Eipä kannata paljon henkseleitä paukutella sillä, että on käyny armeijan, alokkaat(erityisesti miehet) ovat nykyään rapakuntoisia. Armeijassa on näinä päivinä todella löysää, lähestulkoon lepokoti, mitä virkaa tällaisella lepokodilla on puolustuksen kannalta...tosin huonokuntoiset jaksaa valittaa armeijan rankkuudesta,heh, vähän kun sairastaa flunssaa saa viikkotolkulla vapaata . Kaverini oli 6kk palveluksesta ehkä 3,5 kk...Monet lähtee armeijasta, kun tulee ikävä tyttöystävää ja muuta heikkohermosten touhua, masennuksen takii moni lähti. Nykyajan rapakuntoiset miehet eivät tätä maata kykene puolustamaan. No respect!
alokkaat rapakuntoisia
4
476
Vastaukset
- Ohi on
Olen itse kanssasi samaa mieltä.Vaikka ei omasta armeija-ajasta ole kuin pari vuotta aikaa..eikä tuo enää mitään mahdottoman kamalaa ollut.Itse odotin "pahempaa" runtua kun armeijaan menin.Vaan ei se minulle ainakaan ylivoimaista ollut.Kaikin puolin oli kuitenkin positiivinen kokemus.Taitaa se vaan olla asenteesta kiinni.
Mitä puolustukseen tuleen:
On sodankäynti muuttunut valtavasti viime sotaan katsoen.Ei enää yhden miehen sankaritekoja niin synny..kiitos teknologian.Napin painallus ja näkemiin.
Kuitenkaan suomalaista sisua ei silti saisi päästä unohtumaan."Suo,kuokka ja Jussi kunniaan!" - ööö
Mites tää nyt feminismiin liittyy? Vai oletko joku feministinaikkonen, joka ei itse ole lähelläkään armeijan portteja vieraillut, mutta silti haukkuu täällä kaikki miehet lyttyyn, jotka sentään tuon velvollisuuden suorittavat, olivat sitten miten rapakuntoisia tahansa.
Totta kyllä on että liikuntaharrastuksia saisi olla nykyisillä sukupolvilla enemmän tietokoneen näpyttelyn vastapainoksi, mutta totta on myös sekin että nykysotia ei käydä pelkällä lihasvoimalla, älliä pitää olla että teknistä kalustoa osaa käyttää. Tosin suomen armeijalla nyt on aika vähäiset tekniikkaresurssit muutenkin, joten kait sitä "uskottavaa puolustusvalmiutta" pitäis sitten ylläpitää hyväkuntoisella miehistöllä... joo, nii varmaan. =D
Voisivat minun puolesta kehitellä kaikessa hiljaisuudessa teknikot sun muut insinörtit suomellekin pari ydinlatausta jemmaan, niin voitais tiukan paikan tullen väläyttää niitä... tokkopa yksikään valtio sellaista uhkaa lähtisi uhmaamaan.- juha
ydinaseet kehiin vaan.
- aapeli
näin rauhan aikanahan armeijan suurin miinus on se, että parikymppiselle miehenalulle tulee pakollinen välivuosi, jonka aikana ei saa edes rahaa tienattua juuri ollenkaan. tyttöystäväni ei aikoinaan käsittänyt, miten niin moni 20-vuotiaista kavereistani asui vielä vanhempiensa luona, vaikka suurin osa hänen kavereistaan asui jo omassa kämpässä. itselläni ei ollut mitään aikomuksiakaan muuttaa pois vanhempien luota ennen kuin oli armeija käyty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552513Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot981020- 64881
- 61774
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85680Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202658Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648