Pyynikillä on näkötornin vieressä aika vanha punainen puutalo ulkorakennuksineen. Tietääkö kukaan talon historiasta jotain, onko se rakennettu ehkä talonmiehelle jos sellainen on tornilla ollut vai mitä vartenhan tuo talo on aikanaan tehty. Löytyisköhän tornista jotain historiikkia, onko kuka ehkä törmännyt sellaiseen?
Pyynikin näkötornin puutalo
9
521
Vastaukset
- kysyjä.
kysy näsältä
- histiriikki
Tampere-Seuralta kannatta kysyä. Heillä on kirjallisuutta vanhasta Tampereesta vaikka millä mitalla, ja osaavat neuvoa henkilöitä, jotka tuntevat Tampereen historiaa.
- tamperereeee
Se on näkötornin vartijan mökki.
- pere-ere
Jaa. Ettei haulitornin ensimmäinen prototyyppi?
- Todella mielenkiinto
Heitit kyllä pahan. Mökki on sen näköinen, että silläkin on joku historia, mutta mistään netistä ei ainakaan äkkiä hakien löydy mitään tietoa. Yhdessä vanhassa valokuvassa, jossa on vielä vanha puinen näkötorni, ikäänkuin häämöttäisi kyseinen mökki, mutta kuva on aika huono, niinkuin sen ajan kuvat ovat.
- jioy
Vanha huoltorakennus.
- olisko näin
On kyllä asuinrakennuksen näköinen piharakennuksineen kaikkineen. Ehkä on ollut talkkarin asunto, onhan tornirakennusta tarvinnut lämmittää talvella ja halko oli ainoa tapa. Samalla ehkä vartijanakin.
- darffaus
En tiiä mutta sain tossa just viimeviikolla kuulla että onhan siellä asuttukin ihan lähivuosinakin.
- Asukas kertoo
"En tiiä mutta sain tossa just viimeviikolla kuulla että onhan siellä asuttukin ihan lähivuosinakin. "
Talo on näkötorninvartijan mökki. Se on ollut asuttuna vuodesta 1937 tai 1938 alkaen, jolloin se on rakennettu. Itse olen asunut talossa 22 vuotta, ja asuminen jatkuu.
Terveisin Petri Siuro
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892638Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 45867
- 64864
- 61835