän sen huomaa) keljuttaa, mutta ei kauaa. Se, että hautoo kostoa tai murhaa tai muuta mukavaa, osoittaa vain että narsistimme on onnistunut projektissaan.

• Ei narsistin

Ei narsistin tarvitse olla erityissuojelun kohteena vammansa vuoksi. Ja, oikeastaan ei kaikissa asioissa saisikaan olla. Hänelle ei kannata maalata sellaista käsitystä, että hän saa tehdä mitä vain. (Koska muutenkin jo kokee elämän pitkälle niin.)

Olen, -aiheesta, suuttunut narsistille. Ja olen, -aiheesta, sanonut hänelle. Olen haukkunut hänet, -aiheesta, pataluhaksi.

Ensin narsisti on suuttunut ja alkanut puolustamaan kaikkivaltiuttaan minuun nähden. Hitaasti käsittää sitten jotakin, kun on oikeasta aiheesta saanut kuulla kunniansa. Lieneekö turha sanoa, että pahimmat "riidat" on käyty puhelimessa, niin, että emme ole tavanneet "riidan" ympärillä pariin viikkoon.

Pesunkestävä narsisti, varsinkin vähän vanhempana jo, on kuullut varmasti itsestään niin monenlaista totuutta, että hänen maailmansa on kaaoksessa vain vähän aikaa. Todellista muutosta voi tapahtua myös hiukan. Totuus ei tee pahaa.

Varsinainen narsistin nolaaminen, siihen en osaa ottaa kantaa. Varmaan joku voi toimia niin suutuksissaan, riippuen, mitä itse tuntee kohdanneensa. Ikäänkuin kosto?

Minä en ALENTUISI varsinaisesti kostamaan narsistille, vaan jaan hänelle oikeudenmukaisuutta ansioidensa mukaan. Narsisti touhutessaan nolaa varmasti iitse itsensä jo, että siihen ei tarvitse ulkopuolisen lähteä. Varisnaisita vääryyksistä, edes narsistia kohtaan en pidä enkä hyväksy. Mikä sitten kulloinkin on väärin ja mikä oikein, on eri asia...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1679
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      16
      1063
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      99
      1006
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      942
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      90
      776
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      146
      749
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      744
    8. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      674
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      48
      671
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      661
    Aihe