EKIVAARI SELITTÄÄ NYT MISTÄ ON KYSE !!!

selvitystenkuulija

43

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selittää selittää, kyllä selittää että Jeesus Kristus on Isältä Jumalalta saadun profeetan lisäksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välissä, siis Jumalan voideltu Messias, ylimmäinen pappi, Jumalan poika, jonka iankaikkinen valtaistuin sijaitsee Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa:

Heprealaiskirje 5
      5 "Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
      6 niin kuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi
      i a n k a i k k i s e s t i - Melkisedekin järjestyksen mukaan".

Mutta pysytään pääasiassa:

Heprealaiskirje 8
      1 "Pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen
      y l i m m ä i n e n - p a p p i, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,"

Jeesus Kristus on sanalla sanoen Isän Jumalan synnyttämä, tekemä, voitelema ja valmistama Jumalan Voideltu, herra Kristus:

Apostolien teot 2
      36 "Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."

Tuliko selväksi?

• selvitystenkuulija

Tuli tuli, kyllä tuli mutta mistä kumpuaa profeetaksi rinnastamisesi?

• selvitystenkuulija kirjoitti:

Tuli tuli, kyllä tuli mutta mistä kumpuaa profeetaksi rinnastamisesi?

Täältä Raamatusta se kumpuaa eikä Jehovan todistajista:

Apostolien teot 3
        22 "Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu."

Apostolien teot 7
        37 "Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta'."

5. Mooseksen kirja 18
        15 "Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa.
        18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
        19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille."

• selvityksenkuulija
        ekivaari kirjoitti:

Täältä Raamatusta se kumpuaa eikä Jehovan todistajista:

Apostolien teot 3
        22 "Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu."

Apostolien teot 7
        37 "Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta'."

5. Mooseksen kirja 18
        15 "Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa.
        18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
        19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille."

Tuo Stefanuksen kohta on ihan hyvä. Eikö löydy suoraan sanottuna VT:n puolelta että Jeesus on Jumalan Poika?

• selvityksenkuulija kirjoitti:

Tuo Stefanuksen kohta on ihan hyvä. Eikö löydy suoraan sanottuna VT:n puolelta että Jeesus on Jumalan Poika?

Kyllä löytyy Vanhasta testamentista. Profeetta Naatan profetoi kuningas Daavidille:

2. Samuelin kirja 7
        12 "Kun sinun päiväsi ovat päättyneet ja sinä lepäät isiesi tykönä, korotan minä sinun seuraajaksesi jälkeläisesi, joka lähtee sinun ruumiistasi; ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa.
        13 Hän on rakentava huoneen minun nimelleni, ja minä vahvistan hänen valtaistuimensa ikuisiksi ajoiksi.
        14 Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;
        15 mutta minun armoni ei poistu hänestä, niinkuin minä poistin sen Saulista, jonka minä poistin sinun tieltäsi.
        16 Ja sinun sukusi ja kuninkuutesi pysyvät sinun edessäsi iäti, ja sinun valtaistuimesi on oleva iäti vahva."
        17 Aivan näillä sanoilla ja tämän näyn mukaan Naatan puhui Daavidille.

Kuningas Salomon valtaistuin ei ollut pysyvä, mutta Kristuksen saama lupaus on:

Psalmit 2
        7 'Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.'

Heprealaiskirje 1
        5 'Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

• vierustus

" Selittää selittää, kyllä selittää että Jeesus Kristus on Isältä Jumalalta saadun profeetan lisäksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välissä, siis Jumalan voideltu Messias, ylimmäinen pappi, Jumalan poika, jonka iankaikkinen valtaistuin sijaitsee "

- jos arvoisa nimimerkki "ekivaari" viitsis ottaa hieman enemmän selvää alkukielestä, niin asioita voisi sinuekin selvitä.

" Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa: "

esim. tuo lause on päin prinkkalaa käännetty.

Lauseen tarkemoi analyysi kertoo näin:

Jeesus istui Jumalan voimassa Majesteetin valtaistuimelle.

Ei suinkaan Jumalan viereen.

• vierustus kirjoitti:

" Selittää selittää, kyllä selittää että Jeesus Kristus on Isältä Jumalalta saadun profeetan lisäksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välissä, siis Jumalan voideltu Messias, ylimmäinen pappi, Jumalan poika, jonka iankaikkinen valtaistuin sijaitsee "

- jos arvoisa nimimerkki "ekivaari" viitsis ottaa hieman enemmän selvää alkukielestä, niin asioita voisi sinuekin selvitä.

" Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa: "

esim. tuo lause on päin prinkkalaa käännetty.

Lauseen tarkemoi analyysi kertoo näin:

Jeesus istui Jumalan voimassa Majesteetin valtaistuimelle.

Ei suinkaan Jumalan viereen.

Heprealaiskirje 8
        1 "Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,"

King James
        1 Now of the things which we have spoken this is the sum: We have
        1 "Now of the things which we have spoken this is the sum: We have such an high priest, who is set on the right hand of the throne of the Majesty in the heavens";

Kuningas Jaakon käännökseen on käännetty samalla tavalla kuin suomalaisiin käännöksiin ja myös NOVUMiin.

"who is set on the right hand of the throne of the Majesty in the heavens";

"joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,"

• asiastakyse

Ekivaari. Jumala TEKI oman Sanansa Herraksi ja Kristukseksi.

On hyvin tärkeää tietää, että Jeesus on noiden luettelemiesi arvojen lisäksi ollut myös Ihmisen Poika. Hän on ollut siis Jumalan ja Ihmisen Poika, ollessaan täällä maanpäällä ja tullessaan täällä maanpäällä meille esikuvaksi.

Jos jätetään Jeesuksen Ihmisen Pojan osuus pois ja harpataan suoraan Jumalan Pojan osuuteen, niin silloin ei voi seurata Ihmisen Poikaa, joka ihmisenä tuli esikuvaksi ja ihmisenä voitti kuuliaisuutensa takia kaikki kiusaukset. Koska Hän Ihmisen Poikana voitti, niin Isä, eli Lähettäjä korotti Hänet siihen kirkkauteen, josta Jeesus oli lähetynyt, eli Jumalaan.

• asiastakyse kirjoitti:

Ekivaari. Jumala TEKI oman Sanansa Herraksi ja Kristukseksi.

On hyvin tärkeää tietää, että Jeesus on noiden luettelemiesi arvojen lisäksi ollut myös Ihmisen Poika. Hän on ollut siis Jumalan ja Ihmisen Poika, ollessaan täällä maanpäällä ja tullessaan täällä maanpäällä meille esikuvaksi.

Jos jätetään Jeesuksen Ihmisen Pojan osuus pois ja harpataan suoraan Jumalan Pojan osuuteen, niin silloin ei voi seurata Ihmisen Poikaa, joka ihmisenä tuli esikuvaksi ja ihmisenä voitti kuuliaisuutensa takia kaikki kiusaukset. Koska Hän Ihmisen Poikana voitti, niin Isä, eli Lähettäjä korotti Hänet siihen kirkkauteen, josta Jeesus oli lähetynyt, eli Jumalaan.

asiastakyse, Jumala korotti poikansa ylimmäiseksi papiksi, jona hän pysyy iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan ja rukoilee puolestamme iankaikkisesti:

Heprealaiskirje 5
        5 "Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
        6 niin kuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".

Heprealaiskirje 8
        1 "Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen - y l i m m ä i n e n - p a p p i, - joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,
        2 tehdäkseen - p a p p i s p a l v e l u s t a - kaikkeinpyhimmässä, siinä oikeassa majassa, jonka on rakentanut Herra eikä ihminen."

Ylimmäinen pappi on välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ei Jumala!

Heprealaiskirje 7
        25 "jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää
        r u k o i l l a k s e e n - h e i d ä n - p u o l e s t a n s a."

• ekivaari kirjoitti:

Kyllä löytyy Vanhasta testamentista. Profeetta Naatan profetoi kuningas Daavidille:

2. Samuelin kirja 7
        12 "Kun sinun päiväsi ovat päättyneet ja sinä lepäät isiesi tykönä, korotan minä sinun seuraajaksesi jälkeläisesi, joka lähtee sinun ruumiistasi; ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa.
        13 Hän on rakentava huoneen minun nimelleni, ja minä vahvistan hänen valtaistuimensa ikuisiksi ajoiksi.
        14 Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;
        15 mutta minun armoni ei poistu hänestä, niinkuin minä poistin sen Saulista, jonka minä poistin sinun tieltäsi.
        16 Ja sinun sukusi ja kuninkuutesi pysyvät sinun edessäsi iäti, ja sinun valtaistuimesi on oleva iäti vahva."
        17 Aivan näillä sanoilla ja tämän näyn mukaan Naatan puhui Daavidille.

Kuningas Salomon valtaistuin ei ollut pysyvä, mutta Kristuksen saama lupaus on:

Psalmit 2
        7 'Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.'

Heprealaiskirje 1
        5 'Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

* Ekivaari kun ei tunne Jumalan Poikaa, ainoastaan Ihmisen Pojan, Hänet, joka luopui Jumala olemuksestaan, ei katsonut saaliikseen olla Jumala, vaan otti orjan muodon, täyttääkseen Isän tahdon, sovittaa Ihmisenä maailman synnin, koska ihminen lankes, ihminen oli ainoa joka voi myös Aadamin synnin sovittaa, siksi Isä valmisti , HUOM! Jo olemassa olevalle POJALLEEN liharuumiin, jossa Jumala sovitti synnin ITSENSÄ kanssa. Ekivaari ei lue koko Raaamattua, ainoastaan jehovantodistajien opin vääristämät kohdat !

* Mooses oli profeetta, ja Jeesusta verrataan häneen, miksi ei voisi? Mooses oli voimakas sanssa, ja niin on Jeesuskin, ihmisinä heitä voi hyvin verrata keskenään, mutta se ei sulje pois sitä, että, Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä, ja on Jumala syntymänsä perusteella, myös lihan puolesta, koska ei siinnyt miehen tahdosta, vaan Jumalasta ja on siksi synnitön, Mooses oli syntinen, ja tarvitsee myös Jeesuksen, synnittömän veren puhdistusta.

• Zxfy

Joka kieltää Pojan, kieltää Isän, sillä alussa oli Sana, ja Sana oli Jumala.

• Kirjoitukset:VanhaLi

Voitko ystävällisesti, antaa kaksi tahi kolme asia yhteyden mukaista Kirjoitusta ?
        kiitos.
        hhmm ja hyvä on tehdä kuten Jeesus ja Apostoli opettaa:
        "Te eksytty kun että tunne Kirjoituksia."
        ja
        Apostoli todistaa, "sillä tunnet Kirjoitukset jotka voivat......"

Joten, hän joka kirjoitti Johanneksen ilosanomat. esim Joh 1:1-12. tutki Kirjoituksia eli Vanhaa Testamenttia. Sillä, muuta Kirjoitusta ei ollut !

Joten arvoisa Jumalan Sanan tutkija sekä tulkitsija. kaksi tahi kolme paikkaa Vanhasta Liitosta eli VT.stä-

• Xzfy

Kolme sanaa Selvitykseksi: Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Sana=Jeesus=Jumala.

• Nähnyt

Joka on nähnyt Pojan, on nähnyt Isän.

• YmmärrysHoi????

Arvoisa tutkija on mahdollisesti lukenut väärin.
        Ei siis UUDESTA vaan Vanhasta :)

eli yritä uudelleen.
        jos sitten itsepäisesti pidät kiinni tulkinnasta, voitko edes antaa uudesta testamentista kaksi paikkaa.
        Kiitos-

• Nähnyt kirjoitti:

Joka on nähnyt Pojan, on nähnyt Isän.

Joka on nähnyt Jeesuksen Kristuksen, on nähnyt Jumalan täydelliset teot, ja Jumalallisuuden, mutta ei näkymätöntä ja salattua Jumalaa.

Roomalaiskirje 1
        19 "sen tähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
        20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa,- h ä n e n - iankaikkinen
        v o i m a n s a - ja - j u m a l a l l i s u u t e n s a, - ovat, kun niitä hänen t e o i s s a n s a - t a r k a t a a n, - n ä h t ä v i n ä maailman luomisesta asti, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
        21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt."

Jeesus Kristus on Isästä Jumalasta syntynyt, tehty, voideltu ja valmistettu luomus, Isän teot ovat nähtävissä Kristuksessa Jeesuksessa. [Apt. 2:36]

• Höpötystä epäuskoiselta pakanalta.

• ekivaari kirjoitti:

Joka on nähnyt Jeesuksen Kristuksen, on nähnyt Jumalan täydelliset teot, ja Jumalallisuuden, mutta ei näkymätöntä ja salattua Jumalaa.

Roomalaiskirje 1
        19 "sen tähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
        v o i m a n s a - ja - j u m a l a l l i s u u t e n s a, - ovat, kun niitä hänen t e o i s s a n s a - t a r k a t a a n, - n ä h t ä v i n ä maailman luomisesta asti, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
        21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt."

Jeesus Kristus on Isästä Jumalasta syntynyt, tehty, voideltu ja valmistettu luomus, Isän teot ovat nähtävissä Kristuksessa Jeesuksessa. [Apt. 2:36]

* Tämö on ekivaarin mukaelma jt. opista, " Joka on nähnyt Jeesuksen Kristuksen, on nähnyt Jumalan täydelliset teot, " ei siis missään niemssä Raamatun sanasta, vaan ekivaarin aivokapasitettia, jota väittää ja seli seli, vääristää Sanaa.

* Ja jjuri tässä on ekivaarin "voima", kun hän oivaltaa järjellään tälläisä vääreenöksiä, hän innostuu sielullisesti jaluulee sitä PH:n antamaksi. ekivaari on eksynyt sielussaan, ja kieltää Jeesusken , eikä siis hänellä VOI olla Isääkään, tämä on Raamatun fakta, ekivaarista , älkää ihmiset eksykö hänen järjen antimiin !

• Tässä on Kristuksen oma selitys juutalaaisten vääristeleviin väitteisiin. Jeesus tunnusti olevansa Jumalan poika, ei Jumala!

Johannes 10
      33 'Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".
      34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: - t e - o l e t t e - j u m a l i a'?
      35 Jos hän sanoo - j u m a l i k s i - n i i t ä, - joille -J u m a l a n
      s a n a - t u l i - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
      36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin:
      'M i n ä - o l e n - J u m a l a n - P o i k a'? [Joh. 17:1,3]

Todistetusti Jumalan sanat ovat tulleet Isältä pojalle eikä pojalta Isälle, joten tähän vedoten Jeesus puhui nuo 10:35,36 jakeissa olevat sanat.

Uskon vain Jeesuksen oman, itsensä Isän Jumalan [Ps.2:7] ja apostolien yhteisen tunnustuksen [1. Kor. 8:6; Ef. 4:6]

Kielioppisääntö, että sana Jumala on kirjoitettava isolla alkukirjaimella on tullut käytäntöön vasta paljon myöhemmin.

• selitystenkuulija

Mutta et sä eki saa rinnastaa Jeesusta muihin profeettoihin.

• Jeesus on Jumalan Poika ja pappi, muttei Jumala. On luuloja, joiden mukaan Hän olisi jopa jumalakin.

• näinsemeneehautaanas

Eki on vuosia jauhanut tuota omaa pinttymäänsä niin netmisissiossa kuin täällä ja missä lie muualla.

eli turhaan häneltä mit'n kyselette terveen opin perään, sitä ei ole ja tuskin tuleekaan.

• Mikä se "oma pinttymä" on, et pysty selittämään, kun se löytyy Jumalan sanasta!

• Kolminaisuusoppia on vaikea ymmärtää, mutta ei kai se ole mikään oleellinen asia jos uskoo Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään henkeen. Olivat ne sitten erikseen tai yhdessä.

Itse käsitän ne kaikki erillisinä, mutta samaa mieltä olevina. Eikö Jeesuskin puhunut Isästä tarkoittaen taivaallista isäänsä ja että menee Isän luo? Ei Jeesus sanonut että hän "sulautuu" Isäänsä ja Pyhään henkeen.

Kolminaisuus -sanaa ei ole raamatussa mainittu. Se on myöhempää oppia. Kolminaisuusoppi hyväksyttiin jossakin kirkolliskokouksessa paljon myöhemmin Jeesuksen aikaa.

Ekivaari, kerroit joskus että kuulut helluntaiseurakuntaan ja Sinulla on lupa ajatella tästä asiasta omalla tavallasi seurakunnassasi? On hyvä asia jos löytyy tällainen helluntaiseurakunta, joka ei katso kaikkia erilaisia mielipiteitä suurennuslasin kanssa. Luulen että nämä avarakatseiset seurakunnat ovat harvassa.

• Olet ymmärtänyt asiat ihan oikein, mazdels. Rukoukseni ja toivomukseni on, että kaikissa seurakunnissa noudatettaisiin apostoli Paavalin ohjetta että erimielisyyksien välttämiseksi ei opetettaisi sellaisia oppeja, joita ei löydy Raamatun kirjoituksista ja jonka julistajat itsekin tunnustavat, "ettei sitä mysteeriä kukaan ihminen voi eikä kykene ymmärtää.";

1. Korinttolaiskirje 4
      6 "Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan."

1. kirje Timoteukselle 6
      3 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
      4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,"

• TIEDOTUS KAIKILLE

Tiedätte varmaan jokainen että nimimerkki "mazdels" on sama henkilö kuin "helel ben shahar".

Hän ei ole paikalla keskustellakseen vaan saadakseen riidellä.

• selväksiontullut

No kyllähän se on nähty etä liikkeellä on ihan jokin muu kuin Jeesuksen seuraaja.

• H Ö P Ö J Ä

No ei kai pidä paikkaansa.

• saaollakunonhiljaa

En usko että kukaan helluntaiseurakunta allekirjoittaa ekivaarin opinselityksiä enkä usko että hän misäään helluntaissa onkaan, ehkä voi nimellisesti olla kun ei ole viitsitty erottakkaan mutta opillisesti ei ole tilaa helluntaissa ekin omituisille käsityksille.

eiköhän se näin mene !?

• Ekivaaari ei etsi eikä kaipaa auktoriteettia ihmisiltä vaan Isältä Jumalalta

• Helluntailiike on omituinen itsessään, jossa majallevat uskonnolliset luuserit. On vain muutamia poikkeuksia kuten Ekivaari, joka uskoo terveseen evankeliumiin ja hänessä toteutuvat nämä Jeesuksen sanat:

Luuk. 12:32
        Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan.

• Ette pysty ja kykene kumoamaan ekivaarin esille tuomia asioita terveillä Jeesuksen opetuksilla, jonka tähden yritätte kumota henkilökohtaisella panettelulla ekivaaria.

• selityksenkuulija

On se ihan totta että Raamatussa ei suoraan sanota vanhan testamentin puolella Jeesuksen olevan Jumalan poika, joka itseäni on ärsyttänyt tosi paljon kun ihmiset vaativat selvää ennustuslinjaa VT:n puolelta lähtien Jeeesukseen, tämän takia avaus ja varsinkin sen takia kun toisaalla ekivaari suoraan kirjoitti "Jeesus ja muut profeetat". Jeesus on tietenkin suurin Jumalan profeetta kaiken aikaa myös, kaiken muun lisäksi.
        Eikö eki ?

• selityksenkuulija kirjoitti:

On se ihan totta että Raamatussa ei suoraan sanota vanhan testamentin puolella Jeesuksen olevan Jumalan poika, joka itseäni on ärsyttänyt tosi paljon kun ihmiset vaativat selvää ennustuslinjaa VT:n puolelta lähtien Jeeesukseen, tämän takia avaus ja varsinkin sen takia kun toisaalla ekivaari suoraan kirjoitti "Jeesus ja muut profeetat". Jeesus on tietenkin suurin Jumalan profeetta kaiken aikaa myös, kaiken muun lisäksi.
        Eikö eki ?

Näin on. Jeesus esikoisena on kaikessa ensimmäinen, Jumalan lähin mies, [Sak. 13:7] sitten on Mooses ja muut profeetat sekä vanhimmat [Ilm. 4:4,10]

• selvittelynloppu*
        ekivaari kirjoitti:

Näin on. Jeesus esikoisena on kaikessa ensimmäinen, Jumalan lähin mies, [Sak. 13:7] sitten on Mooses ja muut profeetat sekä vanhimmat [Ilm. 4:4,10]

Näin on.

• selvittelynloppu* kirjoitti:

Näin on.

Daniel 3
        25 'Hän vastasi ja sanoi: "Katso, minä näen neljä miestä kävelevän vapaina tulessa, eivätkä he ole vahingoittuneet, ja neljäs on näöltänsä niin kuin - jumalan poika".'

• Lopunalku*
        ekivaari kirjoitti:

Daniel 3
        25 'Hän vastasi ja sanoi: "Katso, minä näen neljä miestä kävelevän vapaina tulessa, eivätkä he ole vahingoittuneet, ja neljäs on näöltänsä niin kuin - jumalan poika".'

OK!

• sirppiäjavasaraatait

ELi et ole missään helluntaissa oletjko koskaaan ollutkaan muuta kuin numellisesti, ehkä annasi on siellä ja siinä kylejssä kyyhäät !

On siinä miehellä elämäntehtäväää taistella Jesuksen jumalauutta avstaan !

• Johannes 10
        34 'Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
        36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sen tähden että - m i n ä
        s a n o i n: - 'M i n ä - o l e n - J u m a l a n - p o i k a'?"

1. Johaenneksen kirj 4
        15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

1. Johaenneksen kirj 5
        5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on - J u m a l a n - P o i k a?"

• On siinä puskajussilla vähän järkeä, joka ei osaa erottaa Jumalaa ja jumaluutta.

• outotapausko

Oletko Eki ihan joka ainoassa elämäsi asiassa yhtä tarkka kuin tässä ikiteemassasi ?

Onko koko elämä sataprosenttista kiivailua ihan Jumalan tarkkuudella kaikessa olla niinkuin Sana opettaa vaikkapa olemaan täydellinen niinkuin meidän taivaan Isämmekin on ?

Nimittäin uudessa liitossa ei ole teemastasi minkäänlaista aaltoilua siellä annetaan Jeesukselle tosi-ihmisen ja tosi-Jumalan lausunto monella tapaa.

Mikä sinulle on niin tärkeää tässä teemassa että pyörit sen ympärillä vuosikausia pääsemättä mihinkään ja vaikutat olevasi foorumilla vain sadaksesi laukausta nuo raamatunkohdat yhä uudelleen esiin.!

• Jeesuksesta tosi ihmisenä on Raamatussa useitakin lausuntoja, mutta "Jeesus on todellinen Jumala"-lausuntoa Raamatussa ei ole!

Etkö pidä esille tuomistani raamatunkohdista? Minulle ovat tärkeitä kaikki Raamatun teemat. Eikä se ole ekivaari, joka pitää jatkuvasti vireillä tätä "Jeesus on Jumala"- teemaa, vaan kaikki ne, jotka vastoin Jeesuksen ja apostolien opetuksia jatkuvasti niin palstalla väittävät. Jeesus opetti:

Johannes 17
      1 'Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi:
      "I s ä, - hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
      3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat - s i n u t, -
      j o k a - y k s i n - o l e t - t o t i n e n - J u m a l a, - ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.'

1. Korinttolaiskirje 8
      6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan - y k s i - J u m a l a, - I s ä, -
      j o s t a - k a i k k i - o n - ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Tämä on Raamatun määritelmä siitä, kuka todellinen Jumala on:

"- y k s i - J u m a l a, - I s ä, - j o s t a - k a i k k i - o n - "

Miksi "Jeesus on Jumala"-väittäjät eivät tätäkään Raamatun määritelmää usko, sillä Jeesus todisti Isästä lähteneensä?

Johannes 16
      28 "Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan; jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö."

Haloo! Tosi Jumala on se, "josta kaikki on", ja Jeesuskin on Isästä Jumalasta.

• Mohikaani_27 kirjoitti 22.4.2013 klo 16:58 mm.näin:

>"* Tämö on ekivaarin mukaelma jt. opista, " Joka on nähnyt Jeesuksen Kristuksen, on nähnyt Jumalan täydelliset teot, " ei siis missään niemssä Raamatun sanasta, vaan ekivaarin aivokapasitettia, jota väittää ja seli seli, vääristää Sanaa."<

En tiedä kuuluuko tämä jt;n oppiin, mutta Raamarun oppiin tämä ainakin kuuluu, ja on luettavissa Roomalaiskirjeen 1. luvusta, alkaen jakeesta:

19. "sen tähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
      v o i m a n s a - ja - j u m a l a l l i s u u t e n s a, - ovat, kun niitä hänen t e o i s s a n s a - t a r k a t a a n, - n ä h t ä v i n ä maailman luomisesta asti, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,"

Jeesus Kristus on Isän Jumalan ensimmäinen työ ja teko, luomakunnan esikoinen. Salattu, näkymätön ja kuolematon Jumala on hänen kautta nähtävissä ja tunnettavissa;

Apostolien teot 2
      36 "Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi - t e h n y t, - t ä m ä n - J e e s u k s e n, - jonka te ristiinnaulitsitte."

Isä Jumala on muuttumaton, jota kukaan ei voi muokata, mutta poika on Isän muokattavissa, niin kuin sinetti omistajan tunnuksilla muokataan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5805
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5305
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      90
      3231
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57