Lapset kalliissa kunnallisessa päiväkodissa ja äiti kotona. On siinä virkauraäidin vanhemmuus. Eikö edes sitä aikaa kun on kotona viitsi kotona hoitaa. Kyllä on veronmaksajilla maksamista näitä loiseläjiä.
Tätäkö vanhemmuus?
6
195
Vastaukset
- A.K
on Suomen kielen taso nykyään?
"Eikö edes sitä aikaa kun on kotona viitsi kotona hoitaa. Kyllä on veronmaksajilla maksamista näitä loiseläjiä." - Tähän on tultu
nykyäideillä -ei kaikilla - uusavuttomuus vaivaa
ruuan laitossa ym. kotitaloustöissä.
Siitäkin viestii, etä nuoret perheet alkavat käyttää siivouspalveluja, kun itse ei sitä tehdä.
Kohta kai lapsen tekokin "ulkoistetaan" - t:jarmo
kyseessä on pienten lasten yhteiskunnallistamisprojekti, ei niinkään kotiäitiyden ylimääräinen tukeminen.
Mikäli lapsi ei pääse/joudu sosialisoiduksi päiväkotiin "tieteellisten" kasvatusoppien mukaiseen aivopesuun, voi hänestä tulla jotakin muuta kuin veroja rakastava demari tai puita halaileva viherpiipero.
t:jarmo- ei hyväksytty
Kun menin aikoinaan kotiäitiysvuosieni jälkeen työvoimatoimistosta työtä etsimään minut syyllistettiin kotiäitiydestäni merkinnöin: lasten hoito ja omaehtoinen työnhaku eivät ole syy olla poissa työvoimatoimiston käytettävistä, hakija yhteisyökyvytön. Vaikka en ollut hakenut enkä saanut mitään työvoimatoimiston palveluja kotiäitiysvuosinani jouduin tekemään kirjallisen selviksen siitä, että olin omaehtoisesti etsinyt työtä ja käynyt tietokonekursseja ennen hakeutumistani työvoimatoimistoon. Jouduin pitkään karenssiin itsenäisen toimintani vuoksi ennen kuin minua edes hyväksyttiin työvoimatoimiston asiakkaaksi.
- t:jarmo
ei hyväksytty kirjoitti:
Kun menin aikoinaan kotiäitiysvuosieni jälkeen työvoimatoimistosta työtä etsimään minut syyllistettiin kotiäitiydestäni merkinnöin: lasten hoito ja omaehtoinen työnhaku eivät ole syy olla poissa työvoimatoimiston käytettävistä, hakija yhteisyökyvytön. Vaikka en ollut hakenut enkä saanut mitään työvoimatoimiston palveluja kotiäitiysvuosinani jouduin tekemään kirjallisen selviksen siitä, että olin omaehtoisesti etsinyt työtä ja käynyt tietokonekursseja ennen hakeutumistani työvoimatoimistoon. Jouduin pitkään karenssiin itsenäisen toimintani vuoksi ennen kuin minua edes hyväksyttiin työvoimatoimiston asiakkaaksi.
no ei nyt ihan, mutta mikä ihmeen vimma suomalaisilla on päästä kurjaliston kirjoihin?
Se, että ei saa työttömyysturvaa, ilman, että on looserin leima otsassa on surkeata SDP:n politiikkaa ja kansalaisten yrittämistahdon nujertamista - riittävästi kun kurjistuu sosiaalisesti alkaa äänestämään demareita - oletetaan.
Se, että ihmiset eivät saa toimeentulotukea tilapäisiin ongelmiinsa vaan joutuvat tekemään ongelmistaan kroonisia, jotta tuet toimisivat, on erittäin dramaattista kansalaisten voimavarojen hyljeksimistä. Miksi yhteiskunta uhraa koulutukseen terveydenhuoltoon ym. ja sitten hylkää?
Kaksi ongelmaa, mihin pitäisi puuttua:
1. Työministeriö on turha ministeriö. Syö verovaroja ja ylläpitää työttömyyttä (ilman työttömiä ei ko. hallinnonalalla olisi "asiakkaita")
2. Kaikki sosiaalitukien maksatus KELAan. Nykyinen ongelmatilanne johtuu siitä, että tukien maksattamista ei ole keskitetty KELAan vaan mukana on sosiaalihuijauksien sallivia järjestelmiä, kuten kuntien sosiaalitoimi ja työmarkkinajärjestöjen työttömyyskassat(ns. liiton kassat), jotka maksavat veronmaksajien rahoja KELAn tietämättä.
t:jarmo - ei hyväksytty
t:jarmo kirjoitti:
no ei nyt ihan, mutta mikä ihmeen vimma suomalaisilla on päästä kurjaliston kirjoihin?
Se, että ei saa työttömyysturvaa, ilman, että on looserin leima otsassa on surkeata SDP:n politiikkaa ja kansalaisten yrittämistahdon nujertamista - riittävästi kun kurjistuu sosiaalisesti alkaa äänestämään demareita - oletetaan.
Se, että ihmiset eivät saa toimeentulotukea tilapäisiin ongelmiinsa vaan joutuvat tekemään ongelmistaan kroonisia, jotta tuet toimisivat, on erittäin dramaattista kansalaisten voimavarojen hyljeksimistä. Miksi yhteiskunta uhraa koulutukseen terveydenhuoltoon ym. ja sitten hylkää?
Kaksi ongelmaa, mihin pitäisi puuttua:
1. Työministeriö on turha ministeriö. Syö verovaroja ja ylläpitää työttömyyttä (ilman työttömiä ei ko. hallinnonalalla olisi "asiakkaita")
2. Kaikki sosiaalitukien maksatus KELAan. Nykyinen ongelmatilanne johtuu siitä, että tukien maksattamista ei ole keskitetty KELAan vaan mukana on sosiaalihuijauksien sallivia järjestelmiä, kuten kuntien sosiaalitoimi ja työmarkkinajärjestöjen työttömyyskassat(ns. liiton kassat), jotka maksavat veronmaksajien rahoja KELAn tietämättä.
t:jarmoLehtitiedot päivähoidon kaaoksesta ja aitausten korotustarpeesta eivät varmaankaan pidä paikkaansa, kun yllättäen kotonakin olevat vanhemmat uskovat lapsensa voivan päiväkodissa paremmin kuin kotona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632112Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51775Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2331260En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71940Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.87925Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki20842Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?111751Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38698- 19696
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93679