ikuinka usein pitäisi vaihtaa raapimapuu/tolppa jotta siitä raapimis sisalpinnasta on oikeasti hyötyä? kissani käyttää tolppaa päivittäin raapimiseen....kestääkö viisi vuotta? ihan kokemuksia haluaisin kuulla...
kauanko raapimapuun pinta kestää käytössä
5
123
Vastaukset
- Bengali ♥
Riippuu kissasta.
Voithan sinä itse korjata raapimistolpat yms. sisalnarulla. Itse rakensin paksuilla pahvirullailla kiipeily/raapimispuun. Sisalnarut ympäri rullaa ja niittasin narun päät kiinni rulliin.
Jos rullia on enemmän voit liittää ne yhteen esim. reikälevyillä. Reikälevyt kannattaa sujauttaa narun alle. Jätä paljas pinta liitoskohtaan ainakin 2cm jotta voit liittää ne rullat yhteen ja lopuksi peittää liitoskohta sisalnarulla ja niittaa narun päät rullaan kiinni. Riippuu tosiaan kissasta. Meillä on maine coon 1,5v ja yksi sen suosikkiraapimapuista on metsästä raahattu haapapuun runko jolla on halkaisijaa noin 20cm. Kissa terottaa siihen kynsiään päivittäin ja on nyt vuodessa kuorinut yhden kohdan niin ettei kuoresta ole jäljellä juuri mitään. Nyt kissa on siirtynyt toiseen kohtaan runkoa missä kaarna on vielä tarpeeksi karkeaa. Sillä on myös itse köydestä tehty raapimapuu, mutta se köysi on osoittautunut hieman liian pehmeäksi. Kissa kyllä tykkää siitä ja raapii päivittäin sitäkin, mutta se on muutamassa kuukaudessa alkanut näyttääkin raavitulta. Tällä menolla saamme hankkia vuoden kuluttua uuden.
Edellisellä kissalla (maatiainen) taas oli räsymatto johon se tykkäsi terotella. Se matto oli kissan päivittäisessä käytössä koko sen elämän ajan, viisitoista vuotta, ja kesti mainiosti.- Kisu ja 3
3 kissaa ja vajaa kaksi vuotta ja kattoonasti ulottuva pömpeli meni poikki. Hankinnassa ja haussa on rungoltaan kokopuinen .
Oho! Teillä on kissat ollu toimeliaana, Kisu ja 3!
- kynsijä
Minun jo 12 vuotias kissani saa sisalnarun kyllä poikki vuodessa. Tämä on tosin ihan maatiaiskatti eikä kynsiä leikata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli616206Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo642809- 1662627
Finnairin lento myöhästyi PS:n kansanedustajan häiriköinnin vuoksi:
Poliisi poisti koneesta Ensimmäisen kauden kansanedustaja ja everstiluutnantti evp. Tomi Immonen häiriköi Finnairin lenn3822233Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html301789Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast401753- 721439
- 1051388
- 861315
Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1101313