Onko Jumalan olemassaolosta tieteellisiä todisteita?
Jumalan olemassaolo?
110
409
Vastaukset
- 4+13=?
Sinä.
- bilsantunnil
mies hedelmöittää munasolun. näin inminen syntyy. ihmiset voivat myös ehkäistä ja aloittajakin olisi jäänyt syntymättä. mars takaisin biologian tunnille!
- kyyppänä
bilsantunnil kirjoitti:
mies hedelmöittää munasolun. näin inminen syntyy. ihmiset voivat myös ehkäistä ja aloittajakin olisi jäänyt syntymättä. mars takaisin biologian tunnille!
Menisit itse biologian tunnille edes sen ensimmäisen kerran :D.
Mies ei hedelmöitä yhtään mitään. Mies ei ole myöskään itse tehnyt sitä siittiösolua, joka on osallisena hedelmöitymiseksi kutsutussa tapahtumassa naisen munasolun kanssa, jota sitäkään ei ole nainen (eikä mies) tehnyt.
Joku nuo kaksi solua on kuitenkin tehnyt. Ei ne mistään kuravellistä ole vahingossa sattuneet esiin putkahtamaan :D. - 74474575474
kyyppänä kirjoitti:
Mies ei hedelmöitä yhtään mitään. Mies ei ole myöskään itse tehnyt sitä siittiösolua, joka on osallisena hedelmöitymiseksi kutsutussa tapahtumassa naisen munasolun kanssa, jota sitäkään ei ole nainen (eikä mies) tehnyt.
Joku nuo kaksi solua on kuitenkin tehnyt. Ei ne mistään kuravellistä ole vahingossa sattuneet esiin putkahtamaan :D.>>>Joku nuo kaksi solua on kuitenkin tehnyt. Ei ne mistään kuravellistä ole vahingossa sattuneet esiin putkahtamaan :D.
kun kaikella pitää olla joku alku, pitää olla myös jumalalla alku. mistä se tuli? - foksmalder
kyyppänä kirjoitti:
Joku nuo kaksi solua on kuitenkin tehnyt. Ei ne mistään kuravellistä ole vahingossa sattuneet esiin putkahtamaan :D."Joku nuo kaksi solua on kuitenkin tehnyt."
Taas näitä mikroskooppiset jumalat ruumiissamme juttuja :D
Me tiedämme miten siittiöt ja munasolut muodostuvat ihmisen ruumiissa. Ei niitä kukaan rakenna missään joulupukin pajassa. - 139
74474575474 kirjoitti:
>>>Joku nuo kaksi solua on kuitenkin tehnyt. Ei ne mistään kuravellistä ole vahingossa sattuneet esiin putkahtamaan :D.
kun kaikella pitää olla joku alku, pitää olla myös jumalalla alku. mistä se tuli?Sä et nyt hiffaa. Jumala loi KAIKEN. Siis myös sen logiikan, minkä "sisällä" sä sanot, että "myös Jumalalla pitää olla alku". Tää on tätä meidän maailmankaikkeutta. Mutta Jumala loi ja on itse tämän maailmankaikkeuden ULKOpuolella. Siellä on ihan toisenlaiset jutut. Sitä ei sido eikä määrää mitenkään ne lait, mitä Jumala on tähän maailmaan luonut.
Ihmisen näkökulmasta Jumala on ollut aina. Enempää me ei sitä asiaa voida ymmärtää. Joka tekee tosta ongelmasta syyn uskoa, että Jumalaa ei ole, tekee aika pahan mokan. - 9in89n8gr514
foksmalder kirjoitti:
"Joku nuo kaksi solua on kuitenkin tehnyt."
Taas näitä mikroskooppiset jumalat ruumiissamme juttuja :D
Me tiedämme miten siittiöt ja munasolut muodostuvat ihmisen ruumiissa. Ei niitä kukaan rakenna missään joulupukin pajassa."Taas näitä mikroskooppiset jumalat ruumiissamme"
Thä?! En o puhunut mistään tollasesta, enkä puhu. 139 kirjoitti:
Sä et nyt hiffaa. Jumala loi KAIKEN. Siis myös sen logiikan, minkä "sisällä" sä sanot, että "myös Jumalalla pitää olla alku". Tää on tätä meidän maailmankaikkeutta. Mutta Jumala loi ja on itse tämän maailmankaikkeuden ULKOpuolella. Siellä on ihan toisenlaiset jutut. Sitä ei sido eikä määrää mitenkään ne lait, mitä Jumala on tähän maailmaan luonut.
Ihmisen näkökulmasta Jumala on ollut aina. Enempää me ei sitä asiaa voida ymmärtää. Joka tekee tosta ongelmasta syyn uskoa, että Jumalaa ei ole, tekee aika pahan mokan.Sä et nyt hiffaa. Kuka loi Jumalan!
Siitä ei kerro mikään Raamattu ollenkaan...pakkohan sellainen on syntyä kuten kaiken muunkin jos on kerran olemassa niin kuin uskovaiset väittää. Johtopäätös: Jumalaa ei ole siis koskaan syntynytkään, joten sitä ei ole koskaan ollut olemassa!!- 139
ateisti1982 kirjoitti:
Sä et nyt hiffaa. Kuka loi Jumalan!
Siitä ei kerro mikään Raamattu ollenkaan...pakkohan sellainen on syntyä kuten kaiken muunkin jos on kerran olemassa niin kuin uskovaiset väittää. Johtopäätös: Jumalaa ei ole siis koskaan syntynytkään, joten sitä ei ole koskaan ollut olemassa!!Ääliö. Yritä nyt edes ymmärtää, mitä kirjoitin.
- Arjen enkeli
ateisti1982 kirjoitti:
Siitä ei kerro mikään Raamattu ollenkaan...pakkohan sellainen on syntyä kuten kaiken muunkin jos on kerran olemassa niin kuin uskovaiset väittää. Johtopäätös: Jumalaa ei ole siis koskaan syntynytkään, joten sitä ei ole koskaan ollut olemassa!!Jumala on Jumala siksi ettei häntä nimenomaan ole luotu! "Alussa oli pimeyttä, ja pimeydessä liikkui henki, Jumalan henki." Jumala on ollut aina. Raamatussa se lukee, jos osaa avata tekstiä.. Ja Jumala on tullut maailmaan, Jeesuksena, ja Pyhänä Henkenä. Sitä se kolmiyhteinen Jumala tarkoittaa.. "Sana tuli lihaksi" --> Toisin kuin me muut tallaajat, Jeesus ei ole syntynyt mistään härskeistä petipuuhista vaan Jumalan sanasta, Jeesus on 100% ihminen, 100% Jumala. Juu juu, ei kai se tieteellisen matemaatikon päähän uppoakkaan, mutta näin se vaan on. Henkimaailmaa ei mitata desimitalla, mutta silti se on olemassa. Ja sen voi löytää jos on kiinnostunut löytämään. Siksi enkeleitä, ja räyhähenkiäkin. Minä en halua sotkeentua henkiolentoihin, pelkkä tieto riittää, että kyllä ne vaan on olemassa. Tulisin kai hulluksi, jos näkisin jotain mitä muut ei, notta hyvä näin.
- foksmalder
9in89n8gr514 kirjoitti:
"Taas näitä mikroskooppiset jumalat ruumiissamme"
Thä?! En o puhunut mistään tollasesta, enkä puhu.Väitit, että jonkun on ollut pakko tehdä ne sukusolut. Ei ole.
- 139
foksmalder kirjoitti:
Väitit, että jonkun on ollut pakko tehdä ne sukusolut. Ei ole.
Tottakai on, siis joku määritellyt kaikki ne säännöt, millä tässä maailmankaikkeudessa voi syntyä ja kehittyä elollisia ja älyllisiä olentoja.
- Kaikella on alku
ateisti1982 kirjoitti:
Siitä ei kerro mikään Raamattu ollenkaan...pakkohan sellainen on syntyä kuten kaiken muunkin jos on kerran olemassa niin kuin uskovaiset väittää. Johtopäätös: Jumalaa ei ole siis koskaan syntynytkään, joten sitä ei ole koskaan ollut olemassa!!Tuolla teorialla emme ole olemassa, koska jos kaikella on alkunsa, niin mistä tämä aine on tullut miten elämä muovautui itseksensä ja miksi aine on niin kiehtovan monimutkaista.
- foksmalder
139 kirjoitti:
Tottakai on, siis joku määritellyt kaikki ne säännöt, millä tässä maailmankaikkeudessa voi syntyä ja kehittyä elollisia ja älyllisiä olentoja.
Ei ole mitään tuollaista pakkoa.
Mihin perustat väitteesi, että olisi ollut pakko olla joku säännöntekijä? - foksmalder
139 kirjoitti:
Sä et nyt hiffaa. Jumala loi KAIKEN. Siis myös sen logiikan, minkä "sisällä" sä sanot, että "myös Jumalalla pitää olla alku". Tää on tätä meidän maailmankaikkeutta. Mutta Jumala loi ja on itse tämän maailmankaikkeuden ULKOpuolella. Siellä on ihan toisenlaiset jutut. Sitä ei sido eikä määrää mitenkään ne lait, mitä Jumala on tähän maailmaan luonut.
Ihmisen näkökulmasta Jumala on ollut aina. Enempää me ei sitä asiaa voida ymmärtää. Joka tekee tosta ongelmasta syyn uskoa, että Jumalaa ei ole, tekee aika pahan mokan."Sä et nyt hiffaa. Jumala loi KAIKEN. Siis myös sen logiikan, minkä "sisällä" sä sanot, että "myös Jumalalla pitää olla alku". Tää on tätä meidän maailmankaikkeutta. Mutta Jumala loi ja on itse tämän maailmankaikkeuden ULKOpuolella. Siellä on ihan toisenlaiset jutut. Sitä ei sido eikä määrää mitenkään ne lait, mitä Jumala on tähän maailmaan luonut."
Poista jumalat yhtälöstä. Jos maailmankaikkeuden ulkopuolella eivät päde samat säännönmukaisuudet kuin tämän maailmankaikkeuden sisällä, niin miten voit väittää, että kaikella tulee olla alku? kyyppänä kirjoitti:
Joku nuo kaksi solua on kuitenkin tehnyt. Ei ne mistään kuravellistä ole vahingossa sattuneet esiin putkahtamaan :D.Mies ei hedelmöitä yhtään mitään .Mies ei myöskään tehnyt sitä siittiösolua ,joka on osallisena hedelmötymiseksi kutsutussa tapahtumassa , siis mies ei hedelmötä yhtään mitään ,mutta siittiöt tekee naisen raskaaksi , et ymmärrä mitä itse kirjoitat , puhut ristiin kuin kaikki muutkin kahelit ,aivosoluja (toimivia) sulla kyypänä ei taida monta olla . mene takaisin laitoshoitoon.
- luokan häirikkö
ei ole ei todisteita. mutta usko on todiste siitä ettei jumalaa ole. miksi olisi uskoa jos jumala olisi tiedossa?
xxxxei ole ei todisteita. mutta usko on todiste siitä ettei jumalaa ole. miksi olisi uskoa jos jumala olisi tiedossa?xxxxxx
Uskomme juuri siksi, koska tiedämme, että Jumala on olemassa. Ihminen ei voi olla uskomatta siihen, minkä tietää olevan olemassa.- Arjen enkeli
Jaakob kirjoitti:
xxxxei ole ei todisteita. mutta usko on todiste siitä ettei jumalaa ole. miksi olisi uskoa jos jumala olisi tiedossa?xxxxxx
Uskomme juuri siksi, koska tiedämme, että Jumala on olemassa. Ihminen ei voi olla uskomatta siihen, minkä tietää olevan olemassa."Ihminen ei voi olla uskomatta siihen, minkä tietää olevan olemassa." Samaa mieltä! Kun uskoo johonkin, on turha edes alkaa epäillä ja vaatia todisteita. Minä olen syntynyt uskoon, enkä oikein ymmärrä miten aina puhutaan: "Kun hän tuli uskoon!". En ole mikään superhengellinen ihminen joka jakaisi lappuja, tai edellyttäisi muita uskomaan. Se on vain niin simppeliä ollut aina, että tottakai Jumala on olemassa. Lapsesta asti olen rukoillut iltrukouksen, koska se tuo turvaa, eikä ilman sitä osaa nukkua. Ja ilman rukousta ja Jumalaa ei olisi äitini enää edes hengissä.. Se on vaan niin yksinkertaista, ihan yhtä lailla kuin painovoima. Se vaan on niin. That's it. Mielestäni jokainen saa uskoa mihin haluaa, eikä toista saa loukata tai alkaa kyseenalaistamaan toisen ihmisen Jumalaa. Sitä se uskonvapaus oikeasti on.
Jaakob kirjoitti:
Uskomme juuri siksi, koska tiedämme, että Jumala on olemassa. Ihminen ei voi olla uskomatta siihen, minkä tietää olevan olemassa.>>>Uskomme juuri siksi, koska tiedämme, että Jumala on olemassa.>Jumala on todistanut olemassaolonsa jokaiselle, joka HALUAA uskoa Häneen.>Jumala ei ilmaise itseään niille, jotka jo etukäteen ovat päättäneet olla uskomatta Häneen.>>Ketään ei pakoteta uskomaan Jumalaan>kukaan vilpitön ja rehellinen ihminen ei voi olla uskomatta siihen
[eli jaskan Jumalaan], minkä tietää olevan olemassa.
- gayboy
latella on nakkizzz
- Vastakysymyksiä
Määrittele "tieteellinen todiste"?
Onko se jotain, jonka vain tietyt tieteentekijät hyväksyvät?
Keiden määritelmä valitaan oikeaksi? Miksi, millä oikeudella? Kenellä on auktoriteetti tehdä tällaisia määritelmiä?
Entä ne tieteentekijät, jotka eivät hyväksy esitettyjä asioita "tieteellisiksi todisteiksi"? Kuka määrittelee, ketkä ovat "tieteen tekijöitä" ja ketkä eivät ole? Millä perusteella yhden ihmisen määritelmä tästä olisi enemmän oikein kuin jonkun toisen erilainen määritelmä?
Minkälainen todiste osoittaisi SINULLE Jumalan olemassaolevaksi. Millä perusteella se asia pitäisi hyväksyä yleiseksi todisteeksi Jumalan olemassaolosta? Hyväksytkö sen, että jonkun mielestä sinun saamasi "todiste" ei olekaan "tieteellinen todiste" Jumalan olemassaolosta?- tiede rules
todiste ei voi olla subjektiinen. sen pitää olla sellainen josta voi antaa näyttöjä. jos subjektiiviset todisteet kelpuutettaisiin olisi jokainan uskonto totuus. tieteellä on tarkat kriteerit miten jokin asia hyväksytään todistetuksi.
- Hömpöti
Määrittele sinä ne todisteet, mitkä sinut uskomaan jumalaan.
tiede rules kirjoitti:
todiste ei voi olla subjektiinen. sen pitää olla sellainen josta voi antaa näyttöjä. jos subjektiiviset todisteet kelpuutettaisiin olisi jokainan uskonto totuus. tieteellä on tarkat kriteerit miten jokin asia hyväksytään todistetuksi.
xxxxtodiste ei voi olla subjektiinen. sen pitää olla sellainen josta voi antaa näyttöjä. jos subjektiiviset todisteet kelpuutettaisiin olisi jokainan uskonto totuus. tieteellä on tarkat kriteerit miten jokin asia hyväksytään todistetuksi.xxxxxxx
Tiede on kyllä puolueetonta, mutta yksikään tiedemies ei ole puolueeton. Hän katsoo tieteellisiä tutkimustuloksia omasta elämänkatsomuksestaan (=uskonto) käsin.
Jokainen tieteellinen hypoteesi on siten subjektiivinen ja ennakkoasenteeseen sidottu.- ++++++++++++
"Määrittele "tieteellinen todiste"?"
Selitys joka perustuu havaintoihin ja mittauksiin.
"Keiden määritelmä valitaan oikeaksi? Miksi, millä oikeudella? Kenellä on auktoriteetti tehdä tällaisia määritelmiä?"
Tieteellinen menetelmä määrittää tämän. - 139
Hömpöti kirjoitti:
Määrittele sinä ne todisteet, mitkä sinut uskomaan jumalaan.
Mä haluan uskoa Jumalaan. Ton haluamisen havaittuaan Jumala on antanut mulle uskon. Muuten mulla ei olisi sitä, vaikka miten haluaisin.
- Arjen enkeli
++++++++++++ kirjoitti:
"Määrittele "tieteellinen todiste"?"
Selitys joka perustuu havaintoihin ja mittauksiin.
"Keiden määritelmä valitaan oikeaksi? Miksi, millä oikeudella? Kenellä on auktoriteetti tehdä tällaisia määritelmiä?"
Tieteellinen menetelmä määrittää tämän.Tiedettä kai se epätiedekin on.. Ja mikä ihme on tieteellinen menetelmä? Miten se määritellään? Onpas mieltä ylentävää sananhelinää.. Sitähän voi jatkaa loputtomiin. Ihmiset vaatii tieteellistä todistetta mutta vaikka sitä olisikin, ei mikään tieteellinen todiste voi riitää sellaiselle joka tahtoo pitää silmät tiukasti kiinni ja korvat ummessa, eikä kuitenkaan hyväksy vastausta, vaan alkaa väittelemään vastaan ja pilkkaamaan. Aivan se ja sama, minä tiedän ja tunnen että on olemassa Jumala, miksipä sitä tarvitsisi muille todistella. Jokainen uskoo mihin uskoo. Ihan sama se on mitä täällä ihmisille vastaa, jos joku on päättänyt periaatteestakin olla eri mieltä. Ei sellaisesta keskustelusta synny mitään rakentavaa, vaan pahaa mieltä yhdelle jos toisellekin.
- Arjen enkeli
139 kirjoitti:
Mä haluan uskoa Jumalaan. Ton haluamisen havaittuaan Jumala on antanut mulle uskon. Muuten mulla ei olisi sitä, vaikka miten haluaisin.
Niinpä! Pyydä niin sinulle aukaistaan.. ..
- ex-Q
Arjen enkeli kirjoitti:
Tiedettä kai se epätiedekin on.. Ja mikä ihme on tieteellinen menetelmä? Miten se määritellään? Onpas mieltä ylentävää sananhelinää.. Sitähän voi jatkaa loputtomiin. Ihmiset vaatii tieteellistä todistetta mutta vaikka sitä olisikin, ei mikään tieteellinen todiste voi riitää sellaiselle joka tahtoo pitää silmät tiukasti kiinni ja korvat ummessa, eikä kuitenkaan hyväksy vastausta, vaan alkaa väittelemään vastaan ja pilkkaamaan. Aivan se ja sama, minä tiedän ja tunnen että on olemassa Jumala, miksipä sitä tarvitsisi muille todistella. Jokainen uskoo mihin uskoo. Ihan sama se on mitä täällä ihmisille vastaa, jos joku on päättänyt periaatteestakin olla eri mieltä. Ei sellaisesta keskustelusta synny mitään rakentavaa, vaan pahaa mieltä yhdelle jos toisellekin.
"Tiedettä kai se epätiedekin on.."
--> Ei ole
"Ja mikä ihme on tieteellinen menetelmä? Miten se määritellään? Onpas mieltä ylentävää sananhelinää.."
--> http://fi.wikipedia.org/wiki/Tieteellinen_menetelmä
"Sitähän voi jatkaa loputtomiin. Ihmiset vaatii tieteellistä todistetta mutta vaikka sitä olisikin, ei mikään tieteellinen todiste voi riitää sellaiselle joka tahtoo pitää silmät tiukasti kiinni ja korvat ummessa, eikä kuitenkaan hyväksy vastausta, vaan alkaa väittelemään vastaan ja pilkkaamaan."
--> Voit kertoa tähän alle (tieteelliset) todisteesi, niin voin ottaa niihin kantaa... Olen aina sanonut, että voin muuttaa kantaani, jos sellainen tilanne eteen tulee. Voitko sanoa itsestäsi samaa?
"Aivan se ja sama, minä tiedän ja tunnen että on olemassa Jumala, miksipä sitä tarvitsisi muille todistella. Jokainen uskoo mihin uskoo. Ihan sama se on mitä täällä ihmisille vastaa, jos joku on päättänyt periaatteestakin olla eri mieltä. Ei sellaisesta keskustelusta synny mitään rakentavaa, vaan pahaa mieltä yhdelle jos toisellekin."
--> Kuten jo tuossa aiemmin sanoin.... Minä voin kyllä muuttaa mielipiteitäni, jos siihen on aihetta...Toistaiseksi siihen ei ole ollut aihetta. Rakentavan keskustelun puutteesta voi syyttää mielestäni myös palstan teistejä. - epä
Arjen enkeli kirjoitti:
Tiedettä kai se epätiedekin on.. Ja mikä ihme on tieteellinen menetelmä? Miten se määritellään? Onpas mieltä ylentävää sananhelinää.. Sitähän voi jatkaa loputtomiin. Ihmiset vaatii tieteellistä todistetta mutta vaikka sitä olisikin, ei mikään tieteellinen todiste voi riitää sellaiselle joka tahtoo pitää silmät tiukasti kiinni ja korvat ummessa, eikä kuitenkaan hyväksy vastausta, vaan alkaa väittelemään vastaan ja pilkkaamaan. Aivan se ja sama, minä tiedän ja tunnen että on olemassa Jumala, miksipä sitä tarvitsisi muille todistella. Jokainen uskoo mihin uskoo. Ihan sama se on mitä täällä ihmisille vastaa, jos joku on päättänyt periaatteestakin olla eri mieltä. Ei sellaisesta keskustelusta synny mitään rakentavaa, vaan pahaa mieltä yhdelle jos toisellekin.
"Tiedettä kai se epätiedekin on.."
Onko epäjumalakin jumala? Epäuskottava uskottava? Etkö tiedä, mitä tuo epä-etuliite tarkoittaa?
- Mirka ...,.....,,,
Ei ole olemassa yhtään sellaista tosiasiaa mikä antaisi aihetta edes epäillä jumalaa todeksi. Eli, jumalaa ei ole.
- Kristinuskon kirja.
Kirkon opin Jumalasta on ainakin realistinen tieto, että hän on elänyt täällä maan päällä. Hän oli samanlainen ihminen, kaveri, kuin me kaikki muutkin täällä maan päällä.
- Mirka. .,.,.,..
Kirkon opettaa huuhaata totena.
- Satan
Ebin
T.satanisti- Satan älä jaksa (;
Satan
Oletko sinä jonne vai homo? Kannattaa vähän miettiä mitä tänne tulee kirjottelemaan.
Ope2013 on mun kuningas - Satan
Satan älä jaksa (; kirjoitti:
Satan
Oletko sinä jonne vai homo? Kannattaa vähän miettiä mitä tänne tulee kirjottelemaan.
Ope2013 on mun kuningasOnko sinulla jotain homoja vastaan?
Minun mielestä homoliitot pitäisi sallia koko universumissa, myös veljesten kesken.
- bishop83
Todisteita jumalista ei ole..ei edes niitä tieteellisiä.
- 6+8
mutta jumalan olemassaoloa vastaan on todella hyviä argumenttejä. harmi että näin, ei jumala huono juttu ois. mutta siitä puhe mist puute
xxxxTodisteita jumalista ei ole..ei edes niitä tieteellisiä.xxxxxxx
Missään ei ole määrätty, että todisteen pitäisi olla tieteellinen.
Jumala on todistanut olemassaolonsa jokaiselle, joka HALUAA uskoa Häneen.
Tiedämme siten, että Jumala on olemassa ja ateismi ei pidä paikkaansa.- foksmalder
Jaakob kirjoitti:
xxxxTodisteita jumalista ei ole..ei edes niitä tieteellisiä.xxxxxxx
Missään ei ole määrätty, että todisteen pitäisi olla tieteellinen.
Jumala on todistanut olemassaolonsa jokaiselle, joka HALUAA uskoa Häneen.
Tiedämme siten, että Jumala on olemassa ja ateismi ei pidä paikkaansa.Miten?
foksmalder kirjoitti:
Miten?
xxxxMiten?xxxxxx
Antamalla sisimpään tietoisuuden ja varmuuden olemassaolostaan.
Sen lisäksi Hän on lähettänyt oman Henkensä, Pyhän Hengen jokaisen uskovan sisimpään todisteeksi olemassaolostaan ja jumaluudestaan.- foksmalder
Jaakob kirjoitti:
xxxxMiten?xxxxxx
Antamalla sisimpään tietoisuuden ja varmuuden olemassaolostaan.
Sen lisäksi Hän on lähettänyt oman Henkensä, Pyhän Hengen jokaisen uskovan sisimpään todisteeksi olemassaolostaan ja jumaluudestaan.Toiset jumalat ovat lähettäneet omille seuraajilleen myös varmuuden olemassaoloistaan. Joillakin on varmuus, ettei mitään jumalia ole.
Tuo on siis hyvin paska todiste, sillä se perustuu siihen, että kuvittelet oman varmuutesi olevan jotenkin parempaa ja oleellisempaa kuin muiden. Ei ole.
Et ilmeisesti kykene ymmärtämään, että varmuus ei tarkoita, ettei voisi olla väärässä. Oletko koskaan erehtynyt?
- ziisuksen lähettiläs
vinkooooo ;)
- ;);)
Äläs tuu tänne tollasii laittelee :) hommatkaa hotelli :P
- peruskaura_thug
yhdyn sataniin (;
- Satan haha
Siemenet vaa reikää
- tt11
Ei ole Jumalan olosta tieteellisiä todisteita !
Eikä edes voi olla, koska tiede oletusarvoisesti eliminoi Jumalan olemassaolon.
Miten tiede tämän tekee ?
Tiede hyväksyy vain näkyvät todisteet Jumalan olemassaolosta ja rajaa kaiken olevaisuuden vain konkreettisesti juuri nyt koettavaaan. Ja kun Jumala ei suostu rajoittumaan vain ihmisen tasolle eli tasolle, minkä ihminen voi kokea konkreettisella ja toistettavalla tavalla.
Tässä on siis sovittamaton ristiriita Jumalan ja tieteen välillä, mitä tiede sinänsä ei edes tunnusta, koska tiede ei tunnusta Jumalan olemassaoloa. Mutta ristiriita on olemassa ja sen voittaa sitten lopulta Jumala, kun Jeesus saapuu kaikkien näkyvällä tavalla ja tällöin myös tieteen edustajien tunnustavat Jumalan olemassaolon.- tiedetiede
kyllä tiede tutkii sellaisiakin ilmiöitä mitä ei voi havaita silmin eli nähdä. osaisitko sinä sanoa miten tiede voisi tutkia jumalan olemassaoloa? jumalaa ei voi havaita, ei mitata eikä testata. tiede hylkää kaikki muutkin tutkittavat kohteet mitä ei voi tutkia.
mitä tiedettä se olisi että jumalaa tutkiessa lipsuttaisiin säännöistä mitä muuhun tieteen tekemiseen sovelletaan? samoilla säännöillä jumalaa ei voisi tutkia.
vaikka jumala olisikin olemassa, on järkevin lähtöoletus se ettei sitä ole koska siitä ei ole saatu havaintoja. kristinuskon tai monien tiettyjen uskontojen jumala voidaan ilman tiedettäkin todistaa olemattomaksi. raamattu omilla teksteillään suljee pois raamatun jumalan mahdollisuuden. jumalan olisi siis oltava jokin muu jumala. - +++++++++++++
"Eikä edes voi olla, koska tiede oletusarvoisesti eliminoi Jumalan olemassaolon. "
Tiede eliminoi vain sen mistä ei voi ole havaintoja.
"Ja kun Jumala ei suostu rajoittumaan vain ihmisen tasolle eli tasolle, minkä ihminen voi kokea konkreettisella ja toistettavalla tavalla. "
Mistä tiedät, että Jumala on olemassa mutta vain pysyy piilossa? +++++++++++++ kirjoitti:
"Eikä edes voi olla, koska tiede oletusarvoisesti eliminoi Jumalan olemassaolon. "
Tiede eliminoi vain sen mistä ei voi ole havaintoja.
"Ja kun Jumala ei suostu rajoittumaan vain ihmisen tasolle eli tasolle, minkä ihminen voi kokea konkreettisella ja toistettavalla tavalla. "
Mistä tiedät, että Jumala on olemassa mutta vain pysyy piilossa?xxxxTiede eliminoi vain sen mistä ei voi ole havaintojaxxxxxxx
Tiedemiehillä ei ole havaintoja juuri siksi, koska he ovat eliminoineet jo etukäteen Jumalan pois.
- ori sonni
" siemenet vaa reikää " ööö totaaa :DDDDDDD
- bishop83
Jos Jumalalle on kaikki mahdollista, niin miksi pysyttelee piilossa eikä tule esille näkyvässä muodossa? Miksi Jeesus on piilossa?
xxxxxJos Jumalalle on kaikki mahdollista, niin miksi pysyttelee piilossa eikä tule esille näkyvässä muodossa? Miksi Jeesus on piilossa?xxxxxx
Jumala ei ilmaise itseään niille, jotka jo etukäteen ovat päättäneet olla uskomatta Häneen.
Sensijaan Jumala on todistanut olemassaolonsa jokaiselle vilpittömälle ihmiselle, joka haluaa uskoa Häneen.- valehee
Jaakob kirjoitti:
xxxxxJos Jumalalle on kaikki mahdollista, niin miksi pysyttelee piilossa eikä tule esille näkyvässä muodossa? Miksi Jeesus on piilossa?xxxxxx
Jumala ei ilmaise itseään niille, jotka jo etukäteen ovat päättäneet olla uskomatta Häneen.
Sensijaan Jumala on todistanut olemassaolonsa jokaiselle vilpittömälle ihmiselle, joka haluaa uskoa Häneen.olet kyllä mahdoton paskanpuhuja jaakob. moni ihminen on halunnut uskoa ja rukoillut jumalaa ja vastauksia kysymyksiin. mitään ei ole kuulunut. sinäkään et ole jumalan kanssa käynyt keskustelua tai nähnyt jumalaa. elät omassa mielikuvituksessasi.
Jaakob kirjoitti:
Sensijaan Jumala on todistanut olemassaolonsa jokaiselle vilpittömälle ihmiselle, joka haluaa uskoa Häneen.Jaakob sanoi :
Sensijaan Jumala on todistanut olemassaolonsa jokaiselle vilpittömälle ihmiselle, joka haluaa uskoa Häneen.
_________
Niin minullekin.- Arjen enkeli
Viimeksi kun Jumala syntyi maan päälle Jeesuksena, ihmiset eivät uskoneet, vaan ristiinnaulitsivat Jeesuksen ja haukkuivat Jumalanpilkkaajaksi. Ristillä toinen ryöväreistä läällätteli: jos olet Jumalan poika ja niin kaikkivoipainen niin astu alas ristiltä ja pelasta itsesi.
Uskon että jos Jumala tulisi meidän nykyihmisten keskuuteen, kävisi juuri yhtä typerästi. Ei tämä yhteiskunta sen viisaampi ole, nöyryydestä ja kunnioituksesta puhumattakaan.
Ja enkeleistä on kerrottu, että ihmiset ovat sellaisia nähneet, mutta eivät ne muuten vaan tule näytille itseään mainostamaan. Itse voisin sanoa olevani tyytyväinen, jos ei luonani näy henkimaailman olentoja esim. varoittelemassa vaarasta, tai hakemassa ennenaikaisesti pois maailmasta, kun en minäkään mikään iltapuolen ihminen vielä ole.. Enkeli tulee luokse kun hänellä on jokin syy, ei sen takia että on jonkin sortin itseään rakastava exhibionisti.. Eli enkeli on Jumalaa varten, ei itseään varten.
xxxxxxxxOnko Jumalan olemassaolosta tieteellisiä todisteita?xxxxxx
Tiede tutkii etukäteen rajattuja alueita. Jumala on näiden rajojen ulkopuolella ja siksi tieteellä ei voida todistaa Jumalan olemassaoloa. Aivan samoin kuin metrimitalla et voi todistaa kuinka monta kiloa joku esine painaa.
Missään ei myöskään ole määrätty, että todisteen Jumalasta pitäisi olla tieteellinen.
Jumalan olemassaolo on kuitenkin todistettu monilla muilla tavoilla. Jumala on ilmaisut itsensä ja olemassaolonsa tavalla tai toisella jokaiselle ihmiselle, joka HALUAA uskoa Häneen. Hän on myös kätkeytynyt niiltä, jotka jo etukäteen ovat päättäneet olla uskomatta Häneen.
Jumala on myös lähettänyt oman Henkensä, Pyhän Hengen, jokaisen Häneen uskovan ihmisen sisimpään todisteeksi olemassaolostaan ja jumaluudestaan.- bishop83
hohhoijaa Jaakob..mistä sä tiedät mitä jumalasi haluaa tai tekee..mistä sä tiedät et jumala on päättänyt olla piilossa niille, jotka mukamas ovat päättäneet olla uskomasta jumalaan? mä en ymmärrä koko uskon tärkeyttä..miksei se vaan voi olaa tietoa et jumala on olemassa? miksi pitää olla tuota maagista uskoa?
xxxxhohhoijaa Jaakob..mistä sä tiedät mitä jumalasi haluaa tai tekee..mistä sä tiedät et jumala on päättänyt olla piilossa niille, jotka mukamas ovat päättäneet olla uskomasta jumalaan?xxxxxxx
Tiedämme sen siitä, että Hän on itse niin sanonut ja toiseksi tiedämme sen käytännön kokemuksista.
xxxxxmä en ymmärrä koko uskon tärkeyttä..miksei se vaan voi olaa tietoa et jumala on olemassa? miksi pitää olla tuota maagista uskoa?xxxx
Kysymys ei ole uskon tärkeydestä, vaan siitä, että ihminen ei voi olla uskomatta siihen, minkä tietää olevan totta. Siihen ei tarvita mitään maagista uskoa.
- bishop83
Mutta Jaakob miksi pitää uskoa ilman todisteita?
xxxxMutta Jaakob miksi pitää uskoa ilman todisteita?xxxxx
Ei tarvitse uskoa ilman todisteita.
Uskomme Jumalaan juuri siksi, että Hänestä on todisteet olemassa.
Jumala on todistanut olemassaolonsa jokaiselle joka HALUAA uskoa.
Miksi pitäisi antaa todisteita sellaiselle, joka on jo etukäteen päättänyt olla uskomatta niihin? Eihän siinä olisi mitään järkeä.- 74457457
Jaakob kirjoitti:
Miksi pitäisi antaa todisteita sellaiselle, joka on jo etukäteen päättänyt olla uskomatta niihin? Eihän siinä olisi mitään järkeä.olet kyllä aina tollo. kaikki ihmiset uskovat kun tulee jotain konkreettista esille. sinun logiikallasi edes viimeisellä tuomiolla ateistit eivät usko jumalan olemassaollon. eivätkä edes hellvetissä usko helvetin olemassaoloon.
- Thronos
Jaakob kirjoitti:
Miksi pitäisi antaa todisteita sellaiselle, joka on jo etukäteen päättänyt olla uskomatta niihin? Eihän siinä olisi mitään järkeä.Jos Jumala haluaisi "pelastaa" kaikki niin hän antaisi erinomaiset todisteet nimenomaan niille jotka eivät usko tai edes halua uskoa. Vähän niinkuin rakastava vanhempi antaa vastakoiselle lapselle lääkkeen vaikka johonkin herkkuun kätkettynä.
Ne jotka haluavat uskoa - hehän kyllä keksivät "todisteet" vaikka mistä, aivan niinkuin nyt juuri tapahtuukin.
Tuollainen jumala joka ajattelee että "kun ette kerran halua uskoa täysin epäuskottavaa niin omapa on vikanne, lällätilää" kuulostaa varhaismurrosikäiseltä nuorelta.
Eikä edes kovin fiksulta sellaiselta.
Jumalan olemassaoloa on yritetty todistella tieteellisesti jo keskiajalla. Eräs sellainen yritelmä on vaikkapa ontologinen todistus. Sen mukaan Jumala käsitteenä jo sisältää määritelmänsä perusteella täydellisyyden. Täydellisyyteen tietysti kuuluu, että täydellinen (siis Jumala) on olemassa. Eihän Jumala silloin olisi täydellinen, jos hän ei olisi olemassa!
Tai mitäs sanotte tästä, kosmologisesta todistuksesta: Kaikelle olemassa olevalle on syynsä. Kun syyketjua seurataan riittävästi taaksepäin, päädytään ensimmäiseen syyhyn, joka on iankaikkinen olento: Jumala. Jumala on kaiken liikkeelle paneva voima.
Tässä vain pari esimerkkiä yrityksistä todistaa Jumalan olemassaolo. Todellisuudessa kuitenkaan Jumalan olemassoloa ei voida TIETEELLISESTI todistaa. Puolesta ja vastaan voidaan tottakai esittää perusteluita.
Jumala antaa uskon lahjaksi. Väkisin hän ei tahdo ketään saada uskomaan itseensä. Siksi on turhaa myöskään inttää hänen olemassaolostaan: joka ei usko niin ei usko, vaikka se kuinka todistettaisiin, juuri kuten Jaakob toteaa.
Tuikku-pappi- suututtaaaa
puhut kyllä paskaa tuikku
>> joka ei usko niin ei usko, vaikka se kuinka todistettaisiin, juuri kuten Jaakob toteaa. >>>
tälläisten paskapuheiden julistajille maksetaan palkkaa verotuloista!! kuka on väittänyt ettei joku usko jos on todisteita??
siksi jumalaan ei moni usko koska ei ole todisteita olemassaolosta, mutta vastaan on paljon todisteita. totta pirussa uskottaisiin jos tulisi todisteita.
suututtaa kun levitätte palkkaa saaden tuolaista propagandaa ja laitatte sanoja muiden suuhun. mistä pirusta tiedät tuikku mitä muut ajattelee?? suututtaaaa kirjoitti:
puhut kyllä paskaa tuikku
>> joka ei usko niin ei usko, vaikka se kuinka todistettaisiin, juuri kuten Jaakob toteaa. >>>
tälläisten paskapuheiden julistajille maksetaan palkkaa verotuloista!! kuka on väittänyt ettei joku usko jos on todisteita??
siksi jumalaan ei moni usko koska ei ole todisteita olemassaolosta, mutta vastaan on paljon todisteita. totta pirussa uskottaisiin jos tulisi todisteita.
suututtaa kun levitätte palkkaa saaden tuolaista propagandaa ja laitatte sanoja muiden suuhun. mistä pirusta tiedät tuikku mitä muut ajattelee??xxxxxsiksi jumalaan ei moni usko koska ei ole todisteita olemassaolosta, mutta vastaan on paljon todisteita. totta pirussa uskottaisiin jos tulisi todisteita.xxxxxxx
Kukaan ei ole ateisti siksi ettei olisi todisteita Jumalasta, vaan hän on ateisti siksi, koska hän ei HALUA uskoa Jumalaan.- ex-Q
"Jumalan olemassaoloa on yritetty todistella tieteellisesti jo keskiajalla. Eräs sellainen yritelmä on vaikkapa ontologinen todistus. Sen mukaan Jumala käsitteenä jo sisältää määritelmänsä perusteella täydellisyyden. Täydellisyyteen tietysti kuuluu, että täydellinen (siis Jumala) on olemassa. Eihän Jumala silloin olisi täydellinen, jos hän ei olisi olemassa!"
--> Tällöin kaiken täydelliseksi kuviteltavan olisi oltava olemassa... Samoin olemassaolo pitää pystyä todistamaan myös empiirisesti.
"Tai mitäs sanotte tästä, kosmologisesta todistuksesta: Kaikelle olemassa olevalle on syynsä. Kun syyketjua seurataan riittävästi taaksepäin, päädytään ensimmäiseen syyhyn, joka on iankaikkinen olento: Jumala. Jumala on kaiken liikkeelle paneva voima."
--> Alkusyy voi olla mikä tahansa. Sen ei tarvitse olla "iankaikkinen olento"... Alkusyyksi käy mainiosti myös kvanttifluktaatio.
- janijumalainenpaska
eses
Tämä on Kirkko Kuulolla -palsta. Ei liene mikään ihme, että täällä puhutaan Jumalasta ja hengellisistä asioista. Teille joita tämä ei kiinnosta, on varmasti muita foorumeita pilvin pimein.
Tuikku-pappi- pseudoharhoja
Ei.
- bishop83
Tuikku miksi muiden pitäisi uskoa tähän Jumalaan? Anna yksikin hyvä syy..
xxxxxxTuikku miksi muiden pitäisi uskoa tähän Jumalaan? Anna yksikin hyvä syyxxxxx
Minä vastaan omasta puolestani. Ketään ei pakoteta uskomaan Jumalaan, mutta kukaan vilpitön ja rehellinen ihminen ei voi olla uskomatta siihen, minkä tietää olevan olemassa.- foksmalder
Jaakob kirjoitti:
xxxxxxTuikku miksi muiden pitäisi uskoa tähän Jumalaan? Anna yksikin hyvä syyxxxxx
Minä vastaan omasta puolestani. Ketään ei pakoteta uskomaan Jumalaan, mutta kukaan vilpitön ja rehellinen ihminen ei voi olla uskomatta siihen, minkä tietää olevan olemassa.Juuri tuosta syystä on helppoa olla uskomatta jumaliin. Niistä kun ei ole mitään tietoa.
- *Faith*
"Luokka 9 E"
Höpö höpö. Ysiluokkalaiset ovat jo käyneet rippikoulun. Luulisi kysymyksen Jumalan olemassaolosta olevan selvää pässinlihaa. :) - Arjen Enkeli
Uskonto on perusolemukseltaan sellainen, mikä perustuu uskomiseen. Eli jos ihminen epäilee ja kaipaa todisteita on heikkouskoinen. Itse uskon siihen että kun rukoilen saan avun, ennemmin tai myöhemmin, suorasti tai epäsuorasti. Jumalasta itsestään en kaipaa mitään ihmeempää todistusta. Sen vain tuntee. Toisaalta on monia asioita Raamatussa, joista on todisteita, esim. Nooan arkkihan on löytynyt ja vastaa Raamatussa kuvattua arkkia, ja punaisen meren pohjasta on löytynyt faaraon sotavaunuja yms. Notta miksipä kukaan hullu sinne muuten vain ajaisi, ellei olisi luullut sieltä selviävänsä.. Mikä todistanee sen että joku joskus on saanut ihmeitä aikaan.. Ilmankos suurin osa maailman ihmisistä uskoo.. Eikä suurin osa kaipaa todisteitakaan.. Mutta jos kaipaa, niin kristinuskon sisällöt ovat maailman uskonnoista eniten toteen näytettävissä. Muistan lukeneeni ihan prosentteina nää jutut jostain..
- 254
Joka uskoo hänellä on todisteet itsessään. Silloin ei tarvita mitään ulkopuolisia todisteita.
- bishop83
Kylläpä on hatarat perusteet uskolle.."sen vain tuntee" =D =D =D
- Arjen enkeli
"Sen vain tuntee", on mielestäni vahvin peruste uskolle. Ihminen jolle sana uskonto on täysin vieras käsite, ei voi uskonnon kieltä ja olemusta ymmärtää. Jos on sellainen ihminen joka ei näy tuntevan muuta kuin vihaa niin miten sellainen olisi koskaan päässyt jyvälle mistään jumalasta -meidän tai muidenkaan? Muutamalla täällä näkyy olevan niin paha olo kun purkaa aggressioitaan ja poikkeaa keskustelun aiheesta vain loukatakseen muita. Teilläkin jotka vannotte ettette usko, tuntuu olevan polttava tarve selvittää tätä asiaa.. Kummallista.. Varmasti jostain muualta löydätte keskusteluapua jos on purkamatonta pahaa oloa. Suomi24:n säännöissä sanotaan, ettei saa kirjoittaa muita loukkaavasti, osaako kukaan lukea sääntöjä? Näköjään niitä tarvitaan aikuisillekin.. Miksi aikuiset aina opettavat lapsille että pitää käyttäytyä, kun eivät itsekään osaa? Kaikkea sitä ihminen kehtaa kun ei nimeään tarvitse mainita. Mikä ihmisiä oikein riivaa, kun toisia pitää ehdoin tahdoin loukata? Tottakai jokaisella on mielipiteet ja niitä on lupa kertoa, mutta missä on käytöstavat?
- Ihana Fantasti
Vähän oikaisua.
Nooan arkkia ei ole löydetty ja tuskinpa löydetäänkään. Faaraon sotavaunuja ei myöskään ole löydetty, eikä liitonarkkia vaikka kaikkien löytämisestä on netti pullollaan mitä huikeimpia löytämistarinoita.
Tiede ei ota Jumalan todistamistaakkaa itselleen.
Luonnontieteet eivät tule löytämään tekijän signeerausta geneettisestä koodista
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0019103513000791
Silti, yksityinen ihminen voi saada täysin ehdottoman varman todistuksen Jumalan olemassaolosta ja toiminnasta itselleen, mutta sitä ei voi antaa toiselle.
Voi kertoa vaikka miljoona asiaa, miten Jumala on todistanut itsensä, mutta ne eivät välttämättä kelpaa todisteeksi toiselle.
Jumala pitää tapansa mukaan hyvin matalaa profiilia, eikä aio järjestää sellaista näytöstä, että kaikkien olisi pakko uskoa. Vaikka Jumala tulee toeuttamaan koko Ilmestyskirjan kauhukuvaelman joskus täällä maan päällä, ne kaikki tapahtumat näyttävät olevan tämän maailman ihmisten mielestä vain luonnollisia ilmiöitä ja politiikkaa ja ihmisten avan omin voimin aikaansaatua typeryyttä.- Ihana Fantasti
Arjen enkeli kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ronald_Wyatt
Wyattia pidetään huijarina likipitäen kaikissa piireissä.
Yksi ihminen ilman minkään aiheeseen liittyvän alan koulutusta käy löytämässä lähes kaikki Raamatussa mainittyjen tapahtumien jäänteet. Siinä jää fiktiivinen hahmo, Indiana Joneskin, jo kauas taakse.
Nooan arkkina pidetty Durupinarin muodostuma geologisesti luonnollinen ja on yksi Araratin alueella lukuisasti tavattavista erodoituneista synkliineistä. - Älähän ny tuollaista
Ihana Fantasti kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ronald_Wyatt
Wyattia pidetään huijarina likipitäen kaikissa piireissä.
Yksi ihminen ilman minkään aiheeseen liittyvän alan koulutusta käy löytämässä lähes kaikki Raamatussa mainittyjen tapahtumien jäänteet. Siinä jää fiktiivinen hahmo, Indiana Joneskin, jo kauas taakse.
Nooan arkkina pidetty Durupinarin muodostuma geologisesti luonnollinen ja on yksi Araratin alueella lukuisasti tavattavista erodoituneista synkliineistä.mee väittämään, etteikö olisi sopivaa koulutusta. Ronnihan oli entisessä elämässään anestesiahoitaja, eli nukutusammattilainen, joka tunsi lääkkeitä, joilla nukahdetaan ja varmaan myös sellaisia lääkkeitä, joilla nähdään hallusinaatioita.
- Arjen enkeli
- Vastaus aloittajalle
Haeppa aloittaja vaikka googlella semmoinen kuin TV7 ja Raamattu on ihmeellinen! Siellä on niitä tieteellisiä todistuksia, jos sinua semmoiset kiinostavat.
- Arjen enkeli
Ja vinkkinä mikä pätee vähän kaikkeen tässä maailmassa: Älä koskaan pyydä todisteita asioista joihin ET HALUA uskoa. ;)
Arjen enkeli kirjoitti:
Ja vinkkinä mikä pätee vähän kaikkeen tässä maailmassa: Älä koskaan pyydä todisteita asioista joihin ET HALUA uskoa. ;)
xxxxxxxJa vinkkinä mikä pätee vähän kaikkeen tässä maailmassa: Älä koskaan pyydä todisteita asioista joihin ET HALUA uskoa. ;)xxxxxxxxxx
Erittäin hieno oivallus!
Sopii mainiosti ateisteille! He jankuttavat jatkuvasti todisteista, vaikka ovat jo etukäteen tehneet päätöksen olla uskomatta mihinkään todisteisiin.- ex-Q
Arjen enkeli kirjoitti:
"Ja vinkkinä mikä pätee vähän kaikkeen tässä maailmassa: Älä koskaan pyydä todisteita asioista joihin ET HALUA uskoa. ;)"
--> Jos jokin asia joko on olemassa, tai ei ole olemassa, eikä olemassa olon puolesta ole mitään todisteita, niin miksi tällaisen asian olemassa oloon tulisi tällöin uskoa? Kyse EI OLE halusta... Kyse on asiaa puoltavista todisteista. - MaailmanValtias1^-?
ex-Q kirjoitti:
"Ja vinkkinä mikä pätee vähän kaikkeen tässä maailmassa: Älä koskaan pyydä todisteita asioista joihin ET HALUA uskoa. ;)"
--> Jos jokin asia joko on olemassa, tai ei ole olemassa, eikä olemassa olon puolesta ole mitään todisteita, niin miksi tällaisen asian olemassa oloon tulisi tällöin uskoa? Kyse EI OLE halusta... Kyse on asiaa puoltavista todisteista.Sinä siis lakaiset yksioikoisella yksivaltiaan eleellä reilut parimiljardia todistetta pois pöydältä toteamuksella: "ei kelpaa".
Eikä kysymys ole uskosta tai halusta vaan silkasta typeryydestä. - ex-Q
MaailmanValtias1^-? kirjoitti:
Sinä siis lakaiset yksioikoisella yksivaltiaan eleellä reilut parimiljardia todistetta pois pöydältä toteamuksella: "ei kelpaa".
Eikä kysymys ole uskosta tai halusta vaan silkasta typeryydestä."Sinä siis lakaiset yksioikoisella yksivaltiaan eleellä reilut parimiljardia todistetta pois pöydältä toteamuksella: "ei kelpaa". "
--> Käsittääkseni todisteita, joita kukaan ei ole esittänyt, ei myöskään voi lakaista minnekään... Saati sitten yksivaltaisella eleellä... Jos todisteita kerran on pari miljardia, niin olisit voinut samalla vaivalla linkittää muutaman todisteen kirjoituksesi loppuun. Todisteiden kelvollisuuteen envoi nyt ottaa kantaa, johtuen juuri em. syystä (so. todisteita ei esitetty).
"Eikä kysymys ole uskosta tai halusta vaan silkasta typeryydestä."
--> Minkä asian suhteen kyse on typeryydestä?
- bishop83
Mitkä ne teidän todisteet on uskovat?
- Nasse.
Vastaus: http://www.400monkeys.com/God/
- jumala ja tiede
Minusta Jumala voi olla hyvinkin todennäköinen. Ehkä elmä kehittyy itsekseen ja luonto ohjautuu ilman jumalaa tai jumalia, mutta jumalat on sitä varten että ne selittävät (elämän) synnyn. Ei lajien syntyä. Elämän itsekseeen syntymisestä on paljon vähemmän järkeviä todisteita kuin jumalasta. Jopa se että ihmiset on uskovisia riittää todisteiksi ateistien hataraa, elämä on syntynyt kun solu rakentui itsekseen ja sai jakautumisen taidon sattumalta teoriaa. Solu on monimutkaisempi kuin sitä ennen luultiin. Jopa yksinkertaisimman esitumallisen solun itsekseen syntyminen on hyvin epätodennäköistä.
Minä en ole mikään harras uskova koska minulla on epäilyksiäni uskontojen Jumalia/ Jumalaan, mutta jumalaan minä uskon. Järjellä.- Peruslogiikkaa
Jep, samoilla linjoilla ollaan. Ei niin monimutkaiset asiat tyhjästä synny. Plus että maailmassa on enemmistö niitä jotka uskoo ainakin johonkin korkeampaan voimaan. Juutalaisilla, kristityillä ja Islamin uskoisilla Jumalassa on paljon samanlaisia piirteitä, ja jokainen näistä uskonnoista tunnustaa myös Jeesuksen olleen todellinen ja merkittävä henkilö. Se, kenelle hän on Jumalan poika, ja kenelle vain merkittävä profeetta, on omasta tulkinnasta kiinni. Mutta joku suurempi voima on oltava olemassa, sillä mistäpä ne kaikki kertomukset ja perimätieto muuten olisi saanut alkunsa. Ei mikä tahansa "villitys" voi kestää yli 2000 vuotta, ellei siinä olisi totuutta mukana. Myös mittava määrä kokemuksia jumalasta ja henkimaailmasta puhuvat puolestaan. Eli on loogisempaa ajatella, että on olemasa ainakin jokin jumala tai korkeampi voima, kuin että ei olisi mitään. Tuskinpa enemmistö maailman ihmisistä nyt sentään niin erehtynyt tai pilvessä olisi. :D
- Outsider26
Peruslogiikkaa kirjoitti:
Jep, samoilla linjoilla ollaan. Ei niin monimutkaiset asiat tyhjästä synny. Plus että maailmassa on enemmistö niitä jotka uskoo ainakin johonkin korkeampaan voimaan. Juutalaisilla, kristityillä ja Islamin uskoisilla Jumalassa on paljon samanlaisia piirteitä, ja jokainen näistä uskonnoista tunnustaa myös Jeesuksen olleen todellinen ja merkittävä henkilö. Se, kenelle hän on Jumalan poika, ja kenelle vain merkittävä profeetta, on omasta tulkinnasta kiinni. Mutta joku suurempi voima on oltava olemassa, sillä mistäpä ne kaikki kertomukset ja perimätieto muuten olisi saanut alkunsa. Ei mikä tahansa "villitys" voi kestää yli 2000 vuotta, ellei siinä olisi totuutta mukana. Myös mittava määrä kokemuksia jumalasta ja henkimaailmasta puhuvat puolestaan. Eli on loogisempaa ajatella, että on olemasa ainakin jokin jumala tai korkeampi voima, kuin että ei olisi mitään. Tuskinpa enemmistö maailman ihmisistä nyt sentään niin erehtynyt tai pilvessä olisi. :D
Mulle tää asia nyt ei oo mikää kauheen polttava selvittää, mutta oli sitten olemassa Jumala tai ei, on pakko vaan sanoa tähän väliin että ne täällä jotka uskovat johonkin Jumalaan vaikuttavat niin rauhanomaisilta, että kaipa se pelkkä uskominenkin tekee hyvää ihmiselle. Saatte kunnioitukseni, päättyi tää teidän tutkielmanne sitten mihen hyvänsä tulokseen! :DDD Eivät ainakaan riehu suuna päänä ja hauku ihmisiä! Notta uskokoon rauhassa mihin tahansa varjelukseen, kerran se selvästi tekee ihmiselle hyvää. ;) Joku täällä taiski tehdä saman havainnon asiasta, kauhee viha päällä noilla ns. hengettömillä. Oon muuten kuullu että jopa islamissa ihmiset arvostaa edes johonkin uskomista kun että ei usko mihinkään.. Sitte ne ihmettelee ku suomalaiset tapakristityt on heidän mielestä ateisteja! :DD Tää on varmaan niin meidän kulttuuria että ollaan ihan mahdollisimman olemattomia vaan, ja sit jos joku uskoo, ja kertoo sen, niin sitä pidetään ihan outona.. Matkustelu tekis ihmisille hyvää, kun kattoo muuta maailmaa niin ei kai se oman uskonnon näyttäminen nyt niin outoa olekaan.. Kiehtovia nää maailman eri uskonnot, itse elänyt ns. uskonnottomassa tyhjiössä vanhempien päätöksestä, ja nyt vähän harmittaa. Sanoivat joskus että aikuisena saa valita itse mihin uskoo, mutta kun en tiedä uskonnoista paljon mitään, niin tässä tulos. Mutta hyvää se näkyy ihmisille tekevän. :) Enpä tiedä.. Kai sitä vois kuulua kirkkoon vaikka senkin puolesta, miten paljon niillä on hyviä palveluita. Niillähän on vaikka mitä sururyhmää, vertaistukea ja ruoka-apua työttömille, kerhoja lapsiperheille ja vanhuksille.. Naapurikin saanut kaikki neljä lasta päiväkerhoon, ja päässyt juttelemaan diakonin kanssa jostain murheistaan. Välillä kokee olevansa niin outsider kun ei ole kukaan kertonu mulle mistään uskonnosta.. Jospa minäkin joskus pääsen näistä jyvälle.. ;D
Kiva ja avoin sinun Outsider26 ajattelusi. Kiitos itsellesi
- bishop83
"Eli on loogisempaa ajatella, että on olemasa ainakin jokin jumala tai korkeampi voima, kuin että ei olisi mitään. Tuskinpa enemmistö maailman ihmisistä nyt sentään niin erehtynyt tai pilvessä olisi. :D"
Miten niin loogisempaa? Se, että enemmistö uskoo johonkin yliluonnolliseen olentoon ei tee siitä todellista..Uskoohan moni lapsikin mielikuvitusystäviin..tekeekö se siitä totta? Tai se et moni uskoi Maapallon olevan kosmoksen keskus, tekikö se siitä totta??Enemmistöllä on läheisä omaisia, perhettä, sukua. Enemmistö toivoo että itselle sekä noille läheisille elämä soisi hyvinvointia ja tyytyväistä mieltä. Tämä tekee hyvyydesstä todellisen tavoitteen -enemmistölle- Tuskin kukaan ajattelee että tuo mielipide on yliluonnollista.
Täysin eri asia on että sinulla bishop83 kuten jokaisella on opetettu jumalankuva mielessäsi. Tuskin kukaan pystyy sanomaan minkälainen Jumalankuva on se oikea. Ei tuossa mitään riitaa siitä kuvasta tarvitse kehitellä.
Kaikki sodat on kuitenkin lopetettava diplomatiaan eli neuvotteluun. Kristitty saattaisi sanoa neuvottelun hyväksymistä anteeksiannoksi.
Melko niukasti aktiivisuudestasi huolimatta olet kuitenkin kuvannut omaa käsitystäsi Jumalasta.
28.4.2013 22:01 viestistäsi löytyy sana - yliluonnollinen - ja - olento- Noiden pohjalta voin yhtyä ajatteluusi. Myöskään minä en määrittele Jumalaani noilla sanoilla. Hän ei ole yliluonnollinen eikä olento. Kuten sanoin jokaisella on omansa. Tästäkin.- Heivaantevihaajat
hellin63 kirjoitti:
Enemmistöllä on läheisä omaisia, perhettä, sukua. Enemmistö toivoo että itselle sekä noille läheisille elämä soisi hyvinvointia ja tyytyväistä mieltä. Tämä tekee hyvyydesstä todellisen tavoitteen -enemmistölle- Tuskin kukaan ajattelee että tuo mielipide on yliluonnollista.
Täysin eri asia on että sinulla bishop83 kuten jokaisella on opetettu jumalankuva mielessäsi. Tuskin kukaan pystyy sanomaan minkälainen Jumalankuva on se oikea. Ei tuossa mitään riitaa siitä kuvasta tarvitse kehitellä.
Kaikki sodat on kuitenkin lopetettava diplomatiaan eli neuvotteluun. Kristitty saattaisi sanoa neuvottelun hyväksymistä anteeksiannoksi.
Melko niukasti aktiivisuudestasi huolimatta olet kuitenkin kuvannut omaa käsitystäsi Jumalasta.
28.4.2013 22:01 viestistäsi löytyy sana - yliluonnollinen - ja - olento- Noiden pohjalta voin yhtyä ajatteluusi. Myöskään minä en määrittele Jumalaani noilla sanoilla. Hän ei ole yliluonnollinen eikä olento. Kuten sanoin jokaisella on omansa. Tästäkin.Samaa mieltä hellin 63. Sanalla "Jumala" ei mielestäni ole mitään yhteistä "yliluonnollisen" tai "olennon" kanssa. Jumala ei voi olla mikään olento, sillä jumalalla itsellään tuskin on mitään kehoa.. Jeesus on ollut jumalan sanan ruumiillistuma, mutta olemmeko me ihmiset jotain "olentoja"? Kuulostaa lähinnä joltain merkilliseltä eläimeltä.. Makunsa kullakin tästä asiasta.. Jumala on kaikkialla.. Koen että se on yhtä selvää kuin tuuli, tai auringon lämpö.. Se on jotain suurempaa mitä ihminen voi sanallisesti määrittää. Kukin käsittää jumalan omalla ymmärryksen tasollaan.. Jos kolmevuotiaalta kysytään, millainen Jumala on, hän voi piirtää pilven päälle vanhan parrakkaan ja lempeän näköisen miehen valkoisissa vaatteissa. Tämän kuvan hän on voinut piirtää sen ajatuksen mukaan minkä hän on saanut kun on kuullut kerrottavan Jumalasta. Ennen Jeesusta Jumalaa tulkittiin ankarana, kunnes Jeesus tuli näyttämään Jumalasta aivan uudenlaisen puolen. On myös niitä, joille sana jumala ei merkitse pelastusta, kuolemanjälkeistä elämää ja vastausta rukouksiin äärimmäisessä hädässä. Raamatussa sanotaan, Minä olen Herra sinun Jumalasi, älä palvo muita jumalia. Nykypäivänä ihmisillä tuntuu löytyvät tärkeämpiäkin palvonnan kohteita. Vaikkeivät he näitä asioita jumalakseen nimitäkään, saa monella himo rahaan, työhön, seksiin,omaan itseensä, viinaan, pelaamiseen, toisten ihmisten piinaamiseen ja epäkunnioitukseen usein jumalan palvontaa hipovia mittasuhteita. Jokaisella meillä on jokin asia josta saamme hyvän olon. Toisilla se on itse Jumala, toisilla jotain paljon maallisempaa. Niin tai näin, jumala on todellinen, ja kaikille meille erilainen. Jumalan ja mielikuvituksen ero on se, ettei esim. joulupukkia palvota, Jeesus ei ollut taikuri joka vetää kaniinin hatusta, vaan Jumala ihmisen muodossa ja parantaja.. Vaikka mitäpä minä täällä kenellekään sen kauempaa näitä selittelen. Minähän kerron omasta Jumalastani, enkä esim. Bishopin, tai Ex-Q:n. Kenties koko keskustelu on täysin harhaanjohtavaa, sillä jokainen täällä tulkitsee sanan "jumala" aivan eri lailla.. Puhukaamme siis vaikka säästä. Sikäli mikäli kaikille teille on pilvi samanlainen?!
- god1
Miksi te puhutte aiheesta josta ette tiedä paskaakaan????? Onhan Jumala olemassa, mutta miksi ette ota todisteita vastaan? Koko ajan ihmiset maailmalla tulee uskoon ihmetekojen kautta. Jos olet ollut sokea ja saanut näkösi takaisin rukoilemalla ja Jumala on vastannut ja parantanut, niin EIKÖ SE RIITÄ!??? Ite olen tullut uskoon, koska jumala tekee nykyään suurempia ihmeitä kun raamatussa. Ei ole ketää ihmistä jolle Jumala ei olisi vastannut rukouksessa, mutta vastaus tulee ajallaan. MENKÄÄ JA KYSYKÄÄ JUMALALTA. tb joshuan videot on hyviä ja niissä on ihmetekoja. Katsokaa youtubesta.
- foksmalder
Tulee uskoon muttei vain sinun uskontoosi. Eikä vain jumaliin.
Eli ei riitä, jos et usko myös avaruusolentoihin, yksisarvisiin, keijuihin, kaikkiin maailman tuhansiin jumaliin jne.
- Mitättömyys
En tiedä, mutta eikös aivot tavallaan rakenna uusia soluja. Jos aivot tuhoutuu, niin kaikkien sukusolujenkin syntyminen vähitelleen lakkaa. Taitaa kaikki perustua pelkkään aivojen kemialliseen toimintaa. Hirveältähän tämä kuulostaakin, mutta jos se on näin, niin silloin se on näin.
- god1
KERTOKAA MIKÄ ON SELLANEN TODISTE JUMALASTA MIKÄ KELPAA!???
- 1+12
Sellainen todiste, joka on objektiivinen ja kiistattomasti todettavissa oleva yliluonnollinen tapahtuma, jota ei voi selittää hallusinaation tai joukkosuggestion avulla.
- Ihana Fantasti
Ehkäpä sellainen todistustapa voisi toimia, että otettaisiin todennäköisyyslaskennallinen tilastotiede apuun.
Raamatusta tiedetään suunnilleen sen eri kirjojen syntyaika.
Otetaan vaikka muutama Raamatun tuhat ennustetta pitkin Raamattua ja etsitään historiasta ennusteen toteutuminen.
Mikä määrä napakymppejä alkaisi vaikuttaa riittävän uskomattomalta ilman yliluonnollisia elementtejä?
Kristitty filosofi Francis Schaeffer esitti filosofisen todistuksen kristinuskon Jumalan ylivertaisesta parhaimmuudesta kaikkien uskontojen joukossa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Francis_Schaeffer
Ns."toivottomien tapausten" todistus. Alkoholi-, huume-, väkivaltasidonnaisten ihmisten (joiden osalta lääketieteen kaikki keinot ovat osoittautuneet toimimattomiksi) ihmeenomaiset muuttumiset.
Parantumisihmeiden todistukset. Niitä ei vain tapahdu useinkaan riittävän tarkasti lääketieteellisesti diagnisoituna. Joko edeltävä sairauskertomus on epäpätevä tai jälkitutkimuksiin ei vaivauduta. - god1
Mitä luulette voiko Jumala tehdä sellaisen ihmeen, että parantaisi esim. sokean?
- jotain..
TV/ Ohjelma arkistossa on sellainen sarja, kuin raamattu on ihmeellinen, kannattaa katsoa. Sitten on myös sellainen pohdiskelevampi sarja, kuin vartiossa, myöskin hyvä sarja. Sitten ihan henkilötason juttuja ja "kokemuksia", kun haetaan, niin sellainen sarja kuin kosketus.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1115785Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323877- 823322
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182936Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2481980Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871953- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81676Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui381665Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu861513