kauanko raapimapuun pinta kestää käytössä

kraatss

ikuinka usein pitäisi vaihtaa raapimapuu/tolppa jotta siitä raapimis sisalpinnasta on oikeasti hyötyä? kissani käyttää tolppaa päivittäin raapimiseen....kestääkö viisi vuotta? ihan kokemuksia haluaisin kuulla...

5

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bengali ♥

Riippuu kissasta.

Voithan sinä itse korjata raapimistolpat yms. sisalnarulla. Itse rakensin paksuilla pahvirullailla kiipeily/raapimispuun. Sisalnarut ympäri rullaa ja niittasin narun päät kiinni rulliin.

Jos rullia on enemmän voit liittää ne yhteen esim. reikälevyillä. Reikälevyt kannattaa sujauttaa narun alle. Jätä paljas pinta liitoskohtaan ainakin 2cm jotta voit liittää ne rullat yhteen ja lopuksi peittää liitoskohta sisalnarulla ja niittaa narun päät rullaan kiinni.

• Riippuu tosiaan kissasta. Meillä on maine coon 1,5v ja yksi sen suosikkiraapimapuista on metsästä raahattu haapapuun runko jolla on halkaisijaa noin 20cm. Kissa terottaa siihen kynsiään päivittäin ja on nyt vuodessa kuorinut yhden kohdan niin ettei kuoresta ole jäljellä juuri mitään. Nyt kissa on siirtynyt toiseen kohtaan runkoa missä kaarna on vielä tarpeeksi karkeaa. Sillä on myös itse köydestä tehty raapimapuu, mutta se köysi on osoittautunut hieman liian pehmeäksi. Kissa kyllä tykkää siitä ja raapii päivittäin sitäkin, mutta se on muutamassa kuukaudessa alkanut näyttääkin raavitulta. Tällä menolla saamme hankkia vuoden kuluttua uuden.

Edellisellä kissalla (maatiainen) taas oli räsymatto johon se tykkäsi terotella. Se matto oli kissan päivittäisessä käytössä koko sen elämän ajan, viisitoista vuotta, ja kesti mainiosti.

• Kisu ja 3

3 kissaa ja vajaa kaksi vuotta ja kattoonasti ulottuva pömpeli meni poikki. Hankinnassa ja haussa on rungoltaan kokopuinen .

• Oho! Teillä on kissat ollu toimeliaana, Kisu ja 3!

• kynsijä

Minun jo 12 vuotias kissani saa sisalnarun kyllä poikki vuodessa. Tämä on tosin ihan maatiaiskatti eikä kynsiä leikata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1083
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      847
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      783
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      728
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      529
    6. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      294
      525
    7. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      521
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      479
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    10. Kalle irtisanoutui

Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin
      Orimattila
      53
      454
    Aihe