Mikä on tärkeintä ihmisen elämässä?

hellari...

Itselleni on se, että olen saanut tulla uskoon ja voin pienellä omalla paikallani toteuttaa Jumalan lähetystehtävää. Kaikki ihmissielut ovat tärkeitä ja minulla ei ole erikoista nimikkokansaa sydämelläni. Jos jotain erikoista pitäisi mainita hekilökohtaisesesta näystä niin mieleen tulee kaikki saavuttamattomat kansat. Nuorenpana katseeni suuntautui NL:n ja venäjää puhuviin kansoihin ja sen innoittamana olen opiskellut puhumaan välttävästi venäjää.Ja asun paikkakunnalla jossa näitä turiseja paljon liikkuukin.
Vaikka hengellinen kotini on helluntaiseurakunnassa niin yhteys kaikkiin uudestisyntyneisiin on tärkeä. On kummaa, että noista kuppikuntaeroista pitää niin paljon pitää koplakkaa. Itsekkin välistä innostuu. Vihtahousu purkii näin ujuttamaan ajatukset pois siitä tärkeimmästä; rukoilla veilä pelastumattomien puolesta ja julistaa evankeliumia.
Oli kiva osallistua Fida:n elämän eväät - kampanjaan.

13

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei-hellari

Elämästä nauttiminen.

• leeviläinen

Se on tärkeintä ihmisen elämässä, että kun kohtaa Isä Jumalan kutsun, niin älyää ottaa sen vastaan ja tulee uskoon ja pysyy myös uskossa elämänsä loppuun saakka.

Kuinka Isä Jumala johdattaa uskovaa elämän erilaisissa kurveissa ja kuvioissa, sen voimme lukea Suomi24 - palstoilta sekä uskonnollisten lehtien julkaisuista.

• Luonnollisesti tärkein asia on tulla Jeesuksen tykö.
      Saada lahjaksi iankaikkinen elämä.

Mutta aivan samoin kuin ilmeisesti sinullakin hellari,
      niin minullakin oli hyvin suuri tarve löytää
      oma paikkani ja tehtäväni Jumalan lapsena.

Sinä puhut henkilökohtaisesta näystä.
      Tämä näky minulta puuttui,
      vaikka teinkin erilaisia asioita, joista koin,
      että nyt Herra haluaa minun juuri tämän asian tekevän.

Aivan samoin kuin sinä, minäkään en ollenkaan pidä kuppikunta-ajattelusta.
      Ja niin kerran löysin itseni rukousjonon päästä eräästä luterilaisesta kirkosta.
      Rovasti pyysi minua polvistumaan alttarille,
      ja toinenkin pastori tuli siihen rukoilemaan puolestani.
      Tämä jälkimmäinen sai profetian, puhui kielillä.
      Ja tuo vanha rovasti toisella puolella selitti ne.

Ja tuossa profetiassa minä sain selvän ilmoituksen siitä,
      mikä on minun tehtäväni.
      Ja minulle on tärkeää saada tehdä
      ja toteuttaa tuo Jumalan tahto elämässäni.
      Minun ruokani on se, että teen Lähettäjäni tahdon.

• Tapio522eikirj...

Hyvä aihe!

Rikkaus ja mammonan tavoittelu on monille lankeemukseksi. Moni ajattelee usein, itsekin mukaan lukien, että kun ensin saan sitä ja tätä, sitten tulen onnelliseksi. Tämä ajattelu on pettävää.

Mammonan tavoittelussa unohtuu tärkein asia; suhde Jumalaan! Rippikoulussa meille opetettiin:
      ”Jumalan ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen tunteminen on elämämme tärkein asia”.
      Muistetaan tämä maailman erilaisten houkutusten keskellä.

Minulla on seinälläni huoneen taulu, joka aina on muistuttamassa tästä. Siinä lukee:
      ” Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan(Matt 6:33). Kyllä Jumala haluaa täyttää meidän ajallisetkin tarpeemme, mutta tärkeysjärjestys tulee huomioda; ensin....sitten...!

Kaikki ulkonainen on vain tätä elämää varten ja on katoavaista. Jaakob vertaa tätä katoavaisuutta ruohon ja kukkien lakastumiseen (Jaakob 1:10,11).
      Loppujen lopuksi kuitenkin koko maailma on katoava. Tämä on surullista.
      Mutta saamme elää TOIVOSSA; Jumala luo uudet taivaat ja maan. Miksi siis kiinnittää mielensä katoavaisiin, kun parempaakin on tarjolla.
      Tämä ei kuitenkaan estä meitä nauttimasta kaikesta hyvästä, kauniista luonnosta ja kokea kasvun ihmettä. Ne on tarkoitettu meidän iloksemme ja hyödyksi tätä elämää varten.

Oma liha, maailma ja saatana tahtoo langettaa meidät epäuskoon ja toivottomuuteen.
      Lankeemuksistamme saatamme syyttää jopa Jumalaa.
      Vaikka Jaakob näkee kiusaukset myönteisinä asioina , niin niihin sisältyy myös uskon vaaroja.

Jumala ei ketään kiusaa. Hän tahtoo meidän parastamme. Hän tarjoaa meille hyviä lahjojaan, jos vain haluamme ottaa niitä vastaan Jumala on aloittanut meissä hyvän työnsä synnyttäessään meidät evankeliumin sanalla ja vie sen myös päätökseen.
      ---
      ”Tee lujaks heikko uskomme
      laaksoissa kiusausten, suo,
      ettei sammu toivomme
      helteessä koetusten.
      Rakkauttasi tuntemaan
      ja jälkiäsi seuraamaan
      ah auta, Herra Jeesus”.
      (virsi 368:8).

• lumiukko suli kun tuli

Uskosi Tappi522 ei ole elävää. Paatunutta ja vanhaa. Milloin olet viimeksi rakastanut tai saanut rakastaa toista ihmistä? Jumalalla ja Jeesuksella on ollut kovasti töitä sinun kanssasi. Yrittävät kaikin tavoin saada kivisydämesi eläväksi sydämeksi.

• body2

Onnellisuus on tärkeintä.

Sitä ihminen hakee, etsii ja haluaa.

• kylväjä

"Onnellisuus on tärkeintä."

Onnellisuus on täysin riippuvainen sen määrittelystä.
        Jeesuksen määritelmä on erittäin kattava, ja pidän sitä parhaana.
        Se on kirjoitettu Vuorisaarnassa. Autuutta kuvataan jopa ylionnellisuuden tilaksi.
        Jos siis haluamme olla autuaan onnellisia, kuulkaamme Häntä, Jeesusta.

Matt. 5:3
        "Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.

Matt. 5:4
        Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen.

Matt. 5:5
        Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä.

Matt. 5:6
        Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan.

Matt. 5:7
        Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden.

Matt. 5:8
        Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.

Matt. 5:9
        Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.

Matt. 5:10
        Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.

Matt. 5:11
        Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.

Luuk. 6:20
        Ja hän nosti silmänsä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Autuaita olette te, köyhät, sillä teidän on Jumalan valtakunta.

Luuk. 6:21
        Autuaita te, jotka nyt isoatte, sillä teidät ravitaan! Autuaita te, jotka nyt itkette, sillä te saatte nauraa!

Luuk. 6:22
        Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan-Ihmisen Pojan tähden.

Pietarikin toteaa samaa kirjeessään.
        1. Piet. 3:14
        Vaan vaikka saisittekin kärsiä vanhurskauden tähden, olette kuitenkin autuaita.

"Mainen onni vaihtuvainen
        On kuin varjot kuutamon,
        Herran armo toisenlainen,
        Iankaikkinen se on.

Usko lausuu: Herran teillä
        Kaikki kääntyy parhaimpaan.
        Nyt jos kylvän kyyneleillä,
        Kerran riemuin niittää saan."

• vapaus on tärkein

Katson, että ihmiselämässä kaikkein tärkeintä on vapaus. Vapaus yhteiskunnan asettamista rajoista ja säännöistä. Vapaus toisten ihmisten tahdosta ja valtapiiristä. Vapaus elää omaa elämäänsä sillä tavalla kuin ihminen itse valitsee. Ilman vapautta ei ole mitään muutakaan, elämä ei ole elämisen arvoista ilman vapautta.

Vapautta on myös se, että jokainen saa ja jokaisen pitää elää vapaana uskovaisten säännöistä ja vaatimuksista ja vapaana kaikesta taikauskosta. Vapaus on näin ollen jotakin minkä puolesta pitää taistella. Jokainen päivä on sotaa Jeesusta ja häntä seuraavaa uskovaisten laumaa vastaan siksi, että me kaikki voisimme elää vapaana. Itse sodin omaa sotaani uskoa vastaan vapaa-ajattelijain liittoon kuulumalla ja elämällä anti-kristillistä elämää. Käyttövoiman taisteluuni vapaudesta ammennan vihasta jota tunnen uskovaisia kohtaan. Käytän siis periaatteessa pimeitä voimia hyvään tarkoitukseen. Saatana on liittolainen eikä vihollinen.

• Jalanjälkiä?

Kun on tullut kerran tietoiseksi siitä, että Luoja on minut luonut, antanut elämän ja asettanut tälle planeetalle tallustelemaan, niin mitäpä siinä sitten muuta kuin elellä porskutetaan. Sitten, kun Luoja päättää, että nyt minun kohdaltani tämä Tellus sightseeing on loppu, niin sitten se on sitä.

• Herrassa on onneni

Aikanamme on paljon masennnusta ja moni kokee että elämällä ei ole tarkoitusta,. Hyvä ammatti ja status on saavutettu, on varallisiutta ja lapset lentävät pesästä, mutta elämä vain itselle ei tuo tyydytystä. Myös monet nuoret kokvat täällä olemisen tyhjänä, kun kuolema kuitenkin korjaa.
      Evoluutiousko ja ateistinen elämänkatsomus ja siitä seuraava moraalin ja arvojen rappio syöstää ihmiset epätoivoon.

'Onneni on olla Jumalaa lähellä!

• Herra pysyy piilossa

"Evoluutiousko ja ateistinen elämänkatsomus ja siitä seuraava moraalin ja arvojen rappio syöstää ihmiset epätoivoon."

Olisko noin? Mellä on "Uskontojen uhrien tuki", mutta missä meillä on uskonnottomien uhrien tuki? Kerro jos tiedät.

• tomis...

Hän on tärkein JEESUS!

• ~~tähkäpää~~

Kyllä tärkeintä on minun mielestäni löytää Jeesus omana pelastajanaan ja saada uudestisyntyä ylhäältä elävään toivoon ja sen myötähän me sitten saammekin kaiken, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan.

Tuo on ensimmäinen ja tärkein, mutta sen jälkeen voisin sanoa omassa elämässäni tärkeäksi myöskin puolison, perheen ja seurakuntayhteyden ja kaiken sen, mikä näihin liittyy.

Moni kokee, että terveys on hyvin tärkeää, itse olisin sitä mieltä, että;
      "Terve on se, joka tulee toimeen sairautensa kanssa." 8}

Jos minä olisin saanut elää elämäni täysin terveenä, saattaisin olla hyvinkin kova ja itseriittoinen ihminen, osaisinko edes arvostaa silloin terveyttä.
      Nyt osaan olla kiitollinen jokaisesta "terveestä" ja hyvästä päivästä.

Rahaa me tarvitsemme sen verran, että tulemme toimeen normaali arjessa ja tästäkin asiasta Jumala on luvannut pitää huolen omiensa kohdalla, kunhan vain tyydymme siihen, mikä on välttämätöntä.

1Tim. 6:8
      "mutta kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin."

Sananl. 30:8
      Vilppi ja valhepuhe pidä minusta kaukana. Älä köyhyyttä, älä rikkautta minulle anna; anna minulle ravinnoksi määräosani leipää

Matt. 6:26
      Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?

Hebr. 13:5
      Älkää olko vaelluksessanne ahneita; tyytykää siihen, mitä teillä on; sillä hän itse on sanonut: "En minä sinua hylkää enkä sinua jätä"

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4987
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4376
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3097
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      252
      2947
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2882
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27