Ollessani metsässä heinäkuun lopulla 2010 Herra käski erään kuivan männikkökankaan rinteessä "ruuvaamaan" muutaman tykkylumen kaataman rungon irti pystyyn jääneestä tyvestään ja laittamaan nuo "rangat" erästä kiveä vasten.
Tein työtä käskettyä,sen jälkeen Herra kehoitti minua seisomaan liikkumattomana.
Olin lähellä hirvien vasomistiheikköä.
Edessäni metä muuttui rehevämmäksi ja muuttui männiköstä kuusikoksi,jonka takana aavaa nevaa.
Nevalta päin alkoi viimein kuulua "ilmataistelun" äänet.
Viimein näin ihmeellisen näytelmän,edssäni suoraan ylävistoon alkoi maakotka laskeutumaan minua kohti,kaksi korppia rajulla tavalla ahnaasti kimpussaan.
Seisoin liikkumatta ja katselin.
Maakotka laski korkeutta puiden latvojen korkeudelle niin matalalle,että näin selvästi valkoisen siipipeilin molemmista siivistään.
Kotka kiersi muutamia kertoja yläpuolellani tarkastaen tarkan näköisesti seudun ympäriltäni,koko ajan korpit kimpussaan kovasti "raakkuen".
Sen jälkeen kotka kaartoi itsestäni oikealle ja otti hieman lisää korkeutta poistuen rauhallisesti seudulta korpit yhä edelleen kimpussaan ääntä pitäen.
Tajusin että katkoessani puita olin saanut aikaan äänen,joka syntyy kun karhu kaataa hirven nurin ja hirvi yrittää viimeisillä voimillaan pysyä pystyssä,ehkäpä nojaten puuta vasten,kunnes rojahtaa nurin katkaisten ehkä muutaman puunkin siinä sivussa karhun kanssa yhdessä.
Kesäaikaanhan ei kuulu hirvikiväärin laukausta.
Paikka,jossa "matkin karhua",oli täsmälleen sama,mistä seuraavan elokuun loppupuolella lähti tulemaan karhu juosten kohti.
Maakotka oli tainnut "oppia tavoille".
Houkuttelin esiin kotkan.
15
171
Vastaukset
- kokko lentäväinen
En kyllä ymmärtänyt ollenkaan kertomuksen symboliikkaa vai oliko se symboliikkaa, vai mitä sitten????
- kansojen profeetta
Se jäi vielä kertomatta,että tuolla toisellakin kerralla olin seudulla Herran käskystä.
Miespuolisia profeettoja kutsutaan kotkiksi.
Kotka on maailman vaikein houkuteltava.
Se on arka laji ja liikkuu laajoilla alueilla.
Sellaisen houkuttelemiseen tasokkain ja tehokkain tapa on Pyhä Henki.
Siihen kykeni mm.Raamatun rukoileva nainen Ensimmäisessä Samuelin kirjassa,nainen nimeltä Abigail.
Hän oli kaunis ja viisas nainen.
Jaaha. Että sellainen luontohetki.
- Kotkalla tilaa
Profetaalisella lahjalla on aina korpit kimpussa. Siellä missä laitetaan syrjään se, mikä on kuollutta, kuten nuo puut, siellä on Pyhällä Hengellä tilaa tulla. Siksikin on hyvä että kuolleet puut kaadetaan, sillä niihin pesiytyy helposti juuri korppeja.
Profeetan on vielä hyvä erikseen muistaa, että kaikki tulee laittaa kallion varaan, myös kuolleet puut.- korpit ruokkijana
"Profetaalisella lahjalla on aina korpit kimpussa."
Eipä suinkaan. Korpeista on hyötyä varsinkin profeetoille.
Eräs suurimmista Vanhan Testamentin profeetoista, Elia, oli Jumalan käskystä kaarneiden (korppien) ruokittavana. Siksi vielä nykyäänkin "kaarneet" ovat kielikuva Jumalan huolenpidosta ihmisten kautta. Monen monet uskovat ovat saaneet tarvitessaan ruoka-apua "kaarneiden" kautta.
1. Kun.17:
1 Tisbeläinen Elia, eräs Gileadiin asettuneita siirtolaisia, sanoi Ahabille: "Niin totta kuin Herra, Israelin Jumala, elää, jonka edessä minä seison: näinä vuosina ei tule kastetta eikä sadetta muutoin kuin minun sanani kautta".
2 Ja hänelle tuli tämä Herran sana:
3 "Mene pois täältä ja käänny itään päin ja kätkeydy Keritin purolle, joka on Jordanin itäpuolella.
4 Sinä saat juoda purosta, ja minä olen käskenyt kaarneiden elättää sinua siellä."
5 Niin hän meni ja teki Herran sanan mukaan: hän meni ja asettui Keritin purolle, joka on Jordanin itäpuolella.
6 Ja kaarneet toivat hänelle leipää ja lihaa aamuin sekä leipää ja lihaa illoin, ja hän joi purosta. korpit ruokkijana kirjoitti:
"Profetaalisella lahjalla on aina korpit kimpussa."
Eipä suinkaan. Korpeista on hyötyä varsinkin profeetoille.
Eräs suurimmista Vanhan Testamentin profeetoista, Elia, oli Jumalan käskystä kaarneiden (korppien) ruokittavana. Siksi vielä nykyäänkin "kaarneet" ovat kielikuva Jumalan huolenpidosta ihmisten kautta. Monen monet uskovat ovat saaneet tarvitessaan ruoka-apua "kaarneiden" kautta.
1. Kun.17:
1 Tisbeläinen Elia, eräs Gileadiin asettuneita siirtolaisia, sanoi Ahabille: "Niin totta kuin Herra, Israelin Jumala, elää, jonka edessä minä seison: näinä vuosina ei tule kastetta eikä sadetta muutoin kuin minun sanani kautta".
2 Ja hänelle tuli tämä Herran sana:
3 "Mene pois täältä ja käänny itään päin ja kätkeydy Keritin purolle, joka on Jordanin itäpuolella.
4 Sinä saat juoda purosta, ja minä olen käskenyt kaarneiden elättää sinua siellä."
5 Niin hän meni ja teki Herran sanan mukaan: hän meni ja asettui Keritin purolle, joka on Jordanin itäpuolella.
6 Ja kaarneet toivat hänelle leipää ja lihaa aamuin sekä leipää ja lihaa illoin, ja hän joi purosta.Raamatun heprealainen kirjaimisto muodostuu yksistään kerakkeista, ei ole ollenkaan ääntiöitä. Lukijan pitää mielessään täyttää kerakkeiden välit ääntiöillä, ja näin lukien riippuen siitä, millä ääntiöillä "korpit" tai "arabit" muodostavan sanan kerakkeiden välit on täytetty, muodostuu jompi kumpi näistä kahdesta sanasta. Jää siis lukijan uskon varaan, elättikö profeetta Eliaa korpit vai arabit. Vertaa seuraavat Jeesuksen opetukset;
Luukas 4
25 "Minä sanon teille totuudessa: monta leskeä oli Eliaan aikana Israelissa, kun taivas oli suljettuna kolme vuotta ja kuusi kuukautta ja suuri nälkä tuli kaikkeen maahan,
26 eikä Eliasta lähetetty kenenkään tykö heistä, vaan ainoastaan leskivaimon tykö Siidonin-maan Sareptaan. (arabi)
27 Ja monta pitalista miestä oli Israelissa profeetta Elisan aikana, eikä kukaan heistä tullut puhdistetuksi, vaan ainoastaan Naiman, syyrialainen." (arabi) [Matt.10:42; Mark.9:41]
28 Tämän kuullessaan kaikki, jotka olivat synagoogassa, tulivat kiukkua täyteen"
27. jakeen selityksen ymmärrän niin että profeetta Elialle tehty hyvä työ tuli arabeille palkituksi profeetta Elisan aikana, kun Herra paransi Elisan sanan kautta syyrialaisen sotapäällikkö Naimanin. (arabi)- korpit ruokkijana
ekivaari kirjoitti:
Raamatun heprealainen kirjaimisto muodostuu yksistään kerakkeista, ei ole ollenkaan ääntiöitä. Lukijan pitää mielessään täyttää kerakkeiden välit ääntiöillä, ja näin lukien riippuen siitä, millä ääntiöillä "korpit" tai "arabit" muodostavan sanan kerakkeiden välit on täytetty, muodostuu jompi kumpi näistä kahdesta sanasta. Jää siis lukijan uskon varaan, elättikö profeetta Eliaa korpit vai arabit. Vertaa seuraavat Jeesuksen opetukset;
Luukas 4
25 "Minä sanon teille totuudessa: monta leskeä oli Eliaan aikana Israelissa, kun taivas oli suljettuna kolme vuotta ja kuusi kuukautta ja suuri nälkä tuli kaikkeen maahan,
26 eikä Eliasta lähetetty kenenkään tykö heistä, vaan ainoastaan leskivaimon tykö Siidonin-maan Sareptaan. (arabi)
27 Ja monta pitalista miestä oli Israelissa profeetta Elisan aikana, eikä kukaan heistä tullut puhdistetuksi, vaan ainoastaan Naiman, syyrialainen." (arabi) [Matt.10:42; Mark.9:41]
28 Tämän kuullessaan kaikki, jotka olivat synagoogassa, tulivat kiukkua täyteen"
27. jakeen selityksen ymmärrän niin että profeetta Elialle tehty hyvä työ tuli arabeille palkituksi profeetta Elisan aikana, kun Herra paransi Elisan sanan kautta syyrialaisen sotapäällikkö Naimanin. (arabi)Selityksesi on järkeen käypä ja kyllä sen voi jättää uskon varaankin.
Minulla on ollut käsitys, että profeetta Elian aikana ei tuolla alueella asunut arabeja sanan varsinaisessa merkityksessä. Pitänee tarkistaa käsityksiään.
VT:n puolelta löysin sukuluetteloista tiedon, että Nooan pojalle Haamille syntyi Kanaan, jolle puolestaan syntyi Siidon. (1. Moos. 10 ja 1. Aik. 1.) Heidän ja heidän jälkeläistensä asuinalueista muodostuivat Kanaaninmaa ja Siidoninmaa. Sarepta oli nykyisen Libanonin alueella.
Arabien historia alkaa Abrahamin pojasta Ismaelista. Myöhemmin arabit ovat islamin myötä levittäytyneet koko Lähi-Itään niin, että he asuttavat nykyisin koko aluetta eikä vain Arabian niemimaata. Israel on ainoa ei arabien asuttama maa alueella ja sielläkin asuu arabeja niin kuin hyvin tiedämme.
Paavali kehottaa olemaan puuttumatta loppumattomiin sukuluetteloihin, mutta joskus voi liikoja mietiskelemättä tutkia vähän niitäkin.
1. Tim. 1:4
eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin.
Aapeli Saarisalo kertoo kirjassaan Rymättylän räätälin poika, että kun hän joutui olemaan lapsena paljon vuodepotilaana, hänen isänsä pani hänet lukemaan ääneen Raamattua isän tehdessä räätälintöitä. En muista, kuinka monta kertaa Raamattu tuli luettua sukuluetteloineen, mutta Saarisalolle oli kertomansa mukaan ollut paljon hyötyä noista luetteloista, kun hän myöhemmin teki tutkimuksiaan Israelissa.
Tulkoon tässä kerrotuksi muuan hauska anekdootti. Saarisaloa ruokkivat kerran rosvot, jotka ollessaan aikeissa ryöstää Saarisalon huomasivat hänet itseään paljon köyhemmiksi. Niinpä he antoivat ruokaa ja suojaa köyhälle suomalaiselle tiedemiehelle. Ainakin nämä ruokkijat olivat tiettävästi arabeja. korpit ruokkijana kirjoitti:
Selityksesi on järkeen käypä ja kyllä sen voi jättää uskon varaankin.
Minulla on ollut käsitys, että profeetta Elian aikana ei tuolla alueella asunut arabeja sanan varsinaisessa merkityksessä. Pitänee tarkistaa käsityksiään.
VT:n puolelta löysin sukuluetteloista tiedon, että Nooan pojalle Haamille syntyi Kanaan, jolle puolestaan syntyi Siidon. (1. Moos. 10 ja 1. Aik. 1.) Heidän ja heidän jälkeläistensä asuinalueista muodostuivat Kanaaninmaa ja Siidoninmaa. Sarepta oli nykyisen Libanonin alueella.
Arabien historia alkaa Abrahamin pojasta Ismaelista. Myöhemmin arabit ovat islamin myötä levittäytyneet koko Lähi-Itään niin, että he asuttavat nykyisin koko aluetta eikä vain Arabian niemimaata. Israel on ainoa ei arabien asuttama maa alueella ja sielläkin asuu arabeja niin kuin hyvin tiedämme.
Paavali kehottaa olemaan puuttumatta loppumattomiin sukuluetteloihin, mutta joskus voi liikoja mietiskelemättä tutkia vähän niitäkin.
1. Tim. 1:4
eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin.
Aapeli Saarisalo kertoo kirjassaan Rymättylän räätälin poika, että kun hän joutui olemaan lapsena paljon vuodepotilaana, hänen isänsä pani hänet lukemaan ääneen Raamattua isän tehdessä räätälintöitä. En muista, kuinka monta kertaa Raamattu tuli luettua sukuluetteloineen, mutta Saarisalolle oli kertomansa mukaan ollut paljon hyötyä noista luetteloista, kun hän myöhemmin teki tutkimuksiaan Israelissa.
Tulkoon tässä kerrotuksi muuan hauska anekdootti. Saarisaloa ruokkivat kerran rosvot, jotka ollessaan aikeissa ryöstää Saarisalon huomasivat hänet itseään paljon köyhemmiksi. Niinpä he antoivat ruokaa ja suojaa köyhälle suomalaiselle tiedemiehelle. Ainakin nämä ruokkijat olivat tiettävästi arabeja.Oikeaoppisille juutalaisille lienee saman tekevää, meneekö uskossaan juutalaista pidemmälle islamilainen arabi vai joku muu vierasuskoinen syyrialainen sotapäällikkö. Tämä jae paljastaa sen:
28 "Tämän kuullessaan kaikki, jotka olivat synagoogassa, tulivat kiukkua täyteen"
- sdfde
Ei muuta kuin kuula kalloon mokomalle kotkalle.
- kauhistavaa törkyä
Profeetan ei tarvitse vakuutella olevansa profeetta.
Pyhä Henki ei tunnusta tuota. Takana on valheen henki. Tunnen ruman demonihengen.- Sanonpa minäkin
Täällä taas toinen armolahja ei tunnista valheen henkeä aloituksessa.
Edellisessä vastauksessa tunnistaa kylläkin katkeruuden.
Aloituksen tulkinta on mielestäni mennyt tuon karhun kohdalla metsään.
Lueppa Hesekielin 17
- Itsekoroitus syntiä
Kansojen profetta - PYH, PYH JA PYHHHH!!!
Naurettavan tekopyhää itsekorotusta, eikä edes itse sitä tajua - täytyy olla tosi sokea kaikella lailla!!!???? - sdfvv
Sanoisin melkein, että ei muuta kuin kuula kalloon mokomalle kotkalle.
- demonit toimii
Henkien tunnistamislahja tuntee vieraan demonin.
- haiseese
tietäjähengen lähinnä.
Jumalan Henkeä i tässä aloituksessa ole.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1357455Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631664492Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen563510Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5103275Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972164Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361813Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja241799- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791505Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151456