Synnin maljasta

Synni maljasta tahdot nauttia,
lihan himojasi tyydyttää.
Maljan katkeran juotko pohjahan
tuomiosi annat täyttyä?
Leikkien jos luulet selviäväsi
nauraen jos kuljet synnin teitäsi,
Muista, kerran saat tuskat katkerat
synnin palkkanasi kärsiä.

Kerran astutaan eteen Jumalan
teoistamme tili tekemään.
Kirjat avataan, teot tutkitaan,
siellä joutuu moni häpeään.
Salaiset kun synnit, saastat, rikokset
valon eessä paljastuu, niin vaikenet.
Millä puolustat?Teot kauheat
seuraa sua tuomiollekin

Mies ja vaimo saa silloin erota
toinen jos on herran omana.
Toinen tuomitaan vaivaan kauheaan
toinen saapi levon taivaassa.
Lasten vanhemmistaan täytyy erota,
toisiansa eivät saa he kohdata.
Herran omilla taivas kotina,
pelastetut siellä laulelee.

Verell karitsan, uskoin Jumalaan
autuaitten joukkoon tulla voi.
Syntis tunnusta, hylkää maailma.
Armohon nyt sulle kutsu soi.
Kerran kuulla sanoman saat ihanan;
Siunatut oi tulkaa taivaan juhlahan.
Riemu iäinen luona Jeesuksen
odottavi Herran omia

Tällaista "väkevää" pelastukseen kutsumisen laulua laulettiin vielä 1970-luvulla. Tämän lakihenkisen ja kaikin puolin ikävän sanoituksen ja alavireisen sävelmän toin tänne palstalle muiden taivaslaulujen joukkoon. Kopioin tämän laulun vanhasta käsin kirjoitetusta paperista. Pidän vanhoista hengellisistä lauluista ja virsistä, mutta tämä laulu on kyllä pohjanoteeraus. Kuka lie tehnytkin?

3

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikäonhomman nimi

      Niin että mikä siinä on sitä pohjaan noteerausta ja ikävää, minusta siinä on pelkästään Sananmukaista tekstiä ilman liberaalilirkutusta.

    • savonarola

      Niin että mikä siinä on sitä pohjaan noteerausta ja ikävää, minusta siinä on Valtava Jumalan Varoitusta ja ilmoitusta mihin syntiselle synnin kanssa leikkiminen vie ja voi kysyä semperiltä miten tuntuu laula laulun texti joka Jumala on antanut. sävel ja nootista ja rytmistä en tiedä mittään.

    • Jumala on hyvä

      Äänitearkistosta löytyy kaksi äänitettä samalla nimellä.
      Niissä on eri sanoittajat ja säveltäjät. Luulen, että mainitsemasi laulu on Niilo Heimosen tekemä.

      1.
      Kappale Synnin maljasta

      Säveltäjä Heimonen Niilo Pellervo
      Sanoittaja Heimonen Niilo Pellervo
      Esittäjä Levymerkki Levyn nimi Äänitetty
      Klimenko Viktor Prisma rv 1065 ( lp ) Jeesus on herra 1981

      http://www.aanitearkisto.fi/firs2/kappale.php?Id=Synnin maljasta

      2.
      Alkuperäinen nimi Synnin maljasta
      Kappale Syndens bägare

      Säveltäjä Heikkinen Vilho S
      Kääntäjä Holgersson Gun-Britt Mary
      Esittäjä Levymerkki Levyn nimi Sovittaja
      Klimenko Viktor Prim prl 5001 ( lp ) Jesus är herre Järvinen Seppo Juhani Äänite on vuodelta1981.

      Lähde:Teosto

      Itse laulusta voisin sanoa, että en antaisi ainakaan lasten kuulla tätä laulua.
      Miten lapsi voisi ymmärtää, että he joutuvat eroon vanhemmistaan ja että vanhemmatkin erotetaan toisistaan. Pahimmassa tapauksessa leikkiminenkin voi lapsen mielessä muuttua kamalaksi ja vääräksi teoksi.On siinä pienillä päillä miettimistä. Huh!

      Jumala-käsitys syntyy kuullun perusteella. Tämän laulun sanat ja sävelkin välittävät kuvan julmasta Jumalasta. Jumala -käsitystä on vaikea muuttaa, jos se jo varhain on muodostunut vääräksi. Siinä on Jumalalla paljon työtä, jota voisimme Hänen työtovereinaan helpottaa puhumalla Hänestä oikein. Ei aikuisiakaan pitäisi uhkailla kaikillla kauheuksilla.

      Evankeliumi on ilosanoma. Jumala on hyvä Jumala ja Jeesus Kristus on Jumalan kuva. Hänessä voimme nähdä rakastavan Isän.

      Eilen tuli TV:stä mielenkiintoinen esitys sarjassa Inhimillinen tekijä.
      Siinä olivat helluntaisaarnaajan tytär, kirjailija Leena Lander ja hänen miehensä, lestadiolaistaustainen kirjailija Hannu Raittila toimittaja Anne Flinkkilän vieraina.
      Jos kiinnostaa kuulla heidän kokemuksistaan elämästä ja uskonnosta, voi ohjelman katsoa YLE Areenasta:
      http://areena.yle.fi/tv/1855554

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      926
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      785
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      291
      734
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe