AD/HD Mitä se on?

Buumimuumi

Minulla todettu aikuisiällä AD/HD, johon sain aluksi conserta lääkitykset (25mg muistaakseni). Tosiaan säikähdin lääkkeen aiheuttamaa olotilaa ja hinta oli tosi korkea (jotain 80€), joten jätin lääkkeen sikseen. Monet olivat kiinnostuneita lääkkeestä päihteenä ja yrittivät jopa ostaa minulta tabletteja. Yllätys kuinka paljon ihan tavikset vetää lääkkeitä päihteeksi. Monet piti mua hulluna, kun en vetänyt niitä nokkaan tai myynyt.

Meni muutama vuosi ja lääkäri antoi minulle reseptin Medikinet 10mg tabletteja. Ostin paketin, mutta en kuitenkaan heti alkanut niitä käyttämään. Sitten kerran minulta loppuivat kaljat ja yksin ollessani Googlailin huvikseni Medikinetin ominaisuuksista. Enempi löytyi päihde käytöstä infoa, kuin lääkkellistä faktaa. Uteliaisuus viimein voitti ja otin tabletin, murskasin ja vedin nenään. Vaikutus oli välitön. Kuin olisi kasvanut isommaksi ja ryhdikkäämmäksi. Otin vielä kaksi tablettia ja tietysti olo koheni entisestään. Jäin lukemaan internetistä kaikkea mahdollista kiinnostavaa ja kuin tekstin ja minun välillä olisi ollut putki joka pakotti tajuamaan lukemaani. Nautin tästä, koska olen aina ollut levoton. Pystyin jopa olemaan paikoillani naputtelematta tai muuten venkoilematta.

Sinä iltana lähdin sitten vielä keskustaan baariin kokeilemaan 'olotilaani', joka oli ihmeellisen terävä. Aistit olivat herkässä. Kuulin ja (näin) kaiken selkeämmin. Yllätyksekseni ravintolassa en kitannutkaan kaljaa entiseen malliin. Jäin seurailemaan bändin soittoa ja keskityin ihmisten puheisiin. Pystyin osallistumaan ja katsomaan silmiin. En hötkyillyt ja kykenin ajattelemaan rationaalisemmin. Tila oli selkeä, ei jännittänyt, kuten yleensä.

Nyt sain repsun Medikinettiä. Olen syönyt sitä normaalisti aina, kun tarvitsee keskittyä (en sentään nenään vedä enää). Ja kyllä otan sitä myös usein, jos menen esimerkiksi autolla kaupungille, olen nimittäin aika vaarallinen 'normaalina' liikenteessä, kun en keskity liikennesääntöihin (kaivan nokkaa, plärään cd-levyjä tai vastaavaa).

Normaali minänäni mielikuvitus ja ajatusten liiallinen spontaanius ahdisti. Nyt kykenen ajattelemaan sitä mitä teen ja jätän turhat ajatukset taka-alalle. Toivon että lääkkeestä on apua tulevissa opinnoissa. Ja kyllä uskonkin todella näin. Kuitenkin epäilen AD/HD:n lääkitystä yleisesti, koska sitä syötetään lähinnä lapsille ja mielestäni aivan turhaan, ainakin mitä aiheeseen olen tutustunut.

0

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
        Ikävä
        111
        7141
      2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
        Ikävä
        95
        4711
      3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
        Ikävä
        59
        4667
      4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
        Ikävä
        50
        3833
      5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
        Tunteet
        51
        3768
      6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
        Ikävä
        215
        3748
      7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
        Ikävä
        26
        3323
      8. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
        Ikävä
        50
        2703
      9. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
        Ikävä
        37