Minulla todettu aikuisiällä AD/HD, johon sain aluksi conserta lääkitykset (25mg muistaakseni). Tosiaan säikähdin lääkkeen aiheuttamaa olotilaa ja hinta oli tosi korkea (jotain 80€), joten jätin lääkkeen sikseen. Monet olivat kiinnostuneita lääkkeestä päihteenä ja yrittivät jopa ostaa minulta tabletteja. Yllätys kuinka paljon ihan tavikset vetää lääkkeitä päihteeksi. Monet piti mua hulluna, kun en vetänyt niitä nokkaan tai myynyt.
Meni muutama vuosi ja lääkäri antoi minulle reseptin Medikinet 10mg tabletteja. Ostin paketin, mutta en kuitenkaan heti alkanut niitä käyttämään. Sitten kerran minulta loppuivat kaljat ja yksin ollessani Googlailin huvikseni Medikinetin ominaisuuksista. Enempi löytyi päihde käytöstä infoa, kuin lääkkellistä faktaa. Uteliaisuus viimein voitti ja otin tabletin, murskasin ja vedin nenään. Vaikutus oli välitön. Kuin olisi kasvanut isommaksi ja ryhdikkäämmäksi. Otin vielä kaksi tablettia ja tietysti olo koheni entisestään. Jäin lukemaan internetistä kaikkea mahdollista kiinnostavaa ja kuin tekstin ja minun välillä olisi ollut putki joka pakotti tajuamaan lukemaani. Nautin tästä, koska olen aina ollut levoton. Pystyin jopa olemaan paikoillani naputtelematta tai muuten venkoilematta.
Sinä iltana lähdin sitten vielä keskustaan baariin kokeilemaan 'olotilaani', joka oli ihmeellisen terävä. Aistit olivat herkässä. Kuulin ja (näin) kaiken selkeämmin. Yllätyksekseni ravintolassa en kitannutkaan kaljaa entiseen malliin. Jäin seurailemaan bändin soittoa ja keskityin ihmisten puheisiin. Pystyin osallistumaan ja katsomaan silmiin. En hötkyillyt ja kykenin ajattelemaan rationaalisemmin. Tila oli selkeä, ei jännittänyt, kuten yleensä.
Nyt sain repsun Medikinettiä. Olen syönyt sitä normaalisti aina, kun tarvitsee keskittyä (en sentään nenään vedä enää). Ja kyllä otan sitä myös usein, jos menen esimerkiksi autolla kaupungille, olen nimittäin aika vaarallinen 'normaalina' liikenteessä, kun en keskity liikennesääntöihin (kaivan nokkaa, plärään cd-levyjä tai vastaavaa).
Normaali minänäni mielikuvitus ja ajatusten liiallinen spontaanius ahdisti. Nyt kykenen ajattelemaan sitä mitä teen ja jätän turhat ajatukset taka-alalle. Toivon että lääkkeestä on apua tulevissa opinnoissa. Ja kyllä uskonkin todella näin. Kuitenkin epäilen AD/HD:n lääkitystä yleisesti, koska sitä syötetään lähinnä lapsille ja mielestäni aivan turhaan, ainakin mitä aiheeseen olen tutustunut.
AD/HD Mitä se on?
Buumimuumi
0
184
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124700MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1022441Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5741841- 91673
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1051530Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671197Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331138Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191000Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3988Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64987