Hyvää syntymäpäivää, rakas adventtikirkko!

Jälleen on vuosi vierähtänyt sillä adventtikirkon julistuksen päätähti on päättänyt olla saapumatta estradille, niin onneksi olkoon siitä!

150 vuotta on lahkonne julistanut, että Jeesus tulee mieluummin huomenna kuin ylihuomenna, niin kuinkahan kauan tuo viesti menee vielä kaupaksi?

Montaako sukupolvea nopean paluun julistuksella voidaan vielä huijata?

Asian on huomannut myös johtajanne, joka oli puheessaan pahoillaan siitä, että adventtikirkolla on jälleen vuosijuhlat, sillä hän ei haluaisi juhlia, vaan kunnon fundamentalistisen hihhulin tavoin hänkin odottaa maailmanloppua!

http://news.adventist.org/archive/articles/2013/04/14/no-more-anniversaries-wilson-says-in-spring-meeting-sermon

>>> “This is a very sad anniversary,” Wilson told delegates gathered for the 11 a.m. worship service. “We should have been home by now! The Lord has wanted to come long before this. Why celebrate any more anniversaries when we could be in heaven?” >>

Kyllä sinä sinne taivaaseesi pääsisit vaikka heti, mutta kun ongelma on se, että sinä et itsekään usko sanomaasi, niin mieluummin haluat nauttia palkkasi tuomasta vauraudesta täällä maan päällä niin kauan kuin se yksi elämä kestää.

Sitten sinä muutut matojen ruuaksi ja joku muu koettaa saada ihmisiä uskomaan, että Jeesus palaa huomenna. Tätä jatkuu siihen saakka kun aurinko sammuu, eli sellaiset 5 miljardia vuotta vielä, mikäli ihmiskunta ei onnistu häviämään sukupuuttoon, joka on paljon todennäköisempää kuin Jeesuksen paluu.

>> "Jesus is coming soon! All the signs point to the climax of Earth’s history. >>

Niin mitähän nämä merkit ovat?

Rikollisuus vähenee koko ajan, Maapallo on turvallisempi. Ihmiset ovat terveempiä kuin koskaan ja elävät koko ajan kauemmin. Koskaan ihmiskunnan historiassa ei sairauksia ole kyetty parantamaan niin kuin nyt ja koskaan ihmiskunnan historiassa ei sotia ole ollut vähemmän kuin nyt.

Esimerkiksi 1600-luvun Ranskassa 8000 aatelista kuoli kaksintaisteluissa vain 12 vuoden aikana, kun ihmiset selvittelivät riitojaan sen aikaisten kunniallisten käsitysten mukaan.

Mutta jos ei tosiasioitsta ole tukea, niin sitten pitää keksiä asiat itse ja tähän viisauteen joutuu tukeutumaan amerikkalaisten outojen lahkojen johtajatkin.

Eri asia sitten on, että kuka enää viitsii mennä sellaiseen puljuun tuhlaamaan rahojaan, joka perustelee omia oppejaan valheilla ja keksimällä asioita tosiasioiden vastaisesti.

Hyvää syntymäpäivää vaan ja ensi vuonna taas juhlitaan uutta vuosipäivää.

34

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etkö ymmärrä?

      Katsos bushmanni, Jeesus saapuu sinun sukupolvesi aikana, etkö sinä ole sitä ymmärtänyt?

      Kun henkäiset viimeisen henkäyksen, niin seuraava tietoisuutesi

      on

      kun

      nouset

      joko

      tuomiolle kadotukseen..

      tahi jos olet tehnyt parannuksen, ennen henkäystäsi, jos

      siihen Pyhä Henki antaa sallimuksen, ellet ole paatunut ohi etsikkoaikasi..

      niin parannuksesta

      iankaikkiseen elämään..

      ts. sielunvaellusoppia ei ole.... vaan tämänsukupolven aikana meidän on kaikkien
      tehtävä ratkaisu

      ja pääsemme siihen osaamme..

      Ymmärtääkö hän vai vieläkö haluat kiristellä asiantiimoilta hampaitasi

      Sanansa antaneelle Herralle?

      • sivusta huutaja

        Kuitenkin kai uskovaiset ymmärtävät ja antavat ymmärtää Jeesuksen paluun olevan julkinen tapahtuma, ja objektiivisesti koettavissa eikä vain kunkin henkilökohtainen kuolema

        Muuten sivumennen sanoen, Ilkka Pyysiäinen, muistaakseni, on todennut jossakin kirjassaan, että Jeesuksen paluun odotus kuuluu Kristinuskoon mutta ei itse tuo paluu.


      • ymmärrystä sukupolve
        sivusta huutaja kirjoitti:

        Kuitenkin kai uskovaiset ymmärtävät ja antavat ymmärtää Jeesuksen paluun olevan julkinen tapahtuma, ja objektiivisesti koettavissa eikä vain kunkin henkilökohtainen kuolema

        Muuten sivumennen sanoen, Ilkka Pyysiäinen, muistaakseni, on todennut jossakin kirjassaan, että Jeesuksen paluun odotus kuuluu Kristinuskoon mutta ei itse tuo paluu.

        Julkinenhan se on ja kaikille yhtäaikainen.

        Jotka haudoissa ovat, he kuulevat ja heräävät.

        sekä he, jotka ovat täällä elossa ja kaikille so. yhtäaikaa.

        ts. vanhuskasten.

        Myös kadotetut herätetään ja tämä on tuomion ylösnousemus.

        Ajassa se tapahtuu ja kun jokainen sukupolvi sen kokee, niin se on sen sukupolven aikaa, tämän sukupolven aikaa ja tulevan, mutta jokaiselle se tulee
        emmekä käy sielunvaellusta siinä välissä.

        Minulla on aikani, mutta se toteutuu minun sukupolvelleni, minulle.

        Edesmenneelle isälleni jo 26 vuotta sitten, vaikka se on tulevaisuudessa.

        Hänen isälleen 60 vuotta sitten jne. Eli jokaisen sukupolven on kohdattava Jeesuksen paluu. Toisille elämäksi, toisille kadottavaksi tapahtumaksi.

        Mutta tuomiolla on hirvittävää kohdata väärällä puolen se, mitä nyt hedelmämme saa aikaiseksi. Kelle me syötämme kadottavan siemenen, puolisolle, lapsillemme jne. Ja sen käsittäminen, jos ei nyt, niin silloin, se on hirvittävää tuskaa.
        Minä sain kadotuksen aikaiseksi näille, minun huulteni ja sanojeni perusteella.
        Sitä on hyvä pohtia jo etukäteen, että miksi kadotan oman sukupolveni ja lasteni kohdalla heidät, kun iankaikkisen elämän armolahjan lahja olisi tavoitettavissa.

        Sen siemenen kasvu sukupolvien kohdalla niittää satonsa, se ei väisty, se tulee.


      • pyh!
        sivusta huutaja kirjoitti:

        Kuitenkin kai uskovaiset ymmärtävät ja antavat ymmärtää Jeesuksen paluun olevan julkinen tapahtuma, ja objektiivisesti koettavissa eikä vain kunkin henkilökohtainen kuolema

        Muuten sivumennen sanoen, Ilkka Pyysiäinen, muistaakseni, on todennut jossakin kirjassaan, että Jeesuksen paluun odotus kuuluu Kristinuskoon mutta ei itse tuo paluu.

        Pyysiäinen horisee typeriä.

        Jeesuksen PALUU kuuluu kristinuskoon, koska se on Raamatussa.


      • Näin se on!

        Mielenkiintoinen näkökulma. Kiitos ajatuksesta. Tähän voin yhtyä ja odottaa Herrani paluuta.


    • sivusta huutava

      En oikein ymmärrä ajatuksenjuoksuasi. Tarkoitatko ehkä, että kun Apostoli Paavali tai kuka hyvänsä hänen jälkeensä tai aikaisemmin on kuollut, niin tuolla kuolemansa hetkellä hänen minuutensa ja tietoisuutensa on kadonnut ja sitten joskus tulevaisuudessa kun Jeesus palaa "taivaan pilvissä " takaisin (missä Hän nyt sitten lieneekään?) niin nämä kaikkien aikojen kuolleet ihmiset heräävät henkiin ja yhtä aikaa elävien kanssa näkevät tuon tapahtuman. Tällaistako ehkä tarkoitat?

      Jos asia olisi näin, voisi kai todella ajatella , että tavallaan Jeesus tulee jokaisen ihmisen sukupolven aikana hänen (siis tuon jo kuolleen ihmisen) kannaltaan katsoen mutta meidän elossa olevien kannalta katsoen Jeesus ei palannut noiden jo kuolleiden ihmisten sukupolvien aikana koska itse elossa olevina olemme tietoisia menneisyydestä ja myös tulevasta, emmekä tuota Jeesuksen paluuta ole menneiden sukupolvien aikana nähneet tapahtuneen. Meille eläville, tietoisille, olennoille Jeesuksen paluu on edelleen edessä päin.

      Jos Jeesuksen paluu olisi tapahtunut jo kuolleiden ihmisten kohdalla myös Hänen mainintansa tulemustaan edeltävistä enteistä (aikain merkeistä) joutuu hieman outoon valoon. Nämä, Hänen paluutaan edeltävien aikain merkkien olisi silloin pitänyt toistuvasti toteutua kaikkien sukupolvien elinaikana, eivätkä ne olisi mitenkään ainutkertaisia lopunajan tapahtumia, joista voisi vetää mitään johtopäätöksiä tästä lopullisesta Jeesuksen paluusta, jolloin myös vielä elossa olevat ihmiset saavat tuon tapahtuman nähdä ja kokea.

      Kaiken kaikkiaan, tuntuu hieman helpommalta ajatella siten kuin luullakseni yleisesta on ajateltu eli, että Jeesus itse, Paavali, Luther ja ylipäänsä kaikkien aikojen uskovaiset (Miller mukaan lukien) odottivat Jeesuksen palaavan kaikille näkyvällä tavalla jo omana aikanaan mutta kaikki he erehtyivät.

      • pyh!

        Väitätkö sinä, että Jeesus on väärässä?


      • sukupolvi on tämä.

        Jep. Jeesus tulee hakemaan omansa vain kerra, mutta kun kulee, niin tavallaan silloinhan se tapahtuu, ja syy on, että kuolleet eivät tiedä mitään, kunnes se viimeinen pasuna soi. Silloin

        28. Älkää ihmetelkö tätä! Tulee aika, jolloin kaikki, jotka lepäävät haudoissaan, kuulevat hänen äänensä. 29. He nousevat haudoistaan - hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen, pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen. ..

        Näinollen, ne menneet sukupolvet, niin väliaikaa ei tiedetä, kuin vasta ylösnousemuksessa.

        Sama se on kadotetulla. Väliaikaa ei tiedetä, mutta herätään tuomiolle, toisessa ylösnousemuksessa.

        Eli jokainen sukupovi herää ja on siinä ylösnousemuksessa. ts voidaan lukea, että tämän sukupolven aikana Jeesus saapuu.

        Sitä ei voi pakoilla, ei voi sanoa, että ylösnousemusta ei minulla ole, koska ei Jeesusta ole näkynyt 2000 vuoteen, hän on viipynyt ja näinollen paluu olisi satu.

        Ei se noinmene. Vaan bushmanninkin kohdalla, hänen sukupolvensa kokee sen, tavalla tahi toisella. Vanhurskaitten, tai vääräin. Valinta on ja toteutuminen tapahtuu.

        Se on näkyvä ja kuuluva tapahtuma.


      • sivusta huutaja
        pyh! kirjoitti:

        Väitätkö sinä, että Jeesus on väärässä?

        >>Väitätkö sinä, että Jeesus on väärässä?>>

        Väärässä tai ei! Edotonta yksimielisyyttä nykyäänkään ei liene, mitä mahdollinen historiallinen Jeesus on todella sanonut ja mitkä taas ovat evankeliumikertomusten toimittajien sepitelmiä.


      • pyh!
        sivusta huutaja kirjoitti:

        >>Väitätkö sinä, että Jeesus on väärässä?>>

        Väärässä tai ei! Edotonta yksimielisyyttä nykyäänkään ei liene, mitä mahdollinen historiallinen Jeesus on todella sanonut ja mitkä taas ovat evankeliumikertomusten toimittajien sepitelmiä.

        No tuo on valhe, jolla saatana on sitonut kirkot palvelijoikseen. Onneksi Adventtikirkossa ei uskota tuohon valheeseen.

        Evankeliumit kertovat totuuden, väität sinä tai muut tahot mitä muuta tahansa.


      • sivusta huutaja
        pyh! kirjoitti:

        No tuo on valhe, jolla saatana on sitonut kirkot palvelijoikseen. Onneksi Adventtikirkossa ei uskota tuohon valheeseen.

        Evankeliumit kertovat totuuden, väität sinä tai muut tahot mitä muuta tahansa.

        >>No tuo on valhe, jolla ******* on sitonut kirkot palvelijoikseen. Onneksi Adventtikirkossa ei uskota tuohon valheeseen.>>

        Ei kai se nyt noin ole. Kyllä kai kirkot sitoutuvat uskossaan siihen enankeliumien totuuteen, jota peräänkuulutat. Eiköhän se ole enemmän tutkimus, joka totuutta etsiessään joutuu epäilemään sellaisia uskomuksia, joille ei oikein tunnu olevan evidenssiä.


    • pyh!

      Lässyti lässyti, taas kerran.

    • "#€%&/(

      Sinä valehtelet, mutta se nyt ei ole mitään uutta.

    • olet säälittävä jo

      Kerran se päivä tulee ja mitäs silloin sanot busmanni? uikutat kuin lapsi ja pyytelet anteeksi kun olit niin kova uskovaisten kiusaaja.. tai alatko syyttelemään Jumalaa että "väärin menio taas - kun eikysynyt sinulta neuvoa" ..

      • >>> Kerran se päivä tulee ja mitäs silloin sanot busmanni? >>>

        Jos se päivä tulee ja sitä päivää odotellessa.

        2000 vuotta on mennyt ja montako tuhatta vuotta on jäljellä?

        Ei minua mikään huoleta, kun elän elämäni rehellisesti, enkä huijaa lähimmäisiä, enkä keksi niille satuja joilla rikastutan itseäni.

        Elän elämäni niin, että olipa jumala olemassa tahi ei, minulla ei ole mitään hätää.

        Koeta sinäkin elää niin, eläkä toimi jotenkin vain jumalan olemassaolon pelosta.

        >>> uikutat kuin lapsi ja pyytelet anteeksi kun olit niin kova uskovaisten kiusaaja >>>

        Ei minulla ole mitään tarvetta pyydellä tekemisiäni anteeksi. Jos typeryyden sanominen typeryydeksi on jonkin jumalan mielestä ikävä asia, niin sitten se on ja sellaiselta typerysjumalalta ei ole mitään syytä pyydellä mitään anteeksi.

        >>> tai alatko syyttelemään Jumalaa että "väärin menio taas - kun eikysynyt sinulta neuvoa" .. >>>

        Adventtikirkon kauppaama jumala on sellainen, että jopa jokainen peruskoulun alaluokkalainen voisi antaa hänelle paljonkin neuvoja ihan vain biologiasta, fysiikasta ja kemiasta.

        Sillä adventtikirkon mukaan heidän jumalansa ei niistä asioista juurikaan tiedä ja jos adventtikirkko aikoo rikastuttaa johtajiaan myös vaikkapa 50 vuoden päästä, kannattaisi jokainen vinkki ottaa vastaan ja lapsilla niitä olisi, kun ne lahkon vanhat ukot ei kykene fiksuja olemaan.

        Ja miksi sinä rakas Alex et kirjoita omalla nimimerkilläsi?


      • pyh!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Kerran se päivä tulee ja mitäs silloin sanot busmanni? >>>

        Jos se päivä tulee ja sitä päivää odotellessa.

        2000 vuotta on mennyt ja montako tuhatta vuotta on jäljellä?

        Ei minua mikään huoleta, kun elän elämäni rehellisesti, enkä huijaa lähimmäisiä, enkä keksi niille satuja joilla rikastutan itseäni.

        Elän elämäni niin, että olipa jumala olemassa tahi ei, minulla ei ole mitään hätää.

        Koeta sinäkin elää niin, eläkä toimi jotenkin vain jumalan olemassaolon pelosta.

        >>> uikutat kuin lapsi ja pyytelet anteeksi kun olit niin kova uskovaisten kiusaaja >>>

        Ei minulla ole mitään tarvetta pyydellä tekemisiäni anteeksi. Jos typeryyden sanominen typeryydeksi on jonkin jumalan mielestä ikävä asia, niin sitten se on ja sellaiselta typerysjumalalta ei ole mitään syytä pyydellä mitään anteeksi.

        >>> tai alatko syyttelemään Jumalaa että "väärin menio taas - kun eikysynyt sinulta neuvoa" .. >>>

        Adventtikirkon kauppaama jumala on sellainen, että jopa jokainen peruskoulun alaluokkalainen voisi antaa hänelle paljonkin neuvoja ihan vain biologiasta, fysiikasta ja kemiasta.

        Sillä adventtikirkon mukaan heidän jumalansa ei niistä asioista juurikaan tiedä ja jos adventtikirkko aikoo rikastuttaa johtajiaan myös vaikkapa 50 vuoden päästä, kannattaisi jokainen vinkki ottaa vastaan ja lapsilla niitä olisi, kun ne lahkon vanhat ukot ei kykene fiksuja olemaan.

        Ja miksi sinä rakas Alex et kirjoita omalla nimimerkilläsi?

        Olet tyypillinen jumalaton suunsoittaja, joka elää itsepetoksessa.


      • pyh! kirjoitti:

        Olet tyypillinen jumalaton suunsoittaja, joka elää itsepetoksessa.

        >>> Olet tyypillinen jumalaton suunsoittaja, joka elää itsepetoksessa. >>>

        Yhtä paljon kuin sinä, vai oletko tyypillinen itsensä korottaja?


      • pyh!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Olet tyypillinen jumalaton suunsoittaja, joka elää itsepetoksessa. >>>

        Yhtä paljon kuin sinä, vai oletko tyypillinen itsensä korottaja?

        Väärin. Sinä olet jumalaton, jolla ei ole mitään toivoa. Sinä täällä korotat itseäsi jopa Jumalan yläpuolelle. Etkö osaa edes hävetä, niin pimentynyt sydämesi jo on.


      • pyh!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Olet tyypillinen jumalaton suunsoittaja, joka elää itsepetoksessa. >>>

        Yhtä paljon kuin sinä, vai oletko tyypillinen itsensä korottaja?

        Piinasi tulee olemaan pitkä ja kivulias, ellet tee parannusta.


      • pyh! kirjoitti:

        Väärin. Sinä olet jumalaton, jolla ei ole mitään toivoa. Sinä täällä korotat itseäsi jopa Jumalan yläpuolelle. Etkö osaa edes hävetä, niin pimentynyt sydämesi jo on.

        >>> Väärin. Sinä olet jumalaton, jolla ei ole mitään toivoa. Sinä täällä korotat itseäsi jopa Jumalan yläpuolelle. Etkö osaa edes hävetä, niin pimentynyt sydämesi jo on. >>>

        Kumpiko meistä esiintyy jumalana tällä palstalla ja jakelee tuomioita ja kertoo, että kuka on parempi kristitty kuin joku toinen?

        Miksi sinä tiedät sen, että minulla ei ole mitään toivoa? Siksi koska sinä luulet tietäväsi paremmin mitä jumala ajattelee ja luultavasti pidät itseäsi jonkinsorttisena muka-jumalana.


      • pyh! kirjoitti:

        Piinasi tulee olemaan pitkä ja kivulias, ellet tee parannusta.

        >>> Piinasi tulee olemaan pitkä ja kivulias, ellet tee parannusta. >>>

        No sinäpä sitä et päätä, eikä taida kenenkään piinaa ja sen pituutta tietää.

        Mutta sinun jumalasi ei niitä piinoja päätä, koska sellaista typerää leikkisatusetäjumalaa ei ole olemassakaan.

        Se on ainoa varma asia, joten minun mieleni on hyvin rauhallinen.

        Sinun mielesi pitäisi olla jotain muuta, kun se oikea jumala ei välttämättä tykkää siitä, että jotkut pöhelöt palvovat 150 vuotta sitten keksittyä satujumalaa, jonka joku huumehouruinen täti keksi aivovaurionsa jälkeen.


      • pyh!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Piinasi tulee olemaan pitkä ja kivulias, ellet tee parannusta. >>>

        No sinäpä sitä et päätä, eikä taida kenenkään piinaa ja sen pituutta tietää.

        Mutta sinun jumalasi ei niitä piinoja päätä, koska sellaista typerää leikkisatusetäjumalaa ei ole olemassakaan.

        Se on ainoa varma asia, joten minun mieleni on hyvin rauhallinen.

        Sinun mielesi pitäisi olla jotain muuta, kun se oikea jumala ei välttämättä tykkää siitä, että jotkut pöhelöt palvovat 150 vuotta sitten keksittyä satujumalaa, jonka joku huumehouruinen täti keksi aivovaurionsa jälkeen.

        Petä itseäsi niin paljon kuin haluat, pakoon et pääse.


      • pyh!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Väärin. Sinä olet jumalaton, jolla ei ole mitään toivoa. Sinä täällä korotat itseäsi jopa Jumalan yläpuolelle. Etkö osaa edes hävetä, niin pimentynyt sydämesi jo on. >>>

        Kumpiko meistä esiintyy jumalana tällä palstalla ja jakelee tuomioita ja kertoo, että kuka on parempi kristitty kuin joku toinen?

        Miksi sinä tiedät sen, että minulla ei ole mitään toivoa? Siksi koska sinä luulet tietäväsi paremmin mitä jumala ajattelee ja luultavasti pidät itseäsi jonkinsorttisena muka-jumalana.

        Siksi, että minä uskon Jumalan ilmoituksen Raamatusta, sinä et. Siksi tiedän.


      • pyh! kirjoitti:

        Petä itseäsi niin paljon kuin haluat, pakoon et pääse.

        > Petä itseäsi niin paljon kuin haluat, pakoon et pääse. >>>

        En pääse pakoon... sinun mielikuvitusystäviäsikö?

        Vai sitä taikaukkoa, joka heilutteli 6000 vuotta sitten taikasauvaa ja huuteli zimzalabim?

        Hanki elämä ja nyt, sillä ne amerikkalaisten liikemiesten lupaukset sinun elämästäsi kuoleman jälkeen eivät enää iske 2000-luvulla.

        Jos olisit beduiini aavikolla kamelin kanssa 2000 vuotta sitten, niin tilanne muuttuu, mutta oletko sinä? Siltä tosin vaikuttaa.


    • Hey Jude

      Tuli käytyä Lontoossa.
      Yhdessä keskustan pubissa meitä palveli Ellen White!
      Jäi kysymättä onko hän ylösnoussut Ellen, vaiko muuten vain palkollinen.
      Kivannäköinen punatukka oli.

    • Paljastelijat

      "Pyh!" on vain taikauskoisen lahkon räksyttävä suunsoittaja.
      Koirat ja velhot eivät peri Jumalan valtakuntaa, joten Pyh:illä on yhtä vaikeaa päästä paratiisiin kuin kamelin päästä neulansilmästä sisään.

      • pyh!

        Te jumalattomat voitte huutaa ja räyhätä niin paljon kuin haluatte. Se ei muuta mitään. Jeesus tulee, kun sen aika on.


      • olkaamme valmiit..
        pyh! kirjoitti:

        Te jumalattomat voitte huutaa ja räyhätä niin paljon kuin haluatte. Se ei muuta mitään. Jeesus tulee, kun sen aika on.

        Näin on Jeesus tulee varmasti ja vie omansa taivaan kotiin ja Hän on tuomitsija eikä Hän tuomitse niin niinkuin me ihmiset tuomitsemme toisemme, hän tuntee meidät ja meidän uskon ja teot paljon paremmin kuin me tunnemme.
        Hän tietää jopa meidän sydämmen aivoituksetkin, jota me emme edes itse tunne.


    • rabbi1

      Missä kohtaa Uutta-testamenttia Jeesus uhkaa tuomita ihmisen iankaikkiseen kadotukseen? - Ei näkemykseni mukaan missään kirjeissään, ei edes Vuorisaarnassaan. Hän sanoo, että Minä en tuomitse, teidät tuomitsee omat tekonne, siksi hän sanoo minulla ei ole tuomio valtaa toiseen ihmiseen nähden, vaan Kristus. Eli Jumalan rakkaus saa aikaan teissä tuomion jo eläessänne, eli siis rakkaus tuomitsee pahat tekomme, siksi me opimme elämässämme valitsemaan hyvän ja oikean, johon meitä elämän käytäntö opettaa, siksi Jeesus ei tuomitse ketään, koska hän tiesi elämänsä aikana, että ihminen kasvaa henkisesti kohti täydellisyyttä. Matt.5:48,

      • pyh!

        Matt. 5:29-30 "Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin."

        Joh. 5:30 "Omin neuvoin minä en voi tehdä mitään. Minä tuomitsen sen mukaan mitä kuulen, ja tuomioni on oikea, sillä minä en pyri toteuttamaan omaa tahtoani, vaan lähettäjäni tahdon."

        Joh. 8:16 "Ja jos tuomitsenkin, minun tuomioni on pätevä, sillä minä en ole yksin, vaan kanssani on Isä, joka on minut lähettänyt."

        Joh. 9:39 "Jeesus sanoi: "Minä olen tullut tähän maailmaan pannakseni toimeen tuomion: sokeat saavat näkönsä ja näkevistä tulee sokeita."

        Joh. 12:48 "Jos joku torjuu minut eikä ota sanojani vastaan, hänellä on kyllä tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä."


      • torstai 2.5. Toukok

        Missä kohtaa Uutta-testamenttia Jeesus uhkaa tuomita ihmisen iankaikkiseen kadotukseen? –
        rabbi1- haastaa.

        Raamattu sanoo, että Sana tuomitsee. Kuka on Sana? Sana on Jeesus!

        Siksi, seurakuntaa ohjeistetaan 1. Kor 5:9-13 . Kyse on kuolemansynneistä. ts. ulkopuolisen tuomitsee Jumala, ja kehottaa poistamaan keskuudesta se, joka on paha.
        Uudessa Liitossa kuolemansyntien tekijät jätetään ehtoollisyhteyden ja keskinäisen kanssakäymisen ulkopuolelle. Jopa niin tiukalle menee, 1. Kor 5:9-13 käytännössä, että jos tiedät ehtoolliselle käyvä, on ahne, pilkkaaja tms. niin hänen kanssaan ei voi käydä yhteiselle aterialle.
        Viallisuudessakin on ohje, että ”jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan, niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa ja tule sitten uhraamaan lahjasi. Matt 5:23-24
        Että näin tiukalla voi ystävä olla tämä tuomio, josta Jeesus puhuu Uuden Testamentin puolella.

        Pieniä ajatuksia lisäykseksi, että Jeesus, hänen sanomisensa nimeytyy häneen.
        Mitä esim. Joh. ev. sanotaan Jeesuksesta Herrastamme, jotta tiedämme kuka puhuu.
        Jeesus on Sana, muttei pelkästään tämä Sana, myös opettaja, Luoja, koska kaikki on syntynyt hänen kauttaan, luovan sanan kautta. Myös alku, kaiken alku, meidänkin elämään Uusi alku, Uusi Aadam.
        Ihmisen Poika, 1:14,51.. Messias, Kuningas, Pyhä, Karitsa, Jumalan karitsa, .. sitten tullaan Jeesuksen tuomarikäsitteeseen, eli on tuomari. 5:27 ja 30, mutta samaan aikaan pelastaja, 4:42. Tuomitsee, mutta pelastaa Jumalan aivoituksen mukaan. Eli ehdoittaa Sanansa, eli itsensä kautta pelastuksen.
        Tuomari, Jeesuksen virkana tarkoittaa, että on tuomio olemassa, mutta hän antaa karitsana elämänsä, että voimme pelastua, siksi Sana, eli Jumala on tässä edessämme, ”Minä Olen”. Jeesus myös on tämä, ”Minä Olen”. Hän ”Minä Olen” lähetti hänet, että oppisimme tuntemaan Jumalan.
        Näin pikkasen raapastiin asiaa, nimien kauttakin sitä, että Jeesus, Sana, ts. Jumala on myös tuomari.
        Kun näin on, on Sanassa oleva tuomittava kohde ja syyt myös tuomiolle. Ja näin ollen tuomio lähtee Jumalan huoneesta, mikä on sitten ulkopuolisten osa.
        Näin emme pääse pakoon vääriä tekoja, on vain parannuksen tehneitä pelastuneita, muut ovat ulkopuolella.


        """ Syntiä tekeviä nuhtele kaikkien kuullen, että muutkin pelkäisivät. Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen ja valittujen enkelien edessä, että noudatat tätä, ... tekemättä ennakolta päätöstä ja ... ketään ... suosimatta."" 1. Tiit. 5:20-21


      • torstai 2.5. Toukok
        torstai 2.5. Toukok kirjoitti:

        Missä kohtaa Uutta-testamenttia Jeesus uhkaa tuomita ihmisen iankaikkiseen kadotukseen? –
        rabbi1- haastaa.

        Raamattu sanoo, että Sana tuomitsee. Kuka on Sana? Sana on Jeesus!

        Siksi, seurakuntaa ohjeistetaan 1. Kor 5:9-13 . Kyse on kuolemansynneistä. ts. ulkopuolisen tuomitsee Jumala, ja kehottaa poistamaan keskuudesta se, joka on paha.
        Uudessa Liitossa kuolemansyntien tekijät jätetään ehtoollisyhteyden ja keskinäisen kanssakäymisen ulkopuolelle. Jopa niin tiukalle menee, 1. Kor 5:9-13 käytännössä, että jos tiedät ehtoolliselle käyvä, on ahne, pilkkaaja tms. niin hänen kanssaan ei voi käydä yhteiselle aterialle.
        Viallisuudessakin on ohje, että ”jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan, niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa ja tule sitten uhraamaan lahjasi. Matt 5:23-24
        Että näin tiukalla voi ystävä olla tämä tuomio, josta Jeesus puhuu Uuden Testamentin puolella.

        Pieniä ajatuksia lisäykseksi, että Jeesus, hänen sanomisensa nimeytyy häneen.
        Mitä esim. Joh. ev. sanotaan Jeesuksesta Herrastamme, jotta tiedämme kuka puhuu.
        Jeesus on Sana, muttei pelkästään tämä Sana, myös opettaja, Luoja, koska kaikki on syntynyt hänen kauttaan, luovan sanan kautta. Myös alku, kaiken alku, meidänkin elämään Uusi alku, Uusi Aadam.
        Ihmisen Poika, 1:14,51.. Messias, Kuningas, Pyhä, Karitsa, Jumalan karitsa, .. sitten tullaan Jeesuksen tuomarikäsitteeseen, eli on tuomari. 5:27 ja 30, mutta samaan aikaan pelastaja, 4:42. Tuomitsee, mutta pelastaa Jumalan aivoituksen mukaan. Eli ehdoittaa Sanansa, eli itsensä kautta pelastuksen.
        Tuomari, Jeesuksen virkana tarkoittaa, että on tuomio olemassa, mutta hän antaa karitsana elämänsä, että voimme pelastua, siksi Sana, eli Jumala on tässä edessämme, ”Minä Olen”. Jeesus myös on tämä, ”Minä Olen”. Hän ”Minä Olen” lähetti hänet, että oppisimme tuntemaan Jumalan.
        Näin pikkasen raapastiin asiaa, nimien kauttakin sitä, että Jeesus, Sana, ts. Jumala on myös tuomari.
        Kun näin on, on Sanassa oleva tuomittava kohde ja syyt myös tuomiolle. Ja näin ollen tuomio lähtee Jumalan huoneesta, mikä on sitten ulkopuolisten osa.
        Näin emme pääse pakoon vääriä tekoja, on vain parannuksen tehneitä pelastuneita, muut ovat ulkopuolella.


        """ Syntiä tekeviä nuhtele kaikkien kuullen, että muutkin pelkäisivät. Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen ja valittujen enkelien edessä, että noudatat tätä, ... tekemättä ennakolta päätöstä ja ... ketään ... suosimatta."" 1. Tiit. 5:20-21

        Koska Jeesus on Sanansa mukaan tuomitseva, Tuomarina, niin meidän pappeudessamme on puhuttava siten, että se tuottaa armon kuulijoille.
        Synnintekijää mielistelemättä julistetaan totuus ja armo, että sisimpäämme pääsee asumaan "Minä Olen", Pyhän Henkensä kautta.

        Ja Pyhä Henki, johtaa pyhitykseen ja oikeaan elämään, valintoihin ja on voimana matkalle, että pelastuisin.

        Pelastus on Jeesuksessa, uskosta Häneen, kaikki on tehty valmiiksi, on vain valinta meidän käsissä, mitä tehdään, tapahtuuko Jumalan tahto meidän kohdallamme.


    • näin on...

      rabbi1. Ihanko totta että ihminen kasvaa henkisesti kohti täydellisyyttä?
      Minä taas kun katselen tv taikka luen päivälehden niin näen että ihminen kasvaa omassa voimassaan täydelliseksi luolamieheksi.

      • rabbi1

        En suinkaan kommentissani mainninnut, että omassa voimassaan, vaan ymm. vaan ymmärrä, että tarkoitin elämän hengen voimassa, jonka ansiosta fysiikkammed toimii, sillä hänessä me kehitymme, elämme ja kasvamme, aina täyteen miehuuteen, niinkuin Paavali apostoleissaan kirjoittaa. Hänessä me opimme rakastamaan lähimäistämmekin, jotka ympäristössämme liikkuvat, touhuavat, eli työskentelevät ja muuta sellaista. Elämä on sen kehityksen päämäärä, että opimme palvelemaan rakkaudessa toisiamme, ja johtotähtenä on "Rakkaus"* kuten Paavali kirjoittaa 1Kor.13:1-13. Sen kai ymmärrät?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      65
      1980
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1327
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1264
    4. 46
      1148
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1002
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      999
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      920
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      881
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      878
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      873
    Aihe