Löydä Elämä

"Etsikää ensin Jumalan Valtakuntaa
ja Hänen Vanhurskauttansa" (Matt 6:33)

Siis, mitä meidän pitäisi löytää!
Viisaus, jonka ihastuksena ovat ihmislapset, sanoo:
"Joka Minut löytää, löytää Elämän." (San 8:35)

Johannes todistaa:
"Jolla Poika on, sillä on Elämä." (1Joh 5:12)

Tärkeintä ennen kaikkea muuta on,
että ihminen saa kohdata Messiaan eli Kristuksen.
Silloin ihminen on löytänyt Jumalan Valtakunnan
ja puettu Hänen Vanhurskauteensa.

Jumalan Valtakunta eli
vanhurskaus, rauha ja ilo Pyhässä Hengessä
on meissä, kun synnymme Hengestä.
Saamme sen, kun otamme sen vastaan kuin pieni lapsukainen.
Kun pienen lapsukaisen lailla tulemme Jeesuksen tykö.

Kun kohtaat Jumalan Valtakunnan Kuninkaan
tiedät löytäneesi Jumalan Valtakunnan.
Sinä olet silloin Jumalan Valtakunnan ytimessä.

Miten sitten voimme kohdata tuon Kuninkaan, Messiaan.
Miten löydämme Hänet.
Se voi tapahtua esimerkiksi niiden ihmisten avulla,
jotka jo ovat Hänet löytäneet.

Filippus kertoi Natanaelille:
"Me olemme löytäneet sen,
josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet,
Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista." (Joh 1:45)

Natanael oli epäilijä, mutta myös etsijä.
Niinpä Filippuksen oli helppo saada Natanael liikkeelle: "Tule ja katso!"
Kun Jeesus ja Natanael kohtasivat toisensa,
tuli Natanael yhdestä Jeesuksen lauseesta vakuuttuneeksi siitä,
että Jeesus todellakin on Israelin Kuningas.

Jos lähdet liikkeelle etsien Jeesusta, löydät Hänet varmasti.
Sinä saat kohdata Hänet.
Tavalla tai toisella Jeesus ilmaisee Itsensä sinulle niin,
että tiedät, että Hän se on.

Kun Jeesus, Jumalan Valtakunnan Kuningas, oli maan päällä,
oli Jumalan Valtakunta meidän keskuudessamme.
Kun Jeesus meni pois, lähetti Hän Pyhän Hengen sijaansa tänne.
Ja nyt Jumalan Valtakunta on sisäisesti meissä.

Jos sinä olet ottanut vastaan Jeesuksen Kristuksen sydämesi Valtiaaksi,
jos Hän on saanut astua sydämesi ovesta sisälle,
on Jumalan Valtakunta tullut sinuun Pyhässä Hengessä.

Jumala ei ole kaukana yhdestäkään ihmisestä.
Hän on löydettävissä, ja sinäkin voit löytää Hänet.
Sinun tarvitsee vain pysähtyä ja kääntyä,
kun Jumala kutsuu sinua ja vetää sinua Poikansa puoleen.
Ja tuossa kohtaamisessa sinut puetaan Kristukseen,
ja saat lahjaksi Pyhän Hengen.

Ja silloin me saamme yhdessä kiittää
"Häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta
ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa Valtakuntaan." (Kol 1:13)

5

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +++
      • Valitsemasi laulu on todella koskettava ja ajankohtainen,
        ja kuin piste iin päälle aloitukseeni, jonka otsikkona on

        LÖYDÄ ELÄMÄ

        ja nyt pasuunat kajauttavat jatkoksi

        SÄ RISTILTÄ JEESUKSEN LÖYDÄT


    • kalamos
      Vastaus Uskotko myös mitä kirjoitat,jos uskot niin olet läytänyt elämän lähteen josta vesi ei lopu.
      Niin on sisäisesti meissä,me olemme hänen todistajiaan.

      • Juuri siksi, että uskon, minä kirjoitan.

        "Koska meillä on sama uskon Henki,
        niin kuin on kirjoitettu:
        'Minä uskon ja siksi puhun',
        niin mekin uskomme
        ja sen tähden myös puhumme." (2 Kor 4:13)


    • Kun meistä tulee Jeesuksen omia – Hänen lampaitaan,
      niin se on alku uudelle ja ikuiselle elämälle.

      Iankaikkinen elämä on kokonaan Jumalan lahjaa armosta.
      ”Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä
      Kristuksessa Jeesuksessa,
      meidän Herrassamme.” (Room 6:23)

      Jeesuksen omat ovat jo siirtyneet kuolemasta elämään.
      Emme koskaan joudu tuomittavaksi.
      ”Hänellä on iankaikkinen elämä,
      eikä hän joudu tuomittavaksi,
      vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.” (Joh 5:24)

      Miten meistä voi tulla Jeesuksen omia, Hänen lampaitaan.
      Ainoa keino, jonka Raamattu tuntee, on tulla Jeesuksen tykö.
      Mutta moni ei tahdo tulla Hänen tykönsä,
      saadakseen ottaa lahjan vastaan.
      ”Te ette tahdo tulla minun tyköni,
      että saisitte elämän.” (Joh 5:40)

      Runsaat 40 vuotta sitten Isä veti minua Poikansa puoleen. (Joh 6:44).
      Niin voimakkaasti, että lopulta en enää jaksanut pistää hanttiin.
      Ihminen ei voi kuin irrottaa otteensa,
      silloin kun Jumala haluaa pelastaa hänet.

      Näin otamme vastaan pelastuksen lahjan.
      Näin otamme vastaan iankaikkisen elämän lahjan.
      Näin siirrymme kuolemasta elämään.

      ”Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän,
      ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
      Jolla Poika on, sillä on elämä;
      jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.” (1 Joh 5:11-12)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe