Vaikea kondylooma...

kondylooman uhri

Olen ihan normaali 26- vuotias sinkkumies. Seksielämä oli vilkasta ja vientiä riitti. Reilu vuosi sitten tilanne kuitenkin muutui. Huomasin esinahan alla haavaumia vaikka pesin ja pidin kullista hyvää huolta. Nämä haavaumat parani perusrasvalla, mutta haavaumiin ilmesty pienenpieniä näppyjä. Nämä näpyt ei ollut tasasia vaan "kukkakaalimaisia" eli rypyläisiä, mutta tässä vaiheessa todella pieniä. Seksi hommat loppui tosiaan aikaisemmin ennekuin vaivat alkoi enkä aikonut jatkaa ennenkuin näpyt katoaisi.
Tilanne kuitenkin paheni. Näpyt kasvoi ja lukumäärä nousi meni noin puolivuotta kun rohkenin varata ajan yksityiselle urologille. Aikaisemmin olin käynyt tk:ssa sukupuolitautitestissä, joka näyttti silloin negatiivistä (kusipurkki testi ja hiv testi). Urologi totesi näppyjen olevan kondyloomaa eli visvasyyliä. Hän selitti hoitovaihtoehdot: erikoisrasva tai sähköpoltto. Päätettiin kokeilla aluksi rasvaa, mutta se osottautui parinviikon hoidon jälkeen mahdottomaksi jatkaa. Rasva poltti limakalvot terskasta ja esinahasta ja heppi tuntui olevan kuin tulessa ja sitä poltti saatanasti vaikka rasvaa ei olisi ollut. Samalla oli lihaskipuja ja flussanoireita. Nämä kaikki on tämän rasvan sivuvaikutuksia. Päätimme lopettaa sen käytön ja hoitaa sähköpoltolla. (huomioikaa, että jokainen käynti maksaa tässä tapauksessa 130-160e kerralta lääke rasva). Ennen kuin sähköpolttoa voidaan tehdä pitää puuduttaa. Terskaan painetaan piikki monen sentinsyvyyteen ja moneen eri kohtiin ja varten kans. Se on todella tuskasta voitte kuvitella. Terskassa on paljon hermoja! polton jälkeen menee n. 2 viikkoa kun arvet on hoidettu ja pöytä on puhdas lukuun ottamatta näitä perkeleitä jotka uusii ja nousee vanhojen viereen ja uusiin paikkohin. Hoito kertoja kertyy puolen vuoden aikana n. 8 eli muutaman viikon välein.

Tilanne on nyt se, että 1kk on kulunut edellisestä poltosta ja taas pitäisi varata aikaa uuteen käsittelyyn koska syyliä on edelleen. Tilanne tuntuu lohduttomalta etenkin kun monet tuntuu suhtautuvan kondyloomaan, kuin se paranisi helposti (on poikeuksia joissa näin on) ja siksi haluan kertoa, että minä olen esimerkki siitä kun tämä tauti tai tämä virus ei tahdo kadota elimistöstä millään. Rahaa on palanut todella paljon ja hoitokertoja on vielä varmasti lukuisia edessä. Vaara on, että tilanne muuttuu ja virus muutuu penissyöväksi. Se on mahdollista, mutta vielä ei olla onneksi ihan niin pitkällä.
Pitäkää hyvät ihmiset kortsuja kun vehtaatte toisten kans. Tämäkin tauti voi olla vuosia piilossa eikä näy ja siksi petollinen. Minulta se lopetti seksi hommat nyt jo puoleksi toista vuodeksi. Pääsiasia olisi saada nyt virus häviämään ja saada terveys takaisin.

16

2341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sukupuolitautinen

      Aijai....Toivottavasti päihität kondylooman etkä tarvitsisi enää kalliita hoitoja ja voisit taas sekstailla. Varmasti todella raskasta käydä läpi tuollaista.

      Jaksamisia sulle!

    • hjhijkjij

      voiks kondylooman saada jos ottaa mieheltä suihin??

      Ja mitään näkyviä näppylöitä ei havaitse siinä kalussa ku ottaa suihin...kysynpähän vaan.. oon ottanu kumilla suihin..se ei kai tartu mutta oon ottanu mun entiseltä kumppanilta ilman enkä tiedä onko sil ollu kondyloomaa sit vai ei :SS

    • lilianee

      hpv viruksia, mitä esim kondyloomakin on, voi saada myös suuhun mutta mitä minä olen ymmärtänyt niin nuo näkyvät hpv virukset eivät ole samoja jotka syöpiä aiheuttavat, suuhun, kohdunkaulaan tai penikseen. Eli hpv:n virustyypit 6 ja 11 liittyvät ulkoisiin syyliin/ eli siis ne mitä näkyvät ja virustyypit 16 ja 18 ovat niitä jotka syöpiä aiheuttavat, ei siis näkyvät syylät. Minusta on oikein hyvä aloittaja että kerrot tästä koska niin usein lukee kuinka ihmiset luulevat että virukset vaan parantuvat itsestään vaikka niin ei käy uusissa tapauksissa kuin 10-30% tapauksissa (lähde terveyskirjasto).

      • Anonyymi

        Pitkittynyt syyläinen hpv infektio on myös riski penissyövälle ja solumuutoksille. Näin sanoo mies joka on kokenut täysin samaa kun tämän ketjun aloittanut mies ja ikää reilut 30v. Ja tämän paskan sain muutameelta sanonko miltä ämmältä joka hyppi vieraissa sen mitä kerkesi. Kallis, tuskainen ja henkisesti erittäin raskas kokemus ja vuosien piina useine leikkauksineen. Yksi kasvain jo tuli tästä ja se leikattiin vuosi aiemmin. Ihmisille tiedoksi ettei tämän piruviruksen kanssa ole yhtään leikkimistä.


    • Jörgen83

      Wartec liuos penslaukseen maksoi reilun kympin ja poisti kondyloman kolmessa päivässä, suosittelen! Poistin tuolla muutaman vuoden ajan puolen vuoden välein. Nyt ei enää ole uusiutunut. Aldaran voiteesta ei ollut mitään hyötyä (maksoi kuuri 100e). Oma lääkäri määräsi ko. voiteen ja sanoi, että laserilla poltetaan, koska ei voide tehonnut, mutta poliklinikka saa määrätä sen. Poliklinikalla sanottiin, että kokeillaan aina muita vaihtoehtoja ensin.

    • Tiedoton4

      Tarttuuko kondylooma, jos näkyviä oireita (syyliä) ei ole? Vai onko niin, että jos syylät lähtee pois, niin tautikin on poistunut?

      • Lilianee

        mitä olen ymmärtänyt niin ne voivat välillä parantua ja sitten tulla taas, joten tarttuu ja jos tauti on poistunut niin ei se tarkoita etteikö joskus vuosien kuluttua tulisi takaisin


    • voivoi3

      ois heti kannattanu mennä hoitoo vaa n oisit päässy paljo helpommalla et toisinaan syytä itteäsi. mut koita saada korjattua asia ja et heppis ois kunnossa =D

    • Tämä ketju käy erittäin hyvästä oppimateriaalista kansalle.. Naisella voi olla kondylooma vaikkei sitä silmällä näkisikään. Se voi olla hänellä hyvin pieninä kondyina, mutta taasen partneri voi saada samasta viruksesta kunnon rypäleet mulkkuunsa.

      Kun sisäistätte, että 85% kansasta on tautisia, niin ymmärrätte, että vapaan seksin aika on ollutta ja mennyttä. Tosin näinhän se on ollut jo pitkään. Ennen vanhaan oli esim kuppa, johon ei ollut ainoinaan hoitoa..
      Jokainen teistä on ns. Saastunut yksilö sen jälkeen kun olet pannut paljaalla ei neitseellistä naista.
      Minä elän ja minun on elettävä oman koodini mukaisesti välttääkseni kaikki nämä inhottavat virukset ja taudit elämässä. Se on raskasta ja rajoittavaa, mutta pakollista.
      Neitseelliset naiset voivat lähestyä minua...Älkää koskaan tuhotko terveyttänne näiden taudinkantajien kanssa!

      Katsokaa netistä kuvia herpeksestä, kondystä jne. Se on tooodella inhottavaa materiaalia.

      • Anonyymi

        Itse en usko tuohon että hpv oisi 85% spt infektiona. Hpv virus on niin laaja joukko tauteja ja ne paikka spesifejä. Asiaa on paljon tutkittu ja itse olen tämmösen akan uhri joka ei kertonut mulle taudistaan ja sain jäätävät hpv infektiokierteen. Menetin jopa psyykkisen terveyden niiden hirveiden syylien ja rankkojen hoitojen vuoksi. Se vaan että asiaa kun on ulkomailla tutkittu se hpv n määrä genitaalialueilla on 40-55% riippuen maasta. En usko tuohon Suomen teoriaan että se oisi tyyliin lähes kaikilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse en usko tuohon että hpv oisi 85% spt infektiona. Hpv virus on niin laaja joukko tauteja ja ne paikka spesifejä. Asiaa on paljon tutkittu ja itse olen tämmösen akan uhri joka ei kertonut mulle taudistaan ja sain jäätävät hpv infektiokierteen. Menetin jopa psyykkisen terveyden niiden hirveiden syylien ja rankkojen hoitojen vuoksi. Se vaan että asiaa kun on ulkomailla tutkittu se hpv n määrä genitaalialueilla on 40-55% riippuen maasta. En usko tuohon Suomen teoriaan että se oisi tyyliin lähes kaikilla.

        No ajattele asiaa järjellä..Jos jotain virusta olisi edim. Tuo mainitsemasi 50% kansasta, niin miten ihmeessä se ei sitten näihin loppuihin tarttuisi. Kyllä tarttuu ja kyllä leviää. Ihmiset panevat ristiin rastiin, eikä tässä kaikki...Myös herpestä on 85% kansasta. Huuliherpestä hsv1 vähintään 60%:lla ja hsv2) 20-25%:lla..= n.85% kaikkiaan.

        Ihmiset eivät siis kanna vain yhtä tai kahta sp-tautia, vaan useita..

        Ihmiset pitävät meteliä koronasta ja kulkevat tuolla maskit naamallaan, mutta eihän koronaa ole kuin 0.3% kansasta ollut.. Pelätkää mieluummin näitä kammottavia tauteja mitä kantaa 85% kansasta. Haloo!!
        Toki koronakin tuhoaa ihmisen terveyttä ja on syytä olla varovainen..Itsekkin välttelen ihmisjoukkoja ja kaikki viihteellä käynnin olen lopettanut , mutta ihan vaan mainitakseni näiden tautien suhteen esiintyvyydessä. Ihmiset eivät enää näe metsää puilta.


      • Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

        No ajattele asiaa järjellä..Jos jotain virusta olisi edim. Tuo mainitsemasi 50% kansasta, niin miten ihmeessä se ei sitten näihin loppuihin tarttuisi. Kyllä tarttuu ja kyllä leviää. Ihmiset panevat ristiin rastiin, eikä tässä kaikki...Myös herpestä on 85% kansasta. Huuliherpestä hsv1 vähintään 60%:lla ja hsv2) 20-25%:lla..= n.85% kaikkiaan.

        Ihmiset eivät siis kanna vain yhtä tai kahta sp-tautia, vaan useita..

        Ihmiset pitävät meteliä koronasta ja kulkevat tuolla maskit naamallaan, mutta eihän koronaa ole kuin 0.3% kansasta ollut.. Pelätkää mieluummin näitä kammottavia tauteja mitä kantaa 85% kansasta. Haloo!!
        Toki koronakin tuhoaa ihmisen terveyttä ja on syytä olla varovainen..Itsekkin välttelen ihmisjoukkoja ja kaikki viihteellä käynnin olen lopettanut , mutta ihan vaan mainitakseni näiden tautien suhteen esiintyvyydessä. Ihmiset eivät enää näe metsää puilta.

        Joo ymmärrän mitä tarkoitat ja samaa mieltä minäkin olen seksitaudeista ym. Mutta onhan niitä sellaisiakin joilla tätä ei ole esim tiedän oman koulutuksen ja työnkin vuoksi että hpv ei kaikilla ole jos hpv dna testi tehdään. Lisäksi sehän voi ns parantua osalla sairastuneista hyvin nopeasti tai kaikki sitä tartuntaa ei saa yhdestä seksikerrasta ja varsinkaan jos kondomi on ollut käytössä ja on varottu. Herpes taas ei voi parantua vain se jää hermosolun ganglioon pysyvästi. HPV aiheuttaa runsaasti syöpiä ja myös syylinä oleva HPV aiheuttaa kroonistuessaan riskin syövälle, myös miehille. Lisäksi osalla HPV voi olla taudinkuvaltaan hyvin vaikea eikä oman elimistön vastustuskyky asialle mahda mitään. Irtosuhteet on yksi paha riskitekijä. Lisäksi hpv on usein oireeton eli miehistäkin vain reilu 1% saa näkyviä oireita. Silti se on syöpäriski. Koronaa kyllä saa pelätä mutta ihmisille tulisi antaa tietoa myös tästä hyvin paljon hankaluutta ja inhimillistä ja psykologista kärsimystä aiheuttavasta HPV sta johon ei ikävä kyllä edelleenkään ole kunnon hoitoja ja hoidot on tuskaisia, kalliita ja vaatii sairastuneelta paljon. Lisäksi loppuiän haitta. Eli vastuullisuutta ja tietoa. Suomessa HPV n hoito on miesten osalta aivan retuperällä eikä siitä tiedetä edes täällä paljoa saatikka mitää uusia hoitoja ja jälkiseurantaaym ei miehille ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo ymmärrän mitä tarkoitat ja samaa mieltä minäkin olen seksitaudeista ym. Mutta onhan niitä sellaisiakin joilla tätä ei ole esim tiedän oman koulutuksen ja työnkin vuoksi että hpv ei kaikilla ole jos hpv dna testi tehdään. Lisäksi sehän voi ns parantua osalla sairastuneista hyvin nopeasti tai kaikki sitä tartuntaa ei saa yhdestä seksikerrasta ja varsinkaan jos kondomi on ollut käytössä ja on varottu. Herpes taas ei voi parantua vain se jää hermosolun ganglioon pysyvästi. HPV aiheuttaa runsaasti syöpiä ja myös syylinä oleva HPV aiheuttaa kroonistuessaan riskin syövälle, myös miehille. Lisäksi osalla HPV voi olla taudinkuvaltaan hyvin vaikea eikä oman elimistön vastustuskyky asialle mahda mitään. Irtosuhteet on yksi paha riskitekijä. Lisäksi hpv on usein oireeton eli miehistäkin vain reilu 1% saa näkyviä oireita. Silti se on syöpäriski. Koronaa kyllä saa pelätä mutta ihmisille tulisi antaa tietoa myös tästä hyvin paljon hankaluutta ja inhimillistä ja psykologista kärsimystä aiheuttavasta HPV sta johon ei ikävä kyllä edelleenkään ole kunnon hoitoja ja hoidot on tuskaisia, kalliita ja vaatii sairastuneelta paljon. Lisäksi loppuiän haitta. Eli vastuullisuutta ja tietoa. Suomessa HPV n hoito on miesten osalta aivan retuperällä eikä siitä tiedetä edes täällä paljoa saatikka mitää uusia hoitoja ja jälkiseurantaaym ei miehille ole.

        Joo. Ei Suomessa valisteta hpv:stä lainkaan. Eihän nää ihmiset edes miellä sitä sp-taudiksi kun ei sitä edes testata keneltäkään, ellei sitten epäillä syöpää ja oteta papa kokeita naisilta..
        Ihmiset uskoo kovasti olevansa terveitä kun he on saaneet klamydia testissa puhtaan:D

        Hpv voi tosiaan vuosien myötä mahdollisesti parantua itsekseen, mutta about 20-25%:lla se ei parane koskaan. Usein tästä ryhmästä löytyy myös syöpäalttiit kun se jää elimistöön muhimaan. Mutta edes hpv:stä kerran paraneminen ei anna sille minkäänlaista immuniteettia, vaan te ihmiset saatte näitä aina uudelleen ja uudelleen.. Puhumattakaan, että näitä on peräti 40kpl erilaisia sukupuolialueella vaikuttavia. Saatat prantua yhdestä ja seuraavalta partnerilta saat jo 10 uutta viruskantaa..
        Nuoria tyttöjä rokotetaan, mutta suojaa ne antaa vain muutamalle virustyypille..Entäs ne 37kpl muita virustyyppejä..Ei mitään suojaa näihin.

        Terveydenhuolto on tietysti nostanut kädet pystyyn näiden kanssa. Ei näistä pidetä pidetä meteliä kun se tekisi maailmasta aika tylsän paikan.. 99% nuorista ei tiedä mitään näistä taudeista kun ei niistä ole juuri missään kerrottu.. Pintapuolisesti jotain yleisimmistä, mutta hpv- herpes sektoria ei olla ymmärretty. Kun ei näitä testata, niin ne on unohdettu.


      • Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

        Joo. Ei Suomessa valisteta hpv:stä lainkaan. Eihän nää ihmiset edes miellä sitä sp-taudiksi kun ei sitä edes testata keneltäkään, ellei sitten epäillä syöpää ja oteta papa kokeita naisilta..
        Ihmiset uskoo kovasti olevansa terveitä kun he on saaneet klamydia testissa puhtaan:D

        Hpv voi tosiaan vuosien myötä mahdollisesti parantua itsekseen, mutta about 20-25%:lla se ei parane koskaan. Usein tästä ryhmästä löytyy myös syöpäalttiit kun se jää elimistöön muhimaan. Mutta edes hpv:stä kerran paraneminen ei anna sille minkäänlaista immuniteettia, vaan te ihmiset saatte näitä aina uudelleen ja uudelleen.. Puhumattakaan, että näitä on peräti 40kpl erilaisia sukupuolialueella vaikuttavia. Saatat prantua yhdestä ja seuraavalta partnerilta saat jo 10 uutta viruskantaa..
        Nuoria tyttöjä rokotetaan, mutta suojaa ne antaa vain muutamalle virustyypille..Entäs ne 37kpl muita virustyyppejä..Ei mitään suojaa näihin.

        Terveydenhuolto on tietysti nostanut kädet pystyyn näiden kanssa. Ei näistä pidetä pidetä meteliä kun se tekisi maailmasta aika tylsän paikan.. 99% nuorista ei tiedä mitään näistä taudeista kun ei niistä ole juuri missään kerrottu.. Pintapuolisesti jotain yleisimmistä, mutta hpv- herpes sektoria ei olla ymmärretty. Kun ei näitä testata, niin ne on unohdettu.

        Hpv on paljon pahempi ja inhottavampi spt kun esim klamydia kaiken jären mukaan. Lisäksi kalliimpi, hankalampi, tuskaisempi ja pitempiaikasempi. Siksi ihmettelenkin miksei siitä valisteta ja kerrota faktaa ihmisille. Suomessa hpv virukseen ei miesten osalta kuulemma tiedetä edes taudin tarkkaa kulkua. Niinkö ei kiinnostas ollenkaa kyseinen asia. Ja miehiä syytetty asiassa ns viruksen välittäjinä naiseen mut ulkomailla ym on tutkittu että se naisten välittämänä paljon enemmän tarttuu. Lisäksi mitään seurantaa ym uusia hoitoja ei täällä tarjota eikä lääkärit etes tiedä sellaisesta. Asiaa vähätellään ja potilasta ei kuunnella eikä ymmärretä sitä kuinka raju asia kyseinen tauti on kohteellesa. Lääkäri sanoi kerran että kaikki siitä paranee että hän ei 25v oo nähnyt ainuttaa miestä kenellä tauti ei olisi poistunut ja häipynyt. Tiedäppä sitten. Voi viedä tyyliin 2-5 vuotta riippuen ihmisen vastustuskyvystä.


    • Anonyymi

      Miten sinulla menee nykyisin, oletko selviytynyt tästä viruksesta? Täällä ihan saman kokenut mies ja järkyttävä kierre ja kokemus. Vaihtasin sairaudesta mielellään sun kans kokemuksia jos mahdollista?

      • Anonyymi

        Tekstin aloittajalle ylläoleva kysäri:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      2339
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1928
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe