Ihmettelen päivisin sitä, kuinka ihmiset kehtaavat sanoa uskovansa rakastamaan Jumalaan samalla, kun lehdissä on uutisia raiskatuista naisista nyt vaikka Intiassa ja niin edelleen..
Jumala ei ole rakastava, välinpitämätön, joka on täysin rakkauden vastakohta.
Pystyisikö Jumala estämään pahat asiat tapahtumasta?
48
108
Vastaukset
- poliisi ja jumala
he kutsuvat sitä sallimukseksi. uskottelevat itselleen että jumala rakastaa ihmisen vapaata tahtoa yli kaiken.
mitähän sanoittaisiin jos poliisi olisi yhtä passiivinen ja jättäisi tulematta apuun ja perustelisi asiaa niin että kyllä me poliisissa rakastetaan ihmisiä muta ei me voida puuttua ihmisten vapaaseen tahtoon. kaikki sanoisi että onpa välinpitämätön poliisi. kun jumala tekee samoin, sitä kutsutaan sallimukseksi ja rakkaudeksi.- mieti sitä
" Ihmettelen päivisin sitä, kuinka ihmiset kehtaavat sanoa "
Ihmettelyn sijaan voisit itsekkin tehdä jtk. hyödyllistä.
"Jumala ei ole rakastava, välinpitämätön, joka on täysin rakkauden vastakohta"
Mita rakkaus on mielestäsi ?
" mitähän sanoittaisiin jos poliisi olisi yhtä passiivinen ja jättäisi tulematta apuun "
Vertauksesi on varsin ontuva.
Poliisilla ja Jumalalla ei ole muuta yhteistä ,kun se, että Jumala on sen asettanut ihmisille.
Ensimmäinen Pietarin kirje 2
12. ..vaeltamaan nuhteettomasti pakanain keskuudessa, että he siitä,
mistä he parjaavat teitä niinkuin pahantekijöitä,
teidän hyvien tekojenne tähden, niitä tarkatessaan, ylistäisivät Jumalaa etsikkopäivänä.
13. Olkaa alamaiset kaikelle inhimilliselle järjestykselle Herran tähden, niin hyvin kuninkaalle, joka on ylin,
14. kuin käskynhaltijoille, jotka hän on lähettänyt pahaa tekeville rangaistukseksi, mutta hyvää tekeville kiitokseksi;
15 Jumalan tahto näet on, että te hyvää tekemällä panette sulun ymmärtämättömien ihmisten typerille puheille. - olkoot orjia
Totta niin totta. Toisaalta ihmisen vapaa tahto on juuri se asia, joka panee uskovaiset riippumaan ristillä. Siellä "taivaassaan" he joutuvat riippumaan ristillä ikuisesti ilman vapaata tahtoa. Se on heille aivan oikein.
...kehtaavat sanoa uskovansa rakastamaan Jumalaan samalla, kun lehdissä on uutisia raiskatuista....
Hyvä kysymys . Raiskaavat ja kiduttavat Jumalasta huolimatta?
Jotkut ovat varmaan laiminlyönnin ja syrjinnän kohteita ja näin antavat vahingon kiertää. Varmaan jotkut kuvittelevat jopa saavat nautintoa tai tyydytystä kaverien silmissä.
Väkivallantekijät kaipaavat apua ja hoitoa. Pyyntö on vain vaikeasti täytettävissä, tai pitäsikö sanoa, vaikeasti myönnettävissä.
Miten olisi jos kyselisimme näiltä rakkailta kirjoittelija ystäviltämme. Miksi Jumala sallii näillä sivuilla kaverin leimata toisinajattelijan valehtelijaksi.
Laitoin tuohon keskusteluhaku ruutuun sanan valehtelija ja sain yli 500 osumaa. Tietenkään ne kaikki eivät kohdistuneet henkilöön mutta hyvin rakas tuo nimike tuntuu olevan. Lisäksi sadat muut pikallisessa mielessä käytetyt nimittelyt. MIKSI JUMALA SEN SALLII?
Kyllä minä nyt mieleni niin pahoitin kun Jumala niin lusmuilee...laiskkuuttaan sallii kaikenlaista?
Kuten huomaat avuksi en pysty olemaan.ambulo kirjoitti:
Jumalaa ei ole olemassa = Ei ongelmaa
Yksinkertaista.Kuitenkin on tunne että jokin asia on parempi kuin toinen. Hyvyydestä on kuvitelma.
Jos mennän heti asian ytimeen on oleminen joka ei ole hyvä eikä paha eikä tarvitse nimikettä Jumala tms..
Ei ongelmaa on oleminen.
- ;:;
Syntiinlankeemuksen takia se vika on meissä ihmisissä. Ikäviä asioita tapahtuu koska olemme kaikki tehneet syntiä Jumalaa vastaan. Me olemme pahoja, ei Jumala. Toteutatte pahuuttanne syyttämällä Jumalaa pahuudesta.
Kyllä, ihmiset jotka eivät ole ikinä kuulletkaan moisista saduista olisivat muka "syntiinlangenneita".
Hah?- Jäljet johtavat
"Syntiinlankeemuksen takia se vika on meissä ihmisissä"
" Ikäviä asioita tapahtuu koska olemme kaikki tehneet syntiä Jumalaa vastaan."
Ihmiset loi ja syntiinlankeemuksen junaili Jumala. Jäljet johtavat...
- bishop83
eikös jumala totea raamatussa myös luoneen pahan?
Jesaja 45:7 minä, joka luon valon ja luon pimeyden ja tuotan yhtä lailla onnen ja onnettomuuden. Minä olen Herra. Kaiken tämän minä teen.- mieti sitä
" eikös jumala totea raamatussa myös luoneen pahan? "
EI !
" minä, joka luon valon ja luon pimeyden ja tuotan yhtä lailla onnen ja onnettomuuden. Minä olen Herra. Kaiken tämän minä teen."
Missä kohtaa tuossa sanottiin , että Jumala loi pahan ? EI missään.
JESAJA 45
5. Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään jumalaa.
Minä vyötän sinut, vaikka sinä et minua tunne,
6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskemille asti, että paitsi minua
ei ole yhtäkään: minä olen Herra, eikä toista ole,
7. minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden,
joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.
8. Tiukkukaa, te taivaat, ylhäältä, vuotakoot pilvet vanhurskautta.
Avautukoon maa ja antakoon hedelmänänsä pelastuksen, versokoon se myös vanhurskautta.
Minä, Herra, olen sen luonut.
9. Voi sitä, joka riitelee tekijänsä kanssa, saviastia saviastiain joukossa - maasta tehtyjä kaikki! Sanooko savi valajallensa:
"Mitä sinä kelpaat tekemään? Sinun työsi on kädettömän työtä.
PSALMIT 50
Mutta jumalattomalle Jumala sanoo:
"Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?
17. Sinä, joka vihaat kuritusta ja heität ja heität minun sanani selkäsi taakse!
18. Jos sinä näet varkaan, niin sinä mielistyt häneen, ja sinä pidät yhtä avionrikkojain kanssa.
19. Sinä päästät suusi puhumaan pahaa, ja sinun kielesi punoo petosta.
20. Sinä istut ja puhut veljeäsi vastaan, sinä panettelet äitisi poikaa.
21. Näitä sinä teet, ja minäkö olisin vaiti? Luuletko, että minä olen sinun kaltaisesi? Minä nuhtelen sinua ja asetan nämä sinun silmäisi eteen.
22. Ymmärtäkää tämä te, jotka Jumalan unhotatte, etten minä raatelisi, eikä olisi pelastajaa.
23. Joka kiitosta uhraa, se kunnioittaa minua; joka ottaa tiestänsä vaarin, sen minä annan nähdä Jumalan autuuden." ... - Theologi
mieti sitä kirjoitti:
EI !
" minä, joka luon valon ja luon pimeyden ja tuotan yhtä lailla onnen ja onnettomuuden. Minä olen Herra. Kaiken tämän minä teen."
JESAJA 45
Avautukoon maa ja antakoon hedelmänänsä pelastuksen, versokoon se myös vanhurskautta.
9. Voi sitä, joka riitelee tekijänsä kanssa, saviastia saviastiain joukossa - maasta tehtyjä kaikki! Sanooko savi valajallensa:
PSALMIT 50
17. Sinä, joka vihaat kuritusta ja heität ja heität minun sanani selkäsi taakse!
18. Jos sinä näet varkaan, niin sinä mielistyt häneen, ja sinä pidät yhtä avionrikkojain kanssa.
21. Näitä sinä teet, ja minäkö olisin vaiti? Luuletko, että minä olen sinun kaltaisesi? Minä nuhtelen sinua ja asetan nämä sinun silmäisi eteen.
22. Ymmärtäkää tämä te, jotka Jumalan unhotatte, etten minä raatelisi, eikä olisi pelastajaa.
23. Joka kiitosta uhraa, se kunnioittaa minua; joka ottaa tiestänsä vaarin, sen minä annan nähdä Jumalan autuuden." ...Raamatussa on Valitusvirsissä mielenkiintoinen kohta: Mi pheni Eljon lo jitza ha tov ha ra'a. Sanatarkka käännös: Korkeimman eikö suusta muodostu tuo hyvä tuo paha...
Siis Raamatun mukaan myös pahuuden lähde on Jumala - Höh?
mieti sitä kirjoitti:
EI !
JESAJA 45
PSALMIT 50
23. Joka kiitosta uhraa, se kunnioittaa minua; joka ottaa tiestänsä vaarin, sen minä annan nähdä Jumalan autuuden." ..."Missä kohtaa tuossa sanottiin , että Jumala loi pahan ? EI missään."
Eihän sitä tarvitse erikseen sanoa. Kun alussa oli vain Jumala, niin tietenkin kaikki loppu on hänen aikaansaannostaan. - mieti sitä
Theologi kirjoitti:
Raamatussa on Valitusvirsissä mielenkiintoinen kohta: Mi pheni Eljon lo jitza ha tov ha ra'a. Sanatarkka käännös: Korkeimman eikö suusta muodostu tuo hyvä tuo paha...
Siis Raamatun mukaan myös pahuuden lähde on Jumala" eikös jumala totea raamatussa myös luoneen pahan? "
Ymmärsin tuon tarkoittavan saa tanaa, eli pahaa. Ja sitä Jumala ei ole luonut.
Mutta jos tarkoitat ihmistä kohtaavan pahan asian, onnettomuuden, menetyksen, kuten Job kohtasi, silloin on kyseessä sallimus. Jumala antoi saa tanan koetella Jobia, mutta henkeä häneltä ei saanut viedä.
Jumala luotti Jobin uskollisuuteen häntä kohtaan, siksi hän salli koetuksen.
" Siis Raamatun mukaan myös pahuuden lähde on Jumala"
EI edelleenkään ole !
- bishop83
Lyeppa sama jae englannin käännöksenä ja huomaat että siinä on sana "evil" =))
- bishop83
I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things.
- ujhygggfrewsw
Koko tämä keskustelu on tyhmä ja epäasiallinen siksi koska keskustelijat eivät tunne Jumalaa vaan heillä on ainoastaan tarve syyttää Jumalaa ja vääntää kieroon Jumalan sanoja.
Jos Jumala aiheuttaakin pahaa, ei se tarkoita , että Jumala aiheuttaisi kaiken pahan. Ihmiset ovat vastuussa omasta pahuudestaan ja Saatana on enkeleineen vastuussa omasta pahuudestaan.
Jos Jumala aiheuttaa jotain pahaa sillä on myös jokin tarkoitus. Joillekin ihmisille on mahdollista puhua vain pahuuden kautta, he eivät ymmärrä hyvää puhetta. - keijo.leppioja
Elämä on tänäkin päivänä kuin lukisi kirjaa ja raamtun profetiota .Laittomuus pääsee valtaan ja Jumalaa pilkataan ja synti rehoitaa ,kuitenkinJumala tiedossa on kaikki ja hän on sallinut pahan tähden ja ihmisen valinnan tähden kaiken tämän kaaoksen ja epä toivon ja kuolema ja sairaudet .Mitä hän Herra on sanonut sanassa hän on tehtävä se ,kaikella on aikansa auringon alla ,kiitos ja siunausta,keijo
Jos sellainen jumala olisi olemassa, johon kristityt uskovat, niin lapsiin sekaantumista ei tapahtuisi.
- häpeällistä
" Jos sellainen jumala olisi olemassa, johon kristityt uskovat, "
Sellainen Jumala on ! Lue itse Raamatusta, uudesta testamentista.
" niin lapsiin sekaantumista ei tapahtuisi. "
Hedelmistään puu tunnetaan ! Jumala ei edelleenkään ole se robotti, joka estää ihmistä valitsemasta pahaa !
Hän antaa mahdollisuuden valita hyvä, mutta USKONNON nimissä tehdään paljon sitä mikä EI RAAMATUN mukaan ole sopivaa tehdä.
Ja yksi KUVOTTAVIN SYNTI mitä tehdään on juuri tuo mainitsemasi teko.
Miten aikuiset miehet voivat käyttää pieniä viattomia lapsia hyväkseen, tuhota heidän seksuaalisuutensa, ja elämänsä. Sitä en voi käsittää. Miten he voivat katsoa noita saastuttamiaan lapsia silmiin ? En käsitä. Täytyy olla todella paatunut ihminen.
Ja vielä väittää, että ovat uskovia. Sitä he eivät todellakaan ole, vain himonsa ORJIA !
Mutta niin kauan , kun vanhemmat eivät ilmoita poliisille (minne ne rikokset kuuluvat ) tämä jatkuu..! Miksi kirkko vaikenee ?
Ote alla olevasta linkistä:
" Yhteistä monille lestadiolaisuuden suunnille on tosiaan se, että omaehtoista Raamatun tutkimista ei suosita. Tällainen tapa ja opetus johtuu siitä, että lestadiolaiset ajattelevat Raamatun Sanan avautuvan vain Pyhän Hengen kautta seurakunnan yhteydessä, mikä lestadiolaisittain tarkoittaa, että
oikein tulkittua Jumalan sanaa kuullaan vain seuroissa.
Omaehtoiseen Raamatunlukemiseen ja opiskeluun liittyy tästä näkökulmasta niitä riskejä, että "järki" saisi vallan ja oma tulkinta olisikin ristiriidassa yhteisön tulkinnan kautta.
Lestadiolaisissa ryhmissä yksimieleisyyttä ylläpidetään juuri näin, seuroissa kerrotaan, miten asioista tulee ajatella ja miten uskoa. "
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11444707 häpeällistä kirjoitti:
" Jos sellainen jumala olisi olemassa, johon kristityt uskovat, "
Sellainen Jumala on ! Lue itse Raamatusta, uudesta testamentista.
" niin lapsiin sekaantumista ei tapahtuisi. "
Hedelmistään puu tunnetaan ! Jumala ei edelleenkään ole se robotti, joka estää ihmistä valitsemasta pahaa !
Hän antaa mahdollisuuden valita hyvä, mutta USKONNON nimissä tehdään paljon sitä mikä EI RAAMATUN mukaan ole sopivaa tehdä.
Ja yksi KUVOTTAVIN SYNTI mitä tehdään on juuri tuo mainitsemasi teko.
Miten aikuiset miehet voivat käyttää pieniä viattomia lapsia hyväkseen, tuhota heidän seksuaalisuutensa, ja elämänsä. Sitä en voi käsittää. Miten he voivat katsoa noita saastuttamiaan lapsia silmiin ? En käsitä. Täytyy olla todella paatunut ihminen.
Ja vielä väittää, että ovat uskovia. Sitä he eivät todellakaan ole, vain himonsa ORJIA !
Mutta niin kauan , kun vanhemmat eivät ilmoita poliisille (minne ne rikokset kuuluvat ) tämä jatkuu..! Miksi kirkko vaikenee ?
Ote alla olevasta linkistä:
" Yhteistä monille lestadiolaisuuden suunnille on tosiaan se, että omaehtoista Raamatun tutkimista ei suosita. Tällainen tapa ja opetus johtuu siitä, että lestadiolaiset ajattelevat Raamatun Sanan avautuvan vain Pyhän Hengen kautta seurakunnan yhteydessä, mikä lestadiolaisittain tarkoittaa, että
oikein tulkittua Jumalan sanaa kuullaan vain seuroissa.
Omaehtoiseen Raamatunlukemiseen ja opiskeluun liittyy tästä näkökulmasta niitä riskejä, että "järki" saisi vallan ja oma tulkinta olisikin ristiriidassa yhteisön tulkinnan kautta.
Lestadiolaisissa ryhmissä yksimieleisyyttä ylläpidetään juuri näin, seuroissa kerrotaan, miten asioista tulee ajatella ja miten uskoa. "
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11444707"Sellainen Jumala on ! Lue itse Raamatusta, uudesta testamentista."
Sieltähän löytyy kuvauksia ihmisten tekemisistä kiinnostuneesta, oikeudenmukaisesta, rakastavasta ja kaikkivoipaisesta Jumalasta.
Kyseisen jumalan tulisi olla lisäksi herkkänahkainen pelle, tai laiska ja piittaamaton, antaakseen lasten seksuaalisen hyväksikäytön tapahtua.
"Hedelmistään puu tunnetaan !"
Hyväksikäyttäjätkin ovat toki monien mielestä Jumalan hedelmiä. Heidän tekojensa kauttako tunnemme Jumalan?
- selvä vappuna
Jos olisi sellaisia ihmisiä,jotka uskoisivat Jumalaan,niin lapsiin sekaantumista ei tapahtuisi.
- jagoff
Answer!
Pystyisikö Jumala? Mitäs jos kysyttäisiin, olisiko se suotavaa, että Jumala tarttuisi jokaiseen fibaukseen? Esim, ylinopeudesta jakopäänhihna poikki. Valehtelusta peräpää laulamaan tunniksi. Väkivallasta perjantaipullo käärmeeksi. Veronkierrosta stigma nenänpäähän. Aviorikoksesta lerppu vuodeksi. Vihapuheesta silmät kieroon ynnä muuta mukavaa! Eikö hyvä,
no miksi ei! jagoff kirjoitti:
Answer!
Pystyisikö Jumala? Mitäs jos kysyttäisiin, olisiko se suotavaa, että Jumala tarttuisi jokaiseen fibaukseen? Esim, ylinopeudesta jakopäänhihna poikki. Valehtelusta peräpää laulamaan tunniksi. Väkivallasta perjantaipullo käärmeeksi. Veronkierrosta stigma nenänpäähän. Aviorikoksesta lerppu vuodeksi. Vihapuheesta silmät kieroon ynnä muuta mukavaa! Eikö hyvä,
no miksi ei!Turha miettiä tuollaisia asioita, tosiasia kun vain on, ettei Kristinuskon Jumalaa ole olemassa niillä sanoilla millä Raamatussa se on kuvailtu.
jagoff kirjoitti:
Answer!
no miksi ei!Hei.
Ketjussa käsitellään asiaa, joka on kiinnostanut ihmistä aina, eikä ihme. Tästä ns. pahan ongelmasta, teodikean ongelmasta, ovat olleet kiinnostuneita jo vuosisatojen ajan teologit, filosofit ja tavalliset kristityt, mutta myös ateistit. Vastausta ei ole kukaan löytänyt. Jollekin tämä ratkaisematon ongelma on syynä ateismiin. Tätä pohditaan suurten katastrofien aikaan ja yksittäisten ihmisten kärsimyksen kohdalla. Jos Jumala on kaikkivaltias, miksi hän sallii pahaa ja kärsimystä rakastamilleen ihmisille?
Ketjun aloituskysymykseen vastaan, oman uskoni mukaan; kyllä Jumala pystyisi estämään pahan, raiskaukset yms. Uskon myös tähän ihmiselle annettuun vapaaseen tahtoon - me emme osaa elää sen vapautemme kanssa. Me ihmiset aiheutamme melko paljon kärsimystä maailmassa. Me ihmiset voisimme auttaa kärsiviä, lähellä oleviakin. Teemmekö sen?
Uskon myös siihen, että Jeesus tulee vielä takaisin. Siinä vaiheessa tämä maailma on tullut tiensä päähän ja Jumala osoittaa mahtinsa. Saatamme hämmästyä.
Ystävällisesti,
Pirkko-pappikuunteleva_kirkko kirjoitti:
Hei.
Ketjussa käsitellään asiaa, joka on kiinnostanut ihmistä aina, eikä ihme. Tästä ns. pahan ongelmasta, teodikean ongelmasta, ovat olleet kiinnostuneita jo vuosisatojen ajan teologit, filosofit ja tavalliset kristityt, mutta myös ateistit. Vastausta ei ole kukaan löytänyt. Jollekin tämä ratkaisematon ongelma on syynä ateismiin. Tätä pohditaan suurten katastrofien aikaan ja yksittäisten ihmisten kärsimyksen kohdalla. Jos Jumala on kaikkivaltias, miksi hän sallii pahaa ja kärsimystä rakastamilleen ihmisille?
Ketjun aloituskysymykseen vastaan, oman uskoni mukaan; kyllä Jumala pystyisi estämään pahan, raiskaukset yms. Uskon myös tähän ihmiselle annettuun vapaaseen tahtoon - me emme osaa elää sen vapautemme kanssa. Me ihmiset aiheutamme melko paljon kärsimystä maailmassa. Me ihmiset voisimme auttaa kärsiviä, lähellä oleviakin. Teemmekö sen?
Uskon myös siihen, että Jeesus tulee vielä takaisin. Siinä vaiheessa tämä maailma on tullut tiensä päähän ja Jumala osoittaa mahtinsa. Saatamme hämmästyä.
Ystävällisesti,
Pirkko-pappiOlet idiootti ja toivottavasti et kasvata lapsia kaltaiseksesi.
Unohtakaa olemattomat asiat, unohtakaa "totta minulle" - meininki, keskittykää asioihin vaihteeksi jotka ovat oikeasti totta, kuten nälänhätä, saisit enemmän aikaan opettajana kuin valehtelijana.- jagoff
ambulo kirjoitti:
Olet idiootti ja toivottavasti et kasvata lapsia kaltaiseksesi.
Unohtakaa olemattomat asiat, unohtakaa "totta minulle" - meininki, keskittykää asioihin vaihteeksi jotka ovat oikeasti totta, kuten nälänhätä, saisit enemmän aikaan opettajana kuin valehtelijana.Ambulo!
Vai totta minulle! Sitähän se on, vain totta sinulle, ettei Jumalaa ole. Siispä unohda sinäkin hortoilut ja lue ne peruskoulun kirjat loppuun! - jagoff
ambulo kirjoitti:
Turha miettiä tuollaisia asioita, tosiasia kun vain on, ettei Kristinuskon Jumalaa ole olemassa niillä sanoilla millä Raamatussa se on kuvailtu.
ambulo!
Tosiasia on, jotta jos jumalvajakit ottaisivat paikkansa ihmisinä vakavammin, käymättä älytötä ja täysin lapsellista nahistelua uskonnosta, nin maailma pelastuisi! jagoff kirjoitti:
Ambulo!
Vai totta minulle! Sitähän se on, vain totta sinulle, ettei Jumalaa ole. Siispä unohda sinäkin hortoilut ja lue ne peruskoulun kirjat loppuun!Jos väität jonkin "olevan olemassa" eikä tämä asia "ole olemassa", ei tämä asia täytä "olemassa olon" kriteereitä jos tämä asia ei ole olemassa,
Jumalalla ei ole vastinetta luonnossa, Jumala on vain sana, ei muuta,
joten Jumalan olemassa olo ei täytä olemassa olon kriteereitä, joten ole jo hiljaa.- Kyynikko
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Hei.
Ystävällisesti,
Pirkko-pappiMiten ihmeessä esim. luonnonkatastrofi aiheutuvat ihmisen vapaasta tahdosta?
Ja voisihan vapaa tahtokin valita vain hyvistä vaihtoehdoista. Ei hyvän ainoa vaihtoehto ole paha VAAN ERILAINEN HYVÄ.
Tajuatteko papit miten epäloogisia puhutte?! - jagoff
ambulo kirjoitti:
Jos väität jonkin "olevan olemassa" eikä tämä asia "ole olemassa", ei tämä asia täytä "olemassa olon" kriteereitä jos tämä asia ei ole olemassa,
Jumalalla ei ole vastinetta luonnossa, Jumala on vain sana, ei muuta,
joten Jumalan olemassa olo ei täytä olemassa olon kriteereitä, joten ole jo hiljaa.Ambulo!
On olemassa, jos on ei-olemassa, on olemisessa jos minä en ymmärrä, niin ei: Turvat tukkoon! Ugh! Olen puhunut!
Mitenkäs sitten, kun on olemassa tietoisuuden ulkopuolella olevaa totuutta!
Kerta osasit Somalian googlata, niin osaat tämänkin! Jos et pyydä apua!
Tai on olemassa empiiristä tutkimusta, joka antaa eri totuuden, eli "vastineen luonnosta" koejärjestelyistä riippuen. Siis osalle tiedemiehistä puhekielto, koska totuuden kriteerit menevät erään ambulon hilseen yli! - 11 + 1
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Hei.
Ystävällisesti,
Pirkko-pappi"Tästä ns. pahan ongelmasta, teodikean ongelmasta, ovat olleet kiinnostuneita jo vuosisatojen ajan teologit, filosofit ja tavalliset kristityt, mutta myös ateistit. Vastausta ei ole kukaan löytänyt."
No autetaanpa vähän, kirjoitit näin:
"Ketjun aloituskysymykseen vastaan, oman uskoni mukaan; kyllä Jumala pystyisi estämään pahan, raiskaukset yms"
No siitähän seuraa tietysti että Jumala ei halua estää noita, hän haluaa ihmisten tekevän pahojaan. Siinä sinulle vastaus. Olit todella lähellä mutta jokin tuossa viimeisessä johtopäätöksessä kanitti.
"Me ihmiset aiheutamme melko paljon kärsimystä maailmassa."
No ei. Jumalahan voisi estää kärsimyksen mutta kun ei estä, olemme vain hänen tahtonsa toteuttajia kun aiheutamme kärsimystä.
- bishop83
Onko vapaata tahtoa luonnonkatastrofien edessä?
- jagoff
Bishop!
Ei ehkä ole, mutta kysynkin, kuinka monta lasta Jumala on ottanut seksuaaliuhreikseen, tai ajanut humalassa yli. tai aiheuttanut huostaanoton. Kyllähän te Jumalasta pauhaatte, mutta kun aletaan kysellä ihmisen oman vastuun perään, niin nowhere- nieto!
Nyt olisi syytä haastaa oikeuteen se Suuri Kreator, nimittäin evoluutio! Onko evoluution edessä lopulta koskaan vapaata tahtoa ja jos on, milloin. Jos asetetaan kysymys hiukan toisin.
Kenet syyyllistettäisiin siitä että silloin tällöin ryhmä ihmisiä päättää päivänsä samassa tapahtumassa
- Titanic upposi
- Estonia samoin
- maailmansota tai sodat
- tsunami
- muut maanjäristyset jne...
Miten se isomman ryhmän yhtaikainen kuolema olisi enemmän Jumalan syy kuin yksittäinen kuolema?
Ei tietenkään todista jumalasta yhtään mitään. Elämästä kenties jotakin ja ainakin ihmismielen toiminnasta varmuudella.
Siksi juuri tarina aatamista on niin todellinen kun siinä todistetaan kuinka tärkeätä ihmiselle on löytää syyllinen ulkopuoleltaan. Sitä syylisyyden osoittamista tässä lähinnä ihmettelen, kun ei ole ketään minun mieleni ulkopuolella. Minä valitsen mieleni avulla mitä milloinkin, niinkuin jokainen.hellin63 kirjoitti:
Jos asetetaan kysymys hiukan toisin.
Kenet syyyllistettäisiin siitä että silloin tällöin ryhmä ihmisiä päättää päivänsä samassa tapahtumassa
- Titanic upposi
- Estonia samoin
- maailmansota tai sodat
- tsunami
- muut maanjäristyset jne...
Miten se isomman ryhmän yhtaikainen kuolema olisi enemmän Jumalan syy kuin yksittäinen kuolema?
Ei tietenkään todista jumalasta yhtään mitään. Elämästä kenties jotakin ja ainakin ihmismielen toiminnasta varmuudella.
Siksi juuri tarina aatamista on niin todellinen kun siinä todistetaan kuinka tärkeätä ihmiselle on löytää syyllinen ulkopuoleltaan. Sitä syylisyyden osoittamista tässä lähinnä ihmettelen, kun ei ole ketään minun mieleni ulkopuolella. Minä valitsen mieleni avulla mitä milloinkin, niinkuin jokainen.Pikku summia verrattuna vaikka malarian uhreihin tai liikalihavuuden aiheuttamiin sairauksiin, miksi asiat missä kuolevat ihmiset äkisti on ongelma?
Miksi ei asiat missä ihminen hitaasti aiheuttaa ennen aikaisen kuoleman?- ++++++++++++++
jagoff kirjoitti:
Bishop!
Ei ehkä ole, mutta kysynkin, kuinka monta lasta Jumala on ottanut seksuaaliuhreikseen, tai ajanut humalassa yli. tai aiheuttanut huostaanoton. Kyllähän te Jumalasta pauhaatte, mutta kun aletaan kysellä ihmisen oman vastuun perään, niin nowhere- nieto!
Nyt olisi syytä haastaa oikeuteen se Suuri Kreator, nimittäin evoluutio! Onko evoluution edessä lopulta koskaan vapaata tahtoa ja jos on, milloin."Ei ehkä ole, mutta kysynkin, kuinka monta lasta Jumala on ottanut seksuaaliuhreikseen, tai ajanut humalassa yli. tai aiheuttanut huostaanoton. Kyllähän te Jumalasta pauhaatte, mutta kun aletaan kysellä ihmisen oman vastuun perään, niin nowhere- nieto!"
Tai siten käy niin kun otetaan esille asioita jotka ovat tai voivat olla Jumalan vastuulla niin kiusaantuneet alkavat puhumaan ihmisen vastuusta. - jagofff
++++++++++++++ kirjoitti:
"Ei ehkä ole, mutta kysynkin, kuinka monta lasta Jumala on ottanut seksuaaliuhreikseen, tai ajanut humalassa yli. tai aiheuttanut huostaanoton. Kyllähän te Jumalasta pauhaatte, mutta kun aletaan kysellä ihmisen oman vastuun perään, niin nowhere- nieto!"
Tai siten käy niin kun otetaan esille asioita jotka ovat tai voivat olla Jumalan vastuulla niin kiusaantuneet alkavat puhumaan ihmisen vastuusta.!
Missä tässä on "kiusaantuminen"? Eikö pikemminkin sylttytehtaan osoittaminen!
Atethan ovat luterilaisen sovitusteologian ongelmakuluttajia. Mikä vaan, vaikka toisen, tai jalkaansa ampuisi, on Jumalan syy!
"ihka kaikki mun syntini hän kantoi, mun rakkaani Jeesukseni!" - jagoff
ambulo kirjoitti:
Pikku summia verrattuna vaikka malarian uhreihin tai liikalihavuuden aiheuttamiin sairauksiin, miksi asiat missä kuolevat ihmiset äkisti on ongelma?
Miksi ei asiat missä ihminen hitaasti aiheuttaa ennen aikaisen kuoleman?ambulo!
Taas Jahven vika! Hänhän sanoo. Syö niin että napa tirisee, äläkä anna toiselle! Ja pistä rahat Star War ´iin, niin eipähän sairaat ruipelot ole anomassa likaisine näppeineen!
Toisaalta ilman ihmisen vapaata tahtoa ei olisi rakkautta eikä hyviä asioita. Ihmiselle on annettu vapaa tahto, voi raiskata tai olla raiskaamatta. Jos ihminen käyttää vapaata tahtoaan väärin, on syy ihmisen,vääryyden tekijän. Ihmisen kuuluu kantaa vastuu teoistaan.
Alussa Jumala loi kaikki hyväksi, oli turvalliset ja hyvät olosuhteet. Ihminen itse rikkoi tämän kaiken. Mutta Jumala osoittaa rakkautensa ihmissukukuntaa kohtaan lähettämällä Jeesuksen. Jos Jumala ei rakastaisi ihmisiä, ei Hän olisi näin tehnyt. Mitään pakkoahan Jumalalla ei tähän ollut. Jumalan hyvä ja rakkaudellinen suunnitelma etenee Jeesuksessa ja on kaikkien vastaanotettavissa :)- mietteliäs eeva
Minä vieläkin silloin tällöin hämmästelen, kun katselen, minkä ihmeen takia Hän halusi pelastaa meidät, jos saan sanoa, tällaiset aika karmeat tyypit.
Toki olen pohdiskellut, että miksi tämä on ylipäätään aika kaamea paikka ja mikä tässä ideana on tulla tähän kaameaan paikkaan, joka on tietysti Jumalan valtakuntaan verrattuna suorastaan pimeyden valtakunta.
Mitä ihmettä tällä ajetaan takaa, kun meistä joka tapauksessa tulee kaamean ympäristömme kaltaisia? Joskus kutkuttaa, että senkin saa sitten selville rajan tuolla puolen. Siitähän voi spekuloida kaikenlaista. Piti käydä kaameassa paikassa käsittääkseen Jumalan valtakunnan täydellisyyden jne. Sitten mietiskelen, olisiko todellakin myös maanjäristyksiä ja niitä mitkä eivät ihmisen pahuudesta johdu, jos lankeemusta ei olisi. Nämähän todellakin ovat kysymyksiä, joihin saa vastauksen tuolla puolen. Sitten epäoikeudenmukaisuus, jota jotkut joutuvat kokemaan enemmän jne. Vaikken siis sinänsä vastusta, arvelen että name of the game ilmoitetaan kyllä sitten, eikä siinä mitään vaikeasti ymmärrettävää siellä ole. En siis ole ottanut tästä tekosyytä Jumalan oletettuun julmuuteen vai välinpitämättömyyteen tai näihin tyypillisiin syytöksiin, mitä ihmiset esittävät. Aika hurjaa itse asiassa siinä vaiheessa kun ymmärtää, että perääntymistä ei enää ole. Tietää että Jumala on hyvä ja olemassa, vaikka tämä paikka ei oikein kiva olekaan.
Onko se sitten kuitenkin vain se, Raamatussa: hetkisen kestävä kärsimys, mikä kaikkien täytyy kokea. (Vaikka ei ihminen voi olla kysymyttä: Mutta miksi?) mietteliäs eeva kirjoitti:
Minä vieläkin silloin tällöin hämmästelen, kun katselen, minkä ihmeen takia Hän halusi pelastaa meidät, jos saan sanoa, tällaiset aika karmeat tyypit.
Toki olen pohdiskellut, että miksi tämä on ylipäätään aika kaamea paikka ja mikä tässä ideana on tulla tähän kaameaan paikkaan, joka on tietysti Jumalan valtakuntaan verrattuna suorastaan pimeyden valtakunta.
Mitä ihmettä tällä ajetaan takaa, kun meistä joka tapauksessa tulee kaamean ympäristömme kaltaisia? Joskus kutkuttaa, että senkin saa sitten selville rajan tuolla puolen. Siitähän voi spekuloida kaikenlaista. Piti käydä kaameassa paikassa käsittääkseen Jumalan valtakunnan täydellisyyden jne. Sitten mietiskelen, olisiko todellakin myös maanjäristyksiä ja niitä mitkä eivät ihmisen pahuudesta johdu, jos lankeemusta ei olisi. Nämähän todellakin ovat kysymyksiä, joihin saa vastauksen tuolla puolen. Sitten epäoikeudenmukaisuus, jota jotkut joutuvat kokemaan enemmän jne. Vaikken siis sinänsä vastusta, arvelen että name of the game ilmoitetaan kyllä sitten, eikä siinä mitään vaikeasti ymmärrettävää siellä ole. En siis ole ottanut tästä tekosyytä Jumalan oletettuun julmuuteen vai välinpitämättömyyteen tai näihin tyypillisiin syytöksiin, mitä ihmiset esittävät. Aika hurjaa itse asiassa siinä vaiheessa kun ymmärtää, että perääntymistä ei enää ole. Tietää että Jumala on hyvä ja olemassa, vaikka tämä paikka ei oikein kiva olekaan.
Onko se sitten kuitenkin vain se, Raamatussa: hetkisen kestävä kärsimys, mikä kaikkien täytyy kokea. (Vaikka ei ihminen voi olla kysymyttä: Mutta miksi?)Hei.
Totta on, että elämä on epäoikeudenmukaista, emmekä saa vastauksia tämän elämän aikana siihen miksi se on sitä. Tämä maailma tuntuu välillä paikalta, joka ei ole oikein kiva, mutta voi myös pyrkiä näkemään maailman hyvät ja kauniit asiat. Niitäkin on! Kevään ihmeellinen eteneminen, valo, rakkaus, armo, anteeksisaaminen, läheiset ihmiset, elämän lahja itselle ja muille.
Kevään iloa,
Pirkko-pappimietteliäs eeva kirjoitti:
Onko se sitten kuitenkin vain se, Raamatussa: hetkisen kestävä kärsimys, mikä kaikkien täytyy kokea. (Vaikka ei ihminen voi olla kysymyttä: Mutta miksi?)Totta kirjoitat! Itse olen pohtinut samoja asioita. Jotkut asiat eivät vain saa vastausta täällä maan päällä ollessamme. Aina jää jännitteitä jäljelle. Lie osa vastausta siihen on jo siinä, että hyväksyy tämän asian ja nöyrtyy tyytymään siihen, ei alistuvana vaan luottaen ja turvaten hyvään Jumalaan.
Mieleen tulee sanalaskujen puhutteleva kohta:"Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka".(Sananl.4:18). Kohti parempaa mennään joka päivä :)- 20 + 19
mietteliäs eeva kirjoitti:
Onko se sitten kuitenkin vain se, Raamatussa: hetkisen kestävä kärsimys, mikä kaikkien täytyy kokea. (Vaikka ei ihminen voi olla kysymyttä: Mutta miksi?)"Minä vieläkin silloin tällöin hämmästelen..."
"minkä ihmeen takia Hän halusi pelastaa meidät.."
"miksi tämä on ylipäätään aika kaamea paikka..."
"mikä tässä ideana on tulla tähän kaameaan paikkaan..."
"Mitä ihmettä tällä ajetaan takaa..."
"Siitähän voi spekuloida kaikenlaista..."
"Sitten mietiskelen..."
"olisiko todellakin myös maanjäristyksiä..."
"Sitten epäoikeudenmukaisuus..."
"Onko se sitten kuitenkin vain se..."
"(Vaikka ei ihminen voi olla kysymyttä: Mutta miksi?) "
On se jännä että vaikka on noin monta ristiriitaa, niin silti jotkut eivät tajua ongelman olevan alkuasetelmassa.
- drs
Jos maailma olisi paratiisi kukaan ei etsisi Jumalaa. Esimerkkinä sodilta säästynyt Ruotsi, joka on yksi maailman maallistuneimpia maita ja jota täällä matkitaan ja ihannoidaan muka edistyksen nimissä.
Oikeudenmukaisuuden tuleekin tapahtua viimeisellä tuomiolla. - vapaampiajattelija
Tämä taitaa olla topicin aloittajalle emotionaalinen ongelma, eikä intellektuaalinen.
Vastaus:
http://www.youtube.com/watch?v=4Q5zQC2BEVY
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,794313Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt172758Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu242597Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod162445Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1122404Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1102204Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e992161Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.6191991MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,141955Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka321706