No niin... Tilanne on siis sellainen, että olen jokin aika sitten 18 vuotta täyttänyt sijoittamisesta kiinnostunut miespuolinen henkilö. Vuosien saatossa on tilille kertynyt muutama tuhat euroa ylimääräistä, jolla olisi siis nyt tarkoitus jonkinnäköistä sijoitustoimintaa aloitella.
Ajatus olisi siis sellainen, että osan rahoista sijoittaisin esimerkiksi johonkin rahastoon, jonka ylläpito ei itseltä vaatisi suurempia ponnistuksia. Mitä nyt jotain netistä olen lueskellut niin olisiko esim. indeksirahasto miten huono vaihtoehto?
Joka tapauksessa, lopuilla rahoilla olisi sitten itse tarkoitus jonkinlaista sijoittamista opetella. Kiinnostusta löytyisi tuonne valuuttamarkkinoille päin, joita olen tässä nyt vuoden päivät seuraillutkin ja virtuaalirahalla kaupantekoa harjoitellut.
Viestin pointti oli kuitenkin lähinnä kysellä täältä vinkkejä, miten tässä nyt sitten kannattaisi toimia. Päälimmäisenä on lähinnä mielessä, minkä verran käyttäisi sitä rahaa rahastoihin (ja minkälaisiin rahastoihin) ja minkä verran tuohon omaan sijoitteluun (tai sen harjoittelemiseen). Myös kaikki muut vinkit kummastakin sijoitustoiminnasta otetaan tottakai ilomielin vastaan.
Sijoitusvinkkejä aloittelijalle
20
921
Vastaukset
- Mies 50v
Kuules poikanen jos osaisin vastata olisin miljonääri!
- näinpä on
Niinpä ja miljonäärit jakelevat sellaisia sijoitusvinkkejä jotka satavat heidän omaan laariinsa.
- jwegjieojie
Älä hukkaa rahojasi Kataisen ja kumppanien pörssipeleihin, tarvitset niitä itse enemmän tuossa iässä.
- 666pankki
Unohda rahastot, sillä ne on luotu vain pankkeja varten millä he rahstavat, ns. hoitokuluja jotka on tuulesta temmattu. Riskisi on sinulla ja tuotot pankilla.
Näin raadollista on pankkien tarjoama sijoitustoiminta. Säästä sitä rahaa ihan rauhassa tilille ja osta yksiö kaupungista niin, että vain puolet on velkaa. Saat vuokratuloja ja asuntosi arvo on sidottu jollain tavalla rakennuskuluihin vaikka kämppä olisikin vanha. Sitten kun rahaa on, niin voit kytätä pakkohuutokauppoja, niissä voi tehdä hyviä tuottoja. Vielä kerra.Unohda pankin kaikki neuvot, sillä ne ei ole kuin rahallisesti minkään arvoisia, piste.- Aloittelija 18v.
Kiitos vastauksesta. Ideana ei kuitenkaan ollut sijoittaa pankin kautta, vaan olen lukenut netistä paljon positiivista mm. noista Seligsonin rahastoista, joissa esimerkiksi juurikin nuo kulut ovat huomattavasti pienemmät kuin minkään pankin vastaavissa viritelmissä.
Ja toisaalta, jos en rahojani jonnekin sijoita niin nehän jäävät silloin pankkitilille makaamaan jolloin siis joka tapauksessa tulisin pankin rahastamaksi :) Asuntoa en meinannut tällä hetkellä ostaa - Suosittelen
Aloittelija 18v. kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Ideana ei kuitenkaan ollut sijoittaa pankin kautta, vaan olen lukenut netistä paljon positiivista mm. noista Seligsonin rahastoista, joissa esimerkiksi juurikin nuo kulut ovat huomattavasti pienemmät kuin minkään pankin vastaavissa viritelmissä.
Ja toisaalta, jos en rahojani jonnekin sijoita niin nehän jäävät silloin pankkitilille makaamaan jolloin siis joka tapauksessa tulisin pankin rahastamaksi :) Asuntoa en meinannut tällä hetkellä ostaaSeligson on hyvä vaihtoehto rahastosijoittamiseen. Itse olen saanut siellä neljä vuotta sitten 9kk sijoituksella jopa 48% tuoton. Rahastona taisi olla "Suomi indexirahasto" Kun pitää rahoja yli puoli vuotta, niin silloin lunastuskulut on 0,1%. Osingot maksetaan suoraan sinun omalle rahastotilille, joten et joudu maksamaan niistä veroja niin, kuin suoraan osakkeisiin sijoittamalla maksaisit. (Verot maksat vasta, kun lunastat voittoja...)
- ------...
Kaksi ajatusta, perusta määräaikaistili ja toinen: osta hopeaa harkkoina.
Olet niin nuori että aloita pienestä.
Minä tein näin kun olin kohtuullisen hyväpalkkaisessa työssä, sitten kun vaihdoin työmaata nostin nämä talletukset ja annoin lapselleni.
Nykyäänkin kova sana.- Poika 18v.
Kiitos sinullekin vastauksesta. Kuten jo aloitusviestissä sanoin, ideana oli todellakin jonkinlaista sijoitustoimintaa opetella, eikä tuo määräaikaistili oikein istu suunnitelmiini. Myös tuosta hopeaharkkoihin sijoittamisesta olen hieman eri mieltä...
- Myös 18
Itse olen sijoittanut osuuspankin rahastoihin. Olen valinnut indeksirahastoja ja korkorahastoja niin, että osakepaino niissä on 40%. Kuvitellaan, että sijoitat 5k esim op-pohjoismaat indeksirahastoon, jossa merkintäpalkkio on 0.1% ja hallinnointipalkkio on 0.75%. Näin saat hajautettua rahasi 30 yritykseen ja maksat siitä noin 40e vuodessa. Näin pienien summien sijoittaminen hajautetusti osakkeisiin tulee kalliimmaksi, koska merkintä ja lunastuspalkkiot ovat osakkeita ostaessa korkeammat.
- luu se r
Kauppalehden sijoituspalstalle... täälä on luusereita.
- Myös 18
Olen kanssasi ainakin osittain samaa mieltä :) Itse en selaa Suomi24 foorumeita ikinä, vaan löysin tänne sattumalta, joten en osaa sanoa porukan tasosta mitään. Kuvittelisin kuitenki, että kauppalehden sijoituspalstalta saa asiantuntevampia vastauksia.
BTW: haukuit juuri minua ja itseäsi luusereiksi :) - Aloittelija 18v.
Myös 18 kirjoitti:
Olen kanssasi ainakin osittain samaa mieltä :) Itse en selaa Suomi24 foorumeita ikinä, vaan löysin tänne sattumalta, joten en osaa sanoa porukan tasosta mitään. Kuvittelisin kuitenki, että kauppalehden sijoituspalstalta saa asiantuntevampia vastauksia.
BTW: haukuit juuri minua ja itseäsi luusereiksi :)Kiitos vastauksesta! Harkitsin kyllä tuonne Kauppalehden sijoituspalstalle kirjoittamista, mutta koska se vaatii rekisteröitymistä niin päätin kuitenkin ensin kokeilla onneani täällä :) Toisaalta, eiköhän sinne joka tapauksessa jossain vaiheessa pidä mennä rekisteröitymään, joten ihan sama tehdä se nyt. Kiitos kaikille vastaajille!
- onnittelut etukäteen
Erinomainen tilanne, kun tajuaa sijottamisen tarpeen noin nuorena.
Sijoita ainakin Arfikka rahastoon pitkällä tähtäimellä. Latinalainen Amerikka jne.
Ota korkea riski sinulla on aikaa odottaa huipputuottoja. Älä tee niin kuin muut, että kun sijoituksen arvo laskee niin nopeasti kaikki pois tappiolla. Laita vaan aina lisää.- Varma!!!
Sijoita tyhjiin olut/ limsa tölkkeihin ja pulloihin! Pantin hinta nousee kokoajan saat ain vähintäään pääoman takaisin ja kaikki VEROVAPAASTI
- Aloittelija 18v.
Kiitos kehuista :) Kiitos myös ihan konkreettisesta rahastoesimerkistä, täytyypä pistää korvan taakse
- ...
Varma!!! kirjoitti:
Sijoita tyhjiin olut/ limsa tölkkeihin ja pulloihin! Pantin hinta nousee kokoajan saat ain vähintäään pääoman takaisin ja kaikki VEROVAPAASTI
Jos pullot ostaa itse, jää varmasti tappiolle. Muiden kuin itse ostettujen pullojen keräys lasketaan veronalaiseksi ansiotuloksi, joka täytyy kirjata veroilmoitukseen.
- rahaaosakkeilla.com
http://rahaaosakkeilla.com/2013/10/26/ajattomat-sijoitusvinkit/
Siitä lukemaan kaikki läpi! Ajatuksen kanssa kahlaa, niin ehkä sisäistää.
Sanon suoraan, että skippaa rahastot. Syö tuottoa pitkällä välillä runsaasti. Mielummin opiskele / tutki suoria osakkeita ja iske kiinni.- RahaaOsakkeilla.com
Jos välttämättä rahastoihin haluaa laittaa, niin sitten etf-rahastot olisi varmaan sun juttu! Pienempi kuluiset, kuin pankkien omat aktiivisesti hoidetut.. esim. Eurostoxx50 / sp500 / raaka-aineisiin sidottu etf jne
- ;;;;
Maasta se pienikin ponnistaa.
Tekisin näin, puolet vakaaseen, puolet riskisijoitukseen.
Asunto on se jota kannattaa miettiä.
Kysy ja kuuntele? - Jussi26
Sijoita binäärioptioihin, uusi trendi kun siitä on juttua pitkin nettiä.
Täältä saa suomeksi tietoa http://www.7binaryoptions.com/fi/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan653502Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan283011- 1212376
- 121464
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631346Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121098- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13822