Autoverotuksen laskennallisen tuoton paljastuminen harhakuvitelmaksi sopii hyvin luonnehtimaan Suomen nykyisen Kataisen-Urpilaisen ja kumppanusten hallituksen haihattelupolitiikkaa. Kohtuullista olisi kuitenkin odottaa, että hallitus ja sen ryhmäkurin alaisessa käskytysvallassa olevat hallituspuolueitten eduskuntaryhmät osuisivat arvauksissaan jotenkin edes oikeaan suuntaan. Kuitenkin esim. autoveron kiristys aiheutti verokertymän lisääntymisen sijaan verokertymään vähenemistä. Arvaus meni täysin väärin päin.
Mahtaneeko nyt paljolla tohinalla esillä ollut ja oleva osinkoverotuksen muutos tuottaa vastaavanlaisen ilmiön? Entä jos osinkoverotuksen "uudistuksella" ei paikkaannukaan se ammottava aukko, joka muodostuu yhteisöveron roimasta alentamisesta? Kun jo nyt tiedetään, mitenkä moni pörssiyhtiö (esim. Nokia) ei jaa osinkoa laisinkaan viime vuoden tuloksen osalta, niin eipä silloin kerry mitään osinkoverotettavaakaan! Ehkä ei ensi vuotenakaan ja ehkä ei seuraavanakaan. Vot sie!
Laskennallinen verokertymä harhakuvitelmana
2
100
Vastaukset
- 200 paviaania arkadi
Poliitikot ja talouseliitti on täysin irtautunut arkielämästä ja heidän kehittelemänsä teoriat on alkaneet elää ihan omaa virtuaalielämäänsä mikä erkanee koko ajan yhä kauemmaksi arkielämästä.
Kyllä ihminen on sitten v1tun typerä elukka, varsinkin jos se saa vähän rahaa ja valtaa :-/ Vilkaisin pikimmiltään pörssiyhtiöitten osinkojen jakamisen tilannetta viime vuotta koskien ja osinkoa eivät jaa laisinkaan mm. seuraavat yhtiöt:
- Outokumpu
- Talvivaara
- Componenta
- Finnlines
- Glaston
- Pöyry
- Viking Line
- Ixonos
- Nokia
- Stonesoft
- Tecnotree
- Trainers´House
Millaiseksi sitten mahtanee muodostua tuloskehitykseltään tämä vuosi ja ensi vuosi ja seuraavat vuodet? Jos osinkoja jakamattomien yhtiöitten lista muodostuu kovin pitkäksi, niin eipä siitä sitten keräänny osinkoverotuottojakaan monia satoja miljoonia euroja valtion verokertymälaariin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893308
- 623067
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332550- 802343
- 802313
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j401996- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311519