Varoituksia kohtalokkaan eksytyksen vaaroista:

Sydämen vartija

kyyhkys-sielut - ne ihmiset, jotka janoavat vanhurskautta; syyttömäksi julistamista/syyttömäksi julistetun autuasta tilaa - älkää eksykö raamatullisen, kaidan ja suoran tien reitiltä.

Kristillisessä kentässä on tänä päivänä liikkeellä ylenkatseellisia, viisastelevia henkiä, jotka mitätöivät luomiskertomuksen - mitätöivät, vaikka se on kaiken kristillisen uskon perusta.

Ei uskota (edes) vedenpaisumukseen, vaikka se on päiväkirjana kerrottu Mooseksen Genesiksessä.

On se merkillinen tapa, että kumarrellaan loputtomiin "maan viisaita", ikäänkuin nuo henkilöt olisivat jotenkin yläpuolella Jumalan itsensä laatimasta selonteosta, kuinka hän tämän näkyvän maailman valmisti, milloin ja minkä ajan kuluessa. Ehtoo ja aamu. Mitä tarkoittaa ehtoo ja aamu? Meidän vuorokautemme vaihtelun ajallista mitoitusasiaa - sitä se tarkoittaa. On kysymys vuorokausista. On kysymys viikon luomisprosessista kuusi tuhatta vuotta sitten. Ei tässä ole mitään tämän eriskummallisempaa!

Joidenkin mielestä edelliset asiat eivät ole tärkeitä. Väärin! Ovat ne - varsin tärkeitä! Ne ovat todellisuutta. Lukuja, jotka sinällään kuuluvat Kaanoniin ja harmoniaan. Lukuja, jotka eivät suo hulluimankaan eksyä. Ja ne ovat myös aikalaskelmakarttoja. Meidän on hyvä tietää, milloin loppu on käsillä. Emme me voi tietää päivää eikä hetkeä, mutta vuosien tarkkuudella saatamme - ja mielestäni saamme - olla perilä siitä, mikä "hetki yöstä on".

On vaarallista livetä uskomisen asiassa. Vaarallista murtaa (epäilyn varjon vaikka pelkästään antaa oman sisimpänsä komerossa kasvaa valheen sokeuttavaksi jättiläiseksi) perustusta, joka ehdottomasti, ja ikuisesti on Pyhän Kirjan alkuluvut.

Ei siinä ole mitään hihhulimaista uskoa Raamattuun - sillä uskomisesta juuri on kysymys kristinuskossa. Uskominen on avain. Se on avain taivaan kultaisen kaupungin helmiporttiin. Avain sinne, missä "koi eikä ruoste raiskaa".

13

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muista, että kultaisessa kaupungissa rikas on se, jolla on rautakanki.

• "On se merkillinen tapa, että kumarrellaan loputtomiin "maan viisaita", ikäänkuin nuo henkilöt olisivat jotenkin yläpuolella Jumalan itsensä laatimasta selonteosta, kuinka hän tämän näkyvän maailman valmisti, milloin ja minkä ajan kuluessa."
      Ainoat "maan viisaat" ketä täällä on, on kaltaisesi "minä tiedän"-uskovaiset. Muut ovat uteliaita kyselijöitä ja tarpeentullen kyseenalaistajia.

"Kristillisessä kentässä on tänä päivänä liikkeellä ylenkatseellisia, viisastelevia henkiä, jotka mitätöivät luomiskertomuksen - mitätöivät, vaikka se on kaiken kristillisen uskon perusta."
      Tyyppiesimerkki: sinä et usko tietäväsi, vaan tiedät tietäväsi ja kaikki jotka ovat eri mieltä kanssasi, ovat pahoja henkiä.

Jos etsit eksyttäjää, niin katso peiliin - valehtelet itse itsellesi ja syytät siitä muita.

• Sydämen vartija

"Kanssani samaa mieltä". Hetkinen, enhän minä tässä puhu vain omista mielipiteistäni - minä puhun Raamatun - Jumalan Pyhän Sanan, puolesta, Pyhien uskon puolesta. Ei mielipiteestäni ole kysymys. On kysymys Pyhän taivaallisen ilmoituksen arvovallasta. Minun mielipiteestäni jos olisi pelkästään kysymys, niin voisin minä kehoittamallasi tavalla vilkaistakin peiliin, mutta tässä tapauksessa ehdotuksesi ei osu - niin kuin sanotaan - "naulan kantaan".

• tieteenharrastaja

Tuo selonteko on todella olemassa:

"Jumalan itsensä laatimasta selonteosta, kuinka hän tämän näkyvän maailman valmisti.."

Se ei kuitenkaan ole erehtyväisten ihmisten vajavaisella ymmärryksellään vastaanottama ja kirjoituksiksi muuttama Raamattu, vaan Jumalan itsensä maailman ja elämän rakenteisiin kirjoittama luomakunnan ilmoitus. Sitä rehelliset tutkijat parhaansa mukaan tulkitsevat Hänen antamillaan aisteilla ja älyllä.

Varokaa halventamasta välitöntä ilmoitusta palvoessanne sokeasti välillistä.

• Sydämen vartija kirjoitti:

"Kanssani samaa mieltä". Hetkinen, enhän minä tässä puhu vain omista mielipiteistäni - minä puhun Raamatun - Jumalan Pyhän Sanan, puolesta, Pyhien uskon puolesta. Ei mielipiteestäni ole kysymys. On kysymys Pyhän taivaallisen ilmoituksen arvovallasta. Minun mielipiteestäni jos olisi pelkästään kysymys, niin voisin minä kehoittamallasi tavalla vilkaistakin peiliin, mutta tässä tapauksessa ehdotuksesi ei osu - niin kuin sanotaan - "naulan kantaan".

"Hetkinen, enhän minä tässä puhu vain omista mielipiteistäni - minä puhun Raamatun - Jumalan Pyhän Sanan, puolesta, Pyhien uskon puolesta. Ei mielipiteestäni ole kysymys."

Ai eikö? Otatko tuon saman asenteen, millä etsittiin ja tuhottiin noitia? Sinulla ei ole vastuuta kirjoituksistasi eikä Raamattua voi arvostella koska se on erehtymätön?

Mutta, juuri sinun mielipiteestäsi luultavasti onkin kysymys. 2009 julkaistiin tutkimus, jossa käytettiin hyväksi aivokuvausta. Lyhyesti: silloin kun ihmiseltä kysyttiin kysymyksin mitä mieltä hän oli jostain asiasta, mitä mieltä hän ajatteli keskiverto-amerikkalaisen olevan ja mitä mieltä Jumala oli siitä asiasta, niin yllättäen oma mielipide ja Jumalan mielipide aktivoivat samat alueet aivoissa - keskiverto-amerikkalaisen mielipide aktivoi muun alueen.

Eli kun sanot, ettei se ole sinun mielipiteesi, niin silloin se juuri onkin sinun mielipiteesi ja yrität saada sille painoa Raamatun auktoriteetilla.

Oikeasti mielenkiintoinen tutkimus, tutustu:
        http://epiphenom.fieldofscience.com/2009/12/what-you-want-god-wants.html

• >Ei uskota (edes) vedenpaisumukseen, vaikka se on päiväkirjana kerrottu Mooseksen Genesiksessä.

Että oikein päiväkirjana, eikä yhdessäkään historiallisessa, geologisessa tai arkeologisessa lähteessä ole vahvistuksen tynkääkään koko stoorille, vaan päinvastoin kaikki minkä tiedämme kertoo päivänselvästi että vedenpaisumusta ei ole ainakaan vielä tapahtunut.

Sullakaan ei taida olla minkäänlaista lähdekritiikkiä, kun raamatusta puhutaan?

• kvasi2

Taivas ja maa ovat yhdessä tuottaneet biodiversiteetin.

• kretarded

>>Ei uskota (edes) vedenpaisumukseen, vaikka se on päiväkirjana kerrottu Mooseksen Genesiksessä.

• mette.soderman

Olisi muuen mielenkiintoinen päiväkirja, jos se olisi olemassa. "22. päivä. Komensin Jaafetin luomaan lantaa. Hän kapinoi, joten piiskasin hänet. Srutsi muni, joten saimme vaihteeksi munakokkelia aamiaiseksi."

• tieteenharrastaja
        mette.soderman kirjoitti:

Olisi muuen mielenkiintoinen päiväkirja, jos se olisi olemassa. "22. päivä. Komensin Jaafetin luomaan lantaa. Hän kapinoi, joten piiskasin hänet. Srutsi muni, joten saimme vaihteeksi munakokkelia aamiaiseksi."

Etsipä kirjastohakemistosta "Suuri tulva".

• tieteenharrastaja

• T 7

"Kapteenin loki, viikko tulvan alkamisesta 1500 vuotta jälkeen luomisen. Sijainti : Tuntematon.

Arkissa alkaa olla vaikea hengittää. Eläinten ulosteista johtuvat ammoniakkihuurut ovat sietämättömiä. Ilmoitan pikimmiten Jumalalle että jospa hän voisi poistaa eläimiltä perä-aukot, ainakin siihen asti että sade loppuu. Voidaan sitten avata nuo kattoluukut ja saada ilmastointi pelaamaan.

Miehistö valittaa että ruuan jakaminen kaikille 100 000 eläimelle vie liikaa aikaa ja on raskasta.Epäilen että he hautovat kapinaa....

Dinosaurukset käyvät myös yhä rauhattomammiksi. Taidan viskata koko saurukset meren syliin. Eipä tarvitse kuulla valituksia T-rexin paskojen koosta..."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7639
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1893
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1870
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1535
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      769
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      32
      764
    Aihe