Hain Vaasan yliopistoon ruotsia ja saksaa. Ruotsia pääsin lukemaan, saksasta jäin pisteen päähän. Harmitti kovasti kun en ruåtsin opinnoista ole yhtään kiinnostunut, osaan sitä muutenkin jo kuin toista äidinkieltä. Kaikki kuitenkin ovat sanoneet että eihän se mitään merkitse, pääasia kun pääsit sisälle, aloita vaikka saksaa lukemaan. Onko systeemi todellakin tälläinen? Voisinko ruotsin opinnot jättää sikseen ja siirtyä toiseen kieleen?
Neuvokaa uutta yliopistolaista
4
1553
Vastaukset
- ....
Systeemi on kyllä sellainen, että sisään voi mennä yhdellä aineella ja jättää sen lukemisen kokonaan ennnen kuin on aloittanutkaan ja lukea jotain muuta ainetta. Kielissä tosin on yleensä sivuainekiintiöt, eli kielen voi saada sivuaineeksi vain erillisen kokeen kautta. Ruotsin opinnoista noin muuten (opiskelen itse): minä ainakin tykkään tosi paljon. Ei kielen opiskelu yliopistossa ole sellaista kuin esim. lukiossa, eli haastetta taatusti riittää vaikka kielen osaisitkin. Opiskelu on sellaisten "pintaa syvemmällä" olevien asioiden opiskelua ja analysointia, varsinkin sitten ensimmäisen vuoden jälkeen.
- Vaasasta
Kieli, viestintä ja metodiopinnot ovat samat, joten niitä voit heti alkuun ottaa ja sitten saksaa tietenkin. Voi olla, ettet heti pääse kaikille haluamillesi saksan kursseille, ennen kuin olet saanut pääaineen vaihdettua, mutta nou hätä, sitten kun olet tehnyt tarpeeksi opintoviikkoja (tais olla 40) saksaa, voit sen vaihtaa, muissta kuitenkin, että keskiarvon pitää olla kohtuullinen..olikohan 3 (asteikko 1-5).
- neuvoton
Kiitoksia viesteistänne!
Voiko tuota 40 opintoviikkoa suorittaa suunnilleen vuoden aikana? (Tietenkin hyvin keskiarvoin :) Olen vain suunnitellut lähteväni toisen opintovuoden aikana vahtoon Saksaan. Minulla täytyisi varmaan olla jo pääaine vaihdettuna? Tiedättekö miten helppoa on yleensä päästä kohdemaahan juuri siihen yliopistoon mihin haluaisi?
Jos muuten kielten laitoksella on näin yksinkertaista aineiden vaihtelu, pystyisinkö ottamaan vaikka samantien sivuaineeksi esim. kauppatieteitäkin? - opiskelija
neuvoton kirjoitti:
Kiitoksia viesteistänne!
Voiko tuota 40 opintoviikkoa suorittaa suunnilleen vuoden aikana? (Tietenkin hyvin keskiarvoin :) Olen vain suunnitellut lähteväni toisen opintovuoden aikana vahtoon Saksaan. Minulla täytyisi varmaan olla jo pääaine vaihdettuna? Tiedättekö miten helppoa on yleensä päästä kohdemaahan juuri siihen yliopistoon mihin haluaisi?
Jos muuten kielten laitoksella on näin yksinkertaista aineiden vaihtelu, pystyisinkö ottamaan vaikka samantien sivuaineeksi esim. kauppatieteitäkin?pääset varmaan ainakin Vaasasta ihan kivasti sinne mihn haluatkin vaihtoehdoista, mutta tuo 40 ov ei taida onnistua kieliopintoja yhdessä lukuvuodessa... en ainakaan ole kuullut että kukaan olisi tehnyt, joten siinä voi tulla ongelmia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672425- 661407
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww771234EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje61152Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19870- 79865
- 44713
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta87698Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe26678- 30666