Hei!
Sattuisiko kukaan tietämään tarkempia päivämääriä - koska Velipuolikuu tuli telkkarista vuonna 1983? :) Kiinnostaisi tietää..
Kiitos! :)
Velipuolikuu vuonna 1983
14
320
Vastaukset
- muistaakseni
Lauantaisin muistaakseni talviaikaan ,päivämääriä en muista.
- yks mummo
Päivämääriä en minäkään muista, mutta sen vain sanon, että oli paras suomalaisista. Ei vedä Putoukset eikä muut vertaa. Silloin katsoin joka ainoa kerta. Oli se ihana tuo Pirkka-Pekka Petelius!
- PP-Fani 82
yks mummo kirjoitti:
Päivämääriä en minäkään muista, mutta sen vain sanon, että oli paras suomalaisista. Ei vedä Putoukset eikä muut vertaa. Silloin katsoin joka ainoa kerta. Oli se ihana tuo Pirkka-Pekka Petelius!
Kyllä - ja ihana on edelleenkin, tuo herra Petelius!! :) Juuri löysin netistä pätkän jossa hän oli Korkojen kera -ohjelmassa, vau! Syötävän seksikäs tapaus.. :p Nielaisin kieleni!! :D
- Velipuolikuu-fani
Voihan harmi kun tarkempia päivämääriä ei tunnu kukaan muistavan.. :( Muistaisiko joku vaikka kuukautta..? Suomen talvi on pitkä - alkoivatko jaksot ennen joulua, vai joulun jälkeen..? Hieman tarkempaa tietoa toivoisin.. Ainahan voi toki kysyä vaikka Yleltä - vastauksen saaminen lienee onnenkauppaa.. :)
Ja totta, vanha kunnon Velipuolikuu on parempi kuin kaikki Putoukset jne yhteensä! :D) Pääsiäshanukasta olen tässä naureskellut viimeisen tunnin ajan.. :p) - Kirjasto auttaa
Tarkkojen päivämäärien selvittäminenhän on helppoa. Menet vain sellaiseen isompaan kirjastoon, josta löytyy tuolta ajalta mikrofilmattuna maakuntasi suurin joka päivä ilmestyvä sanomalehti. Ainakin jokaisessa maakuntakirjastossa pitäisi olla oman maakuntansa suurimman lehden mikrofilmisarja. Jos et ole ennen selannut mikrofilmejä, kirjastotäti opastaa käytössä. Sitten vain selaat syksystä 1983 lähtien esille jokaisen lauantain televisio-ohjelmatiedot (tai minä viikonpäivänä se nyt sitten tulikaan) kevääseen 1984 asti.
Kirjastosta voit myös lainata Jukka Annalan teoksen Toopelivisio. Se kertoo vanhoista television viihdeohjelmista. En kuitenkaan tiedä, saatko siitä vastaukseen kysymykseesi.
Wikipediassa kerrotaan Velipuolikuun keskeisimmät sketsit ja niitä voi katsoa netissä vaikkapa täältä:
http://www.yle.fi/elavaarkisto/haku/#/toimituksen koostama/Velipuolikuu - mikäs se nytoli
Muistaako kukaan mikä ohjelma oli kyseessä,
kadulla makasi mies,porukka yritti vuorotellen saada sitä kaveria ylös, ja sitten siihen tuli muistaakseni Aake joka karjaisi ylös,ja se äijä pomppasi pystyy, ja porukka sitä ihmettelemään, niin aake sanoi jotain että olen kennelmies.
mikä ohjelma, ja löytyykö keltään nauhaulta,- Aki 247
Eikös se ollut lapinlahden linnut ja mikko kivinen joka oli kennelmiehi?
- döskfkafdökls
http://www.suomisanakirja.fi/velipuolikuu
Yllä olevan mukaan sarjaa esitettiin syksyn 1983 ja kevään 1984 aikana ja mikäli Pankaka-shown Balle Ramstedtin hokemasta "God fredag afton mina damer och herrar" voi mitään päätellä, niin sarjaa esitettiin perjantai-iltaisin!?- dfsdlöjfldjjldj
jatkoa ed.
http://yle.fi/elavaarkisto/haku/#/toimituksen koostama/Velipuolikuu
Ylen Elävän arkiston pätkien perusteella VPK alkoi la 24.9.83... Muita jaksoja esim. 5.11.83...10.3.84...7.4.84...21.4.84...19.5.84 ja nekin ovat kaikki lauantaipäiviä, joten Velipuolikuun esityspäivä oli lauantai ja jaksoja yhteensä 14 1 (Montreux filmifestivaalin erityisjakso).
- vanha muistaa?
Lauantai-iltaisin tuli joskus uutisten jälkeen. Ehkä yhdeksältä. Jösses, siitäkin on pian 30 vuotta.
- ällöksdöäsdfäsdöklf
Siitä on 30 v. Velipuolikuun ensi-ilta la 24.9.1983 - - - - - ja tänään 1.10.2013, joten sarja alkoi yli 30 v. sitten :). Tietysti ensi keväänä 19.5.2014 tulee vasta 30 v. siitä, kun sarja päättyi *LOL*.
- Vanha muistaa?
ällöksdöäsdfäsdöklf kirjoitti:
Siitä on 30 v. Velipuolikuun ensi-ilta la 24.9.1983 - - - - - ja tänään 1.10.2013, joten sarja alkoi yli 30 v. sitten :). Tietysti ensi keväänä 19.5.2014 tulee vasta 30 v. siitä, kun sarja päättyi *LOL*.
Juu, toki niin on. Vanha ei muista enää kalenteria. Hämmästyin vain näiden vuosien kiitämisestä.
- ödllasdjlsjlasdj0
Vanha muistaa? kirjoitti:
Juu, toki niin on. Vanha ei muista enää kalenteria. Hämmästyin vain näiden vuosien kiitämisestä.
Niinpä. Itse olin Abi v. 1983-1984 ja kohta 5-kymppinen...
- Vanha muistaa?
ödllasdjlsjlasdj0 kirjoitti:
Niinpä. Itse olin Abi v. 1983-1984 ja kohta 5-kymppinen...
Sama täällä. Lukiolaiskloppina tuli VPK:ta ensi kerran katsottua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803