kirkossa tai ei

Asta-Elina

Kirkossa kaupassa tai koulussa, missä onkin on aina itse siellä. Itsessä on kaikki minkä tietää ja minkä näkee. Mitään vikaa ei ole ulkopuolella itseä, jos jotakin vikaa näkee, on se aina ihmisessä sisällä, itsessä. Jos jotain vikaa näkee kirkossa on se tietenkin itsessä sisällä. Koulussa kun on, pystyy kyllä tekemään eron opettajan persoonan ja sielunmaiseman välillä ja itsensä. Ei voida sanoa että Se mitä opettaja näkee on sitä mitä minä näen, mitä minä olen. Kirkossa sisällä on erinlaisia ihmisiä, niinkuin missä tahansa. En tahtoisi ajatella että kirkot olisivat jotakin mitä muutama pappi tahtoo. Eihän niin voi olla. Eihän muutama voi omistaa jotain sellaista mikä opettaa olemaan takertumatta materiaan. Minä en halua erota kirkosta, kirkon täytyy kasvaa, niinkuin minunkin ja haluan olla mukana sitä luomassa ja tukemassa. Kirkko muuttuu jos ihmiset tukevat muutosta. Se miten se tapahtuu riippuu tietenkin siitä kuinka paljon tulee vihaa ja katkeruutta. On mikä tahansa tilanne missä on ihmisiä koolla, on siellä aina niitä jotka tietävät ja niitä jotka ei tiedä. Jokaisen ihmisen edessä seisoo niitä jotka tietävät enemmän ja takana niitä jota tietävät vähemmän. Sen joka seisoo edessä tunnistaa siitä että hän auttaa niitä jotka seisovat takana jne. Ei kannata kusta jauhoihin, olemme täällä kaikki samassa veneessä.

3

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ukkeli

mitä kirkko sinulle antaa?
      mitä sinä annat kirkolle?
      mihin kirkkoa tarvitset?
      mihin kirkko sinua tarvitsee?

• voluntääri

kirkko tai muu kristillinen yhteisö...
        Oli itikkainen kevät, näitä inisiöitä tunki joka raosta, majapaikassamme kokeilimme monenlaisia konsteja. joku tiesi jonkun hyttyskarkottimen lähettävän korkeaa singnaalia ~
        ~taajuudella itikat:jolloin inisiä tunsi olevansa väärässä laumassa, tästä meille opetus aukeni,
        mekin etsimme sitä "itikkalaumaa" Seurakuntaa jossa on sama ininä jossa me tunnemme olomme kotoisaksi, vaikka Jumalan armo ja rauha on sama muissakin seurakunnissa ja kirkoissa me haluamme etsiä sen paikan jonka kodiksi tunnemme.
        Ev.Lut srkssa olen koska valta osa kansaa kuuluu siihen, niin haluan olla osaltani pitämässä evankeliumia esillä ja olen ollut ehdokkaana kirkollisvaaleissa ja varallaolevanakin minulle on tehtäviä löytynyt.
        Sen opin kauansitten,että toiveitani ei pysty kukaan toteuttamaan, mutta kertoessani olevani valmis itse tekemääm tällaista ja tuollaista on mahdollisuuksia ollut. Maanpäällä ollaan taivas on matkani määrä.

• ukkeli
        voluntääri kirjoitti:

kirkko tai muu kristillinen yhteisö...
        Oli itikkainen kevät, näitä inisiöitä tunki joka raosta, majapaikassamme kokeilimme monenlaisia konsteja. joku tiesi jonkun hyttyskarkottimen lähettävän korkeaa singnaalia ~
        ~taajuudella itikat:jolloin inisiä tunsi olevansa väärässä laumassa, tästä meille opetus aukeni,
        mekin etsimme sitä "itikkalaumaa" Seurakuntaa jossa on sama ininä jossa me tunnemme olomme kotoisaksi, vaikka Jumalan armo ja rauha on sama muissakin seurakunnissa ja kirkoissa me haluamme etsiä sen paikan jonka kodiksi tunnemme.
        Ev.Lut srkssa olen koska valta osa kansaa kuuluu siihen, niin haluan olla osaltani pitämässä evankeliumia esillä ja olen ollut ehdokkaana kirkollisvaaleissa ja varallaolevanakin minulle on tehtäviä löytynyt.
        Sen opin kauansitten,että toiveitani ei pysty kukaan toteuttamaan, mutta kertoessani olevani valmis itse tekemääm tällaista ja tuollaista on mahdollisuuksia ollut. Maanpäällä ollaan taivas on matkani määrä.

oikein ymmärtänyt oliko tuo vastaus aiemmin esittämään kysymykseeni mutta haet kirkosta kaltaisiasi inisiöitä jos oikein käsitin?
        Eikö voi uskoa kuulumatta kirkkoon, siitä oli kyse... mielestäni kirkko on tänäpäivänä pelkkää
        bisnestä, rahastetaan kaikesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      99
      2683
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      62
      1714
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      10
      1686
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      263
      1575
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      8
      1538
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      26
      1246
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      26
      1105
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1052
    9. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1022
    10. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      81
      1005
    Aihe