Parantuneet: Kauanko sylkirauhaset turvoksissa?

huolestunutta

Hei, onko kokemuksia miten pitkään poskien sylkirauhaset ovat olleet turvoksissa oksentamisen lopettamisen jälkeen? Itselläni poskien turvotus vain yltyi ja paheni kun en ole oksentanut. Nyt "kuivilla" yli kaksi viikkoa ja vieläkin ovat turvoksissa, ehkä ihan hitusen laskeneet. Voiko kasvojen palautuminen viedä kuukausiakin? Vai jääkö ne tollasiksi :( ....

9

2516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nykyääntervenainen

      Se on varmaan aika vaihtelevaa kuinka nopeasti palautuvat. Itselläni eivät sylkirauhaset niinkään turvonneet, mutta kasvot silmien alta olivat jatkuvasti pöhöttyneen näköiset. Turvotus laski muutamassa viikossa, hieman myös laihduinkin eli silläkin saattoi olla osansa asiaan. Hiukset, joihin oksentelu omalla kohdallani eniten vaikutti, alkoivat kasvaa takaisin vasta noin puolen vuoden kuluttua oksentelun lopettamisesta. (Minulla oli siis kaljuja laikkuja päälaella - ja kyllä, olen nainen.)

      Suosittelen jatkamaan samaan malliin - kyllä terve elämä on miljoona kertaa parempaa kuin mikään alipainoinen lukema ikinä. Muista juoda riittävästi vettä, ja voit kokeilla kasvo- ja päähierontoja, joiden verenkiertoa vilkastuttava vaikutus voi auttaa turvotukseen. Tsemppiä. :)

    • omromromr

      Onko teillä muuten tullut parantumisen yhteydessä turvotusta muuallekin kuin pelkästään sylkirauhasten alueelle? Olen sairastanut bulimiaa seitsemän vuotta ja tällä hetkellä olen ollut oksentamatta viikon ajan. Tavoitteenani on kokonaisvaltainen parantuminen, lopullinen bulimiasta eroon pääseminen. Sylkirauhaseni olivat muutaman päivän turvoksissa mutta eivät oikeastaan enää. Sen sijaan sormissa, reisissä ja pohkeissa on selvästi turvotusta. Oletteko muuta oksentelemisen lopettaneet/vähentäneet ym. parantuneet huomanneet samaa? Osaatteko sanoa milloin loppuu? Inhottavaa, tuntuu kuin ylä- ja alavartalo olisivat eri paria. Tietysti on täysin naurettavaa tuskailla tällaista asiaa, kun kyse on pelkistä jaloista mutta tälläinenkin yht'äkkinen muutos kehossa ahdistaa voimakkaasti, etenkin kun ruokavalio on kunnossa.

    • on tavallista tuo

      heippa, on tavallista, kuuluu asiaan. Nestetasapainon korjaantuminen oksentelun jälkeen vie viikkoja, jopa kuukausia. Mä tässä kanssa koitan parantua, oksentamatta nyt jo toukokuun alusta saakka! Turposin kauttaaltaan, ja paino nousi nesteen kertymisen takia alkuun neljä kiloa, jotka sitten laskeutuivat. Mua autto tosta turvotuksesta lukeminen siitä Lupa syödä kirjasta, jossa kerrotaan juuri tuosta turpoamisesta parantumisen yhteydessä. Kirjasta on painokset loppu, mutta kirjastoista saa!

      • veteraani

        Tavallista,ja melkeenpä poikkeuksetta sitä turvotusta tulee. Menee aikanaan ohi,vaikka kärsivällisyys on koetuksella ja siinä on varsin suuret riskit kierteelle alkaa uudestaan... :( Elektrolyyttitasapaino aivan sekasin,siks neuvoisinkin käymään lääkärillä ja labrakokeissa,koko verenkuva ja virtsa myös. Tiedät ainakin missä mennään ja kuinka tilannetta korjaat. Lääkäri ehkä ja toivottavasti ohjaa myös ravitsemusterapeutille,mistä ei varmasti ole haittaa. Pysy kuivilla,ole kärsivällinen,ikuisesti et ole turvoksissa. Voimia!!!!! :)


    • kärsivällisyyttä

      Mulla on mennyt nyt kolme viikkoa kokonaan oksentamatta. Turvotus on kyllä selvästi laskenut, mutta kasvoni eivät ole kuitenkaan vielä yhtä kapeat kuin vanhoissa kuvissa jotka on otettu ennen kuin aloitin oksentelun. Todellakin toivon, että tämä turvotus lähtisi pian kokonaan pois.

    • mä en oo oksentanu ainakaan kuukauteen mutta silti on turvoksissa....kaksoisleuka -.-

    • peloissaan

      siis nyt kuulostaa siltä, että turvotus vaan lisääntyis bulimiasta eroon pääsyn myötä :S Uskallanko lopettaa oksentelua laisinkaan? Lihonko, turpoanko, pääsenkö tästä ikinä? Nyt alkaa taas epätoivo kalvaa...

    • nojooooo

      turvotusta yleensä tulee hetkellisesti, ihan vaan koska elimistön elektorolyyttitasapaino on sekasin, eli se on VETTÄ, ei lihomista, sitä vaihetta on vaan kestettävä se tovi, viikkoja jopa kuukausi. MUTTA KYLLÄ KANNATTI!!!!!!! Neste poistuu kyllä sitten kun nestetasapaino kehossa tasaantuu ja usein paino sitten jopa alkaa laskea helposti alle entisenkin kun alkaa syödä säännöllisesti ja normaaleja määriä. Tämän itse kävin läpi tänä keväänä.

      • jep.....se on inhottavaa aluks mut kyl se siitä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe