Kissoille uusi koti.

Kisumisut.

Otettiin viime kesänä pikkusiskon kanssa meille molemmille kissanpennut. Äiti eka hyväksyi siskon kissan, ookoo se voi tulla. Itehän asuin jo itekseni, etten lupaa tarvinnut. No, siskon kissa on ollut viime syksystä lähtien enemmän ja enemmän täällä mun luona. Siellä siskon ja äitin luona on nyt 2isokokoista koiraa, joten ei ihmekään, ettei kissa tykkää siellä olla.

Sillon ku kissat tuli, asuin soluasunnossa. Siellä oli parhaimmillaan 2kissanpentua ja kani, yhdessä huoneessa. Tai oli koko asunto käytettävissä, mutta öisin yhdessä huoneessa ja sillon kun en ollut kotona. Nyt asun yksiössä. Kania pidän päivisin irti, montakin tuntia päivässä. Välillä kissat ei välitä siitä yhtään, mutta välillä ainakin toinen on hyökkäämässä siihen kiinni. Osan ajasta kun kani on irti, kissat on vessassa.

Mulla on siis nyt kani ja sen lisäks periaatteessa 3 kissaa. Siskon kissa asustelee nyt mun luona, koska äiti tunnusti vihaavansa kissoja. Vanharouva-kissa 10v asustaa tällä hetkellä mun iskän luona, ei tule toimeen noiden 1-v kissojen kanssa. Eli siis nyt on etsittävä kissoille uus koti, parempi se on kissoillekin, että saavat kodin, jossa on tilaa.
Onko muut löytäneet Apulan kautta kisuille uutta kotia?
Enpä vielä viime kesänä kissoja hakiessa olis uskonut, että joudun niille uuden kodin ettii.

5

280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meowwwwwl

on se kumma kun jatkuvasti kissoja etsimässä uutta kotia :( pitäis kaikkien jo tajuta, että kissa voi elää 20 vuotiaaksi, ja eihän lapsiakaan anneta pois jonkun tyhmän syyn takia.. :( muistakaapa siis kissaa halajavat, että olisitte valmiita pitämään siitä huolta koko sen elämän ajan! ei kissoja semmoiseen elämäntilanteeseen ,mikä voi muuttua niin että kisu parka joutuu muuttamaan tai pahimmaksi piikille!!

• Kisuilleparempinäin.

Mietippä ite, että on 2 kissaa, jotka asuisi 26m2 yksiössä. Keskellä keskustaa, jossa ei oikein onnistu pitää parvekkeen ovea auki, kun saattaa misukat pudota/hypätä 5.kerroksesta, jolloin voi henki lähteä tai loukkaantua vakavasti.

Niin eli olisko parempi kissan asua neljän seinän sisällä kerrostalossa vai rivitalossa, ja osan kesästä maatilalla, jossa saa pellolla vapaasti juosta?

Toinen kissa vaan tuotiin mulle, mulla ei siinä vaiheessa paljoo sananvaltaa ollut, muuten eräät olis päästäneet sen vaan ovesta ulos tai lopettaneet.

Näille kissoille etsin kotia kissojen PARHAAKSI. On se kissojen kannalta parempi vaihtoehto mennä uuteen kotiin, kuin se, että joutuvat vahtimaan kania. Jos silmä välttäis ne söis sen. Sitäpaitsi mulla on myös oma kissani 10-vuotias kissarouva, joka kaipaa omaan kotiin. Se asuu nyt evakossa vielä sunnuntaihin asti ja tulee kotiin, koska 2kissaa muuttavat maanantaina uuteen kotiin.

Olisko sitten parempi ollut, että oltais viety kissan löytöeläinsuojaan ja ne olis sitä kautta sen uuden kodin saaneet? Sieltä ne ei olis varmasti ainakaan samaan kotiin päässeet. Mä en oo koskaan kirjottanu minnekään "annetaan kissa" - ilmoitukseen, että jos kotia ei löydy, lähtee kissat piikille.

• Aloittaja: Minusta teit oikein kun etsit kissoille uuden kodin! Tuo tilanne jota kuvailit, kuulostikin todella stressaavalle sekä kissojen että kanin kannalta. Et voinut tietää, että tilanne kääntyisi tuollaiseksi kauan sen jälkeen kun kissat olivat taloon tulleet.

Hyvin tehty!

• hyväävappua

Hei,

Ainakin keltaisen pörssin nettisivuille voi jättää ilmaisen ilmoituksen, ja löydettiin itse kissa kyseisten sivujen kautta. Käsittääkseni aika monet hakevat sitä kautta. Keltaisessa pörssissä saa myös ilmaiseksi ilmoituksen julkaistavaksi lehteen, että sekin jo voi helpottaa asiaa... kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä sähköpostilla tai soittamalla. Kannattaa kuitenkin kysellä hieman kiinnostuneilta että ovatko oikeasti perillä kissojen hoidosta ja millaiseen kotiin kissa tulisi, ihan kelle vaan ei kannata antaa.

Myös esim. petsien kautta voisit yrittää löytää eläinrakkaat kodit. Sielä kun liikkuu paljon juuri eläinrakkaita ihmisiä ja sieläkin on oma tori-paikka.

Vaikka tekisi mieli kovasti saarnata kun ottaa päähän tuollainen touhu että kissoja otetaan hetken mielijohteesta ilman, että niihin sitten lopulta ollaankaan valmiit sitoutumaan, niin noh onneksi on niitä eläinrakkaita ihmisiäkin, jotka ottavat myös näitä jo aikuiseksi ehtineitä uutta kotia etsiviä eläimiä... ikäväkyllä vaan niitä hyvää kotia etsiviä kissoja on järkyttävän paljon. Kissan ei todellakaan ole hyvä asua jossain yksiössä, mitä enemmän tilaa liikkua, sitä onnellisempi kissa. Ja tietty muutenkin virikkeiden määrä, leikittäminen ja muu hoito on erittäin tärkeää myös. Eli en syyttele sinua, hienoa että olet huomannut että kissojen ei ole hyvä olla liian ahtassa asunnossa. Toivottavasti löytävät hyvät kodit. Saattaa mennä useampi kuukausikin, sitä ei koskaan tiedä milloin se potentiaalinen uusi omistaja osuu kohdalle.

Kannattaa ilmoituksessa painottaa, että kissojen käytöksessä, terveydessä tms ei ole mitään vikaa, että syynä on se tilan puute ja ettei voi pitää niin pienessä asunnossa...

• goodluckkitties

Kannattaa laittaa ilmoitus sekä Toriin että Apulaan Minä löysin ihanan kollikisuni näiltä palstoilta. Niin että hyvällä tuurilla voi löytyä hyväkin omistaja kissoille. Katso myös Apulan 'Annetaan koti'- sivut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. T:ltä J-miehelle

Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli
      Ikävä
      61
      6206
    2. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      64
      2809
    3. Terveiset kaipauksen kohteelle

tähän alle 👇👇👇 !!
      Ikävä
      166
      2627
    4. Finnairin lento myöhästyi PS:n kansanedustajan häiriköinnin vuoksi:

Poliisi poisti koneesta Ensimmäisen kauden kansanedustaja ja everstiluutnantti evp. Tomi Immonen häiriköi Finnairin lenn
      Maailman menoa
      382
      2233
    5. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      30
      1789
    6. Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?

Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast
      Ruoka ja juoma
      40
      1753
    7. Mikä kaivatussasi

kiehtoo?
      Ikävä
      72
      1439
    8. 105
      1388
    9. Jos saisit tilaisuuden

Kertoa mitä tunnet häntä kohtaan niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      86
      1315
    10. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      110
      1313
    Aihe