Huomenta!
Tänään on sitten se kauan "odottamani" työkykyarvio.
Paikalla on tyterveyslääkärini, työterveyshoitaja ja toimitusjohtajani sekä minä.
Pitää pysyä lujana ja uskaltaa tuoda kantansa ilmi.
Mutta totuus on ainakin se että tässä työpaikassa en pysty olemaan ellei tätä tutkita PERUSTEELLISESTI lattiasta kattoon että mikä ne oireet minussa aiheuttaa ja korjata ongelmaa.
Tein viime viikolla testin enkä oleskellut perjantainakaan ollenkaan työhuoneessani josta epäilin oireiden aiheutuvan. Ei apua. Olin perjantaina illalla aivan yhtä kipeä, ääni kadoksissa, silmät punaisena, kuumeisen oloisena ja veto pois. ELi oireet aihetuu jostain muualta kuin tästä kopista.
Mutta oli kuitenkin kiva että sunnuntaina oloni oli terve =)
Toivon jotenkin että tämä olisi viimeinen työpäiväni täällä. Pääsisin pois tästäkin piinasta ja voisin alkaa keskittyä uusiin haasteisiin.
Olis vaikka energiaa mennä iltalukioon tai jotain.
Homemies5000
Työkykyarvio tänään...
9
229
Vastaukset
- vajakki vaan
Tsemmpiä sulle homemies! Mä yritän työkokeilussa mutta astma vaan oireilee täälläkin(kova koneilmastointi ja hajut)...
- kova yskijä
Moi..kuinka sun arvio sujui? vai sujuiko?
- Homemies5000
Työt loppuu heinäkuun viimeinen päivä. Paras ratkaisu minulle ja työnantajalle.
Tätä taistelua en voittanut. Mutta ainakin pääsen sellaisista tiloista pois jotka minulle oireita aiheuttaa, se on nyt tärkeintä.
Vietän kesälomani toukokuussa jolloin saan kuukauden levähtää ja sitten olisi enää 40 päivää työpäivää kestämistä.
Ajattelin kyllä sinne heli:n ottaa yhteyttä. Jos vaikka tulisivat minua haastattelemaan.
Ikävä kyllä koskaan ei selviä mikä oireet aiheutti ja kenelläkään taholla ei ole tarpeeksi mielenkiintoa niitä selvittää. Ei työsuojelupiirillä, ei työterveyslääkärillä tai liitolla. Omasta kukkarostani en pysty moisia tutkimuksia järjestämään.
Mitä nyt siellä eilen juteltiin niin täällä on kuulemma mittauksia tehty ja kaik on ok. Mutta jotain täällä on mikä oireeni aiheuttaa. On se sitten varaston pöly tai mikä lie niin jotain täällä on.
Että näin tällä kertaa. Olen aika pettynyt loppujenlopuksi. Toki työni olisi täällä varmaan loppunut muutenkin mutta en minä tästä lannistu. Olen vielä nuori ja koko maailma avoinna.
Mut eipähän tule ainakaan mittään papereita nyt etten kykenisi tietynlaiseen työhön koska sellaisista lapuista ei ole koskaan hyötyä. - Lääkäri 2
Homemies5000 kirjoitti:
Työt loppuu heinäkuun viimeinen päivä. Paras ratkaisu minulle ja työnantajalle.
Tätä taistelua en voittanut. Mutta ainakin pääsen sellaisista tiloista pois jotka minulle oireita aiheuttaa, se on nyt tärkeintä.
Vietän kesälomani toukokuussa jolloin saan kuukauden levähtää ja sitten olisi enää 40 päivää työpäivää kestämistä.
Ajattelin kyllä sinne heli:n ottaa yhteyttä. Jos vaikka tulisivat minua haastattelemaan.
Ikävä kyllä koskaan ei selviä mikä oireet aiheutti ja kenelläkään taholla ei ole tarpeeksi mielenkiintoa niitä selvittää. Ei työsuojelupiirillä, ei työterveyslääkärillä tai liitolla. Omasta kukkarostani en pysty moisia tutkimuksia järjestämään.
Mitä nyt siellä eilen juteltiin niin täällä on kuulemma mittauksia tehty ja kaik on ok. Mutta jotain täällä on mikä oireeni aiheuttaa. On se sitten varaston pöly tai mikä lie niin jotain täällä on.
Että näin tällä kertaa. Olen aika pettynyt loppujenlopuksi. Toki työni olisi täällä varmaan loppunut muutenkin mutta en minä tästä lannistu. Olen vielä nuori ja koko maailma avoinna.
Mut eipähän tule ainakaan mittään papereita nyt etten kykenisi tietynlaiseen työhön koska sellaisista lapuista ei ole koskaan hyötyä."Mitä nyt siellä eilen juteltiin niin täällä on kuulemma mittauksia tehty ja kaik on ok" eli työpaikkasi kuitenkin tutkittiin ja hometta tai itiöitä ei löytynyt. Jossain muualla siis syy? Jossain muualla hometta tai pölyjä, kemikaaleja, muuta?
"Ikävä kyllä koskaan ei selviä mikä oireet aiheutti ja kenelläkään taholla ei ole tarpeeksi mielenkiintoa niitä selvittää."
Jos työpisteesi tutkittiin eli otettiin näytteet ja niistä ei löytynyt mitään niin asia on siltä osin kuitenkin selvitetty siis. Se voi olla että sitä ei saada koskaan tarkasti selville mistä oireet tulivat, mutta ainakin se siis selvisi että työpisteesi homeista oireet eivät johtuneet.
Homenäytteiden ja sisäilman tutkiminen ei ole kovin monimutkaista tai vaikeaa, Suomessa on minia firmoja jotka voivat tutkia asian. Sisäilmasta otetaan näytteitä, otetaan rakennusnäytteitä, ilmanpainemittauksia, kaasuja, ilmanvirtauksia ja jopa maljoja joille homeitiöitä laskeutuu jos on olemassa niitä ja maljoilla ne näkyvät tai alkavat jopa kasvaa hometta! Eli jopa ilmasta voidaan saada näytteet ja rakennuksista näytteitä tietysti voidaan ottaa, voidaan ottaa vaikka pala puuta tai levyä ja tutkia onko se homeessa vai ei. - Homemies5000
Lääkäri 2 kirjoitti:
"Mitä nyt siellä eilen juteltiin niin täällä on kuulemma mittauksia tehty ja kaik on ok" eli työpaikkasi kuitenkin tutkittiin ja hometta tai itiöitä ei löytynyt. Jossain muualla siis syy? Jossain muualla hometta tai pölyjä, kemikaaleja, muuta?
"Ikävä kyllä koskaan ei selviä mikä oireet aiheutti ja kenelläkään taholla ei ole tarpeeksi mielenkiintoa niitä selvittää."
Jos työpisteesi tutkittiin eli otettiin näytteet ja niistä ei löytynyt mitään niin asia on siltä osin kuitenkin selvitetty siis. Se voi olla että sitä ei saada koskaan tarkasti selville mistä oireet tulivat, mutta ainakin se siis selvisi että työpisteesi homeista oireet eivät johtuneet.
Homenäytteiden ja sisäilman tutkiminen ei ole kovin monimutkaista tai vaikeaa, Suomessa on minia firmoja jotka voivat tutkia asian. Sisäilmasta otetaan näytteitä, otetaan rakennusnäytteitä, ilmanpainemittauksia, kaasuja, ilmanvirtauksia ja jopa maljoja joille homeitiöitä laskeutuu jos on olemassa niitä ja maljoilla ne näkyvät tai alkavat jopa kasvaa hometta! Eli jopa ilmasta voidaan saada näytteet ja rakennuksista näytteitä tietysti voidaan ottaa, voidaan ottaa vaikka pala puuta tai levyä ja tutkia onko se homeessa vai ei.Täällä ei tehty mikrobitutkimusta. Jotain ilmamittauksia tehtiin mutta työnantajalla ei ollut mitään mielenkiintoa sen suurempiin tutkimuksiin. Voihan muovimaton kemikaalitkin aiheuttaa allergisia oireita.
Mutta joo. Työni loppuu 31.7. jolloin pääsen tästä rakennuksesta ja toivottavasti oireistani eroon.
Mulla on vielä kuukauden kesäloma tuossa toukokuussa jolloin saan parannella itseäni ja sitten 2kk työt. - Homemies5000
Homemies5000 kirjoitti:
Täällä ei tehty mikrobitutkimusta. Jotain ilmamittauksia tehtiin mutta työnantajalla ei ollut mitään mielenkiintoa sen suurempiin tutkimuksiin. Voihan muovimaton kemikaalitkin aiheuttaa allergisia oireita.
Mutta joo. Työni loppuu 31.7. jolloin pääsen tästä rakennuksesta ja toivottavasti oireistani eroon.
Mulla on vielä kuukauden kesäloma tuossa toukokuussa jolloin saan parannella itseäni ja sitten 2kk työt.Olen vain todella pettynynyt työnantajaani koska eivät ottaneet oireitani todesta.
Olen myös pettynyt työterveyshuoltoon koska olivat tämän asian suhteen voimattomia eivätkä halunneet lähettää minua kunnon tutkimmuksiin.
Olen myös pettynyt työsuojelupiiriin jonka mielenkiinto asiaa kohtaan loppui sen jälkeen kun olivat täällä käyneet ja tehneet tarkastuskäynnin jonka jälkeen kaikki oli "ok".
Olen koneiston uhri ja koen etten saanut tarvitsemaani apua tämän asian suhteen.
On selvää ettei työntekijän terveys paljon kiinnosta ja puhutaan kuitenkin kokoajan työurien pidentämisestä mutta tämä toiminta vaikuttaa kyllä aivan päinvastaiselta. Laitetaan työntekijä työskentelemään tiloissa jossa selvästi oireilee eikä lääkkeet auta. Työnantaja ei edes halunnut tulla asiassa vastaan ja tarjota toista työtilaa ym. Ja nyt on sitten irtisanomislappu kädessä tuotannollisista ja taloudellisista syistä.
Olen todella pettynyt. Nyt en saa koskaan tietää mitä yliherkkyyksiä minulla on ja mikä ne aiheutti koska työnantaja ei halunnut tarkempia mittauksia teettää ja työterveyshuolto ei halunnu minua tarkempiin tutkimuksiin lähettää koska "turhia" tutkimuksia ja työsuojelupiiriä ei kiinnostanut. - vidunrallaa se on
Homemies5000 kirjoitti:
Olen vain todella pettynynyt työnantajaani koska eivät ottaneet oireitani todesta.
Olen myös pettynyt työterveyshuoltoon koska olivat tämän asian suhteen voimattomia eivätkä halunneet lähettää minua kunnon tutkimmuksiin.
Olen myös pettynyt työsuojelupiiriin jonka mielenkiinto asiaa kohtaan loppui sen jälkeen kun olivat täällä käyneet ja tehneet tarkastuskäynnin jonka jälkeen kaikki oli "ok".
Olen koneiston uhri ja koen etten saanut tarvitsemaani apua tämän asian suhteen.
On selvää ettei työntekijän terveys paljon kiinnosta ja puhutaan kuitenkin kokoajan työurien pidentämisestä mutta tämä toiminta vaikuttaa kyllä aivan päinvastaiselta. Laitetaan työntekijä työskentelemään tiloissa jossa selvästi oireilee eikä lääkkeet auta. Työnantaja ei edes halunnut tulla asiassa vastaan ja tarjota toista työtilaa ym. Ja nyt on sitten irtisanomislappu kädessä tuotannollisista ja taloudellisista syistä.
Olen todella pettynyt. Nyt en saa koskaan tietää mitä yliherkkyyksiä minulla on ja mikä ne aiheutti koska työnantaja ei halunnut tarkempia mittauksia teettää ja työterveyshuolto ei halunnu minua tarkempiin tutkimuksiin lähettää koska "turhia" tutkimuksia ja työsuojelupiiriä ei kiinnostanut.Johan tuo on tiedetty jo pitemmän aikaa, systeemi on täysin pärseestä, mutta oireilee ja sairastelee niitä herrojen kakaroita ja isöäitejä homeisissa ja PMHG myrkytetyissä rakennuksissa joten ole huoletta et ole yhtään huonompi heitä.
Homepäiväkoteja ja homekouluja on jo purettu ja varmaan lisää vielä puretaan.
Se vissiin on sitten se paras vaihtoehto päästä ( toksiineista=myrkky) eroon poltamalla tai kuskata saastuneet (myrkytetyt) rakenteet ongelmajätepisteeseen.
Lääkärin määräystä siihen ei onneksi tarvita. Terveellä järjellä voi ne päätökset vielä tehdä. Tuli poltaa. - Lääkäri 2
Homemies5000 kirjoitti:
Täällä ei tehty mikrobitutkimusta. Jotain ilmamittauksia tehtiin mutta työnantajalla ei ollut mitään mielenkiintoa sen suurempiin tutkimuksiin. Voihan muovimaton kemikaalitkin aiheuttaa allergisia oireita.
Mulla on vielä kuukauden kesäloma tuossa toukokuussa jolloin saan parannella itseäni ja sitten 2kk työt.Pelkät ilmanlaatumittaukset (hiilidioksidi muut kaasut) ja ilmanpaineen ja ilmavirtausten mittaukset eivät oikein riitä. Jos on home-epäily niin itse suosittelen potilaille että pyytävät jonkun tutun homeista oireita saavan tulemaan haistelemaan paikalle (jos sellainen löytyy esim. samasta työpaikasta toiselta työpisteeltä vaikka) ja jos homeiden haistaja huomaa epäilyttävää hajua tai oireita saa itse niin sitten suosittelen otattamaan ne mikrobitutkimukset. Yleensä kannattaa perustaa ns. sisäilmatyöryhmä ja ryhmän kokoustaa ja miettiä jatkotutkimuksia ja kannattaa päätyä ostamaan tutkimukset joltain firmalta, jotka tutkimuksia tekevät myös mikrobien suhteen, maljatutkimukset, onko itiöitä ilmassa ja tarv. myös rakennusnäytteet. Työsuojelullinen asia työsuojelulainkin mukaan, työpaikka ei saa olla terveydelle haitaksi ja tarvittaessa vaarallisen tai epäterveellisen työn voi jopa työsuojeluvaltuutettu keskeyttää (vrt. esim. rakennuksilla jos ollaan ilman turvaköysiä yms. kattotöissä). Työnantaja saattaa harata tutkimuksia vastaan jos/kun ne maksavat paljon.
"Paikalla on tyterveyslääkärini, työterveyshoitaja ja toimitusjohtajani sekä minä."
- Ei kuulosta tuolla sakilla lupaavalta. Voimasia :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1121772Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551267Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1441220- 48960
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html119903Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä74864- 52814
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36797Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62772- 56761