Olen keskustellut tästä aiemmin muutamien uskovien kanssa sekä lukenut myös muita keskusteluja masennukseen liittyen.
Monet uskovaiset ovat sanoneet että jeesukseen uskova ei voi olla masentunut, hänellä ei voi olla muita tunteita kuin vain loputon ilo jeesuksessa.
Olen itse ollut masentuneena jo vuosia ja pohdin näitä kuoleman kysymyksiä päivittäin. Mietinkin että mitä järkeä minun on uskoa jeesukseen koska en voi enää senjälkeen olla rehellisesti oma itseni enkä tuntea mitään.
Puhutaan sellaisesta käsitteestä kuin "kristillinen tekohymy" ja se tulee mieleen kun ajattelen tätä asiaa. En halua teeskennellä iloista koska en koe että eälämässä olisi mitään hymyilemisen arvoista.
En siis tunne jeesusta ja joudun suoraan helvettiin.
Mutta miksi sitten Jumala joka on luonut ihmisen omaksi kuvakseen, tahalteen luo heikkoja ihmisiä jotka ovat tuomittuja epäonnistumaan ja sitten Hän suuressa taivaan tuomioistuimessa johon me kaikki kuoltuamme joudumme, tuomitsee omat luomuksensa helvettiin masennuksen takia, eli siis tavallaan syyllistää omista virheistään niitä jotka eivät sille mitään voi että ovat huonompia ja ovat masentuneet.
Miksi tuollaista tyrannia ja sadistia pitäisi kumartaa ja anella hänen armoaan kun on jo päivän selvää ettei häneltä tule vastauksena muuta kuin loputonta helvettiä ja syyllistämistä?
Joutuuko masentunut helvettiin?
24
129
Vastaukset
- näkemykseni asiaan
Ymmärrän hyvin tuskasi koska olen itsekin kärsinyt masennuksesta. Hel-vettiin et tule joutumaan koska se on vain uskonnon luoma fiktiivinen paikka jonka on tarkoitus toimia peloitteena. Uskonnot toimivat yleensä periaatteella porkkanaa ja keppiä. Luvataan jotain suurta ja kaunista ja pelotellaan. Myös islamin uskonnossa on hel-vetti tarina.
Ihmiset heikkoudessaan tai itsekkyydessään luopuvat moraalikäsityksistään kun he uskovat vain saavansa palkinnon. Tämän takia uskovat hyväksyvät helve-tin. Ateistin en ole koskaan kuullut hyväksyvän lähimäiselleen ikuista kärsimystä, siksi ateistit on tavallaan enemmän ansainneet sen fiktiivisen taivaan koska kuuntelevat enemmän omaatuntoaan.
Valitettavaa on että uskonnon avulla ja sen vuoksi tehdään paljon henkistä väkivaltaa kuten yritetään syyllistää masentuneita etteivät he ole oikeasti Jumalaa lähellä. Sitten on näitä homojen "eheytys"- hoitoja jotka on suurta henkistä väkivaltaa ja psykologienkin jyrkästi vaaralliksiksi tuomitsemia. Näin toimivat uskovat tekevät tietämättään henkistä väkivaltaa perustuen omaan heikkouteensa jonka vuoksi ovat uskossa hyvin jyrkkiä ja fundamentaaleja.
Kävin taannoin keskustelun uskovan kanssa jossa kysyin toistamiseen kysymystä että "hyväksytkö sen että ei-uskova joutuu ikuiseen hel-vettiin". Hän kierteli loputtomasti ja lopulta lopetti keskusteun. Se kuvasi hyvin sitä että tämä uskova omassatunnossaan tiedosti ettei hel-vetti ole epäuskosta oikein. Siitä johtui kiemurtelu ja tuohtumus. Tapaus kuvasi hyvin ettei edes uskovan omatunto ole sopusoinnussa hel-vetti-opin kanssa jos hän vain kuuntelee omaatuntoaan.
Toivotan jaksamista masennuksen kanssa ja muista pitää toivoa yllä toipumisen suhteen. - *Faith*
Siis minkä suunnan kristityt sinulle ovat tuollaista väittäneet? Kristitty voi olla sairas siinä missä muutkin, eivätkä ainakaan luterilaiset mitään "kristillistä tekohymyä" viljele. Eräät kristilliset ja epäkristilliset lahkot ovat sitten asia erikseen.
- masentunutluuseri
Suomalaiset kristityt. Kai ne ovat ev.lut. kristittyjä? En tullut kysyneeksi. Jeesukseen he sanoivat uskovansa ja siinä kaikki.
- masentunutluuseri
Kiitos asialllisesta vastauksestasi.
Ja en ole mikään islamicenterin trolli niinkuin tuo ylempänä oleva vähä-älyinen runkkari yrittää väittää. - Päivitysversio 2
Ja en ole mikään islamicenterin trolli niinkuin tuo ylempänä oleva vähä-älyinen ******** yrittää väittää.
Anteeksi virhe-ilmaisuni: islamocenterin "vähä-älyinen" trolli: Jatkakaa parikuorossa islamnyyhkettä, kohta papittaret syöksyvät apuun ammattiauttajineen. Masennus johtuu monesta syystä. Ellei syihin puututa ja koeteta rakentaa uutta, se on tappava sairaus. Lääkitys auttaa monia.
Ikävä kyllä ei ole mitään sellaista ihmettä, että kerta laakista paranisit. Koeta välttää niitä, jotka vain pahentavat masennustasi. Usko on hyvä ja iloinenkin asia, mutta tie siihen voi olla pitkä.
Kuolema tulee jokaiselle. Sitä ei tarvitse itse avittaa. Elämä on sinulle annettu lahja, ja kuka lahjan antaja pitäisi siitä, että lahja heitetään roskiin? Lahja voi nyt tuntua vähemmän kivalta, mutta anna itsellesi aikaa ja tilaa. Unohda nuo vaateet. Etsi sitä pientä iloa ihan arkisista asioista, vaikka siitä kun käyt suihkussa, näet kevään ensimmäisen muurahaisen tai syöt kaupungilla jätskitötterön. Sinulla on siihen lupa.
Kukaan ihminen ei voi päättää siitä, mitä meille kuoleman jälkeen tapahtuu. Jumala rakastaa sinuakin, heikkona mitättömänä ja masentuneena, vaikka ihmiset eivät niin tekisikään. Voi olla että olet tärkeämpi kuin ne uskovat. Hehän eivät tarvitse enää Jumalaa.
Joten, jos voit luopua tuosta tyrannikäsityksestä, olet jo oikealla tiellä. Ihmiset tarvitsevat syyllisiä, ei Jumala.- puhut lööperii
Jumala rakastaa masentunetta ja sairaita mutta ei auta heitä vaikka omaa kaikkivoipaisuuden ja rakkauden. Ihmettelen tätä suuresti. Sehän ei vain välitä.
- 56767867868
Elämä on sinulle annettu lahja, ja kuka lahjan antaja pitäisi siitä, että lahja heitetään roskiin?
Mutta eikö ole aika hölmöä jos ensin annetaan väkisellä lahja jota ei ole edes pyydetty, ja sitten kun sen heittää pois niin tulee rangaistus? 56767867868 kirjoitti:
Elämä on sinulle annettu lahja, ja kuka lahjan antaja pitäisi siitä, että lahja heitetään roskiin?
Mutta eikö ole aika hölmöä jos ensin annetaan väkisellä lahja jota ei ole edes pyydetty, ja sitten kun sen heittää pois niin tulee rangaistus?Hyvä. Tuo oli kysymys jota aikoinaan pohdin aika paljon. Totta, ei keneltäkään kysytä haluatko syntyä tai millaisiin olosuhteisin haluat syntyä. Ei siinä lupia kysellä! Heitetään vain johonkin ja sanotaan että pärjää ja koeta iloita.
Mutta kun tulee se oivallus itselle, että tässä sitä ollaan eikä muuta voi, mutta katotaan. Mitäs voisi tehdä, kuinka viettää aikansa parhaalla mahdollisella tavalla. Siitä se alkaa.
Omakohtaisesti ajattelin, että yritetään, Katsotaan mitä siellä nurkan takana on. Koetaan mihin ne rahkeet riittää. Käytetään nyt tämä yllättävä tilanne hyväksi. Missä ne rajat on. Toki tuli tehtyä monia virheitä, mutta mielestäni se ei ole ongelma. Kunhan niistä virheitä jotain oppii.
Sitten sain uskon. Ymmärsin mitä rakkaus on. Että joku rakasti minua ja minäkin sain rakastaa. Sillon tajusin että tämä lahja on rakkaudella annettu. Hieno ja erittäin merkittävä tilaisuus elää ihmisenä. Heitin mielestä nuo rangaistukset pois. Toki niitä on, mutta eihän tarkoitus ole jättää lahjaa käyttämättä rangaistuksien pelossa. Jumala kyllä kannattelee eteenpäin. Jumala rakastaa eikä kyttää milloin teet mokan, kuten ihmiset tekevät.
Minusta Jumala kannattelee kaikessa siinä mitä teen. Hän ohjaa, kunhan vain itse ensin aloitan ja yritän. Pyrin hyvään, vaikka välillä erehdyn. Teen parhaani. Jos siitä tulee rangaistus, sitten se tulee. En vai kahlitse itseäni mihinkään itseään toteuttavaan ennustukseen tai pelkoon. Se väärä rangaistuksen pelko kun voi olla itse itselleen kaivama kuoppa.puhut lööperii kirjoitti:
Jumala rakastaa masentunetta ja sairaita mutta ei auta heitä vaikka omaa kaikkivoipaisuuden ja rakkauden. Ihmettelen tätä suuresti. Sehän ei vain välitä.
xxxxxxJumala rakastaa masentunetta ja sairaita mutta ei auta heitä vaikka omaa kaikkivoipaisuuden ja rakkauden. Ihmettelen tätä suuresti. Sehän ei vain välitä.xxxxxx
Olavi A. kertoo:
"Masennus kasvoi lumipallon tavoin. Kolmeen eri otteeseen olen joutunut jäämään sairaslomalle työstä masennuksen takia, olen ollut myös sairaalahoidossa. Myöhemmin päiväsairaalassa hoitoon kuului mm. hoitajan kanssa tapahtunutta totuttelua pelkoa aiheuttaneisiin sosiaalisiin tilanteisiin.
Kun Pirkko Jalovaara sitten Kangasalan kirkon alttarilla rukoili puolestani, koin Jumalan siunauksen ja syvän rauhan koskettavan minua. Jo kymmenen vuotta olen nyt saanut olla terveenä. Viihdyn työssäni ja iloitsen perheestäni."
Koko teksti, nimi ja valokuva Rukousystävä -lehdessä 1/2004
- 254
No ei kai se nyt niin voi olla, jos on masentunut joutuu helvettiin, ja niin että uskova ei voi olla masentunut.
Minusta ihminen on fyysinen, psyykkinen, sosiaalinen, ja hengellinen olento, kokonaisuus. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja kaikissa osa-alueissa voi olla vajavuuksia tai sairauksia.
Ihmistä myös muokkaa elätty elämä ja ympäristö, myös persoonallisilla ominaisuuksilla on vaikutusta. Jos ihminen on elämänsä aikana kohdannut paljon vastoinkäymisiä, vääryyttä ja kaltoinkohtelua ym. tottakai ihminen masentuu.
Enkä minä usko, että Jumala rankaisee siitä, jos masentuu tämän vuoksi.
Ei se uskovankaan elämä ole pelkkää iloa ja hallelujaa huutoja. Monet ovat kokeneet raskaita menetyksiä ja vastoinkäymisiä elämänsä aikana.
Minusta usko auttaa vain kestämään vaikeuksien yli, niin ettei ettei ihminen vaivu epätoivoon. Minusta on väärin sanoa, että uskovan tulisi olla aina iloinen.
Eihän Kristuskaan luvannut meille helppoa elämää. Usein uskovan elämä onkin enemmän murhetta kuin iloa. Siksipä Raamatussa kehoitetaan usein, että "Iloitkaa, vielä minä sanon että iloitkaa". Eihän sitä tarvitsisi kehoittaa jos uskova iloitsee muutenkin.
Minusta masennukseen on saatavana hoitoa terapiasta ja lääkkeistä. Pitkittynyt masennus kroonistuu siksi olisikin parempi päästä hoitoon mahdollisimman pian. Mieluummin heti jos ei pärjää yksin masennuksensa kanssa. Uskovaistenkin puheet on hyvä koetella, niin Raamattu kehoittaa tekemään. Kun ihminen tulee uskoon ei hänestä mitään superihmistä tule, joka ei voisi sairastua tai sairastaa. Raamatussakin suuret uskonsankarit kärsivät masennuksesta. David valittaa julki psalmeissa masennustaan, Elia koki voittoisan yhteenoton jälkeen nii syvää masennusta, että halusi kuolla. Paavali halusi erkaantua vaivoista ja ahdistuksista ennen aikoja.
Itse sairastan edelleen masennusta, vaikka olen ollut uskossa yli 18 vuotta. Enkä edes yritä olla tekopirteä tai puristaa sitä iloa, ei tarvitse koska tiedän, että kelpaan tälläisenä, sairaanakin Jumalalle.
Kukaan, yksikään ihminen ei joudu helvettiin sairauden takia, se on fakta. Minulle tuo masenukseen apua lääkitys, usko Jeesukseen ja harrastukset.
Elä syytä itseäsi sairaudesta, eläkä anna kenenkään tuomita sinua sairautesi johdoista, se ei ole Raamatullista.
Voimia ja siunauksia sinulle! Tv: kanssasairastajaAloittajalle
Unohda höpötykset hel'vetistä.
Minulla ei ole ateistina tarjota muuta, kuin tämä, tässä ja nyt.
Tämä on ainoa toidellisuuteni.xxxxxxxMonet uskovaiset ovat sanoneet että jeesukseen uskova ei voi olla masentunut, hänellä ei voi olla muita tunteita kuin vain loputon ilo jeesuksessa.
Olen itse ollut masentuneena jo vuosia ja pohdin näitä kuoleman kysymyksiä päivittäin. Mietinkin että mitä järkeä minun on uskoa jeesukseen koska en voi enää senjälkeen olla rehellisesti oma itseni enkä tuntea mitään.xxxxxxxxxx
Voin lohduttaa sinua sillä, että uskova voi olla masentunut ja silti matkalla Taivaaseen. Kukaan ei joudu helvettiin masennuksen takia. Ainoa asia, joka vie helvettiin on kieltäytyminen tunnustamasta Jeesusta omaksi Vapahtajakseen ja Herrakseen. Uskovana sinä voit ja saat olla täydellisesti oma itsesi ja Jumalan kuva, joksi sinut on luotu. Juuri Jumalan kuvana sinä oma itsesi parhaimmillaan.
xxxxxPuhutaan sellaisesta käsitteestä kuin "kristillinen tekohymy" ja se tulee mieleen kun ajattelen tätä asiaa. En halua teeskennellä iloista koska en koe että eälämässä olisi mitään hymyilemisen arvoistaxxxxxxxx
Et tarvitse mitään tekohymyä ollaksesi uskovainen. Mutta kun olet uskovainen, saat olla matkalla Taivaaseen ilman mitään teeskentelyjä. Se on niin iloinen asia, että se kyllä monesti saa ihmisen myös hymyilemään. Jumala kuljettaa sinua voittosaatossa ja voittajan on helppo hymyillä.- zyrt
Et sinä joudu helvettiin, koska sellaista ei ole kuin tarinoissa. Kun kuolet lakkaat olemasta. Ei se sen sen kummempaa ole.
Liian moni jeesukseen uskova on "leputtelemassa" päätään mielisairaalassa, joten mitä niistäkin tulee jollei "alkoholisteja"...yhteiskunnan hyysättäviä eli yhtälailla kuin alkoholisteista!
Eikö sellainen joka alkaa mieliterveellisistä syistä kaihtamaan työelämää ole ongelma ollenkaan Suomessa, eikä liioin aina se joka vetää "perseet olalle" joka perjantai tms. ja kykenee olemaan töissä taas maanantaina!!??
Mä en vaan jaksa sitä niiden uskovaisten paskaa!
Ihme puolustavia lausuntoja niistä, jotka eivät ole alkoholisoituneita, mutta ovat VAIN mielisairaalassa tai muuten vaan päästään sellaisia LAHOJA ettei niistä ainakaan töihin koskaan ole tai vähintään sitten ainakin ongelma tai taakka läheiselle työkaverille!!!- Älekxzändör Tsupp
Että työttömät pitäisi kaikki tappaa vai, kun eivät ole tuottavia kansalaisia?
Osoitat kirjoituksellasi huolestuttavaa sympatian puutetta ja ymmärtämättömyyttä. Onneksi valveutuneena ihmisenä ymmärrän, että olet mielipiteinesi yksin ateistienkin joukossa,onneksi.
Yhteiskunta vaatii että jokaisen on sopeuduttava sen vaatimuksiin aivan samoin kuin uskovat vaativat kaikkien uskovan samoin, erilaisuutta ei hyväksytä.
Sitä että ihmiset eivät kaikki ole samanlaista "harmaata massaa" ei oteta huomioon ja siitä johtuu monien mielenterveysongelmat.
Kukaan ei omasta tahdostaan sairastu masennukseen varsinkaan vältelläkseen työelämää. Monilla sairastuneilla olisi paljonkin tarjottavaa yhteiskunnalle mutta koska yhteiskunta tai tarkemmin työelämä ei pysty tarjoamaan kaikille kykyjensä mukaista työtä voi ainoaksi vaihtoehdoksi jäädä sairastuminen ja putoaminen pois työelämästä.
Alkoholi ja uskonto ovat molemmat vain ongelmien siirtämistä tai "piilottamista" ei parantamista, ainoastaan masennuksen syiden poistaminen parantaa.
Ilmeisesti hyväksyt alkoholismin mutta et masennusta vaan syytät masentuneita "lahosta päästä" ja siitä että he aiheuttavat ongelmia muille vaikka asia on juuri päinvastoin.
Masentuneet ovat usein keskivertoa älykkämpiä ja lahjakkaampia kuin ne jotka kykenevät tasaiseen puurtamiseen käyttämättä juuri lainkaan aivojaan.
Itse sairastuin masennukseen koska työntantajani ei kyennyt tarjoamaan riittävästi haasteita vaikka työ oli useimmille liian "haastavaa". turhauduin liian helpoista tehtävistä eikä työnantajani ollut halukas laajentamaan työnkuvaani.
Sinä vaikutat niin LAHOPÄISELTÄ että en haluasi olla työkaverisi tai muutenkaan kanssasi tekemisissä. Olet ilmeisesti juuri sellainen tyyppi joka "raskaan" työviikon jälkeen vetää "perseet olalle" ja maanantaina taas palaa orjamaisesti töihin. Monilla tuo viikonloppujuominen riistäytyy jossain vaiheessa käsistä ja aiheuttaa monenlaisia ongelmia joten pidä varasi.
Vaikka en ole uskontojen ystävä niin monet alkoholistit ovat löytäneet sieltä avun ja vaikka uskonto onkin eräänlaista alkoholia niin se on vähemmän haitallista kuin viina tai huumeet ( kunhan ei sitten vaadita kaikkia muitakin uskomaan samoin)
Ihme puolustavia lausuntoja niistä jotka eivät ole masentuneita mutta ovat kännissä joka viikonloppu. Minulla on ollut työkavereina alkoholisteja ja heistä on ollut vain ongelmia kun taas masentuneista ei ole ollut mitään vastaavaa.
Tervehdys alkuperäiselle aloittajalle. Tahdon vielä liittyä kaikkien niiden joukkoon, jotka toteavat, että armo koskee masentunuttakin.Uskovalle ei luvata helppoa elämää, vaan Jumalan läsnäolo joka päivä.
Tuli mieleeni Joel Hallikaisen laulu Jeesuksesta: https://www.youtube.com/watch?v=0nY2xftg-QI
Jeesus rakastaa jokaista rikkinäistä ja kipeää. (Mutta myös iloista, onnellista ja ehjää)
Sinikka-pappi- sdfdg0980325
Sanoisin että perillä masentaa niitä jotka silloin ovat helvetissä.
Ja taas Jeesukseen uskovaa ei taivaassa masenna.
Täällä taas joskus olosuhteet ovat sellaiset että on reaktioiltaan sairas jos ei masenna.
Mutta vaikeuksissakin samalla on syvemmällä hengen yhteys Kristukseen ja rauha ja ymmärryksen ylittävä ilo. Ei ilo päivän tilanteesta, mutta ilo siitä että meillä on jotain kaiken kestävää.
Jotain mitä maailma ei voi antaa, eikä maailma voi ottaa pois.
Oli olosuhteet sitten minkälaiset tahansa.
Tsemmiä eteenpäin. - Lusifer1
Täällä meillä on paljon masentuneita. Näitä kirkasotsaisia jeesustelioita, jotka ei sit kuitenkaan päässeet sinne hmmm taivaaseen.
Tämä on nyt se palkinto siitä maallisen ajan sielujen kiusaamisesesta ja helvetillä peloittelusta.
Tosin yksi toisen jälkeen ilmoittavat haluavansa ryhmänjohtajaksi, kun kysyn mitä hää nyt haluais tääl helvetissä ikuisuuden tehdä.
Ja meillä johtajana oleminen tarkoittaa hiiltä lapioivien sielujen ruoskimista ja hoputtamista. Että ei tuo tuli vaan sammu.
Innokkaita ovat, kirkasotsaiset työssään.-) Hei nimimerkki 'masentunutluuseri' - sinä et ole luuseri!
Masennus on sairaus siinä missä moni muukin, ja masennus ei missään nimessä ole merkki siitä, että Jumala sinut tuomitsisi, nyt tai kuoleman jälkeenkään.
Jumala on Raamatussa luvannut, että hän ei muserra särjettyä ruokoa eikä sammuta suitsevaa (hennosti ja huonosti palavaa) kynttilän liekkiä. Jumala on kaikkien heikkojen ja hauraidenkin turva ja puolustaja. Jos sinusta tuntuu, ettei ole mitään syytä elää, Jumala näkee silloinkin sinut arvokkaana ja tärkeänä ihmisenä ja tietää, että sinun elämälläsi on tarkoitus ja merkitys.
Ajattelen, että uskova ihminen voi tuntea ja tunteekin kaikkia mahdollisia tunteita. Kenenkään elämä ei ole pelkkää iloa. Ja sellaisellakin ihmisellä, joka tuntee masennus-sairauden vuoksi lähes pelkkää surua tai tyhjyyttä ON OIKEUS OLLA JUMALAN LAPSI ja kristitty.
Jumala ei vaadi meitä olemaan epärehellisiä, meidän ei koskaan tarvitse teeskennellä Jumalalle. Se olisi sitä paitsi turhaa, koska Hän tuntee meidät paremmin kuin me itse itsemme tunnemme. Jumala näkee meissä kaunista ja arvokasta silloinkin, kun itse emme näe. Jumala näkee sinussa kaunista ja arvokasta.
Toivon, että saat apua sairauteesi lääkkeistä ja terapiasta. Sairauden kanssa ei kannata jäädä yksin. Monet ovat kokeneet myös vertaistukitoiminnan auttavan. Paikallisissa mielenterveysyhdistyksissä kokoontuu monenlaisia ryhmiä, joista joku voisi sopia sinullekin?
Voit myös hyvin hakeutua juttelemaan vaikkapa jonkun luterilaisen kirkon diakonin kanssa. Heillä on viisautta ja ammattitaitoa kohdata sinut kokonaisena ihmisenä etkä varmasti joudu hengellisen väkivallan uhriksi.
Itse näen vakavana hengellisenä väkivaltana väitteet siitä, että uskova ei voisi olla masentunut.
Kaikkea hyvää sinulle!
Emilia (toimittaja)Jokainen sairas on Jumalalle kauhistus. Vain terveet uskovat Jumalaan ja sairaus on merkki epäuskosta. Epäuskoisten paikka on Hlvetissä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,794313Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt172758Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu242597Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod162445Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1122404Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1102204Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e992161Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.6191991MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,141955Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka321706