Shetlanninponeista♥

I♥Shetlanninponit

Haluasin kysyä...

~Että mitä muuta shettisten kanssa voi tehdä, kuin ratsastaa? Nimittäin en voi ratsastaa, kuin ylikorkeilla shettiksillä, niin mitä niiden "normaalien" shettisten kansaa voi sitten tehdä? :)

~Että mikä teidän mielestä viehättää shettiksissä? Miksi juuri shettis, miksei vaikka Arabi? Minua ainakin viehättää shettisten ulkonäkö, koko, jukuripäisyys, luonne, suloisuus, ponimaisuus ja tietenkin pyöreys. :D

~Että, jos ottaisin vuokrahevosen, niin kannattaisiko minun ottaa ylikorkea shettis, jolla ratsastaisin esim. kerran viikossa, vai joku isompi poni, jolla ratsastaisin useammin viikossa? Minua ei kyllä haittaisi, vaikka en pääsisi ratsastamaan ollenkaan, vaan vain hoitamaan, mutta ei se mitään haittaisi, vaikka pääsisinkin ratsastamaan. :)

Tässä oli kysymykseni. Kiitos, jo etukäteen vastanneille. :D

6

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shettis:"D

      Jos et voi ratsastaa shetulla niin sillä voi ajaa, juoksuttaa, takaaohjastaa, talutella, harjoitella agilityä ja tietty hoitaa:)
      Minua shettiksissä viehättää ponimainen luonne ja pieni koko:)
      Jos haluat eneemmän hoidella ja opiskkella maastakäsin asioita tai ajaa, niin voit ottaaa vuokralle shettiksen ja ratsastaa sillä kerran tai 2 viikossa. Jos taas haluat enemmän ratsastaa suosittelen isompaa ponia;)

    • katherine__

      Tuossa lueteltiinkin hyvin mitä shettiksen kanssa voi tehdä. Lisäksi shettiksellä voi harrastaa näyttelitoimintaa tai ajaa vaikka valjakkoa.
      (takaaohjastaa = ohjasajaa).

      Itse tykkään shettiksistä ulkonäöllisesti ja usein shettikset on myös luonteeltaan tosi kivoja.

      Jos ratsastaa haluat, kannattaa ehdottomasti valita sopivan kokoinen poni. Sellaisella on kuitenkin kivempi ratsastaa, mukavampaa sekä itselle että ponille. Jos ratsastus ei ole tärkeää, kannattaa yrittää löytää joku shettis hoitoponiksi.
      Miksi et tekisi vaikka niin, että vuokraa joku isompi poni ratsastukseen ja lisäksi hoida jotain shettistä. Hoitaminen ei yleensä maksa.

    • Sanoisin samaa kuin edellisetkin. Ratsastusta varten kannattaisi ottaa isompi poni, mutta ellei se ole välttämätöntä... No, tuossa on tullut koko joukko vaihtoehtoja siitä mitä shetun kanssa voi tehdä. Lisään siihen vielä sen, että mille tahansa ponille tai hevoselle voi opettaa mm. seuraamista, luoksetuloa yms "koirien juttuja".

      Ja tuo Katherinen ajatus on hyvä: että vuokralle ratsastusponi ja lisäksi shettis hoitoponiksi.

    • I♥Shetlanninponit

      shettis:"D// Selvä. :)
      katherine__ ja lampinajadi// Okei. Minulla on jo hoitsu, mutta pyydän seuraavaksi hoitsuksi shettistä, kun ne on niin ihanii. :)

    • I♥Shetlanninponit

      Olisikos vielä jotain?

    • ei näin

      Eiköhän tuossa ole jo aika kattava lista vaihtoehdoista. Ellei halua opettaa temppuja, mutta niissäkin on omat riskinsä eikä niitä pidä mennä opettamaan hetken mielijohteesta.

      "anna tassu" - poni oppii helposti käyttämään sitä kerjäämiseen
      "maahan" - entä jos poni joskus päättääkin kellahtaa syliin?
      pystyynnousu - saattaa vahingossa huitaista kaviolla ottaessaan tasapianoa
      jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      245
      5613
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      126
      4515
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2142
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1563
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1472
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1205
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      180
      1091
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      929
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      847
    10. 46
      813
    Aihe