Pistokset rinnassa

pate

Hei!
Tämä kysymys ei välttämättä kuulu tänne, mutta kysympä kuitenkin. Saatan olla myös hieman vainoharhainen, mutta asia askarruttaa mieltäni.

Silloin tällöin vasemmalta puolelta rintalastan korkeudelta pistää rinnastani. Muistan saaneeni samanlaisia kipuja jo nuorempana (nyt 24). Olen kuullut myös lihaspistoista, mutta en tiedä millaisia ne ovat. Yleensä pistos on lyhytkestoista ja ilmenee syvään hengittäessä. Myös voimakas keuhkojen tyhjennys tekee saman.

Onkohan kysymys sydamestä, keuhkoista vai joistain lihaspistoista?

35

53600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nanna

      Minulla pistää rintalastan kohdalle aina silloin tällöin.. Kävin sen takia lääkärissä koska se on jatkunut jo yhdeksän vuotta.. Tutkimuksissa selvisi että minulla oli jonkinlainen tulehdus, ja että en saisi käyttää alkoholia enkä syödä rasvasia ruokia pitkään aikaa että se paranisi.. Nyt olen pistänyt tämän asian täytäntöön ja katson mitä tapahtuu.. Jos pistos ei johdu siitä joudun kai sairaalaa uudestaan.. Suosittelisin sinunkin tutkituttavan mistä pistos johtuu.. Ei siitä mitään haittaa ole..

      • pate

        Minkä ikäinen olet? Lääkäri varmaan kertoi, missä tulehdus oli? Itse käytän alkoholia kuten opiskelijat yleensä, eli melko usein. Rasvaista ruokaakin menee jonkin verran, mutta olen silti hoikka ja urheilullinen.


      • nanna
        pate kirjoitti:

        Minkä ikäinen olet? Lääkäri varmaan kertoi, missä tulehdus oli? Itse käytän alkoholia kuten opiskelijat yleensä, eli melko usein. Rasvaista ruokaakin menee jonkin verran, mutta olen silti hoikka ja urheilullinen.

        Olen 15 vuotias..
        En tiedä missä tulehdus on.. Mutta luultavimmin ruokatorvessa, koska lääkäri puhui vain äitini kanssa..


      • MelliSsa12
        pate kirjoitti:

        Minkä ikäinen olet? Lääkäri varmaan kertoi, missä tulehdus oli? Itse käytän alkoholia kuten opiskelijat yleensä, eli melko usein. Rasvaista ruokaakin menee jonkin verran, mutta olen silti hoikka ja urheilullinen.

        Olen 13v ja Milla pistelyt rinasta ja olen kysynyt mun veljelta ja se sano Ei Ole hatä Ei se Ole varalista Kai se sano myös


      • Kukkissss
        pate kirjoitti:

        Minkä ikäinen olet? Lääkäri varmaan kertoi, missä tulehdus oli? Itse käytän alkoholia kuten opiskelijat yleensä, eli melko usein. Rasvaista ruokaakin menee jonkin verran, mutta olen silti hoikka ja urheilullinen.

        Olin tämän kommentin laittaessasi 3 vuotias ja nyt olen jo 15 . Mutta minulla oli viimeksi eilen illalla keuhko pistelyä, se lähti pois nopeaa mutta en tiedä sille syytä...


    • Nita

      on lisälyöntejä, ja muljahduksia, ja kaikenlisia kipuja sydämen kohdalla. Olen käynnyt kardiologilla ja tehty tutkimuksia. Ei ole sydämessä vika. Lääkärin mukaan pistävät kivut ei ole sydänperäisiä vaan lihaksista tai keuhkoista. Myös sellaiset kivut jotka helpottuvat asentoa muuttaessa tai tuntuvat hengittäessä eivät ole sydän peräisiä.

      • pate

        Niin olen kuullut itsekin. Itse asiassa taas tällä hetkellä kipuja ei ole toisin kuin silloin kun kirjotin tätä viestiä.


      • N24

        Mulla Myös pistää rintaan aina joskus. Usein se tuntuu ku makaa selällään ja hengittää syvään. Kaverini, sairaanhoitaja suositteli käydä tutkimuksissa ja lopettamaan tupakan polton. Todennäköisesti se johtuu keuhkoista....


      • lurjus

        Joo eli aivan samat oireet kuin sinulla Nita. Monesti yöllä ei tahdo tulla uni edes kun alkaa tuota tarkkailemaan, häiritsee hirveästi ainakin minua.

        Pistoksia on tuossa rinnassa, mutta tuntuu että ne ovat enemmän keuhkoissa kuin sydämmessä. Syvään hengittäessä myös tuntuu tuo kipu enemmän, joskus myös tuntuu, että pieniä hengitys vaikeuksia olisi..

        Mitähän tämän kanssa kannattaisi tehdä, kannattaako lähteä käymään lääkärissä?


      • make
        lurjus kirjoitti:

        Joo eli aivan samat oireet kuin sinulla Nita. Monesti yöllä ei tahdo tulla uni edes kun alkaa tuota tarkkailemaan, häiritsee hirveästi ainakin minua.

        Pistoksia on tuossa rinnassa, mutta tuntuu että ne ovat enemmän keuhkoissa kuin sydämmessä. Syvään hengittäessä myös tuntuu tuo kipu enemmän, joskus myös tuntuu, että pieniä hengitys vaikeuksia olisi..

        Mitähän tämän kanssa kannattaisi tehdä, kannattaako lähteä käymään lääkärissä?

        mul oli ja noita pistelyitä ja välilllä tuntui kun ois kuplia tuolla rinnan alla.. kerroin lääkärille oireista, lääkäri kysyi heti onko ollu astmaa tai vastaavaa.. No onhan mulla ollu..Lääkäri määräs ventolinea mikä on avaava lääke ja vaikuttaa noin viiden minuutin päästä erittäin toimiva ja hyvä.. Nyt saa ainakin nukuttua ja muutenkin elämä helpompoaa kun ei tarvii pelätä ihme tuntemuksia tuolla rinnassa...


      • TuukkaK

        Kiitos suuresti tästä auttoi todella paljon jännitykseen sydänongelmista. Kiitos


    • Profeetta86

      Silloin tällöin hengittäessä syvään alkaa pistämään vasenta keuhkoa ja tunnen että täytyy lopettaa hengittäminen sisään joten puhallan ulos. No mua alkaa pistämään myös uloshengittäminen kun pääsee tiettyyn 'pisteeseen'. Siinä sitten yritän hengittää kun molempiin suuntiin pistää. Tää kipu kyllä hellittää yleensä ihan minuutissa parissa. Tämmöistä mulla on ollut monta vuotta ehkä noin kerran viikossa.

      Noh nyt kaks-kolme viikkoa on ollut pahempaa. Sama kipu on ollut paljon pahempana. Lähes jatkuvana. Eli siis pistoa rinnassa ja ei pysty hengittämään normaalisti vaan joutuu keskittymään ettei vaan pistäisi liikaa. Lopetin sitten tupakoinnin kun säikähdin. Rupesi myös pistämään jos olin jossain tietyssä asennossa joskus. Esim. join suoraan kraanasta vettä joten kyyristyin jotta suu oli kraanan alla ja ai perkele kun vihlasi rinnasta. Tai nukkuessa kun vaihdan kylkeä niin vihlasee jossakin tietyssä asennossa. Nyt sitten heräsin keskellä yötä tähän samaan kipuun ja aloin melkein tosissani pelkäämään et ei helvetti voiko tää olla joku kasvain rinnassa vai mitä tämmöinen ihme pisteleminen meinaa. Ei tunnu yhtään normaalilta. Pisto kun tuntuu aina samassa kohdassa vasemmassa keuhkossa lähellä sydäntä. Nousin sängystä ja avasin koneen ja kirjoitin googleen jotain rintakivusta ja nyt olen täällä erittäin helpottuneena. Luin myös muutaman muun foorumin samasta asiasta. Ja nyt esitän omasta näkökulmastani mitä tämä kipu on ja mitä sille voisi tehdä.

      Kipu johtuu rintalastasta tai jostakin vastaavasta "ei niin tärkeästä asiasta" kuin sydän tai keuhko. Kipu on tullut jumiutuneesta yläselästä ja/tai rasituksesta kun nostellut painavia tavaroita. Rintalasta on painunut hieman kasaan tai jotakin semmosta. Itse joudun töissä nostelemaan milloin mitäkin painavaa ja päivittäin. Kotona punnerran päivittäin. Pitää hellittää. Mulla kun on huono selkä, tai no selkäranka on vinossa. Fysioterapeutilla olen käynyt kun käskettiin ja siellä näytetty että teeppäs näin ja noin "joo joo" ja kaljalle. Itse kun en koskaan ole venytellyt, enkä venyttele. Tähän pitää tulla nyt muutos ja täytyy alkaa venyttelemään jos haluan irti tästä pistelemisestä.

      Yksi asia vielä. Kaikki puhuu "rusauttamisesta". Itse en siitä tiedä kun en ole ikinä uskaltanut rusauttaa. Yhdellä kaverillani on ollut vastaavia oireita ja se rusauttelee pitkin päivää jos vaan vähänkin pistää. Mä taas oon ajatellut että jos koitan samaa niin keuhkohan siinä repeää. No ei tässä mulla muuta ollut toivottavasti autoin jotain. :)

      • make

        En sinuna lähtis luottamaan näihin foorumeihin ihan liikaa, vaan kannattaa käydä lääkärissä,, epäilin itsekkin jotai venähdystä, mutta kas kummaa niin ventoline joka on keuhkoteitä avaava lääke, se auttoi heti ja helpotus oli suuri..


      • sama vamma

        minulla on kans ollut kipua rinnassa hengittäessä... todella paskamainen tilanne kun ei voi hengittää sissään eikä ulos ja sitä on jo jatkunut vuosia ja olen huomannut että kipu todella johtuu yläselästä (jumissa) tai jonkinlainen ranka vika !? mutta juu venyttely tai pieni hieronta auttaa vain siihen ettei kohtauksia tule... eli selästä vika johtuu joka hohtaa kivun rintaa kummalle puolelle tahansa minulle yleensä sydämmen kohdille välillä myös oikeaan keuhkoon


    • romppuö

      Itse huomasin myös että tänään kun kävelin ja hengitin sisäänpäin niin alko "pistämään" vasemmalle puolelle... Poltan tupakkaa joten ei olisi mitenkään mahdotonta että vika olisi keuhkoissa.... :/

    • rintaanpistää

      Hei.

      Olen 31v mies ja minulla on ollut n.10v tämmöinen oire. Urheilen aika paljon ja minulla on myös astma. Urheilulajiksi olen valinnut 10 Km juoksun, ei ehkä ihan paras vaihtoehto astmaatikolle.

      Rintakipujen takia taannoin kävin lääkärissä, mutta lääkärin mielipide oli ettei ole mitään vakavaa.(keuhkokuvat) Eli mitään ei tehty, koska kipua on niin harvoin.

      Juostessa tuntuu joskus kovaa rintakipua ja niin,
      se ei tunnu yhtään mukavalta. Luulen, että sykkeen noustessa yli 180 rytmi menee sekasin.
      Yleensä kävelen tässä vaiheessa jonkun matkaa.
      Juostessa ilmaantuva kipu tuntuu siltä kuin jotain rintakehän vasemmalla puolella repeäisi!

      Pitäsköhän käydä uudestaan lääkärissä :)

      • pumpussa, nikamat on jumissa

        Moe!
        Mulla on ollu todella monta monta vuotta sellainen fiilis, että pumppu leikkaa kiinni. Rintaa puristaa paljon, mutta ei niin että ihan äly karkais. Tällaista puristamistunnetta sattuu milloin vain, se ei kysy aikaa paikkaa tai sitä mitä tein tai olin tekemässä. Polttelen paljon tupakkaa..aski saattaa päivässä luikahtaa =). Noh.. huolestuin eka kerran tosissaan tästä hommasta noin kolme neljä vuotta sitten. Kävin lääkärissä ja kaikkien testien yms. jälkeen ei löytyny mitään vikaa.Sydämestä erikoislääkäri sanoi että on kuin dieselmoottori..hyvin käy ja kukkuu. noh..helpotti oloa pitkäksi aikaa, kunnes viime syksynä huolet alkoivat taasen kalvaa mieltä..sinnittelin ajatuksen kanssa pitkään ja nyt pari viikkoa sitten meni uudelleen lääkäriin(eri kuin viimeksi) ja pyysin että tekisimme kaikki testit..en hirveästi välittäis kuolla vielä..niin olen 37 vee, hoikkarakenteinen, normi vartaloinen noin muuten (ihan kivan näköinen :D).

        Sain toissapäivänä lekurilta tulokset, jossa oli labra verikokeet vähän kaikesta, spirometritestit (siis puhallustestit joilla mitataan keuhkoja), sydänfilmit yms. ja kas kummaa. Sydän toimii kuin junan vessa ja kaikki arvot ja testit mitkä tehtiin olivat kunnossa.. no mä siihen notta merde! Mikä mussa on vikana? Lääkäri sanoi että hän varaa ajan Fysikaaliseen. Kävin siellä sitten tänään ja fysioterapeutti sanoi, että sulla on koko alaselkä, rintaranka, niska ja hartian seutu aivan jumissa. No kyllähän sen tiesinkin että paikat on juminu pahasti..mut sitä en arvannut, että miten voimakas "rintakipua" aiheuttavan efektin noi vaivat saa aikaan. kolmos, nelos ja viitos nikama olivat sellaisella "luokilla" että.. tunti hierontaa ja naps! nikamat paikalleen, niin voitte vain kuvitella miltä tuntuu kun se puristava ja ahdistava tunne häippäs ja sain happeakin aivan eritavalla. Tunsin heti sen miten rintaranka kohosi aivan eritavalla..voi gega..nyt sitten vedetään fysioo kymmenen kertaa ja laitetaan miehen lihaksisto kuntoon..tai no ainakin tehdään pohjia sille että lihaksisto tulisi kuntoon.

        Teen työkseni päätetyötä ja uskon että yksi hyvä "aiheuttaja" on juuri aivan onneton ryhti..niin ja laiskuus :D Kun sais vähän potkittua itseään ahteriin ja menis vaikka kerran viikkoa salille tekemään jotain.

        tsemppiä vaivoista kärsiville.. vastaus ongelmiin on joskus yllättävän yksinkertainen ja toivon kovasti että aiheuttaja olisi sama mitä itselläni. Tää ei oo hengenvaarallista, vaikka sille niin pitkään tuntuikin :)

        - Nigama


      • Lääkäri87
        pumpussa, nikamat on jumissa kirjoitti:

        Moe!
        Mulla on ollu todella monta monta vuotta sellainen fiilis, että pumppu leikkaa kiinni. Rintaa puristaa paljon, mutta ei niin että ihan äly karkais. Tällaista puristamistunnetta sattuu milloin vain, se ei kysy aikaa paikkaa tai sitä mitä tein tai olin tekemässä. Polttelen paljon tupakkaa..aski saattaa päivässä luikahtaa =). Noh.. huolestuin eka kerran tosissaan tästä hommasta noin kolme neljä vuotta sitten. Kävin lääkärissä ja kaikkien testien yms. jälkeen ei löytyny mitään vikaa.Sydämestä erikoislääkäri sanoi että on kuin dieselmoottori..hyvin käy ja kukkuu. noh..helpotti oloa pitkäksi aikaa, kunnes viime syksynä huolet alkoivat taasen kalvaa mieltä..sinnittelin ajatuksen kanssa pitkään ja nyt pari viikkoa sitten meni uudelleen lääkäriin(eri kuin viimeksi) ja pyysin että tekisimme kaikki testit..en hirveästi välittäis kuolla vielä..niin olen 37 vee, hoikkarakenteinen, normi vartaloinen noin muuten (ihan kivan näköinen :D).

        Sain toissapäivänä lekurilta tulokset, jossa oli labra verikokeet vähän kaikesta, spirometritestit (siis puhallustestit joilla mitataan keuhkoja), sydänfilmit yms. ja kas kummaa. Sydän toimii kuin junan vessa ja kaikki arvot ja testit mitkä tehtiin olivat kunnossa.. no mä siihen notta merde! Mikä mussa on vikana? Lääkäri sanoi että hän varaa ajan Fysikaaliseen. Kävin siellä sitten tänään ja fysioterapeutti sanoi, että sulla on koko alaselkä, rintaranka, niska ja hartian seutu aivan jumissa. No kyllähän sen tiesinkin että paikat on juminu pahasti..mut sitä en arvannut, että miten voimakas "rintakipua" aiheuttavan efektin noi vaivat saa aikaan. kolmos, nelos ja viitos nikama olivat sellaisella "luokilla" että.. tunti hierontaa ja naps! nikamat paikalleen, niin voitte vain kuvitella miltä tuntuu kun se puristava ja ahdistava tunne häippäs ja sain happeakin aivan eritavalla. Tunsin heti sen miten rintaranka kohosi aivan eritavalla..voi gega..nyt sitten vedetään fysioo kymmenen kertaa ja laitetaan miehen lihaksisto kuntoon..tai no ainakin tehdään pohjia sille että lihaksisto tulisi kuntoon.

        Teen työkseni päätetyötä ja uskon että yksi hyvä "aiheuttaja" on juuri aivan onneton ryhti..niin ja laiskuus :D Kun sais vähän potkittua itseään ahteriin ja menis vaikka kerran viikkoa salille tekemään jotain.

        tsemppiä vaivoista kärsiville.. vastaus ongelmiin on joskus yllättävän yksinkertainen ja toivon kovasti että aiheuttaja olisi sama mitä itselläni. Tää ei oo hengenvaarallista, vaikka sille niin pitkään tuntuikin :)

        - Nigama

        Useasti pistoksen tunteet keuhkoissa/keuhkossa tietyssä asennossa saattavat johtua siitä, että keuhkojen alueella sijaitsevat lihakset ovat rasittuneet ja hengittäessä ulos tai sisäänpäin lihakset aktivoituvat ja rinnassa tuntuu kipua. Se on aivan normaalia jokaisella ihmisellä ja menee ohi itsestään.


      • katja
        Lääkäri87 kirjoitti:

        Useasti pistoksen tunteet keuhkoissa/keuhkossa tietyssä asennossa saattavat johtua siitä, että keuhkojen alueella sijaitsevat lihakset ovat rasittuneet ja hengittäessä ulos tai sisäänpäin lihakset aktivoituvat ja rinnassa tuntuu kipua. Se on aivan normaalia jokaisella ihmisellä ja menee ohi itsestään.

        Hei! mulla on ollut kans pitkään noita pistoksia vasemmas rinnassa ja nyt ihan vasta myös oikeassa. Välillä niit ei ole ollenkaan, välillä on. Syvään hengittäessä pistelee. Kävin kerran lekurissa valittamassa sitä ja lekuri sanoi, että joskus siellä vaan on hermot puristuksissa tai jokin painaa niit hermoja ja sit se tuntuu pistoksina. Sydänfilmissä kävin nyt vasta eikä sieltä oo kuulunut mitään. Pystyn lenkkeileen normaalisti ja rasittamaan itseäni, ei tee siis pahaa. Nyt kevään aikana rintalastan kohdilta tulin tosi kipeeksi kun olin haravoinut pihaa monta tuntia putkeen. Tuntui tosi pahalta, ja pelkäsin mitä se on. Levossa se helpotti ja meni ohi.


      • Anthies
        katja kirjoitti:

        Hei! mulla on ollut kans pitkään noita pistoksia vasemmas rinnassa ja nyt ihan vasta myös oikeassa. Välillä niit ei ole ollenkaan, välillä on. Syvään hengittäessä pistelee. Kävin kerran lekurissa valittamassa sitä ja lekuri sanoi, että joskus siellä vaan on hermot puristuksissa tai jokin painaa niit hermoja ja sit se tuntuu pistoksina. Sydänfilmissä kävin nyt vasta eikä sieltä oo kuulunut mitään. Pystyn lenkkeileen normaalisti ja rasittamaan itseäni, ei tee siis pahaa. Nyt kevään aikana rintalastan kohdilta tulin tosi kipeeksi kun olin haravoinut pihaa monta tuntia putkeen. Tuntui tosi pahalta, ja pelkäsin mitä se on. Levossa se helpotti ja meni ohi.

        "Kipu johtuu rintalastasta tai jostakin vastaavasta "ei niin tärkeästä asiasta" kuin sydän tai keuhko. Kipu on tullut jumiutuneesta yläselästä ja/tai rasituksesta kun nostellut painavia tavaroita."

        Aivan! Ite olen 16v (Tammikuun 27. päivä 17v), niin itse kotona välillä nostele 16,5kg painoja siis sillein, että hengityskin on vaikeaa. Tämä on vain tällanen kova kuntoutustapa. Mulle tulee tuota kipua myös tuohon oikean keuhkon /rinnan kohalle. Varmaan vaan siitä, että ei ole hengittänyt paljon, kun niitä painoja nosteli. Samoin varmaan lihakset siinä rasittuvat, niin eiköhän se ole se selitys tähän vaivaan.

        - Janne


      • k3
        Anthies kirjoitti:

        "Kipu johtuu rintalastasta tai jostakin vastaavasta "ei niin tärkeästä asiasta" kuin sydän tai keuhko. Kipu on tullut jumiutuneesta yläselästä ja/tai rasituksesta kun nostellut painavia tavaroita."

        Aivan! Ite olen 16v (Tammikuun 27. päivä 17v), niin itse kotona välillä nostele 16,5kg painoja siis sillein, että hengityskin on vaikeaa. Tämä on vain tällanen kova kuntoutustapa. Mulle tulee tuota kipua myös tuohon oikean keuhkon /rinnan kohalle. Varmaan vaan siitä, että ei ole hengittänyt paljon, kun niitä painoja nosteli. Samoin varmaan lihakset siinä rasittuvat, niin eiköhän se ole se selitys tähän vaivaan.

        - Janne

        Täällä kans yksi jolla pistää tuohon vasempaan rintaan pumpun kohdille aina välillä melkoisen kurjasti. Selvän yhteyden olen huomannut tupakoinnin kanssa. Nykyään polttelen ehkäpä askin viikossa ja kivut on vähentyny ihan huomattavasti.
        Vielä selvemmän yhteyden olen huomannut autolla ajoon. Ajan vuodessa noin 40-50tkm ja yleensä aina vasurilla ratin yläosasta kiinni pidellen. Lopetin vaivan pohtimisen kun olin muutaman viikon ilman autoa ja oireitakaan ei ko. aikana ollut.
        Joskus tosi harvoin kuitenkin alkaa pistämään kun sohvalla röhnöttää ihmeellisessä asennossa selkä kyyryssä.
        Parisen vuotta sitten olen viimeksi käynyt työhöntulotarkastuksessa jossa testailtiin kuntoa ja suoritettiin tämä keuhkoahtaumapuhallustesti, kaikki arvot hyviä ja keuhkojenkin tilavuus kuulemma normaalia suurempi, vaikka tupakkia tulikin polteltua 13 vuotta päivittäin ja ihan reippaasti.

        Ehkäpä kannattaa käydä ekana sielä fysioterapeutilla jos sieltä löytyy vastaus.

        ps. jos meinaa joskus hankkia sairasvakuutuksen niin ne osaa kyl kaivaa lääkärihistoriasta syyt miksi niiden ei tartte korvata, esim. jos rintaa joskus oikeasti pistää jonkun isomman vaivan takia ja on käynyt "turhaan" itkemässä lääkärille aikaisemmin ja sen on todettu johtuvan vaikkapa lihaksista niin oikeasti isompaa juttua on paha saada vakuutuksen piikkiin enää siinä vaiheessa.
        Mutta jos vakuutus jo on ennen kun menee itkemään vaivojaan, silloin asia on eri (eli kannattaa ottaa se vakuutus ennen kun mitään vaivoja ilmenee tai ennen kuin niistä valittaa lääkärille).


    • 24efasfds

      aika vanha aihe mutta huomasin juuri että itselläni kun aloitin juomaan tässä viime viikolla kunnolla kokista (en muulloin oikein ole limua juonut hirveesti) niin alkoi rintaan pisteleen, nuorena oli mulla sama juttu. Varmaan mun kohalla ainakin tosta johtuu nää kivut

    • juuuuuuuu

      coca-cola kuuluu kahvin tavoin piristäviin juomiin, ja se voi laukaista tällaisia vaarattomia tuntemuksia.

    • entinen kipuilija

      pistävä rintakipu voi myös viitata emboliaan
      rintakivut kannatta aina ottaa vakavasti

      • 14 vuotias

        Itselläni pisti rintaan aika pitkään kunnes olin isäni luona ja yhtäkkiä pyörryin suihkussa. Siitä sitten päästiin lääkäriin ja kaikki tutkittiin ja EKG:Sä näkyi 3 vikaa (nyt en muista mitkä ne on) ja rintaanpistot jatkuu edelleen...


      • 14 vuotias

        Itselläni pisti rintaan aika pitkään kunnes olin isäni luona ja yhtäkkiä pyörryin suihkussa. Siitä sitten päästiin lääkäriin ja kaikki tutkittiin ja EKG:Sä näkyi 3 vikaa (nyt en muista mitkä ne on) ja rintaanpistot jatkuu edelleen...


    • Kivuissa..

      Minulla on kanssa ilmennyt samanlaista rintakipuja eli sisään ja ulos hengityksessä, ainakin viime yönä oli, ja se kesti n. 3min.

    • ~-~

      Kun juoksen ni välillä alkaa pistää, se kyllä saattaa johtuu ihan siitä väärin hengittämisestä. Mutta vaikka rauhallisesti kävelen niin tällöinkin saattaa alkaa pistämään jos pysähdyn hetkeksi se lakkaa mutta jatkuu taa uudelleen. Mulla ei kuitenkaan koskaan oo alkanu pistämään missään tietyssä asennossa (makuultee,kyykyssä ym.)
      Olen 14 vuotias
      Ja harrastan cheerleadingia

    • ....

      mulla on se kans. mut mä oon huomannu et se ei yeensä tuu jos seisoo, jos kuitenkin tulee , joku kuman takia se katoaa heti kun juo kulauksen vettä.

    • swirri

      olen allerginen auringonkukan öljylle ja kookokselle jonkin verran nyt huomasin että näitä aineita käytetään surutta leipiin ym.valmisruokiin.Nämä itselleni sopimattomat aineet savat aikaan kehossani pistämistä siis sisäelimissäni.

    • Mihashi
      • nainenvanha

    • Rintalihas

      Samat vaivat. Pistoksia sydämen kohdalla. Vuosikymmeniä tutkittin sydän ja otettiin ekg:eet jne, jos oireita oli. Mutta mitään ei löytynyt harmittomia muljahteluja lukuunottamatta.

      Lopulta syyksi osoittautuivat harmittomat pistokset rintalihaksessa sydämen kohdalla. Syynä ei siis ollut sydän, vaan sen kohdalla oleva rintalihas. Eri asia.

      Pistoksia voi tulla kylmällä säällä ulkona liikkuessa, ruokakassia tai olkalaukkua kantaessa, läppäriä illalla rinnan päällä pitäessä jne.

      Pistelen tarvittaessa Voltaren-geeliä rintaan ja pakkasella pidän T-paitaa aluspaitana, jotta paikat pysyy lämpöisinä. Sillä mennään. :)

      • Luotavainminuun

        Kaikille niille jotka löytävät tänne tiensä! huomasin "pistävää ja terävää" kipua rintalihaksen alareunassa eli nännin alla vasemmassa rinnassa ja aloin pelätä suuresti sydänongelmia ja keuhkovaurioita kipu tuntui kun hengitin syvään ja vielä myöhemmin kun vain hengitin normaalisti. Otin burana C:n ja kipu hellitti mutta sattui vielä hengittäessä syvään. Tulin nettiin hakemaan apua joka oli huono idea, kymmenittäin syöpä, sydän, keuhko ja kaikenlaisia vaarallisia tauteja mutta ei yhtä ainutta sivua vaarattomista. Sydän pomppasi heti kurkkuun enkä tuonnemmin nukkunut yöllä. Seuraavana päivänä menin heti aamusta lääkäriin tarkastuttamaan lihakseni ja kysymään mikä voi olla vikana. Lääkäri kyseli paljon kysymyksiä kuten onko kipu jomottava vai pistävä, millä alueella kipu on, onko kipu kokoaikaista vai esiintyykö kipua vain hengittäessä. Voit aina kiinnittää itse huomiota onko oireet tämänkaltaisia kuten minulla on. Näitä samoja oireita en löytänyt mistään muualta ja mietin, että mikä on. Jos sinun oireesi vastaavat omiani voisin veikata että liikut paljon ja/tai olet ollut vähän aikaa sitten nostamassa painavia esineitä tai olet ollut juuri liikkumassa. Voin melkein varmuudella sanoa että kyse on lihaksen venähdyksestä joka on kivuliaampi juuri hengitysalueilla ja keuhkojen läheisyydessä, tästä selviää burana400 kuurilla mutta koskaan ei voi olla liian varovainen kun kyse on omasta terveydestä joten suositeltavaa on käydä vastaanotolla katsastuttamassa tilanne. Jos buranakuuri ei auta viikon sisällä tai kipu muuttaa muotoaan esimerkiksi tästä pistävästä kovasti jomottavaan (ja sen huomaa jos se vaihtuu) kannattaa heti käydä lääkärissä vaikka silloinkaan ei ole elämästä ja kuolemasta kyse eli jos katsot tätä illalla käy vaikka huomen päivällä tai parin päivän päästä katsastuttamassa tilanne, ja tärkeintä on, että et kiinnitä huomiota mihinkään vaarallisempaan viittaavaan sillä nettiin laitetaan aina kaikki kamalat kokemukset ja harvoin normaalit kivut ja säryt eli vaarattomat asiat joita on n.95% kaikista kivuista ja sairauksista. Toivon että tämä auttaa.


    • 123moi

      Oon kohta 13vuotias tyttö ja mulla on ehkä viikon välittäin tullu parin sekunnin kestäviä pistoksia rinnassa. Mut nyt niitä on tullu sillee semi paljon ja en tiiä mikä mulla vois olla? Ja kun se pisto tulee täytyy kumartua tai mennä alas ja olla hengittämättä ko pelkään et se jotenki vaarantaa sitä.. Mitä mun täytys tehdä? Äitille oon kertonut asiasta mutta se ei siitä palioa välittänyt/tajunnu. Mikä siinä voisi olla???!!Ja urheilen tosi paljon ja kipu on siis pistävä/terävä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe