Teenkö kärpäsestä härkäsen vai enkö?

Ihmissuhde soppaa

Olen seurustellut avomieheni kanssa vajaat 1,5 vuotta, ja joku aika sitten hän kosi ja päätimme mennä lähiaikoina kihloihin. Luotan häneen vaikkakin suhteen alkuaikoina oli asioita jotka eivät luottamustani nostaneet, selityksiä ja monenlaista juttua, jotka pahoittivat mieleni pahastikin. Kuitenkin pienen katkon jälkeen olimme taas yhdessä, ja miltei heti myös muutimme asumaan saman katon alle.

Elämä on mennyt aika hyvin ja suhteemme kukoistaa enimmäkseen, vaikka molemmilla välillä työttömyyttä ja se joskus kiristää välejä, mutta kokonaisuutena olen melko onnellinen. Kuitenkin joskus, mieleeni hiipii kummia epäilyksiä, miksi en voi täysin luottaa mieheeni?

Viimeinen niitti on se, kun sanoin hänelle miksei hän ole poistanut ex naisystäväänsä fb:sta, miksi tämä nainen on vielä hänen ystävänään, kun kerran hänen mukaansa heillä ei ole enää mitään tekemistä keskenään. Kun kysyin miksei hän sitten ole poistanut tätä sieltä, oli selitys minusta aika ontuva ja typerä. Tämä suhde oli ollut naimisissa olevaan naiseen, ja hän ei ollut halunnut erota miehestään, ja miesystäväni taas ei puheidensa mukaan halunnut seurustella naimisssa oleven kanssa(vaikka sitä teki kuitenkin jonkun aikaa, olipa jopa pyytänyt naista jättämään miehensä).

Olen uskonut että näin on, mutta sitten kun näin tämän naisen nimen taas fb.ssa, (tiesin kyllä että se on siellä, mies kertoi suhteemme alussa mitä oli takana) minussa kuohahti ja kysyin asiasta mieheltä.

Hän suuttui ja moitti minua mustasukkaiseksi, eikä yhtään tuntunut ymmärtävän miten pahalta minusta tuntuu. Jos joku ei merkitse mitään enää, eikö vanhat sillat voisi polttaa takanaan? Myönnän olen mustasukkainen, mutta enkö ole aiheesta? Vaikka luulen ettei ehkä olekaan mitään yhteyksiä enää miksi silti lietsoa minun ahdistustani ja mustasukkaisuuttani?

Olenko väärässä, mutta kun koen tämän luottamusasiaksi, en voi täysin luottaa mieheeni. Ja kihloihin ollaan menossa.
Minulla on vaan tosi kurja olo, miksei mieheni sanonut rauhallisesti, että voi poistaa tämän sieltä, koska hän ei enää merkitse mitään ja meidän suhteemme on tärkein. Itse sanin hänelle, että olen jättänyt taakseni kaikki ex suhteeni, en pidä enää yhteyttä koska se on ollutta ja mennyttä.

Mies loukkaantui silmittömästi minuun, alkoi mököttää, jopa suutuspäissään uhkasi erolla. Olenko sairaan mustis vai miksi minusta tuntuu niin pahalta mieheni asenne. Vai olenko loukannut häntä epäluottamuksella, jos ja kun luultavasti, hän on minulle uskollinen. Vai olenko sinisilmäinen hölmö? Surullinen olo, itkettää kun en tiedä mien tämäkina asia olisi hyvä käsitellä, kuinka tästä eteenpäin. Ehkä joku osaa antaa viisaita neuvoja, kiitos.

3

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1404

      Ihan ymmärrettävää että sinusta tuntuu tuolta. Itse myös en alkuun tykännyt kun mieheni piti facebook kavereissaan exäänsä. Nyt hän kuitenkin omatoimisesti poisti hänet. Moni pitää kavereissaan tuiki tuntemattomia ihmisiä joten hän varmaankin ihmettelee miksi syytät häntä turhaan. Jokaiseen eroon on syynsä ja mies haluaa elää nyt vain sinun kanssasi. Älä anna menneisyyden pilata teidän suhdettanne...

    • Ihmissuhde soppaa

      Kiitos kommentistasi, 1404! olet varmaankin oikeassa! Minun täytyy vaan opia luottamaan, kun mitään näyttöä tms ei oikeasti ole. Hyvää kevään jatkoa!

    • vkioyggkhfdgbj

      miten itse reagoisit jos miehesi sanoisi sulle ettei luota suhun ja et sun pitää poistaa exät fb: ssä? Etenkin mikä olisi sun reaktio jos siihen ei olisi syytä ja mies siitä jatkuvasti inisis?? varmaan aika samanlainen kuin sun miehes reaktio ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2595
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1138
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1044
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1001
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      913
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      881
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      822
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      33
      782
    Aihe